ثبت اختراع جدید نینتندو به قابلیتهای Switch 2 اشاره دارند
یک ثبت اختراع جدید از سوی نینتندو، به قابلیتهای کنسول آتی این شرکت، از جمله استفاده از یک فناوری ارتقای مقیاس مشابه DLSS اشاره دارد.
یک حق مالکیت اختراع ثبت شده در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) که به تازگی برای عموم منتشر شده، سیستمی از هوش مصنوعی را توصیف میکند که میتواند وضوح یک تصویر را بالاتر ببرد.
DLSS، یا فناوریهای مشابه آن، با استفاده از هوش مصنوعی وضوح بازیها را بهبود میبخشند. این فناوریها به توسعهدهندگان امکان میدهند تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتر را بر روی سختافزارهای ضعیفتر تحقق بخشند.
کنسول PlayStation 5 Pro که اخیراً توسط سونی عرضه شده است، از فناوری ارتقای وضوح خود به نام PSSR استفاده میکند. در حالی که فناوری FSR شرکت AMD یک راهحل محبوب در کنسولهای دیگر است که به صورت موردی در بازیها استفاده میشود.
پیشتر توسط VGC و سایر رسانهها گزارش شده است که نینتندو قصد دارد در کنسول بعدی خود، از فناوری مشابه DLSS استفاده کند. این میتواند با توجه به محدودیتهای فنی دستگاههای قابل حمل، یک مزیت قابل توجه محسوب شود.
به گفتهی روزنامهنگاری به نام لورا کیت دیل (Laura Kate Dale)، در روش ابداعی جدید با استفاده از فناوری ارتقای مقیاس، ممکن است اندازه کلی بازیها کاهش یابد و بتوان یک بازی مدرن را بر روی رسانههای فیزیکی با ظرفیت کمتر، مانند کارتهای بازی، قرار داد. لورا کیت در ادامه این چنین توضیح داد:
مثالی که آورده شده است این است که یک بازی با تکسچرهای بومی 4K ممکن است به دانلود ۶۰ گیگابایتی نیاز داشته باشد، اما نسخه بومی ۱۰۸۰ ممکن است تنها به ۲۰ گیگابایت نیاز داشته باشد که امکان قرار گرفتن آن روی کارت ۳۲ گیگابایتی Switch، بزرگترین اندازه فعلی کارتهای نینتندو برای Switch 1 را فراهم میکند. ایده نینتندو این است که به جای افزایش حجم عناوین، کیفیت آنها را با ارتقا مقیاس افزایش دهد.
در سال ۲۰۲۰ نیز، نینتندو حق اختراع دیگری ثبت کرد که در آن به فشرده سازی و ارسال تصاویر با وضوح پایین به کنسول با استفاده از سرورهای ابری و افزایش کیفیت آنها توسط هوش مصنوعی اشاره شده بود.
البته، باید در نظر داشته باشید که هنوز به طور رسمی از Switch 2 رونمایی نشده و این اطلاعات ممکن است تا زمان عرضه جهانی تغییر کنند. پیشتر، نینتندو اعلام کرده بود که رونمایی از این کنسول دستی در اواخر سال مالی ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۴) انجام خواهد گرفت.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
نظرات
پتنت جدید😂
به نظرم نینتندو باید تمرکز خودش رو روی این بزاره که سازنده ها صرفا برای پورت بازیشون روی switch 2 راحت تر باشن و دستشون باز باشه توی پورت اکثر بازی ها نه اینکه باید روی 4K بودن تکسچر ها تمرکز کنه و به نظرم اشتباه محضه. شایدم اشتباه نباشه صرفا عقیده من اینه که switch 2 باید تمرکزش روی اجرای بازی ثرد پارتی به صورت ۷۲۰ یا ۱۰۸۰ و اجرای بازی های فرست پارتیش به صورت ۱۰۸۰ یا ۷۲۰ +60fps باشه.
همین که تو این دنیای موبایل های گیمینگ هنوز تونستن کنسول دستی رو زنده نگهدارن خیلی کار مهم و بزرگیه
بنظرم داک کنسول سوییچ ۲ حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه..
نینتدوی خسیس…
من سر این کنسول خیلی هایپم امیدوار از اشتباهات قبلیشون درس گرفته باشن و موفقیت سویچ باعث غرور نشه براشون
دقیقاً، هر چقدر میگذره بیشتر حس میکنم قراره نینتندو حسابی سوپرایزمون کنه