گزارش: بودجه ساخت Concord بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است
گزارشها حاکی از آن است که قرارداد اولیه سونی با Firewalk Studios برای توسعه بازی Concord بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. این رقم در طول توسعه افزایش پیدا کرده و هزینههای بازاریابی را نیز شامل نمیشود.
طبق گفته دو منبع، این خبر زمانی منتشر شده که سونی اعلام کرده است قصد تعطیلی Firewalk Studios را دارد. این بدان معناست که Concord دیگر به بازار بازیهای ویدئویی برنمیگردد و این پروژه، به عنوان یک سرمایهگذاری پرهزینه و ناموفق برای سونی به پایان میرسد.
منبع این گزارش در ادامه اشاره کرده که این رقم حتی هزینههای خرید استودیو و حق مالکیت بازی Concord را پوشش نمیدهد. با در نظر گرفتن این موضوع، هزینه نهایی تولید طولانیمدت و ناموفق Concord مشخص نیست، اما میدانیم که با تعطیلی استودیوی سازنده، فرصتی برای جبران این هزینهها وجود نخواهد داشت.
Concord در ماه آگوست عرضه شد اما تنها دو هفته پس از انتشار، به دلیل عدم جذب بازیکن، از دسترس خارج شد. با این وجود، گفته میشد که همچنان ممکن است شاهد بازگشت این بازی باشیم و اطلاعات آن در فروشگاه استیم بهروزرسانی میشد. اما اکنون میدانیم که این اتفاق نخواهد افتاد؛ زیرا سونی در اعلامیه تعطیلی Firewalk Studios تایید کرده که بازی بهطور دائمی غیرفعال شده است.
با اینکه Concord یک شکست پرهزینه برای سونی بود، این شرکت اعلام کرده که قصد ندارد از برنامههای خود برای بازیهای لایو سرویس بهطور کامل صرف نظر کند. در اعلامیه مذکور آمده است:
ما درسهای آموخته شده از Concord را به کار خواهیم گرفت تا تواناییهای خود را در زمینه عناوین لایو سرویس تقویت کرده و رشد آینده را در این حوزه محقق کنیم.
با این حال، از آنجایی که سونی دو استودیوی فعال در این حوزه را کنار گذاشته، احتمالاً این برنامهها به اندازهای که در ابتدا پیشبینی میشد، بزرگ نخواهند بود.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل مایکروسافت: به عرضه بازیهای خود برای پلتفرمهای دیگر ادامه خواهیم داد
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- حقوق مدیر عامل مایکروسافت پس از اخراج ۲۵۰۰ نفر از کارکنان بخش گیمینگ، به ۷۹ میلیون دلار افزایش یافت
- کوجیما: میخواهم بازیهایی خلق کنم که فضاییها از آنها لذت ببرند
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سیستم مورد نیاز Horizon Zero Dawn Remastered اعلام شد
نظرات
به همین راحتی اینقدر پول رو خرج میکنن و به همین راحتی خود بازی و شرکتش تعطیل میشه
حالا هی برو بگو سونی روح بخش صنعت گیم 🤡🤡
دوست من همه کمپانی ها تو کارشون اشتباه میکنن سونی غیر سونی نیست
“با اینکه Concord یک شکست پرهزینه برای سونی بود، این شرکت اعلام کرده که قصد ندارد از برنامههای خود برای بازیهای لایو سرویس بهطور کامل صرف نظر کند”
دیدید یکی تو ی بحثی خیت میشه بعدش هنوز هم رو موضعش پافشاری داره؟ الان وضع سونی هم همونه. خودش فهمیده با این تمرکزش روی سرویس محور چه گندی زده فقط روش نمیشه بگه.
هل درایورز اومد ترکوند
چرا ادامش ندن؟
دنباله سازی برای بازی سرویس محور زیاد عقلانی نیست. اورواچ ۲ هیچ وقت اندازه اورواچ ۱ موفق نشد و امروز خبر اومد که ایپکس ۲ رو هم حالا حالاها نمیبینیم.
نهدخب اسپین اف طور
خب شما الان مدیر بخش پلی استیشن اید، وظیفه تون هم افزایش سودآوری این برند ه، چیکار میکنید؟ با افزایش بلاک باسترهای داستانی که این امر ممکن نبوده و نیست، روش شما بجز ساخت لایوسرویس چیه؟؟
احساساتم رو کنترل میکنم و کیلویی سفارش ساخت سرویس محور نمیدم.
سوال من این بود که چیکار میکنید، نع اینکه بطور مبهم بگید چه کاری رو نمیکنید، کیلویی سفارش نمیدادین یعنی سفارش میدادین اما گرمی سفارش میدادین؟ آقا سودآوری کمپانی پایینه الان باید چیکار کنیم؟ نع بلاک باسترهای داستانی میتونن این سود رو افزایش بدن و نع فروش کنسول صد میلیون نسخه به بالا. الان سهامدارها شاکی اند چه کنیم؟
اگر سونی با اپیک گیمز یه قرداد ۲۰۰ میلیون دلاری میبست برای یه ایونت با حالوهوای شخصیت های پلیاستیشن تو Fortnite، سودش بیشتر بود تا ساختِ Concord.
۲۰۰۰, میلیون دلار و یک شکست مفتضحانه , مدیر های سونی هم از ما یاد گرفتند . چیزی از ارزش هاشون کم نمیشه و پیش به سوی تپه بعدی
خوب میگین، این نوع بازی های ویدیویی در حال حاضر در بازار بیش از حد اشباع شدن اما چرا به این کار ادامه دادن؟
من فکر می کنم که توسعه دهنده ها فکر می کردن که باید خودشون رو از بقیه متمایز کنن.. انگار تو یه دنیای دیگه ای زندگی میکنن..
البته یه ووک هم ربط داره، چون با این فکر شخصیتهای وحشتناکی خلق شدن با طرحهای زشت و بدون کاریزما. اونا رو این تمرکز کردن که بخوان اونو به عنوان یک شوتر قهرمان برای مخاطبان بفروشن و اینکه اونا شخصیت های متنوعی بودن..
عجب ضرری!
جدا از پول توسعه بازی، پول صرف شده برای خرید استودیو هم هست!
تنها برنده این داستان کارمندای استودیو بودن که چند سال حقوق مفت گرفتن 😁
این بازی باید رایگان و به صورت پرداخت درون برنامه ای منتشر میشد
و اینکه با سویت بیبی هم نباید مشارکت میکردن
بازی مشکلات بالانس و گیمپلی داره چیزیه که رایگانم میدادن کسی توش پول خرج نمیکرد خودشون فهمیده بودن میخواستن با تبلیغات با فروش اولیه هزینه هارو بردارن و برن که کاربرا زرنگتر از اونا بودن
با رایگان بودند هم مشکلی حل نمیشد ، گیم پلی از پایه کلی مشکل داشت
“ما درسهای آموخته شده از Concord را به کار خواهیم گرفت…”
خواهیم دید. شما هر چیزی رو قبول میکنید که اشتباه میکنید جز اون چیزی که از همه واضح تره!
اگر درست مدیریت میشد می تونست موفق بشه
هیف اون پولی که واسه این بازیه بی سرو پیکر هدر رفت😔…با این پول راحت میشد دو سه تا بازیه خوب داستانی ساخت.
هیف اون پولی که واسه این بازیه بی سرو پیکر هدر رفت😔…با این پول راحت میشد دو سه تا بازیه خوب داستانی ساخت.
«این هزینه در طول توسعه افزایش پیدا کرده و شامل بودجه بازاریابی هم نمیشود»بعد یه معلوم الحالی معتقد بود پول توسعه کنکورد از دوتا همبرگر هم کمتر بوده و سونی با انتشارش فقط میخواسته از شر کنکورد خلاص بشه🤣😂😂
۲۰۰ میلیون برای چی خرج شده؟ ۱۶ تا مپ؟ گیمپلی پر جزئیاتش؟ کاراکترای شاهکارش؟ گرافیک؟ جزئیات محیط؟ فیزیک؟ سرور یه هفته ایش؟ دقیقا کجا خرج شده؟
مگه اینکه پول خرید استودیو رو هم حساب کرده باشن
بازی حتی تبلیغاتم نداشت
وقتی میزاری شرکت های woke روی شرکتت سرمایهگذاری کنن: