کارگردان Black Myth Wukong: محدودیت سختافزاری سری اس علت عدم عرضه بازی برای Xbox است
Feng Ji، رئیس استودیوی Game Science و کارگردان بازی Black Myth: Wukong، طی پستی علت عدم انتشار نسخه Xbox بازی را بیان کرد.
آقای Feng Ji در رسانه Weibo از طرفداران بابت دریافت جایزه بازی سال استیم توسط Black Myth Wukong تشکر کرد و در ادامه از علت عدم عرضه بازی برای کنسولهای Xbox گفت. طبق اعلام ایشان، نسخه ایکس باکس سری اس به دلیل حافظه رم (RAM) 10 گیگابایتی این کنسول، با مشکلات بهینهسازی بسیاری رو به رو شده و به همین دلیل بازی هنوز به کنسولهای ایکس باکس راه نیافته است.
پس از اعلام عرضه نشدن بازی برای کنسولهای ایکس باکس، طرفداران حدسهای متعددی از جمله قرارداد انحصاری استودیوی Game Science با سونی را مطرح کردند اما پیش از اظهارات آقای Feng Ji، هیچ علت رسمیای برای این اتفاق ارائه نشده بود. پیشتر رسانههایی مانند Forbes ادعا کرده بودند که علت تاخیر نسخه ایکس باکس مشکلات فنی نیست.
در نظر داشته باشید که اظهارات کارگردان لزوما به معنای منتشر نشدن نسخه ایکس باکس نیست، چرا که مدتی پیش بازی Black Myth Wukong توسط بنیاد ESRB برای کنسولهای ایکس باکس سری ردهبندی سنی شده بود، پس احتمالا در آینده دور یا نزدیک، شاهد انتشار این اثر محبوب برای ایکس باکس خواهیم بود.
بازی Black Myth Wukong هماکنون برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- مدیر سابق پلیاستیشن رویکرد چند پلتفرمی Xbox را تحسین میکند
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- شایعه: Halo: Infinite به پلی استیشن خواهد آمد
- سیستم مورد نیاز Marvel’s Spider-Man 2 مشخص شد + تریلر نسخه PC
- منبع داخلی: Halo: The Master Chief Collection به PS5 میآید
نظرات
ما ایندیانا جونز رو داریم که ۶۰ فریم هم اجرا شده رو سری اس
کار نشد نداره خواستن توانستنه
روی ps5 اومده بازی ایندیانا ؟!
بهار میاد
کار ک نشد نداره ولی خب این بازی رو با ue5 ساختن ک حتی رو ps5 و پیسی مشکل پرفورمنس داره البته الان فک کنم با اپدیتا بهتر شده باشه
برادر ماشین گیمز چندین ساله داره گیم میسازه و تجربه کافی داره با انجین اختصاصی و نیرو متخصص
ووکانگ توسط یه تیم توسعه تازه کار با آنریل انجین۵ ساخته شده بود که حتی رو خود پلیاستیشن ۵ هم مشکلات فنی داشته
حرفت درسته منم که حرف بدی نزدم فقط گفتم که شدنیه 😁
بله شدنی هست ولی به زمان و منابع زیادی نیازه
خب خیلی وقته که میتونستن روش کار کنن
رو سری ایکس که نیازی بهینه کردن نداره،چون نسبت به فایو معمولی قوی تره
رو سری اس هم تهش ۳ ماه،نه ۶ ماه!
نسخه فایو پرو رو تو کمتر از ۱ ماه داد
اینم حرفیه ولی خب بازم باید دید چی میشه
شاید بعدا اخبار بیشتری بیاد
اینا برای فروش بیشتر باید همون اوایل عرضه میکردن که خیلی انجام گیم هایپ بود،تا حداقل رو ایکسباکس به سود دهی برسن
الانم بعید میدونم به فروش خیلی زیاد برسن(نقطههدفمون۲ماهدیگهس)
اما تنبلن دیگه،تنبل😁
کنس ل سری اس ضعیفه،و این باعث میشه سری ایکس دارها نتونن از نهایت کیفیت بهره ببرن….
استودیو فرست پارتی
با ثرد پارتی مقایسه کردی؟
طرف بخواد روی نسل ۸ هم میتونه پورت کنه .ولی فکر کردی چه منابعی باید خرج کنه؟ چقدر وقت میگیره؟
مگه دیوونس . آخرشم روی کنسولی که همه مفت خوری عادت دارن
خیر اینها برای هیت نشدن و اسم و رسم استودیوی خودشون به این حربه متوصل شدن…بازیه کرایمسون دزرت از پیرل ابیس چی؟؟اگه افشا گریهای مدیر استودیو نبود حتما باز همه چیرو مینداختن گردن سریز اس!!!خب درستش هم همینه،،هیچ شرکتی به طور علنی اعلام نمیکنه که شرمنده ما از کنسول رقیب از طریق قرارداد پول گرفتیم تا برای شما پورتش نکنیم،،،،اصلا ویژگی نرم افزار direct ایکس همین پویا بودن و تنظیم گرافیکی خودکار تکسچر ها ،ضریب پولی گان هاس،، به طور هوشمند متناسب با توان سخت افزاریه…چون پی سی ها شبیه هم نیستند direct x میاد و اتوماتیک با سخت افزار مچ میشه…..مثلا من با کارت ۳۰۶۰ از بازی تجربه ۴۰۷۰رو نمیگیرم که؟؟؟؟
ایندیانا رو مقابسه نکن این بازی نصف ووکانگ مکانیکال تو گیم پلی نداشت فرض بر این داشته باش که تو ووکانگ یهو دورت ۱۰۰ هزار تا عنکبوت جمع میشن یا اول گیم اولین بخش فایت بازی یه ارتش جلوت سنگین تر از اون رندرهای اون مه زیره پاعه که ۴ ترا فلاپس فوقالعاده کمه برای پردازش این صحنه ها حتی از کارته rx580 هم کمتره واحد پردازشیش که متاسفانه هر کاری کنی برای این شرکت هم کاره دشواریه چون میدونه رو این کنسول بازیش خراب میشه و سوژه گیمرا میشه درست مثل اوایل سایبرپانک
نه داش ووکانگ ابنقدر خاصه که که نمیتونه عرضه شه
نه که گرافیکش از ایندیانا یا هل بلید سنگین تره
همونش هم قرار بود فقط رو ps5 بیاد. ما ۱۲۰ فریم داریم. در ضمن روی xbox هست
او Astro bot بهترین بازی سال بون نه آقای حونز🤣🫵
این یارو ام رد داده به همه چی گیر میده الان میاد گریه میکنه میگه یخت افزارتون ضعیفه
و بالاخره یه خبر رسمی
همونطور که همیشه میگفتم باید منتظر خبر رسمی بود نه اینکه چهار تا رسانه و لیکر بگن چهارتا دیگه هم تایید یا ردش کنن
حالا آقای اپوزیسیون ، کجایی که ببینی تاخیرش بخاطر قرارداد مخفی سونی بوده نه چیزی دیگهای D:
اپو درست میگه این کارگردان هم شیتیل بگیر بوده از سونی پول گرفته این حرفا رو بزنه چون سونی می ترسه بگه بخاطر قراداد بازی انحصاری شده
اپوزیسیون همیشه درست میگه برمنکرش لعنت
کلاشینکفو بیار آرتین.کلاشینکفو بیار ، فردا همین جمع کالیفرنیا ، مقر پلی استیشن. تانکو بیار شلیک اولو بکنم
وای خدا گوله ها نمک…دو ساعته دارم میخندم با این کامنت🤡🥸
سخت نگیر زندگیو عزیز.سخت بگیری سخت میگذره😁😁
Motin
عزیز شما هنوز از پشت پرده خبر نداری
تحلیلگر برتر اپوزوسیون گفته که سونی با اینکه فقیره به کل دنیا پول میده و تمام رسانه ها از هرمن هالست پول تو جیبی میگیرن
همین چند وقت پیش یه واریز موفق برای گیمفای خودمون انجام دادن و بازی سال گیمفا رو استرو بات انتخاب کردن دی:
آخ بله درسته من اشتباه کردم رو حرف اپوزیسیون کبیر حرف زدم
خدایا توبه 🤲🤲
بار آخرت باشه که تحلیل های استاد رو زیر سوال میبرید
حتی آخرین بار هم پیش بینی کردن که انحصاری های ایکس باکس برای پلی استیشن عرضه نمیشه پس نتیجه میگیریم سانتیا نادلا هم از سونی پول میگیره
ای سونیه جهان خاره مار صفت
مرگ بر سونی جهانخوار ✊✊✊
حتمن توطئه درکاره مطمئنم سونی جهانخوار زیر میزی داده به کارگردان تا بگه مشکل از سری اسه
مگه میشه حرفای کارشناسایه معتبر اشتباه دربیاد:))
بر منکرش
به کل دنیا که تو خواب هم نمیتونه!!!ولی به استدیوهایی که آدمهای فاسد و انحصارطلب داره چرا!!بعد چرا فقیر !!!ثروتمند نیست نه،ولی اینقدر پول داره تا جیب آدمه یه استودیوی چینی که از قضا بازیش خوب بوده یه کم شیتیل بزاره،،بعد چه جور گیمری هستید که ندونید تو صنعت همیشه این قرارداد ها بوده ولی کم کم داره کمتر میشه!!!
سونی بیسترین تبلیغات داده من ایکس باکس ندیدم ازکنسولش تبلیغ کنهدولی هرجا میبینم ps5اسمش هست عجیبه
سونی فن به روایت کامل و کل سایت را۸۰ درصد سونی فن فراگرفته
شماها همه سری اس دارید؟یعنی تولید کننده بازی داره میگه بخاطر سخت افزار ضعیف کنسول سری اس بوده باز شماها تبصره میبندین بهش؟سری اس باعث خفت و خواری نسل نهم مخصوصا سری ایکس دارها
حرفت درست
این کنسول خیلی مشکلات برای توسعه دهنده ها ایجاد کرده (مخصوصا اونایی که تازه کار و مستقل بودن)
ولی شما منظور منو بد متوجه شدی
#حق
خدارو شکر سری اسمو فروختم.
چه بخاطر قرارداد بوده باشه چه ضعف سری اس این ابر شاهکار انحصاری کنسولی سونی شده و جعبه فنا بازم از یکی از بهترین بازیای سال محروم موندن✌️✌️
قدرت💙🩵
هنوزم ازین کاربرا ک اسمشونو برا گمراهی خانه ایکسباکس و پلیاستیشن میزنن هست …
شما ک دستتون خیلی وقت پیش رو شد
خداوکیلی من قبل از گرفتن پلیستیشن ایکسباکس وان داشتم بعذثدش سری اس گرفتم الانم پلیستیشن…من بیشتر بخاطر اینکه بفهمم کی ایکسباکس براش بازی میاد تو وبسایت ها ثبت نام کردم،مخصوصا وقتی فهمیدم استودیو خریده…ولی قبول کنیم گند زد
چه کامنت مسخره ای
ن اخه ببین…
یه جایی ته ذهنم میگه همین سری اس اشغال دلیل سکوت راکستار و gta viه
نه ببین سونی پول داده
ببین
نه ببین دیگه
شاهکار
https://gamefa.com/1077509/black-myth-wukong-was-not-delayed-on-xbox-because-of-any-technical-shortcomings/#comment-2708314
https://gamefa.com/1077509/black-myth-wukong-was-not-delayed-on-xbox-because-of-any-technical-shortcomings/#comment-2708342
https://gamefa.com/1077509/black-myth-wukong-was-not-delayed-on-xbox-because-of-any-technical-shortcomings/#comment-2708439
یادی کنیم از این شاهکار
https://gamefa.com/1076010/black-myth-wukong-has-exclusivity-deal-with-playstation-its-claimed/#comment-2705451
کامنت اپوزیسیون رو پیدا نکردی؟
از همشون جدید تر بود
مشکل همیشگی ایکس باکس گاهی حتی اگر تصمیم خوبی هم بگیرن نمیتونن به بهترین شکل ممکن انجامش بدن
کنسولی ارزان تر با رزولوشن ۱۰۸۰ اما باید کنسول جوری ساخته میشد که طراح بازی راحت بتونه برای سری اس پورت کنه نه اینکه چالش عجیب داشته باشه دوران چالش های پورت کنسول تمام شده
اما ای کاش میومد تا بقیه تجربش میکردن واقعا گیم خوبیه البته فک کنم در آینده ای نزدیک بیاد برای xbox
مشکلات سخت پورت کردن برای کنسول سری اس همیشه بحث جنجالی بوده
درسته که ضعیفتر از بقیه سری اکس و پلی ۵ هستش و همین چالشی برای پورت بازی ها بوده
ولی یکی از دلایل اصلی کم تجربه بودن یا تنبلی بعضی استودیو هاس
وگرنه من خودم تجربه بازی مثل الن ویک ۲ رو داشتم که پورت مناسب داشت و به خوبی اجراش کرد
راک استار گفته سری اس پورت مناسبی برای gta خواهد داشت
فکر نکنم دیگه این نسل عنوانی سنگین تر از gta داشته باشیم
بحث تجربه س
و سازنده black myth فعلا اوایل راه هستن
یکی از دلایل اصلی پورت نشدن برخی از بازیها برای Xbox، بازار کوچک این کنسول در مقایسه با پلی استیشن و سوییچه. بخشی از سازندگان، چالش پورت کردن برای سری اس رو نمیپذیرن چون بازار کوچک تری در انتظارشونه و خودشون رو موظف به پورت نمیبینن. اگر بازار ایکس باکس مثل نسل هفتم بود، در حال حاضر با تمام توان موانع رو کنار میزدن تا این بازی ها پورت بشن چون تقریباً نیمی از سود خودشون رو از دست میدادن. پورت بازی روی ایکس باکس چندان ترغیب کننده نیست مثل گذشته، به خصوص برای استودیوهای مستقل و تازه کار.
جناب آقای کریمی یه سوال داشتم
ایکس باکس با از دست دادن اکسکلوسیو های کنسولی خودش حالا چه اقلیت چه اکثریت و همینطور چالشی که سری اس ایجاد کرده و باعث تاخیر عرضه یه سری بازیا رو کنسول شده چطور میخواد در آینده فقط با وجود برگ برنده ای به اسم گیم پس فروش خودش رو حفظ کنه؟
با کم شدن آمار فروش کنسول یا با همین رویه فعلی پورسانتی که میتونن از دیگر ناشر ها بگیرن برای فروش بازی کم میشه و باعث کم شدن یوزر های گیم پس میشه
آیا فروش روی پلی استیشن به قدری هست که ضرر های ناشی از کم شدن فروش کنسول یا حفظ همین رویه فروش رو داشته باشه ؟
جواب سوال شما اینه آقای پلی استیشن در حال حاضر که فقط هاردکر گیمرها حاضرند ۷۰ دلار برای بازی ها پرداخت کنن و فروش بازیها دیگه مثل سابق نیست و ریسک ساخت عناوین تریپل ای با ریسک همراه شده،گیم پس این چالش رو حل کرده!!!من بازی لایز آف پی رو کلی پول دادم ولی دوستم که سریز اس هم داره با یک میل خورده ای گیم پس سالیانه مفت پلی داد….من ۷۰دلار بابت بلک اوپس پول دادم اون مفت دانلود کرد….حالا ایندیانا بماند،استالکر. تا همین چند وقت پیش هانت هم اومد گیم پس و در آینده ماهی چندین بازی ه تریپل ای و دابل ای
جناب یه جور میفرمایید انگار xbox مثلا دو سه میل فروخته..آخرین آمار ۲۸ میل در مقابل ۵۶میل سونی بود دیگه…اکثر این ۲۸میل هم سریز اس هست بیشک…اونقدر کم نیست که..حالا هزاری هم این اخبار باشه مخاطب ایکس باکسی قبول نمیکنه و واقعیت تغییر ناپذیره…واین آمار فروش ایکس باکس هم بهتر میشه .فقط صبر باید کرد
درود، آمار فروش ۲۸.3vs65.5 هست. صحبتی که کردم یک گره اصلی داشت که بهش اشاره نکردید: گره خوردن فروش کمتر با مشکلات و محدودیت های مموری که نمیدونیم جنس چالشی که بوجود میاره برای استودیوهای کمتر به چه شکله
موارد دیگه ای هم وجود داره:
– تربیت جامعۀ گیمری ایکس باکس به سمت مصرف آثار از طریق سرویس و دور شدن از خریدهای با قیمت پریمیوم
– پشتیبانی افتضاح dev و موضوع طول کشیدن یک تا دو سال برای پورت بعضی آثار مستقل و تایید این عناوین
هر کدوم از موراد بالا همراه با فروش پایین بخشی از دلیل عدم پورت هر بازی رو به دوش میکشن.
نکته ی جالبی بود مچکرم
اولویت بندی دولوپر،هزینه های پورت، هزینه های بهینه سازی، محدودیت های سخت افزاری و بازار هدف همه این ها هست اون وقت عمو فیل میاد میگه چرا بازیاتون برا ایکس باکس پورت نمیکنین
در اوایل راه و اندکی فاسد…ولی شرط میبندم الان به شدت پشیمونه؟؟؟فک کن مثلا بیاد بگه دوستانی که xbox دارید شرمنده من با سونی دیل بستم که برای شما فعلا پورت نکنم…و چون هیت میشه مجبوره طبق مفاد قرارداد که عدم افشاگری حتما ذکرشده چیزی مغایر با واقعیت بگه
بله دقیقا…در دنیای خارج ایران تنبلی چیزی عجیب نیست،تولید کننده براش مهم نیست مثلا پنجاه میلیون کاربر ایکسباکس میتونن بازیشو بخرن…تنبلی میکنن و بهینه نمیکنن،یا شایدم سونی به این کمپانی پول داده بازی رو ایکسباکس نیاد😂ولی مایکروسافت اینجوری نیست
بالاتر هم دوستان گفتن خب بلک مایت ووکانگ رو یه استودیو تازه کار ساخته طبیعیه تو پورت کردنش ضعف داشته باشه اما یه سری استودیو مثل رمدی و راکستار خیلی تجربه دارن نباید با هم مقایسشون کنی
یه واقعیتی هست دوستان ایکس باکسی من اونم درصد و آماره. واقعیت ایکس باکس کلا ۱۵ درصد بازار کنسول گیمینگ دستشه و از اون پونزده درصد هم فقط ۵ درصد بازی میخرن و اکثرا از گیم پس استفاده میکنن. چرا یه شرکت بازی سازی برا ۵ درصد بیاد هزینه بزاره و خودشو خسته کنه؟ در اون سمت قضیه شما برای مثال نینتندو سوییچ رو دارید که بخاطر فروش خیلی بالاش با وجود سخت افزار چرتی که داره، (در حد یه موبایل از سال ۲۰۱۷ عه) هی داره بازی براش پورت میشه و به زور آپتیمایز میکنن شرکتا تا بازی کار کنه.
این حرفت. خنده داره دوست عزیز ۳۰ میلیون کنسول بازی ایکس باکس فقط همین نسل وجود داره ده پونزده میلیونم شاید فعال ایکس باکس وان هست حتی پنج درصد هم بخرن بازیه خوبو ک معمولن خیلی بیشتر از پنج درصد میخرن بازیو میشه دومیلیون تقریبن ک چیز کمی نیس حتی یک میلیون هم بخرن بازم خوبه حداقلش اینه ک هزینه ساخت بازی در میاد و فروشش رو بقیه کنسول ها میشه سود پس حتمن بصرفست اگ میبینی بازیای ژاپنی نمیاد سمت ایکس باکس چون منطقیه پی اس یه وسیله ژاپنیه و بیشتر شرقیا پی اس دارن ولی بازیای خوب فروششون واقعن خوبه….اپتیمایز برای کنسول سری اس خوبیای خودشم داره زیادم داره مثلن تلاش زیاد سازنده ها برای اوپتیمایز برای سری اس میتونه باعث بهتر ران شدن بازی روی کنسولاای دیگ و کامپیوترم بشه….از طرفی دیگ قراره ایکس باکس دوسه سال دیگ کنسول دستی بده ک خیلی کار راحتیه اجرای بازیایی ک واسه سری اس پوزت شدن روی کنسول دستی خود ایکس باکس و حتی ولو و بقیه کنسولای دستی الان ایکس باکس خیلی کارش راحت تره برای پورت بازیا روی کنسول دستیش تا پلی استیشن…..
خدا رو شکر که همچین بازی بی کیفیت رو ایکس باکس نیومد
فنبوی ایکس باکس وقتی میبینه یه شاهکار برای ایکس باکس عرضه نشده:
فمبوی سنی وقتی به یه بازی متوسط که روی ایکس باکس نیومده میگه شاهکار
بازی متوسط🤣؟
عجب جوکی
شاید لیاقت نامزد شدن رو نداشت ولی در هر صورت جز بهترین بازیای ۲۰۲۴ بود حالا نمیخواد سرش گریه کنید
درکی از کلمه شاهکار نداری عزیزم
بالاخره لب به سخن گشودن ؛
ولی واقعا مسخرهس چون اگه اشتباه نکنم مت بوتی یا آیرون گرینبرگ یا یکی دیگه از سران ایکس باکس بود که همون اول گفت دلیلش قراردادهایی هست که رقبای ما بستن یعنی اومد به راحتی دروغ گفت !
همین الان هم که دارم این کامنتو مینویسم گوگل داره میگه به خاطر due to an exclusivity deal «یک معامله انحصاری » .
جالب اینه کسی هم به خاطر این حرفا مواخذشون نمیکنه
دوستان تمام بازی ساز ها در اون خفن نیستن که بهینه سازی کنن کنسول باید اونقدر خوب باشه که بازی ساز های که اوایل کارشون هم هستن هم کار رو در بیاره
و ss ضعیفه یا همون سیب زمینی هست
استارفیلد بعد ۱ سال اپدیت ۶۰ فریم گرفت
بتسدا با اون همه ابهت و سابقه بعد یه سال شما چه انتظاری از بازی سازی هایی که اولین بازیشون بوده