نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا

نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

آرمین مکاری
۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۰۹/۰۶
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا

Stalker 2: Heart of Chornobyl میراثی از دوران طلایی بازی‌های ویدیویی است، زمانی که ایجاد اتمسفر گیرا و چالش‌های فراوان در کنار القای حس ترس و تنهایی، حرف اول را در عناوین بقا می‌زدند تا این ژانر چیزی بیشتر از سرگرمی ارائه دهد، یعنی تجربه‌ای عمیق و تامل‌برانگیز. حال، نسخه دوم این سری پس از ۱۵ سال از عرضه آخرین بازی بازگشته تا دنیای غنی و رمزآلود استاکر را دوباره برایمان زنده کند. اما آیا این اثر توانسته از چالش‌های تولید خود سربلند بیرون بیاید یا اینکه زیر سایه انتظارات خرد شده است؟

همانطور که می‌دانید، STALKER 2 در واقع چهارمین نسخه از این سری محسوب می‌شود. یک سال پس از عرضه بازی STALKER: Call of Pripyat، عنوان STALKER 2 برای اولین بار معرفی شد. این خبر در ابتدا عده کثیری از طرفداران استاکر را خوشحال کرد اما کسی در آن روزها خبر نداشت که برای تجربه این بازی باید ۱۴ سال صبر کند.

stalker 2 heart of chornobyl

در سال ۲۰۱۱ اعلام شد که استودیوی GSC Game World بسته و توسعه STALKER 2 لغو خواهد شد. اما با احیای این تیم اوکراینی، در اواخر ۲۰۱۴، حدس و گمان‌هایی در پی از سر گیری ساخت نسخه جدید استاکر شکل گرفت و در سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی مجدد آن بودیم. اما جهنم توسعه این عنوان بیشتر از مسائل داخلی و مباحث پیرامون انتقال موتور بازی‌سازی به آنریل انجین ۵ بود. تیم GSC Game World پس از گذراندن دوران سخت پاندمی کرونا، با جنگ روسیه و اوکراین مواجه شد و قضیه به قدری جدی شد که اعضای آن‌ها دفتر خود را به صورت کامل به کشور جمهوری چک انتقال دادند. با در نظر گرفتن تمامی این مشکلات، نمی‌خواهیم با نگاه ترحم به این بازی نگاه کنیم تا از ایرادات آن چشم‌پوشی کنیم. اما داستان دراماتیک و راه طولانی‌ای که پشت سر گذاشته تا به دست گیمرها برسد، چیزی کمتر از یک معجزه نیست!

stalker 2 heart of chornobyl

داستان STALKER 2: Heart of Chornobyl با اقتباسی از فاجعه اتمی چرنوبیل در دهه ۱۹۸۰ میلادی، ما را به منطقه‌ای آخرالزمانی به نام Zone می‌برد. جایی که بعد از اتفاق چرنوبیل، یک فاجعه تخیلی در سال ۲۰۰۶ نیز رخ می‌دهد و باعث جهش و تغییر در زیست‌بوم منطقه می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست و اتفاق یاد شده منجر به پیدایش اجسامی می‌شود که به نام Artifact شناخته شده و هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. امکان استفاده از این آرتیفکت‌ها و قدرت‌هایشان، یکی از جنبه‌های گیمپلی بازی است که می‌تواند امکانات خاصی به بازیکن اعطا کند. استاکرها به Zone می‌آیند تا به نفع خود از این آرتیفکت‌ها استفاده کنند. گروه‌های مختلفی در این منطقه وجود دارند؛ از سازمان‌های شبه‌نظامی گرفته تا گروه‌های دانشمندان و خلافکاران. رویارویی با هر یک از این گروه، به رویکرد متفاوتی نیاز دارد و از سوی دیگر، پیامدهای خاص خود را نیز خواهد داشت.

stalker 2 heart of chornobyl

در مقدمه، داستان بازی چندان مشخص نیست و روایت گیج‌کننده‌ای دارد و باید چند ساعت به آن مهلت داد تا مسیر روایت خود را پیدا و با بازیکن ارتباط برقرار کند. هرچند که بعد از آن هم روایت منسجمی را شاهد نیستیم اما تاثیر انتخاب‌هایی که در طول مراحل بازی داریم و شخصیت‌پردازی چندلایه، ما را مجاب به ادامه دادن آن می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که با توجه به تصمیمات گرفته شده، ۴ پایان مختلف برای بازیکن تدارک دیده شده است.

STALKER 2 اثری است که به صبر بالای بازیکن نیاز دارد تا بتواند پتانسیل کامل خود را نشان دهد. در واقع، این موضوع که بازی پاداش صبرمان را بدهد، در تمامی ابعاد آن دیده می‌شود، چرا که علاوه بر داستان، گیمپلی و طراحی مراحل هم حوصله زیادی می‌طلبند. در تعریف ژانر این بازی، عنوان تیراندازی اول شخص در کنار کلمه بقا دیده می‌شود اما استاکر بیشتر به کدام سمت تمایل دارد؟ حتی با دیدن تریلرهای بازی هم می‌توانید به این امر پی ببرید که زور عناصر بقا به المان‌های شوتر بازی می‌چربد. بنابراین با یک بازی بکش برو جلو روبه‌رو نیستیم که انتظار مبارزات هیجان‌انگیز و پی‌در‌پی داشته باشیم.

stalker 2 heart of chornobyl

اما Stalker 2 اثری است که روی خوشی به بازیکنان جدید یا کژوال نشان نمی‌دهد. در تمامی بخش‌های بازی، DNA استاکر حفظ شده و بازی دائماً می‌خواهد بازیکن را تنبیه کند یا در شرایط اضطراری قرار دهد. از راه رفتن‌های طولانی که می‌توانند با سنگین شدن آیتم‌های داخل کوله‌پشتی زجرآور باشند، تا دشمن‌های نامرئی و وجود تهدیدهای مختلف در مسیر، تمامی این موارد می‌توانند شما را در همان ابتدا از این بازی منزجر کنند. اما اگر به بازی‌های سبک بقا علاقه داشته باشید، تجربه نسبتاً چالش‌برانگیز اما لذت‌بخشی پیش رویتان خواهد بود.

خوشبختانه STALKER 2 از قانون عناوین سال‌های اخیر در ارائه نقشه‌های بزرگ اما خالی از محتوا پیروی نکرده است. هرچند که نقشه بازی به معنای واقعی کلمه گسترده می‌باشد اما فعالیت‌ها و مراحل فرعی جذابی در آن پیاده‌سازی شده‌اند و برخی از داستان‌هایی که در این مراحل فرعی روایت می‌شوند، در نوع خود جالب هستند. البته که طراحی این مراحل جای بهبود داشت و ممکن است در اواخر بازی کمی احساس تکراری شدن کنید.

اعضای تیم GSC Game World در خلق دنیایی بی‌رحم و وهم‌آلود سنگ تمام گذاشته‌اند. از جلوه‌های بصری گرفته تا پوشش گیاهی انبوه، طراحی صدای بی‌نقص به همراه تنوع بالای موجودات و خطرات محیطی مثل وجود تشعشعات رادیواکتیو، همه و همه باعث شده‌اند تا محیط STALKER 2 در عین زیبایی، اتمسفر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. تمامی مکان‌های بازی دائماً استرس‌زا بوده و تجربه بازی به صورت اذیت‌کننده‌ای لذت‌بخش است!

stalker 2 heart of chornobyl

المان‌هایی در بازی گنجانده شده‌اند تا با گیمپلی واقع‌گرایانه‌تری روبه‌رو شویم. برای مثال، اسلحه‌ها طول عمر متفاوت و مشخصی دارند و ممکن است حتی موقع استفاده به صورت ناگهانی قفل شوند که در نوع خود بسیار جذاب است. یا مثلاً سطح گرسنگی برای کاراکتر مشخص شده که البته به لطف غذاهایی که تقریباً در همه جای محیط بازی یافت می‌شوند، چندان عمق و چالش زیادی به بازی اضافه نکرده است.

پیش‌تر به طراحی صدای بی‌نقص محیط اشاره کردم اما حالا می‌خواهم به کار فوق‌العاده صداگذاران در زبان اوکراینی بپردازم. حتی صدای کم‌رنگ‌ترین NPCهای بازی هم مملو از حس زنده بودن است اما اگرچه کار صداگذاران اوکراینی عالی بوده، اما در صداگذاری انگلیسی بازی با لحن آنچنان خوبی روبه‌رو نیستیم و بهتر است بازی را با صدای اوکراینی و زیرنویس انگلیسی تجربه کنید تا فضاسازی استاکر به اوج خود برسد. البته که حتی در زبان اوکراینی هم هماهنگی بین صدای کاراکتر و حرکات لب و دهان یا همان لیپ سینک (Lip Sync) ضعیف است و نگاه به صورت شخصیت‌ها در زمان بیان دیالوگ حس چندانی منتقل نمی‌کند.

stalker 2 heart of chornobyl

علاوه بر ضعف در لیپ سینک، مدل‌سازی شخصیت‌ها و همچنین احساسات صورت آن‌ها به هیچ عنوان در حد و اندازه یک بازی نسل نهمی نیست. انتظار چندان بالایی از جلوه‌های بصری بازی روی سری اس نداشتم اما کیفیت تکسچرها (بافت‌ها) هنگامی که از فاصله نسبتاً نزدیک به آن‌ها نگاه کنید، کاهش چشمگیری نسبت به نمایش‌های بازی داشتند که قابل پیش‌بینی بود. علاوه بر این، انیمیشن حرکت انسان‌ها، حیوانات و حتی برخی موجودات جهش یافته جای کار دارد. همین ضعف‌ها در گرافیک فنی باعث می‌شود تا نتوانیم نهایت لذت از جلوه‌های هنری و نورپردازی زیبای بازی ببریم.

حرکات دشمنان و انسان‌ها نه‌تنها از ضعف انیمیشن رنج می‌برند، بلکه گاهی اوقات به لطف باگ‌های هوش مصنوعی می‌توانند عجیب باشند. در اکثر مواقع، در هنگام درگیری با دشمن، هوش بالای آن‌ها و استراتژی‌هایی که برای مخفی شدن یا حمله در نظر می‌گیرند حیرت‌زده‌تان خواهد کرد. اما ضعف‌هایی که در برخی اوقات از خود نشان می‌دهند باعث می‌شود کمی مبارزات بازی از تعادل خارج و بعضی اوقات بیش از حد سخت یا آسان شوند. گان‌پلی بازی کمی در ابتدا ممکن است مشکل و بد قلق به نظر برسد اما بعد از گذراندن بخش مقدماتی، احتمالاً به آن عادت خواهید کرد و تجربه دلچسبی با کنترلر ایکس باکس ارائه می‌دهد.

stalker 2 heart of chornobyl

مدت زیادی از گیمپلی صرف جابجایی بین نقاط مختلف بازی می‌شود و همین موضوع باعث شده که طراحی نقشه و محیط نقش بسزایی در تجربه کلی بازی داشته باشد. البته طی کردن این مسافت‌ها با پای پیاده در نقشه وسیع Zone، از نیمه‌های بازی کمی حوصله سربر می‌شود. همین موضوع یکی از مواردی بود که باعث شد تا انگیزه‌ای برای شروع مجدد، اتخاذ تصمیم‌های جدید و تجربه سایر پایان‌های بازی نداشته باشم. یکی دیگر از دلایل اجتناب از تجربه دوباره داستان بازی، مشکلات فنی است که پس از عرضه پچ‌های فراوان همچنان گریبان بازی را رها نمی‌کنند.

این که قبل از عرضه بازی حدود ۱۴۷ گیگابایت را با انگیزه تجربه آن در روز اول عرضه، پیش‌دانلود کنید و تنها چند روز مانده به انتشار بازی، با دو آپدیت ۱۳۸ گیگابایتی و ۱۷ گیگابایتی روبه‌رو شوید، می‌تواند شما را حتی از تجربه بازی منصرف کند. به خصوص با وجود محدودیت‌های حافظه در ایکس باکس سری اس، این مشکل بیش از پیش خودش را نشان می‌دهد. انتشار آپدیت‌های حجیم، نشان‌دهنده تلاش تیم سازنده برای ارتقای تجربه کاربران است اما به هرحال عرضه بازی پولیش نشده چندان به مذاق گیمرها خوش نمی‌آید و نمی‌خواهیم تجربه عرضه ناقص عناوینی مثل Cyberpunk 2077 تبدیل به یک امر عادی شود.

stalker 2 heart of chornobyl

برای نقد STALKER 2، از آخرین بیلد بازی که تا زمان انتشار این بررسی عرضه شده استفاده کردیم. یعنی در مجموع بعد از حدود ۱۵۵ گیگابایت آپدیت، بازی همچنان از مشکلات فنی متعددی رنج می‌برد و در برخی صحنه‌های شلوغ، افت فریم محسوسی دیده می‌شود اما عملکرد فنی حال حاضر بسیار بهتر از اولین بیلد بازی ظاهر شده است. با اعلام تیم سازنده، آن‌ها به خوبی از مشکلات ریز و درشت بازی مطلع هستند و به‌روزرسانی‌های زیادی برای این بازی در نظر گرفته‌اند. امیدواریم که هرچه زودتر مشکلات فنی و باگ‌های موجود به کم‌ترین تعداد ممکن برسند، چرا که به نظرم پاشنه آشیل STALKER 2 در همین زمینه است. همچنان معلوم نیست که تمام این عملکرد ضعیف فنی از کم‌کاری تیم سازنده و مشکلات راه توسعه بازی است یا آنریل انجین ۵ یک قربانی دیگر به لیست خود اضافه کرده.

این بازی روی ایکس باکس سری اس تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا

B-manDota2Obi wanLemon ManmohammadTahaicnoct for gamefaMamadMehran.Baجان قمارباز𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥CyberpunkisticSalvador09Mohsenboy gamerstillsMahyar KarimiAQUARIUSHTremblerسعید پرهیزیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اصلا انتظار نمره ۷.۷ رو نداشتم این بازی نمرش ۹ حداقل ۸ یا ۸.۵
    استاکر باز نیستید

    Dota2ALNOJimijeysonmohammadHeshmatTahaicnoct for gamefaAVRadinwaylandermore
  • چرا تو عکسا گرافیکش ی جوریه ؟ انگار بازی برای ۷-۸ سال پیشه یا حتی بیشتر

    Dota2𝙄 𝘼𝙈 𝘿𝙐𝙏𝘾𝙃 🔵𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥boy gamerKuros⃤‎ PARTiSANهایزنبرگtothegametime پیج رسمی اینستاگرامarian90Spider-Manmore
  • واقعا چطور تونستین به این گیم اینقدر پایین نمره بدین؟؟
    خیلی کمتر از حقش بهش نمره دادین

    Dota2noct for gamefainner isshinKellyKazeboy gamerKurosAhmad_bkAEOA0seyed0AZČ/øffmore
  • همیشه توی نمره دهی یسری اختلافات پیش میاد
    چه گیمش انحصاری سونی باشه، چه مایکروسافت
    نمونش همین استاکر ۲ و گاد آف وار رگناروک
    ولی درکل نقد خوبی بود

    Dota2noct for gamefa𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥boy gamerKurosDream in Red (Playstation T)A0seyed0AZČ/øff⃤‎ PARTiSANهایزنبرگmore
  • اون ضعف هایی که نوشتید بنظر نمیاد انقدری بزرگ باشن که تا این حد نمره کم بشه و نقاط قوتی هم که ذکر کردین بسیار مهم اند. حالا باید بخونم کامل الان مرسی از زحمت و وقتی که گذاشتین

    inner isshinKurosAhmad_bkZČ/øffNoob.aarian90Jim HawkinsTizBinPartizanarminmore
  • اون بی عقلی که همچین نمره پایینی داده یه سونی فن بیش نیس

    Dota2ALNOSirAmir𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥KurosFidodoom 👿👿Berlin_AR⃤‎ PARTiSANPlaystationmore
  • DmC666 گفت:

    ۱۸ ساعت پلی دارم میدم بهش ۹ میدم بخدا اینها هم پول گرفتن

    Dota2boy gamerKurosAhmad_bkZČ/øffTrevor Phillipsهایزنبرگarian90Spider-Manlul-bookmore
  • Amo Hamed گفت:

    همین دوستان صبور سر سایبرپانک کم مونده بود سی دی پراجکت رو به آتیش بکشن و حتی بعد از فانتوم لیبرتی دست از تیکه انداختن بهش برنمیداشتن الان میگن نه بابا عیبی نداره مشکل خاصی که نداره چند ماه دیگه صبر میکنیم درست بشه ( تازه اگه مشکلات بنیادین درست شه ! )

    برا منی که با سه گانه کلاسیک استاکر خاطره دارم ؛ خیلی توقع بیشتری از این عنوان داشتم مخصوصا هایپی که سر این عنوان شدم …
    در هر صورت آرزوی موفقیت برای این استودیو گرچه این رسمش نبود بازی ناقص عرضه کنن و کارشون توهین به گیمر ها تلقی میشه
    و به هر قیمتی دفاع کردن از سازنده ها جالب نیست . این نسل عادت سازنده ها شده بازی ناقص و پر اشکال عرضه کنن و وعده بعدا درست میشه بدن .

    Dota2boy gamerKurosWitcherهایزنبرگarian90Spider-Manlul-bookJim Hawkins𝑁𝑈𝐿𝐿 𝑆𝐸𝐶𝑇𝑂𝑅more
    • Siren گفت:

      سایبرپانک صرفا سر گیمرا رو شیره مالید وگرنه استودیوش درگیر مشکلات خاص یا جنگ نبود.

      Dota2BiG WalleRKurosRoyalknightWitcherarminTrevor Phillipsarian90dragonborne
      • Reyam- گفت:

        یه سوال داشتم.
        سی دی پراجکت رد تو قضیه سایبرپانک ، دقیقا چه چیزیشو شیره کرد و سر گیمر ها مالید؟؟؟
        محتوای بازی بد بود؟ داستان بد داشت؟ گان پلی ضعیف داشت؟ شخصیت پردازی ضعیف داشت؟ طراحی کاراکتر بد داشت؟ دنیا سازی بد داشت؟ کدومش؟؟؟ تنها مشکلش ، مسائل فنی بود که اونم به خاطر اینکه بازی رو کلی تاخیر زده بودند ، دیگه نمیتونستند تاخیر بزنن. سایبرپانک در روز عرضه با تمااااامی مشکلاتش متای حدود ۹۰ رو گرفت.(منظورم اینه که از متای ۹۰ شروع شد و اومد پایین).من نمیدونم دقیقا چه شیره ای مالیده؟
        من خودم به شخصه استاکر ۲ رو دوست دارم و میدونم که مشکلاتش به دلیل جنگ و… بوده ولی دیگه عملا دارید با قضیه سی دی پراجکت رد ، سعی دارید یه حواشی ای درست کنید.

        Dota2ALNOKurosRoyalknightsilent-man( 💔Metro VR)TizBinDream in Red (Playstation T)Witchertothegametime پیج رسمی اینستاگرامdragonborne
        • با استاکر کاری ندارم ولی جدی هستی دیگه؟ شاید تو تایم لاینای متفاوت زندگی میکنیم.
          نمیدونم این CDPR فنای خوب موقع عرضه کجا بودن وقتی همه داشتن هیتش میکردن ( که حقم داشتن برا اکثریت بازی مشکلای فراوون داشت سیو خودم چند دفعه به فنا رفت) باز هم به عنوان یه طرفدار CDPR چشمام رو روی حقیقت اینکه بازی بعد از ۲ سال قابل بازی شد و بعد آپدیت ۲.۰ تازه به بخشی از قول هاشون عمل کردن ( من هنوزم منتظر اینم که بتونم رو دیوار ها با مانتیس بلید بدووم)

          BiG WalleRboy gamerRoyalknightTizBinAhmad_bkDream in Red (Playstation T)Witcher
        • بله محتوا و درون مایه و اساس CPK 2077 پر از ایراد و مشکلات ساختاری بود. روایت شاخه‌ای بازی عملاً یه عقبگرد کامل نسبت به ویچر ۳ و ۲ هست با انتخاب‌های مهمی که هیچ تاثیری در پایان‌بندی ندارن با حس کاذب تاثیرگذاری در نتایج. گان‌پلی اشکالات متعادل‌سازی فراوونی داشت و سیستم پلیس ناقص بود.

          به هیچ عنوان نیازی نیست اشکالات اساسی بازی رو که زیر کلی باگ مدفون شده بودن ثابت کنیم. خود استودیوی cd projekt اشکالات نقوص پایه‌های پیش‌روی و مکانیکال بازی رو با آپدیت ۲.۰ تایید و ثابت کرد. کل سیستم مهارت (Perk)، سیستم استامینا، کل سیستم پلیس، کل سیستم زره و لباس و بسیاری از مکانیک‌های هک و اجزای بدن رو کلهم متحول کرد و از ریشه تغییر داد. اگر مشکلی نداشت و بد نبود چرا همه چیز ریشه‌ای با آپدیت‌ ۲ عوض شد؟ شک ندارم کارگردان جدید بازی اگر توانایی و منابع لازم رو داشت، ساختار روایی هم تغییر میداد.

          اگر «تنها» مشکل بازی مسائل فنی بوده، پس چرا این همه بازی از پایه متحول شده و این همه مارکتینگ کردن که آپدیت ۲ «مشکلات» رو برطرف میکنه؟

          ALNO𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞RoyalknightAhmad_bkDream in Red (Playstation T)Witcherامیرحسین نصرتیAmscReyam-ALI1400
          • Reyam- گفت:

            “انتخاب‌های مهمی که هیچ تاثیری در پایان‌بندی ندارن با حس کاذب تاثیرگذاری در نتایج”
            آقای کریمی همه میدونیم که سایبرپانک ۲۰۷۷ یکی از بهترین سیستم انتخاب دیالوگ رو داره.در حقیقت این بازی تو زمینه سیستم دیالوگ انقلابی تو صنعت گیم انجام داد

            RoyalknightDream in Red (Playstation T)Witcher
            • همین؟ جوابی به بقیه کامنت ندارید؟

              روایت شاخه‌ای انقلابی؟ حتماً شوخیه. انتخاب‌ها داخل خط اصلی داستان این بازی معنای خاصی ندارن و بیشتر دکورین و اکثر انتخاب‌های تاثیرگذار در یک تا ۳ ساعت پایان بازی اتخاذ میشه. در طول مسیر اهمیتی نداره چه انتخابی میکنید. پیشینه روایی هم به طور کلی دکوریه. بازی نه تنها سیستم روایت شاخه‌ای انقلابی نداره بلکه عقبگرد و پوچه.

              این‌ها در صورتیه که سازندگان در زمان رونمایی وعده داستان و انتخاب های پیچیده با نتایج متنوع رو داده بودن و پای خودشون رو فراتر اهم گذاشته بودن مبنی بر این که جهان بازی به تصمیمات شما واکنش نشون میده. در طول مسیر ۲۰ ساعته خط اصلی ۱۷ ساعت انتخاب شما عملاً اهمیت چندانی نداره و پایان بندی هم تحت تاثیر انتخاب‌هایی نهایی هست و bar رابطه با سیلورهنده.

              چارت کل خط اصلی داستان cpk:
              https://s8.uupload.ir/files/923gy732mi661_d0uh.png

              𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞RoyalknightDream in Red (Playstation T)Witcher𝑁𝑈𝐿𝐿 𝑆𝐸𝐶𝑇𝑂𝑅
              • Reyam- گفت:

                نیازی به جواب دادن بقیه کامنت نمیبینم وقتی چنین نظری درباره سیستم دیالوگ این بازی دارید

                RoyalknightÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔHajEsiDream in Red (Playstation T)Witcher
              • آقا جدی چطوری من تو اون ۳۰۰ ساعت که پلیش دادم اون بخش (همه میدونیم که سایبرپانک ۲۰۷۷ یکی از بهترین سیستم انتخاب دیالوگ رو داره)
                رو ندیدم، واقعا سیستم انتخاب دیالوگ بیخود بود و صرفا باعث توهم زدن میشد که نکنه فلان دیالوگی که انتخاب کردم تاثیر بذاره.
                و البته زارت و زورت دیالوگ آوردنش وسط اتفاقات به روایت حتی ضربه میزد

                RoyalknightDream in Red (Playstation T)Witcherمحمد حسین کریمی
                • سایبرپانک اون خشک بودن انتخاب دیالوگ های RPG های دیگه رو نداره ولی همون باعث شده به شدت سطحی باشه بخش RPG ش. فکر کنم بخاطر همینه خیلی از کژوال پلیرا دوست ش دارن ولی کسی که دنبال یه سیستم عمیق باشه پیدا نمیکنه همچین چیزی رو

                  ThunderDoom𝑁𝑈𝐿𝐿 𝑆𝐸𝐶𝑇𝑂𝑅محمد حسین کریمیTizBin
        • Troy Legend گفت:

          Reyam@ من از شما تعجب میکنم که اینطوری سفت و محکم از CD Projekt RED دفاع میکنید و مثل اینکه در جریان مشکلات روز عرضش نبودید این بازی از هسته مشکلات زیادی داشته اون زمان سیدی پراجکت در واقع اومد زرنگی کرد که البته بهتره بگیم کلاه برداری کرد اول اومد کد بررسی نسخه PC رو به منتقدین داد که بازی متای بالایی کسب کنه و تا میتونه کاری کنه به فروش اولیه اش ضربه نخوره چون میدونست نسخه های کنسولی فاجعه هستن و به هدفشم رسید یعنی هم نسخه PC متای بالایی (۹۱) کسب کرد هم به فروشش لطمه نخورد و نسخه های کنسولی هم واقعا فاجعه بودن و متای پایینی کسب کردن

          اینم که اومد بعدش بازی رو فیکسش کرد اول اینکه لطف نکرده که نیاز به تشکر داشته باشه وظیفش بوده چون کامنت های خیلی از کاربرا رو دیدم که ازش قدردانی کردن وقتی شما یک محصولی تولید میکنی و عرضه میکنی تو بازار باید با بالاترین کیفیت ممکن باشه یعنی متعهدی و وظیفته و دوم اینکه تا حالا به این فکر کردین که چرا اومد این همه هزینه اضافی کرد که بازی فیکس بشه؟ چون از اول برنامه داشتن که آیپی Cyberpunk 2077 تبدیل به یک فرنچایز بشه بنابراین میخواستن هر طور شده نسخه اول برای همه قابل بازی باشه و داستانش رو متوجه بشن تا بتونن نسخه های بعدش رو روانه بازار کنن

          یعنی دل امثال شرکت های مثل CD Projekt RED برای منو شما نسوخته فقط فکر منافع و تجارت خودشون هستن پس به نظرم به جای دفاع کردن بهتره اول تحقیق کنید پازل ها رو کنار هم بزارید تا ببینید هدف امثال این شرکت ها چیه آیا برای منافع خودشون کار میکنن یا دلشون برای گیمرا سوخته که مطمئن باشین هرچی که باشه گزینه دوم نیست

          ThunderDoomRoyalknightTizBinAhmad_bkDream in Red (Playstation T)Witcherarmin
        • اصلا جدا از این ها سی دی پراجکت درخواست ریفاند قبول میکرد. این استودیو هم اپدیت میده سریع باگ هارو رفع میکنه مشکلی نمیبینم

        • دوست عزیز تقریبا تک تک مکانیک های سایبرپانک مشکل داشتن موقع لانچ. حتی همون گان پلی که میگید. تک تک سیستم های بازی دوبار تا حالا rework کامل داشتن. فکر کنم یادتون رفته چقدر AI و Skill system بازی افتضاح بود. سیستم رانندگی، Melee حتی یه kill move ساده نداشت موقع لانچ

          اره درسته، داستان بازی همیشه خوب بود ولی خیلی از مکانیک های پایه بازی مشکل داشتن

          Noob.a𝑁𝑈𝐿𝐿 𝑆𝐸𝐶𝑇𝑂𝑅محمد حسین کریمیTizBin
    • dragonborne گفت:

      دقیقا سر پست نظر خالق Dishonored درباره این بازی هم گفتم که این تبعیض خالصه که منتقدا بخوان به بازی که سازندش کلی زحمت کشیده که روز عرضه بازیش کامل باشه و بازی که سازندش به هر دلیلی ناقص عرضش می کنه و بعد هم ((((شاییییید)))) با کلی آپدیت هم حجم بازی و اونم چند سال بعد عرضه بخواد درستش بکنه، نمره برابر بدن که یه عده هم همچین انتظاری دارن. این کار اوج توهین به اوناییه که بازیو پیش خرید کردن. بعدش هم همین توجهی هم که گیمرا به این بازی کردن فقط بخاطر احترامی بود که به نسخه های قدیمی این سری داشتن وگرنه اگه اونا نبودن الان فروش بازیش خیلی کمتر بود.

  • bbb103 گفت:

    در کل که اهمیتی به منتقد دوهزاری نخواهم داد ولی خدایی واسه یه سایت با این همه سال کار انتظار میره دیوایس واسه نقد کردن داشته باشن ! تا حالا ندیدم جایی نقدی رو بر اساس نسخه سری اس بنویسه خنده دار هست این موضوع با این حال از سایت درو پیتی مثله گیمفا انتظار بیشتری ندارم

    𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞TizBintothegametime پیج رسمی اینستاگرامThunderDoomMHNSpider-ManfarhanReyam-Amscmore
    • ST گفت:

      اتفاقاً چه خوب که رو سری اس نقد کردن، pc رو که فاکتور بگیریم، چون بیشتر فروش پلتفرم xbox مربوط به سری اس هست و جامعه بزرگ‌تری نسبت به کنسول‌های دیگر مایکروسافت داره، بهترین کارو کردن.

      𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞BiG WalleRboy gamerهایزنبرگTrevor PhillipsThunderDoomSpider-ManJim Hawkinsarminmore
      • سری اس برای مخاطب هاییه که نمیخوان هزینه کنن برای نقد و بررسی سایتی که چند ساله رو کاره استفاده نکردن از پرچمدار نسل با عقل جور در نمیاد. بعد بیای ازش ایراد تکسچر بگیری

        Royalknight𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞ThunderDoomBiG WalleRboy gamer
      • دقیقا همینطوره که ST عزیز اشاره کردن
        داخل نقد هم اشاره شد که تکسچرها ضعیف هستند اما خب توقعی از این بابت نداریم و می‌دونیم که قاعدتاً نسبت به سری ایکس کمبودهایی داره. اما هنگامی که خیل عظیمی از کاربران مایکروسافت روی سری اس هستند، انتظار داریم همونطور که این شرکت استودیوها رو ملزم به پورت روی سری اس می‌کنه، برای کاربران این کنسول هم احترام قائل بشن تا خروجی حداقل روانی رو ببینیم. بماند که مشکلات فنی بازی روی سری ایکس و نسخه پیسی هم همچنان پابرجاست. همونطور که داخل متن نقد هم اشاره کردم با بازی قابل احترامی روبه‌رو هستیم اما به شخصه نگرانم که عرضه بازی‌های ناقص به یک روال عادی در آینده ویدیو گیم تبدیل بشه. حالا انحصاری زمانی یا فرست پارتی هر شرکت و پلتفرمی باشه، قابل توجیه نیست.

        Amsc.Unknown.ST
    • .Unknown. گفت:

      اوه اوه یادم اومد تو سیستمت خیلی قویه برو بده گیمفا استفاده کنه چون میدونی دیگه همه گدائن تو فقط خوبی

      𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞ThunderDoomBiG WalleRboy gamerTrevor PhillipsRoyalknightsilent-man( 💔Metro VR)MotinAmscarmin
  • با همین نمره و متا واسه منی که خاطرات شیرین بچگیامو زنده کرده استاکر ۲ یه شاهکاره
    استاکر ۱ رو با جون و دل بازی می‌کردم یه جوری ک تو محیط غرق میشدم
    ممنونم از نویسنده عزیز خسته نباشی دوست عزیز

    𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥HardcorBiG WalleRboy gamerAhmad_bkهایزنبرگیه گیمر سادهSpider-ManTizBinRoyalknightmore
      • بچه؟ چون داره نظر واقعیش رو میگه؟
        اون بالا ‌ها اومدن فشاری شدن از نمره‌ی ۷.۷ و عین افسارگسیخته‌ها فضای کامنت‌هارو مسموم کردن در صورتی که فراموش نکنیم آقای کریمی هم به بازی‌ای ۸.۵ داد که کمتر از ۹.۵ لایقش نبود! این به اون در!
        GOW Ragnarok رو که یادتون نرفته؟
        ۶۰۰ تا دیس‌لایک زیر مقاله‌ی بررسیش چطور؟

        Royalknight
        • بازی ای که کمتر از ۹.۵ حقش نبود؟ به چه دلیل کمتر حقش نبود؟ این ego و غرور از کجا میاد که متصور میشید یه نمره ای که توی ذهن و تخیلتون براش در نظر گرفتید حقیقته؟ نه من نه کسی که ۱۰ داده و نه هیچ شخص دیگه ای نمیتونه بگه نمره‌ای که من در نظر دارم حقیقت محضه. هر کس نظر شخصی خودش رو میگه.

          • حقیقت رو هیچکس راجع به هیچ‌چیز نمیدونه آقای کریمی چه برسه به ویدیوگیم. ولی در مورد بحث “لیاقت” یه ویدیو‌گیم، یه منتقد باید اینو درک کنه که چرا تا وقتی جنبه‌ی عادلانه و جنبه‌ی خوش‌بینانه رو در قلم خودش داره و کلی هنر در اون جنبه‌ها داره بیاد یک سری مثال از جنبه‌ی بی‌رحمانه‌ی قلمش بزنه مثل جهان مارولی در گاد‌اف‌وار رگناروک یا اسپم‌کر‌دنه دکمه در اسپایدرمن۲ و از اون بدتر اینکه اون رو در طولانی مدت داخل نظرات بعدی خودشم بسط بده؟ واقعا چه لزومی داره؟ این مدل مثال‌ها باعث میشن فقط بعضی‌ها قضاوت اشتباه راجع به اون بازی کنن و خودشون رو از تجربه‌ی اون محروم کنن چون قدرت کلمات رو نباید دست‌کم گرفت! من اگر میگم گاد‌آف‌وار رگناروک لیاقت کمتر از ۹.۵ نداره چون فقط جنبه‌ی خوش‌بینانه از نظراتم رو میپسندم و زندگی اندازه‌ی کافی بهم بی‌رحمانه‌ها و نسبتاً عادلانه‌هاشو نشون داده، شاید این خوش‌بینانه بودن جنبه‌ی درستی نباشه، نمیدونم، ولی من دوسش دارم! این موضوعم که اسم نظر شخصی رو میارید به نظرم فقط دفاع کردن از اون جنبه‌ی بی‌رحمانه‌ی قلم خودتونه که نه فقط توی قلم خودتون بلکه توی قلم سایر نویسنده‌های اینجاهم دارم رشد کردنش رو میبینم و باعث میشه گیمفایی که عمیقاً دوسش دارم از اون دوران اوج خودش پایین تر بیاد… اگه میخواید جنبه‌ی بی‌رحمانه‌ی توی نقد خودتون داشته باشید هیچ موردی نداره، فقط یه شکلی انجامش بدید که در آینده از اون به عنوان یه نقد حرفه‌ای یاد بشه و به دوست‌داران اون بازی اضافه کنید نه به متنفر‌هاش.

            • ۱- هدف من این نیست به دوستداران یا به هیترهای بازی اضافه کنم، هدف من اینه واقعیت مسئله رو از نظر خودم ذکر کنم.
              2- من نه خودم رو خوشبین میبینم نه بدبین، بلکه خودم رو واقع بین میبینم همونقدری که بدبین بودن به چیزی بده خوشبینی بیخودی هم بده.
              3- متصور هستید که چون «لذت بردید» پس حتماً حقش ۹.۵ هست. شما از کجا میدونید من یا فرد X یا فرد Y اندازه شما از تجربه لذت بردیم. مگه لذت قابل اندازه گیریه. روی چه حسابی فکر میکنید تجربه ای که به شما رسیده از GOW با دیگری مساویه. بعضی افراد با ساده‌ترین و احمقانه ترین سرگرمی ها دوپامین ترشح میشه در مغزشون بعضی ها هم نه.
              4-در هر صورت باید متوجه شده باشید که گیمفا دیگه از زمانی که فله‌ای و با استنادهایی مثل «خوب است چون خوب است» به هر اثر رندومی ۱۰/۱۰ میداد عبور کرده.

              و در آخر اصلا این بحث در مورد GOW Ragnarok نیست. مسئله اینه که من از EGO امثال شما خوشم نمیاد، از لحن و صحبت مشخصه آگاهی جامعی از گیمینگ و مبانی اون ندارید، اما مدعی نمرات دقیقی مثل ۹.۵ و چه چیزی باید چه باشد هستید و فکر میکنید نمره به صورت آبجکتیو قابل مطرح شدنه. داخل فهرست امتیازات بازی ها از ۴/۱۰ تا ۱۰/۱۰ میتونید پیدا کنید. ۷۰ تا ۱۵۰ منتقد بازی ها رو نقد میکنن چون به نظر تک تکشون با فراوانی و میانگین های متفاوت نیازه و هر کس از دید خودش بازی ها رو بررسی میکنه. بعضی سخت گیر هستند بعضی خیر. بعضی ها نوآوری اولویتشونه بعضی ها کیفیت. همه این نقدها میتونن ارزشمند باشن. این کامنت ها رو هم گذاشتم تا شاید یکم از این قضیه که یک نمره مشخص یا واحد برای بازی ویدیویی وجود داره آگاه بشی و نیت بدی نداشتم. وگرنه GOW Ragnarok برای من و از نظر من همچنان عادلانه ترین نمره براش ۸-۸.۵ هست و برای من یکی از اورریتدترین آثار تاریخ گیمینگه.

              هادی صفائی
  • مجید گفت:

    کاملا نقد به جایی هست . همین نکات منفی دقیقا طبق اشاره نویسنده در بازی وجود داشت و همین نقص در بازی حس کردم . تنها دلیلی که اجازه نداد بیشتر ادامه اش بدم همین موارد نکات منفی که نویسنده بهش اشاره کرده یه دونه نکته ی منفی هم بهش اشاره نشده داستان ضعیف و پایه
    متعصب نباشید همون تعصب کورکورانه باعث میشه شرکت محبوب ایکس باکس جون نگیره از شرکت محبوبتون انتقاد کنید تا بفهمه چیزی که ارائه میده خوب نیست و گیمر اونو نمیپسنده به شرکت مورد علاقتون کمک کنید . برای گیم شرکت و کنسول اصلا مهم نیست یه گیمر کیفیت بازی براش مهمه لذت بردن از بازی براش مهمه نه کنسول نه شرکت نه سازنده چه اون بازی برای مایکرو باشه چه سونی چه نینتدو فرقی نمیکنه مهم کیفیت هست نه کنسول
    این بازی به امید بهترین بازی سال عرضه شد اینجا باید توقعات بالا بره و بازی از اون چیزی که بود باید فراتر باشه . بازیش بد نیست از دیدگاه من چهار ساعت فقط تجربه اش کردم بعد از اون خسته کننده شد برام شاید باز ادامه اش بدم اما این بازی گردو خاک زیادی به پا کرد باید به همون اندازه هم خوب ظاهر باشه حتی بالاتر نه کمتر
    خیلی از یوتیوبرها نتونستن واکترو این گیمو کامل بزارن نتونستن بیشتر ادامه اش بدن چون بعد چند ساعت خسته میشن
    در کل این بازی مپ بزرگی داره نیاز به زمان زیادی برای گشت و گذار داره برای افرادی که وقت به اندازه ی کافی ندارن مناسب نیست

    آرمین مکاریboy gamerTrevor Phillipsامیرحسین نصرتیSpider-Manمرد تنهای شبarmindragonborneAmscمحمد حسین کریمیmore
    • الان از چی ایکس باکس انتقاد کنیم؟ اینکه از استودیو جنگ زده حمایت کرده بهشون بودجه داده در حالی که هیچ ربطی به استودیو های ایکس باکس نداره؟ یا از این انتقاد کنیم که روز عرضه اومده گیم پس؟ باگ و مشکل فنی بازی چه ربطی داره به ایکس باکس؟ جای انتقاد باشه بله خودم شبکه های اجتماعی ایکس باکس رو پاره کردم موقع خبر عرضه ایندیانا جونز برای پلی استیشن

      Cyberpunkistic𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞MotinRoyalknight
  • Hardcor گفت:

    حالا بازم بگید متا بی اهمیته و منتقدها هیچی بارشون نیست، متاکریتیک همیشه رو اصول بوده و هست.

    KellyKazeMotinCyberpunkistic𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞Trevor PhillipsDream in Red (Playstation T)arminJim HawkinsMr abdRoyalknight
  • استاکر به NPC های باهوشش معرفه، ولی بخاطر عوض کردن موتور این ویژگی قربانی کیفیت بیشتر شد 😮‍💨

    boy gamerهایزنبرگarminRoyalknight
  • ی بازی بسیار بی گرافیک ..
    با سری اس بازی میکنم تا حالا بازی با این گرافیک ندیده بودم !
    3 ساله هر بازی اجرا میکنم گرافیک خیلی خوبی میده اما این بازی بنظرم اصلا گرافیک نداره !
    جالبه بازی با موتور انریل ساخته شده یعنی یعنی !!!!

    𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞RoyalknightDream in Red (Playstation T).Unknown.بی طرف🙃Jim Hawkins
  • هنوز تجربه نکردم بخاطر اپدیت ها ولی با خوندن نظر بقیه و ویدیو ها و نقد ها
    با احتساب مشکلات فنی بازی حدودای ۸.۵ میچرخه
    در مورد نقد گیمفا هم وقتی یادم میاد به سایبرپانک با ده برابر مشکلات فنی ۸ داده تعجب میکنم
    حتی با خود معیار نمره دهی گیمفا هم جور در نمیاد
    چون بقیه ایراد های بازی در حد نیم نمرست (حداقل برای من)

    boy gamerDream in Red (Playstation T)LoganSpider-ManHTMotinJim Hawkins𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔TizBinMR147more
    • گان پلی که در حده هیچکدوم از بازی هایی که چند سال اخیر اومده نیست
      گرافیک یجور میگن تکسچر صورت انگار میخوان شبیه ساز جنگ بازی کنن من که صورت شخصیت ها برام درست آپلود میشه مشکلی نیست
      اما سره رزلیشن غروب یکی از پر ریسک ترین حالت های تصویری توی بازی هاست توی این گیم یا غروبه یا طلوع که انقدر بد ساخته شده اصلا نمیفهمی واقعا چرا باید اینجور میبود
      تصویر در هر صورت تاریک تاریکه

      با کنسول بازی کردن فرقش با پیسی اینه که دیگه درگیر کیفیت کم و زیاد کردن نیستیم چون بازی برای خاص فلان کنسول شخصی سازی شده
      چرا پلیر های این سایت فکر میکنن همون بازی پیسی برای کنسول میاد ؟!
      یا واقعا پلیر نیستید یا فرق بین درک و فهم و دیدگاه و نظرو نمیدونید …

      آقا جان این گیم در حده هیچ بازی در سال ۲۰۲۴ نبود !
      الان نصف هفته گذشته خبر پلیر یا خریدش رو دیدن ؟

      از روی خرید محصول میشه فهمید چه #### ساختن !

  • MR147 گفت:

    یعنی فقط بخاطر مشکلات فنی ۲ نمره کم کردین؟
    یکم زیاد نیست؟

    RoyalknightJim HawkinsTizBinarmin
  • واقعا بهتر نبود بازی روی سری ایکس یا pc تجرله و نقد میشد؟ در حد سایت خوب گیمفا نیست که بازی روی ضعیفترین پلتفرم نقد بشه چون اصن این دیوایس برای نقد کردن بازی نیست. حتی فک نمیکنم روی سری ایکس هم زیاد مناسب باشه بازی تجربه و نقد بشه بهترین پلتفرم همون pc هست تا با تنظیمات مختلف بازی تست بشه. من تا اینجا هر نقدی از بازی خوندم همه روی pc انجام شده بود.

    DavoodSharaf#847𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞boy gamerWitcherarminTrevor PhillipsSpider-ManHTبی طرف🙃Reyam-
  • چگونه……
    چگونه دلت آمد به این فوق شاهکار زیر ۱۰ بدهی….

    doom 👿👿armin
  • HT گفت:

    بازی ناقص هستش و باید آپدیت پشت سر هم بدن تا مشکلات رفع بشه اما من با این نقد مشکل دارم چرا که مثلا رزیدنت اویل۴ ریمیک
    بیان روی ps4 نقد کنن و بگن این بازی مشکلات کیفیت بافت تصویر داره یا مثلا مورتال کومبت ۱ روی نینتندو ‌‌‌….
    درسته سری اس نسل نهمی هستش اما حداقل بازی ها روی سری ایکس نقد کنید چون در آینده این بازی برای ps5 هم میاد و نزدیک ترن و اینکه کنسول اصلی از دید مخاطب ها اون هستش درسته شرکت بخاطر فروش سری اس بارها گفته کنسول اصلی اون هستش اما بنظرم کنسول پایه نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس هستش و سری اس کنسول اقتصادی هستش که نمیشه ازش انتظار داشت …
    امیدوارم برای بازی های آینده ایکس باکس نظیر ایندنیا جونز و گیرز و فیبل غیره از نسخه سری ایکس استفاده کنید برای نقدها ….

    Cyberpunkistic
  • من کاری با نمره ای که دادید ندارم دمتون گرم ولی وجدان خودتون رو بزارید وسط شما وقتی میرید بازی هارو نگاه میکنید نمره متاکریتیکشون رو همه منتقدا میان از کنسول قوی مایگروسافت استفاده میکنن برای تجربه و نمره دادن شما حتی رو سری ایکس هم دلی ندادید گیم رو بعد مشکل تکسچر میگیرید ازش حالا سیستم بماند که بیس پلتفرم این گیم سیستم هستش

    نمیدونم چی بگم حقیقتا ولی درست نیست بازی به این سنگینی رو با کنسول سری اس اجرا کنید و نمره بدید حداقل برا شمایی که منتقد هستید و نمره ثبت میگنید نباید با سری اس تست کنید

    Motinboy gamerMHNTrevor PhillipsRoyalknight
    • درود
      بالاتر هم عرض کردم بنده
      داخل نقد هم اشاره شد که تکسچرها ضعیف هستند اما خب توقعی از این بابت نداریم و می‌دونیم که قاعدتاً نسبت به سری ایکس کمبودهایی داره. اما هنگامی که خیل عظیمی از کاربران مایکروسافت روی سری اس هستند، انتظار داریم همونطور که این شرکت استودیوها رو ملزم به پورت روی سری اس می‌کنه، برای کاربران این کنسول هم احترام قائل بشن تا خروجی حداقل روانی رو ببینیم. بماند که مشکلات فنی بازی روی سری ایکس و نسخه پیسی هم همچنان پابرجاست.

  • دوستانی که تجربه کردن اگر بعد از مدتی خسته کننده میشه این نشون میده بازی اصلا موفق نبوده پس سعی کنید منطقی برخورد کنید با احترام به تمام طرفداران من بیشتر نگران آینده صنعت بازی سازی هستم تا فن بازی الکی

    BiG WalleRRoyalknightیه گیمر ساده
    • من بیشتر نگران گیمفا هستم تا صنعت گیم D: با اینهمه سال تو این کار بودن رو سری اس نقد میکنن مشکل تکسچر میگیرن بعد به ریمستر نمره ۸.۸ میدن

      BiG WalleR𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞boy gamerRoyalknight
    • Troy Legend گفت:

      به طور کلی خسته کننده بودن یک بازی یکی برمیگرده به سلیقه یکی برمیگرده به اینکه خود بازی مشکل داره، یه وقتایی هست یک سری بازی ها هستن که سلیقه ای هستن و هرکسی خوشش نمیاد و براشون بعد از مدتی خسته کننده میشه نمونش Death Stranding خب این منطقیه اما یه وقتایی هست خود بازی مشکل داره که باعث میشه خسته کننده بشه مثلا یک سری بازی ها هستن که برپایه Exploration ان تو اکتشاف هم چی بیشتر از همه اهمیت داره؟ سرعت برای اینکه سرعت بیشتر بشه چی لازمه؟ وسیله نقلیه یه سری بازی ها هستن این وسیله نقلیه کلا براشون طراحی نشده یک سری بازی ها هم هستن بعد از چند ساعت بازی کردن این وسیله نقلیه رو بهت میده یا بعدن به بازی اضافه میکنن مثل Starfield

      من Stalker 2 رو بازی نکردم و نمیدونم وسیله نقلیه براش طراحی شده یا نه اما طبق ژانرش و تریلرهایی که دیدم ما قرار نیست تو این بازی مثل کالاف دیوتی هر پنج دقیقه ای که میریم جلو با یک لشگر آدم مبارزه کنیم Stalker یک بازی Survival Horror و Exploration هم داره پس نتیجه میگیریم بازی سلیقه ایه اگر خیلیا گفتن خسته کننده میشه باید دلیلش رو اول پرسید چون همونطور که گفتم ممکنه بحث سلیقه باشه و این ارتباطی به اینکه بازی مشکل داره و موفق نبوده نداره پس تا مطمئن نشدیم نمیتونیم بازی رو به این دلیل ناموق بدونیم

      BiG WalleRMotinThunderDoom
    • NFS FAN گفت:

      (دوستانی که تجربه کردن اگر بعد از مدتی خسته کننده میشه این نشون میده بازی اصلا موفق نبوده)
      اگه ملاک این باشه پس به نظر من دث استرندیگ یه فاجعه هستش که 😑😶

  • اگه اینقدر که باگ داره پس باید صبر کنیم برطرفش کنن و آپدیتش کنن و یه مدت دیگه دانلودش کنیم. من یه زمانی shadow of chornobyl رو بازی میکردم و خیلی هم بازی خوبی بود منتها بخاطر المان های ترسناکش گذاشتم کنار. الان ترغیب شدم که دوباره اون سه گانه اول رو بازی کنم و بعد از اون ها بیام سراغ این یکی جدیده.

    Royalknight
  • اینایی که اینقدر از این نمرات تعجب میکنن باید بگم که سری استاکر همیشه همین بوده. برید نمرات سه گانه رو ببینید همشون حول و حوش ۸۰ هستند. این هم یه چیزیه مثل اون ها ولی فرقش اینه که این بازی برای نسل نهم ساخته شده و اون ها برای نسل هفتم. حتی سری مترو هم نمراتش در همین حده و فقط یه بازیش نمره اش ۸۵ شده. در کل شما نباید از یه شرکتی که توی بحران داشت بازی میساخت انتظار محصول شاهکار میداشتید و همین رو هم که ساختن باید تحسینشون کرد. فقط تنها ایراد کارشون اینه که با بهینه سازی ناقص بازی رو منتشر کردن و این باعث شد که انتقادات و نارضایتی های زیادی روانه اونها بشه.

    NFS FANRoyalknight
  • من خودم الان به گیم ۸ میدم و بنظرم بعد اینکه سری مشکلات ش حل بشه ۹ هم میتونه باشه.

    دوتا ایراد بزرگ الان ش Stealth هست که کاملا بروکنه و سیستم َA.Life 2,0 که توی بازی فعال نیست الان. درنظر بگیرین که این سیستم نسخه ی پیشرفته گیم اوله که دنیا رو به شدت زنده تر و واقع گرایانه تر میکنه. درحال حاضر سیستم Spawn ش مثل سیستم پلیس سایبرپانک موقع لانچه. همینطوری پشت سرت Spawn میکنن.

    دوتا ایراد دیگه هم هست که اولی Mutant های بازی هستند. خیلی AI شون کپی هم دیگه ست و رفتارشون فرقی نمیکنه و روش کشتن شون هم فرقی نمیکنه و این صدمه میزنه به کمبت بازی

    دومی سیستم Ledge climbing تاریخ گذشته ی بازیه که نمیزاره از ۹۰% مناطق خودتو بکشی بالا و فقط جاهایی که سازنده مشخص کرده برای Climb کردن کار میکنه (این ویژگی با ماد درست شده همین الان و این ویژگی پازل های محیطی منسوخ بازی رو از بین میبره چون به راحتی میتونی از فنس ها و دیوارهای کنار لوت ها بکشی بالا)

    درکل بنظرم یک سال دیگه جا داشت و سال دیگه عنوانی میشه که چندصدساعت دوست دارم دوباره پلی بدم
    ولی با این مشکلات بازم این عنوان برام لذت بخش و تکتیکاله.

    NFS FANboy gamerAhmad_bkTizBinST
  • بسیار عالی خسته نباشید بابت نقد و برسی خوبتون انشالله هرچی زودتر مشکلات فنی بازی رفع بشه تا بتونیم تجربه خوبی از بازی داشته باشیم

    Hardcor
  • Ahmad_bk گفت:

    چند ساعتی رو داخل بازی بودم و هستم و خواهم بود این بازی حقش بیشتر از اینه

    NFS FANboy gamerTizBin
  • Mohsen گفت:

    سلام
    آقای مکاری نقد خوبی بود 👌
    به نظرم تمام نکات منفی درست بودند و این جور که پیداست اکثرا فنی هستند که با ابدیت درست میشن
    فقط یک سوال دارم
    اخه مگه سازمده های بازی نگفتن رو همه پلتفرم ها نرخ فریم ثابته ؟!!!

    آرمین مکاری𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥
    • درود و ممنون از نگاهتون
      متاسفانه بعد از ۱۵۵ گیگابایت آپدیت همچنان مشکلات فنی، باگ و افت فریم مشاهده می‌شن. البته که من توی کل تایم تجربه‌م کرش ندیدم اما مشکلات دیگه همچنان آزاردهنده هستند اما نه به افتضاحی بیلد اول بازی

  • فقط ندیده بودیم که منتقد روی ضعیف ترین کنسول بازی رو بازی کنه و به گرافیکش گیر بده، که به لطف گیمفا این قفلم باز شد.

    armin
  • دوستان به نمره توجه نکنید، بازی ارزش خرید داره و قطعا نمرش بالاتر از این اعداده

    arminRoyalknight
  • Lemon Man گفت:

    فکت جالب
    میانگین دیسلایکو لایک پست نزدیک نمره پسته

نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl - گیمفا