تحلیلگر: گیم پس باعث کاهش فروش بازیهای ایکس باکس تا ۸۰ درصد میشود
در طول این سالها، گیم پس برای مایکروسافت بسیار مفید ظاهر شده و استراتژی جدید و آیندهنگرانهای برای بقای این غول بازیهای ویدیویی محسوب میشود. با این حال، این سرویس نیز با مشکلات مختلفی همراه است.
به گفته کریس درینگ، تحلیلگر مشهور و رئیس GameIndustry.biz، این سرویس میتواند به طور قابل توجهای روی فروش بازیها تأثیر بگذارد. در واقع، عناوینی که در روز عرضه برای این سرویس عرضه میشوند، حدود ۸۰ درصد از فروش بالقوه خود را در پلتفرم ایکسباکس از دست میدهند.
او به مثالهایی مانند Hellblade 2 ،Indiana Jones و Starfield اشاره کرد که پس از انتشار خود به سرعت از جدول پرفروشترینها خارج شدند. Hellblade 2 نیز در زمینۀ فروش ناامیدکننده ظاهر شد.
کریس درینگ در ادامه متذکر شد که گیم پس میتواند به انتشارات چند پلتفرمی، رویکرد جدید مایکروسافت، کمک کند. با این حال، او همچنان تأکید دارد که قطعاً با عرضه عناوین AAA از طریق این سرویس، پول زیادی از دست میرود.
این تحلیلگر همچنین معتقد است که گیم پس ممکن است در آینده چندان بزرگ نباشد. او به محبوبیت بازیهای رایگان به عنوان یکی از دلایل این امر اشاره کرد.
خوشبختانه، برای گیم پس ایکسباکس، هنوز تمام امیدها از دست نرفته است. انتشار اخیر Black Ops 6 برای این سرویس امیدوارکننده بود و Indiana Jones، علیرغم عملکرد نه چندان مطلوب، ظاهراً دیزنی را به اندازه کافی تحت تأثیر قرار داده تا به دنباله آن چراغ سبز دهد.
پر بحثترینها
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- مهمترین آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۴
نظرات
تا حدودی منطقیه دیگه کلا پوینت ایکس باکس گیم پسشه دیگه کسی که ایکسباکس بخره بعد بره انحصاریاش رو ۷۰ دلار بده بخره واقعا کم پیدا میشه
موندم کالاف دیوتی با این همه حجم از بودجه(نمونش بلک افپس کلدوار با بودجه ۷۰۰ میلیون دلاری) چطور میخواد باز روز عرضه بیاره گیم پس
روی پلیاستیشن فروشش رو میکنه
و البته با گیمپس هم نسخه والت ادیشن کالاف بلک آپس ۶ هم تخفیف داشت که اونم میتونن بخرن خیلیا
و این استراتژی برای بقیه فرست پارتی های مایکروسافت هم عملی میشه احتمالا
پلاتفرمای دیگه
علاوه بر اون در امد گالاف از لوتاش از فروشم بیشتره
گیم پس مجانی نیست، پول یک سوم بازی رو در یک ماه میگیره ازشون، و طبق امار خود مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ کاربران گیم پس سه برابر بیشتر از دیگر کاربرها در خریدهای درون برنامه اییه بازی هایی مثل کال آو دیوتی هزینه میکنن.
پس قبول داری گیم پس داره میکنه تو پاچه گیمرا و خودشون نمیفهمن. یک سوم پول بازی را در یک ماه میدی و صاحب هیچی نیستی. ( گیم هم مثل فیلم نیست که بشینی روزی چندتا بببنی.) خوب دقت کن یه روز بعد از چندین سال به خودت میای میبینی بیشتر از اون چیزی که بازی کردی پول گیمپس دادی ولی صاحب هیچ بازی نیستی!
کلود گیمینگ دیگه از این هم بدتره چون در طول یک نسل اندازه یه کنسول پول تمدید اشتراک دادی ولی در پایان نسل نه کنسولی داری و نه چیزی به نامته!!! مثل اینه که به جای خرید ماشین هرماه پول بدی کرایه بدی و بعد از چندین سال ببینی بیشتر از پول اون ماشین پول کرایش دادی ولی ماشینی به نامت نیست.
نمیدونم ربطی داره یا نه ولی حس میکنم ضرر دادن آرکین هم به خاطر همین سرویس اشتراکی نتفلیکس بود
این خبر فیک هستش باید ببینیم سهامدارانش که تو گیمفا هستن چی میگن.
خبر آمار نیست تحلیله پس همه جوره میشه سوالش برد.نه به قول شما گیمفایی هانه. ۴ تا تحلیلگر دیگه هم زیر سوال میبرن این تحلیل رو.مشخصا بازی روز عرضه روی گیمپس میاد میتونه تا ۷۰.۸۰ درصد کاربرا اونو از طریق گیمپس تجربه کنن و فراتر از اون. مثلا فروش یه بازی ۲۰ میلیون قراره باشه بیاد گیمپس ۵ میلیون بفروشه دیگه ۱۵ میلیون رو سرویس نمیگیرن ۳۰ میلیون رو سرویس میگیرن. حالا چطور این تحلیل زیر سوال میره یکی بازیایی خرید درون برنامه ای دارن مثل کالاف وقتی کاربرش دوبرابر میشه میتونه درامدی بیشتر از فروش در بیاره مثل کالاف. بعد میگه افزایش بازیای رایگان رو محبوبیت سرویس تاثیر میذاره در حالی هیچ افزایشی نداشتن هیچ جدیدن اکثر بازیای لایو سرویس فرض کن پلورد که جز محبوب تریناست رایگان نیستن. یا هلدایورز.برعکس اینجور بازیا دارن باب میشن این دو فکت برای رد تحلیل ایشون. تحلیلش رو بازیای داستانی بیشتر میشینه تا بازیایی مثال زدن. مایکروسافت بر این باوره وقتی با تداوم عرضه بازیای خوب در طول ۲.۳ سال افزایش کاربر منتطقی بدست میاره که در مورد این این تضمین و فکتی نیست و معلوم نیست رفتار مخاطب به چه شکل خواهد خودشون هم میدونن به همه خاطر برا کم کردن ریسک بازیارو برای ps هم عرضه میکنن تا درامد بازی تضمین بشه تا موقعی چند سال دیگه جواب سرویس رو میگیرن تحت فشار قرار نگیرن. دیگه زیاد براسون مهم نیست کاربرای متعصب از این موضوع ناراحت میشن چون قوام شرکت مهمتره
خبر؟؟ تحلیله عزیز خبر چیه
گیم پس ، به هیچ عنوان نمیتونه هزینه ساخت بازی های AAA و AA رو دربیاره.سود که دیگه بماند.
این نوع اشتراکات در واقع طرز فکر و رویکرد کمونیستی هستند که درسته بازی رو تجربه میکنی اما صاحبش نیستی و فقط برای مدت معینی اجازه تجربش رو داری.
رویکرد کمونیستی ، یه رویکرد شکست خوردس و باعث میشه که هیچ پیشرفتی رخ نده.این موضوع دقیقا برای گیم پس هم صدق میکنه و در واقع بازی AAA و AA و یا حتی ایندی ، هیچ تفاوتی در درآمد زایی ندارند.همشون رو میشه با ۲۰ دلار ماهانه بازی کرد🙂🙂 در نتیجه خیلی به خودشون زحمت نمیدهند
وقتی امیر گیم شو زیاد میبینی خخ
” با این حال، او همچنان تأکید دارد که قطعاً با عرضه عناوین AAA از طریق این سرویس، پول زیادی از دست میرود ”
این حرفو خیلیا زدن و تو همین پست هم موجوده.
آره بابا مگه اسم اصلی و کامل مایکروسافت رو نمیدونی؟ اینه اسم کاملش: microsoft charity corporation. تا الان نمیدونستی مایکروسافت یه موسسه خیریه ست؟ ولی دمش گرم الان هفت ساله همینطوری داره در راه رضای خدا بازی میاره روو گیم پس ضرر میکنه.
ضرر که نمیکنه ولی داشتن سود کم خودش یه نوع ضرره. همیشه قرار نیست وقتی پولی از دست میدیم بگیم ضرر کردیم که
آخه عزیز من کدوم ضرر کدوم سود کم؟؟ شما فکر میکنی سهامدارها و هیئت مدیره مایکروسافت به جنگ کنسولی و کل کل ها و فن بازی ها اهمیتی میدن؟ واقعا فکر میکنی یه پروژه بزرگ مثل گیم پس که تاثیرگزارترین عامل بر کل بخش گیمینگ کمپانیشونه (که امروز ظاهرا حتی از بخش ویندوز هم بزرگتر شده) ضرر میده و باعث کاهش سود میشه بعد برای ۸ سال نع تنها نگهش داشتن بلکه روز به روز بزرگترش کردن و سرمایه های هنگفت براش گزاشتن و برای تضمین کیفیتش ده ها میلیارد دلار asset گزاشتن پشتش؟ به این عدد ۸ سال دقت کن. حداکثر تولرانس تداوم یک شکل تجاری کاذب در بهترین حالت ۳ ساله. نع اینکه ۸ سال بمونه و هی بزرگتر بشه و حتی دیگر رقبای بازار هم شکل تجاریش رو کپی کنن. آیا متوجه هستید که وقتی کاربر یک بازی رو روی گیم پس ارزون تر تجربه میکنه چه مزایایی برای پلتفرم هولدر داره؟ اولیش اینه که کاربر صاحب بازی نمیشه که بعدش بده دیگران بازیش کنن یا بفروشه و وارد بازار دست دوم فروشیش کنه و در واقع ناشر یک بار پول بگیره اما چندین نفر بازی رو تجربه کنن، نکته دوم هم اینه که کاربر گیم پس بالاخره اون پولی رو که برای گیمینگ کنار گذشته رو روی پلتفرم هزینه میکنه. آیا متوجه هستید که طبق آمار رسمی کاربران گیم پس سه برابر بیشتر از دیگر کاربران در بخش دی ال سی ها و ریزتراکنش های درون برنامه ایی هزینه میکنن؟ فکر میکنی این افزایش شدید سیصد درصدی از کجا اومده؟ از پولی که بخاطر گیم پس گیمر تونسته پس انداز کنه. گیم پس یک سیستم برد برد برای کاربر و پلتفرم هولدره.
عزیز اگه ضرر نمیداد چه دلیلی برای انتشار بازی ها روی ps هست؟ بله فروش کم به لطف گیمپس
وقتی به خاطر بی ادبی ها مکرر و نداشتن شعور کافی تیک رو ازت میگیرند ولی به خاطر یه سری کارها و مسائل تیک رو بهت برمیگردونن.
این کامنت رو قطعا برای تو ننوشتم که قدرت تجزیه و تحلیل نداری
کلا یه کلیک رو پروفایلش کنی و فعالیتاش رو ببینی از لحن حرف زدن و کامنتاش میشه فهمید چجور آدمیه
حرفت درسته ولی نصف دوستام فقط بخاطر گیمپس ایکس باکس خریدن
بنده روند کلی این سرویس رو میگم.
منظورم این نیست کسانی که از گیم پس استفاده میکنند ، مجرم هستند.منظورم رویکرد غلط مایکروسافت ئه
نگاه کن دوست عزیز به جای اینکه بیست دلار در ماه رو نگاه کنی، سالی ۲۴۰ دلار رو نگاه کن، شرکت می دونه به صورت تضمینی معادل سه تا بازی فول پرایس و یه دی ال سی بیست دلاری رو داره می فروشه، این به شرکت اجازه ریسک پذیری بیشتری میده، به همون نسبت اجازه ساخت بازی های مختلف در سبک های مختلف رو میده بدون اینکه شرکت نگران عدم برگشت بودجه باشه
چقدر بازی روی گیم پس هست که ۲۴۰ دلار سالیانه جوابگوی هزینه هاشون باشه؟ سودش چطور؟
قرارداد هایی که با بازیساز ها جهت آوردن بازی هاشون روی گیم پس میارن رو چطور؟
اینهارو هم حساب کن
سالی یه میلیارد دلار هزینه بازی های تردپارتیه گیم پسه. حالا شما بطور میامگین سی میلیون کاربر فرضی رو در نظر بگیر که ماهانه سرویس گیم پس التیمیت رو شارژ میکنن. حالا هزینه فرست پارتی ها و نگه داری سرورهارو هم ازش کم کن به حدود سود سالانه گیم پس میرسی. خودت حساب کن اگر بیشتر از کل سودآوری بخش فرست پارتی پلی استیشن نشد بعد بیا حرف بزنیم
ایرادی نداره بزار شکست بخوره شما چرا حرصشو میخوری؟
منک دارم از این پلتفرم استفاده میکنم به اندازه شما پیگیر پیشرفت پسرفت ایکس باکس نیسم
خب پس به نظرت چرا این سیستم توی فیلم و سریال به شدت جواب داده مثل نتفلیکس
نتفلیکس نزدیک به ۳۰۰ میلیون سابسکرایبر داره!!! نه ۳۰ ۳۵ میلیون!!
اثار نتفلیکس تو خواب شون هم بودجه بازی ها رو نمیبینن
اثار نتفلیکس خیلی کم هزینه تر و البته با سرعت بسیار بیشتری تولید میشن
به عنوان مثال شعبه اصلی بتسدا از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ در حال ساخت استارفیلد بود یعنی ۸ سال
در حالی که نتفلیکس طی ۴ سال یعنی از ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۱ سه فصل سریال از مانی هیست تولید کرد!!!
حالا اینکه هر فصل پارت ۱ و ۲ داشته و بین هر کدوم چند ماه فاصله بود بماند
مجموع سه پلتفرم pc و ps و ایکس باکس ۲۸۰ میلیون کاربر ماهانه فعال ندارن
ولی نتفلیکس و امثالهم ده ها برابر گیم پس و پلاس مخاطب دارن
نمونه های دیگه : دیزنی پلاس ۱۵۰ میلیون، شبکه HBO حدود ۷۰ میلیون
سینما و گیم اصلا قابل مقایسه نیستن
مهم تر از همه نتفلیکس اثار انحصاری داره، و فیلم های خودشو رو پلتفرم های مختلف پخش نمیکنه
گیم پس چیزی به نام انحصار نداره (البته توان و قدرت شو نداره ، مجبوره خارج از گیم پس منتشر کنه وگرنه ضرر شدیدی میکنه )
فیلم ها ۸ ۷ سال در دست توسعه نیستن
اصولا نویسنده ممکنه تا ۲ ۳ سال هم صرف نوشتن داستان کنه ولی صرفا نویسندس تا اینکه به مرحله فیلم برداری میرسه و تازه افراد دیگه اضافه میشن
ولی بازی ها کل تیم در این ۷ ۸ سال در حال توسعه بازی هستن و بسیار هزینه بره
تفاوت هزینه هم هستش، البته نمی دونم هزینه اشتراک نتفلیکس چقدره.
نتفلیکس الان سالانه نزدیک ۲۰ میلیارد دلار هزینه تولید محتواشه. ایکس باکس و گیم پس کجا هزینه تولید محتواشون حتی نزدیک نصف این مبلغه؟ کل هزینه های تردپارتی گیم پس در سال یک میلیارد دلاره و هزینه فرست پارتیش هم با وجود کال آو دیوتی بترکونه دو میلیارد دلار بشه. روو چه حساب هزینه های اینور رو بیشتر دونستین؟ کل استدلالتون هم بر این مبنا بود که خب کلا میره روو هوا. حتی تعداد کاربران هم بر همین اساس هزینه بیشتر بود که معنا پیدا میکرد. به یه چیزی هم که دقت نکردی فروش خارج از گیم پسه. نتفلیکس خارج از سرویسش که فروش نداره. بلک اپس شیش که پرهزینه ترین بلاک باستر ایکس باکسه با وجود کمتر شدن فروشش روی ایکس باکس اما بزرگترین لانچ تاریخ سری رو از نظر فروش داشت. اگر هم گیم پس بخواد تاثیر محسوس و چشمگیر روی فروش همچین بازی هایی بزاره فقط با افزایش چشمگیر تعداد کاربران فعالش ممکنه که خب خیلی برای پلتفرم هولدر بصرفه تره بخصوص که کاربران گیم پس طبق آمار رسمی سه برابر بیشتر در خرید dlc ها و خریدهای درون برنامه اییه بازی هایی مثل cod هزینه میکنن.
امار سازی نکن
۱-این هزینه یک میلیاردی صرفا برای بازی های ثرد پارتیه و شامل خرج های خوده گیم پس و Xbox و بازی های فرست پارتی نمیشه
۲-بلک اپس ۶ بیشترین تعداد پلیر در لانچ رو داشت نه فروش (با وجود عرضه رو گیم پس فکر نمیکنم نیازی به توضیح اضافه باشه، درسته؟ )
۲-نتفلیکس سالانه بالای ۵۰ تا فیلم تولید میکنه!!! در سال ۲۰۲۳ بالای ۱۰۰ عنوان منتشر کرد
این عدد برای مایکروسافت چندتاست؟ ۵ تا؟ ۶ تا؟
پس وقتی قراره خرج رو حساب کنی اینو در نظر بگیر نتفلیکس کل سرویسش برای خودشه و نه عناوین ثرد پارتی
۳-هزنیه نتفلیکس سالانه بین ۱۲ الی ۱۵ میلیارد هستش ولی با توجه به تعداد بسیار بالا فیلم ها و محصولاتی که پخش میکنه بسیار ناچیزه
اگه مایکروسافت سالی ۵۰ تا بازی فرست پارتی منتشر میکرد چه هزینه سرسام اوری در پی داشت؟
پس درست مقایسه کنید
۴-این هزینه ۱۲ الی ۱۵ میلیاردی شامل کل هزینه نتفلیکش میشه
شما هزینه Xbox و بخش فرست پارتیش رو حساب نمیکنی ولی برای نتفلیکس کل شرکت رو حساب میکنی؟
در کل مقایسه این دو سرویس بسیار مضحکه
۵-نکته بعدی اکثر بازی هایی که وارد گیم پس میشن، ایندی و عناوین سینگل پلیر و کوچک هستن که هیچکدوم خرید های درون برنامه ای ندارن پس اینکه سه برابر کاربران عادی خرید درون برنامه ای انجام میدن اهمیتی برای این بازی ها نداره و صرفا یه امار برای گول زدن امثال شماست
اگه گیم پس و Xbox سود ده بودن مایکروسافت اعلام میکرد (تنها بخش مایکروسافت که سودش اعلام نمیشه Xbox هستش)
لطفا اطلاعات غلط نشر ندید، تشکر
عذر میخوام میشه بگی مدرک تحصیلی شما چیه و برچه اساس به این نتیجه رسیدی چون من رشتم مدیریت صنعتی بوده نمیتونم بگم سودآوره یا ضرر ، علاوه بر اینکه مدیران اینکار mba dba دارن تجربه شیوه مدیریتی خارج از ایران رو دارن که چند ده سال جلوتر از کشور عقب مونده ماست و ما مجبوریم به این کشور ها بریم تا ازشون یادبگیریم بعد برگردیم شما چطور با دوتا پست تو گیمفا به این نتیجه رسیدی؟ D: بسم الله معجزه شده ینی
کاربران گیمفا طحلیل گرن برو به مدیران بگو بیان اینجا یه ذره مدیریت صنعتی یاد بگیرن
باید غیر از mba و dba باید یه سطح بالاترو تخصصی تر به اسم gba (gamefa business administration) رو معرفی کنیم با مدرسین نخبه
متاسفانه این اسم قبلا ثبت تجاری شده
خودم میشم استاد دانشگاه 🗿
رویکرد کمونیستی چه سمیه😂😂
احتمالا یچی بدتر از رویکرد انحصارگرایانه و چاپیدن ملت از طریق اشتراک پلاس و فروکردن ریمیک و ریمستر های ۲ هزاری تو پاچه ملته
بخدا اگر بدونه کمونیسم یعنی چی اصلا، به مایکروسافت که نماد کپیتالیسم جهانیه داره انگ کمونیستی میزنه 🤣 سرویس های نتفلیکسی و گیم پسی رو با سیستم اشتراکی کمونیستی اشتباه گرفته که کوچکترین شباهتی بهم ندارن، مشخصه که فقط یچیز شنیده که کمونیسم یعنی سیستم اشتراکی و چون اینجا هم اسم اشتراکی میاد توو ذهنش گفته بیا جفتشون میگن اشتراکی 🤣 اصلا انگار نع انگار که سیستم اشتراکی کمونیسم بر پایه منشا های ثروته و نع خوده ثروت. کمونیسم میگه ابزار تولید و زمین نباید متعلق به شخص باشن و کاری به چیزهای دیگه نداره. مثلا یه کارخونه باید متعلق به کسانی باشه که اونجا دارن کار میکنن و ارزش اضافی تولید میکنن، یا زمین باید متعلق به دهقان هاش باشه. حالا این ایدئولوژی رو چجوری ربطش داد به گیم پس فقط از دست rayem برمیاد 😅
این حالت های اشتراکی دیگه.اینکه صاحب هیچ چیزی نیستی
جالب
در محصول دیجیتال شما صاحب یا مالک هیچ چیز نیستید با پرداخت مقدار معینی پول که تو گیم عمدتا برای بازیای AAA هفتاد دلاره صرفا حق استفاده یا به همون انگلیسی بخوای بگی license اثر رو بدست میارید حالا چه این license بخواد فیزیکی مثل دیسک بلوری باشه یا دیجیتال فعال بشه در اکانتتون که بازم نشون میده صرفا فقط مالک لایسنسی نه خود اثر اگه به هر صورتی لایسنس شما مشکل پیدا کنه یعنی دیسک شما خراب یا گم بشه یا اینکه اکانت شما بن بشه یه هر دلیل دیگه ای شما باز حق لایسنس رو از دست میدی و باید باز بری حق استفاده یا لایسنس دیگه ای تهیه کنی چون از اول هم مالک یا صاحب اون اثر نبودی
شما موقع خرید گیم هم صاحبش نیستی
الان موقع خرید گیم یا حتی خرید درون برنامه ای مثل خرید اسکین بهت میگه که این خرید صرفا یه لایسنس دیجیتالی برای دسترسی به محصول بهت میده و صاحبش نیستی
بخواد هم میتونه لایسنس رو ازت بگیره بدون پس دادن پول
دوست عزیز. این موردی که فرمودید ، هیچ موقع بازی رو از لایبرری خارج نکردند.به جز Crew 1 توسط یوبیسافت که تازه همون هم جبران کردند.
بازی هایی هم که پشتیبانی ازشون متوقف میشه ، هیچ موقع از لایبرری خارج نمیکنن.
مثال هم براش زیاده :
فورتزا
ردفال
گرن توریزمو
و…
این بازی ها وقتی پشتیبانیشون متوقف شد و حالت آنلاین بازی تموم شد ،پچ آفلاین دریافت کردند.
کمونیسم هم هرگز بشریت موفق به اجراش نشد که بخواد شکست بخوره. اگر نماد کمونیسم رو حکومت شوروی میدونی پس بیشتر مطمئن شدم که هیچی نمیدونی ازش. میخوای کمونیسم رو بشناسی برو کتاب های مارکس رو بخون. الان برترین کشورهای جهان و برترین دموکراسی ها کشورهای سوسیال دموکرات اند. مارکس سوسیالیسم رو مقصد میدونست و نع کمونیسم رو، کمونیسم رو میگفت فقط یه ایده ست که هرگز بهش نمیرسیم اما باید در مسیرش حرکت کنیم، مهم ترین نکته ایی که مارکس بهش توجه نمیکرد خودخواهی بی اندازه گونه انسانه اما آدام اسمیت سیستم اقتصادیش رو بر پایه همین خودخواهی بشر بنا کرد.
هر موقع از Xbox انتقاد کنی روت label فن بوی میزنن، همین دیروز اشتراک یکساله game pass ultimate برای تجربه Indiana Jones گرفتم و میخواستم بازی رو با نت همراه (شبانه نامحدود) بذارم دانلود، اولش که میگفت باید کابل LAN رو جدا کنی انگار کنسول برای دو نسل پیشه نمیتونه همزمان چند تا config internet داشته باشه 😐
دیدم حجم بازی زیاده اول hellblade 2 رو دانلود کردم تست بکنم، طبق عادت دنبال این بودم که headset pulse رو روشن کنم و از صدای 3D لذت ببرم که یادم افتاد همچین option نداره Xbox.
الان دوباره متوجه شدم چرا ۱ سال بود Xbox series s رو روشن نکرده بودم، قشنگ حس عقبگرد داشت تجربه ای که داشتم و دلم نمیخواهد دیگه هم به این ecosystem برگردم.
تازه از تجربه افتضاح رابط کاربریش، مشکلات مربوط به DNS، download manager ناقص، setting نامرتبط (بخش فعال کردن Xbox home که همون نقش console sharing ps رو داره توی منوی personalization هست به جای account).
این نکات رو گفتم نه این که ps بی نقص باشه ولی خدایی همچین امکاناتی رو دیگه از یک کنسول نسل جدید انتظار میره
یعنی اگه قیمت مفت کنسول و اشتراکش نبود مطمئنم کسی رغبتی به تهیه اش نداشت توی این کشور حداقل. به عنوان کنسول دوم قابل قبول هست حتی خود Xbox series X
کلا از اون همه بازی داخل اشتراک Indiana Jones و stalker 2، cod bops 6 و persona 3 reload ارزش اشتراک رو برای من به شخصه داشتند
کلا این موضوع که Xbox یا PS سود میکنه یا نمیکنه به من مصرف کننده هیچ ارتباطی ندارد و فقط تجربه کاربری مهم هست که اونم واقعا ناامید شدم از xbox
(Reyam-)
خوشم میاد تک تک حرفات برگرفته از انسان عالی مقامی(🤡) به نام امیر گیم شو.
ی فنبوی تمام که با حرفاش فقط خودش رو زیر سوال میبره و در آخر هم حرفاش پشت سر هم غلط در میاد.
اما آفرین،واقعا آفرین.
معلومه به خوبی پادکست هارو نگاه کردی👏
رو نیستا.رسما سنگ پا قزوینه.
الان ی سوالی پیش میاد اونم اینه که از کجا میدونی تک تک حرفاش برگفته از امیر گیم شو ؟ نکنه خودت هم دنبالش می کنی ؟
خب این یه امر منطقیه ، و همین باعث رویکرد چندپلتفرمی شده البته برای همه بازیا یکسان نیست
یه بازی مثل هل بلید کلا وضعش تو دیواره ، یکی مثل ایندیانا جونز و استارفیلد یه مقدار وضعشون اوکیه و تا یه مدت تو جدولن ، یکی هم مثل فورزا هنوز هم که هنوزه مردم میخرن ، یا اصلا استاکر که درمدت خیلی کوتاهی ۱ میلیون نسخه فروخت.
احساس میکنم میزان فروش بازیا به سبکشون و فن بیشون هم بستگی داره نه صرفا قرارگرفتن یا نگرفتن رو گیمپس (هرچند تاثیرش میتونه بیش از ۵۰ درصد باشه)
فروش مواردی که ذکر کردید در استور هایی مانند steam هستش.
اینجا صحبت از فروش بازی روی پلتفرم ایکس باکسه.
“در واقع، عناوینی که در روز عرضه برای این سرویس عرضه میشوند، حدود ۸۰ درصد از فروش بالقوه خود را در پلتفرم ایکسباکس از دست میدهند”
آره خب درسته ، البته درمورد استاکر و فورزا رو مطمئن نیستم دقیقا روی کدوم پلتفرم بودن ولی کلی منظورم بود.
استاکر و فورتزا فروش خیلی خوبی رو استیم داشته اند
بجز تحلیل یک نفر آماری هم داری از این هشتاد درصد که هی تکرارش میکنی؟ مگه گیم پس روو پی سی در دسترس نیست؟ یعنی پالورلد میخواسته پنجاه میلیون توو یه ماه روو ایکس باکس بفروشه اما چون گیم پس بوده ده میلیون فروخته؟؟!!! بعد در جریان هستی که کاربران گیم پس نع طبق تحلیل یه نفر بلکه طبق آمار رسمی سه برابر بیشتر از کاربران عادی در دی ال سی ها و ریزتراکنش های بازی هایی مثل کال آو دیوتی هزینه میکنن؟؟
منی که چن ساله ایکس باکس دارم تا حالا یه بارم گیم پس استفاده نکردم. هر بازی ای خواستم، وایستادم تخفیف بخوره بخرم. درسته گیم پس سرویس خوبیه ولی من خودم بشخصه دوس دارم بازی رو بخرم و مالک بازی باشم واسه همیشه
چشم بسته غیب گفتی خب این که معلومه مایکروسافتم دنبال فروش بازی نیست فروش گیم پس مد نظرشه
فداکاری ایکس باکس بخاطر مخاطبانش (درد و بلاش بخوره تو سر سنی)
یکی از دلایل تغییر روش ماکروسافت برای اینکه انحصاری هاش و داره میده برای پلی استیشن همینه
بازیکنان همزمان ایندیاجونزی که رو استیم نهایتا ۱۲۰۰۰ تا بیشتر نشد دقیقا به همین نکته برمیگرده !
اونم وقتی داریم در مورد یه بازی عالی از یه مجموعه لایسنسی پرطرفدار صحبت میکنیم!!
گیم پس اگه مانع فروش بازی های بزرگه سونی نمیومد از ایکس باکس تقلید کنه پلاس بزنه پس نتیجه باعث شده بیشتر دیده بشه گیم های بزرگ
گیم پس یه دو دوتا چهارتای ساده ست، اگر انقدری مخاطب داشته باشه که بتونه تا ۸۰ درصد فروش یه بازی رو روی pc و xbox پایین بیاره که خب مخاطبین بالاش توجیه اقتصادیش اند و بدون اینکه مالک بازی شده باشن و چرخه دست دوم فروشی راه بیوفته پول پرداخت کردن. اگر هم مخاطبینش اونقدری بالا نباشن که تاثیر چشمگیر بر فروش بازی بزارن هم که هیچی دیگه بازی مثل قبل فروشش رو میکنه که البته این بنفع مایکروسافت نیست. البته هشتاد درصد هم اغراقه. مثلا پالورلد که ۱۵ میلیون روو پی سی و ۱۰ میلیون روو ایکس باکس فروخت قرار بوده توو یه ماه ۱۰۰ میلیون نسخه بفروشه اگر روز عرضه گیم پس نبود؟ مگه فروش بازی های مایکروسافت قبل از گیم پس چند ده میلیون بودن؟؟ یه رابطه مستقیمه دیگه اگر فروش بازی کم بشه به این معناست که کاربران گیم پس زیاد شدن که سود اصلیه مایکروسافت و هدف دیرینه ش که محدود کردن بازار دست دوم فروشی ست. اما به دو نکته اینجا توجه نشده، بسیاری از کاربران گیم پس وقتی یه بازی رو روی سرویس تجربه میکنن دلیل نمیشه که اگر اون بازی روو سرویس نبود لزوما میرفتن میخریدنش. نکته دوم هم اینه که طبق اعلام رسمی کاربران گیم پس حدود سه برابر بیشتر از کاربران عادی در ریزتراکنش ها و خریدهای درون برنامه اییه بازی های نظیر کال آو دیوتی هزینه میکنن، یعنی هم پول سرویس رو ازشون میگیره و هم اون پول باقی مونده رو هم در اسکین ها و خریدها درون بازی خرج میکنن. دو سر برد.
ایندیانا جونز عملکرد نامطلوب داشته ؟!
نظرات کاربران و منتقد ها همه خوب بود بود
۸۶ متا اسکور
۸.۴ یوزر اسکور
از نظر فروش
ببینید منظور از عملکرد نه چندان مطلوب فروششه اگر روز عرضه رو گیم پس نبود میتونست فروش بالاتری رو تجربه کنه مخصوصا رو استیم که کلا ۱۲ هزارنفر بیشتر تجربش نکردن صحبت سر این نیست که گیم پس سرویس بدیه صحبت سر اینه که بازی هایی که روز عرضه میان رو سرویس کمتر از اونی که حقشونه فروش میکنند، یکی از نقطه قوت های این سرویس همین آوردن بازی های روز عرضه بود ولی متاسفانه این سیاست از لحاظ تجاری داره به خیلی از بازی ها صدمه میزنه
۱۲هزار نفر پلیر همزمان داشته نه که کلا ۱۲ هزار نفر خریده باشنش الان طبق گفته شما ووکانگ دو میلیون پلیر همزمان داشته یعنی دو میلیون نفر خریدنش؟ پس فروش بیست میلیون نسخه و درآمد یک میلیارد دلاریش چی بوده؟
من الان گفتم ۱۲ هزار نفر رو استیم خریدنش یا گفتم ۱۲ هزار نفر تجربش کردن؟ قشنگ کامنت ها رو مطالعه کنید عزیزدل منظور من از همون تجربه یعنی تعداد کسایی که تجربش کردن تعداد پلیرها، یعنی من دیگه همچین چیز ساده ای رو نمیدونم که تعداد پلیرا میزان فروش یک بازی رو تعیین نمیکنه؟ لابد فکرکردید که منظور من این بوده که ایندیانا جونز کلا رو پی سی ۱۲ هزار نسخه فروخته؟ جالبه
فارغ از این قضاوت اشتباه شما قبلا راجع به این موضوع صحبت کردم کلا آمار پلیرای این بازی رو استیم کمتر از اونی که باید باشه مقایسه کنید با Stalker 2 با ۱۲۱ هزار نفر پلیر به طور کلی آوردن بازی ها روز عرضه رو گیم پس داره به فروش این بازی ها لطمه میزنه
فروشش خیلی کم بوده کمتر از ۲۰۰ هزار نسخه
سونی فنا جبران میکنن 😔 حالا نهایتا تو بخوای ظرفیت یک بخری که اصلا مهم نیست تو دنیا تعداد اونایی که ظرفیت یک نمیخرن زیاده و قطعا جبران میکنن برای مایکرو
علی رغم عملکرد نه چندان مطلوب ایندیانا جونز؟
مگه بازی اش مشکلی داشت
این بازی واقعا برای حداقل بنده خیلی لذت بخش بود و متاش ۸۸ یا ۸۷ شده!
آخه گیم پس هم میخواد رو همه پلتفرم ها بیاره تی وی،موبایل ،پی سی ،یعنی از نظر فروش رو پلی استیشن و نینتندو حساب باز کرده فقط یعنی مشترکین باید بالای صد میلیون نفر برسن و هشتاد درصد مشترک اکتیو باشن یعنی اشتراک تمدید کنن منطقی هم هست اشتراک اقتصادی رو پیشنهاد نده و قیمت رو بالاتر هم ببره این وسط اشتراک های کوتاه مدت به صرف تره برای ماکروسافت چون هر دو سه ماه تمدید میشه تا یک ساله از نظر اقتصادی هر جوری حساب کنی خیلی خیلی باید مشترک های گیم پس بالا باشه البته این مشکل هم هست دیگه مصرف کننده به عرضه بازی های بزرگ رو سرویس عادت میکنه نمونش هم بارها در شبکه های اجتماعی دیدیم یه بازی بزرگ تبلیغ میشه طرف مشترک گیم پس باشه میگه کی میاد رو سرویس حالا بازی های خود ماکروسافت که جای خود دارن باید بیاد چندین ساله عادت شده برای مشترکین این سرویس دیدیم که اون اتفاق برای سطح استاندارد افتاد چقدر شاکی شدن حالا شما فرض کن کلا نیاره یا با تأخیر بیاد که کمی از فروش جبران کنه دیگه چقدر شاکی میشن چقدر از ناراحتی لغو اشتراک میکنن ،متأسفانه خود ماکروسافت هم به این نتیجه رسیده که ایکاش از همون اول لااقل با تاخیر بازی هارو میآورد روز عرضه نمیومد .خوب از همون اول میخاست رشد سریع داشته باشه یک برگ برنده باشه برای خرید ایکس باکس چون چند سال پیش هنوز به صورت کامل رو گیم پس و حذف انحصاری تمرکز نکرده بود .ولی به نظر من می تونست همون موفقیت های نسل هفت خیلی بیشتر و در اندازه بزرگتر تکرار کنه چرا؟چون تعداد گیمرها نسبت به نسل هفت خیلی بیشتر شده و با استراتژی قوی کردن اشتراک کنسول نسبت به پی سی و تمرکز رو همون رویکرد انحصار البته با بازی های کم هزینه تر ولی خلاقانه تر همه چیز رو تغییر بده رقابت هم بهتر میشد الان هر جوری فکر میکنم این وسط یکدفعه ماکروسافت فرمون چرخونده یه جهتی که خیلی از مسافرین ماشین که طرفداران ایکس باکس بودن و وفادار مسیرشون نیست و می تونه این وسط کیفیت بازی های پلی استیشن هم پایین تر بیاد و اشباع بازار با عناوین بی کیفیت و زیاد همه احتمال ها می تونه تبدیل به واقعیت بشه تجربه بازار سنتی این رو میگه که هنوز هم حاکمه و منطقی
اگه بازی هایی با کیفیت بهتر بیاد رو سرویس قطعا به نفع ماکروسافته تصور کن سرویستو الان به ۲۰ میلیون داری اجاره میدی یهو این رقم بشه ۲۰۰ میلیون یهو بشه ۵۰۰ میلیون وحشتناک سوداوری داره.ما الان داریم ماهی دو دلار میدیم سود خوبی براشون داره
عجیبه که اسمی از لست اف آز نیست 🤔🤔🤔