تیم MGS Delta: Snake Eater خواهان وفاداری به نسخه اصلی در کنار ارائه تجربه جدید است
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater به نظر میرسد که یک بازگشت امیدوارکننده برای این فرنچایز محبوب است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده. گرچه برخی افراد ترجیح میدادند این بازسازی تغییرات گستردهتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد، اما این پروژه به عنوان یک بازسازی وفادارانه از MGS 3 معرفی شده است که دلیل اصلی هیجان بسیاری از هواداران به حساب میآید. با این حال، این به معنای عرضه یک ریمیک کاملاً مشابه با نسخه اصلی نیست.
در مصاحبهای با مجله Play، تهیهکننده بازی، نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، توضیح داد که هدف کونامی (Konami) با Metal Gear Solid Delta ارائه تجربهای است که حس و حال نسخه اصلی را حفظ کند اما طوری باشد که حس قدیمی و نخنما بودن را منتقل نکند.
او در این مصاحبه، با اشاره به اینکه هدف تیم در پروژه مذکور این است که بازی همچنان حس ۲۰ سال پیش را به بازیکنان منتقل کند بدون اینکه حس قدیمی بودن بدهد، گفت:
هدف ما این است که بازی همچنان مانند چیزی که ۲۰ سال پیش بازی میکردید حس شود، اما بدون اینکه حس کنید بازی قدیمیای را تجربه میکنید. ما نمیخواستیم تغییرات غیرضروری ایجاد کنیم که تجربه نسخه اصلی را از دست بدهد. اما در عین حال، باید مطمئن باشیم وقتی افراد این بازی را تجربه میکنند، حس نکنند یک بازی قدیمی است. مطمئن شدیم که وقتی این بازی را تجربه میکنید، از نظر کنترل و تجربه کلی، همسطح بازیهای مدرن باشد.
Metal Gear Solid Delta از چندین جهت از جمله گرافیک و جلوههای بصری، سیستم کنترل جدید و دوربین بهبود چشمگیری داشته و صداگذاری بازی با حضور اعضای اصلی تیم صداگذاری مجدداً انجم شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که این تغییرات به طور کلی تا چه حد حس متفاوتی برای بازیکن ایجاد خواهند کرد.
این بازی برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس در دست توسعه است، اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
جدی بعد رفتن کوجیما ریمیک ها بهتدین تصمیم بود اینطوری افراد جدید با الهام از همون متال گیر ساختنو یاد میگیرن
اخیراً بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater رو تجربه کردم و واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم! این بازی به قدری فوقالعادهست که به راحتی میشه گفت از بسیاری از بازیهای زمان خودش خیلی پیشرفتهتر بوده. داستان عمیق و شخصیتپردازیهای عالی باعث میشه که واقعاً با کاراکترها ارتباط برقرار کنی و حس کنی که در یک ماجراجویی واقعی هستی.
گیمپلی بازی هم یکی از نقاط قوتش به حساب میاد. ترکیب استراتژی و اکشن به شکل بینظیری طراحی شده و این اجازه رو بهت میده که به روش خودت با چالشها روبرو بشی. مثلاً وقتی باید با محیط اطرافت کنار بیای یا از دشمنها پنهان بشی، حس واقعی بقا رو به خوبی منتقل میکنه.
علاوه بر این، موسیقی و صداگذاری هم به شدت تاثیرگذاره و به جو بازی عمق بیشتری میده. از لحظات تنشزای داستان گرفته تا صحنههای احساسی، همهچی به خوبی با هم ترکیب شده. به همین دلیل من به شدت علاقهمندم که ریمیک این بازی هم رو تجربه کنم. فکر میکنم اگر سازندگان بتونن این شاهکار رو به خوبی با گرافیک و گیمپلی بهروزتر عرضه کنن، میتونه یه تجربه عالی باشه.
اما واقعاً توصیه میکنم قبل از تجربه ریمیک، حتماً نسخه اورجینال رو بازی کنید. این بازی نه تنها یک کلاسیکه، بلکه تجربهاش به شما اجازه میده که با داستان و شخصیتها بهتر آشنا بشید.
به همین خاطر اگه هنوز این بازی رو تجربه نکردید، خودتون رو محروم نکنید و حتماً به دنیای Metal Gear Solid 3 سری بزنید. بهتون قول میدم که پشیمون نمیشید!🌹😊
کار بشدت سختیه که بخوای وفاداری به نسخه اولیه داشته باشی و همچنین همه المانهای بازی رو جدید و بروز کنی
دوقطبی بین گیمرهای جدید و قدیمی و حفظ تعادل با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و تشخصی خواسته مخاطب محقق می شه
باید بتونن حس نوستالژی رو با المانهای جدید ادغام کنن تا هر دو نسل لذت ببرن
باید مثل ریمیک سایلنت هیل ۲ ، عمل کنن
به نظر من بازی خیلی خشکه،و این خیلی میتونه رو مخ بره