Humanoid Origin، استودیوی کارگردان Mass Effect، تعطیل شد
استودیوی کانادایی Humanoid Origin، با انتشار پستی در لینکدین اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است.
در ادامه بیانیۀ منتشر شده را مطالعه میکنید:
امروز صبح به کارمندان خود اطلاع دادیم که Humanoid Origin تعطیل خواهد شد. علیرغم تلاشهای صورت گرفته برای مقابله با چالشهای صنعت بازی، کمبود غیرمنتظره بودجه موجب شد تا از ادامه فعالیت باز بمانیم.
بسیار ناراحتیم که نمیتوانیم پروژه دنیای علمی-تخیلی خود را به اتمام برسانیم. در حال حاضر، تنها نگرانی ما حمایت از تیم است و متعهدیم به اعضای تیم در انتقال به مشاغل جدید کمک کنیم.
در دورانی که با هم بودیم، تیم به پیشرفتهای باورنکردنی دست یافت و ثابت کرد که میتوان کارهای شگفتانگیزی انجام داد و در عین حال فرهنگ سرگرمی و خلاقیت را پرورش داد. از آنها به خاطر استعداد، شجاعت و دوستیشان سپاسگزاریم.
از همه کسانی که در طول این سفر ما را حمایت کردند، متشکریم.
Humanoid Origin توسط کیسی هادسون (Casey Hudson) و تیمی از پیشکسوتان صنعت بازی در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد. اولین محصول استودیو قرار بود یک عنوان چند پلتفرمی AAA، با تمرکز بر روایت شخصیتمحور باشد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
خیلی جالبه، اشخاصی که سواد، و تجربه بالایی در ساخت ویدئو گیم دارند، وقتی از اون استودیویی که درش فعالیت میکنند، خارج میشن، میرن یه استودیو مستقل تأسیس میکنند، یکسری از رفیق رفقا هم میارن که بازی بسازن، ولی درنهایت یا تعطیل میشن یا اصلاً هیچ محصولی تولید نمیکنند. این دسته از اشخاص، از نوعی غرور کاذب رنج میبرند و تصور میکنند چون دانش و یا پول کافی دارند، میتوانند خارج از اون استودیویی که پر و بال گرفتند به موفقیت برسند. درختی که ریشهاش در باغی که در آن رشد کرده خارج شود و در باغ دیگر کاشته شود، دیگر آن میوه سابق را نمیدهد.
البته، استثناهایی هم مثل هیدئو کوجیما وجود دارند…
نتیجه اخلاقی
رفیق بازی تو زندگی باید گذاشت کنار تا به جایی برسیم
متاسفانه تو استودیو بزرگم دستو بالشونو میبندن
جوزف فارس هم با هم تیمی های سابقش یک استدیو زد ولی نتیجش شد شاهکاری مثل it takes two
در کل بستگی داره به هدفشون اینایی که شکست میخورن بخاطر اینه. که فکر میکنن سرمایه گذار پیدا میشه بخاطر همون از همون ابتدا دست میزارن رو ساخت بازی aaa که یسری ها سرمایه پیدا میکنن یسری ها نه که بنظر این استودیو کارگردان مس افکت نتونست پیدا کنه
ممکنه کسی در توسعه بازی خوب باشه ولی لزوما یک کارآفرین یا مدیر خوب نیست
افراد مستعد صنعت گیم وقتی تو استودیوهای بزرگ کار می کنند یه جور مشکلات دارن وقتی هم مستقلا استودیو میزنن یه جور مصیبت دیگه سرشون میاد متاسفانه 😭
وقتی به عنوان یه کارگردان یک بازی یا حد اقل یک مهره کلیدی شرکتو ترک میکنی که یه بازی جدید توی استودیوی نوپات بسازی، باید فراتر از اون چیزی که بودی بری، چون هم بار مالی و هم بار توسعه بازی روی دوشای توست
مشکلات مالی❌
نداشتن بودجه برای ساخت بازی خوب✅
لعنت بهش بازی exoduseرو اینا داشتن میساختن؟
نه بازی Exodus رو استودیوی ARCHETYPE داره میسازه
خوب پس خداروشکر
۲۰۲۴ ، رکورد دار تعطیلی و اخراج