شایعه: فروش Dragon Age: The Veilguard کمتر از Star Wars Outlaws تخمین زده میشود
طبق یک شایعه جدید، عنوان Dragon Age: The Veilguard، بسیار کمتر از Star Wars Outlaws فروخته است.
یوتیوبر مشهوری با نام Endymion اعلام کرد که با استناد به برخی منابع قابل اعتماد خود، باور دارد Dragon Age: The Veilguard تاکنون تنها ۵۰۰ هزار نسخه فروش داشته که چیزی حدود نیمی از فروش Star Wars Outlaws در بازهای مشابه به شمار میرود. وی در این باره این چنین توضیح میدهد:
به گفته یکی از منابع نزدیک به BioWare، پیشفروش Dragon Age: The Veilguard بسیار کمتر از آن بود که گمان میکردیم. قبلاً در یکی از ویدیوهایم گفته بودم که آمار تقریبی پیشفروش این عنوان، چیزی حدود ۱۱۵ هزار نسخه بود، اما اطلاعات جدیدی که به دست من رسیده، حکایت از پیشفروش ۷۰ الی ۷۵ هزار نسخهای دارد. بنابراین، اوضاع برای EA چندان خوب به نظر نمیرسد.
این یوتیوبر در ادامه، آمار تقریبی فروش کلی این عنوان را که از منابع خود شنیده است، به اشتراک گذاشت:
به طور کلی، به من گفته شده که Veilguard تاکنون تنها چیزی حدود ۵۰۰ هزار نسخه فروش داشته است. شاید این عدد برای برخی «کافی» به نظر برسد، اما برای عنوانی به این بزرگی، فاجعهبار تلقی میشود. چیزی که این شرایط را وخیمتر میکند، حجم زیاد بازیکنانی است که در حال مرجوع کردن (ریفاند) این عنوان هستند.
سپس Endymon با اشاره به این آمار ضعیف، ادامه داد:
به گفته منابعی که با آنها در ارتباط هستم، مدیران ردهبالای BioWare باور داشتند که این عنوان در اوایل عرضه به حداقل ۱۰۰ هزار بازیکن همزمان دست مییابد که البته این اتفاق هرگز رخ نداد. در واقع، Dragon Age: The Veilguard در شلوغترین ساعات خود، تنها توانست به حداکثر ۸۹ هزار بازیکن همزمان برسد. همچنین، در مورد سرویس اشتراکی EA که بازیکنان میتوانند با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه برخی عناوین را در زمان لانچ تجربه کنند نیز چندان اوضاع جالب نیست. Dragon Age: The Veilguard تنها توانسته ۲۰۰ هزار مشترک را برای اشتراک Origin جذب کند که بسیار کمتر از پیشبینیهای BioWare و EA محسوب میشود. طبق اطلاعات من، The Veilguard برای موفقیت تجاری نیاز داشت که ۳ الی ۴ میلیون نسخه به فروش برساند و خب… گمان نمیکنم که چنین چیزی حتی ممکن باشد، خصوصاً وقتی تنها در چند روز گذشته، بیش از ۳۰ هزار مرجوعی برای این عنوان ثبت شده است.
اگر این شایعه درست باشد، به نظر میرسد که Dragon Age: The Veilguard حتی بدتر از Star Wars Outlaws عمل کرده است. حال بازی حدوداً سه هفته دیگر مهلت دارد که به آمار فروش یک میلیونی Star Wars Outlaws برسد، در غیر این صورت، میتوان آن را یکی از بزرگترین شکستهای تجاری سال ۲۰۲۴ قلمداد کرد.
متأسفانه تا به این لحظه، BioWare برخلاف دیگر استودیوها و ناشران، اطلاعاتی در رابطه با فروش Dragon Age: The Veilguard منتشر نکرده است. برای مثال، استودیوی Atlus حدود ۲۴ ساعت پس از انتشار، فروش ۱ میلیونی عنوان Metaphor: ReFantazio را در فضای مجازی به صورت رسمی اعلام کرده بود یا Bandai Namco به همین شکل، خبر از فروش ۳ میلیون نسخهای Dragon Ball: SPARKING! Zero طی روز اول عرضه را داده بود.
از دیگر نشانههای وضعیت وخیم این عنوان از حیث تجاری، میتوان به اعلام BioWare به عدم پشتیبانی بیشتر از Dragon Age: The Veilguard با بستههای الحاقی اشاره کرد.
البته، لازم به ذکر است که اطلاعات ذکر شده توسط اندیمیون، تنها در حد یک شایعه بوده و باید منتظر انتشار بیانیههای رسمی بیشتر از سوی BioWare باشیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
انتظار دارند بازی رو که تا خرخره پر ووک کردند، مردم بخرند(تازه ووک بودنش به کنار. حتی دراگون ایج هم نیست😕) خیلی رو دارند😂😂😂
بازی از نظر گیم پلی ازون چیز خشکی ک قسمت های قبل بود در اومده و برعکس نسخه قبلش که مبارزات تکراری و بی جون بود الان تبدیل شده به چیزی که مبارزاتش واقعا لذت بخش و اعتیاد آوره (با اضافه شدن سیستم parry – dodge – takedown ) و اضافه کردن پارکور / و انیمیشن های خیلی خوب و ابیلتی های پسیو مختلف و جادو و …
اضافه شدن باس فایت های خیلی خوب و متنوع
شخصیت سازی کارکتر اصلی یکی از پر جزئیات ترین هایی بود ک دیدم و هرجور که تو فکرت میگنجه میتونی شخصیتت رو بسازی
جهان بازی پویا هست و میتونی حرکت مو های شخصیت اصلی هنگام دوییدن و تکون خوردن رو ببینی
سینماتیک های بازی از حالت خشک در اومده و مبارزات تن به تن و حماسی داخلش میبینی
دیالوگ های بازی هوشمندانه شده و یه سری دیالوگ دلقک شکل اضافه شده که میتونی متلک بندازی به بقیه و شخصیتت رو یه شخصیت بذله گو نشون بدی
ماموریت های بازی تا اینجا همش برام لذت بخش بوده چه فرعی و چه اصلی
انتخاب ها تاثیر گذار هستن و تاثیرش رو به سبک بازی های telltale بهت نمایش میده (فلانی approve کرد فلان حرکتو زدی و این اتفاق بخاطر فلان انتخابت بود ..)
من بعنوان کلاس rogue که انتخاب کردم واقعا لذت بردم از مبارزات و مراحل و داستان تا اینجای بازی ک ۳۰ ساعتی بازی کردم و تنوع دشمن ها تا اینجا عالی بوده
تنها مشکلی که داشتم افت فریم تو شهر های بزرگ و پر چمعیت بود که میشه درک کرد و با آپدیت جدید این مشکل نبود
کرکتر های متنوع داخل بازی هستند که هرکدوم شخصیت های خودشون رو دارن و تا حالا جذاب بودن برام
دیالوگ های npc ها و شخصیت های اصلی عالیه
موقع مبارزه ، هم تیمی هات به مدل مبارزت کامنت میدن که خیلی جذابه (بد باشی میگن ، خوب باشی میگن)
مدل روایت داستان که وریک مدل راوی طور روایت میکنه خیلی جذابه
گشتن تو محیط بازی لذت بخش و غیر تکراریه
در کل بگم من واقعا لذت بردم از بازی و انگار تمام نکات خوب بازی های مختلف رو ترکیب کردن و یه بازی عالی دادن بیرون
من بازی رو بازی کردم و تمام اینا تجربیاتم بود
حالا یه نفر دیگه که بازی رو بازی کرده لطفا بیاد بگه به فلان دلیل بازی ارزش خرید نداره و بازی آشغالیه
صرفا بلدین رو موج بیفتین و حرفایی ک بقیه زدن رو تکرار کنید و مطمئنم ۹۰ درصد حتی بازی روبازی نکردین که هیچ ، کلیپ گیم پلیش هم ندیدن و صرفا ووک ووک میکنید
حتی عده ای مطمئنم معنیش رو هم نمدونن فقط میگن
درود،
«لذتبخش بودن مبارزات» یک موضوع سابجکتیو و سلیقهایه، اما در عین حال به ریشههای یک بازی و انتظارات از اون هم پیوند خورده. چیزی که ازش به عنوان مبارزات «خُشک» یاد میکنید، بعضاً پتانسیلهای غیرقابل تصوری رو برای گیمپلی بازی باز میکرد و بستر یک گیمپلی و سیستم مبارزات غنیتری رو فراهم میکرد (به وضوح میبینیم که مبارزات Veilguard به نفع هیجان لحظهای بسیاری از عمق قدیمی سری رو از دست داده). مبارزات تاکتیکال (البته تاکتیکال بودن بیشتر یک طیفه نه این که صفر و یکی باشه) لایههای بیشتری از استراتژی، پیچیدگی مثبت و عمق رو به بازی تزریق میکنن و مبارزات Real Time بیشتر بر پایۀ سرعت عمل و رفلکس طراحی میشن. سیستمهای takedown و dodge و parry هم مناسب آثار اکشن هستند. در لحظه بودن مبارزات یک اثر RPG، ابعاد تاکتیکال رو تحت تاثیر منفی قرار میده و برعکس، تاکتیکال بودن یک بازی وجوه اکشن رو تحت تاثیر منفی قرار میده. این که چطور به تعادلی از این دو در یک اکشن آر پی جی دست پیدا کنید، به فن بیس و انتظار پلیر / فن بیس از میزان عمق بازی بستگی داره. سری Dragon Age همیشه به سمت مبارزات «تاکتیکال» گرایش بیشتری داشته (اگرچه با هر نسخه بیشتر به سمت اکشن رفت و البته بین طرفداران هاردکور سری محبوبیت قدیم خودش رو از دست داد و از مخاطبین کژوال پلیرهای بیشتری جذب کرد)، همین تاکتیکال بودن بازی باعث میشد توانایی کنترل Party خودتون رو داشته باشید، که احتمالاً بزرگترین فاکتور غنیسازی گیمپلی بود و در veilguard حذف شد.
عناوینی مثل Elder Scrolls ،Dark Souls،Dragon Age ،Fallout و … توانایی خلق یک Cult و پایۀ طرفدارای بزرگ رو داشتن، چون باهم متفاوت بودن، المانها و Core Gameplay و درونمایههای این آثار با هر بازی دیگری فرق داشت. حسی که از DA Origins یا Dark Souls دریافت میکردی، متفاوت بود و مشابهاش وجود خارجی نداشت. دلیل تفاوت این بازیها هم چیزی نبود جز تعادل منحصر به فردی که در گیمپلی داشتن. Dark Souls به عنوان یک اکشن نقش آفرینی به میزان مشخصی، بیشتر روی اکشن متکی بود، Elder Scrolls روی جنبههای نقشی آفرینی به ترکیب مشخصی رسیده بود و Dragon age هم حس و حال خاص خودش رو داشت. اما حالا Veilguard بیشتر از این که تداعیگر اون حس منحصر به فرد باشه، شبیه بخش بزرگی از بازار بازیهای ARPG با مبارزات ریل تایمه و به نظر من یکی از بزرگترین مشکلات صنعت گیمینگ، گرایش بازار به یک نقطۀ مشترک و مشخصه. بازیها سعی میکنن «برای همه» ساخته بشن و در نتیجه Dumb-down شدنشون غیرقابل گریزه.
اما حالا در نسل نهم، بازیهای به یک سری مقلد تبدیل شدن. اکشن آر پی جیهای سطحی و ده ها سولزلایک، بیش از این که سعی کنن حس و حال خاص خودشون رو خلق کنن، تلاش میکنن تداعیگر حس و حال بازی های قبل از خودشون باشن.
موفقیت بازی Baldur’s Gate 3 غیرقابل انکاره. جمع قابل توجهای از گیمرهای مدرن به خاطر مبارزات نوبتی سمت این بازی نمیرن و شاید «خشک» توصیفش کنن، اما سازنده به خوبی قبل از حتی خلق بازی میدونسته که چرا حضور یک سیستم مبارزات کلاسیک نوبتی برای این بازی ضروریه و حتی با وجود روی برگرداندن برخی گیمرهای مدرن، همچنان از این تصمیم خودش برنگشت. این سیستم دقیقاً بهترین بستر ممکن برای استراتژیک کردن و غنیسازی مبارزات و گیمپلی رو فراهم میکنه:
https://www.gamespot.com/articles/it-made-sense-for-baldurs-gate-3s-combat-to-be-tur/1100-6474208/
اینم در نظر داشته باشین که حکایت آلن ویک ۲ به اون قشنگی بود ولی با سلیقه خیلی ها نخورد و فروش نکرد، تاکتیکال هم سلیقه گیمر های جدید نیست و تاثیر میزاره، تو نسخه قبلیش به به قول شما واقعاً اگه تاکتیک و کنترل رو نیرو ها و قدرتاشون خیلی خوب بود، میتونستیت مبارزه هایی که از لحاظ لول خیلی پایین تر هستین رو ببرین، از جهات عالی بود
۱- آلن ویک به خودی خود مشکل خاصی نداره، ژانرش فن بیس کوچکتری نسبت به باقی بازیها داره. بازی های Survival Horror خارج از فرنچایز Resdient Evil که دلیل فروشش تمرکز روی پایههای اکشنه، فروش زیادی نداره مخصوصا اگر وارد زیر ژانر روانشناختی بشیم.
۲- اگر شما یک هنرمند واقعی باشید و یک بازی فوقالعاده با ساختار کلاسیک و عمیق بسازید، به مراتب عملکرد بهتری خواهید داشت تا بازیای که از ریشههای خودش دور بشه برای این که صرفاً گیمرهای مدرن رو جذب کنه. مخاطبین هاردکور و قدیمی به مراتب وفادارترند، برای مدت زیادی بازی رو تجربه میکنن و اگر به اندازه کافی خوب باشید، نیازی ندارید جلوی مخاطب مدرن سر خم کنید، بلکه مخاطب به دلیل عملکرد خوبتون، جلوی شما سرخم کرده و بازی شما رو تجربه میکنه.
جای بحثی نداره، Baldur’s Gate با وجود این جنس از سیستم مبارزات، هم +۱۵ میلیون نسخه فروخته، هم مورد تحسین منتقدان و گیمرها قرار گرفته. Dragon Age Veilguard با مبارزات مدرنش به کجا رسیده؟ اصولاً وقتی یک بازی از ریشههای خودش دور میشه، مشخصه که توانایی ارائۀ عناوین قدیمی خودش رو از دست داده و مسیر راحت تر رو انتخاب کرده.
بارها و بارها در صنعت گیم دیدیم که بازیهایی Niche با فن بیس کوچک تونستن به لطف توانایی و استعدادهای استودیوی سازنده از حباب خودشون بیرون بیان و به یک برند پرطرفدار تبدیل بشن مثل سیر صعودی Demon’s Souls تا Elden Ring مثل پایبندی لارین استودیوز به مبارزات تاکتیکال نوبتی مثل داستان بازگشت کپکام به المان های وحشت بقاء. زمانی که استودیو مستعد و هنرمند نباشه، راههای آسان تر رو پیش میگیره.
عرض ادب
بحث بنده هم نقد این چنینی بازی هست که شما انجام دادید و کاملا وارد هست به بازی ، صرفا اینکه یه عده دوستان فقط و فقط روی مورد ووک بودن اصرار دارن و اینکه ووک بودن باعث شده بازی بدی باشه رو درک نمیکردم
با نظر شمام موافقم که بله این dragon age ای نیست که قبلا بازی کردیم و از خیلی نظرات فرق کرده (جهان نیمه باز / مبارزات اکشن تر / تعداد همراهان در مبارزات و ..)
البته برخی از موارد تاکتیکی حفظ شده و ترکیب جادو ها و المنت های مخالف و ساخت یک بیلد مناسب میتونه جذاب باشه
در کل نظر من اینه بازی شاید یک dragon age نباشه ولی اگر خارج از اسم بازی و این فرانچایز نگاه کنیم قطعا یک بازی سرگرم کننده با ارزش بازی کردن بالا هست و که نکات مثبت زیادی داره و این همه هیت لایقش نیست.
متاسفانه این مورد برای خیلی از بازی های RPG قدیمی صدق می کنه مخصوصا بازی های بتسدا. کلا این سبک در گذر زمان هی از المان های نقش آفرینیش کم شد و تبدیل به یک مشت بازی های اکشنی شدن که حتی اکشن درجه یکی هم به اون شکل نداشتن دقیقا بهترین مثالش starfield هست که علنا یه لوتر شوتر بود تا یک بازی RPG. یکی از دلایل اصلیش بنظر خودم اینه که سیستم level up این بازی ها خیلی ساده و محدودتر از قبل شده. حالا هر چقدر شرکتهای بزرگتر که دارن بازیاشون را عامه پسند تر می کنن، از اون ور شرکتهای کوچک تر بدلیل اینکه بازیای هاردکورتری می سازن بیشتر هم دیده میشن بین بقیه.
منم باهات موافقم من تمام نسخه هاشو بازی کردم به شخصه از این سیستم جدید که نیازی نیست تاکتیک بچینی دائم به گروهت دستور بدی این کارو بکن اون کارو بکن بیشتر خوشم میاد به خصوص مبارزات و گیم پلی خیلی عالی کار شده البته اون حاشیه هایی که در موردش میگن درش دیده میشه ولی جنبه های مثبت هم داره
اینارو ول کن با چه ضمیری باید صدات کنیم؟
بامزه و جالب بود
ادامه نده
“صرفا بلدین رو موج بیفتین و حرفایی ک بقیه زدن رو تکرار کنید و مطمئنم ۹۰ درصد حتی بازی روبازی نکردین که هیچ ، کلیپ گیم پلیش هم ندیدن و صرفا ووک ووک میکنید”
تو این قسمت دقیقا داشت به امثال شماها اشاره میکرد
هیچکس بازی های BioWare رو بخاطر گرافیک یا انیمیشن بازی نمیکرد اگه این طور بود که دراگون ایج یک یا سری مسافکت فرانچایز نمیشدن این بازی ها بخاطر نقش آفرینی عمیق داستان خوب و شخصیت پردازی طرفدار داشت که این یکی هیچ کدوم رو نداره
درود و خسته نباشید خدمت آقای محمد حسین کریمی سردبیر گیمفا کاملآ با نظز شما موافقم کلا بازی ها یا دارن تکراری میشن یا دارن از ریشه دور میشن کاش میشد به بازی سازان گفت که این پولی که بخواتر بازی هاتون میگیرید ایا وقعا ارزشش رو داره که مدام بازی های تکراری میسازید
آقا من نمیدون،م فقط من دارم نهایت لذت رو از بازی میبرم یعنی؟!؟!
بازیش واقعاً عالیه، گیم پلی و اکتشاف تو محیط بازی خیلی حال میده، سیستم ارتقاء عالیه، مبارزات، موزیک، گرافیک طراحی و غیره همه خب و خوب به بالا هستن
داستانشم هرچی جلو تر میرم هی داره جالب تر میشه
تنها مشکلی که من واقعا انتظارشو نداشتم این که انتخاب ها تاثیر زیادی تا حالا نداشتن، داشتن ولی کم بوده، نمیدونم شاید جلو تر بزارن
ولی بنظر واقعاً بازی قشنگه، تجربش کنید، برای rpg باز ها خیلی حال میده
حجم زیاد بازیکنانی است که در حال مرجوع کردن (ریفاند) این عنوان هستند.
طرف چند ساعت بازی می کنه بعد اگه خوشش نیومد می گه من این بازی رو نمی خوام!؟
کسی سیستمش رو می دونه چجوریه ؟
داخل استیم اگر بازی بخری و کمتر از دوساعت بازیش کرده باشی و همینطور کمتر از یک هفته باشه که خریدیش ، اگر از بازی خوشت نیومد میتونی بازی به استیم پس بدی و پولتو پس بگیری که من چند باری این کار کردم ولی برای بازی های پیش خرید زمان پس دادن بازی که یک هفته هست بعد از انتشار حساب میشه چون من که بازی مورتال ۱ پیش خرید کرده بودم و خیلی از یک هفته گذشته بود و وقتی که دیدم چه فاجعه ای هست پسش دادم و استیم هم پولم پس داد
خوبی استیم همینه میشه راحت پول پس داد
ولی فکر نکنم تاثیری رو مسافکت بزاره فقط شاید کمی بودجهش رو کمتر بکنن ولی به هر حال در کل انگار هم بازی خوبی بوده (جمعبندی کلی) و هم استودیو این امتحان رو هم پشت سر گذاشت در غیر این صورت EA احتمالا بدون تعارف تعطیلش می کرد
از اون بایور قدیمی فقط ۳ نفر موندن. همیه شدن از این ادمای مسخره که ضمیر ممیر من دراوردی دارن. بنظرت مس افکت جدید خوب میشه؟؟ عمرا
اگه به اون بود رگناروگم چرت میشد
باریی که ۳ عنصر گرافیک ، گیم پلی ، داستان رو داشته باشه میفروشه
متاسفانه باید بگم outlaws رو که اون همه کوبیدن و متای پایین تری نسبت به این بازی گرفت به مراتب تجربه لذت بخش تری بود تا این. این هم حسن ختام سال ۲۰۲۴ و بایووری که دیگه هیچ نشانه ای از اون استودیوی قبلی رو نداره. به شخصه دیگه هیچ امیدی به مس افکت بعدی هم ندارم.
ووک و شکل و شمایل کاراکتر ها خوب نیست و نسبت به دراگون ایج های قبلی هم از نظر گیم پلی و غیره هم خوب نیست خوب منطقا نباید فروش بالا باشه برعکس میشد که جای تعجب بود
چرا نقد این بازیو نمی زارین؟
با اینکه از این سبک خوشم نمیاد ولی کنجکاوم نقدشو بخونم
از هر ۱۰ شخصیت ۹ تاش رنگین پوسته
گیم پلی خوبی هم داشته باشه بازم لج گیمرا رو در میاره
امیدوارم بیشتر از این هم فروش نکنه .
به امید نابودی سویت بیبی و تمام پیروان اشغالش
بازی یه فاجعه ووک بود که نگو
فقط اونایی که دلشون خوش بود که چون این بازی جز پرفروشای استیمه پس قطعا بازیه موفقی بوده دیدن دارن الان D× حالا طرف به من میگه بایوور دیگه تغییر کرده و نباید نه با خود قدیمیش و نه بازی های RPG رقیب مثل بالدرز گیت ۳ مقایسش کرد در حالی که دوست عزیز اصلا توی باغ نیست که این بازی به عنوان یه AAA که حدود ۸ سال در حال ساخت بوده فروش فاجعه ای داشته و می خواد مدام هم روی سانسورای بایوور ماله بکشه.
هنوز متاسفانه وقت نکردم که سراغ بازی های بایوور برم و از این لحاظ ،بازیdragon age vilguard انجام ندادم واسه همین نظری روی گیمپلی و داستان بازی ندارم.
اما طبق ویدیو ورلد آف فکتس،بازی ظاهرا از ریشه ها دور شده بود و حتی دیالوگ ها هم اونقدر جذاب نبود ،برای مثال یک جا یکی از شخصیت ها به خاطر اینکه شخصو با ضمیر اشتباه صدا زد ،بسیار منطقی جلوی بقیه به عنوان تنبیه شنا میره
یا حتی بایوور به یک شکل عجیب و گول زننده روی منتقدان تاثیر گذاشته(چجوریشو نمیدونم) که برای مثال بیشترشون جمله return to form تو نقد هاشون استفاده کردن.
به نظرم و طبق برداشتم ظاهرا ویلگارد یک بازی rpg متوسطه و ضعیفتر از بازی های دوران اوج بایووره و بازی از لحاظی که توسط یک گروه ووک زده ساخته شده ،به زور میخواهد مباحیث اجتماعی ووک رو به گیمرهاش غالب کنه،به گونه ای که آدم حس میکنه بازی بیشتر دنبال رسادن یک پیامه تا سرگرمی
دوستانی که بازی رو انجام دادن لطفا بگن. آیا بازی همینطوریه؟
وای نمیدونید چه لذتی داره تماشای شکست خوردن اینا بعد بیان سه ساعت غر غر بکنن و ما فقط با لبخند براشون سر تکونی بدیم آخرش بگیم تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود.
خیلی خب گوشیو باز کنیم ببینیم اخبار جدید چیه.. عه بابا اخبار جدید نداریم فقط همون ووک تکراری و همیشگیه، مگه میشه تو این دوره از این بهونه حرف نزنند ؟ داش یه چیز، آنقدر این کلمه ووک رو شنیدم که انگار زبونم دیگه عادت کرده به همه چیز بگه ووک.. یعنی الان منم از لحاظ ذهنی دارم تعطیل میشم و در این بهانه ی الکی ووک خودم رو گم میکنم 😅