عملکرد Black Myth: Wukong روی PS5 Pro حتی پس از بهروزرسانی با مشکلاتی همراه است
در حالی که Black Myth: Wukong یکی از بزرگترین بازیهای سال ۲۰۲۴ بود، اما از لحاظ عملکرد روی کنسول مشکلات فنی متعددی داشت. به همین منظور، طرفداران امیدوار بودند که PS5 Pro آن را بهتر اجرا کند.
قبل از انتشار بهروزرسانی، تنها قدرت کنسول برای اجرای بی عیب و نقص بازی کافی نبود. حالا، نتایج بهروزرسانی نیز خیلی خوب بهنظر نمیرسند. PS5 Pro حتی با فناوری FSR 3، در حفظ نرخ فریم ۶۰ با وضوح تصویر 1080p شکست میخورد.
Digital Foundry عملکرد نسخه PS5 Pro بازی را به طور مفصل تجزیه و تحلیل کرده است. نتیجه این بود که PSSR عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده، اما حالت 120Hz بازی تعریفی ندارد.
در حالت Quality، بازی با نرخ فریم ۳۰ اجرا میشود و کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به مدل پایه PS5 ارائه میدهد. وضوح تصویر اصلی در این حالت در حدود 1296P بود که به 4K ارتقا یافته است. همچنین نورپردازی این نسخه بسیار پایدارتر بهنظر میرسد.
با اینکه بازی در حالت 120Hz با نرخ فریم ۴۰ اجرا میشود، اما نگرانی اصلی مربوط به حالت Performance بود. PS5 Pro حتی با بهرهگیری از FSR 3 در حفظ نرخ فریم ۶۰ با وضوح تصویر 1080p شکست میخورد. طبق تجزیه و تحلیل Digital Foundry، نرخ فریم این حالت حتی به ۴۶ نیز کاهش مییابد.
حالت عملکرد PS5 Pro نسبت به کنسول پایه پیشرفت زیادی ندارد، بنابراین کمی ناامیدکننده است. با این حال، PSSR در سایر زمینهها عملکرد چشمگیری از خود نشان داد.
باید در نظر داشت که فناوری PSSR هنوز تازه است و پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد. بسیاری از توسعهدهندگان ادعا کردهاند که این فناوری با DLSS انویدیا برابری میکند، بنابراین باید منتظر بهبود آن باشیم.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
یعنی هدف سونی از PSSR (اونم با شروعش در یه کنسول میاننسلی) فقط و فقط امتحان کردنش برای استفاده یا عدم استفاده در نسل بعدی هست یعنی میخواد انتقادها رو جمع کنه و حتی فحشهایی هم که میخواد حولش شکل بگیره همه در خدمت استفاده بهتر از این تکنولوژی در کنسول اصلی نسل بعدی که همون پلی استیشن ۶ هست قرار بگیرن
بزودی بهبود پیدا میکنه با عرضه pssr 2.0
خیلیا با ساز و کار pssr خوب آشنا نشدن
نه بابا همه توسعه دهنده ها کاملا مسلط هستن به انریل ۵و فناوری پی اس اس ار و انریل انجین ۵ اصلا مشکلی نداره همه ضعفها از کنسول سونی هست حتی این بازی رو ۱۰۸۰ شصت فریم نمی تونه بده با این فناوری ای ام دی و باقی برنامه نویسها هم پول گرفتن از سونی تعریف کنن ازش،غلط هم کرده مارک سرنی توضیحاتی که داده همش چرت بوده فاینال فانتزی و خیلی از بازی هارو حتی ۱۰۸۰ سی فریم هم نمیده فایو پرو تهش رو گفتیم دیگه
فقط اون دوستانی که توی ایران پرو میخرن🤦🏻♂️
پی اس فایو پرو که از سخت افزار و قدرت و شروعی که پی اس فایو تو سال ۲۰۲۰ داشت هم ضعیفتره که !!! این چهارمین گیم مهمیه نتونستن روش خوب بهینه کنن…یکی الن ویک دو بود یکی سایلنت هیل دو ریمیک و یکی وارهامر و اینم از بلک ووکونگ…سونی با هفتصد دلارت در پی چه بودی..انصافا مایکروسافت چنین گندکاری ای به بار نیاورد و هیچ وقت کنسول هفتصد دلاری اونم بدون درایو😡تو پاچه کسی نکرد…اونها خیلی مهربانتر و مشتری پرست تر هستند.و اینچیزها رو میدونستند👌.لعنت بهت سونی که پولهای گیمرها رو کشیدی بالا روشم آب خوردی..لااقل فایو پرو دیجیتال رو ۵۵۰ دلار میدادی🤢🤢پی اس
فایو اسلیم دیجیتال هم میکردی ۴۵۰ دلار که به مشتریا فشار نیاد. و همه بتونن پی اس فایو بخرن.. الان اونایی که هفتصد دلار پول پای فایو پرو آشغال دادن تکلیفشون چیه!!! خب بلد نیستی کنسول نساز مگه زورت کردن هرروز یه خبر داره میاد پرو خراب کرده و ….همون جی تی ای شش هم بخدا قسم اگر بتونی شصت فریم فورکی با ری تریسینگ دربیاری رو پرو ..محاله با این چیزی که انداختی به مشتریات بتونی بخدا.. گاهی حس میکنم سیریز ایکس همچنان قدرتمندترین سخت افزار و داره تو کنسولها بی طرفداری گفتم
وقتی یه توسعه دهنده به خوبی داره اجرا میکنه بازی از این سنگین تر رو معلومه که اینا بلد نیستن چطور استفاده کنن از این فناوری بابا لامصب اومدن دل روده کنسول رو ریختن بیرون توضیح دادن دیگه دنبال چی میگردن بعضی ها وقتی که همین دیجیتال فاندری عملکرد یه سری بازی هارو که سنگین تر هستن رو پلی فایو پرو تحسین کرده و برنامه نویسهای مختلف تعریف کردن نمی تونیم بگیم مشکل از کنسول و توسعه دهنده حرفه ای بوده بعدشم چرا این مشکل رو انریل انجین ۵ زیاده انقدر؟خوده این سایت گفته بود از مشکلات این موتور خسته شدیم .باید در شرایط مساوی قضاوت کرد .موتور انریل هنوز مشکلات اساسی رو وقتی lumen برای نورپردازی روشن موقع رندرینگ داره از فناوری pssr کنسول نمی تونن استفاده کنن باید در شرایط مساوی هم انریل ۵و هم پی اس اس ار در کنار یک فردی که کاملا با تجربه و مسلط هست به هر دو برسی بشه
کاملا درست سازنده بازی نمیتونه بازی رو درست پورت کنه ایراد از کنسول میگیرن،زمانی که گاد آف وار،اسپادرمن،گوست میتونه با بالاترین کیفیت وفریم ریت اجرا بشه یعنی کنسول توانایی داره سازنده بلد نیست از سخت افزار کنسول استفاده درست انجام بده
فایو پرو واقعا یه چیز اضافی و غیر مفیده…
حالا تعیین کیفیتش رو میسپریم به دست کارشناسان