بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا

بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود

محمد عرفان علی‌پوری
۱۲:۴۰ ۱۴۰۳/۰۸/۱۰
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا

رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio)، رئیس استودیوی WolfEye و بنیان‌گذار Arkane، از تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی Arkane Austin در اوایل سال جاری بسیار ناامید شد. کولانتونیو Arkane را در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرد که در سال ۲۰۰۶ به دو شعبه مجزای Arkane Lyon و Arkane Austin تقسیم شد. آخرین بازی وی قبل از ترک این استودیو، Prey نام داشت.

پس از ترک وی، تیم Arkane Austin تنها یک بازی دیگر به نام Redfall توسعه داد که ناموفق بود و پس از آن مالک جدیدش، یعنی مایکروسافت، برای همیشه استودیو را تعطیل کرد. کولانتونیو طی مصاحبه جدید خود گفت یکی از بزرگترین ناامیدی‌های وی این است که چطور مایکروسافت توانست این همه استعداد را از هم جدا کند:

فکر می‌کنم اگر کمی دقت کنید، واضح است که Arkane Austin یک گروه بسیار خاص از استعدادها بود که عناوین جالبی را ساخته بودند و می‌توانستند دوباره خود را اثبات کنند. من فکر می‌کنم آن‌ها فقط می‌خواستند بهانه‌ای برای تعدیل و کاهش نیرو داشته باشند. آیا این برای خوشحال کردن سهامداران بود؟ آیا آنها در حال اجرای استراتژی متفاوتی هستند؟ دقیق نمی‎‌دانیم.

از آنجایی که کولانتونیو این استودیو را قبل از بسته شدن ترک کرده بود، نمی‌داند که چرا مایکروسافت آن را تعطیل کرد. وی در این باره گفت:

ممکن است ما قوانینی که آنها اجرا می‌کنند را درک نکنیم. این یک مسئله متفاوت بوده و سخت است که بدانیم چرا آنها چنین کاری را انجام داند.

اما وی همچنان مصمم است که این کار اشتباهی بوده است:

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تعطیلی Arkane Austin اصلا تصمیم خوبی نبود. به جرأت می‌توانم بگویم که جمع‌اوری یک تیم بسیار خاص مانند آن غیرممکن است. وقتی شما جادوی هاروی اسمیت (Harvey Smith) و ریکاردو بیر (Ricardo Bare) و … را در کنار هم دارید، این لحظه‌ای خاص در زمان است و تا ابد طول می‌کشد تا دوباره آنها را در کنار هم ببینیم.

خوشبختانه Arkane Lyon هنوز تعطیل نشده و در حال توسعه بازی بعدی خود یعنی Marvel’s Blade است. کولانتونیو همچنان به ساخت عناوین جذاب ایمرسیو سیم مانند Weird West ادامه می‌دهد. پروژه بعدی استودیوی WolfEye یک اکشن RPG اول شخص است.

MotinkravinoffاُستادHTremblerپروفسور بی سوادv-alkaline3doبدون‍ تعصب

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا
بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بنیان‌گذار و رئیس سابق Arkane Austin می‌گوید که تعطیلی این استودیو یک حرکت احمقانه بود - گیمفا