درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا

درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است

آرمین مکاری
۱۴:۵۷ ۱۴۰۳/۰۸/۱۶
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا

بازی‌های مستقل همواره در صنعت گسترده بازی‌های ویدئویی دست کم گرفته می‌شدند، بازی‌هایی که به لطف علاقه و تعهد سازندگان‌شان، با عناوین بزرگ رقابت می‌کردند. اما اکنون این بازی‌ها از نظر درآمد و دامنه فعالیت به سطوح جدیدی رسیده‌اند و دیگر زیر سایه شرکت‌های بزرگ نیستند.

طبق یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد تنها زمان کوتاهی باقی مانده تا بازی‌های مستقل به اندازه درآمد بخش بازی‌های AA و AAA در فروشگاه استیم (Steam) برسند. این موضوع نشان می‌دهد که اهمیت این دسته از بازی‌ها در صنعت با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است و ممکن است به زودی بازی‌های مستقل بر پروژه‌های مقیاس بزرگ غلبه کنند.

تحقیقات انجام‌شده توسط Video Game Insights نشان داد که برای اولین بار، درآمد بازی‌های مستقل در سال جاری به درآمد بازی‌های AA/AAA در استیم نزدیک شده است. بازی‌های مستقل تقریباً ۴ میلیارد دلار درآمد ناخالص از ژانویه تا پایان سپتامبر کسب کرده‌اند و ۴۸ درصد از کل درآمد صنعت بازی را به خود اختصاص داده‌اند.

درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا

این رقم نشان‌دهنده یک جهش چشمگیر در درآمد بخش بازی‌های مستقل نسبت به ۳۱ درصد سال گذشته است. در حالی که بسیاری از بازی‌های مستقل در این موفقیت نقش داشتند، Palworld و Black Myth: Wukong از بزرگ‌ترین عناوین موفق امسال بودند.

به عنوان مثال، Black Myth: Wukong در سال جاری تقریباً یک میلیارد دلار درآمد ناخالص فقط از استیم به دست آورده است و Palworld نیز با درآمد کل قابل توجهی معادل ۳۹۴ میلیون دلار سهم پر رنگی در این موفقیت داشته است.

DARKSIRENJimijeysonرضابهزاد سالمی𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Obi wanTizBinYosofMotinKurosمجید🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Spider-ManKing in BlackSoulAmsc@alistar꧁𝔽abulous 𝕊layer꧂بهنامCambyses The Thirdmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا
درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MadcapKev گفت:

    چون ایده خوب و جدید همیشه پول میاره. ایده های الترناتیو و خارج از چهارچوب همیشه ازشون استقبال میشه، البته اگه بتونن به همون قدر ک ایده شون خوبه، پیاده سازیش هم خوب باشه.

    NimaJimijeysonرضاZabiبهزاد سالمی
  • logical man گفت:

    چون شرکت های بزرگ روز به روز بیشتر گند میزنن بخش قابل توجهی هم میرسه به ماجرای ووک
    قدیما شرکت ها فقط تمرکزشون رو کیفیت بود ولی الان یکی به هر قیمتی شده میخواد هر سال یه بازی بده حتی به غلط ، یکی هرجور شده سعی میکنه سوویت بیبی رو راضی نگه داره
    یه سری شرکتم که به واسطه پیشرفت موتور های گرافیکی میخوان فیلم سینمایی تحویل آدم بدن نه گیم پلیی نه چیزی

    e h mNimaZabiبهزاد سالمیTizBinYosofMotinarash arman07Dream in Red (Playstation T)کفتر گیمینگmore
  • خداروشکر
    این بازیای مستقل خیلی خوبن
    من واقعا تشنه بازیای ایندیم
    اگه میشناسین بگین رفقا 😁

    بهزاد سالمیMotinMMDکفتر گیمینگSpider-ManCambyses The Third
  • logical man گفت:

    فک کنم تنها کمپانی که از همون قدیم روند موفقی داشت و داره همچنان نینتندو سوییچ هست

    بهزاد سالمی𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞آقای پر مشکل ( در انتضار بولی 2 )arminMasuod Enayati
  • همین که استودیو‌های نوپا دارند سود می‌کنند و از دست Corporate‌های پول‌خوار رها هستند، خبری‌ست بس خوشحال کننده.

    رضابهزاد سالمییه گیمر سادهکفتر گیمینگ🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉GrandWarden
  • Troy Legend گفت:

    چند روز پیش داشتم تو یوتیوب مصاحبه یکی از گزارشگرهای سایت همسایه رو با شان لیدن (مدیر سابق پلی استیشن) میدیدم که واقعا چقدر قشنگ حرف میزد و چقدر این مرد اطلاعات بالایی داره تک تک حرفایی که میزنه سال ها تجربه پشتشه

    میگفت خیلی از سازنده ها فقط دنبال راضی کردن مخاطب هستن و ریسک کردن میترسن یعنی دنبال خلق چیزهای جدید نیستن یک آیپی خلق کردن و همون رو سال های سال بدون اینکه خلاقیتی به خرج بدن عرضه میکنن میگه تا زمانی که چیزی خلق نشه نمیشه فهمید مخاطب خوشش میاد نه خیلی هم از ووکانگ تعریف کرد که یک چیز جدیده و جادوی خاص خودش رو داره

    و خیلی هم انتقاد کرد از بازی های سرویس محور که چقدر زیاد شدن و چقدر هم شبیه همدیگه هستن و میگفت احتیاجی نیست این همه برای ساخت یک بازی هزینه کنید شما میتونید به جای ساخت یک بازی با کیفیت با هزینه مثلا ۳۰۰ میلیون دلار بیاین سه تا بازی ۱۰۰ میلیون دلاری با کیفیت بسازید خیلی حرفای قشنگی میزنه اگر بخوام تک تکشون رو بگم کامنتم طولانی میشه چون ۲۰ دقیقه تایم مصاحبشه لینکش رو براتون میزارم پیشنهاد میکنم حتما ببینید

    https://youtu.be/mq5sLs1b_fY?si=xUA5QwvOHkp9w1Y_

    بهزاد سالمیMotinیه گیمر سادهarminGrandWardenKing
  • اختیارش دست خودشه چون خودشون گیمر هستن و از دل جامعه گیمینگ و از کسی خط نمیگیرن حقوق بگیر نیستن الان واقعا بازی ساز مستقل باشی حتی تو همین ایران خلاقیت داشته باشی هم تو استیم هم گوگل پلی درامد ارزی داری با این قیمت دلار هفت جد ابادتو بستی حساب کن تو اصلا بگو ده دلار یه بازی موفق ایرانی مستقل تو استیم بفروشی حساب کن پنجاه هزار نسخه ده دلار بعد تا زیر یک مقدار مشخصی نیازی نیست پولی به استور بدی یا انجین یونیتی یه تیم سه چهار نفره البته بازی های موفق خیلی بیشتر فروخته حتی ایرانی ها دلار بالای هفتاد تومان یدفعه میبینی ماهی دویست میلیون برای هر نفر میمونه خوبی فیری لنسرهاتو ایران حالا بخش بازی سازی مستقل میگیم نشر جهانی این خوبی رو داره یه کارمند در بهترین شرایط رئیس هم باشه دیگه چقدر حقوقش ولی تو به یه استودیو خارجی بگو من با ماهی هفتصد دلار برات کار میکنم دور کاری چقدر میشه به پول ایران حقوق سه هزار دلاری رو هفتصد دلار میده به تو صرافی ها هم هستن که اینجا کارشونو درامد گیمرها استریمرها برنامه نویس ها که درامد دلاری دارن نقد میکنن بسته دیگه نیاز به درس دانشگاه نیست فقط یه دوره انیماتوری تمرین گیم انجین البته خلاقیت تمرین اصل کار ولی منظور امید و اینده اینکار که حتی تو ایران هم باشی باز روشن اتفاقا گرونی دلار به نفع فیری لنسرها هست

    بهزاد سالمی
  • این می تونه خیلی از بازیسازات و حتی ناشران بزرگ رو بیش از پیش به تامل وا داره جهت این که از AAA ها کم‌کم فاصله گرفته و بیان به سمت مستقل ها و AA ها ؛ همون حرفی که شان لیدن هم اخیرا بیان کرده بود (حالا نتیجه‌ش خوب میشه یا نه ، یه بحث دیگه هست)

    بهزاد سالمی
  • GrandWarden گفت:

    بهترین خبر امسال؛ واقعا دیگه امیدی به صحنه AAA نیست و بی راه نیست اگر بگیم با گذر زمان باید منتظر باشیم استودیوهای محبوب بیشتری به بی راهه کشیده باشن. فقط امیدوارم سیاست های کثیف راهی به بازی های ایندی پیدا نکنن.

    بهزاد سالمییه گیمر سادهarminSpider-Man
  • “درآمد بازی‌های مستقل در سال جاری به درآمد بازی‌های AA/AAA در استیم نزدیک شده است”
    بلک میث ووکانگ یه بازی مستقله اما این مقاله بطور مشخص منظورش از مستقل بازی هایی اند که کمتر از عناوین AA بودجه ساخت داشته باشن که در اینصورت بلک میث ووکانگ یک اثر تریپل ای AAA محسوب میشه.
    این صفحه ویکیپدیاشه:
    Black Myth: Wukong is widely characterized as the first AAA game from the Chinese video game industry

    بهزاد سالمی
  • 30nabhl گفت:

    دوستان انقدر سوییت بیبی رو بولد نکنین
    خود سوییت بیبی عددی نیست
    یه جریانهای خیلی قدرتمند تری پشت این قضایا هست
    نتفلیکس از سوییت بیبی خیلی بزرگتره و خودش از یه جاهای دیگه خط میگیره

    بهزاد سالمی
  • Jimijeyson گفت:

    داداش بلک میث ووکانگ تریپل ای حساب نمیشه ؟

درآمد بازی‌های مستقل به نزدیکی عناوین بزرگ رسیده است - گیمفا