عنوان Resident Evil 4 Remake سریعترین فروش در فرنچایز را دارد + آمار فروش
Capcom اعلام کرد که Resident Evil 4، از زمان انتشار تاکنون بیش از ۹ میلیون نسخه فروخته است.
این خبر بدان معنا است که Resident Evil 4 Remake، در کمتر از دو سال وارد لیست ده بازی پرفروش Capcom شده.
الکس اَنیل (Alex Aniel)، تحلیلگر فرنچایز Resident Evil، میگوید که این آمار همچنین نشان میدهد Resident Evil 4 Remake سریعترین فروش را بین تمام نسخههای فرنچایز داشته است.
Resident Evil 4 Remake در سه ماهه هشتم پس از عرضه خود، یعنی از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۴، حداقل ۱ میلیون نسخه فروخته است. بازیهای قبلی این فرنچایز مانند Resident Evil Village و Resident Evil 7 در بازه مشابه به ترتیب ۵۰۰ و ۴۰۰ هزار نسخه فروختهاند.
Capcom تاکنون سه ریمیک موفق Resident Evil منتشر کرده است. Resident Evil 2 در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر شد و تا سپتامبر ۱۴.۵ میلیون نسخه فروخت که پر فروشترین بازی فرنچایز به شمار میرود و دیگری Resident Evil 3 که در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد و ۹.۲ میلیون واحد فروخت.
Capcom تایید کرده که قصد دارد ریمیکهای بیشتری از Resident Evil منتشر کند.
در دسامبر ۲۰۲۳، کارگردان Resident Evil 4 Remake، یاسوهیرو آنپو (Yasuhiro Anpo)، در پاسخ به این سوال که آیا Capcom میخواهد ریمیکهای بیشتری از این فرنچایز را توسعه دهد یا خیر، گفت:
بله! ما تاکنون سه ریمیک منتشر کردهایم و همه آنها با استقبال خوبی مواجه شدهاند. من این رویکرد را دوست دارم زیرا به مخاطبان مدرن هم اجازه میدهد که این بازیها را تجربه کنند. ما خرسندیم و میخواهیم در این مسیر حرکت کنیم.
وی ادامه داد:
بازیهایی که در آینده بازسازی خواهیم کرد، به زودی معرفی خواهند شد، پس لطفاً صبور باشید.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کارگردان استودیوی بازی Helldivers 2 المانهای DEI را مورد نقد قرار داد
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
نظرات
CODE VERONICAAAAAAAAAAA😮😮😮😮😮😮😮😮
شاهکار شاهکار نسخه ی اوریجینال رو انقدر تموم کردم که حسابش از دستم در رفته ریمیکشم نزدیک سه بار تمومش کردم. مرسنریس اورجینالشم رکورد ۲۲۰ هزار دارم با آلبرت وسکر مپ راهبه ها.
این بازی واقعا حقش بیشتر از ایناست من با نسخه اصلیش کلی خاطره دارم این نسخه با اینکه بنظرم نسخه اصلی کامل بود ادم نقصی تو گیم پیدا نمیکرد یه چیزایی اورد لذیذ ترش کرد اصلا رزیدنت اویل تو ایران خیلی محبوبه😂 دمشون گرم
وقتی شاهکار یسازی همین میشه دیگه
واقعا حقشه
تنها رزی بود که تونست جذبم کنه ، واقعا گیم پلی جذابی داره
فقط حیف حجمش رو سریز اس کمر شکنه.
بجز ۵و۶ تغیرباً همه نسخه ها عالین
منم همینطور واقعا وایب عالی داشت الیته ۲ شم بد نبود
بد نبود؟ دوش از این بهتر نباشه بدتر نیست.. شاهکاره دو
به عنوان کسی تمام نسخه های رزیدنت اویل رو بازی کردم ( حتی شاید بعضی هاشو هم نشنیده باشید ) ولی نسخه ۲ به پای نسخه ۴ نمیرسه
دلیل داره که میگم
میخواستم به شما توضیح بدم که چرا Resident Evil 4 انقدر بین گیمرها محبوب شد و چرا طرفداران این آیپی رو به دو دسته تقسیم کرد برای همین یاد کامنت های کاربر AQUARIUS افتادم که ایشون زحمت کشیدن کامل توضیح دادند و صحبت هایی که میخواستم بنویسم داخل کامنت های ایشون هست بنابراین دیگه نیازی نیست من توضیح بدم فقط اینو بگم که از بین طرفداران قدیمی این آیپی کمتر کسی پیدا میشه که نسخه چهارم رو به نسخه های کلاسیک ترجیح میده چون میدونند که یک رزیدنت اویل واقعی و اصیل شامل چه مواردی میشه
https://gamefa.com/1097821/illusion-of-reviving-horror-games/#comment-2763241
https://gamefa.com/1097821/illusion-of-reviving-horror-games/#comment-2763307
چرا تو همه چی دنبال دلیلید از گیم لذت ببرید
دوست عزیز فضای مجازی یا کامیونیتی گیم جای تبادل نظر و اطلاعاته اگر براساس حرف شما بخوایم عمل کنیم پس چرا یک سایت یا یک رسانه خبری بخش کامنت ها داشته باشه؟ بیاد حذفش کنه و ما هم فقط بشینیم از گیم لذت ببریم منتقدین هم دیگه بازی ها رو نقد نکنند و دنبال نقاط ضعف و نقاط قوت بازی ها نگردند فقط از بازی لذت ببرند، یک کاربر یک موضوعی رو باز میکنه ما هم راجع بهش صحبت میکنیم که چند نفر هم این وسط از این صحبت ها استفاده کنند و اطلاعاتشون در این زمینه بالاتر بره
دوست عزیز
بذار یه واقعیتی رو بگم
به شخصه که تمام نسخه های این سری رو بازی کردم
و درسته نظر هم میدم
ولی بدون
حرف من و تو و بقیه
اصلا و اصلا برای کسی مهم نیست
چون خیلی ها عشقی نظر میدن
یا زیادی جو میدن
و اینکه فقط سلیقه ی خودشون رو نگاه می کنن
پس اینطور بحثا واقعا دیگه فایده نداره
حالا من هرچی بگم
یا تو هر چی بگی
برای کسی فرقی نمی کنه
منتقد داره کارش رو انجام میده اما اگه کاربر هم دیدگاهش رو مثل منتقد بکنه و با وسواس بشینه ایراد گیری کنه که لذتی براش نمی مونه ، من نگفتم کسی حق بحث کردن نداره و تو جایگاهش هم نیستم، من میگم سعی کنید از گیم لذت ببرید بجای درگیر جزعیات شدن
من میدونم شما اینارو از دلسوزی میگید و تشکر میکنم اما مسائل اونطور که شما میبینید نیستند و برای خودتون بزرگش نکنید و سخت نگیرید وقتی ما راجع به یک بازی صحبت میکنیم یعنی اینکه اون بازی رو قبلا تجربه کردیم و در حین تجربه هم لذتش رو بردیم ما الان فقط داریم راجع بهش صحبت میکنیم اینطوری نیست که من وقتی میشینم بازی میکنم یک قلم کاغذ هم در کنارش بردارم تمام نقاط ضعفش رو بنویسم و خودم رو از لذتش محروم کنم
دوست عزیز
این دلایلی که شما میگی
بیشتر برای نسخه های ۵ و ۶ صدق می کنن
بحث رزیدنت اویل ۴ خیلی فرق می کنه با اونا
اصلا در واقع هیچ وجه تشابهی با هم ندارن، یعنی دارن ، ولی فقط تو بخش گیم پلی
اتفاقا یکی از دلایل موفقیت رزیدنت اویل ۴ این بود که هنوز یه چیزی رو از نسخه های قدیمی خودش حفظ کرده بود و اونم اتمسفرش بود
وگرنه در بسیاری از موارد ، خیلی قوی تر از اونا عمل می کنه
این دلایلی که من عرض کردم در واقع بهتره بگیم کاربر AQUARIUS عرض کردند فقط در رابطه با مقایسه با نسخه پنجم یا ششم نیست اون مواردی رو هم که با نسخه های کلاسیک مقایسه شده ببینید، صحبت اصلیه من راجع به ریشه این آیپی و مقایسه نسخه های کلاسیک و نسخه چهارم هستش در واقع صحبت اصلیه شما هم همین بود که فرمودید نسخه دوم و سوم به به پای نسخه چهارم نمیرسند نمیدونم چرا اسم نسخه پنجم و ششم رو وارد بحث کردید
بنده عرض نکردم نسخه چهارم بازی بدیه ولی یک رزیدنت اویل اصیل نیست در واقع شما باید میگفتید که نسخه چهارم به پای نسخه های کلاسیک نمیرسه، در رابطه با تشابهاتشم با نسخه پنجم و ششم هم فقط تو گیم پلی تشابه ندارن تو طراحی، ساختار و سیستم مبارزات دشمنان، باس فایت ها و… تقریبا مشابه هم هستند ببینید اگر برگردیم به گذشته و هنوز رزیدنت اویل ۴ عرضه نشده بود به هر فن این آیپی میگفتید که قراره دشمنان تو این بازی با RPG به شما شلیک کنند میخندید
حتی مطمئن باشید خود شما هم میخندیدید من هیچوقت زمان عرضش یادم نمیره که باعث شد طرفداران این آیپی به دو دسته تقسیم بشند من جمله خود من، همچنان میگم رزیدنت اویل ۴ بازی بدی نیست اما یک رزیدنت اویل کامل و اصیل نیست اونم نسبت به نسخه های کلاسیکش نه نسبت به نسخه های پنجم و ششم به طور کلی من فقط دارم راجع به ریشه این بازی صحبت میکنم که چطور بوده و الان چطور شده بقیش دیگه مربوط به سلیقس که کی کدوم نسخش رو بیشتر از همه دوست داره و لذت برده و منم به سلیقشون احترام میزارم
دوست عزیز اتفاقا نسخه ۴ اصل رزیدنت ایول رو نشون داد، وقتی خوده خالق ترجیح میده چیزی که خلق کرده رو با «تغییر»
به سطح نهاییش برسونه دیگه واقعا نمیتونم بفهمم چرا طرفدارها همچنان معتقدن که اصل داستان همون ۳ نسخه اول بوده،
بعد شما داری میگی نسخه های کلاسیک؟ ینی نسخه ۴ کلاسیک نیست؟
این موضوع دقیقا مثل تفاوت الدن رینگ با سری سولز میمونه، ولی بهرحال الدن رینگ بهترین در سبک خودش هست همونطور که رزیدنت ایول ۴ بهترین در ژانر خودشه
آره من واقعیتش نسخه های کلاسیک رو تجربه نکردم و علاقه ای هم به تجربه شون ندارم، چون اصلا قابل تجربه نیستن
و اینکه نسخه ۴ از هر نظر بهتر ساخته شد، ببین دوست عزیز نسخه ۴ بازی ای هست که هم به ریشه ها مربوط میشه و هم ساختار مدرن رو داره،
چیزی که قابل تجربه نیست دلیلی نداره بخایم راجبش بحث کنیم
نسخه اورجینال ۴ هنوز هم قابل تجربه اس و میشه ازش لذت برد، اما ۳ نسخه اول دیگه تاریخ مصرفشون خیلی وقته گذشته، درضمن اینکه گفتم الدن رینگ دلیلش اینه که فقط ژانر سولز مشابه سری رزیدنت ایول تغییر و تکامل درش بوجود اومد وگرنه مثال نمیزدم.
خالق خودش ترجیح داده؟ یعنی خالق جای اشتباه نداره؟ مگه داریم راجع به خدا صحبت میکنیم شینجی میکامی هم یک انسانه میتونه اشتباه بکنه نمیدونم باید دیگه به چه زبانی توضیح بدم من نمیگم نباید دوربین بازی تغییر میکرده و خیلی موارد دیگه من میگم میکامی میتونست چیزی رو بسازه وفادار به ریشه های بازی مثل ریمیک اویل ۲ نه اینکه ماهیت اصلی بازی رو تغییر بده مشخصه شما نسخه های کلاسیک رو بازی نکردید وگرنه با این همه توضیحی که تو چندتا کامنت دادم هرکسی بود تا الان متوجه میشد منظورم چیه علاقتون به این نسخه رو فراموش کنید و بیاید از دیدگاه منطقی بهش نگاه کنید این یک مطلب
مطلب دوم خیر اویل ۴ نسخه کلاسیک محسوب نمیشه چون ساختار بازی به کل ریبوت شده وقتی راجع به نسخه های کلاسیک صحبت میکنیم یعنی نسخه هایی که با ساختار اولیه ساخته شدند مثل گاد او وار که تا قبل از نسخه ۲۰۱۸ همه نسخه هاش کلاسیک محسوب میشند
مطلب آخر یک نگاه به تعداد دیسلایکایی که به کامنتای من زیر این پست داده شده بکنید چی میبینید؟ میزان محبوبیت بالای این نسخه چرا؟ چون انتقاد کردم بهش دیگه میخواستم با گفتن این موضوع به چی برسم به اینکه محبوبیت با بهترین بودن فرق میکنه شما برید زیر پست Gta به نسخه سان آندریاس انتقاد کنید ببینید چطور میریزند سرتون چون اون نسخه محبوب ترینه رزیدنت اویل چهار هم همینطور پس صحبت کلیه من راجع بهترین بودن بود نه محبوب بودن بنابراین هیچوقت این دوتا موضوع رو باهم دیگه قاطی نکنید
نظر شما محترمه ولی نسخه چهارم این سری رو بین گیمرا خیلی معروف تر و محبوب تر کرد
حدسم درست بود شما نسخه های کلاسیک رو تجربه نکردید برای همین متوجه صحبت های من نمیشدید اگر از اول گفته بودید من این بحث رو با شما ادامه نمیدادم چیزی که برای جالبه صحبت های غیر منطقیه شماس «ببین دوست عزیز نسخه ۴ بازی ای هست که هم به ریشه ها مربوط میشه و هم ساختار مدرن رو داره» الان سوال من اینجاس شما که میگید نسخه های کلاسیک رو تجربه نکردید پس چطور میگید نسخه چهارم به ریشه ها مربوط میشه؟ یا از نظر شما چون نسخه های کلاسیک دیگه قابل تجربه نیستند و تاریخ مصرفشون گذشته دلیلی نداره راجع بهشون بحث کنیم؟
چون شما تجربه نکردید دیگه قابل بحث نیست؟ جالبه، اون نسخه ها قابل تجربه هستند اما نه برای شما چون مطمئنا هم بخاطر گرافیکش بازی نمیکنین هم بخاطر گیم پلی چالش برانگیزش تعجب میکنم چطور فن سولزی هستین که از چالش فراری هستین لطفا از این به بعد وقتی میخواید وارد بحثی بشید ببینید چیزی که نوشته شده راجع به چیه چون شما وقتی نسخه های کلاسیک رو تجربه نکردید دلیلی نداشت وارد بحث بشید دوم اینکه به چیزایی که مینویسید اول فکر کنید ببینید اصلا منطقی هستند یا خیر موفق باشید
بنظر من نسخه ۴ برترین بوده اما بگذریم ازین حرفا من بعد از biohazard 7 دیگه رزیدنت اویل ندیدم و همه تکرار پشت تکرار بودن با اینکه از تک تکشون لذت بردم موقع تجربه اما وقتشه دیگه بکشه بیرون از ریمیک و یه چیز جدید بده به مخاطبا ؛ گیم پلی بازی رزیدنت اویل قطعا برگ برنده ش نیست بلکه اتمسفر و جهان زیبای اونه و واسه همینه که بنظرم نسخه های اول شخص پتانسیل واقعی اتمسفر رو نشون میداد
من با تک تک بازی های این سری و اتمسفرشون آشنا هستم و می تونم بگم نسخه ۴ خیلی پخته از نسخه ۲ هه. نسخه دو و مخصوصاً و مخصوصاً نسخه ۳ یه ایراذی داشتن ، اونم اینکه ، در مقایسه با نسخه چهارم نمی تونن اون نقطه اوج خودشون رو کنترل کنن و بازی در جایی که نباید تموم میشه ، تو نسخه ۲ به خاطر اینه که دو چپترش کردن و تو نسخه ۳ هم به خاطر اینه که بیش از حد کوتاهه
نظرت خیلی خوبه
من همشو بازی نکردم ادعایی هم ندارم ولی ۲ و ۳ و ۴ و ۷ و ۸ که بازی کردم و بین اینها ۲ و ۴ رو از همه بیشتر پسندیدم که ۲ برام جایگاه بالاتری داره. در کل سلیقس شماهم درست میگین
همین الان که دارم کامنت میزارم خط داستان لیان رو کامل تموم کردم و کلر هم تقریبا وسطاش رسیدم
و میگم که گیم پلی ۴ و ۲ اصلا قابل مقایسه نیستن
شما توی دو به ندرت توی یک راهرو بیشتر از دوتا زامبی پیدا میکنید درحالی که داخل چهار زامبی ها به صورت موج میان و هر منطقه ای از بازی یکی یا دوتا موج زامبی داره
یکی دیگه لوت بازیه که شما اگر با لوتی که نسخه دوم بهتون میده داخل اویل چهار بازی کنید حتی شاید موج اول زامبی ها رو هم نتونید بزنید
گان پلی بازی هم که توی دو خیلی لذت بخش تره نسبت به چهار مخصوصا هدشات کردن زامبی ها
اویل ۲ توی مقیاس کوچیک تری نسبت به چهار ساخته شد ولی چهار فقط اومد بازی رو بزرگ تر کرد انمی ها رو بیشتر کرد مناطق رو بزرگتر کرد مپ بازی رو گسترش داد لوت و گان های بازی رو چند برابر کرد و داخل نسخه چهارم گان پلی و نسبت تیر ها به انمی ها جوریه که شما هیچوقت تیر هاتون به صفر نمیرسه و کپکام با استفاده از اون دیفیکالتی خودکار بازی همیشه سعی میکرد بازی رو بالانس نگه داره درحالی که شماره دوم اینطوری نبود و شما به ندرت تیر های کلت تون به ۵۰ تا میرسید
درحالی که اگر تیر شما زیاد هم میشد وقتی به باس فایت میرسیدید کاملا تیرتون رو میخورد
و این جوریه که داخل نسخه ۴ ام با پولتون راحت میتونستید یه RPG بخرید و نگران تیر هاتون هم نباشید موقع باس فایت ها
و فقط شماره دو اینطوری نبود توی ریمیک ها بلکه اویل ۱ ریمیک هم همینطوری بود و توی ریمیک دوم اومدن از نسخه اول الهام برداری کردن
من ریمیک ۴ و ۳ رو بازی نکردم ولی طبق چیزی که دیدم توی ویدیوی ریمیک ها رتبه بندی من به این شکله
۱ رزیدنت اویل ۲ ریمیک
۲ رزیدنت اویل ۱ ریمیک
۳ رزیدنت اویل ۴ ریمیک
۴ رزیدنت اویل ۳ ریمیک
دوست عزیز
نظرت قابل احترامه ولی دلایلت به هیچ عنوان منطقی نیست
خیلی سطحی به قضیه نگاه کردی
قطعا تو اون مواردی که گفتی ، بایدم فرق می کردن
وگرنه اصلا فرقی با هم نداشتن 😅
تنها “رزی”
دو ساعته دارم فکر میکنم رز بعنی چی
خب مومن Re بنویس
RV بنویس
این چه روبیکا بازی ایه
فرنچایز رزیدنت ایول به لطف کپکام هروز جایگاه بالاتری بین مخاطبین پیدا میکنه
از عرضه ریمیک های با کیفیت و خوش ساخت بگیر
تا دنباله هایی فراموش نشدنی و جذاب
کپکام با ریمیک کردن نسخه های قدیمی رزیدنت ایول نتنها این سریع بلکه باعث شد تا ناشر های بزرگی مثل کونامی و اسکوئر انیکس و …. به بهونه ریمیک و ریمستر ایپی های قدیمی خودشون رو زنده کنن
و از همه مهم تر ثابت کرد ک بازی های کهنه و قدیمی هنوز هم جای پیشرفت و خلاقیت دارن
بله در کل عملکرد خوبی داشتن در توسعه ریمیک ها اما در نسخه سوم خیلی کوتاهی کردن یکی از بیاد موندنی ترین و نوستالژیک ترین نسخه های این سری رو گند زدن رفت با حذف بخش های زیادی از داستان
بله حرف شما کاملا درسته
اینو باید اضافه کنم ک تقریبا تو اکثریت ریمیک های این سریع حذفیاتی وجود داشته ولی خب ….این حذفیات تو ریمیک سوم سر به فلک کشیدن و به همین دلیل بیشتر از همه نسخه ها به چشم اومده
حذف بخش های زیادی از داستان فقط یکی از نقطه ضعف های نسخه ریمیک رزیدنت اویل ۳ نسبت به نسخه اورجینالش بود مشکلاتش بیشتر از این صحبت هاس زیر این پست مختصر نقاط ضعفش رو توضیح دادم
https://gamefa.com/1098221/10-games-that-had-a-great-first-half-but-got-boring-in-the-second/#comment-2773679
بخش کلیسا تو رزیدنت اویل ۳ کلاسیک خیلی باحال بود حیف حذفش کردن نامردا
یه فروش تضمین شده ای هم به احتمال زیاد رو سوییچ ۲ خواهد داشت
کاراکترای که تو این بازین
عمرشون از این سایتم بیشتره
طبیعیه همه رو جذب کنه
رسمیک خوبه ولی نیاز به آیپی جدید خیلی بیشتره
بنواز که خوب مینوازی کد ورونیکا، زیرو ،نسخه ۵
خلاصه همه بازیای کپکام:
گیم پلی خوب،داستان و شخصیت پردازی تعطیل🤣
ای وای هوس کردم نسخه ی اورجینال شو بازی کنم فقط موسیقی اتاق سیواس عشقه این گیم
نسخه اورجینال RE4من رو به دنیای گیم وارد کرد.
یادش بخیر عجب گیمی بود،هنوز هم بعد از سالها بهترین بازی زندگیمه
فوق العادس