توسعه دهنده سابق: روند توسعه Beyond Good & Evil 2 به دلیل مشکلات مدیریتی متوقف شده است
دنباله Beyond Good & Evil اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و با وجود رونمایی دوباره در سال ۲۰۱۷، هنوز نشانی از انتشار آن دیده نمیشود. حال میشل آنسل (Michel Ancel)، خالق عناوینی مانند Rayman و Beyond Good & Evil 1 که در سال ۲۰۲۰ یوبیسافت را ترک کرده بود، از دلایل طولانی شدن روند پروسه این عنوان پردهبرداری کرد.
به تازگی در یک مصاحبه جدید با نشریه سوپرفووآ (Superpouvoir)، آنسل دیدگاه خود را در مورد آنچه که در طول دوران حضورش در استودیو و پروسه تولید Beyond Good & Evil 2 اشتباه پیش رفت، بیان کرد و گفت که او باور دارد «درگیریهای بین مدیران، مشکل اصلی روند توسعه پیچیده این عنوان بوده است». وی در ادامه، به تصریح کامل مشکلات پیش آمده پرداخت:
در برخی پروژهها، چالشهای بزرگی برای خودمان تعیین میکنیم و تیمهایی با اشتیاق زیاد را برای استخدام میپذیریم، بدون اینکه بدانیم راه پیش رو چقدر طولانی و پیچیده خواهد بود. اشتیاق یک انرژی فوقالعاده است، اما میتواند به درگیری و اختلاف نظر بین علاقهمندان هم منجر شود. به عنوان مثال، در بازی Beyond Good & Evil 2 مشکلات زیادی بین مدیران پر اشتیاق وجود داشت. مدیر هنری میخواست همه چیز را بارها و بارها از نو انجام دهد، کارگردان میخواست یک بازی در سبک کاوش مقبرهها و سیاهچالها بسازد و من رؤیای یک ماجراجویی فضایی را داشتم. ما به معنی واقعی کلمه، نمیتوانستیم به توافق برسیم و این باعث به بیراهه کشیده شدن پروژه شد.
در این نوع موقعیتها، کارکنان سردرگم میشوند و حتی نمیدانند چه کسی مسئول است و چه کسی تصمیمگیری میکند. تهیهکننده قرار بود اوضاع را نظم بخشد، اما این اتفاق نیفتاد. حتی ایو گیلموت (Yves Guillemot، مدیرکل یوبیسافت) مجبور شد به مونپلیه (مقر استودیو) برود تا اوضاع را به حالت عادی برگرداند، اما این کافی نبود و کارگردان به لجبازی خود ادامه داد.
آنسل همچنین اظهار داشت از این که از او در برخی گزارشها به عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات بازی یاد شده، ناراحت بود، اما همچنان برخی تقصیرات را به دلیل کوتاهی خود گردن میگیرد:
وقتی در [روزنامه فرانسوی] Libé، دیدم که به عقیده آنها، من کسی بودم که بازی را اداره میکردم و درخواست تغییرات ناگهانی میدادم، احساس کردم که دارم [به دلیل اتهامات بیاساس آنها] خفه میشوم. Beyond Good & Evil 2 تنها بازیای است که فکر نمیکنم هرگز در تصمیمی پیرامون آن نقش داشتهام و حاضرم که به هر مخالفی این موضوع را اثبات کنم. این عنوان، یک نمونه از ضربالمثل شور شدن غذا به دلیل حضور چند آشپز مشتاق بود که با هم نمیسازند. البته گمان میکنم که مدتی قبل، این افراد مشکلساز اخراج شدند و پروژه با مدیران جدید بالاخره به یک تعادل نسبی رسیده. این مشکلات مدیریتی البته برای تیمهای توسعه دهنده بسیار مضر هستند و همه اینها نشان میدهد که مدیریت انسانی، امر آسانی نیست.
هرچند که مشکل اصلی فقط یک فرد نبود، بلکه مجموعهای از اختلاف نظرها بود که در سطح مدیریتی باقی ماند. من بر این باورم که در این مشکلات مسئولیتی روی شانههای خود دارم، زیرا احساس میکنم که باید از ایده اصلی پروژه بیشتر دفاع میکردم، یا حداقل حضور فعالتری میداشتم و در برخورد با کارکنان، سازگاری بیشتری از خود نشان میدادم.
در سال ۲۰۲۰، مدیرکل یوبیسافت، ایو گیلموت، اعلام کرد که Beyond Good & Evil 2 «به خوبی پیش میرود»، حال چهار سال بعد و حدود ۱۶ سال پس از رونمایی اولیه، یوبیسافت هنوز هیچ اطلاعات جدیدی مرتبط با این دنباله مورد انتظار با طرفداران به اشتراک نگذاشته است.
پر بحثترینها
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- مهمترین آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۴
نظرات
الماسی از نسل ۶ که پتانسیلش فراتر از توصیف با کلمات بود
لعنت بهت یوبیسافت
با عرض پوزش از کسایی که میخونن، من ر..دم تو کل اون اساسینز هایی که مثل فیفا سالانه منتشرشون کردی و بخاطر پول پرستی کلی عنوان اورجینال پر پتانسیل مثل پرینس آو پرشیا و اسپلینتر سل رو نابود کردی
بعد این همه سال نیاد رسما توهین به ملته
حتی اون ماموریت توی ریمستر نشونه این گیم بود
این هنوز نیومده 😂
سال ۲۱۰۰: بازی Beyond Good & Evil 2 در سال ۲۲۵۶ عرضه خواهد شد
این دیگه سیاه چال توسعه نیست. اسمش تنازع بقا برای امکان توسعه هست.
همونطور که قبلا گفتم مشکل اصلی همین گیلموت ها هستن که عملا دانش مدیریتتون دیگه ته کشیده !
احتمال دیدن اولین UFO ها از ریلیز شدن این بازی بیشتره😂