توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا

توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود

امین رحیمی
۱۷:۳۶ ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا

موفقیت Black Myth: Wukong بر کسی پوشیده نیست. این اثر AAA، پتانسیل شرکت‌های بازی‌سازی چینی را به رخ کشید و عرصه را برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر در صنعت بازی این کشور فراهم کرد. سازندۀ بازی، یعنی استودیوی Game Science، به طور متعدد نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال شد و رکوردهای زیادی را در استیم جا به جا کرد. حالا، یکی از توسعه‌دهندگان بزرگ کونامی نیز Black Myth: Wukong را تکان‌دهنده‌ترین بازی سال می‌داند.

نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، تهیه‌کننده ارشد کونامی، اخیراً در مصاحبه سالانه توسعه‌دهندگان شرکت، تکان‌دهنده‌ترین بازی سال ۲۰۲۴ را از دیدگاه خود انتخاب کرد.

او سریعاً Black Myth: Wukong را برگزید و اشاره داشت که گیم‌پلی بازی استودیوی Game Science در هیچ عنوان دیگری پیدا نمی‌شود. نوریاکی اوکامورا همچنین تاکید کرد که این بازی لیاقت نامزدی بهترین بازی سال را داشت.

به گفته نوریاکی اوکامورا، بازی‌هایی چون Black Myth: Wukong و Genshin Impact توانایی توسعه‌دهندگان چینی را به نمایش می‌گذارند و این منطقه که به بازی‌هایش شناخته شده نیست را در صنعت بازی مطرح می‌کنند:

هنوز هم شوکه‌کننده است که توسعه‌دهنده‌ای بدون تجربه قبلی، ناگهان یکی از مدعیان بهترین بازی سال را عرضه کند.

موضوع جالب توجه این است که نوریاکی اوکامورا تنها توسعه‌دهنده‌ای نیست که چنین واکنشی به Black Myth: Wukong نشان می‌دهد و توسعه‌دهندگانی از شرکت‌های Koei Tecmo و Cygames نیز واکنش مشابه‌ای داشتند.

توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا

با توجه به اظهارات توسعه‌دهندگان مختلف، پر واضح است که تاثیر Black Myth: Wukong بر صنعت بازی فراتر از تصور بوده و انتظار می‌رود استودیوی Game Science با انتشار بسته‌الحاقی و دنباله این فرنچایز را گسترش دهد.

کونامی در حال حاضر بر روی توسعه ریمیک Metal Gear Solid 3 متمرکز شده است. نوریاکی اوکامورا اشاره کرده بود که انتشار این بازی در سال ۲۰۲۵ اولویت خواهد داشت.

RoyalknightBLACK GOKUAMIR 007KURD WARRIORAQUARIUSایمانarminعدالت خستهmehrdadPSnoct for gamefaARSHIAAAAFidoجیمز از تپهٔ خاموش 🔦Ahmad_bk𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Cambyses The ThirdKurosSpider-ManمجیدX.Castmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا
توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kind Killer گفت:

    الان اون بنده خدا میاد میگه باید راکستار از ما تقدیر میکرد نیم ساعت میشینه گریه می‌کنه😂
    ولی واقعا بازی خیلی خوبی بود بعد سایلنت هیل بهترین بازی امسال بود از نظرم من(از همین الان بگم نه فاینال فانتزی. نه متافور . نه استرو بات هیچ کدوم از این هارو بازی نکردم نیاین بگین این در برابر اونا چیزی نیست)

    TizBinNin(the ghost of yotei)
  • Siren گفت:

    تنها جمله ای که در وصف این بازی میشه گفت اینه که گوتی در حدش نبود…
    خون ها و عرق های زیادی سر ساخت این ابرگیم ریخته شد تا تهش به تست دسته پلی استیشن ببازه در حالی که هرجا صدای گیمر ها بود و رای دادن ووکانگ برنده بازی سال شد
    کسی که از ووکانگ حتی یک ایراد کوچیک بگیره سطحش از یک موبایل گیمر هم کمتره

    MohaMMad.MzDr.GamerRoyalknightfbjgZabiKingباراکا اساسینDutchTomamscmore
  • داش علی گفت:

    این گیم فقط و فقط به خاطر حمایت چشم بادومیا بزرگ شده
    وگرنه در حدی نیست که انقد تعریفشو می‌کنن
    باس های تکراری ، سیستم فایت تکراری ، خیلی از باس ها کپی شده از باس های دیگه هستن
    در کل بازی بدی نیست بازی واقعا در سطح خودش خوبه ولی نه انقد که سوراخمون کردن

    MohaMMad.Mzمرد تنهای شبArashRoyalknightZabiDutchTomMalekNin(the ghost of yotei)armin
  • حتی اگه بگیم بهترین نمیشه گفت تکان دهنده
    هیجی به صنعت گیم اضافه نکرد

    armin
  • I feel like people just say controversial stuff for
    recognition…nah that would be ridiculous no way

  • A,,sh گفت:

    اتفاقا بسیار اورریتد شده خیلی ایراد داره نمیدونم چرا اینقدر گندش کردن

    RoyalknightZabiKind Killer™PatrickMalekAQUARIUSarminRepatriateعدالت خستهAmir(PC & PS4)more
    • ایراداتش چین که شما و امثال تون میگید گیم آشغالیه؟

      RoyalknightX.Cast
    • ۶۴ ساعت بازی کردمش تنها ایرادی که توش دیدم مشکل نورپردازی بعضی جاها بود و اینکه ۳ بار بازی کرش داد. اینا نسبت به بازی های این دو سال اخیر ایراد حساب نمیشه پس نمیدونم راجب چه ایرادی صحبت میکنی

      RoyalknightX.CastNin(the ghost of yotei)arminRepatriateعدالت خستهAmir(PC & PS4)noct for gamefaARSHIAAAALeper Kingmore
      • A,,sh گفت:

        لول دیزاین بازی پر از ایراده اولا که بازی خیلی دلش میخواد ادای سولز لایکارو در بیاره و مسیرای به هم پیوسته و short cut اصطلاحا به نمایش بذاره که کاملا شکست میخوره بخصوص راه های چپتر ۲ بازی که اصلا اون راه های به هم پیوستش هیچ تاثیر و ریوارد خوبی نداره انگار هیچی که هیچی، طراحی دشمنای عادی بازی بخصوص تو اوایل بازی بشدت سادست و هیچ چیز یونیک و خوبی از خودشون ندارن چه ظاهری چه چالش چه الگوی حملات، باس های بازی تعداد خیلی زیادشون الگوی حملاتشون بشدت سادست و فقط تو چند تا مورد میشه خلاصشون کرد خیلی از باس ها اصلا چالشی نداشتن برام، اکسپلوریشن بازیم به لطف دیوار های مضحک نامرئی و محیطای کوچیک بشدت آسیب دیده هر چند نکات مثبتی داره اکسپلوریشنش ولی بازم اونقدر عمیق نیست، کامبت بازی صرفا پر زرق و برقه و عمق اونچنانی نداره و اکثرش خلاصه میشه صرفا به دکمه زنی بدون هیچ فکر و عمقی و بعد چند چپتر حس تکراری بودن دست میده در کل بازی تو چیزایی که تمرکز داره کلی ایراد داره صرفا یه نسخه تضعیف شده گاد و سولزاست من نمیدونم سطح انتظارت از بازی چی بوده که این ایرادارو ندیدی، البته بازی خوبیه تقریبا در حد ۸ از ۱۰ ولی ادعای بازی سال شدن؟ قطعا خیر حتی نامزد شدنشم من قطعی نمیگم حقش بوده

        RoyalknightZabiTomCambyses The Thirdamsc™PatrickX.CastTizBin𝑁𝑈𝐿𝐿 𝑆𝐸𝐶𝑇𝑂𝑅Malekmore
        • BigGigGame گفت:

          دوست عزیز ظاهراً شما سولز لایک پلیر حرفه‌ای هستی برای همین اهراً انمی‌های بازی برای شما هیچ چلنج نداشته اما برای ما داشته شما به زعم خودتون دارین میگین این شاید لیاقت نامزد بشه اما یلی از منتقدین و خیلی از دست‌اندرکاران این عرصه به نظر شما کاملاً موافقم و این خودش یک دلیلیه که نقدهای شما از این بازی متاسفانه اصلاً حرفه‌ای و به جا نیست همه فعالان دنیای گیم موافقن که این یک تحول در عرصه بازسازی لااقل در چین قبل از این هیچ عنوان سر کله داری ما از این کشور ندیده بودیم

          Royalknight
          • A,,sh گفت:

            دوست عزیز این بازی چون سولز لایکه و داستان و شخصیت پردازیم روش مانور نمیزنه برا همین انتقادای این شکلی کردم ازش هر چند بازم گفتم بازی خوبیه بخصوص برا تجربه اول سازنده ولی بهترین بازی سال حتی نزدیکشم نمیشه و اینکه تحول گذاشته رو صنعت گیم چینو من چیکار دارم توی بازی میگم صرفا یه نسخه خوب و سرگرم کننده اما ضعیف شده گاد و سولز لایکاست

            Royalknight
        • اگر نمیدونستم این پست در مورد black myth wukong هست و بدون کانتکست قبلی، ناگهان به این کامنت بر میخوردم، احساس میکردم یه شرح فوق‌العاده دقیق پیرامون God of War 2018 + Ragnarok هست. :دی gowهای نورس پر از اشکالات مشابه هستن از لول دیزاین حوصله سر بر بازی گرفته که شامل مینی اکتشاف های الگومحور و پازل‌های تکراریه تا المان های آر پی جی زورچپونی شده. باس های تکراری (۲۰۱۸) و دشمنای تکراری اسفنجی با الگوهای حمله به شدت ساده‌سازی شده. دشمنان داخل gow 2018 و ragnarok به مراتب مبارزه باهاشون طاقت فرساتر و حوصله سر برتره تا ووکانگ.

          از سمت مقابل، بازی‌های فرام سافتور هم خیلی اوقات اشکالات مشابه‌ای دارن بسته به این که به کدوم بازی نگاه کنی.

          فکر میکنم این که اسم چه شرکت و استودیویی پشت بازی هست در ناخوداگاه گیمر تاثیر میذاره. اگر بلک میث اورریتد باشه، God of War 2018 و Ragnarok سوپر اورریتدن.

          Black Myth از حیث تازه نگه داشتن تجربه و غافلگیری و محتوای مخفی هم به شدت بهتر از دوگانه نورسه. تجربه wukong از ابتدا تا انتها با فاصله سرگرم کننده تره تا بازی ادایی و عصا قورت داده‌ای مثل ragnarok.

          dragonborneRoyalknightfbjgTomCambyses The ThirdBeDioRTizBinAQUARIUSMalekarminmore
          • A,,sh گفت:

            آقای کریمی گاد آف وار بحثش جداست هر بازیو باید با توجه به ژانر و مخاطبی که براش ساخته میشه بررسی کرد گاد یه اکشن ادونچر کژواله که بشدتم رو داستان و شخصیت پردازی تمرکز داره ولی ووکانگ فکر کنم خودشون گفتن یه سولز لایکه برای همین مثلا چالشی نبودن دشمنا تو هر دو بازی خیلی فرق میکنن باهم همونطور که پایینتر گفتم مثلا برا ووکانگ روایت و داستان و شخصیت پردازی رو اصلا در نظر نگرفتم برای ارزش گذاری بازی توی گادم که داد میزنه یه اکشن ادونچر پر زرق و برقه خیلی نمیشه به اون ایراد گرفت هر چند توی باس های فرعی هر دو بازی که خودم رو اخرین درجه سختی زدمشون ازشون راضی بودم هم عمق داشتن هم چالش هم تنوع هم الگو های مناسب درسته که باس های داستانیش مثل اکثر باس های ووکانگ صرفا پر زرق و برقه(که زرق و برقشم به لطف داستان و شخصیت پردازی پشتشون مثل بالدور خیلی جذاب تر میکنه) ولی فرعیاش مثل والکریا و برزرک ها واقعا خیلی خوب بودن و متنوع بود الگوشون و از ووکانگ بهتر میدونمشون(تا اینجایی که البته اومدم هنوز ووکانگو کامل تموم نکردم) هر چند اگه بخوام گاد اف وار و با ووکانگ مقایسه کنم تو موارد دیگه قطعا لول دیزاین اون بازی برام لذت بخش تر بود و اینکه حس اکتشاف اون بازیم بهتر میدونم چون هم محیطای اون بازی خیلی زیاد تر و متنوع تر بودن هم من واقعا با پازلاش مشکلی نداشتم در واقع خیلی کم دیدم کسی با پازلاش مثل شما مشکل داشته باشه و همونم یکی از دلایل برتری بودن اکتشافش میدونم ووکانگ اصلا تا اینجا چیزی به اسم پازل من ندیدم اصلا صرفا یه محیط نسبتا بزرگو میگردی نهایت یه چست و ایتم سر راست پیدا میکنی توی گاد حداقل یه چیز مخفی یه پازلی یا هر چی قبلش باید انجام بدی ووکانگ نهایت یه انمی وایساده جلو چست المان های ارپیجی هم چه تو ووکانگ چه تو گاد بنظرم خیلی خوب استفاده شدن و توی این مورد از ووکانگ بدی نگفتم همون اکشافشم نگفتم کامل بده ولی ایراد داره بخصوص اگه بخوام با سولزای اصلی مقایسش کنم

            RoyalknightTomarmin
            • Black Myth بیش از هر اثر دیگری در گیمینگ به god of war 2018 و ragnarok شباهت داره و چندان سولزلایک نیست فقط شامل برخی المان‌های سولزلایک میشه. از کالکت کردن‌ها گرفته (گسترش دادن خط سلامتی و mana و ….) تا مکانیک‌های مختلف پیش‌روی، کاملاً شبیه بازی های جدید سانتا مونیکا هست. نه کورپس ران داره، نه لول دیزاینش بر پایه مناطق بهم متصل طراحی شده، بازی عملاً چپتربندیه. روی سینماتیک بودن تاکید داره و به غیر از پولیش گرافیکی و صیقل‌دهی به برخی مکانیک‌ها، بازی بهتریه به نظر من نسبت به GOD OF WAR 2018 و Ragnarok و از نظر درجه سختی هم خیلی شبیه آثار فرام سافتور نیست بیشتر به gow نزدیکه. از نظر المان های نقش آفرینی هم بهتر خودش رو شناخته نسبت بهgod of war و به اندازه کافی المان های rpg وارد کرده تا اکشن بازی کمتر تحت تاثیر منفی قرار بگیره. جدا از این موضوع، پازل‌های تکراری غیرقابل چشم پوشیه. پرتاب تبر به زنگ‌ها، پرتاب تبر برای تغییر فصل ها، پرتاب تبر برای باز کردن چِست‌ها. کافیه به پازل‌های نسخه های کلاسیک یه نگاه بندازید ببینید چقدر متنوع و جذاب بودن.

              نمیدونم برای چی کامنت رو با این شروع کردید که هر بازی رو باید با توجه به ژانر خودش مقایسه کرد، در حال حاضر چیزی نزدیک تر از black myth به God of War 2018/Ragnarok وجود نداره. حتی سیستم آپگرید سلاح‌ها هم به شدت شبیهه.

              بازی‌های سانتا مونیکا مبتنی بر بودجه کلانی که داشتن از نظر فنی چندین قدم جلوتر هستند، اما همین وسواس نسبت به بخش فنی و تمرکز روی روایت داستانی که نهایتاً حتی نزدیک انتظارات شکل گرفته از نسخه ۲۰۱۸، باعث شده تا چیزهایی که سانتا مونیکا درش بهترین بوده رو فراموش کنن. بلک میث یه بازی از استودیویی هست که شاید یک چهارم پشتیبانی‌ای که سانتا مونیکا دریافت کردن رو نداشتن و استعداد فنی هم در استودیو به بلوغ سانتا نرسیده، اما مشخصاً چیزی که ساختن بیشتر غافلگیری در خودش داره و باعث شده استودیو تا جایی غرق در مبانی سینماتیک و فنی نشه که مبانی سرگرمی رو فراموش کنن. خروجی مکانیک‌ها و گیم‌پلی Black Myth نمونۀ ساده‌تر و گلچین شدۀ gow های جدید هست و این سادگی کمک کرده تا از شر شلوغی و نواحی زائد آیتم‌های بیش از حد و بنده و برده پیام‌ رساندن نشه. ترجیح میدادم god of war در نسخه ریبوت از سنگینی روایت بر دوش گیمپلی چیزی شبیه به ووکانگ باشه و تلاش بیش از حد سانتا مونیکا در تغییر کریتوس و god of war و پیچیده کردن روایت بزرگ ترین صدمه رو به بازی زده.

              Kind KillerRoyalknightTomCambyses The ThirdarminAQUARIUS
              • A,,sh گفت:

                بنظرم ووکانگ دقیقا یچیزی بین گاد و سولزا قرار میگیره ولی بیشتر سمت سولزه چرا؟ اول اینکه درجه سختی نداره/ دوم عملا هر پنج یا ده دقیقه یه بار میرسی به یه باس چیزی که هویت بازیای سولزه همینطور شخصیت صامتی داره/سیستم کوئستاش شبیه سولزاست/ از شراین مثل بونفایر استفاده میکنه/تمرکز اصلیش روی گیم پلیه و اصلا مانور نمیده رو داستان/ از اون طرف گاد خیلی تمرکز کرده رو داستان و روایت بر عکس ووکانگ تنها شباهتایی که بین این دو بازی میبینم همونایی هست که گفتید من بلک میث رو بیشتر یه سولز لایک میبینم خیلی شبیه nioh برا همینم اون ایرادایی که گفتمو برا چنین بازی نسبتا بزرگ میبینم گاد من توی تعادل بین سینماتیک و اکشن متعادل ترین بازی سونی میدونم از وقتی که شیوه سینماتیک رو در پیش گرفته هم تا حدود زیادی رو شخصیت پردازی کریتوس مانور میده هم مبارزات رو در کنارش پیش میبره چیزی که توی ووکانگ اصلا دیده نمیشه عملا داستانو ول کردن هیچ چیزی معلوم نیست تنها مانورشون اون کاتسین اول بازی بوده تا اینجا در کل هم خودم میگم ووکانگ برا اولین تجربه بازی سازیشون خیلی خوبه ولی از اون طرفم بخاطر چین و مسائل دیگه زیادی بزرگ شده یجورایی حکم هاگوارتس لگاسی پارسالو داره سطح کیفی بازیا تقریبا یکیه و خوبن ولی با فروش عظیم و تعریفای زیادی مواجه شدن در صورتی که بازیای بیشتری تو هر دوسال بودن که لایق توجه بیشتری نسبت به این دوتا بازی بوده باشن در کل هم اگرم حتی گاد و بلک میث رو بیشتر شبیه هم تر بدونیم قطعا بخاطر ارزش روایی و شخصیت پردازی گاد با اختلاف دسته بالاترو داره بخصوص نسخه ۲۰۱۸ جدا از اصلا موضوعات مربوط به گیم پلی و … که تو اونا هم هرکدومشون بالاتر باشن اختلافشون زیاد نیست که به عقیده من گاد کاملتره

                RoyalknightarminTom
                • شما داخل کدوم یکی از سولزلایک‌های نیمه خطی فرام سافتور هر ۵ یا ۱۰ دقیقه میرسی به یک باس (تجربه عادی نه اپسیدران)؟ میدونی بین باس توتوریال ds1 و باس دوم و باس سوم . … چقدر فاصله اس، یا بین مقدمه و باس اول بلادبورن؟ شخصیت صامت نشانه سولزلایکه؟ پس فکر کنم هم زلدا هم half life سولزلایکن. درجه سختی نداشتن نشانه سولزلایکه پسgta هم سولزلایکه. المان های کلیدی سولزلایک ۱- اکتشاف ۲- کورپس ران (از دست دادن xp بعد از مرگ و یک فرصت برای بازگرداندن) ۳-درجه سختی بالا (trial and error). تنها المان کلیدی مشابه بین دو بازی بان فایر + زنده شدن مجدد دشمنان هست. سکیرو این سایکل رو داره اما میازاکی بازی رو سولزلایک نمیدونه.

                  black myth سیستم مبارزاتیش کاملاً شبیه god of war هست اسپل‌های مشابه gow داره و سلاح ها مشابه gow طراحی شدن سیستم آپگریدشون و …

                  شخصی‌سازی armor دقیقاً شبیه gow طراحی شده

                  black myth سیستم کامپنیون شبیه gow داره

                  black myth لوتش دقیقاً سیستم ساده سازی شده gow هست.

                  باس ها سینماتیک طراحی شدن و دقیقا منبع الهامشون مشخصه گاد هست.

                  دوربین black myth وان شاته دقیقاً مثل gow

                  مضمون بازی اساطیریه و کاراکتر اصلی بر این پایه طراحی شده که تا انتها قدرت خداگونه پیدا کنه

                  حتی برخی شباهت‌هایی که از نظر لوپ مبارزاتی پیدا میکنه بخاطر اینه که کوری بارلاگ gow 2018 رو بر مبنای لوپ مبارزاتDS طراحی کرده بود.

                  https://screenrant.com/black-myth-wukong-camera-inspired-god-war

                  روایت god of war ragnarok مشکل‌دارترین و پوچ ترین و بی معنا ترین بخش بازیه و در حالی اینطوریه که بازی روی روایت تاکید داره. بنابراین دوچندان بازی بی معناست. بماند که باس فایت های نهایی بازی ناامیدی های بزرگی بودن. ترجیح میدم بازی روی روایت تاکید کمتری داشته باشه تا این که یه روایت بد داشته باشه.

                  dragonborneRoyalknightarmin
                • A,,sh گفت:

                  رگناروک و خودمم با روایت و شخصیت پردازی های پایانیش مشکل داشتم سر همون در حد ۹/۱۰ میبینمش
                  بلک میثم من نمیتونم مثل گاد تصور کنم چون اصلا داستان مانور نمیده همش باس فایت و غیرست بعدش فکر کنم حرفای خود سازنده بوده که بازیمون سولز لایکه

                  Royalknightarmin
              • راجب پازل صحبت کردید یاد پازل های gow 2 افتادم که پازل ها متشکل از مکانیزم های غول پیکری بود که برای حلشون نه تنها باید فکر میکردی بلکه باید چندین و چند بار امتحان میکردی تا بشکل صحیح انجام بشه. واقعا که دو نسخه جدید گاد فقط کریتوس رو از گاد کلاسیک داشت و یک بازی جدا بود.

                Royalknightمحمد حسین کریمی
          • OzHaN گفت:

            مثل اینکه جناب کریمی با اخرین باری که من توسایت بودم خیلی فرق کردن
            اولین کسی هستید که میبینم از لول دیزاین و پیس فوق العاده گاد ایراد میگیرید

            Royalknightarmin
            • پس بهتره هر چه سریع تر شروع کنید به خواندن نظرات بیشتر. اگر این ایراد رو از کسی نشنیدید، یا فقط در کامیونیتی های پلی استیشن به سر می برید یا کلاً با کسی در ارتباط نیستید. چون لول دیزاین و pacing (که کند بودنش حاصل لول دیزاین بده) در بین منتقدان بازی یکی از مطرح شده ترین ایرادات محسوب میشه (قسمت آیرون وود عملاً میم شده):
              https://www.resetera.com/threads/what-is-your-opnion-on-gow-ragnarok%E2%80%99s-pacing-some-tagged-spoilers.660130/

              پیسینگ ragnarok پس از مقدمه، سقوط محض میکنه و بعداً هیچوقت دیگه به اوج مقدمه نزدیک هم نمیشه. در یک کلمه: افتضاحه پییسینگ

              RoyalknightKingCambyses The ThirdTizBinarmin
          • BeDioR گفت:

            یع همچین نظری دادم ۵۰۰ تا دیس خورد ، شک کردم شاید گاد و سولز لایکای قبلیو پلی ندادم
            خوشحالم تنها نیستم

          • Tom گفت:

            جدیدا بازیای سینماتیکو با بازی گیمپلی محور تو لول دیزاین مقایسه میکنن؟
            اولین باره میبینم

      • A,,sh گفت:

        تازه روایت و داستان گنگشم و شخصیت پردازیی که اصلا شاید تو بازی شکل نگیره رو من در نظر نگرفتم بخاطر ماهیتش ولی تو اون چیزایی که از بازی انتظار میره در حد عالی باشه که بالاتر گفتم کلی ایراد داره

        TizBinarminعدالت خستهAmir(PC & PS4)
        • جورنال بازی رو اگه بخونی زیر تک تک کارکتر ها توضیحات هست که داستانو برای بازیکن شفاف میکنه.
          شخصیت پردازی که بلک میث داشت رو هیچ بازی توی ۲۰۲۴ نداشت چرا که نه تنها به تغییرات ارلانگ، زو بایژی و … پرداخت بلکه با اون مرحله مخفیش نشون داد که خود ووکانگ حتی بعد از مرگش هم در برابر بهشت سر خم نکرد. در کل این بازی رو باید آدم با حوصله بازی کنه تا از داستانش لذت ببره

          armin
  • X.Cast گفت:

    کونامی سایلنت هیل هم داده دیگران براش ساختن ازش توقع نمیره دیگه بتونن گیم نقد کنن..این گیم زیاد هم اتفاقا بازی خوبی نبود…فقط گرافیک داره..گیم پلی ایش سراسر مشکل و ایراده..هر دومتر شیشصد تا دشمن میاد که یکجا باید کشت…هر دو متر دقیقا…یعنی مغز و میترکونه گیم پلی این بازی.. دوساعت رفتم حتی یک ثانیه نمیشد از شر این دشمنا در امون موند یکی هم سخت تر از اون یکی قبلی…فقط میتونم بگم گرافیک خوب و با کیفیتی داشت و تمام. بجز گرافیک باقی مواردش سرطان بود..بششششششششششدت شلوغ و ناراحتی اعصاب گرفتم ازین گیم…من بخدا بی طرفداری گفتم. .اما دمشون گرم لااقل گرافیک اش نسل نه واقعی بود که جای تحسین داره👏👏فقط گرافیک اش نه مابقی چیزهاش

    Arash
  • مجید گفت:

    بازیش شاهکاره هیچیزی کم نداره همه ی بازیها نقص دارن اما نقصهای این بازی چیزی نیست که بشه بهش خورده گرفت چون نکات مثبت بسیار زیادی داره که اون ضعفها در مقابل اون همه نکات مثبت دیده نمیشن . مبارزه ها از اول بازی تا اخر بازی تعادلشون برقرار بود تعادل دشمنها از اول بازی تا اخر بازی برقرار بود تنوع محیط زیاد در بازی بسیار خوب هست طوری که اصلا حس خستگی به گیمر نده هر چپتر با چپتر دیگر محیطش متفاوت باسهای بسیار متنوعی داشت اونهمه باس در هیچ بازی وجود نداره حتی الدن رینگ
    داستانش خیلی جذاب و با کیفیت بود رنگ و لعاب بازی چه در فضای سبز چه برفیش چه بیابانیش عالی طراحی شده وکیفیت گرافیکی این بازی جزو بهترین کیفیت گرافیکی سال به خودش اختصاص داده البته بعد از ایندیانا لول دیزاین بازی بسیار خوب طراحی شده حتی ساده ترین گیمر میتونه راحت اونو بشناسه و ارتقا بده . شخصیتهای بازی بسیار جذاب طراحی شدن و بازیش همه چیز داره همه چیز اورتید کیلویی چنده دیگه مهم اینه که بازیش همه چیزهایی که یک بازی باید داشته باشه داره این بازی حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت از همون اول گفتم بازم میگم برای هزارمین بارم میگم

    RoyalknightMalekarminKing
    • Malek گفت:

      بزرگترین مشکل بازی از نظر من گیمپلی هست . فقط زرق و برق داره و عمق کافی رو نداره. بعد یه مدتی تکراری میشه . اینایی که میگن ووکانگ از نظر گیمپلی شاهکار بود هیچکدومشون FF7 rebirth رو بازی نکردن . گیمپلی ووکانگ پشم FF7 rebirth هم نیست

      King
  • من بازی نکردم ولی خیلی‌ها یکی از اووریتدترین بازی ۲۰۲۴ رو همین ووکانگ می‌دونن برعکس طرف مقابل که میگن بازی سال بوده (یعنی حد وسط نداره 😄)

    KingMalekarminعدالت خستهLeper KingمجیدFunDarkMotinAshixصالح
    • اگه اورریتد بود که «خیلی ها» نمیگفتن اورریتده.
      بازیش خیلی خوب بود یکی از لذت بخش ترین تجربه های ۵ سال اخیر بود برام بازی سر راسته و تورو دنبال نخود سیاه نمیفرسته ولی با این حال ماموریت های فرعی داره که اگه توجه نکنی رد میشن.

      ™Patrickعدالت خستهLeper KingFunDarkTizBinAhmad_bkAlone Warrior
    • ser گفت:

      خب نظرت چیه بری بازی بخری و تجربش کنی بعد بیایی نظرتو در مورد این موضوع بیان کنی؟
      فکر میکنم تجربش لذت بخش تر از رفرش کردن پست های گیمفا باشه

      Cambyses The Third
    • همین حرف ها باعث می شه در بازی کردن استروبات تردید کنم
      ووکانگ واقعا شاهکار
      به جرائت هم می گم ۹۹ درصد کسانی که بازی رو هیت می دن بخاطره حواشی اخیره
      در صورتی که بنده خوده با لحن شوخی و طنز گفته بود نا امید شده و وقتش تلف شده
      بعدش هم یک جوری می گید انگار خودتن از بازیتون این همه تعریف بشه بعد بازی سال نشه خوشحال می شید
      انسان ان ها نه بز احساس دارن

      arminصالحمجید
  • صالح گفت:

    بازی نکردم برای همین درباره گیمپلی هیچ نظری ندارم
    اما قطعا داستان غنی داشت و شاید بهش کم لطفی شد

  • از قدیم گفتند حرف حق جواب نداره

  • Repatriate گفت:

    با توجه به اینکه ژاپنی ها تکنولوژی ساخت غربی ها رو ندارن, چینی مال ژاپنیا رو

  • Red Birb گفت:

    بازیش منو یاد ماینکرفت استوری مود میندازه. یسریا به شدت عاشقش بودن و یسریا به شدت ازش متنفر بودن

  • ViktorDevz گفت:

    واقعا بازی خوب و سرگرم کننده ایه یه سری مشکلات فنی مثل باگ و کرش کردن داره ولی گیم پلی روان و داستان خوبی داره و تنها مشکل من با این بازی سیستم RNG و دراپ ریت ایتماس ک پلات کردن اون رو واقعا سخت و طاقت فرسا میکنه

  • Arash گفت:

    بازی که ارزش تکرار نداشته باشه تکان دهنده نیست/ اگه بود الان خیلی ها در مورد گیم پلی / فضا / باس ها و خیلی چیزهای دیگه بازی صحبت میکردن// کلا بازیش برای یک بار تموم کردن خوبه// تکان دهنده به الدن رینگ میگن که بعد از این همه سال همچنان ارزش تکرار بالایی داره و تحولی انقلابی تو صنعت گیم ایجاد کرد//

توسعه‌دهنده کونامی: Black Myth Wukong تکان‌دهنده‌ترین بازی ۲۰۲۴ بود - گیمفا