تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
به گفته یکی از تحلیلگران صنعت بازی، عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Ghost of Tsushima برای ارائه سرگرمی نیازی به دقت تاریخی و تحمیل ایدئولوژی نداشته است.
Kensaku Namera، تحلیلگر صنعت بازی، در مطلبی توضیح میدهد که چه مواردی موفقیت یک بازی را در ژاپن تضمین میکند و این شامل پایبندی کامل به دقت تاریخی نمیشود. به گفته وی، Ghost of Tsushima یک نمونه درخشان از یک بازی تاریخی محسوب میشود و علیرغم اینکه اغلب از نمایشی کاملا مبتنی بر واقعیت از محیط خود دور میشود، در ژاپن به خوبی از آن استقبال شده است.
Ghost of Tsushima رویدادهای تاریخی را به دلیل سرگرمی نمایش میدهد و برخی المانهای دورههای مختلف را با هم هماهنگ نمیکند. با وجود برخی موارد نادرست تاریخی در بازی، طرفداران ژاپنی به آن اهمیتی نمیدهند و این تحلیلگر اعتقاد دارد که این موضوع به ظاهر نادرستیها مربوط میشود. به گفته وی، این موضوع نشان نمیدهد که توسعهدهندگان ناآگاه هستند، بلکه بیان میکند که آنها سرگرمی را در اولویت قرار میدهند.
وی در این باره اظهار داشت:
مهمترین دلیلی که باعث شد Ghost of Tsushima در ژاپن بدون هیچ گونه احساس ناسازگاری پذیرفته شد این بود که تحمیل فرهنگ یا ایدئولوژی بسیار کمرنگ بود. استودیوی Sucker Punch در ساخت این بازی تلاش کرد تا با مورخان مشورت کند و به کمک کارشناسان دیگر پایه و ساختار محکمی برای بازی با استقبال خوب به همراه فضایی مناسب برای سرگرمی فراهم نمایند.
Namera در پایان گفت که آنچه برای بازیها و رسانههای با موضوع تاریخ مهمی است، صرفاً سازگاری با واقعیتهای تاریخی نیست. به گفته وی، نکته مهم این است که درک عمیقی از فرهنگ و تاریخ وجود داشته باشد، هیچگونه ایدئولوژی تحمیل نشود و مهمتر از همه ارزش سرگرمی در اولویت قرار گیرد.
بازی Ghost of Tsushima هماکنون روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و PC در دسترس است. دنباله این بازی تحت عنوان Ghost of Yotei مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل مایکروسافت: به عرضه بازیهای خود برای پلتفرمهای دیگر ادامه خواهیم داد
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- حقوق مدیر عامل مایکروسافت پس از اخراج ۲۵۰۰ نفر از کارکنان بخش گیمینگ، به ۷۹ میلیون دلار افزایش یافت
- کوجیما: میخواهم بازیهایی خلق کنم که فضاییها از آنها لذت ببرند
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سیستم مورد نیاز Horizon Zero Dawn Remastered اعلام شد
نظرات
دقیقا اصلا هم توی این باری ما قهرمان سازی از پرچمداران نسل کشی نداشتیم
Ghost of yotei هم ووک و لگبت رو در الویت قرار میده
شما هم تو کف این بازی تا ابد میمونی و نمیتونی بازی کنی چون کنسولت سری اس باقدرت پی اس۱ است
ووک : کاراکتر زن
لگبت : فشار خوردن از هر بازی که کاراکتر زن داره
برخلاف نسخه دومش که دقیقا برعکس اینکارو انجام داده و با همون تریلر معرفیش اکثریت رو ناامید کرد.
کلی آدم میشناختم که فقط برای تجربه گوست ۲ و ادامه داستان جین ساکای PS5 خریده بودن و با معرفی گوست آف یوتی شدیداً خورد تو ذوقشون و PS5 شون رو فروختن و بجاش PC بستن
هیچ کس جز آدمای مثل شما که کنسولتون یوتیوب است نخورد تو ذوقشون
تو ته خنده ای هر چی کامنت زیر تریلرش میبینیم مثبت من نمیدونم کیو این وسط ناامید کرده
اصلا بعد معرفی بازی همه رفتن فایو رو فروختن پی سی بستن الان هیچ کس تو دنیا فایو نداره خودت عقل نداری فکر می کنی بقیه مثل خودتن
سوشیما شاهکاره
بلاخره بعد از سال ها انتظار دارم بازیش میکنم. واقعا نمیفهمم چرا این بازی را با اسسین مقایسه میکنن. مقایسه اش با اسسین مثل مقایسه بنز و پرایده.
وقتی چیزی از تاریخچه بازی اساسین نمیدونی
وقتی نمیدونی نصف مکانیک های بازی کپی یا الهام گرفته شده از اساسین هستش
هعی خدا
اگه منظورت اساسین شدو هستش ، اون که هنوز منتشر نشده تا ببینیم اصلا چجوریه
دارن با اساسین قدیم احتمالا مقایسه میکنن، وگرنه الان که… 💀💔
عجب گیم پلی خفنی داشت منتظر بعدیشم
اخیرأ یه ۸ ساعتی تجربه ش کردم و واقعا باید بگم در زمینه طراحی مبارزات حرف خیلی برای گفتن داشت به شدت زیبا و با جزئیات طراحی شده بود که از کشتن انمی ها واقعا لذت میبره آدم ، کلا متفاوت با همه بازیای شمشیری بود
چون انیمیشن های واقعی براش طراحی کردن احتمالا با موشن کپچر , که فک نکنم تو بازی دیگه ای انجام شده باشه
انیمیشن های شمشیرزنیش حرف نداره مخصوصا انیمیشنای غلاف کردن شمشیر ولی طراحی مبارزات متوسطه (حتی بعضی جاها پایین تر) تو این بازی و حتی تو سطح lethal هم چالش خاصی نداره، به جز دوئل ها که اونا هم بالانس نیستن
اساسین بازی نکردی اینو میگی من تو اساسینز کرید های قدیمی( شاید بگی چون بازی قدیمیه اینجوره ولی حرف تو سخت بودنه) یبارم با این دشمنای معمولی نمردم ولی گوست اف سوشیما چندین بار سر دشمنای معمولی مردم
ولی تو بازی دوم گوست آف “””یائویی “”” مثل اینکه درگیر حواشی میخواد بشه 🤔
ولی در Ghost of Yōtei میخوان هرچی ایدئولوژی تحمیل نکردنو، فرو کنن.
انشاالله که خیره 💀
صرفا با زن بودن کاراکتر نمیشه این برچسب رو بهش زد ولی خب دروغ چرا منم یکم نگرانم
امیدوارم نگرانی مون به واقعیت نپیونده
مشکل با زن بودن کاراکتر نیست، لارا کرافتم زنه، جیل ولنتاینم زنه و بسیاری دیگه که خیلیامون طرفدارشونیم حتی الی که گرایش متفاوتی رو نشون داد. و در این موارد نقش یک خانم بخوبی به کاراکتر نشسته و دوست نداریم که یک مرد در این نقشها ظاهر بشه.
ولی در مورد Ghost of Yōtei به وضوح اومدن از یک فمینیست مولتی جندر روانی برای نقش آفرینی کاراکتر استفاده کردن، کاراکتری که در نسخه موفق اولیه کلا بر اساس سامورایی گری و مرامهای دوره کاماکورا در ژاپن ساخته شد و با اینکه حدود ۲۴۰ سال با دوره روایی نسخه ۲ فاصله داره، ولی بهتره بدونیم که در دوره ی ادو هم همین مرامها با شدت بیشتری دنبال میشده. در هر حال رویکرد اولیه ساکرپانچ در نسخه دوم با خط مشی قبلیشون ظاهرا زمین تا آسمون تفاوت داره و خب سالی که نکوست از بهارش پیداست.
ندیده قضاوت میکنید؟؟
داداش اینا ببینم هم بازم از بازی های سونی فشار میخورن پس رهاشون کن بزار خوش باشند شاید ریدفال ۲ بیاید این جمعه
کاش بعضی ها یاد بگیرن…
این گیم خدا ساخته! یکی از شاهکارهای ps4 کبیر 🥇 ولی متاسفانه کاراکتر اصلی قسمت دوم یک میلف MILF 🤦🏻♂️ گیم فمنیسمی شده