کارگردان Final Fantasy 7 Rebirth برای ساخت دنیای این بازی منبع الهام خود را از The Last of Us به Witcher 3 تغییر داد
Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 7 Rebirth ممکن است از نظر فنی بازسازی یک بازی از سال ۱۹۹۷ باشند، اما گاهی اوقات احساس میشود که با عناوینی در ژانرهای مختلف طرف هستیم.
Final Fantasy 7 Remake برخی از بزرگترین بازیهای اکشن ماجراجویی نسل هشتم را به عنوان منبع الهام خود انتخاب کرده بود. شخصیت اصلی، Cloud، فقط گاهی اوقات از مسیر خطی خود جدا میشد تا شهرها را کاوش و ماموریتهای فرعی را تکمیل کند. کارگردان بازی، نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، در گفتوگو با مجله Edge میگوید که تیم به بازیهایی مانند The Last of Us ،God of War و Uncharted نگاه کرد تا نحوه سفر و جابهجایی در سراسر Midgar را فرا بگیرد.
با این حال، Final Fantasy 7 Rebirth یک اثر کاملاً متفاوت بود. Cloud و همراهانش دیگر فقط در خیابانهای باریک و مراحل خطی حرکت نمیکنند. این بخشی از بازی اصلی است که گروه در یک محیط باز و وسیع قرار دارند و از اکثر محدودیتهای قبلی آزاد هستند و میتوانند به معنای واقعی کلمه در مزارع، جنگلها و شهرهای مختلف نقشه قدم بزنند.
هاماگوچی میدانست که تیم سازنده این بار نمیتواند از ترفندهایی که در ساخت Remake یاد گرفتهاند، دوباره استفاده کند. بنابراین، این بار به سراغ بلاک باسترهای جهان باز رفت و تصمیم گرفت The Witcher 3 و Horizon Zero Dawn را بازی کند تا ببیند چگونه توسعهدهندگان دیگر دنیایهای بزرگ خود را ساختهاند. او توضیح داد:
به دنبال بازسازی همان نوع تجربیات و سیستمهایی بودیم که در بازی ۱۹۹۷ داشتیم، اما با المانهای مدرنتر.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی Indiana Jones and the Great Circle منتشر شدند
- GTA انحصاری پلی استیشن ۲ شد زیرا سونی در مورد ایکس باکس نگران بود
- تحلیلگر: در این تعطیلات محتوای ایکس باکس قویتر از پلی استیشن است
- ۲۵ شخصیت زن برتر دنیای انیمه | پارت اول
- عملکرد فنی درخشان Indiana Jones And The Great Circle روی کنسولهای ایکس باکس؛ ۶۰ فریم بر ثانیه، حتی با وجود رهیابی پرتو
- نقد و بررسی بازی Indiana Jones and the Great Circle
- ۱۰۰ بازی برتر در تمام تاریخ پلی استیشن
- Black Myth: Wukong و Elden Ring: Shadow of the Erdtree در فینال رایگیری مردمی The Game Awards
- انتقاد کارگردان سابق Days Gone از تریلر سیامین سالگرد پلی استیشن
- گزارش: بازی GTA 6 با اقلیتها کمتر شوخی خواهد کرد
نظرات
بازی The Last of Us بازی خیلی خوبی بود ولی موندم بازی جهان باز چی ربطی به این بازی داره که می خواستن ازش الهام بگیرن جدیداً واسه تبلیغ بازی های جدید سازنده ها میگن از فلان بازی الهام گرفتیم
برای معموریتای فرعی
اون بخش اوپن ورلد لست ۲ رو میگه
منظورش لست ۱ هستش نه ۲
وقتی نسخه ریمیک عرضه شد هنوز لست ۲ منتشر نشده بود ، منبع الهام نسخه ریمیک، لست ۱ بوده
ولی برای ریبرث بخاطر گستردگی این نقطه از بازی تصمیم گرفتن به سمت عناوین جهان باز برن که میگه ویچر و هورایزن
فکر کردم ریبرث رو میگه
منظورش طراحی محیط و گستردگیه
نسخه ریمیک خیلی خطی تره و فضا برای گشت و گذار کمتره (مثل لست اف اس یا انچارتد)
ولی نسخه ریبرث اکثر ماموریت ها در فضای ازاد و گسترده طراحی شدن (مثل ویچر و هورایزن)
البته قسمتی که ریبرث پوشش میده در نسخه کلاسیک هم جهان باز و گسترده میشه
پس تیم فاینال ریبرث مجبور بودن از عناوین جهان باز الهام بگیرن
چطوری از لست براش الهام گرفتن ؟
اخه کلا سبکا فرق داره
الهام گرفتن تنها به سبک و کلیات یک بازی محدود نمیشه، میتونه به مقیاس، لول دیزاین، سلاح ها، شخصیت ها، باس فایت ها و… هر جزییاتی که داخل یک بازی هست مربوط بشه به عنوان مثال Ghost of Tsushima جهان پویا و واقع گرایانش، مناظر زیباش و رفتار NPC ها و… از بازی هایی مثل Red Dead Redemption 1 و The Legend of Zelda: Breath of the Wild الهام گرفته یا مثلا Dragon’s Dogma 2 برای خلق دنیایی زنده از GTA V الهام گرفتند یا مثلا Final Fantasy 16 مبارزاتش مخصوصا اون مبارزات حماسیش رو از نسخه های کلاسیک God of War الهام گرفتند
https://gamefa.com/643201/ghost-of-tsushimas-number-one-inspiration-was-red-dead-redemption-1/
https://gamefa.com/980213/gta-v-is-a-source-of-inspiration-for-dragons-dogma-2/
https://gamefa.com/940749/final-fantasy-16s-eikon-battles-are-inspired-by-older-god-of-war-games/