نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند.
در ادامه میتوانید کاندیدهای هر بخش را مطالعه کنید:
بهترین بازیگری:
- Briana White برای بازی در Final Fantasy 7 Rebirth
- Hannah Telle برای بازی در Life is Strange: Double Exposure
- Humberly Gonzalez برای بازی در Star Wars Outlaws
- Like Roberts برای بازی در Silent Hill 2 Remake
- Melina Juergens برای بازی در Hellblade 2
بهترین بازی چندنفره:
- Call of Duty: Black Ops 6
- Helldivers 2
- Warhammer 40K: Space Marine 2
- Super Mario Party Jamboree
- Tekken 8
بهترین بازی زنده:
- Destiny 2
- Diablo IV
- Final Fantasy XIV
- Fortnite
- Helldivers 2
بهترین کارگردانی هنری:
- ASTRO BOT
- Black Myth: Wukong
- Elden Ring Shadow of the Erdtree
- Metaphor: ReFantazio
- Neva
بهترین موسیقی:
- ASTRO BOT
- Final Fantasy VII Rebirth
- Metaphor: ReFantazio
- Stellar Blade
- Silent Hill 2
بهترین طراحی صدا:
- Silent Hill 2 Remake
- Call of Duty Black Ops 6
- ASTRO BOT
- Hellblade 2
- Final Fantasy 7 Rebirth
بهترین بازیهای موبایل:
- Pokemon TCGP
- Zenless Zone Zero
- Withering Waves
- Balatro
- AFK Journey
بهترین بازی واقعیت مجازی:
- Arizona Sunshine Remake
- Asgard’s Wrath 2
- Batman: Arkham Shadow
- Metal: Hellsinger VR
- Metro: Awakening
بهترین بازی مبارزهای:
- Dragon Ball Sparking! Zero
- Tekken 8
- Marvel vs Capcom Collection
- Granblue Fantasy Versus: Rising
- Multiversus
بهترین بازیهای ورزشی/ریسینگ:
- EA Sports FC 25
- NBA 2K25
- F1 24
- WWE 2K25
- Top Spin 2K25
بهترین بازیهای استراتژیک/شبیهساز:
- Frostpunk 2
- Age of Mythology: Retold
- Kunitsu-Gami: Path of the Goddess
- Manor Lords
- Unicord Overlord
نوآوری در دسترسی:
- Call of Duty Black Ops 6
- Diablo 4
- Prince of Persia: The Lost Crown
- Dragon Age: The Veilguard
- Star Wars: Outlaws
بهترین بازی مستقل:
- Animal Well
- Balatro
- Lorelei and the Laser Eyes
- Neva
- UFO 50
بهترین بازی اکشن:
- Black Myth: Wukong
- Call of Duty: Black Ops 6
- Helldivers 2
- Warhammer 40K: Space Marine 2
- Stellar Blade
بهترین بازی اکشن ماجراجویی:
- Astro Bot
- Prince of Persia: The Lost Crown
- Silent Hill 2
- Star Wars Outlaws
- Zelda: Echoes of Wisdom
بهترین بازی نقش آفرینی:
- Dragon’s Dogma 2
- Elden Ring Shadow of the Erdtree
- Final Fantasy VII Rebirth
- Like a Dragon: Infinite Wealth
- Metaphor: ReFantazio
بهترین روایت:
- Final Fantasy 7 Rebirth
- Like a Dragon: Infinite Wealth
- Hellblade 2
- Silent Hill 2 Remake
- Metaphor: ReFantazio
بهترین کارگردانی:
- ASTRO BOT
- Balatro
- Black Myth: Wukong
- Elden Ring Shadow of the Erdtree
- Final Fantasy VII Rebirth
- Metapahor: ReFantazio
بهترین فیلم/سریال اقتباسی از بازیها:
- Arcane
- Fallout
- Knuckles
- Like a Dragon: Yakuza
- Tomb Raider: The Legend of Lara Croft
مورد انتظارترین بازیها:
- Ghost of Yotei
- GTA 6
- Monster Hunter Wilds
- Metroid Prime 4: Beyond
- Death Stranding 2: On The Beach
بهترین بازی سال:
- ASTRO BOT
- Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Final Fantasy 7 Rebirth
- Black Myth: Wukong
- Metaphor: ReFantazio
- BALATRO
ناشرانی که بیشترین تعداد نامزدین را دارا هستند:
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
نظرات
استرو بات❤️🩹
به امید موفقیت این شاهکار توی مراسم گیم اواردز
ایشالا
حس میکنم یا سر فن بیس به الدن میدن
یا به فاینال یا استرو
🟢 میشه گفت
✅ اولین رباتی که نامزد گرفت 🥹😂🤖
بهترین بازیگری:
-Briana White برای بازی در Final Fantasy 7 Rebirth
بهترین بازی چندنفره:
– Helldivers 2
بهترین کارگردانی هنری:
– Black Myth: Waking
بهترین موسیقی:
– Final Fantasy VII Rebirth
بهترین طراحی صدا:
– Silent Hill 2 Remake
بهترین بازیهای موبایل:
– Zenless Zone Zero
بهترین بازی مبارزهای:
– Tekken 8
بهترین بازیهای استراتژیک/شبیهساز:
– Manor Lords
بهترین بازی مستقل:
– Neva
بهترین بازی اکشن:
– Black Myth: Wukong
بهترین بازی اکشن ماجراجویی:
– Prince of Persia: The Lost Crown
بهترین بازی نقش آفرینی:
– Metaphor: ReFantazio
بهترین روایت:
– Silent Hill 2 Remake
بهترین کارگردانی:
– Final Fantasy VII Rebirth
بهترین فیلم/سریال اقتباسی از بازیها:
– Arcane
مورد انتظارترین بازیها:
– GTA 6
بهترین بازی سال:
– Metaphor: ReFantazio (اگه استروبات هم باشه اوکی ام)
یکی از عجایب گیم اوارد میتونه این باشه بازی که در هیچ بخشی بهترین بازی سال نبوده بهترین بازی سال بشه
یعنی واقعا اگه فیلم سونیک زودتر منتشر میشد بهترین اقتباس مال خودش بود
وات؟ ظاهراً ارکین رو ندیدی
اونکه بله 🗿
ولی من از شاهکار بودن داستان فیلم سونیک اطمینان دارم
نظرت قابل احترامه ولی سونیک هیچ جوره به ارکین نمیرسه
داستان لیگآفلجند که فوق العادس،داستان خود آرکین هم بی نظیر،حالا فرض کن توسط دونفر،که تو حوضه کارگردانی بی نظیرن،و فن دو آتیشه لیگآفلجند،بیان یه همچین شاهکراری خلق کنن…
سونیک؟
شوخیت گرفته مرد؟😂
باوجود آرکین و فال اوت؟😂
هلدایورز ۲ از نظر من هم بهترین چندنفره سال بود اما اگر بهترین پشتیبانی یا همون زنده بودن رو بهش بدن مسخره میشه بنظرم بهترین پشتیبانی رو بدن دیابلو. فاینال ۷ ریبرث انحصاری زمانیه؟ تازه ریمیکشو تموم کردم خیلی دوست دارم سریعتر بیاد رو ایکسباکس اخه سیستمم نمیکشه
بهترین پشتیبانی مال بازی No Man’s Sky بوده اگر بخواهیم حساب کنیم.هلدایورز ۲ تازه اومده و نمیشه بهش گفت پشتیبانی داشته.این کتگوری مختص بازی هایی هست که چند سال از عرضشون میگذره.
فاینال فانتزی معلوم نیست که بیاد روی ایکس باکس. فعلا اسکوئر انیکس دندون تیز کرده که از مایکروسافت پول بکنه.هنوز فاینال ۱۶ نیومده.فعلا پورت فاینال ۷ ریبرث جای بحث داره
خدایی چرا الدن رینگ رو باید نامزد کنن و حق بازی ای مثه سایلنت هیل خورده بشه؟
یه ریمیک با داستان تکراری که کلا ۶ تا ۸ ساعت طول میبره
یه دی ال سی با مپ جدید داستان جدید انمی های جدید سلاح ها و کلاس و جادو جدید بیش از ۵۰ باس فایت جدید که ۴۰ تا ۶۰ ساعت محتوا داره. کدوم بهتره؟؟
باز حداقل متافور رو بگی یه چیزی. گیم جدیده . ریمیک سایلنت هیل اخه؟؟ دی ال سی الدن رینگ خدایی از اون بازی تر بود
ببین قبول دارم حق سایلنت هیل ۲ خورده شده ولی دی ال سی الدن رینگ رسما یه بازیه کامله ۴۰ یا ۵۰ ساعت گیمپلی داره و کلی چیز جدید به بازی اضافه میکنه حق سایلنت هیل ۲ و زلدا خورده شده اونم توسط ووکانگی که کلی ایراد داره
چی؟؟ الدن رینگ یه مرحلش اندازه کل سایلنت هیل ارزش داره
این بازی واقعا حقشه.
حرف شما درست
اما نه دیگه بهترین گیم سال
با وجود ووکانگ و سایلنت ۲،هیچ حرفی برا گفتن نداره
آخه ووکانگ شد بازی کلی ایراد داره فقط این که اکثر افراد از یه بازی تعریف میکنن که برچسب خوب بودن به بازی نمیزنه کلی ایراد داره اصلا نورپردازی و نریتیو دیزاین نداره
وقتی از یه بازی تعریف میکنم،مطمئن باش،پلیش دادم،و میدونم چه چیزیه
نه که بازی رو انجام ندم و از سر تعصب،فقط بکوبم گیمرو
امتحان کن
توقع حضوره هلبلید و استلار بلیدو نداشتم
چه سال برهوتی بود. نامزد دیگه نداشتن گفتن چند تاشو با dlc و ریمیک پر کنیم
این حرف مسخره از کجا اومده ؟
امسال تیکن ۸ ، یاکوزا ، وارهمر ، زلدای اکو ویزدام رو داشتیم که قطعا خیلی شایستگی بیشتری از یه بازی متوسط مثل ووکانگ و یه دی ال سی داشتن ، نامزد شایسته بوده ولی به احمقانه ترین حالت ممکن انتخاب شده
حداقل خوبه یه چندتا نامزد درست و حسابی اون وسط هستن ولی همچنان حضور یه دی ال سی و بازی متوسط اون وسط به اندازه کافی جوک هست
ووکانگ خیلی بیشتر از صرفا “یک بازی متوسط” بود.
بازی های لایق تری برای نامزد شدن وجود داشتن.
حق بازی سایلنت هیل خورده شده
صرفا بازی خوبیه و اصلا لیاقت نامزد شدن برای گوتی رو نداره
خوب بودن کافیه ، گوتی چه مزخرفیه، یه عده با ملاکای مسخره یه بازیو انتخاب میکنن یه عده سست عنصر هم قبول میکنن
ووکانگ کلی ایراد داره در حد بازی متوسطه واقعا داستانش که برا کامل فهمیدنش با کتابش رو بخونی از چپتر ۲ یا ۳ به بعد بازی شدیدا افت میکنه و تو چپتر ۴ و ۶ به اوج افت کردن میرسه .وقتی یه بازی مپ نداره باید بتونه با نور پردازیولول دیزاین نشون بده راه اصلی رو از فرعی که ووکانگ هیچکدومش رو نداره .دیوار نامرئی.باگ در باس فایت ها
بعضی از مواردی که اشاره کردی رو قبول دارم، خودمم ۳ بار با اندینگ ارلانگ بازی رو تموم کردم و میدونم چی میگی، ولی همچنان نکات مثبت بازی به اندازه ای بود که لیاقت نامزد شدن در مراسم رو داشته باشه و از سطح متوسط بالاتر باشه
ووکانگ گیمیه که توسط یه تیم نسبتاً کوچک ساخته شده و سختگیری کردن تو بررسی بعضی از موارد بازی بنظرم بی انصافیه.
آرت استایل زیبای بازی، طراحی بعضی باسفایت ها، مبارزات نرم و پیشرفت و اسکیل تری خوب و خیلی از نکات مثبت دیگه چیزایی نیستن که من بشخصه بتونم خیلی راحت ازشون گذر کنم…
میگم مدیا گیم تعصب روی ژاپنی ها داره همین هست , همیشه سر بازی ها غربی بحث سر این بود چرا حقش رو خوردن ولی برعکسش همیشه سر بازی ژاپنی بحث این بوده چرا اینطور بزرگش کردن !!! الان یه دی ال سی گذاشتن توی بهترین بازی سال
توی لیست بهترین ها از ۶ سازنده ۵ تاش ژاپنی هستش
فاتحه صنعت گیم رو باید خوند که روایت داستانی تکراری رو میان دوباره توی لیست بهترین روایت ها میزارند ,
Silent Hill 2 Remake و فینال فانتزی ۷ رو میگم
چرا اخه حرف مفت میزنی. زادگاه ویدیو گیم اصن ژاپنه. اینم از اون حرفا بود دیگه
حالا ما هنوز منتظریم از اون خاطره خوبت با ژاپنیا بگی بفهمیم چرا اینقدر با ژاپنیا مشکل داری D:
نانوسا دیگه شما جوک نگو آخه کدوم آدم عاقلی میگه بلک میث ووکانگ متوسطه؟ اگه از نظر متا میگی آره ولی از نظر کلی واقعا یه شاهکاره معلومه یه بارم نه دیدیش و نه پلیش دادی که همچین حرفایی رو میزنی. هیچ بازی خوبی جز سایلنت هیل ۲ و بلک میث ووکانگ و استروبات و فاینال فانتزی و متافور نیومدن تیکن ۸ و بقیشون واقعا شایستگی نسبت به این بازی رو ندارن از هیچ نظر
بازی ای که عملا لول دیزاین نداره و نمیدونه میخواد تو لول دیزاینش چیکار کنه و با اون ایرادات فنی عجیب که خیلیاشونم بعید میدونم با پچ درست بشن شاهکاره D:
فک کنم شما جز همین ۴ ۵ تا گیم هم بازیه دیگه ای از امسال ندیدی که میگی فقط اینا خوباش بودن
از بین آثار ایندی فوق العاده امثال که میتونم تا صبح اسم بگم
آثاری مثل یاکوزا و وارهمر و زلدا هم که حسابی ترکوندن تازه شما فک کنم دراگون داگما و هلدایورز و پیپر ماریو هم کلا فراموش کردی
ووکانگ خیلی بیشتر از یه بازی متوسط بود.متاش هم بدلیل نبود ووک و DEI و امثال اینا کم شد و گرنه اگه میخواست مثل بسیاری از بازی ها اینارو تو خودش جا بده متاش از نود بالا میزد.
آره داداش مگه نمیدونی چون یدونه رسانه نمره پایین داده ۹۰ به بالا نشده وگرنه ۹۰ به بالا بود 😂
الان سویساید اسکواد و دراگون ایج معدن ووک بودن ولی ۹۰ نشدن ولی بازیای مثل فاینال فانتزی ریبرث و متافور بدون هیچگونه ووک ۹۰ به بالا گرفتن
خداروشکر هنوز اونقدر وضعیت خراب نشده که نمره رو براساس ووک بدن نه کیفیت
تیکن ۸ بازی کردید؟ فاجعه بود
خو آخه بگو شمایی که گیم نداشتین ببرین اون داخل،میذاشتین ۲ یا ۳ هفته میگذشت تا گیم هایی مثل استاکر،ایندیانا جونز و فلایت سیمولیتور بیان! تا حداقل مراسم جذاب تر بشه! خو اینا چین؟؟ بازی کارتی رو ورداشتن کردن نامزد گوتی،اسمش رو ی بار نشنیدم.رفتن dlc رو ور داشتن نامزد کردن! فقط عمق فاجعه رو ببینین!!
من قبولش ندارم در کل.
چون بنظرم مراسم رو خیلی زود دارن برگذار میکنن.
تو همین ی ماه آخر ۲۰۲۴ تازه فرست پارتی ها اصلی ایکس باکس دارن منتشر میشن! که هرکدوم از فلایت سیمولیتور بگیر تا ایندیانا جونز میتونن ورق رو برگردونن!!
اون بازی کارتی که میگی اسمش را نشنیدی پرفروش ترین بازی استیم بود و جزو بالاترین نمرات امسال بود و یک شاهکار بین بازیای ایندی حساب میشه حالا چون شما نشنیدی اسمشو یا کارتیه دلیل نمیشه که گوتی متریال نباشه
ببخشید دیگه از این به بعد میگیم اونا زمان مراسم رو با بازی های ایکس باکس هماهنگ کنن
اینکه تو درک و شعورت به چشمته و اسم بازی های خلاقانه با گرافیک ساده رو نشنیدی نشون از سطح پایین توعه. الکی پیرهن پاره نکن بیا پایین
شبیه ساز نمیتونه نامزد گوتی بشه استاکر هم ربطی به مایکروسافت نداره چون نه ناشره نه سازنده
ایندیانا جونز هم متریال نامزد گوتی شدن نداره
سایلنت هیل دو یا استلاربلید باید نامزد میشدن به جای دی ال سی الان رینگ 🤐
زشت ترین گیم اواردز تاریخ رو امثال تماشا میکنیم.گیمای بی خودی…..
حاجی خوبه همین dlc و ریمیک ها هسته مگر نه میخواستن چیکار کنن
واقعا سال به سال داغون تر میشه این مراسم. یه DLC عملا جای یه گیم جدید رو گرفته
بعد به چه دلیلی wu Kong نامزد شده؟ فروش بالا؟ اگه به متا ست که Helldivers 2 و Space marine 2 جاشون به حق تره :/
بهترین RPG سال هم توی لیست نیست rougetrader ولی ناامید کننده ترین گیم سال DD2 رو هست :)))
متافور هم که بنظرم بهترین گیم سال و موسیقی سال رو داره بعید میدونم چیزی ببره. اونقدر سروصدا نکرد به نسبت بقیه
متافور تو بخش موزیک برنده نشه ظلمه ، نمیتونم تصور کنم مغلوب بازی دیگه ای بشه
فاینال فانتزی تو بهترین موسیقی باشه و برنده نشه؟ محاله
بازیایی به بزرگی لست ۲ با اون شاهکار گوستاوو سانتائولایا جلوش تو موسیقی جایزه نبردن
رقابت سنگینه پس
من خودم فن فرام سافتور ام شدید دی ال سی الدن رینگ هم شاهکاره به معنای واقعی اما برای بهترین بازی سال حقیقتا جاش اونجا نیست
یعنی عناوینی مثل هلبلید دو یا استار بلید یا دیگر عناوین جدید سال (حضور ذهن ندارم دوستان بگن چی جاش خالی هست)نامزد بیشتر بیشتر خوش حال میشدم تا یه دی ال سی
منم سه بار پشت سر هم DLC رو پلی دادم ولی نامزد شدن ش عملا ظلمه به بازی های جدید دیگه
جای الدن رینگ باید Like a Dragon: Infinite Wealth نامزد میشد به نظر من الان حق این بازی خورده شد این وسط، به طور کلی این مراسم دیگه فاقد اعتباره الان Age of Mythology: Retold که ریمستر هستش جزو بخش بهترین بازیهای استراتژیک قرار گرفته Marvel vs Capcom Collection که کالکشن نسخه های نوستالژیک این فرنچایز هستش جزو بخش بهترین بازی های مبارزه ای قرار گرفته DLC Elden Ring هم که دیگه بماند خودش گواهه
از اسم و پروفایلن معلومه فن چی هستی!!
قوانین جدید رو مطالعه بکن بد نیست دی ال سی الدن رینگ الان توی بهترین جای ممکنه
از گوتی شدن شاهکار استاد میازاکی لذت ببر
به استروبات هم یه کاپ اخلاق… اوپس ببخشید کاپ بهترین بازی خانوادگی رو میدن تا فنای سونی ناراحت بیرون نرن
ببینید کی داره راجع به اسم پروفایل حرف میزنه. دی. ضمنا سونی فنا چرا باید ناراحت بشن وقتی از ۶ تا بازی نامزد سال ۴ تاش مال سونی؟
کودک سال ها دلشون میخاد بازی که برا ۵ ساله هاست گوتی بشه
استرو بات شاهکاره
Cry more
Same
منظورت اسپیس مارین روگ تریدره ؟
اسپیس مارین نه
Warhammer 40k rougetrader از استودیوی owlcat سازنده گیمای pathfinder به شدت cRPG قوی و خفنیه ولی خب مشخصه این مراسم فقط محبوبیت مهمه براش
اخ آخ اشتباهی نوشتم اسپیس مارین (*_*)
مگه اون مال امساله؟ فکر میکردم قدیمی تره
و یه چیزه دیگه ، prey خودش ۴۰ لیره با دی ال سی ۱۵۰ لیر 😅 واقعا ارزش داره دی ال سی دار بخرم؟
روگ تریدر اواخر پارسال اومد، از تاریخ tga 2023 گذشته بود. باید امسال نامزد میشد که نشد
اون DLC پری هم محشره ولی کامل از گیم جداست و روگ لایته. ممکنه هرکسی خوشش نیاد. میخوای بزار تخفیف بخوره یا راجعش نقدی چیزی ببین. اسکیل آپ یه نقد خوب داره ازش
ممنون بابت معرفی این بازی تاحالا ندیده بودمش خیلی خفن بنظر میرسه اگه اشتباه نکنم سال ۱۹۹۸ ی بازی بود به اسم اودیوم تو این سبک بود اونم که خیلی حال داد بهم هنوز که هنوز تو ذهنمه لازم شد اینم بازی کنم
تخفیف خورده ولی ۳۰۰ ۴۰۰ در میاد وقتی که رو گیم پسه بررسی میکنم tnx
به بازیهای owlcat نمره درست نمیدن توقع داری گوتیشون کنن؟ همین چیزی که بهش اشاره کردی تو اینجور مراسم جشنوارهای مهمترین پوینته؛ اینکه یه چیزی صدا کنه. معمولا چیزی که اونقدرا صدا نمیکنه جایزه هم نمیبره. بازیای اولکت که دیگه آخرت صدا نکردنن. اساسا خیلی نباید اینجور مراسم رو جدی گرفت. سالها زیادی بولدشون کردیم الان شدن متر و معیار در صورتی که تنها کاری که میکنن اینه که با بها دادن به یه سری میناستریم خاص تلاش میکنن مسیر ساخت بازی رو به همون سمت و سو هل بدن. اصلا دلیل اینکه یه سری از بازیها هیچوقت روی رادار نمایش پیدا نمیکنن همینه که این جریانات اصلی اجازه نمیدن اون خرده جریانها نفسی برای خودنمایی پیدا کنن. این جوایز و رسانهها عاشق الدن رینگن، عاشق لست آو آس ان، عاشق رد ددان، عاشق گاد آو وارن، عاشق جیتیای ان. عاشق اینن که همهی بازیها همون شکلی بشن.
ببین درسته هر سال داره بدتر میشه ولی اسمال بازی خوب داشتیم اینا نامزد نکردن بعدش دی ال سی الدن رینگ خیلی محتوا زیاد داره ۵۰ ساعت گیم پلی داره و کلی چیز جدید صرفا یه دی ال سی بدون محتوا نیست
بین این نامزدا بنظرم شانس استرو بات از همه بیشتره بیشترین نامزدی هم فکر کنم گرفت سونی امسالم دست پره تو مراسم مثل سال های قبل
اون مبحث اضافه شدن دی ال سی و ریمستر به جوایزم ظاهرا فقط بخاطر الدن رینگ بوده که احتمالا یکی دوتا جایزه هم ببره ولی بنظرم گوتیش نمیکنن دوباره
اگه جایزه سالو زورکی به الدن رینگ ندن
استرو بات کوچیکه . هیچ کس از گوتی نشدنش ناراحت نمیشه
راحت میتونن بپیچوننش
بنظر من یا استروبات میبره یا فاینال
البته متافورم خیلی خوبه ولی بعید میدونم
حقشه استروبات ببره
زورکی؟!!!!
مار ماهی جان دی ال سی شاهکار الدن رینگ با متای ۹۴ رو میگی الکی؟
استرو بات رسما یه کپی از ماریو هست مراحلش رو از ماریو کش رفته می گی نه یه ویدیو میدم نگاش کن
Dlc شاهکار الدن رینگ با متا ۹۴
بازی کپی پیست استروبات با متا ۹۴
ویدئوت داره مرحله زیر اب استرو بات و ماریو رو مقایسه میکنه؟ اون تو همه بازیا هست نگران نباش
مهم نو اوریای گیمپلیه که استروبات ترکونده
متا ۹۵ نه ۹۴
چیه دلت میخاد یه بازی که واسه بچه های زیر ۱۰ سال مناسبه گوتی بشه؟!
بچه سال
اگه مخاطبش زیر ده سال بود تو و هالک ایرانی عزیزمون فن اون بازی بودید.
متافور هم قائدتا شانسش خیلی بالا هست، ولی چون jrpg هست حقش خورده میشه احتمالا
یا استروبات یا متافور یا دی ال سی الدن رینگ میشه
خودم به شخصه طرفدار بلک میث هستم ولی خب…
بلک میث رو فقط به خاطر اینکه چیزی بهشون نگن گذاشتن
Dlc الدن رینگ اونجا نباید باشه
جایزه بهترین بازی ساله . جای dlc نیست
Balatro کیه؟
گیم ایندی خیلی محبوبیه ولی اصلا درحد Animal well نیست
اینم باز به زور جا کردن توی لیست که یه ایندی مجبوب توی لیست باشه. ایندی های خفن امسال به زور ۱۰ تا نقد هم نداشتن
یعنی نباید نامزد میشد؟ چه ایرادی داشت بازی مگه؟!
منظورم این نبود. میگم تنها دلیل حضورش توی مراسم جف کیلی محبوبیتشه. وو کانگ هم دلیل حضورش همینه
اگه بحث بهترین ایندی محبوب سال باشه Animal well گزینه خیلی بهتریه
بالاترو رو میگی؟ آره به طرز خیلی عجیبی صدا کرده البته من خودم تجربه اش نکردم.
من بالای ۱۰۰ ساعت بالاترو بازی کردم و یکی از اعتیادآورترین بازیای تاریخه اگه قلقش دستت بیاد که چهجوری باید روگلایک بازی کنی.
اگه من بودم گوتیش میکردم
کدوم ؟ بلک میث یا الدن رینگ
بلک میث نباید میشد چون بازیایی بودن که لیاقتشون بیشتر بود
الدن رینگ هم dlc هست نه یه بازی کامل
رقابت بین بهترین بازیای ساله. جای dlc نیست
این جای بقیرو گرفته
الدن رینگ نباید میبود ولی در مورد ووکانگ مخالفم و به جا هست.
ووکانگ بازی خاصی نبود
نه نو اوری خاصی داشت نه کامل کننده سبک خودشم بود
به عنوان کسی که در حال تجربه ش هستم ، خیلی خوب و جذابه و باس فایت هاش فوق العاده ست ، گرافیکش هم عالیه ، گیم پلیش هم خوبه و قطعا لایق نامزد شدنه
از صفر تا صد بازی نوآوریه
تو چی نو اوری داشته؟
ساخت محیط
ویژگیهای انمی
تعداد باس فایت
سختی باس فایت
تنوع شخصیت
الهامگیری از تاریخ
قوانین منحصر به یک سلاح
تو هیچ کدوم از اینا نو اوری نداشته برادر
نو اوری تو الهام گیری از تاریخ؟ یا نو اوری تو تعداد باس فایت؟ این چه نو اورییه
دقیقا صرفا این بازی رو اوردن تو لیست که صدای طرفدارا رو بخوابونن
علل زیادی برای نامزد کردن این بازی برای گوتی وجود داشت که تا قبل از بازی کردنش متوجه هیچکدوم نخواهی شد.
عرض سلام و وقت بخیر
دوست وقتی یک dlc هست که از هر لحاظ از بازی های این سال بهتر عمل کرده چرا نامزد نشه؟؟؟
این dlc به جرعت از خود بازی اصلی هم بهتره
اگر الدن جایزه رو نبره میخوای کی ببره؟؟؟ بلک میث یا استرو بات؟؟؟؟
فکر نمیکنم
درسته بازی های موفق و پر پتانسیلی هستن اما اونقدری شاهکار نیستن که جایزه رو ببرن
و در اون سمت ماجرا شدو او د الدتری داریم که از صد ها بازی کم نقص هم کامل تره
(نظر شخصی شخص حقیر بود)
بازی حتی اگه بهترم باشه لیاقتش رو نداره چون ساخت یه بازی جدید خیلی سخت تر از ساخت یه دیالسی برای یه بازیه که قبلا ساختن. گوتی رو نباید از دید یک گیمر بدن باید از دید فنی تر نگاه کرد به یک بازی.
از نظر عملکرد با استروبات فرقی نداره
ولی بازی کامل نیست
پس جاش اینجا نیست
اگر منطق شما اینه خب پس صحبت شما درسته
ولی استروبات اصلا در حد بازی سال نیست
چرا نیست؟ نو اوری و یه گیمپلی خوب داره
چرا نباید به این بازی جایزه ندن ولی به dlc تکراری یه بازی دیگه بدن
اگه به حق جایزه بدم
بهترین بازیگری : Melina Juergens
بهترین بازی چند نفره : هلدایورز ۲
بهترین بازی زنده: فورتنایت یا فاینال فانتزیxiv
بهترین طراحی هنری : بلک میث
بهترین موسیقی: فاینال فانتزی ۷ ریبرث
بهترین صدا گذاری: سایلنت هیل ۲
بهترین بازی مبارزه ای: تیکن ۸
بهترین بازی اکشن: space marine
بهترین اکشن ادونچر: استروبات
بهترین روایت: سایلنت هیل ۲
بهترین کارگردانی: الدن رینگ
بهترین بازی سال : استروبات
مورد انتظار ترین برای من گوست ولی قطعا میدن gtavi
مورد انتظار ترین بازی رو باید بدن به باب اسفنجی جدید ، جیتیای حق خوریه
دهنت سرویس 😂😂
بهترین طراحی هنری قطعا ماله الدن رینگه
بازی که بهترین کارگردانی نبره چجوری می خواد بازی سال بشه!؟ البته نیای تام برای من انچارتد اورواچ مثال بزنی که فرق می کنن با هم.
سال ۲۰۲۳
بهترین کارگردانی الن ویک ۲
بهترین بازی سال بالدرزگیت ۳
سال ۲۰۲۱
بهترین کارگردانی دث لوپ
بهترین بازی سال it takes two
سال ۲۰۱۹
بهترین کارگردانی دث استرندینگ
بهترین بازی سال سکیرو
محتوای dlc هم جزو از امسال جزو نامزد ها حساب میشه نمیدونی بدون
چرت ترین قانون گیم اوارد
حق کل بازی دیگه خورده شد
تو سالی که میگفتن سونی چیزی نداره همین الان تعداد نامزدی بالاتر ایکس باکسه همون موقع گفتم تو گیگ اواردز همه چی معلومه میشه
تو نامزدی مورد انتظارترین بازی های سال بعد هم هیچ بازی ایکس باکسی وجود نداره در عوض دو تا بازی سونی هست
ووکانگ بهترین گیم امسال
در مورد بهترین بازی سال، این که میان Shadow of the erdtree رو نامزد میکنن ولی مثلا POP lost crown رو، خیلی برام ناامید کننده است و احتمالا بیانیه چند روز پیش برای آماده کردن اذهان منتشر شده.
در ادامه نظر خودم رو برای چند رشته به اشتراک میذارم:
بهترین کارگردانی هنری: Black Myth Wukong
یکی از نقاط قوت بازی، کارگردانی هنری فوق العاده بازی بود. بازی پر از باس فایت بود و با این که همه به یک اندازه ماندگار نبودند، اما تعداد زیادیشون فوق العاده کار شده بودند و به نظرم مستحق این جایزه باشه.
بهترین موسیقی: Astro Bot
قطعا اگر لاست کرون نامزد شده بود نظرم با اون بازی میبود اما به هرحال استرو هم موسیقی متن فوق العاده ای داشت چندتا از ترک هاش جز خلاقانه ترین هایی بوده که تا حالا شنیدم.
بهترین روایت: Silent Hill 2
البته که هیچکدوم از بازی های دیگه کاندید شده در این رشته رو تجربه نکردم اما فکر میکنم در هر صورت میتونم سایلنت هیل رو به عنوان یک گزینه شایسته انتخاب کنم. یک بازسازی کم نقص از بلوبر که تقریبا همه رو شگفت زده کرد.
بهترین بازی اکشن ماجراجویی: Prince of Persia The lost Crown
به عنوان یکی از طرفداران پروپا قرص بازی های دو بعدی، خیلی علاقه دارم که شرکت های بزرگتر هم سری به این ژانر بزنن و یوبیسافت امسال تونست این آرزو من رو برآورده کنه و یک تجربه درخور و آندرریتد رو برام مهیا کنه.
بهترین بازی اکشن: Warhammer 40k: Space Marine 2
این که چجوری این بازی بدون هیچ گونه سر و صدای اضافی میاد و اینجوری همه رو شیفته خودش میکنه، علاوه بر تحسین، نیاز به الگوبرداری هم داره که امیدوارم سازندگان دیگه نسبت به این کار اقدام کنن.
بهترین بازی سال: Black Myth Wukong
البته که برای خود من، ووکانگ در رتبه سوم امسالم قرار میگیره منتها در نبود دو گزینه اول، به این بازی رای میدم و حقا که اولین AAA چینی واقعا عالی بود! درسته که بازی از لحاظ فنی خیلی اذیتم کرد و علاوه بر input Lag که مشکل همگانی بود، به مشکل عجیب افت فریم وحشتناک هنگام مبارزه با باس فایت ها به خصوص Yaksha King برخوردم ولی روی هم رفته انقدر تجربه لذت بخشی بود که به نظرم شایستگی بردن جایزه رو داره هرچند به احتمال ۹۹ درصد این اتفاق نخواهد افتاد.
دوستانی که بخش نظرات رو دنبال کرده باشن حتما از گلایه های بی شمار من نسبت به کیفیت سال ۲۰۲۴ آگاه هستن که به امید خدا در پست اعلام بهترین بازی های سال، به صورت مفصل در مورد بازی های امسال و تعداد زیاد بازی های ناامید کننده صحبت خواهم کرد!
درود بر شما دوست عزیز بابت این کامنت پربار و کامل
اما خب در مورد بازی سال باهاتون موافق نیستم چون به نظر من بازی سال باید یه نوآوری هم داشته باشه اما توی این مورد بنده خلاقیتی توی عنوان ووکانگ مشاهده نمیکنم
درود بر شما. به هرحال نظرات متفاوت هست و بازی با این که الهامات زیادی از چندین بازی داشته اما از خیلی بازی های دیگه متفاوت بود و به شخصه خیلی ازش لذت بردم.
دوست عزیز نو آوری یعنی ایده ی جدید
نه اینکه بیای سبک مراحل ماریو رو بدزدی ازش یه بازی با اسم متفاوت بسازی
دوست عزیز
اکثر بازی های این نسل واقعا هیچ نوآوری نداشتن
ووکانگ سر اینکه رسما اعلام کرد که از sweet baby حمایت نمی کنه متاش پایین تر شد
هیچکس نمیگه یه بازی انقلابی و …. هستش
ولی واقعا در نوع خودش بی نظیره
صداپیشه کلاود حتی جزو کاندیدها هم نیست و بجاش صداپیشه اِریث رو انتخاب کردن! چه مزخرفی! واقعا نمیفهمم که چطوری یه نفر میتونه فکر کنه صداپیشگی اِریث از کلاود بهتر بود…
این هم احتمالا قبلا گفته شده، ولی کسایی که فکر میکنن DLC الدن رینگ نباید جزو نامزدها باشه یادشون رفته که تو مراسم سال ۲۰۱۶ بستهالحاقی ویچر ۳ جزو نامزدهای بهترین بازی نقشآفرینی بود و برنده هم شد! البته، اون موقع خایهمالی CDPR رو بورس بود و افراد زیادی مخالفتشون با این تصمیم رو نشون ندادن، ولی در هر حال، اگه امسال Shadow of the Erdtree صرفا به دلیل DLC بودن از قرار گرفتن در بین نامزدها منع میشد، این مراسم بر خلاف چیزی که قبلا گذاشته بود اتفاق بیفته عمل میکرد. (نمیگم که به نظر من یه DLC باید جزو نامزدها باشه یا نه، فقط دارم میگم که برای DLC الدن رینگ استثنایی قائل نشدن و قرار گرفتن یه بستهالحاقی در کنار بازیهای کامل در لیست نامزدها همیشه ممکن بوده.)
💀Bro
نصفی از بهترین بازیای امسال رو ایکسباکس منتشر نشدن و انحصاری سونین بعد جعبه فن میاد میگه پلی استیشن کویر بوده🤣🤣
تیتر رو اصلاح کنید game award 2023 نوشتید
هیچکدوم از نامزد های امسال به پای سال های قبل نمیرسن
خب یه چندتاش از همین الان قابل پیشبینیه
مثل بهترین بازی اکشن و بهترین مولتی پلیر و بهترین اقتباس
اما سخت ترینشون همون بازی ساله که اگه از دیالسی الدن فاکتور بگیریم رقابت بین متافور و فاینال فانتزی شدیده (ووکانگ هم میگیم چون نمره کمتری نسبت به بقیه داره میاد درجه پایینتر) بعدش هم احتمالا استروباته
ولی خب ، گوتی شدن یه بازی ایندی هم چندان بعید نیست
جایزه مورد انتظار ترین بازی هم معلومه ، قطعا GTA VI میبره
یاکوزا مظلوم😔
باید بجای دیالسی الدن رینگ یا ووکانگ نامزد میشد
بقدری که سال پیش برای گیم اواردز هایپ بودم امسال نیستم اصلا این مراسم نابود شده همین که احتمال گوتی شدن یک دی ال سی هست معلومه اوضاع از چه قراره من هیتر الدن رینگ نیستم اتفاقا دی ال سیش ۲ برابر دی ال سی ۷۰ دلاری (اصلا منظورم اکتیویژن نیست) ارزش داره ولی خب این ی افزونه برای بازی اصلیه درکل خلاصه با اینکه دی ال سی گوتی بشه موافق نیستم
پارسال چه هایپی داشت دقیقا؟ بالدورز گیت فرسنگ ها از رقباش جلو بود
آلن ویک ۲ بود زلدا و… اگه سال پیش این قانون جدید تصویب میشد رزیدنت اویل ۴ ریمیک هم جزو کاندید ها میشد
سال قبل Resident Evil 4 Remake هم جزو کاندیدهای بهترین بازی سال قرار گرفته بود
قانون اینکه ریمیک ها هم جزو کاندیدها قرار بگیرن خیلی وقته گذاشته شده اما قانون اینکه DLC ها جزو کاندیدها قرار بگیرن امسال گذاشته شده
نمیدونستم ممنون
جای Capcom خالیه . خصوصا در طراحی صدا که کاندیدای بی چون و چرا و اغلب برنده ی این بخشه .
رقابت جذابی امسال شاهد نیستیم . اما قطعا سال بعد وزنه رقابت بسیار سنگین تر خواهد بود . هرچند که برنده مشخصه .
Dragon’s dogma 2
تو سال ۲۰۱۸ هم همه میگفتند رد دد ۲ گوتیه ولی دیدیم که گاد ۲۰۱۸ شد(من نظر خودم هم رد دد ۲ بود).پس بنابراین نمیشه از همین حالا نتیجه گیری کرد
آقای کریمی لطفاً اصلاح کنید این برای ۲۰۲۴ هست اشتباهی نوشتید ۲۰۲۳
کلا ۲۰۲۴ سال هیجانی نبود و بر عکس سال بعد یکی از بهترین سال های صنعت گیم میشه حتی اگر جی تی ای شیش تو ۲۰۲۵ عرضه نشه چون انقدر تنوع بازی داریم که هر کدوم میتونند سال منحصر به فردی رو برامون رغم بزنند.
امیدوارم جایزه بهترین بازی سال به Astro Bot برسه . یه بازی که بی سرو صدا اومد و ترکوند !
واقعا لیاقت بهترین بازی سال بودن رو داره . پر از خلاقیت
موقع پلی دادنش منو یاد کراش های کلاسیک پلی استیشن انداخت و کلی خاطره بازی کرد
البته که استرو فوق العاده بود ولی من رو اصلا یاد کراش ننداخت! اگر ماریو رو در نظر نگیریم، شبیه ترین بازی به استرو New Super Lucky’s tale هست که استرو چندین سطح از اون بالاتره!
به نظر من یه بازی خوب باید هم گیم پلی خوبی داشته باشه و هم داستان خوب .گیم پلی که سلیقه ای ولی استروبات از نظر داستان جلوی فاینال فانتزی و متافور حرفی برای گفتن نداره و با اینکه بازی فوق العاده ای هست ولی به نظرم لیاقتش گوتی نیست. الان خیلیا میگن بازی خلاقانه ای هست درصورتی که به نظرم خیلی شبیه ماریو ادیسی بود و آنچنان هم نوآوری نداشت البته باز شاید من اشتباه می کنم.
طرفدار فاینال فانتزی هستم شدید!! ولی به نظرم ریمیک هم لیاقت گوتی نداره چون ریمیکه و داستان جدیدی از خودش نداره . درکل به نظرم لیاقت متافوره که گوتی بشه
جونم پرنس آف پرسیا
تصور کنید اگه دی ال سی الدن رینگ قراره گوتی بشه، بازی بعدیشون چه چیزی خواهد بود..
بهترین بازیگری :
Melina Juergens
بهترین بازی چند نفره :
Tekken 8
بهترین کارگردانی هنری :
Black Myth
بهترین موسیقی
Stellar Blade
بهترین طراحی صدا
Hellblade
بهترین بازی مستقل
Animal well
بهترین بازی اکشن
Black Myth
بهترین بازی اکشن ماجرایی
Prince Of Persia
بهترین بازی نقش آفرینی
Elden Ring
بهترین روایت
Silent Hill 2
بهترین کارگردانی
Black Myth
بهترین سریال اقتباسی
Arcane
مورد انتظار ترین بازی
Death Stranding 2
بهترین بازی سال
Astro Bot
در حضور GTA VI مورد انتظار ترین بازی سال رو می ذاری DS2 بی شوخی؟
خود مدیران سونی هم انقدر رو برندشون تعصب ندارن که شما داری!
حالا بماند که دث استرندینگ هم دیگه مال سونی نیست ولی خب
این چه چرتیه که شما میگید؟ چرا تو سلیقه مردم دخالت میکنید؟؟؟ به من و شما انتخاب های دیگران اصلا ربطی نداره.
کم ترول کنید.حال آدم دیگه داره بهم میخوره از منطقی نما بودن بعضی ها
ترول؟ الان اگه ایشون گفته بود مورد انتظار ترین بازی سال بعد south of midnight هست شما بهش شک نمی کردی؟ الان این یه معادله کاملا ساده هست، یه بازی داریم که “کل” جامعه گیمینگ در موردش می دونه، اونم GTA هست، حتی منی که علاقه چندانی به این سری ندارم و برای پلتفرم من هم عرضه نمیشه سال دیگه، منتظرم ببینم چی ازش در میاد
https://gamefa.com/1100069/the-game-awards-2024-voting-begins/#comment-2764386
در ضمن وقتی کسی خودش نظراتی این چنینی در مورد نظر بقیه داره، بهتر نیست که در این زمینه سکوت کنه؟
مشخصه که شما اصلا از این قضیه سردر نمیاری و مشخصه حتی دی ال سی فانتوم لیبرتی رو بازی نکردی.
چی رو داری با چی مقایسه میکنی؟؟ دث استرندینگ ۲ رو داری با South of midnight مقایسه میکنی؟ حقیقتا من به عقل شما شک میکنم.
در آخر حرفم میگم که نظر بقیه به شما هیچ ربطی نداره پس اسپم نده و سعی نکن چیزی که تو دوست داریو به بقیه تحمیل کنی.
اتفاقا شما باید سکوت کنی. قرار بر ترول و روشنفکری باشه، از تو گنده تر هم تو این سایت هست که اصلا نوبت به تو نمیرسه.(در مورد علایق مردم هم نظر میدهند😂😂😂. به کجا داریم میرسیم؟؟؟)
من نظرمو به کسی تحمیل نکردم برعکس شما و فقط گفتم نظرم اینه ولی شما داری به طرف میگی چرا نظرت اینه؟ جالبه نه؟🙂🙂
اگه اصل بر بدی تحمیل نظر باشه، کیفیت نظر مهم نیست دیگه، مهم اصل موضوعه که خودت هم قبولش نداری ولی به طرفداری از یه فن دیگر به جنبش درومدی
در ضمن من هم نظر خودم در مورد نظر ایشون دادم شما چرا داری نظرت رو تحمیل می کنی؟ شما اگه برات مهمه که کسی نظر خودش رو تحمیل نکنه، اول خودت از این قائده پیروی کن بعد سراغ بقیه برو
عزیز ولمون کن😂مشخصه این بحث بی فایدس
مثل اینکه melina juergens و hellblade رو نخوندی و تعصبت فقط یک اسم مربوط به سونی رو دیده
اگه متا ملاکه که کلی بازی تو این لیست نیستن مثله
۹۱=Animal Well
Satisfactory=91
Thank Goodness You’re Here!=90
Tekken 8=90
Like A Dragon: Infinite Wealth =89
Lorele! And the Laser Eyes=89
Shogun Showdown=89
Paper Mario=89
و چندین عنوان دیگه با متا های بالای ۸۸
حالا باز جای شکرش باقیه نیومدن ریمستر لگبت دو رو نامزد کنن.
نامزد می شد پماد جواب نبود باید می رفتی برای قطع عضو
😂😂😂
تیک اون Kazuya هم رفت.همونی که تو گروه پلی استیشن بلبل زبونی میکرد و بقیه رو بچه سال میخوند و میگفت لست ۲ مزخرفه😄😄😄خوشم میاد یکی یکی ضایع میشن
اون که اصلا مهم نیست حتی نزدیک لست هم نشده بود نظر میداد این پرفکت که اصلا عالی بنده خدا انقدر ضربه روحی خورده هر چند وقت ی بار میاد تو خصوصی فحش میده میره
XDDDDDDDD
چه سال کویر و برهوتی بود
استالکر ۲ همونطور که انتظار میرفت به امسال نرسید (شرط نامزد ها انتشار قبل از ۱۵ نوامبره)
حق Lethal company رو هم خوردن :D
Lethal Company اگر اشتباه نکنم چون ارلیاکسسه نامزدی بهش نمیدن.
حرفیه …
به علاوه hades 2 و No rest for the wicked تا جایی که حضور ذهن دارم
امسال سال خیلی خوبی واسه صنعت گیم بود ، کلی بازی جذاب چه ایندی و چه از استدیو های AA و AAA داشتیم ولی قطعا بی اعتبار ترین و جوک ترین گیم اواردزو داره و حتی دیدنشم وقت تلف کردنه
حضور یه بازی متوسط مثل ووکانگ که به هیچ گونه شایستگی نامزد شده بماند ، من عاشق آثار فرام سافتور هستم ولی حضور یه دی ال سی اونجا عملا توهین به کلی اثر فوق العاده و بهتر که میتونستن اونجا باشن بوده
یعنی شایستگی بازی متوسطی مثل ووکانگ و یه دی ال سی از بازیایی مثل تیکن ۸ و یاکوزا و پرنس اف پرشیا و زلدای اکو ویزدام و وارهمر بیشتر بوده؟؟؟😑
امسال بدترین سال صنعت گیم از ۲۰۰۰ به اینور بوده! از بسته شدن استودیوها و شکست خوردن استودیوهای بزرگ گرفته تا خیل عظیم بازی های متوسط! انصافا نمیشه به ووکانگ گفت متوسط و تکن ۸ به هیچ عنوان نباید نامزد بهترین بازی سال میشد که خوشبختانه هم نشد!
از نظر عرضه شدن بازیا میگم سال خوبیه ، پارسالم این مشکلات بود ولی سال خیلی خوبی از نظر عرضه شدن بازیای جذاب بودن ، کلی گیم جذاب داشتیم امسال
ووکانگم که با اون لول دیزاین نداشتش خیلی بهش حال بدیم بازیه خوب باشه نه در حد یه نامزد برای بازی سال و تیکن ۸ که به شدت اثر خوش ساختی توی سبک خودش بوده چرا لیاقت نامزد شدن نداره ؟ قطعا از یه دی ال سی و یه بازی متوسط رو به خوب خیلی بیشتر لیاقت نامزد شدن داشت ، اونم نمیشد کلی اثر دیگه و لایق تر بودن
خب مثل اینکه نظرات درباره ووکانگ خیلی متفاوته
برای من که بازی خوبی بود
شاهکار نبود ولی جذاب بود
حقش بود نامزد بازی سال بشه ولی به نظرم گوتی حقش نیست
تکن ۸ هم درست میگید در حد بازی سال نبود
وقتی میای از بین جواهر های امسال بازی هایی رو برای نامزدی انتخاب میکنی طبیعتا منظور اینه که اون بازی در کنار بازیای دیگه ای که نامزد شدن خیلی تاثیر گذار تر و یا با کیفیت تر بوده
منظورمون از بازی سال بازی ای هستش که یه تاثیری روی بازی های بعد از خودش گذاشته باشه نه اینکه فقط خوب باشه تازه اگر معیارمون خوب بودن و کیفیت باشه بازیای خیلی شایسته تری از ووکانگ بودن که حقشون بود اونجا باشن ، حضور ووکانگ مثل یه توهین به اون بازیا هستش ، تقصیر سازنده های ووکانگم نیست ، تقصیر گیم اواردزه که گند زده با این نامزد انتخاب کردنش
انتظار داشتم لاست کراون تو بخش نامزد های بهترین موسیقی هم باشه…
چرا هلدایورز ۲ باید بازی زنده باشه وقتی هنوز یه سال هم نیست اومده ؟!!
دوستان مثل اینکه خیلی متوجه نشدن
از امسال محتوای یک دی ال سی ( شامل گیم پلی ، داستان،گرافیک و … ) هم میتونه کاندید و حتی برنده بشه
الان من یک سوال دارم خدایی کدوم یکی از بازی های امسال توانایی رقابت با دی ال سی الدن رینگ رو دارن؟!
اگه واقعا حق خوری نشه با قوانین جدید دی ال سی الدن رینگ رقیباش رو رنده می کنه
باشه باشه همگی تایید میکنیم
حالا برو سراغ درست
بنازم مایکروسافت مثل همیشه گوتی سال، با نامزدی هاش درو کرد
(اشکال نداره ایشالا سال)
*بعد
از شیش تا بازی کاندید بهترین بازی سال چهار تاش مال سونیه. قیافه فن بوی های جعبه دیدن داره. دی
توی نامزد های ایندی واقعا جای the plucky squire خالیه.
خیلی بازی سرگرم کننده و باحالی بود
اونایی که اعتراض میکنن به نامزد شدن دی ال سی الدن رینگ در جریان هستید که این دی ال سی به قدری بزرگه که اندازه یه بازی کامل محتوی داره؟ تا جایی که یادم میاد بهش لقب اینو داده بودن به کاملی و بزرگی این دی ال سی اندازه بلاد بورنه. خیلی انصاف نیست اعتراض به این مورد. اکه محتواش کوتاه بود اعتراض کاملا به حق و بجا بود. ولی این دی ال سی به قدری بزرگه که میشد به جای یه بازی کامل هم منتشرش کرد. نمیشد؟؟؟
https://s8.uupload.ir/files/vote-card_7ksh.jpg
عجیبه که دی ال سی الدن رینگ رو به عنوان بازی سال انتخاب نکردین👏👏
لیست عجیبیه! هیچ وقت از علاقه خودتون به پلتفرمر صحبت نکرده بودین و برام عجیبه با نمره ۹ که به ووکانگ دادین به عنوان بازی سال انتخاب نکردینش!
برنده شدن استرو با این که خوشحال کننده اس چون هم خلاقانه هست و هم به سونی میفهمونه هنوز هم سبک های قدیمی طرفدار دارن، ولی هیچ چیزی به ژانر عوض اضافه نکرده و اگر فن سرویس در این بازی انقدر زیاد نبود شاید هیچ وقت به این محبوبیت نمیرسید. من بازی ای مثل Tinykin که شاید خیلی از گیمرها نشناسنش رو خیلی بیشتر از استرو دوست داشتم و خلاقیت خوبی در ترکیب Rts و puzzle platformer در نظر گرفته بودن و world building هم خیلی دلگرم کننده بود.
۱- تقریباً هیچکدوم از ۶ بازی چیزی به ژانر خودشون اضافه نکردن. یکیش عملاً ریمیکه و یکی بستهالحاقی.
2- اضافه کردن المان معنادار به یک ژانر اتفاق رندوم و محتملی نیست هر سال انتظار داشته باشیم رخ بده.
3- با کاندید شدن بسته الحاقی و DLC در صورت لایق بودن هم مشکلی ندارم، چون به نظرم فرمت رلیز نباید در سنجش محتوا تاثیر داشته باشه و به نظرم احمقانه اس که یک بازی مثل مایلز مورالز با نقشه ثابت و تغییراتی در حد یک بسته الحاقی واجد شرایط باشه اما بستههای الحاقی بزرگی مثل Phantom Liberty و SOTE صرفاً بخاطر فرمت رلیز واجد شرایط نباشن. اما از طرف دیگه ترجیح میدم بازیهای جدیدتر در معرض نمایش قرار بگیرن. ER قبلاً یک بار در مرکز توجه بوده و کافیه.
سلام جناب کریمی. من یه گیمر قدیمی و از طرفدارای گیمفا هستم ولی خیلی کم کامنت میزارم. نظرتون واسم ارزشمنده. اگر میشه نظرتون رو راجع به فکتوریو بگین بدونم. یه بازی شاهکار گه بنظرم باید گوتی میشد. هیچ جا اسمی ازش نیست. دی ال سی اسپیس ایج همین ماه پیش اومده و شاهکار به تمام معناست. بیش از هزار ساعت پلی دادم ولی هنوز تازگی دارم واسم. Factorio space age
درود
این بازی رو تجربه نکردم اما برای GOTY و مراسمی که +۱۰ میلیون بازدیدکننده قراره داشته باشه ترکیبی از دو فاکتور مهم نقش داره: ۱- محبوبیت بازی ۲- سطح استاندارد و کیفیت بالا
مورد اول یعنی محبوبیت به معنای ترند شدن، کامیونیتی مستحکم و گسترش پیدا کردن بین بخشی قابل تاملی از گیمرها
مورد دوم هم با نظر منتقدین و نوآوری و خروجی باکیفیت گره خورده
یک بازی اصولاً باید به نوعی هر دو رو در خودش داشته باشه برای چنین مراسمی (با طیف ها و شدت های مختلف اثری ممکنه به شدت خلاقانه و منتقد پسند باشه اما با مقبولیت نسبی بین گیمرها و بالعکس). داورها هم مثل من و شما گستره مشخصی از بازی های خوب هر سال رو تجربه کردن و عملاً امکان تجربه همه چیز وجود نداره و به طور طبیعی آثاری که بیشتر هایلایت شدن در طول سال توسط افراد بیشتر تجربه شدن. یک سری آثار بیخودی لقب Hidden Gem نمیگیرن.
به طور کلی، باید از مراسمهایی مثل TGA بیشتر انتظار سرگرم شدن رو داشته باشید تا سنجش دقیق کل کارنامه یک سال گیمینگ.
مراسمی مثل GDC بیشتر بر محور نوآوری و کیفیت بنا شده و داوران هم سازندگان بازی هستند که البته باز هم عناوین معروف و محبوب تر هر سال شانس بیشتری دارن برای کاندید شدن و خواه ناخواه بیشتر در معرض نمایش قرار میگیرن.
درود و سپاس از جواب تامل برانگیزتون.
نظرتون راجع به بالاترو چیه؟
هیچکدومتون تجربش نکردین ولی من هم رو کامپیوتر هم موبایل ساعتهای طولانی بازیش کردم و مفهوم اعتیاد برام متجسم شد
به بلک میث کم لطفی کردین
اقای کریمی دوتا باز هستید؟ XD
دوتا رو به عنوان بهترین بازی esport انتخاب کردید
لیست جالبی بود
دیگه گیم اواردز رسما شده طرفداری افراطی میازاکی
قطعا سطح کارهاش بالان و بازیش خوبه ولی این dlc به شدت اورریتد هست و در زمینه روایت داستان افتصاح بود با حداقل کات سین و حداقل دیالوگ و نبود حتی یه کات سین ابتدایی
ولی این همه نامزدی با وجود حق خوری سال ۲۰۱۹ در برابر کنترل و سال ۲۰۲۲ در برابر رگنوراک اینم بدید به این dlc مسخره بازیتونو کامل کنید کی به کی هست.
Sote به زور ۶.۵ از ۱۰ هست و خود بازی به زور ۸
شاهکار باید در خیلی زمینه ها عالی باشه
بازی هایی مثل پورتال ۲
بالدرز گیت ۳
سایبرپانک ۲۰۷۷ بعد از رفع مشکلاش
ویچر ۳
گاد رگنوراک
لست ۲
رد دد ۲
اینا بین ۹ تا ۹.۵ حقشونه کلا ۱۰ مطلق اصلا نباید به بازی داد ولی الدن رینگ به شدت اورریتد هست با تکرار ایده های سری سولز مجددا یه دنیا نابود شده بازی میکنی که یه عصرو جایگزین شرایط حال کنی شالوده بازی های میازاکی تغییر از یه عصر به عصر دیگن که کلی هم رفرنس به انیمه برسرک داره بعد افراد به به و چه چه که استاد چی ساخته
ساختن بازی سخت ملاک بهترین بودن نیست و من اصلا سختیش باعث نشد تمومش نکنم اصلا مشکلم این نیست این بازی بیش از حد جایزه برده در صورتی که لیاقتشو نداشته مشکل اینه.
تمام محتوای گیم با dlc رو تجربه کردید یا نه گیمو رها کردید تمومش نکردید؟
اره ۳۰۰ ساعت داخل فقط یه کرکتر بازی کردم و اتفاقا واسه dlc به شدت هایپ بودم و همون وسطهاش که از دیالوگ های انسبخ فهمیدم باس پایانی رادان هست با جسم موگ و روح رادان اولین ناامیدیم بود
اما به هرحال تمومش کردم داخل چند روز و از نپرداختن به جزئیات و دیالوگ ها و کات سین های کم بازی به شدت ناامید شدم و بعد از کامل کردن تمام مکانهای تفرقه و همه چیش به شدت میشه گفت خشک و بی معنی بود کلا داستان اصلی هم روایتش بد بود چه برسه به اینکه بری دانجن خالی از هرنوع معنایی و جمله ای رو کامل کنی تا با یه باس تکراری دیگه رو به رو بشی دوباره تلپورت کنی نزدیک ورودی
۸۰ درصد بازیو اصلا محتوایی توش نیست عنلا تکرار حوصله سر بر هست و نهایتا ۶ هست این دی ال سی
عملا کارهایی که هدفی توش نیست ایتم هایی که اکثرا به درد نمیخورن وسواس و عقده شدید نسبت به مرداب های سم و رات و به طور کلی ایده های سری سولز که حسابی انجام شده بود قبلا اسبی که کلی از جاهای بازی کاربرد نداشت و ماموریت های بی روح شامل پیدا کردن یه ایتم رفتن پیش به شخصیت که کلا معلوم نبود بار بعد کجا میره حالا در این باره گفتم این مشکل طراحی ماموریت و نداشتن یه چیزی مثل دفترچه یاداشت یا منو نکات درباره شخصیت ها و اطلاعات کلی و یک جا و در ضمن طراحی منو یاداور به همراه لیستی که مثل بقیه بازیا خط بخره یا رنگ عوض کنه که یعنی فلان شخصیتماموریتش انجام شد. یه زمانی در شروع اولین بازی های فرام سافتور هزینه بر و سخت بودن ولی به هیچ عنوان واسه الان قابل قبول نیست که کسی بگه اره این سبکش هست و شما نفهمیدید اتفاقا ما میفهمیم شما کیفیت ساخت بالا نمیدونید چیه.فرام سافتور به شدت سعی میکنه هزینه ساخت بازیو کم نگه داره تا حداکثر سود رو ببره ولی به اندازه کافی نقد نمیشه بابتش و در طراحی و کیفیت ماموریت های فرعی به شدت قدیمی و ضعیف هست و شباهت درستی به action rpg نداره بیشتر action هست اکثر شخصیت ها در نهایت یا بعد از دو خط دیالوگ بهت حمله میکنن.
نقشه بازی به شدت ضعیف هست دانجن ها نقشه درست حسابی ندارن طراحی چند طبقه بازی حس خلاقیت نمیده بلکه حوصله سر بر و بی خردانه هست(اگر فکر میکنید اینو میگم چونکه توانایی حل پازش هاشو ندارم باید بگم که من پورتال ۱ و ۲ رو بدون هیچ راهنمایی داخل ۲ روز متولالی تموم کردم و اونجا کیفیت ساخت پازل و طراحی حساب شده و منطقی هست نه مثل این که یه منطقه از مپ زیر یه جای دیگن و ازادی عمل نداری و یه در که به راحتی باید خراب بشه باید دنبال کلید بگردی یه جای دیگه مپ اصلا حساب کتاب و منطقی توش نیست یا پرش های ذره ذره و در سطح نسل ۷ واسه رسیدن به ۳ انگشت اینا ضعف در ساخت هست نه هنرمندی سازنده
یه مورد دیکه اینکه پایان بازی هیچ معنایی واسه جهان بازی نداره ۴ نوع پایان یکی هست جز در حد یه فیلتر اب و هوا و یه کلمه در اخر دو تا پایان دیگه هم که فرنزید فلیم باشه باز ناقص هست و یه کات سین محدود و پایان رانی با وجود ساعتها زحمت اضافه در حد دو دقیقه کات سین داره و توضیح کافی نداره و اره بعدش به برج رانی رفتم اون جملاتش هم بازم کافی نیست
دنیا رو به خوبی به سرانجام نمیرسونه و
در واقع مورد اخیر رو گفتم که به این برسم که بعد از پایان مستقیم برمیگردیم به رندتیبل اگر هم نخوایم بریم نیو گیم انتظار هست همون محدود npc باقی مونده دو تا دیالوگ جدید نسبت به الدن لردی که هستیم بگن اکثر npc ها که به فنا رفتن همون محدود باقی مونده هم هیچ جمله ای ندارن همچنان اهنگر بازی مستر هیوگ داره جملات تکراری میگه که الدن لرد شو و حالا اون حافظش به هم ریخته ردریکا چی؟ رلانا چی ایناها لازم بود نسبت به انتخابمون چند تا جمله بگن که واسه هر پایان فرق کنه و یه تغییر و تاثیر مشاهده پذیر در اتمسفر بازی و انتهاش ببینیم (مثلا پایان مرد عنکبوتی مردم جنلات جدیدی میگن بهمون) ما یه نقشی به عنوان لرد داشته باشیم چیزی که از ابتدای بازی مدام توسط npc ها داره بهمون امر و نهی میشه که یا بشو یا در حدش نیستی بعد از الدن لرد شدن بازی در پوچی نهایی قرار میگیره
این توضیحات یه سری از دلایل این بود که این بازی ارزش ۱۰ نداره و اورریتد هست.
واسه کسی که تجربه بازی های مختلف و خلاقیت ها رو نداره اره مشکلی نیست اما وقتی که کلی بازی تموم کرده باشی با استاندارد بالایی نقد میکنی و این بازی ۸ دی ال سیش ۶
نکات قوتش رو هم میگم چیزهایی که داخل الدن رینگ عالین
طراحی هنری و تنوع رنگ و موسیقی عالی
موسیقی به شدت عالی که میشه سوندترک هاشو جاهای مختلف گوش داد و حس بی ربطی نگرفت یه سری سوند ترک مثلا رزیدنت ۷ ذهن ادمو خارج از بازی به هم میریزه یا با وجود باحال بودن سوندترکهای فاینال فنتزی ۷ ریمیک از ۲۴۲ تا سانگ کلا یکیشو تونستم نگه دارم و بقیشو پاک کردم اما الدن رینگ از مجموع حدود ۸۰ تا اهنگ بازی و دی ال سی ۱۳ تاشو گوش میدم همچین سطحی از کیفیت عالیه
یه نکته هم که باعث میشه به dlc sote امتیاز ۵ ندم نبرد با یاران لدا هست که خودش یک امتیاز ارزش داره اونجا موسیقی و دیالوگ ها و نبرد حماسی خیلی خوبی هست که حتی از باس فایت حوصله سربر و غیر منطقی با کانسورت رادان با پایان بندی ضعیف و بدون دیالوگش هم بهتره
باس نهایی بسازی دیالوگ واسش نذاری فقط میکلا بیاد بپره رو کولش بی ربط بگه🤣🤣🤣
همین که میگی سال ۲۰۱۹ حق خوری صورت گرفت سطح عقلت رو نشون میده، فعلا منتظر باش تا دی ال سی هم گوتی رو ببره اونوقت دیگه هیچ پمادی واست کارساز نیست، حتما معتقدی که تو ۲۰۲۲ هم رحمناروگ باید گوتی میشد؟! خخخخخ
گوتی های بیشتری رو قراره از فرام سافتور ببینیم، خیلی بیشتر..
این جور حرف زدن هم سطح شعور تو رو نشون میده
من یه فن بوی خدا زده نیستم. بازی های مختلف رو تجربه میکنم و نقاط قوت و ضعفشونو کاملا عادلانه بیان میکنم اکثر افراد کنترل رو با دی ال سی هاش تموم نکردن بعد الکی طرفداری میکنن.من موقعی که الدن رینگ گوتی شد واقعا خوشحال بودم چونکه رگنوراکو نرفته بودم ولی بعد از اینکه پورت پی سیش اومد تازه فهمیدم اشتباه میکردم الدن رینگ نهایت ۸ باشه ولی رگنوراک ۹ هست خیلی خوش ساخت تره.اینجور نیست که با کات سین ابتدایی عکس به عکس با کمترین هزینه ساخته شده باشه
و تکسچرهاش در حد نسل ۸ باشن و گیم پلی واسه بازیکن کند باشه حتی اگر کلا ارمور استفاده نکنه باسها خیلی سریع هستن و منطقی نیست.از طرفی در زمینه کیفیت روایت و منطق و جواب دادن به سوالات رگنوراک خیلی بهتره.حتی پسرهای ثور هم کیفیت خلق شخصیتشون از کل بچه های مریکا و خود مریکا بهتره که کلا چند خط نهایتا قبل از باس فایت دیالوگ دارن و کلا میگن احازه عبور نمیدیم.در دی ال سی که کلا دیالوگ ندارن خیلیاشون کات سین هم هیچی.پایان هم به شدت ضعیف بدون تاثیر روی پایان بندی اصلی بدون کات سین کافی بدون نواوری دوباره یه رادان🤣شاهکاری که توضیحاتش داخل ایتم باشه 🤣🤣🤣🤡🤡🤡و من دارم دلایل اینو میگم که این بازی اورریتد هست مخصوصا دی ال سی که کلا ارزش یه بار تموم کردنو داشت بعدش پاکش کردم اومدم دوباره برم دیدم بازی ۶ ارزش نداره اگر میخواستم ۶ بازی کنم اسکول اند بونز بازی میکردم در صورتی که ۳۰۰ ساعت داخلش زمان صرف کردم که اکثرش ماله بازی اصلی بود و میشه گفت تجربه خوبی ارائه میده اما فرق هست بین فن بوی با کسی که عادلانه میگه یه بازی این ایرادهارو داره و لیاقتش ۸ هست نهایت.حالا بشین گریه کن چونکه میازاکی معلوم نیست چیکارت هست که بهت برمیخوره کسی دربارش حرف بزنه و منطقی ایراد بگیره.
من پیامتون رو خوندم جواب نقد هایی که کرده بودید هم الان میدم. قبل ازینکه هم چیزی بگم این نظر شماست این جا هم یه سایته همه میتونن نظر بدن و اگه یه گیم رو من یا شما بگیم شاهکار اشغال خوب یا ضعیف هیچ تاثیری که روی بازی نداره هیچ برا سایتم خوب هست چون فعالیت میره بالا دلیل اینکه هم من اومدم جواب بدم اینه که دیدم شما اون چیزی که گیم می خواسته رو نگرفتید و انچنان با سبک روایت و داستان گوییش ارتباط بر قرار نکردید و یخورده منطقی و دیدی که به گیم داشتید زاویه دار بوده مثلا چیز هایی که گیم می خواسته به شما برسونه رو گفتید نه من اینو دوست ندارم قبول هم نمیکنم و به چیز بده .اولین نکته ای که می خوام بگم اینه که بخش زیادی از مطالبی که گفتید مربوط به مفهوم ذهنی شماست که از rpg دارید و اینکه حتی ساب ژانر سولز رو درک نکردید یعنی برای خودتون یک کادر و چهارچوب و ساختاری طراحی کردید که میگید اگر از این کادر خارج بشه بده مثلا روایت داستانی ساب ژانر سولز مختص به خودشه. نبود دیالوگ یا کات سین زیاد به هیچ وجه ضعف حساب نمی شه و بودن بخشی از اطلاعات گیم هم درون ایتم ها هم ضعف بودجه نیست که بگیم اره نمی تونه داستان بنویسه دو تا متن و عکس گذاشته داخل ایتم یا مثلا شروع بازیش با کات سین نیست و بودجه نداشته چهار فریم عکس گذاشته در صورتی که هنوز بخاطر یه دونه از همون فریم عکس که رادان (با جثه کوچیک) با مورگات در گیر شده بحث خیلی سنگینی مربوط به قدرت این دوتا کرکتر هست چون روی مفهوم و داستانی که ما ازون کاراکترا میدونیم بشدت تاثیر گذاره .
یعنی برادر ۷۰ درصد چیز هایی که به عنوان ایراد گفتید مربوط به سلیقتون بوده چرا چون این مقداری که شما به عنوان چیز بد یا ضعیف ازش نام بردید اصلا ضعیف نیست و ویژگی سولزه که ساختار شکنه به همین دلیله که زیر ژانری به اسم سولز به وجود اومده چون ساختار و محدودیت های ژانر rpg رو شکست. این که کات سین و دیالوگ ندارن کاراکترا دلیل بر این نمیشه که شخصیت پردازی ضعیفی دارن یاکه داستان معیوبی داره چون یه حجم زیادی از محتوا و داستان بازی از دنیا سازی و اطلاعات داخل ایتما میاد این که شما چشمتون رو اینارو بستید و میگید ضعف بوده .(حتی موسیقیش هم داستان می گه مثلا اون صحنه که گرالت جنازه سیری رو پیدا می کنه یا مثلا باس پایانی دارک سولز یک گویین که لرد روشناییه فقط با بخش های سفید پیانو ساخته شده و اون موزیک القا کننده داستان اون کرکتر هست اگه بررسی هاشو مشاهده بکنید کاملا متوجه عمق این شخصیت ها می شید.
در مورد گاد رگناروک هم من دقیقا برعکس اتفاق شما برام پیش اومد من اول سیستم هنوز نداشتم که بتونم الدن بازی کنم داخل گیمنت گاد رگناروک رو صد کردم می گفتم چی داشت الدن رینگ که گاد گوتی نشد بعد اینکه بازی کردم متوجه شدم چی داشت . گاد اف وار رگناروک ۸.۵ بالاتر حقش نیست . مثلا شما گفتید روایت الدن بده ولی بد نیست و متفاوته بهش میگن روایت قطره ای یا پازلی و داستان رو به روش متفاوتی از کات سین و دیالوگ تعریف می کنه یعنی محدود نیست و شما باید محتویاتو و کنار هم بزاری تا داستان رو متوجه بشید ولی مثلا همین گاد اف وار رگناروک شیوه روایت داستانش خطیه و پر کاتسینه شما نباید زحمت خاصی برای برداشت مفهوم و داستان از اون داشته باشید و نیمه اول داستان خیلی خوب و عالی پیش میره ولی داستان از نیمه دوم که شما کنترل اترئوس رو بدست می گیرید روایت مشکل پیدا عملا یه مرحله اضافی و بیخود می رید به اسم آیرون وود (این چیزی نیست که من بگم اکثر منتقدا به این مرحله گیر دادن) که تنها تاثیر کاراکتر دختره این بود که داخل پایان بازی با فنریر دروازه باز کرد همین شخصیت اترئوس هم هیچ رشدی نکرد و پخته تر نشد داخل داستان (اینم حرف من نیست سازنده شخصیت کریتوس تو یه مصاحبه گفته بود که پتانسیل رشد شخصیتی اترئوس حروم شده و اون هنوز همون بچه ی نسخه ی قبله ) هم جالب پیش نمیره تازه وقایع رگناروک هم خیلی سریع پیش میره نسبت به اول گیم عملا میتونستن گاد رگناروک رو تبدیل به دوتا گیم بکنن تا شخصیت پردازی کاراکتر ها تکمیل بشه شخصیت اترئوس افتضاح بود رشد شخصیتی کریتوس عالی بود ولی خیلی سریع رخ داد می تونستن بیشتر بهش بپردازن شخصیت ثور هم تا نصفه بازی که خشمش رو میدیدم خیلی عالی بود ولی اینکه تبدیلش کردن به پدری که ثانیه های آخر از کارهاش پشیمون میشه اصلا آپشن خوبی نبود چون هنوز نیاز داشت اون شخصیت رشد پیدا کنه . اینم که تو جواب اون بنده خدا گفتید شخصیت پردازی پسرای ثور از دمی گادا و ماریکا بیشتره امید وارم ترول بوده باشه وگرنه من دارم وقتمو برا هیچی تلف می کنم . یه چیز دیگه هم در مورد پایان بازی که گفتید بر می گردید به روند تیبل و هیچ کاراکتری دیالوگی نداره هیچی نداره این عزیز دل ساختار گیمه سولزه.
اگه به قول خودتون گیم زیاد بازی کرده بودید مثلا دارک یک رو بازی کرده بودید میدونستید که سری گیم های سولز بر مبنایی ساخته شدن که شما بعد از زدن باس آخر برید نیو گیم پلاس تمام گیم های سولز روز عرضه از قابلیت نیو گیم پلاس بهره مندن برعکس گیمای دیگه مثل همین گاد رگناروک که یکسال بعد تازه پچ جدید داد قابلیت نیو گیم پلاسو اضافه کرد. دارک سولز یک بعد از زدن گویین خود گیم مستقیما شما رو میبره نیوگیم پلاس تنها دلیل اینکه نمیزارن گیم دیگه مستقیم بره نیوگیم پلاس به خاطر اینه که شاید خیلی از پلیرا هنوز کل محتوای گیم مثل لوکیشنای مخفی یا شاید کوئست هارو کامل نکردن اینکه میگید چرا دیالوگ ندارن به خاطر اینه که گیم تموم شده . شما باس آخر می زنی گیم تمومه تموم کامل.قرار نیست بعد از زدن باس آخر هیچ اینترکشنی بگیرید این جزو پایه های دیزاین گیمه یعنی آقا باس آخر نقطه ۱۰۰ گیمه اگه شما از ۲۰ پریدی ۵۰ پریدی ۸۰ بعد رسیدی ۱۰۰ دلیل بر این نیست که مشکل از گیمه مشکل از پلیرشه . در مورد گیم پلی هم اولا که کند نیست ثانیا تنها ۴ روش منطقی برای قویتر کردن باس وجود داره ۱ کمبو بیشتر بزنن ۲ دمیج بالاتر بره ۳ اچ پی بالاتر بره ۴ سرعت بره بالاتر به حدی که گیم دچار مشکل نشه و هیچ جور دیگه ای نمیشه یه باس رو قوی تر کرد داخل یه گیمی .هرکدوم از اینا از حدش بگذره منطق داخل گیمپلی از بین میره در چه صورت گیمپلی همچنان منطقی میشه که سازنده گیم بیاد خلاقیت بخرج به همون اندازه ای که باس رو سخت می کنه به همون اندازه آپشن برا زدنش بزاره مثلا گارد کانتر برا شیلد، سامن، انواع و اقسام باف ها و اینکندیشین ها و حتی برا باس های بزرگ نسبتا کند یا داخل اپن ورد قابلیت استفاده از اسب رو بهت میده بخاطر همینه از لحاظ بیس باس دیزاین، الدن رینگ با اختلاف سخت ترین باس هارو داره ولی از اکثر سولز بازا بپرسی بهت میگن الدن آسون ترینه چرا چون اون بقول شما ۸۰ درصد بیخود رو برات گذاشته تا کرکتر رو ارتقا بدی این آپشن رو گذاشته که اگه نمی تونی یه باس اصلی ای رو بزنید اسکیپش کنید باز از همون ۸۰ درصد بی محتوا اضافه کنید قوی تر بشید بعدا برگردید بزنید . این از گیم پلی .
در مورد سه انگشت هم اون یکی پازل نیست یه پلتفرمینگ سادست همین تنها پازل هاشم اون برج های مجیکراست که خیلی آسونه و بعضی از دانجن هاش هم که اتفاقا چند تاییش خیلی خلاقانه و گیج کننده بود ولی بقیش حس کپی پیست بودنو داشت. مورد بعدی اینه که مپ دنیای الدن رینگ جزو تاپ ۳ مپ دیزاینا تو اپن ورده اینو حداقل در موردش یه تحقیق بکنید اگه هم حوصله ندارید یه بنده خدایی به اسم خسرو داخل یوتویوبه که کارش کلا تحلیل دیزاین گیماست داخل یوتوب فارسی ایشون بهترین تحلیل هارو می کنن تازه متوجه میشید که میازاکی چه دنیایی خلق کرده. در مورد اون ۸۰ درصد هم که می گید هیچ محتوایی نداره بالاتر گفتم یکی از علتهاش چیه مورد دیگش اینه که گیم یه گیم اپن ورده که محوریتش روی اکشن هست یعنی چی
یعنی موب و باس = با محتوا، شما با گیمی مثل رددد یا ویچر طرف نیستی که داخل مپش پر npc باشه که حداقل بتونی یه رندوم اینترکشنی باهاشون داشته باشید ، شما عملا هربار که بشینی سر گریس ها گیم یه سیو و ریستی برا دنیا داره (مآب های و باس و کوئستا شامل این نمیشن و کوئستا پیش میرن) که مآب های بازی بر می گردن به اون لوکیشن اولیه که براشون در نظر گرفته شده این چیزی که الان توضیح دادم حکم تنه و قفسه ی بازی رو داره بد نیست خیلی هم در نوع خودش خاص و عالیه ولی این امکان وجود داره که یکی خوشش نیاد قابل احترام هم هست . در مورد تکسچر ها حرفتون درسته اصولا گیمای میازاکی از لحاظ گرافیک فنی همیشه عقب تر از گیمای روزن که دو دلیل دلیل اول اینه که موتور بازی سازیشون با وجود تمام ارتقا هایی که پیدا کرده محدودیت تو یسری موارد داره مورد دوم هم اینه که خود سازنده نمی خواد داخل مصاحبه خودش هم بود که می گفت ما روی گرافیک تمرکز نداریم بلکه تمرکزشان روی دیزاین و گرافیک هنریه مثلا شما الان اسکایریم سال ۲۰۱۱ پلی میدی اولین چیزی که تو ذوقت میزنه گرافیکه این مورد شامل دارک سولز یکم میشه که همون سال عرضه شده اونجا هم شما همچین حسی دارید ولی مثلا وقتی به انور لاندو برسید می گی چطوری همچین جایی طراحی کرده . در واقع میشه گفت میازاکی گیماشو از روی گرافیک بصری و روایت داستانی مستقیم با کاتسین ها و دیالوگ های زیاد به گرافیک هنری کاتسین های کمتر ولی پر مفهوم تر تغییر داد و جدای از اینا روی گیم پلی تمرکز بیشتری گذاشت اینها دلیلی بود که ساختار شکنی اتفاق افتاد و ساب ژانر سولز بوجود اومد. این از الدن رینگ.
در مورد بحث دوم که در مورد سکیرو بود اینو بگم که کنترل بازی کردم کاملش هم کردم همیشه هم غصه می خورم چرا گیمایی مثل کنترل و آلن ویک ۲ که اینقدر خوش ساخت بودن به حقشون نرسیدن کم فروختن و کم بهشون توجه شد ولی به هیچ وجه به هیچ وجه کنترل بهتر از سکیرو و دث استرندینگ نبود و نمی تونست گیم سال بشه . نمی دونم سکیرو پلی دادید یا نه ولی اینو بدونید که سکیرو سولز لایک نیست سولز بورن هست تفاوتش کاملا مشخصه با بقیه گیما هم از لحاظ گیم پلی هم روایت داستانی کامل با سری دارک سولز و الدن متفاوته . یادتونه که نوشتید در مورد گیم پلی و داستان و کوئست ها که گفتم چرا داخل سولزا اونا ضعف بحساب نمیان داخل سکیرو بحث فرق می کنه چون سولز لایک نیست تمام کاراکترا شما دیالوگ زیاد باهاشون دارید ۹۹ درصد، جای بعدی که میرن رو میگن داخل کوئست با باس های اصلی دیالوگ دارید مهمترین هاشون هم کات سین دارن جدای از اون بعد از زدنشون مموریشون رو می گیرید که قشنگ اطلاعات و داستان رو براتون میگن یسری از ایتم های مهم که اطلاعات زیادی رو انتقال میدن داخل یه منوی مخصوص به خودش دارید عملا چیز هایی که شما می گفتید داخل الدن نیست داخل سکیرو هست چون بر پایه سولز لایک ساخته نشده.
سعی کردم داخل این پیام با تحقیق کردن و دور از تعصب حرف بزنم از خودمم داستان در نیاوردم و تمام سعیم رو کردم که توضیحات کاملی براتون بفرستم خلاصه اگر اینقدر وقت گذاشتید تا آخر مطالعه کردید سپاس گذارم اگر با جایی از حرف من مخالف بودید خوشحال میشم داخل شخصیم به اشتراک بزارید.
Monster hunter wilds اون وسط تو مورد انتظار ترین ها چی میگه
تو بعضی بخشا واقعا حق خوری شده،
جدا از اینا
به نظرم ووکانگ و استرو بات بهترین گزینه ها برای بازی سال هستن
چرا لیست بازی های مورد انتظار چند گزینه ایه ؟
منظورمو گرفتین 😉😉😉 VI🔥🔥
فقط لیست نامزد بهترین بازی سال نشون میده که چقدر سال کویری بود کلا لیست نامزدها همه بخشها بعدشم درسته که الدن رینگ بسته گسترش دهنده بود نه دی ال سی ولی یکبار اصل بازی جایزه گرفته چون امسال بازی منتشر نشد از نظر کیفیت تعداد رو پر کنه ولی دیگه بالای متا ۸۰ رو در نظر میگرفتن عادلانه تر بود جای بسته الحاقی الدن رینگ که الحق بی نظیر بود ولی از نظر قوانین و رعایت عدالت میتونستن هلبلید دو یا استلار بلید رو بزارن که الحق والنصاف نسل نهمی ترین بازی ها بودن و میتونستن این شکاف پر کنن
افتضاح ترین سال گیم اواردز
انتظار داشتم space marin هم کاندید گوتی بشه که نشد 😞
الدن رینگ باز هم درخشید 🔥❤️🔥
اگه قراره این مراسم و ببینم بیشتر بخاطر اخبار و برنامه های آتیه وگرنه کاندیدها تو اکثر موارد جذابیت و رقابت جالبی نداره و به شخصه هیجان خاصی توش نمیبینم
به نظرم سایلنت هیل ۲ باید توی بهترین کارگردانی هنری و بهترین کارگردانی و بازی های سال می بود
مسخره ترین لیست به روایت تصویر
یه DLC رو جا کردن تو قسمت نامزدای بازیای سال
اگه قرار بود دی ال سی برنده شه ، پارسال هم باید بهترین داستان رو دی ال سی فانتوم لیبرتی میبرد D:
علیرغم اینکه بازی های سولز رو پلی میدم و دوست دارم ولی همیشه از این اورریتد بودنشون شکایت دارم.
زمانی که دیمنز سولز منتشر شد ، همه هیتش میدادند بس که سخت بود ولی الان …
من موندم دی ال سی گاد والهالا چیشد
تو همین مراسم معرفی شد ولی هیچ خبری ازش نیس
خب، من میگم نود درصد FF7 Rebirth گوتی میشه چون پارسال هم جایزه مورد انتظارترین بازی رو برد. ده درصد هم احتمال داره که استرو بات برنده بشه.
اما چندتا انتقاد، چرا منتظر انتشار استاکر و ایندیانا جونز نموندن؟؟! حالا به ایندیانا جونز امید زیادی نیس ولی خدایی اگه دو روز دندون رو جیگر میذاشتن استاکر بیاد و بعد نامزدا معرفی میشدن دنیا به آخر میرسید؟ عجبا. الان اگه یکی از این دوتا بازی خوبی دربیاد عمرا دیگه سال بعد نمیتونه جایزه ببره به خاطر دروکاری های GTA 6.
ضمنا دی ال سی چی میگه اون وسط؟! Like a Dragon و Silent Hill و Stellar Blade و… کشکن؟!
یهو میاد قانون درست میکنه بعد ده سال : ریمک و دی ال سی هم میتونه نامزد بشه… مسخره .. فقط بخاطر elden ring این کارو کردن . اگه آلدن ببره من دیگه این مراسم و نگا نمیکنم
بهترین بازی سال Black Myth 🥇
بهترین بازی :
خودم طرفدار بلک میث هستم ولی استروبات هم واقعا خوبه و میتونه ببره .
تنها جایزه ای که به نظرم قطعیه ، جایزه مورد انتظار ترین بازیه که قطعا GTA 6 این جایزه رو میبره .
بهترین بازی اکشن رقابت حساسیه ، معلوم نیست کدوم میبره .
در کل دوست دارم بلک میث موفق باشه ، استروبات هم بی جایزه نمونه ، اگر هم جایزه مورد انتظار ترین بازی رو GTA 6 نبره ، کلا مراسم باید منحل بشه .
🪐فگد استارفیلد🪐
Astro bot به احتمال بالا برندست تو بهترین بازی سال
برای بهترین کارگردانی هنری ، به جای black myth : wukong ، نوشتید black myth : waking 😂😂
استلار بلید و پرنس اف پرشیا و کلی بازی باکیفیت دیگ امسال عرضه شدن ولی ی dlc رو میکنن نامزد بازی سال واقعا جای تاسف داره
ووکانگ و استرو بات و فاینال حقشونه واقعا 🔥 راجب دی ال سی الدن نظری ندارم البته دی ال سی شاهکاری بود ولی آخه دی ال سی و ریمیک و ریمستر جزو بهترین بازی های سال ؟ برا من خیلی عجیبه واقعا ولی حالا هرچه پیش آید خوش آید چی بگم والا دیگه به این نسل دارم کم کم عادت میکنم
طبق معمول،جایزه ی برنامه ریزی شده برای تقدیم به عناوین سونی خبیث!
بهترین بازی سال SOTE?
من عاشق این بازیم ولی داره حق بقیه رو میخوره
فقط فاینال فانتزی.
بازی سال :
FINAL FANTASY 7 REBIRTH
🙂
(مدت زمان بازی هم در نظر بگیرید)
مورد انتظارترین بازی:
Death stranding2:on the beach
بهترین فیلم/سریال اقتباسی از بازیها:
Arcane و Fallout
بهترین بازی اکشن ماجراجویی:
Silent Hill 2 remake
بهترین بازی استراتژیک/شبیهساز:
Frostpunk 2
بهترین بازی مبارزهای:Tekken8
بهترین بازی موبایل:Zenless zone zero
بازی سال هم استروبات.