تغییر موتور بازیسازی سری Mafia به Unreal Engine 5 در نسخهی The Old Country
2K از موتور اختصاصی Fusion Engine برای بازی Mafia: The Old Country استفاده نخواهد کرد و در عوض از Unreal Engine 5 بهره خواهد برد.
پس از رونمایی اولیه از بازی Mafia: The Old Country در مراسم The Game Awards 2024، شرکت 2K و استودیوی Hangar 13 تصمیم گرفتند که از موتور اختصاصی خود، Fusion Engine، دست بردارند و به Unreal Engine 5 روی آورند.
این تغییر نشان میدهد که بسیاری از استودیوها در حال کنار گذاشتن موتورهای اختصاصی خود به نفع Unreal Engine 5 هستند. پیش از این، استودیوهایی مانند CDPR و استودیوی سازنده Halo نیز از موتور RED Engine خود به Unreal Engine 5 مهاجرت کردهاند.
موتور Fusion، که بر اساس Illusion Engine 2K توسعه یافته بود، برای بازیهای Mafia 2 و Mafia: Definitive Edition استفاده شد. با این حال، 2K برای Mafia: The Old Country، ابزار متفاوتی را انتخاب کرده است.
گرچه Unreal Engine 5 موتور قدرتمندی است که خروجی خیرهکنندهای با بازتابها و سایههای ری تریسینگ ارائه میدهد، اما معایبی نیز دارد. یکی از مشکلات این موتور، لگهای گاهبهگاه حتی در قویترین کارتهای گرافیک است. علاوه بر این، بازیهایی که با Unreal Engine 5 ساخته شدهاند، اغلب مشکلات بهینهسازی دارند. یک مثال اخیر، Stalker 2 است.
پر بحثترینها
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- شایعه: راکستار درحال آمادهسازی یک اطلاعیه جدید است
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- گزارش: نسخه پلی استیشن بازی Forza Horizon 5 احتمالا بهزودی منتشر میشود
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
- اشاره سونی به PS6 در ماه گذشته که از چشم همه پنهان ماند؛ عرضه در سال ۲۰۲۸؟
- گزارش: Halo: The Master Chief Collection و Flight Simulator 2024 امسال به PS5 و Switch 2 خواهند آمد
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
نظرات
ای کاش سونی هم بازیاشو برای ایکس باکس پورت میکرد،دلم لک زده برا بازیای جدید سونی،اخرین گیمی که ازشون پلی دادم گاد رگناروک بود
خدایی انحصاری های PS یه چیز دیگن
واااا چرا شخصیت اصلی بازی مرده یعنی چی؟؟؟ 🤡🤡🤡 اصلا ما چجوری ارتباط بگیریم این بازی هیچ ارزشی نداره حداقل شخصیت مرد انتخاب میکنین یه پولدارشو میذاشتین این اگه پول داشت که وارد مافیا و خلاف نمیشد 🤡🤡🤡🤡🤡 اصلا دیگه فاتحه صنعت گیم رو باید خوند واقعا دلسرد شدم 🤡🤡🤡💀
تو فقط داری فشار میخوری سر اینکه ملت با شخصیت بازی جدید ناتی داگ حال نکردن و الان اینجا میخوای از آب گل آلود ماهی بگیری!
بیشتر قصدم طعنه زدن به اینجور آدماس که چقدر تاکسیکن وگرنه مگه فقط بازی جدید ناتی داگ همچین هیت هایی گرفته؟ اینجور آدما فضای گیم کامیونیتی رو مسموم کردن به جز غر زدن و انرژی منفی دادن هیچ فایدهای ندارن
سی کا دیس لایک همچین کم نیس برا یه تریلر😂
موتور آنریل انجین ۵ موتور بسیار خوبیه ولی سازنده ها باید وقت زیادی بذارند تا بتونن بازی بهینه تحویل بدهند
حقیقتا من که بازی ساز نیستم، اما طبق توضیح یکی از دوستان بنده که با unreal Engine کار میکنه
تو ورژن ۵ این موتور یه قابلیتی اضافه شده به اسم global illumination که مثل ری تری سینگ عمل میکنه ، با این تفاوت که به صورت نرم افزاری هم قابل اجراست مثل lumen
متاسفانه این تکنولوژی رو نمیشه غیر فعال کرد به همین خاطر بار پردازشی سنگینی داره مثل ووکانگ یا استاکر ۲ یا سایلنت هیل ۲ که به صورت پیش فرض فعاله و اصلا قابلیت خاموش کردن نداره
انگار که تمام بازی هایی که با انریل ۵ ساخته میشن دارای ری تری سینگ پیشفرض هستن با این تفاوت که کمی سبک تره
اما سایر تکنولوژی ها مثل ننایت اجباری نیستن
اگه ننایت اجباری بود تو بازی های اپن ورلد کمتر از ۳۰۶۰ نمیخواست اونم برای ۲۰ الی ۳۰ فریم (مثل دمو ماتریکس اگه تجربه کرده باشید)
در کل این مشکل از سمت خوده انریل انجینه نه بازی سازا
میشه بگین دلیل اجباری بودن این چیه ؟ مثلا می خوان بگه خروجی موتور ما باکیفیت بیشری هستش؟
اگه جواب کوتاه بخوای بخاطر ظهور ری تری سینگ نورپردازی های گذشته رو کامل کنار گذاشتن پس جواب بله هست ، کیفیت بیشتر
اما اگه جواب طولانی تر بخوای
تا قبل نسل نهم ما صرفا یه نوع نورپردازی داشتیم که در بازی های مختلف بکار میرفت و نورپردازی ثابت بود و توسط بازی سازا اجرایی می شد (مثل SSR که برای رفلکشن ها بوده و همیشه ثابت بود و کلا کیفیت پایینی هم داره نسبت به تکنولوژی انریل انجین و RT )
در بازی هایی که اپن ورلد بودن و چرخه شب و روز داشتن پیشرفته تر بود و در بازی های خطی ساده تر
اما با ورود به نسل نهم و سخت افزار های نسل نهمی اومدن یه هسته ای بکار بردن به اسم هسته RT که قابلیت اینو داره که از نورپردازی های پیشرفته مثل lumen یا RT استفاده کنه
به همین خاطر اپیک گیمز نورپردازی های قدیمی مثل SSR رو به طور کامل حذف کرد از انریل انجین ۵
یه نمونه دیگه بخوای تکنولوژی سایه ها در نسل هفتمه که به صورت ناگهانی مثل RT پیشرفت چشمگیری کرد به همین خاطر در خیلی از بازی های نسل هفتمی سایه هارو میشه غیر فعال کرد (برای کارت های اون دوره تا ۳۰ ۴۰ فریم میتونست بار پردازشی داشته باشه)
اما با ورود به نسل هشتم کارت های جدید تر و کنسول های نسل هشتمی این سایه ها سبک تر شدن و حالا یه طور پیش فرض فعال هستن، همین اتفاق داره برای ری تری سینگ می افته
مطمئن باشید به لطف فریم جنریشن و سخت افزار های اینده مثل کنسول های نسل دهمی، این تکنولوژی بسیار سبک تر میشه و دیگه غیرقابل خاموش کردنه (صرفا مثل سایه ها میشه کیفیت شو دست زد)
فکر میکنم مهم ترین بازی ای که با آنریل ۵ ساخته میشه ، بازی ویچر ۴ ئه و امیدوارم آنریل انجین ۵ در ساخت بازی ویچر ۴ ، عاااااالی عمل کنه.
گفته میشه که حتی خود اپیک گیمز هم داره به سی دی پراجکت در ساخت ویچر ۴ با آنریل انجین ۵ ، کمکشون میده.
سلام علی جان
اگر ممکنه آیدی اون دوستتون ک با آنریل کارمیکنه برام توی شخصی میفرستی؟
ممنون
نمیخام مزاحمت براش ایجاد کنم ازش سوال دارم و حتی شاید ی پیشنهاد کاری هم بهش بدم
مشکل آنریل اینه بیشتر باید بهش به عنوان یه موتور خام نگاه کرد که نیاز به اختصاصی کار کردن روش و تغییرات زیاد داره تا کاملا قابل استفاده بشه اگر خام استفاده بشه خروجی قشنگه ولی در اجرا نه
دقیقا به روشی که راک استدی و کولیشن و … ازش استفاده میکنن نه استودیوهایی که اخیرا استفاده کردن
در بحث زیبایی و گرافیک های چشم نواز آنریل انجین ۵ واقعا خوبه/تنها ایراد این موتور بازیسازی دقیقا بحث بهینه سازی و فریم ریت ثابت هست که متاسفانه در تمام بازی های اخیر شناخته شده که با این موتور ساخته شدن مثل همین استالکر ۲ ،ساهد افت فریم و لگ های شدید در سینماتیک ها هستیم.
شرکت هایی که از این موتور بازی سازی استفاده میکنن. خب اگه ۳۰ درصد حق استفاده به اپیگ گیمز بدن و ۳۰ درصد هم به فروشگاهی که بازی رو گذاشتن داخلش بدن کلا ۴۰ درصد سود حاصل از فروش بهشون میرسه. کم نیست؟
دوست گرامی آیت اطلاعات شما کاملا غلطه.
برای حق استفاده از موتور شما در گذشته باید ۵ درصد میدادی که جدیدا تیم سویینی گفت که شرایط مالیمون خوب شده پس از این به بعد ۳ درصد می گیریم تازه این برای زمانی هست که از ۱ میلیون درآمد بگذرید برای فروشگاه هم ۱۲ درصد هستش.
چند وقت پیش داخل یک کانالی بود که در مورد درصد حق استفاده از موتور شنیدم یا اون اشتباه کرد یا من اشتباهی یادم بود درست گفتید ۵ درصده ولی داخل فروشگاه های پلی استیشن و ایکس باکس سرچ کردم نوشته ۳۰ درصد از حق فروش رو میگیره!
هیچی دیگ حالا همه بازیسازا میخوان برن رو ue5 پرفورمنس بازیا هم ک یکی از یکی بدتر
عجیبه چرا از انجین خودشون استفاده نمیکنن!
و عجیب تر اینکه چرا تیک تو از انجین ریج راکستار واسه ساخت بقیه بازیهاش استفاده نمیکنه؟!
اون جواهر راکستار با اون موتور اونجور صیقل خورده و تراش خورده زیبا به نظر میاد فکر نکنم بدن دست هر کسی
۱ هزینه کمتر، ۲ زمان کمتر، ۳ کیفیت بیشتر(برای گرافیک پرستان خصوصا)، ۴ حجم کمتر و امکان استفاده از قابلیت های زیادی که در اختیارشون قرار میده.بهنیه سازیش هم اونقدر که میگن بد نیست ولی خب حالا حالا کار داره.
احتمالا به خاطر اینه که حد اقل ۲ سال از زمان توسعه رو باید برای اموزش نیرو ها بذارن
برای همین میرن سراغ یه موتور راحت تر
کارمندای خود راکستار به اون موتور عادت دارن ولی درسته آموزسش به نیرو های به شرکت دیگه طاقت فرساست
من وقتی خیلی سنم کم بود مافیا یکو بازی کرده بودم و در زمان خودش خیلی جلو بود اما زمانی که ریمسترشو بازی کردم بعد از پایان داستان هیچ محتوایی نداشت
بوی انجام یه اشتباه میاد …
استفاده از آنریل یه دلیل دیگه هم داره اونم اینه که برنامه نویسا و طراحهای زیادی تو بازار باهاش آشنا هستن و لذا زمانی که بخوان نیرو به پروژه ها اضافه کنن، کار راحتتر و با آموزش کمتری انجام خواهد شد.
دلیل استفاده از این موتور به خاطر سهولت در استفاده و تسریع در انجام کار و پروژه ها هست ساختن بازی با این موتور زمان کمتری میبره تا بازی کامل بشه نسبت به موتورهای دیگه و در بخش نور و انعکاس و بازتاب نور و سایه ها هم به صورت نرم افزاری و پیش فرض روی این موتور هستو عالی عمل میکنه و خودش به صورت نرم افزاری RT داره به خاطر همین اکثر سازنده ها به سمت این موتور کوچ کردن تا در زمان کمتری بازیشونو بسازن و حتی اگر بازیرو قبلا روی یک موتور دیگری هم ساخته باشن میتونن همون بازی روی این موتور پیاده کنن با زمان کمتر . الان انریل انجین ۵.۵ اومده اون بهینه تر از انجین ۵ هست
آخ آخ بهترین خاطرم از آنریل انجین ایت تیک تو و جاست کاز ۳
هنوزم آرزومه just cause 5 رو روی ue5 بازی کنم(یا همون آیپی جدید شهری مدرن اسکوئر انیکس) و امیدوارم مثل نسخه سوم جاست کاز دلنواز و شاهکار باشه نه نسخه چهارم…