تقریباً تمامی شرکتها در ابتدا باور داشتند که استیم شکست خواهد خورد
استیم (Steam) بدون شک به پلتفرم اصلی گیمرها روی رایانههای شخصی تبدیل شده است. این لانچر با دسترسی آسان، تنوع بالای بازیها و سایر ویژگیهای جذاب، طی سالها شهرتی بینظیر به دست آورده. با این حال، در ابتدا بسیاری از فعالان صنعت بازیهای ویدئویی باور نداشتند که استیم موفق شود.
در زمان راهاندازی استیم، ایده دانلود یک نرمافزار همراه با بازی با مخالفت زیادی روبرو شد. حتی این موضوع اعتراضات گستردهای را به همراه داشت، اما بعدها به موفقیت بزرگی برای شرکت ولو (Valve) تبدیل شد.
گیب نیوئل (Gabe Newell)، بنیانگذار ولو، در مصاحبهای با PC Gamer گفت که در ابتدا اکثر افراد نسبت به استیم شک و تردید داشتند. ایده اصلی زمانی مطرح شد که ولو در سال ۲۰۰۴ مشغول توسعه بازی Half-Life 2 بود. آنها این بازی را از طریق استیم عرضه کردند، درحالی که استیم در آن زمان تنها یک نرمافزار کلاینت بود و هنوز به یک پلتفرم توزیع بازی تبدیل نشده بود.
گیب اشاره کرد:
منظورم این است که ۹۹ درصد از شرکتهایی که با آنها صحبت کردیم گفتند: «این هرگز جواب نمیدهد. تیم فروش شما در بازار خردهفروشی هرگز اجازه این کار را نمیدهد.»
در ابتدا، نرمافزار استیم با انتقادهای زیادی مواجه شد، زیرا مردم نسخههای فیزیکی بازیها را ترجیح میدادند و ایده یک فروشگاه دیجیتال کاملاً جدید بود. با این حال، گیب و تیمش تصمیم گرفتند استیم را به یک پلتفرم توزیع بازی تبدیل کنند و تنها به عرضه بازیهای شرکت ولو محدود نشوند.
با این حال، زمانی که برای جلب حمایت به شرکتهای مختلف مراجعه کردند، تقریباً همه گفتند این ایده جواب نمیدهد. ۹۹ درصد از شرکتهایی که با آنها مذاکره شد، فکر میکردند این ایده شکست خواهد خورد. اما موفقیت چشمگیر بازی Half-Life 2 باعث شد که نظرات تغییر کنند و مردم به استیم ایمان بیاورند.
اینگونه بود که بزرگترین پلتفرم توزیع بازیهای ویدیویی در جهان کار خود را آغاز کرد. لازم به ذکر است که استیم امسال به موفقیت بزرگی رسید و رکورد ۳۷ میلیون کاربر همزمان را به لطف بازیهایی مانند Black Myth: Wukong و دیگر عناوین محبوب ثبت کرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
پس هالف لایف از همون اول یک ریسک بزرگ بود برای یک هدف بزرگتر و قرار نبود ادامه پیدا کنه چون به هدف اصلی که میخواستن رسیدن.
“۹۹ درصد از شرکتهایی که با آنها مذاکره شد، فکر میکردند این ایده شکست خواهد خورد”
اون یک درصد کدوم شرکت ها بودن ؟! فکر کنم باید بریم اولین بازیایی که رو استیم عرضه شدن رو جست و جو کنیم
ولو فن بیسی بسته که استوری ازش بهتر هم باشه شکست میخوره
یه جورایی انحصار بازار دستش اومده و بقیه باید بی خیال رقابت شن
آقای گیب یه انیمیشن سریالی خوب از هیروی های دوتا دو بساز در حد آرکین دمت گرم
ولی بنظرم وقتشه ولو پروژه ساخت هف لایف ۳ رو شروع کنه
(البته اگه تا به اینجا شروع نکرده باشه)
کلا اینجور ایده های بلند پرواز که غالباً خلاف تفکر عرف و جا افتاده هستند دو سرنوشت بیش ندارند
-یا شکست محکمی میخورند ( احتمال زیاد)
-یا موفقیت عظیم (احتمال ناچیز)
هر شبکه ای که بتونه گیم رو سریع و بی دردسر و صدالبته ارزان به دست گیمرها برسونه شکست خوردنی تو کارش نیست. چه استیم و چه گیم پس تا ابد شکست نخواهند خورد…فدات گیب نیوئل خان بزرگ❤❤