هیدکی کامیا علت خروج خود از Platinum Games را توضیح میدهد
هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) در مصاحبهای اعلام کرده است که اگر در استودیوی Platinum Games به کار خود ادامه میداد، خلاقیت او به شدت آسیب میدید. وی اکنون در استودیوی جدید Clovers روی دنباله Okami کار میکند.
توسعهدهنده سابق کپکام (Capcom) در سپتامبر سال گذشته جدایی خود را از Platinum Games اعلام کرد. او سپس تصویری از خود منتشر کرد که از دفتر مرکزی شرکت به سرعت خارج میشود. وی در جدیدترین مصاحبه خود علت جداییاش از پلاتینیوم گیمز را توضیح داده است.
وی در این مصاحبه اظهار داشت:
در آن زمان، بین طرز تفکر من از نظر خلاقیت و سیاست جدید شرکت ناهماهنگی وجود داشت. من و مدیرعامل آتسوشی اینابا، مدیرعامل پلاتینیوم گیمز، بیش از ۳ ماه بود که در حال مذاکره بودیم، اما نتوانستیم به توافق دست پیدا کنیم. احساس میکردم اگر در آنجا به کار ادامه دهم، خلاقیتم از بین میرود. اصلاً به این فکر نمیکردم که بعد از آن چه اتفاقی رخ میدهد. اینگونه نبود که به خاطر کاری که میخواستم انجام دهم یا اینکه کاری جدید به من پیشنهاد شده بود، استعفا دادم.
در جریان رویداد The Game Awards 2024 شرکت کپکام از دنباله Okami رونمایی کرد. تاریخ انتشار و پلتفرمهای مقصد این بازی در حال حاضر نامشخص است.
پر بحثترینها
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
- اشاره سونی به PS6 در ماه گذشته که از چشم همه پنهان ماند؛ عرضه در سال ۲۰۲۸؟
- ۲۰ بازی خاطرهانگیز دیگر برای گیمرهای ایرانی
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
- مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴
نظرات
موضوع اینه که ایا این بار اوکامی سود میکنه؟
غیر از فنهای بایونتا ، میشه گفت دیگه تقریبا تمام ذینفعان صنعت گیم از این تغییرات سود بردند !
من حقیقتش ناراحت بودم که کامیا از پلاتینیوم گیمز رفته بود و دیگه رو بایونتا کار نمیکنه.تا اینکه اوکامی رو دیدم😎
بایونتا برای پلاتینوم گیمز نیست. ای پی بایونتا بطور کلی متعلق به سگا ست و مسئولیت ساخت نسخه بعدیش رو به هر استودیویی میتونه بده
چه خوبه که آدم بتونه این مدلی بدون ترس از آینده زندگی بکنه
آرزو میکنم روزی برسه که هزینهی بازیسازی در حدی کاهش پیدا کنه و پروسه آسون بشه که دیگه هیچ سازندهای مجبور نباشه زیر یوغ شرکتهای بزرگتر باشه و خلاقیت خودش رو تحت استراتژیهای سودآور اون شرکت محدود کنه.
کامیا برگشت کپکام
استاد میکامی هم برگرده چه شود زوج افسانه ای دنیای وحشت بقا