استودیوهای پلی استیشن ممکن است از این پس از موتور گرافیکی Decima استفاده کنند
برخی از استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن، ممکن است از این پس از موتور گرافیکی استودیوی Guerrilla Games یعنی Decima engine استفاده کنند. این موتور گرافیکی پیشتر در تولید عناوینی مانند Horizon: Zero Dawn و Horizon Forbidden West استفاده شده بود.
با استناد به صفحه شخصی آسترید هانتجنز (Astrid Huntjens)، توسعه دهنده ارشد استودیوی Guerrilla Games در شبکه اجتماعی لینکدین، این استودیو در حال همکاری با دیگر استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن برای فراگیر کردن استفاده از موتور بازیسازی Decima است.
هانتجنز از اوایل سال ۲۰۲۴ بهعنوان تهیهکننده ارشد در Guerrilla Games فعالیت میکند. از آن زمان، او در مدیریت ارتباطات و روابط با دیگر استودیوهای پلی استیشن که علاقهمند به استفاده از موتور Decima هستند، نقش داشته است. حال به نظر میرسد یکی از این استودیوها ممکن است استودیو Bend Studio باشد. متیو سیمور (Mathew Seymour)، طراح ارشد سابق استودیو Bend Studio، پیش از ترک این استودیو در سال ۲۰۲۴، در توسعه عنوان اعلامنشده آن مشارکت داشت. پروفایل LinkedIn او نیز به استفاده از موتور Decima به عنوان یکی از ابزارهایی که در این پروژه با آن کار کرده است اشاره میکند و این نشان میدهد که توسعه با استفاده از موتور Guerrilla Games، در حال فراگیر شدن میان استودیوهای سونی است.
طبق برخی اطلاعات قبلی، به نظر میرسد که عنوان جدید در حال توسعه استودیو Bend در سال ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد شد. گزارشهای دیگری نیز به کیفیت سینماتیک، جهان باز و بخش آنلاین احتمالی این عنوان اشاره دارند.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- گزارش: نسخه پلی استیشن بازی Forza Horizon 5 احتمالا بهزودی منتشر میشود
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
نظرات
انجین خوبیه
تاحالا که این طور بوده
هورایزنها و اگرم اشتباه نکنم دث استندینگ با این انجین ساخته شدن و عالی بودن👍
کیلزون شدوفال . هورایزن ها . دث استرندینگ . انتیل داون
بهترین مناسب ترین و بهینه ترین موتور بازی سازی مخصوصا برای پلی استیشن
موتور بازی سازی سانتامونیکا هم فوق العادس
فعلا که باهاش بازی برای ایکسباکس هم ساخته شده 😅😅
چه ربطی داره خب؟
خب ساخته باشن. که چی؟😐
کامنت ها چقدر بزرگ شدن
بهتره به اندازه گیمایی که با این موتور ساخته شدن خسته کننده و خواب آور و بورینگ نشن
به طور کلی تجربه استفاده از موتور داخلی برای تمام زیر مجموعه ها همیشه ایده خوبی نبوده
مثلا الکترونیک آرتز (EA) یه دوره ای فرمان اجرایی استفاده از Frostbite رو صادر کرد که سالهای سختی رو اون دوره گذروند و شکستهای بدی خورد توی بخش فنی و مجبور شدن که برخی از زیر مجموعه هاش رو به سمت Unreal Engine سوق بده
در خصوص یوبی هم مشابه EA این مساله پیش اومد با موتور Anvil Engine شروع شد .
این وسط فقط نیتندو تونست به موفقیت برسه
سونی تا الان فکر کنم دوتا پروژه موفق روی این موتور داشته که توسط Supermassive Games و Kojima Productions انجام شدن به غیر از استودیو مادر سازنده موتور منظورم هست
بزرگترین مشکلی که این شرکتها باهاش داشتن، عدم تطابق موتور گرافیکیشون با نیازهای خاص ژانرهای مختلف بوده.
بعیده که مشکل ایجاد کنه چون ۹۰ درصد استودیوهای سونی بازیهاشون اکشن، ادونچر و همینطور جهان باز هستند در نتیجه میتونند با انجین مچ بشند این مزیت محسوب میشه شرکت هایی مثل EA و Ubisoft بیشترین تنوع رو تو ژانر دارن دلیل اینکه خیلی از بازی هاشون با انجین های اختصاصی مچ نمیشدند علتش همین بود مثلا Frostbite انگار فقط مخصوص شوتر اول شخص ساخته شده و به خوبی با Battlefield مچ شده بود ولی تو بازی های FIFA، Mass Effect: Andromeda اینطوری نبود
تا الان که Decima تو ژانرهای مختلف با دوربین های مختلف کارش رو به خوبی انجام داده مثل سری Horizon، Death Stranding، Killzone Shadow Fall، Until Dawn و… البته نکته مهمی هم که باید در نظر بگیریم فقط قدرت نیست بحث راحتی کار هم باهاش هست باید ببینیم استودیوهای دیگه سونی میتونند در حد استودیوهایی مثل Guerrilla Games، Kojima Productions، Supermassive Game خروجی بگیرند یا خیر که من به نظرم میتونند چون وقتی استودیویی مثل Supermassive Game تونسته مطمئنا بقیشون هم میتونند در نتیجه این نشون میده از بابت راحتی کار هم این انجین مشکلی به اون صورت نداره
حرف شما متینه اما پروژ های اخیر بچه های تیم Supermassive Game روی آنریل بوده فقط دو قسمت از Until Dawn روی Decima ساخته شدن و دلیل این مهاجرت هم تقریبا مواردی بود که در خصوص موتور اختصاصی گفتید
این هم امکان داره بعد از این خبر شاهد این باشیم که مجدد برگردن به سمتش .
اگر منظورتون از پروژه های اخیر The Quarry، The Dark Pictures هستش خب اون دلیلش مشخصه چون Until Dawn آیپی سونیه در نتیجه خواسته خودش بود که Supermassive Game از این انجین استفاده کنه و موتور Decima یک موتور اختصاصیه مثل Unreal عمومی نیست در نتیجه Supermassive Game اجازه نداشت که برای The Quarry، The Dark Pictures هم از Decima استفاده کنه برای همین رفت سراغ Unreal، فقط نکته عجیبی که وجود داره اینکه چرا سونی برای نسخه ریمیک Until Dawn مثل نسخه اورجینال از Decima استفاده نکرد و سپرد که Ballistic Moon از Unreal 5 استفاده کنه که اینطور از لحاظ فنی ضعیف عمل کنه
ممنون از همراهی و ارائه اطلاعات عالیتون .
به نظرم لایک و دیسلایک مجدد حذف شد
احتمالا مدیریت گیمفا سر پرداخت هزینه ها با طراح سایت به مشکل بر خوردن اونم داره حال گیری میکنه
دو سال پیش بود موتور دسیما بین تمام موتورهای بازی سازی از هر نظر بهترین شناخته شد و جایزه بهترین انجین بازی سازی رو برای پلی استیشن و استودیو گوریلا گیمز برد حتی تو مصاحبه های قدیم کوجیما وقتی برای بازی دث استرندینگ دنبال یک موتور بازی سازی خوب بود و از استودیو های مختلف دیدن میکرد و حتی با خود مارک سرنی به چند کشور مختلف سفر کردن موتور دسیما گوریلا گیمز از هر نظر توجه کوجیما سخت گیر رو جلب کرد کوجیمایی که به گفته خودش آنقدر سختگیری میکنه موقع ساخت یک پروژه که تیم توسعه حالشون ازش بهم میخوره(به شوخی)ولی واقعا عصبی میشن از دست سختگیری های شدیدش خوب همچین شخصی با این جایگاه سابقه و سختگیری که همیشه بازیبازیهایی که ساخته چندین سال از نظر فناوری از زمان خودش جلوتر بوده این انجین انتخاب میکنه
اینم با اجزارتون اضافه کنم که کرای تک دلخور شد بود که چرا از همه استودیوهای معروف گیم دیدن کردی جز ما ،
واسه خوردن ساندیس سیب دعوتشون کرده بود به فرانکفورت
برای پلی استیشن بهترین بود
نمی دونم چرا Re engine رو کلا از متن حذف کردی
دوباره دیسلایکا و لایکا رفت😑
برا منم تا کامنت گزاشتم رفت دوباره برگشت. هی میاد هی میپره نمیدونم مشکلش چیه
شده مثل جریان برق شهری😑😐
زرتی میره
زرتی میاد
🤣🤣
حیف کردن این موتور دادن به کوجیما پول پرست ک زود تا پیشرفت کرد فاز برداشت
خیلی موتور خوبی هست.قدرت اش عالیه
تمام استودیو های ps که از انریل انجین استفاده میکنن باید از دسیما استفاده کنن
بازی بعدی هاوس مارک باید با دسیما باشه
تو همه چیز از انریل انجین بهتره
دوست عزیز چرا اینقدر عشقی نظر میدید
آنریل انجین از لحاظ گرافیکی به نسبت خیلی سرتره ولی بهینهسازیش خیلی افتضاحه
در ضمن تا وقتی Re engine هست چرا دسیما ؟ حتی طرفدارای سرسخت سونی هم اینو قبول دارن
البته منظورم این نیست که چرا از Re engine استفاده نمی کنه ها 😅
چون فقط برای کپ کامه
فقط مقایسشون کردم
خبر خوبی این موتور گرافیکی خیلی قوی الان هورایزون زیرو ریمستر دارم عالی یا تو فوربیدن وست بعضی از أوقات فقط باید وایسی محیط روتماشا کنی از زیر آب تو فوربیدن وست که دیگه نگم براتون شاهکار….بهترین این موتور
انجین خیلی حقیه