شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا

شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود

محمد عرفان علی‌پوری
۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۰۹/۲۹
the elder scrolls 4 oblivion

eXtas1s، منبع داخلی مطرح، در آخرین ویدیوی چنل یوتیوب خود ادعا کرده که مایکروسافت و Bethesda Softworks برنامه دارند تا ریمیک عنوان نقش آفرینی The Elder Scrolls IV: Oblivion را در سال ۲۰۲۵ عرضه کنند. او می‌گوید از منابع خود شنیده که این ریمیک در حال توسعه بوده و احتمالا برای رونمایی در رویداد Xbox Developer Direct بعدی برنامه‌ریزی شده است.

این اولین بار نیست که می‌شنویم ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در حال توسعه است. در اواسط سال ۲۰۲۳، یکی از کارمندان سابق Virtuos Games ادعا کرده بود این استودیو در حال کار روی پنج پروژه مختلف بوده که یکی از آنها Altar نام دارد و در حقیقت ریمیک یا ریمستری از سری The Elder Scrolls است. به گفته منبع، بحث در مورد ریمیک کامل پروژه The Elder Scrolls IV: Oblivion هنوز در آن زمان ادامه داشت. وی همچنین اشاره کرد که بازی با استفاده از Unreal Engine 5 و موتور قدیمی Oblivion به صورت همزمان رندر می‌شود. به این صورت که گرافیک جدید در Unreal Engine 5 رندر شده است، اما بیشتر گیم‌پلی و فیزیک بازی هنوز در موتور اصلی پردازش می‌شود.

با بررسی پروفایل Linkedin تروی میسن (Troy Mason)، دستیار مدیر فنی استودیوی Virtuos Games، مشخص شد که این تیم روی سه بازی معرفی نشده کار می‌کند که دو مورد از آنها برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهند شد. این احتمال وجود دارد که یکی از این پروژه‌ها، ریمیک/ ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion باشد.

در سپتامبر ۲۰۲۳ و در زمان اوج دعوی حقوقی مایکروسافت و FTC، یک سند فاش شد که در آن به ریمیکThe Elder Scrolls IV: Oblivion اشاره شده بود.

CPT PRICE141DrSaherNostalgic PlayerمحمدحسینDARKSIRENaraxRhaenyrahander16AzsHcrystal skyParsa7889X41john117Ahmad_bkHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)ReversepointCambyses The ThirdX.CastAliMamadmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Motin گفت:

    آقا به به
    امیدوارم واقعی باشه و با یه ریمیک با کیفیت طرف باشیم
    اینطوری ۲۰۲۵ خیلی جذاب میشه

    کفتر گیمینگhander16HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Cambyses The ThirdObi wanAliهالک ایرانیامیدSpider-ManNiyou7more
  • TES fan گفت:

    اول صرفا عنوان رو خوندم بدترین خبر ممکن بود برام. یک فاجعه حقیقتا چون اسم ریمیک که میاد یعنی نابود کردن بازی برای سود بیشتر. Oblivion برای من بهترین گیم تاریخه. خیلی گیم ها به نظرم بهترین بهترینان و Oblivion بین اون بهترین ها هم برای من از همه بهتره خلاصه بگم عاشق این گیمم.
    با توجه به وضع فعلی بتسدا بعید نیست بازی رو تبدیل به یک اکشن ادونچر کنن فقط برای جذب پلیر های بیشتر. حتی اکشن ادونچر تر از چیزی که اسکایریم بود در واقع یک اسکایریم حتی بدون اون المان های آر پی جی که داشت ولی داخل سیرودیل جریان داشته باشه. حالا متن رو کامل خوندم و به یک بخشی رسیدم که امیدوارم کرد:
    وی همچنین اشاره کرد که بازی با استفاده از Unreal Engine 5 و موتور قدیمی Oblivion به صورت همزمان رندر می‌شود. به این صورت که گرافیک جدید در Unreal Engine 5 رندر شده است، اما بیشتر گیم‌پلی و فیزیک بازی هنوز در موتور اصلی پردازش می‌شود.
    باورم نشد! خیلی خوشحال شدم حتی فکر کنم این ریمیک یک پروژه باشه برای بهبود الدر اسکرولز بعدی!
    اول اینکه پردازش گیمپلی بازی توی موتور اصلی؟ Gamebryo رو تونستن تلفیق کنن با آنریل انجین؟ یعنی بازی اون آزادی عمل فوق العادش رو از دست نداده ولی همین نکته اصلی ماجراست اجرای یک آر پی جی سبک قدیم با آنریل انجین ۵ فوق العادست بی نظیره. یک قدم رو به جلو برای بتسدا چون هیچوقت ما نتونستیم آر پی جی های قدیمی که آزادی عمل بی نظیر داشتن رو توی انجین های جدید ببینیم چون پردازش اون آزادی عمل و اینکه واقعا میشد همه کار کرد تقریبا غیر ممکن بود و الان احتمالا برای عملی کردن همچین چیزی رفتن سراغ بهترین آپشن، Oblivion بازی که مثل Morrowind اجرای آزادی عملش روی یک فرم جدید غیر ممکن نیست و به شکل بی نظیری بین اکشن ادونچر و آر پی جی بالانس ایجاد کرده. اجرای همون Oblivion، همون آزادی عمل و همون آر پی جی کلاسیک (البته استارت آر پی جی های مدرن هم بود ولی نسبت به وضع الان قدیمیه) با فرم جدید شاید حتی در آینده اجرای Morrowind هم ممکن بکنه.
    کوئست دیزاین، داستان، طراحی ها و بقیه موارد بازی هم که همینطوریش تضمین شده هست کیفیتشون چون توی بازی اصلی هم بی نظیر بودن.
    و از همه بیشتر از همه بیشتر خوشحال شدم چون احتمال داره Radiant AI که دستاورد Oblivion برای گیمینگ بود برگرده و یک جهش و پیشرفت بزرگ رو با خودش داشته باشه. همه این موارد میتونن یک بهبود دیگه هم توی الدر اسکرولز ۶ با یک فرم جدید و زیبایی بصری و فنی به خودشون ببینن.
    عملا همین چند خط اگه درست باشه Oblivion علاوه بر اینکه می‌تونه یک ریمیک فوق العاده و البته وفادار باشه بلکه نقش یک سکوی پرش برای الدر اسکرولز بعدی هم ایفا کنه.
    بتسدا می‌تونه بعد از مدت ها دوباره یک تأثیر بزرگ روی گیمینگ بذاره فقط و فقط اگه این چند خط درست باشن. اگه نه که دید طرفدار های الدر اسکرولز بهش مشخصه

    Rhaenyrahander16SirMagAssAzsHThunderDoom𝔽abulous 𝕊layerAliAshen undead the bearersattarzadehTizBinmore
    • ولی سر اویل ریمیک یه شروع دوباره بود

      HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)
    • Meafana گفت:

      به نظرم بازی The Elder Scrolls IV Oblivion سیستم نقش آفرینی نسبتا ساده ای داره ( منظورم از نظر قابل فهم بودن هست ) و شما حتی اگه تجربه زیادی تو این سبک نداشته باشید هم می تونید یک بیلد خوب بسازید و تو بازی پیش روی کنید. درجه سختی هم قابل تنظیم هست می تونید با توجه به سلیقه خودتون قدرت دشمنان رو بالا و پایین کنید. سیستم دیوریبیلتی هم هیچ مشکلی نداره. اگه یه چکش تعمیر داشته باشید با استفاده از تکنیک سیو و لود می تونید تا بی نهایت ازش استفاده کنید و کلا پول تعمیر ندید ( از قشنگی های بازی های قدیمی 😄 ) ماموریت ها هم چیز پیچیده ای نیستند و با توجه به مپ مارکر ها کار حتی راحت تر هم می شه نسبت به ماروییند.
      به نظرم اگه یه نفر معتقد باشه سیستم نقش آفرینی آبلیوین زیادی پیچیده هست به نظرم بهتره کلا بی خیال سبک نقش آفرینی بشه و سمت به اصلاح light RPG ها مثل هورایزن فوربیدن وست بره. بزرگترین مشکل این بازی برای مخاطب امروزی گرافیک و انیمیشن ها هست که با یک ریمیک گرافیکی این موضوع هم حل می شه.
      هر چند که همین بازی آبلیوین که الان گرافیکش کم به نظر می رسه زمان خودش غول گرافیکی بوده 😄

      hander16aryaMotinHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)
      • MR. G گفت:

        خب اگه منظورت که هورایزن ار پی جی عمیق هستش که به شدت باهات مخالفم بعدشم کلا الدر اسکولز ها گرافیکشون خیلی کم بوده حتی در زمان خودش این در مورد ابلیویون هم صدق میکنه

        DrSaherTES fanMeafanaHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)
      • TES fan گفت:

        سیستم نقش آفرینی بازی سادست (البته برای زمان خودش ساده بود) برای همینه که یکجورایی استارت آر پی جی های مدرن رو زد ولی با همین سادگی از بعد آزادی عمل سطح بالایی داره و خیلی از مکانیک های بازی روی بازی های مدرن غیر قابل اجران. برای همینه که هر چقدر میریم جلو ما دیدیم خیلی از اسکیل های فرنچایز حذف شدن و عمق اونایی که باقی مونده بودنم به نسبت کمتر شد چون خیلی هاشون به دیزاین یک بازی مدرن نمیخورد.
        در کل سادگی بازی یک سادگی مثبت بود و با همین سادگی عمق خیلی خیلی بالایی داشت نقطه قوت بازی هم همین بالانس بودن بین نقش آفرینی و اکشن ادونچره.
        مکانیک ها و آزادی عمل Oblivion عملا آخرین حضورشون به عنوان یک آر پی جی قدیمی توی گیمینگ بود و بعدش با سبک جدید گیم ها و وابسته شدن به صحنه های سینماتیک و المان های اکشن ادونچر محو شدن. از قضا به خاطر بالانس Oblivion این بازی بهترین آپشن برای برگشتشون هم هست.
        بتسدای قدیم هم درسته بین استودیو های سازنده بازی های جهان باز پیشتاز جلوه های بصری بود یک زمانی ولی خب یک زمانی D:

        Meafana
        • Meafana گفت:

          دوستان یادشون نمیاد یا حتی یه تحقیق نمی کنند که بازی آبلیوین برای زمان خودش دستاورد فنی بوده چه از نظر گرافیک چه از نظر سیستم نقش آفرینی چه از نظر هوش مصنویی و تعامل کاراکتر ها با کاراکتر اصلی
          بازی آبلیوین با وجود ساده سازی هاش همچنان یه نقش آفرینی عمیق هست. ولی چیزی که بازی اسکایریم رواج داد سبک light RPG ها بود که الان طرفداران خیلی بیشتری دارن.

          درمورد نقش آفرینی های کلاسیک به نظرم اگه شما یه بیلد خاص تو ذهنت باشه کارت خیلی راحت تر می شه تو بازی. مثلا از ساده ترین بیلد ها بیلد two handed هست و من خودم تو بالدارز گیت ۱ و ۲ با همین بیلد می تونستم یه سری کاراکتر خیلی قدرتمند درست کنم. ولی بیلد های جادوگر معمولا پیچیدگی بیشتری دارن و من تا جایی که شنیدم به تازه کار ها پیشنهاد نمی شن. حتی تو بازی های سولز هم اینطوری هست.

          MR. GTES fan
    • بیشتر توی مایه های definitive edition میمونه (بهتر)
      پسوند ریمیک بهش نمیخوره امیدوارم نزارن
      البته باید اضافه کنم استودیویی که توسعش میده یعنی Virtuos Games سابقش اصلا جالب نیست
      ریمستر دارک سولز D‌:

      MotinTES fan
      • Meafana گفت:

        من مشکل خاص و اذیت کننده ای تو دارک سولز ریمستر ندیدم
        مگر اینکه سخت گیر باشی و بخوای بخاطر جابجا شدن یه آیتم بازی رو بکوبی

        MotinParsa7889
      • TES fan گفت:

        کل حرفام به خاطر پسوند ریمیک بود D:
        اگه ریمیک نباشه و ریمستر باشه که مشکلی نیست چون حداقل میشه اطمینان داشت قرار نیست بازی اصلی خراب بشه

        Ashen undead the bearerMeafanaMotin
        • Meafana گفت:

          به نظرم حتی یه بازی مثل آبلیوین هم جای بهبود داره و سیستم نقش آفرینی بازی و حتی هوش مصنویی Radiant AI هم می تونه بسیار پیشرفته تر بشه. مخصوصا با سی پی یو های قدرتمند امروزی پردازش های هوش مصنویی مربوط به بازی ها راحت تر هم هست. ان پی سی ها می تونند خیلی باهوش باشن و کل جهان بازی در تعامل با هم باشن.
          ولی مسئله ای که هست اینه که شرکت های سازنده گویا نمی خوان این کار رو انجام بدن و ساخت بازی عامه پسند تر براشون بیشتر پول به همراه داره تا بازی هایی در حد آبلیوین

  • باور نکردنیه اگه یه پروژه ریمیک از بتسدا خودشم تو ۲۰۲۵ بگیریم، بزن بریم 👌🔥

    HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Motin
  • چون بازی برای تاد هاوارد نبوده بنابراین احتمالش زیادتر از چیزی مثل فالوت ۳ هست چون برای الدر اسکرولز ۳ و فالوت ۳ مخالف اصلی شخص اوست چون میگه باید اونا رو با مکانیزم های خودشون یعنی به شکل اورجینال تجربه کرد نه مثلا با ریمیکی که ممکنه خیلی چیزها رو تغییر بده !

    MotinHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)ViboroMeafana
  • arya گفت:

    من که دیگه به تاد هاوارد اعتماد ندارم

    crystal sky
  • AMIR 007 گفت:

    ۲۰۲۵ همینطوری سال شلوغ و جذابی هست و اگر این خبر صحت داشته باشه دیگه چه شود .

  • اوبلیویون یکی از کم‌نظیر ترین بازی های تاریخه، حتی میتونم بگم یه بازی انقلابی هست. با شنیدن این خبر یه حس دودلی بهت دست میده. یک: می‌ترسی بازی رو به گند بکشن و حالت بگیره. دو: امیدواری از ریمیک جذاب و یه تجدید خاطره خوب لذت ببری

    Viboro
شایعه: ریمیک The Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود - گیمفا