۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید

امین رحیمی
۱۲:۲۴ ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

از ابتدا تا انتهای ریمیک Silent Hill 2، ساخته Bloober Team، جزئیات شگفت‌انگیزی به نمایش گذاشته می‌شوند. در کنار هم، این جزئیات کمک می‌کنند تا بازی عمیق‌تر شده و حس غوطه‌وری آن افزایش یابد. امروز قصد داریم به تمامی جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake بپردازیم.

صندلی عقب ماشین جیمز

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

یکی از نکات مهم داستان بازی این است که مری بر خلاف ادعای جیمز، سه سال پیش بر اثر بیماری نمرد، بلکه توسط خود جیمز و کمی قبل از ورود به سایلنت هیل کشته شده بود. جیمز به خاطر حالت روحی و روانی آشفته خود، این موضوع را به دست فراموشی سپرده است. جسد مری در همان ابتدای بازی، روی صندلی عقب ماشین جیمز پوشیده شده و با استفاده از یک فیلتر به‌خصوص در قسمت +New Game، می‌توان از این موضوع مطمئن شد.

جیمز از خواندن کلمه «گناه» امتناع می‌کند

جیمز نمی‌توانست با قتل همسرش به دست خود کنار بیاید، تا جایی که داستان کاملاً متفاوتی برای فرار از حقیقت خلق کرده بود. این موضوع در تار و پود روایت بازی به چشم می‌خورد و حتی در کوچک‌ترین جزئیات نیز به آن توجه می‌شود. برای مثال، در یک نقطه از داستان با بروشوری پیرامون موضوع «آگاهی‌های مربوط به بهداشت روانی» مواجه خواهید شد. در این بروشور کلمه «گناه» به وضوح دیده می‌شود، اما وقتی دکمه را فشار می‌‎دهید تا تنها متن آن به نمایش در آید، دیگر کلمه گناه را نمی‌بینید، به این معنی که جیمز از خواندن آن امتناع می‌کند.

نشان خوش‌آمدگویی هتل Lakeview

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

می‌توان مخاطبان بازی را به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ دسته اول کسانی که برای اولین بار با ریمیک Silent Hill 2 به مجموعه معرفی می‌‎شوند و دسته دوم، بخش قابل توجه‌ای از طرفداران نسخه کلاسیک بازی که بسیاری از عناصر پروژه ریمیک، حکم Easter Egg را برای آن‌ها دارد. به عنوان مثال، نشان خوش‌آمدگویی هتل Lakeview در نسخه کلاسیک با عبارت «خوش آمدید» تزئین شده و در ریمیک، این عبارت جای خود را به «خوش برگشتید» داده است.

فهمیدن حقیقت

موجودات ترسناک این اثر کلاسیک نه تنها به دلایل ظاهری، بلکه به دلایل روایی در صنعت بازی نمادین شده‌اند. در اواخر بازی، مشخص شد که موجودات پراکنده در سطح شهر بازنمایی از آسیب‌ها، دردها و مسائل مختلفی هستند که مردم با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کردند. برای مثال، کله هرمی مشهور در واقع وصفی بود از این که جیمز چطور ناخودآگاه خود را برای کشتن مری مجازات می‌کند. با این حال، وقتی که جیمز متوجه این موضوع می‌شود، موجودات بازی به طور قابل توجه‌ای راحت‌تر از بین می‌رفتند که همچنان نمونه‌ای مثال‌زدنی از تلفیق گیم‌پلی و روایت به‌شمار می‌رود.

واکنش جیمز

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

خیره شدن جیمز به دوربین از لنز قرمز رنگ، بخشی از مکانیزم بازی است که خیلی زود به آن عادت می‌کنید، البته، زمانی که جیمز با آن چه که برای مری اتفاق افتاده بود کنار بیاید، اوضاع عوض می‌شود. هنگامی که او با حقیقت روبه‌رو می‌شود، در این بخش از دیدن چشمان شما امتناع می‌کند.

رد انگشتر جیمز

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

یکی دیگر از جزئیاتی که در اکثر نقاط بازی با آن روبه‌رو شده‌اید، رد حلقه روی انگشت جیمز است. در حقیقت، جیمز به تازگی انگشتر خود را برداشته که گویای زمان صحیح مرگ مری می‌باشد.

ناخن‌های آنجلا

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

آنجلا (و دنیای او در Silent Hill 2) یکی دیگر از شخصیت‌های نمادین سری به‌شمار می‌رود که داستان به شدت دردناکش المان‌های زیادی به روایت و هسته اصلی بازی افزود. آسیب‌ها و اضطراب‌هایی که آنجلا تحمل کرده است، به طرق مختلفی ظاهر می‌شوند. برای مثال، اگر روی دستان او تمرکز کنید، به وضوح متوجه خواهید شد که ناخن‌هایش را می‌جود.

ناخن‌های جیمز

ناخن‌های جیمز اغلب در طول تجربه بازی قابل مشاهده هستند. اگر به آن‌ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که به مرور کثیف‌تر می‌شوند.

لباس‌های جیمز

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

پاشیده شدن خون روی کاراکتر یکی از مواردی است که در بازی‌های ویدیویی زیاد به چشم دیده‌ایم، اما در Silent Hill 2 Remake، این موضوع به شکل متفاوتی به نمایش گذاشته شد. خون روی لباس‌های جیمز بر خلاف این که جای خود را به نیستی بدهد، با گذشت زمان به‌طور مشهودی تیره‌ و خشک‌تر شده و لباس او را پوسته پوسته‌ می‌کند.

جیمز خسته‌تر می‌شود

فقط ناخن‌ها و لباس‌های جیمز نیستند که در طول مسیر بازی کثیف یا پوسته پوسته می‌شوند. به مرور، می‌توان تاثیری که سایلنت هیل روی روان جیمز گذاشته را از چهره‌اش تشخیص داد. جیمز با چشم‌های پف کرده، زخم‌های ریز و خستگی صورتش، در اواخر بازی گیج‌تر به‌نظر می‌رسد.

جلوه بصری گوشه‌های تصویر

کاربر PresidentWeevil در ردیت، به نکته‌ ویژه‌ای از ریمیک Silent Hill 2 برخورد. اگرچه چنین جزئیاتی را می‌توان به راحتی با انحراف رنگی در اکثر بازی‌ها اشتباه گرفت، اما در Silent Hill 2 از این تکنیک بسیار آگاهانه استفاده شده است. در ریمیک، زمانی که چیزی خارج از فوکوس یا در حاشیه صفحه نمایش قرار بگیرد، تصویر با انحراف رنگی عمداً تغییر شکل می‌دهد تا حال هوای نسخه کلاسیک را یادآور شود.

تابش نور روی صورت ماریا

اولین باری نیست که چنین چیزی را در عناوین مختلف بازی می‌بینیم، اما چنین نکات ظریفی همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. هنگامی که با ماریا همراه می‌شوید، اگر نور چراغ قوه به صورتش بتابد، چشمانش را با دستش پنهان می‌کند. این ویژگی، تاثیر زیادی در القای حس طبیعی بودن خواهد داشت.

ماریا در تلاش است تا حواس جیمز را پرت کند

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

شاید بتوان گفت عنصر اصلی Silent Hill 2، کشمکش درونی جیمز باشد؛ تقابل بخشی از او که مایل است حقیقت را بفهمد در برابر بخشی که ماریا نماینده‌اش است، در ریزترین جزئیات بازی رخنه کرده‌اند. برای مثال، در نقطه‌ای از بازی، جیمز در حین گفت‌وگو با ماریا در پارک Rosewater به هتل Lakeview خیره شده و به طور غریزی می‌داند که آن‌جا با حقیقت روبه‌رو خواهد شد. با این حال، ماریا در تلاش است تا حواس او را پرت کند.

Lying Figure و اسیدها

برگزیدن Lying Figureها به عنوان اولین دشمنان بازی، انتخاب فوق‌العاده‌ای است، چرا که کیفیت بصری و توجه دقیق به جزئیات در ریمیک از همان ابتدا به نمایش گذاشته می‌شود. صفرا و اسیدی که این موجودات دفع می‌کنند روی زمین جمع می‌شود و حالت فیزیکی به‌خصوصی دارند. همچنین، بدن آن‌ها طوری طراحی شده که با هر ضربه شکل بدتری به خود بگیرد.

نور کنترلر DualSense

توسعه‌دهندگان معمولاً در تشخیص و استفاده صحیح از قابلیت‌های کنترلر DualSense باز می‌مانند. با این که Silent Hill 2 بهترین نمونه‌ای نیست که از تمامی قابلیت‌های کنترلر ذکر شده استفاده کند، اما از نور LED آن استفاده کرده است. اگر قصد دارید رابط کاربری مربوط به خط سلامتی جیمز را غیرفعال کنید و راحت‌تر در بازی غوطه‌ور شوید، این امکان وجود دارد تا تنها به به نور LED کنترلر DualSense متکی باشید.

Old fashion GAMERarian90riverside(سابق SAM LAKE (KAZUYASkeeterleongmerSepidarAEOPEDrooAmscBehzad zargary𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥red-eyed Banished KnightRoyalknightFido🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉QUIGGZYهادی صفائیnimaST.rangermore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا
۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • crash گفت:

    گرافیکی ترین بازی که تو این نسل تجربه کردم silent hill 2 بود گرافیک بازی از تمام بازی های این نسل بیشتر بود

    arian90گیمری عادیARSHIA12gksaelleongmer
  • A0seyed0A گفت:

    جزییات بسیار جالبی بودن؛ خیلی خوبه که سازنده ها به این جزییات توجه میکنن و غوطه‌ور شدن رو بیشتر می‌کنه.

    گیمری عادیleongmerBehzad zargary
  • هنوز بازی رو تموم نکردم ولی می‌تونم بگم بهترین ریمیکی بود که تا اینجا تجربه کردم…هم مدرن شده و هم به بهانه مدرن شدن هسته اصلی بازی تغییر نکرده… مثل این نمیمونه که اسم و کاور بازی رو برداشته باشین و با محتوای بازی اصلی، بازیِ خودتونو بسازین؛ یه ریمیک واقعیه… می‌تونم با جرات بگم از بازی اصلی ترسناک‌تره؛ و منی که سخت می‌ترسم اما خیلی توی بازی اذیت شدم (انقدر که ترسیدم)
    از RE4 که گذشت ولی امیدوارم سری God of War هم یه روزی همینطوری ریمیک بشه…
    و یه سری از جزئیاتی که اینجا خوندم رو نمیدونستم! ممنون بابت مقاله:)

    TomgksaelSepidarleongmerBehzad zargaryDaryl.Dixonred-eyed Banished KnightYosofAMOGUSامین رحیمیmore
  • مورد ۱ چرا یکم منو جدا ترسوند؟

  • AVALON گفت:

    واقعا حق این بازی گوتیه خیلی بازی قویی بود الان دارم نیو گیم پلاسشو توی حالت سخت تموم میکنم (معما هاش گریم رو در اورد مخصوصا اون سکه ها) و باید بگم مشکل لوت زیاد منابع حتی توی حالت هاردم دیده میشه کاشکی اینو درست میکردن

    leongmer
  • .Unknown. گفت:

    چقدر خفن. حیف که امکان بازی کردنش رو ندارم

    leongmerBehzad zargaryامین رحیمیگیمری عادیNin(the ghost of yotei)
  • بهترین ریمیک کل زندگیم
    این بازی رو تجربه کنید تا معنی ترس و معنی دیوانه شدن رو تا مغز استخوان متوجه بشین و درکش کنید
    ممنونم بابت مقاله
    اون گزینه اول خیلی جالب بود برام واقعا نمیدونستم

    Sepidarleongmerامیرحسین نصرتیامین رحیمیگیمری عادیNin(the ghost of yotei)
    • Yosof گفت:

      واقا حق بازیا دیگه یا با یه موجود خیلی خوف ناک میترسونن یا ترس حیجانی مثل جام اسکیر. ولی این بازی با اتمسفرش آدمو میترسونه هر حلظه خدا درحال ترسی حتی سیو بازی هم زهر ماره از بس که ترس ناکه

      گیمری عادی
  • Longtail گفت:

    تقریبا حدود ۲ هفته ای هست تمومش کردم،و حتی ۱ بار هم تو بازی نمردم،تقریبا میشه گفت مردن تو بازی سخت تر از نمردنه،فقط کافیه بیشتر تو محیط بگردین کلی آیتم برای اسلحه و سلامت موجوده،حتی میشه گفت تو بیشتر محیط بازی نیازی به اسلحه گرم هم پیدا نمیکنید.
    خودم به بازی ۹.۵ از ۱۰ میدم،یکمی جا داشت تو مبحث افت فریم و لگ و…کار کنن،هرچند در طول بازی به هیچ عنوان آزاردهنده نیست این مورد.
    در کل دوستانی که تجربه نکردن قطعا یه بخش مهمی از تجربه گیمینگ رو از دست دادن،تو این مدت که بازی میکردم از لحظه به لحظش لذت بردم.

    گیمری عادیleongmer
  • به بازی اصلی برام نمیرسه ولی این بازی الآن دومین بازی برتر عمرمه
    ثانیه به ثانیش از شوق زیاد، اشک میریختم. ۴ روز مرخصی گرفتم و حتی دانشگاه هم نرفتم و فقط نشستم این بازی رو بازی کردم. فقط میتونم بگم کونامی با وجود اینکه به خاطر اینکه اون بلا ها رو سر آیپی های خودت که همشون، آیپی های مورد علاقه من هستن آوردی از ته قلبم ازت متنفرم؛ ولی بازم ازت ممنونم که یه شانس دیگه به بهترین بازی عمرم و بهترین فرنچایز عمرم دادی. امیدوارم این شروعی بر برگشتنت باشه و دوباره منو عاشق خودت بکنی. دوباره بشی همون کمپانی‌ای که از بچگی دوست داشتم توش کار کنم.
    یه چیز دیگه هم هست
    طبیعتا اینم اسپویله و اگه کسی بازی نکرده اینجا رو نخونه
    .
    .
    .
    اینو خودم دقت نکرده بودم ولی یه جا بود که میگفت جیمز وقتی تو شیشه ماشینا نگاه میکنه به جای خودش، کله هرمی رو میبینه و میخواد اینو بگه که کله هرمی تجسمی از سرکوب جنسی جیمزه

    leongmerAEOPS1 HAGRIDامیرحسین نصرتیامین رحیمی
  • Yosof گفت:

    تازه من رسیدم به قسمت زندان بازی ولی اینو بدونید هر جا که کارکتری لباس بنفش بود یعنی خیانت! دروغ، نیرنگ همیشه تو همه بازیا همین بوده متمعنم انجلا قراره پایانه بد بازی رو برام رقم بزنه اصلا هم باهاش صحبت نکردم تو بیمارساتنم به چپم بود بهش سر نزدم ولی از ترفی خوشهالم که کله هرمی کشتش خیالم راهت شد.

    و این پست رو نخوند چون به نظر میاد اسپویل داره 😄 بازی رو تموم کردم میام میخونم

  • Yosof گفت:

    بازی واقا به معنای واقعی یه ریمیک واقیه ولی توی مبارزاتش یه جوریه وقتی هم که به زمین زربه میزنه بیشتر هس میشه مثلا: یه سوسک رو میخای بزنی قشنگ یه وجب اون ورترش میخوره ولی له میشه

    به غیر از این همه چی عالی معما ها عالی و زیبا قشنگ آدمو درگیر میکنه و خوشت میاد (معماهارو اگه بد میساختن واقا پتانسیل اونو داشت که خیلی کلینج شه ولی عالی در آوردن) مبارزاتش به غیر از اون مورد خیلی خوب مختسر ساده قشنگ میتونه حس کنی یه آدم نا بلده داره مبارزه میکنه گرافیک عالی (ولی به رزیدنت اویل نمیرسه) مپش خیلی خوب پیچی ده و داعما درحال خوف هستی و این که توی یه حالت دوم میره کلا مپ تغیر میکنه مسیراشو ترسناک تر میشه خیلی دوست دارم عالی

  • Hunter گفت:

    خیلی مشتاقم تجربش کنم و اینکه از ریمیک های رزیدنت ایول ترسناک تره؟

    گیمری عادیleongmer
  • Sepidar گفت:

    از اول مطمئن بودم بازی خوبی در میاد بعد اون وقت یکسری ها می آمدن مسخره ام می‌کردند و میگفتن نه بازی خوبی نمیشه خراب می‌کنه اول ها آره من شک داشتم خوب در بیاد ولی بعد دوتا نمایش آخر گفتم نه بازی بدی نمیشه یک چیز سرگرم کننده و قشنگ خوبی ازش در میاد که در آمد الان من از بازیش سیر نمیشم الان چهار بار تمامش کردم چهارتا از پایان هاش هم در آوردم این بازی شاهکار نمیشه گفت ولی یک بازی فوق العاده با داستان تأثیر گذار و قشنگ و سرگرم کننده هستش من از بازیش خیلی خوشم میاد از بازیش الان چهارتا پایان دیگه اش مانده برم البته همه پایان هاشم برم باز بازیش میکنم واسه نمیکنم بازیش رو دوست دارم و دقت در این جزییات کردن واقعاً حس خوبی میده من بازیش خیلی دوست دارم فقط بازیش سه تا ایراد داره یک راه رفتن و دویدن جیمز واقعاً روی مخ امیدوارم درستش کنند چون واقعاً اذیت کننده است یکش هم فیس و چهره یک جوریه می تونست خیلی بهتر در بیاد سیستم مبارزه ایش توی زوایه نزدیک هم کمی ایراد داره ولی دیگه من مشکلی ندیدم از بازیش همین ها مشکل بازی هستند دیگه هیچی😊

  • Arya گفت:

    یکی دیگه از جزئیات جالبش اینه که اگه تو طول شهر به جنازه ها دقت کنین(مخصوصا تو قسمت باس فایت ادی) متوجه میشین که این جنازه ها در واقع خود جیمز هستن حتی اون کاتسین که یک مرد مرده که روش با پارچه پوشونده شده و تلوزیون جلوش روشنه به شلوار و کفش هاش نگاه کنین باز هم میفهمین که خود جیمز هست که اشاره داره به این تئوری که جیمز تو یه لوپ تکراری گیر کرده

    گیمری عادی
  • kingslayer گفت:

    یه نکته رو یادتون رفت اضافه کنید اگه به شیشه ماشین ها نگاه کنید انعکاس صورت جیمز تو شیشه کله هرمیه!
    خودم پشمام ریخت وقتی دیدم

    گیمری عادی
  • Karen Gamer گفت:

    کاش ریمیک همه بازی ها رو این استودیو می‌ساخت

۱۵ مورد از جزئیات فوق‌العاده Silent Hill 2 Remake که به آن‌ها توجه نکردید - گیمفا