شرکت Activision باعث جهش ۴۳ درصدی درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت شده است
مایکروسافت در گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی جدید اعلام کرده که کاربران فعال ماهانه سرویس گیم پس به بالاترین حد خود رسیده است و Activision باعث شده تا بخش گیمینگ مایکروسافت افزایش درآمد چشمگیری را تجربه کند.
برای سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، که تمام این رشد به دلیل تصاحب Activision Blizzard است. در حالی که درآمد فروش سختافزار نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد کاهش یافته است، این با افزایش ۶۱ درصدی درآمد محتوا و خدمات، که به لطف ۵۳ امتیاز خالص از خرید Activision Blizzard بود، کاملا جبران شد.
این شرکت چند میلیارد دلاری پروسه خرید Activision Blizzard را در اکتبر سال ۲۰۲۳ به پایان رساند و در این فرآیند مالکیت فرنچایزهایی از جمله Call of Duty، World of Warcraft، Diablo و Overwatch را در دست گرفت.
در حالی که این خرید به طور قابل توجهای درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت را در سال گذشته افزایش داده است، ارزش واقعی آن زمانی آشکار میشود که مایکروسافت درآمد سه ماهه دوم خود را اعلام کند.
جمعه گذشته Call of Duty Black Ops 6 عرضه شد، اولین عنوان از سری Call of Duty که در روز عرضه از طریق سرویس Game Pass قابل تجربه است. مایکروسافت امید دارد که این بازی باعث افزایش قابل توجه مشترکان این سرویس شود.
تحلیلگران پیشبینی کردهاند که Call of Duty Black Ops 6 میتواند تا چهار میلیون مشترک جدید به سرویس Game Pass اضافه کند.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل مایکروسافت: به عرضه بازیهای خود برای پلتفرمهای دیگر ادامه خواهیم داد
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- حقوق مدیر عامل مایکروسافت پس از اخراج ۲۵۰۰ نفر از کارکنان بخش گیمینگ، به ۷۹ میلیون دلار افزایش یافت
- کوجیما: میخواهم بازیهایی خلق کنم که فضاییها از آنها لذت ببرند
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سیستم مورد نیاز Horizon Zero Dawn Remastered اعلام شد
نظرات
اون هزینه ای که کردن برنمیگرده ولی واقعا موفقیت بزرگی براشون محسوب میشه
سلام دوست عزیز
اگر منظور شما برگشتن اون ۷۰ میلیارد هست که حرف خیلی احمقانیه شما انتظار داری ۷۰ میلیارد دلار توی یک شب جبران بشه؟ حداقل به ۴ یا ۵ سال زمان احتیاج دارن برای این کار توی یک سال این اتفاق نمیوفته
من منظورم کلی بود
۱۰ سالم هم همین فروش رو داشته باشن ۷۰ میلیارد دلار برنمیگرده
والا من نمیدونم چی باید بگم چون اصلا حرف های شما با عقل جور در نمیاد
اون ۷۰ میلیارد دلار تا الان با افزایش ارزش سهام و فروش محصولات مایکروسافت بازگشته. ولی اگر منظور این هست که ۷۰ میلیارد دلار توسط بخش اکسباکس تأمین بشه، نشده و مدتی زمان میبره. ولی حساب کن مایکروسافت با خرید اکتیویژن-بلیزارد تا ۲۱۰۰م چه سودی به جیب بزنه.
عین این میمونه من مغازه بخرم بعد بگم اگه هرکاسبی ای کردم که پول مغازه رو در نیاره شکست خورده
اولا پوله جایی نرفته شده یه مغازه که تازه داره پول رو بیشتر میکنه
اکتیویژن بلیزارد سالانه ۷ تا ۸ میلیارد دلار درامده داره جدا از درامد های خود ایکس باکس ببین اینا سالانه چقدر دارن پول در میارن بعد یه عده میان میگن اوضاع درامدزایی بخش گیمینگ مایکروسافت خرابه
خود بخش xbox سودی براشون نداره
برای همین رفتن سراغ اکتیویژن
ماینکراف به تنهایی درآمد و سودش از چند سال انحصاری های سونی بالاتره.
ماینکرفت سالی ۱۰۰ میلیون براشون در امد داره
فقط ماینکرفت؟ کل xbox با ماینکرفت میچرخه؟
اکتیویژن که میگی سالی ۲ میلیارد درامدشه
اکتیویژن بلیزارد سالیانه ۷ تا ۸ میلیارد دلار درامدزایی میکنه شما این اعداد و ارقام رو از کجا درمیارید؟
اینجاست که باید گفت گوشی رو باید از بچه سال ها گرفت
سلام دوست عزیز
این حرف هارو با سند و مدرک میزنید یا منابعتون سونی فن ها هستن؟
ایک باکس تا قبل از اکتیویژن بلیزارد به تنهایی ۱۶ میلیرد دلار درامد داشته توی سال ۲۰۲۲ بعد شما میگی سود نداشته؟
جالبیش اینه که تو چند گزارش مالی اخیر خود ساتیا نادلا میاد درباره بخش ایکس باکس و کلا بخش گیم مایکروسافت گزارش میده !