توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا

توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند

رضا شیرمردی
۱۶:۳۹ ۱۴۰۳/۱۰/۱۸
fallout 4

Bethesda، زمانی که صحبت از بازی‌های بزرگ و گسترده به میان می‌آید، از مهم‌ترین بازیگران این عرصه محسوب می‌شود. در طول سال‌ها، این شرکت بازی‌هایی مانند Fallout، The Elder Scrolls و اخیراً Starfield را تولید کرده است که همگی بازی‌هایی عظیم با صدها ساعت محتوا هستند. با این حال، یکی از توسعه‌دهندگانی که در خلق بسیاری از این بازی‌ها مشارکت داشته، اعتقاد دارد که بازیکنان از این نوع بازی‌ها «خسته» شده‌اند.

در مصاحبه‌ای با Kiwi Talkz در یوتیوب، ویل شن (Will Shen)، طراح ارشد کوئست‌های بازی Starfield، اظهار کرد که بازیکنان به تدریج، از بازی‌های بالای ۱۰۰ ساعت محتوا و جهان‌های عظیمی که وقت زیادی برای تجربه می‌طلبند، خسته می‌شوند.

او در ادامه، این چنین توضیح داد:

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مردم یا حداقل بخش بزرگی از مخاطبان، خسته می‌شوند از اینکه ۱۰۰ ساعت یا بیشتر از وقت خود را در یک بازی سرمایه‌گذاری کنند. مخاطبین از قبل بازی‌هایی دارند که همیشه به طور مداوم به آن‌ها بازمی‌گردند و اضافه کردن یک بازی دیگر به آن لیست، کاری دشوار است.

شن نقشی اساسی در تولید Starfield، بزرگ‌ترین بازی که Bethesda Game Studios تا به حال عرضه کرده است، ایفا کرد. این بازی شامل بیش از ۱۰۰۰ سیاره است که همه آن‌ها می‌توانند توسط بازیکن به دلخواه کشف و کاوش شوند. قبل از آن، او روی Skyrim و Fallout 4 کار کرده بود که هر کدام به نوبه خود، با توجه به اندازه فعالیت‌هایی که می‌توان در آنها انجام داد، عناوینی عظیمی محسوب می‌شوند.

وی در ادامه گفت که این عناوین را می‌توان «تا ابد بازی کرد» که اگر بازی‌های Bethesda و سیستم Radiant quests را در نظر بگیریم، منطقی به نظر می‌رسد.

ویل شن در سال ۲۰۲۳ و یک ماه پس از عرضه Starfield، استودیوی Bethesda را پس از ۱۵ سال سابقه ترک کرد تا به ترتیب در استودیوهای Something Wicked Games و Unknown Worlds Entertainment به عنوان طراح ارشد، فعالیت کند.

Nostalgic PlayermrDARKSIRENmgs tpp 2015Sephiroth (ashes سابق)sefirot2011ArrowInTheKneeامیررضا3doپروفسور بی سوادSorenPoseidonkravinoffAliMotinRoyalknightParsa7889تریس مری گلدGlacierDS4more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا
توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ashix گفت:

    نه راستش بنظرم تعادل برقراره، الان هم بازی بزرگ داریم به اندازه هم ایندی حداقل من راضیم .

    Nostalgic PlayerNimaDutchMalekپروفسور بی سوادSkeeterObi wanکفتر گیمینگMotinParsa7889more
    • Mehrdad گفت:

      صحبت ایشون بیشتر سر مقیاسه نه نوع بازی AAA، AA و Indie، درست هم هست من خودم به شخصه با توجه به مشغله کاری و درگیری ذهنی نمیتونم وقت بزارم تمام بازی های جهان بازی که تجربه میکنم رو کامل کنکاش کنم اینطوری نمیرسم بازی های دیگه رو هم تموم کنم بنابراین تجربم به این صورت شده که دوتا بازی انجام میدم یکی خطی یکی جهان باز و هروز رو یکیشون وقت میزارم شما باید شرایط همه گیمرها رو در نظر بگیرید من شرایط شما رو نمیدونم قضاوتم نمیکنم ولی هستند کسانی که هنوز به سنی نرسیدن که مسئولیت به گردنشون باشه یا مشغله کاری داشته باشند

      ما خودمون هم این دوران رو گذروندیم اون زمان همینطور بود دغدغه یا مسئولیتی نداشتیم میشستیم راحت بازیمونو میکردیم فکرمون هم آزاد بود ولی از یک سنی به بعد دیگه اینطوری نیست و اینم خیلی مهمه که بازی محتوایی که ارائه میده به قدری جذاب باشه که آدم رو ترغیب کنه برای ادامه بازی من خیلی از بازی های جهان باز بودن که فقط خط داستانیشون رو رفتم و مراحل جانبیشون یا همون Side Quest هاشون رو به علت جذاب نبودن و تکراری بودن ادامه ندادم

      Nostalgic Playermgs tpp 2015ArrowInTheKneeNimaReversepointMHAAپروفسور بی سوادSkeeterarminراستین کولهmore
      • موافقم. شخصا به دلیل کار، مشکلات شخصی و دانشگاه عملاً نزدیک به یک سال طول کشید تا ذره ذره Elden Ring رو تموم کنم. بدجور حسرت اون دورانی که شما توصیف کردید رو می‌خورم ولی خب واقعیته که باید قبولش کرد

        Nostalgic PlayerTizBinmgs tpp 2015ArrowInTheKneeNimaReversepointMHAAپروفسور بی سوادامیرحسین رهنورد.Unknown.more
      • دقیقا تازه وقتی سنت بالاتر هم میره گیمر بودی از قدیم و همچنان علاقمند دیگه بدتر نمی تونی رهاش کنی از یه طرف هم کار و درآمد درگیری بقا در این جنگل بی انتها با جانوران مختلف به اسم جامعه بعد میای شب بشینی یکم گیم بزنی فراموش کنی خیلی چیزارو ،مورد دیگه ای هم که هست هر کاری میکنم اون حس قدیم رو سنم کمتر بود یا اصلا حتی همین هفت هشت سال پیشم بتونم بگیرم نمیشه که نمیشه اون ذوق اون شور اشتیاق و قبلا چندین ساعت پشت سر هم گیم میزدم الان یکی دو ساعت میگذره دیگه نمیکشم اضطراب میگیره منو میگم وای خدا نکنه کاری هست انجام نداده باشم ترس اضطراب وجودمو میگیره فکرم میره سمت فلان قصد فلان دغدغه بیمه و….

        Nostalgic PlayerTizBinMehrdadReversepoint
        • 30nabhl گفت:

          دقیقا همینطوره
          دیگه نه وقت قدیم رو داریم نه حس و حالشو
          من گوست آو سوشیما رو عید امسال نصب کرده بودم ولی مهر ماه اجراش کردم
          اولش میخواستم فقط آخر هفته ها یا چند روز یه بار بازیش کنم ولی
          بازی مکانیکاش انقد متنوعه یه روز بازی نمی کردم یادم می‌رفت همش میمردم 😅
          یهو به خودم اومدم دیدم یه چند روزه پشت سر هم بازی میکنم و از کارام عقب موندم
          تصمیم ناراحت کننده‌ای بود ولی دیگه حذفش کردم 😅
          حالا گوست آو سوشیما بازی به اون صورت وسیعی نبود

          TizBinReversepoint
  • راستش بهتره بگیم از بازی های اشغال مثل سوساید و اسکال اند بون و خیلی های دیگه

    ArminnnTizBinپروفسور بی سوادSoren
  • moj45taba گفت:

    گیمرا از بازی طولانی با داستانی ضعیف و گیمپلی تکراری خسته شدن وگرنه بازی طولانی باشه مثل ویچر۳ که خودم دوبار کامل تمومش کردم حتی بار دوم چیزای جدیدی هم میدیدم.

    Nostalgic PlayerDARKSIRENNimacrystal skyآرتورmorganJohnny silverhandپروفسور بی سوادSorenSkeeterTzzzT23more
  • انگار دوباره شو شده اگه به بازی های AAA هیت بدی خیلی روشنفکری!

    mgs tpp 2015Motinپروفسور بی سوادAkbarلیست سیاه
    • 30nabhl گفت:

      بحث aaa نیست بحث سبک بازیه
      الان کالافم aaa هستش خیلی هم بودجش سنگینه ولی برا یه کارمند یا کسی که وقتش کمه بهترین گزینه‌س
      بیا یه ساعت بازی کن اکشن خالص
      ولی این Rpg ها دو ساعت بازی میکنی رفتی با دو نفر حرف زدی دو تا هم مرحله فرعی مسخره مپ پر کن رفتی یه شمیر جایزه گرفتی که لولش هم پایینه (با احترام به rpg های باکیفیت)

      من پارسال یدونه evil 4 ریمیک بازی کردم واقعا هر لحظش لذتبخش بود برام

      ArminnnArrowInTheKneeArctic
  • مگه همه بازی ها بزرگ اند که خسته بشیم؟ الان در هر سبک و سیاقی بازی وجود داره. تعداد بازی های خطی با گیم پلی های زیر ده ساعت مثل هلبلید و رزیدنت ایول دو و دد اسپیس و هیلو دو وجود دارن و از اونطرف بازی های مثبت بیست و مثبت صد ساعت هم وجود دارن. هرکس هر سبک و گیم پلی تایمی که دوست داره رو تجربه میکنه. همه شون لازم اند

    پروفسور بی سواد
  • Ramiro گفت:

    البته کسی با بازی های بزرگ با جهان پویا و غافلگیرکننده و مراحل متنوع مثل baldurs Gate 3 و RDR2 و witcher 3 مشکلی نداره؛ مشکل اصلی جهان های تکراری و خسته کننده مثل بازی های یوبیسافته

    NimaReversepointJohnny silverhandپروفسور بی سوادSkeeterSorenakf1383TzzzT23کفتر گیمینگAlimore
  • Tom گفت:

    بازی باید بین ۱۵ تا ۶۰ ساعت باشه
    بیشتر میشه میشه یه بازی طولانی خسته کننده
    خوبه از اون دوران که تبلیغات بازیا روی تایم پلی بود تموم شد
    دایینگ لایت میاد میگه ۲۰۰ ساعت محتوا دارم . محتوا چیه . برو فلان زابیو بکش من از خونش رنگ درست کنم 👍🏻

    NimaMHAAپروفسور بی سوادSkeeterSorenViboroarminکفتر گیمینگMotinRoyalknightmore
  • موافقم. به‌شخصه، بازی‌های کوتاه با حداکثر ۱۰ الی ۱۵ ساعت گیم‌پلی که ارزش تکرار داشته باشند رو به بازی‌هایی که ۵۰ الی ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی دارند ترجیح میدم.
    در دنیای سریع‌اُلسیر امروزی که مملو از بازی‌های لایو سرویس سرگرم‌کننده هست، کمتر جوان گیمری حوصله صد ساعت گیم‌پلی را دارد. پس منطقی‌ ست که دولوپر‌ها بازی‌هایی با مدت زمان گیم‌پلی کوتاه اما هیجان‌انگیز نظیر سری بازی‌های رزیدنت ایول، و یا دووم رو توسعه بدهند.

    TomNimaMotinپروفسور بی سوادSkeeterSorenarminakf1383کفتر گیمینگGlaciermore
  • مسئله وقت نیست مسئله اینه توی بازی های بزرگ ماموریت های پیدا می‌کنی که واقعا اعصاب خورد کن یا حوصله سر بر هستند . توی والهالا و ویچر و گاد آف وار و هورایزن و ستارفیلد و دایینگ لایت و … میشه اینو دید . تنها بازیهایی که من تا به حال دیدم این مشکلات رو نداشته رد دد و بتمن ارکام بودن .

    sefirot2011Nimacrystal skyامیرپروفسور بی سوادSorenarminTizBinBatman Arkham knightAshixmore
  • حرف ایشون صد درصد نیست و به موقعیت بستگی داره .
    کسایی که مشغله کاری دارند بیشتر به سمت بازی های کوتاه کشیده میشن . و کسایی که میتونن وقت زیادی رو صرف بازی کردن بزارن بازی های جهان باز رو انتخاب میکنم.
    البته بازی جهانبازی که بتونه تورو در خودش غرق کنه مهم نیست محتوایش چقدر باشه من که پلی میدم.مثل.رد دد و خیلی های دیگه

  • مرد مومن بازی میسازی ۹۰ درصدش لودینگه اون یکی بازی میسازه ۹۰ درصدش کاتسینه
    خب توقع دارین گیمرا بگن دمتونم گرم؟

  • Mr abd گفت:

    به ملت ی گیم با کیفیت بده،چرا خسته بشن؟؟
    حداقل من اینطور نیستم.
    ولی آره! برای بعضی برهه های زمانی آدم دلش میخواد ی گیمی با تایم پلی کم باشه که بعد چن ساعت تموم کنه و بره برا چیز دیگه ای.
    درکل بنظرم باید تعادل باشه.
    البته جامعه گیمینگ هم با قبلا فرق کرده🤷‍♂️

    Motinپروفسور بی سوادSkeeterSorenAliGlacierBatman Arkham knightShark Gamer
  • Glacier گفت:

    “به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مردم یا حداقل بخش بزرگی از مخاطبان، خسته می‌شوند از اینکه ۱۰۰ ساعت یا بیشتر از وقت خود را در یک بازی سرمایه‌گذاری کنند”
    هممون چندین بازی داریم که اینکار رو کردیم و بالای صد ساعت وقت گذاشتیم و باز هم اگر وقتش خالی باشه انجام میدیم . مثلا اگر GTA VI بیاد شما صد ساعت وقت نمیزاری ؟ عنوانین زیادی مثل Minecraft , No man’s sky, RDR2 ,Skyrim, سری سولز که طرفدار هاش حتی تا نیو گیم پپلاس هفت هم میرن , بازی های آنلاین موفق و خیلی های دیگه چه تک نفره و چه مولتی پلیر . (برای خودم حتی بازی های ساده ای مثل stardew valley)
    کاملا مخالفم ، اگر که قسمت زیادی از بازی تکراری و فیلر نباشه مشکل چیه؟ (مشکل یوبیسافت) اگر که حتی بخش هایی تکراری باشه ولی بتونه خوب در بیاره و سرگرمت کنه مشکلش چیه ؟(کار راکستار)

  • Motin گفت:

    اگه اون بازیی که قراره ۱۰۰ ساعت توش وقت گذروند محتوای تکراری و کپی پیست یا خسته کننده‌ای داشته باشه ، معلومه هیچ کس قبولش نمیکنه
    درغیر اینصورت شرایط خیلی فرق میکنه

    TizBinپروفسور بی سوادSkeeterSorenarminTzzzT23
  • Ali گفت:

    از دستشون بر نمیاد بازی درست و حسابی بسازن میگن گیمرا خسته شدن الان gta 6 بیاد کدوم گیمری هستش که سراغش نره انقدر خوبه که همه بازی رو میخرن هیچی هر سال دوباره نصبش میکنن دوباره از اول بازی میکنن چرا چون بازی همه جوره سنگ تموم گذاشته گیمر ازش خسته نمیشه بعضی بازی های جهان باز الکی میان فقط جهان بزرگ میکنن این که بدرد نمیخوره اینا باید اول کیفیت و پویایی و مراحل متنوع و سرگرم کننده رو الویت قرار بدن بعد بیان ببینن که تا چقدر میتونن اینو محتویات رو بزرگش کنن تا جایی که بتونن این عوامل رو حفظ کنن عالیه وقتی ببینن که با بزرگ کردن الکی دارن به بازی ضربه میزنن اونجاست که باید بازی رو جمع بندی کنن حالا میخواد ۱۵ ساعت محتوا داشته باشه یا ۶۰ ساعت اون اراعه خوب هستش که همه میخوان

  • Soren گفت:

    اتفاقا بازی بزرگ نیازه و گیمر ها خسته نشدن به شرطی که یه بازی عالی عرضه کنن نه یکی مثل استارفیلد چجوریه که کسی از بازی بزرگی مثل اسکایریم خسته نشده

  • اتفاقا شان لیدن هم گفته بود که الآن دیگه دوران بازی های طولانی گذشته و بعدشم گفته بود من Red Dead Redemption 2 رو بازی نکردم چون ۹۰ ساعت وقت نداشتم! 😄

    Motinپروفسور بی سواد
  • Skeeter گفت:

    مشکل اینه بعضی از بازی های بزرگ به جای تمرکز روی کیفیت به کمیت اهمیت میدن مثل استارفیلد( ۱۰۰۰ سیاره بدون محتوا )
    مورد انتظار ترین بازی های امثال مثل gta و witcher جهان باز و بازی های بزرگی هستن

  • به نظرم چیز بدی نیست من الان دارم فاینل فانتزی ریبرت بازی میکنم کوست هاش خیلی خوب آدم و سرگرم میکنه. خوب بنظرم این یه چیز شخصیه یکی دوس داره فقط داستان رو بره یکی هم دوس داره کل بازی رو تجربه کنه من که عاشق ایم نوع بازی هام که کل دنیاشون رو تجربه کنم.

  • چند بازی که ازشون خسته نشدم:
    1_ردد۲
    2_ویچر ۳
    3_جی تی ای سن آندرس و البته بازم هست ولی الان فقط این سه تا رو یادم میومد

  • amir گفت:

    ما تغییر نکردیم بازی ها شما مثل قدیم نیست الان بازی مثل الدن رینگ چجوری حمایت اش کردن

  • Reyam- گفت:

    بازیکن ها از بازی های بزرگ خسته نشدند.از بازی بی محتوا خسته شدند.از فچ کوئست خسته شدند که علی الخصوص بتسدا تو این مورد پرچم داره

    TizBinArrowInTheKneecrystal skyViboroMotin
  • UNESISM گفت:

    نگهداشتن بازیکن با اضافه کرد محتوایی که باهاش بشینه سرو کله بزنه و خلاقیت به خرج بده توی بازی های جهان باز اونم جهان باز بتسدا واقعا رو مخ ترین حرکت بازیسازی هستش
    از نظر شخصی بنده خیلی از گیمرها سر سیستم ساخت و ساز پناهگاه و کشاورزی و سایر موارد کلا یا بیخیال ادامه بازی شدن یا اصلا سرو کله نزدن یا اینقدر وقت گذاشتن که خسته شدن و اصلا یادشون رفته که ادامه بازی رو برن و اصل لذت پلی دادن یک فالوت رو فراموش کردن و توی همون ۵ درصد اول انجام بازی رهاش کردن .
    درسته که بازی به شخص ازادی عمل میده که هرجور خواست بازی رو ادامه بده و بیخیال دفاع از پناهگاه ها وسیستم تجارت بشه ، اما واسه یک گیمر مهم اینکه وقتی یه چیزو شروع کرده و سازنده گذاشته حتما امتحانش کنه چون فکر میکنه اجبار هست یا یک چیزی رو درتجربه بهتر بازی از دست میده و از این حرفها .
    بازی فال اوت ۴ بدون داشتن این سیستمهای پیچیده و خسته کننده با همون گیم پلی برو جلو و زنده بمون فال اوت ۳ میتونست به راحتی یکی از بهترین عناوین زمان خودش بشه . همونطور که چنین عدم پیچیدگی در نیو وگاس ، وفقط با ایجاد ماموریتهای اصلی و فرعی و تعاملات با محیط و گروها اونو بهترین بازی فال اوت نسل جدید کرده بود.

    Viboro
  • نه از بازی بزرگ خسته نیستم حس بازی کردن کلا ندارم

  • Shadow Alpha گفت:

    نه اینطور نیست شاید شما بازی هایی ساختین که به تمایل گیمر ها نبوده

  • Armin گفت:

    به نظر من خیلی درست میگه بازی هایی که با نهایت ۳۰ ساعت پلی دادن به جمع بندی کامل برسن خیلی جذاب تر هستن .

  • mr گفت:

    هم حرفش درسته هم نه!!
    بعضی بازی های جهان باز طولانی مثل الدن رینگ واقعا ذره ذرش لذته و هرچقدر طولانی تر لذت بخش تر چون واقعا فقط هدفش طولانی بودن نبود بلکه اکثر نقاط بازی محتوایی جذاب ارایه میداد
    از طرفی هم همه بازی های جهان باز مثل الدن رینگ جهانی غنی ندارند و خوب ارزش بازی پایینی دارند
    درکل در سنینی که جز درس خوندن کاری نداشتیم هربازی تا آخرش بازی می کردیم اما الان مجبور به انتخاب هستیم هم به خاطر کمبود وقت و هم هزینه؛ شاید سالی دوتا بازی بشه انجام داد؛ پس کلا به سن و سال و مشغله این موضوع ارتباط بالایی داره.

  • امید گفت:

    بازی بزرگ میخواین بسازین درست بسازین ، نه اینکه فقط یه مپ بزرگ با هوش مصنوعی بسازین با دو سه تا سلاح و زره

توسعه دهنده سابق Bethesda: بازیکنان از بازی‌های بزرگ خسته شده‌اند - گیمفا