رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا

رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد

امین رحیمی
۲۲:۲۴ ۱۴۰۳/۰۸/۰۸
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا

سونی قصد دارد استودیوی Firewalk را تعطیل کند. این خبر در ابتدا توسط جیسون شرایر از بلومبرگ منتشر شد و رسانه Insider Gaming توانست با استناد بر منابع قابل اعتماد خود آن را تایید کند.

سونی مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، با انتشار پیامی در وب‌سایت رسمی خود آن را تایید کرد. هرمن هالست، مدیر عامل پلی استیشن، در این باره گفت:

ما به‌طور مداوم، مجموعه بازی‌ها و وضعیت پروژه‌هایمان را ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم که اولویت‌های تجاری کوتاه و بلند مدت برآورده می‌شوند. برای تقویت کسب و کار بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، مجبور شدیم در رابطه با دو استودیوی خود یعنی Neon Koi و Firewalk Studios تصمیم سختی اتخاذ کنیم.

هرمن هالست گفت که در چند ماه گذشته، تیم پلی استیشن تمامی محصولات آینده استودیو را مورد بررسی قرار داده و در نهایت تصمیم گرفته شد که با لغو بازی‌ها، استودیو تعطیل شود.

او در این باره گفت:

پس از تصمیم‌گیری‌های طولانی، به این نتیجه رسیدیم که لغو بازی‌ها و تعطیلی استودیو بهترین گزینه ممکن است. می‌خواهم از تمام اعضای Firewalk به خاطر مهارت، روحیه خلاق و فداکاری‌شان تشکر کنم.

مطمئنم که شنیدن چنین اخباری، خصوصاً پیرامون اخراج همکاران و دوستان ما از SIE، به هیچ وجه آسان نیست. هر دو تصمیم به طور جدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، احساس کردیم که تصمیمات درستی برای تقویت سازمان خواهند بود.

Concord اواخر آگوست با کمتر از ۱۰۰۰ بازیکن روی استیم عرضه شد و تقریباً ۲۵ هزار نسخه فروخت. هر چند که گمانه‌زنی‌هایی پیرامون رایگان شدن بازی وجود داشت، ولی دو هفته پس از انتشار لغو شد.

در حال حاضر، سونی اشاره نکرده است که آیا همه کارمندان اخراج خواهند شد یا به بخش‌های دیگر شرکت منتقل می‌شوند. رسانه Insider Gaming وضعیت استخدامی تمامی کارکنان را جویا شده است.

در آخر، یادداشت کامل هرمن هالست را می‌خوانید:

تیم عزیز،

امروز، می‌خواهم مهم‌ترین تغییرات گروه تجاری استودیوهای سونی و بخش سرگرمی‌های تعاملی را با شما به اشتراک بگذارم.

ما به‌طور مداوم، مجموعه بازی‌ها و وضعیت پروژه‌هایمان را ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم که اولویت‌های تجاری کوتاه و بلند مدت برآورده می‌شوند. برای تقویت کسب و کار بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، مجبور شدیم در رابطه با دو استودیوی خود یعنی Neon Koi و Firewalk Studios تصمیم سختی اتخاذ کنیم.

فراتر از دستگاه‌های پلی استیشن عمل کردن و خلق تجربه‌های جذاب آنلاین در کنار بازی‌های داستانی، ماهیتی کلیدی برای ما دارند چرا که جریان‌ مالی خود را از همین طریق کنترل می‌کنیم. با این حال، باید استراتژیک عمل کنیم، بازی‌های خود را به پلتفرم‌های جدید بیاوریم و تشخیص دهیم که چه زمانی محصولات ما انتظارات بازیکنان را برآورده نمی‌کنند.

در حالی که رشد در حوزه موبایل برای کسب و کار استودیو اولویت دارد، ما در اولین مراحل تلاش خود برای ورود به این عرصه هستیم. برای دستیابی به موفقیت در این زمینه، باید روی عناوینی تمرکز کنیم که در مطابقت کامل با سابقه استودیوی پلی استیشن هستند و پتانسیل جذب مخاطبان بیشتر از سرتاسر جهان را فراهم می‌کنند.

با تمرکز بر این رویکرد، Neon Koi بسته خواهد شد و توسعه بازی اکشن موبایلی آن‌ها همین جا متوقف می‌شود. می‌خواهم از تمامی افراد حاضر در Neon Koi برای تلاش سخت و اشتیاق بی‌پایانشان برای خلق نوآوری تشکر کنم.

در مورد Firewalk اما، همانطور که در اوایل سپتامبر اعلام شد، با این که Concord جنبه‌های خاصی داشت، اما برخی دیگر از جنبه‌های بازی در کنار تعداد بازیکنان کم آن طور که باید ظاهر نشدند و در نتیجه سرورهای بازی را خاموش کردیم. در چند ماه گذشته، مشغول بررسی تمامی گزینه‌های خود بودیم.

پس از تصمیم‌گیری‌های طولانی، به این نتیجه رسیدیم که لغو بازی‌ها و تعطیلی استودیو بهترین گزینه ممکن است. می‌خواهم از تمام اعضای Firewalk به خاطر مهارت، روحیه خلاق و فداکاری‌شان تشکر کنم.

ژانر شوتر اول شخص PvP یک فضای رقابتی است که به طور مداوم پیشرفت می‌کند و متاسفانه ما، با این عنوان به اهداف خود نرسیدیم. ما درس‌های زیادی از عرضه Concord گرفتیم. بنابراین، به ارتقای بخش سرویس محور خود ادامه می‌دهیم تا در این زمینه نیز رشد مطلوبی داشته باشیم.

مطمئنم که شنیدن چنین اخباری، خصوصاً پیرامون اخراج همکاران و دوستان ما از SIE، به هیچ وجه آسان نیست. هر دو تصمیم به طور جدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، احساس کردیم که تصمیمات درستی برای تقویت سازمان خواهند بود.

Neon Koi و Firewalk محل زندگی استعدادهای بسیاری بودند و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است برای برخی از افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، جایی در جامعه جهانی استودیوهای خود پیدا کنیم.

من به استفاده از ایده‌های خلاقانه و توسعه IP جدید اعتقاد زیادی دارم. با این حال، رشد مالی در یک محیط اقتصادی به شدت چالش‌برانگیز نیز اولویت زیادی خواهد داشت.

در حالی که امروز روز سختی است، موارد زیادی پیرامون گروه کسب‌وکار استودیو و تیم‌های ما وجود دارند که باید به آن‌ها بپردازیم. من مطمئنم که سازمانی انعطاف‌پذیر و توانمند خواهیم ساخت که با خلق سرگرمی‌های فراموش نشدنی هدایت می‌شود.

از حمایت مستمر شما متشکرم.

سعید پرهیزیرضابدون‍ تعصبRoyalknightWitcher(هیولا کش گیمفا)XerexplayMahyar KarimiLone_wildAEONostalgic Player(حساب کاربری ترک شده)گمنامTizBinSirMagAssTahaicبهزاد سالمیNimaDARKSIRENjohn117یه گیمر سادهmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ali.B گفت:

    نه داداش سونی استعداد میخره و پرورش میده! بستن استودیو ها کار مایکروسافته و سونی عاشق تمام کارمنداشه😂
    بیزینس همینه! هر قسمتی در هر شرکتی ضرر ده باشه یا نا کار آمد حتما تعطیل میشه یا دچار تغییر و این چیز طبیعی ای هست ولی یک عده مایکروسافت رو واسش سرزنش میکردن که اشتباه بود و غیر منصفانه👍😊
    فقط اونایی که منتظر بازگشت concord در غالب یک بازی رایگان بودن😂
    گذینه بعدی بانجی هست اونم لبه پرتگاه هست و فقط به لطف بازی قبلش هست که میتونه هزینه هاشو جبران کنه! اگر وضعیتش ادامه داشته باشه عاقبتش همینه احتمالا.

    گابیرضاگیمر نسل ۷HorakhshRoyalknight人Acker益man人Arcix™ツ`کفتر گیمینگMahyar Karimi∞more
    • Phantom گفت:

      واقعا تعطیل شدن همچین استودیو سطح پایین با سابقه منفی رو با استودیو هایی که مایکرو تعطیل کرد و کارنامه خیلی خوبی داشتن یکی میدونی؟

      Ethan MarsRoyalknightاپوزیسیون گیمفا人Acker益man人Witcher(هیولا کش گیمفا)Mr abdDr.Gamer∞
      • مایکروسافت یه ناشر رو با تنظیمات قبلیش خرید و استودیوهایی که از بدو تولدشون تراز مالیشون منفی بود رو یک سال فرصت داد تا ترازشون مثبت بشه وگرنع ادغام میشن در دیگر استودیوها، شما از الفاداگ و راوندهاوس چه بازی هایی رو انجام دادی که میگی کارنامه شون درخشان بوده؟ پس از اینکه king به زیرمجموعه ایکس باکس اضافه شد دیگه دلیلی بوجود این دو استودیوی موبایلی نبود و بدرستی در زنیمکس آنلاین ادغام شدن، اما این دو استودیوی سونی از ابتدا تحت نظارت سونی شکل گرفتن و پروژه هاشون رو استارت زدن. خیلی فرق میکنه با خرید یک ناشر و تغییر حالت دادنش طبق انتظارات کارفرمای جدیدش

        RoyalknightTizBin
    • بانجی انقدری اسمش سنگین وزن هست که حالا حالاها بهش فرصت داده بشه

      RoyalknightTizBin
    • Mr abd گفت:

      (Ali.B)
      (Ali.B)مگه نمیدونی؟؟
      سونی پرورش نمیده!
      خلق میکنه! خلق. خالق🗿
      اما ایکس باکس💀
      ایکس باکس سم،غده سرطانی،دشمن صنعت گیم،شیطان.🤡
      سونی،شاهکار ساز،پادشاه،اصلا طرف گوسفند میره داخل،رونالدو میزنه بیرون! اینقدر که این شرکت مدیریت شاهکاری داره!🤡
      به فایر واک اجازه نفس کشیدن نداد!!! بعد طرف باد میندازه زیر قپ قپش،ی طور از مدیریتش شاهکار این شرکت فرازمینی صحبت میکنه،آدم انگشت به دهن میمونه!!!
      درکل این اخراج شدن ها برا صنعت خوب نیست،ولی برا دیدن اون رویه رسانه ها اونقدر بد نیست.
      حرفی که فنبوی ها به خودم زدن رو میگم.
      زمین گرده. مراقب چیزایی که میگید باشید.

      بدون‍ تعصبRoyalknight人Acker益man人(حساب کاربری ترک شده)گمنامTizBinTomوی شنNimanoorimore
    • Mr abd گفت:

      خیر سرش فایرواک قرار بود به دست سونی شاهکار ساز بشه.
      اما سونی پرورش که نداد هیچ،گرفت بستش.
      منطقیه.
      فقط به کامنت ها خریده شدن فایر واک نگاه کنین😂👏

      گابیRoyalknight∞گمنامTizBinTahaicNimaاپوزیسیون گیمفاMr Hill93حاج کریتوسmore
  • Arman گفت:

    دوست عزیز مدیریت و هدف هاتون رو عوض کنید،نمیخواد رد پا هارو پاک کنید،همه میدونیم تا کمپانی نخواد سازنده جنم اینو نداره تا این حد خودشو درگیر ووک و لگبت کنه،مهم نیست که شرکتی باشه سازنده فقط بر طبق چیزی که ازش می‌خوان عمل می‌کنه چون در مقابلش پولشو میگیره!پس اگر کیفیت واقعا مهمه سری بعدی همچین شکر خوری نکنید که بعدش بگید نه داداش هدف ها مهمه هدف ها!

    Sheikh_MirzaرضاHorakhshWitcher(هیولا کش گیمفا)کفتر گیمینگMahyar Karimi∞Nin(the ghost of yotei)محمدحسینGod of warmore
    • بازی از هر نظر بد بود
      صرفا رسانه هایی مثل ورلد اف فکتس سر سلیقه ی مخاطباشون فقط زدنش به ووک
      هیچ راهی برای نجاتش نبود

      بدون‍ تعصباپوزیسیون گیمفا∞(حساب کاربری ترک شده)TizBinTahaicA normal guyحاج کریتوس3doKingmore
    • Mr abd گفت:

      اتفاقی که برای ردفال افتاد الان دوباره تکرار شد.
      استودیو رو تعطیل میکنه!!!
      هرچقدر مدیریت ایکس باکس رو مسخره میکردن بعضی ها الان تک تک اتفاقات داره براشون میوفته.
      خب الان با این وظعیت،نتیجه میگیریم سونی در وضع عالی قرار داره؟؟؟
      اگه از مدیریت ایکس باکس حرف میزنید،از این هم حرف بزنید!
      یادتونه موقع لانچ ردفال چیشد؟ موقع بسته شدن استودیو چیشد؟
      حرکت تک تک رسانه هارو دیدین؟؟
      حالا همین رسانه ها موقع لانچ کنکورد چیکار کردن؟؟ نه چیکار کردن؟
      الان هم حرفی نمیزنن. دو تا استودیو بسته،شتر دیدی ندیدی.
      از فردا هم همه سر در تامنیل ها ویدئو میزنن،سونی شاه،مایکرو بد.
      من حرفم اینه،عدالت.

      Parsa7889رضاRoyalknight人Acker益man人Witcher(هیولا کش گیمفا)ArmanTizBinTahaicbbb103A normal guymore
      • Farzam گفت:

        اگه انقدر رو عدالت تاکید داری درجریانی که تانگو و تویز فور باب و ارکین راند هوس وچه استودیو های باسابقه ای بودن و الان داری با یه استودیوی تازه کار که هیچ بازی نداشتن و سونی روشون ریسک کرده مقایسه میکنی سونی اشتباه کرد درست ولی بعد لانچ کنکورد استرو بات رو داد با متای ۹۴ و مدعی گوتی انقدر شاهکار بود که همه گند کنکورد رو فراموش کردن ولی مثلا مایکروسافت بعد ردفال و بلدیینگ ایج و اون همه بازی شکست خورده متا زرد و قرمز چیکار کرد چند تا بازی داد از اونا بدتر با وعده های پوچ و الکی که شکست تجاری بودند

        Royalknight3doTizBinاپوزیسیون گیمفا∞Mr abd
      • تازه مایکروسافت یک ناشر رو با تمام زیرمجموعه هاش خرید و طبق معیارهای خودش بازچینیشون کرد و توو قرارداد ادغام هم بوده که استودیوهایی که تراز مالیشون منفیه (مثل آرکین آستین) یک سال فرصت دارن مثبت بشن وگرنع در دیگر استودیوهای بتسدا ادغام میشن. اما استودیوهایی که الان تعطیل شدن از ابتدا تحت نظارت خود سونی شکل گرفتن.

        TizBin
  • ما که نمیدونیم ولی حتما خیر و صلاح در این بوده که تعطیل کنن

    ایشالله که بتونن اثار خوب و درخشانی رو عرضه کنن 🙏

    رضاWitcher(هیولا کش گیمفا)HajEsiMahyar Karimi(حساب کاربری ترک شده)TizBinTahaicاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسjohn117more
  • جای ضرر رو از هر جا بگیری منفعته ؛ خوشبختانه یا متاسفانه سونی تعارفات رو گذاشت کنار از نظر واکنش ها

    RoyalknightWitcher(هیولا کش گیمفا)اپوزیسیون گیمفاsilent-man(Motor Edition)Tahaicحاج کریتوسjohn117Kingkamyar _Authentic Iranian∞more
  • smd گفت:

    سر یک‌ تصمیم غلط اینهمه سرمایه به فنا رفت

    Mahyar KarimiGod of war(حساب کاربری ترک شده)ThunderDoomTizBinحاج کریتوسOda nobunaga حامی نظر اخریه گیمر سادههادی صفائیinovantermore
    • سرمایه بسیاری از دست رفت اما سونی درسی‌ را آموخت که بدون از دست رفتنِ این سرمایه هرگز نمی‌توانست بیاموزه.
      سونی با شکست Concord به مسیر سابق بازگشتِ و دیگه از خط مشی جیم رایان پیروی نخواهد کرد.

      اپوزیسیون گیمفاDr.GamerMahyar Karimi(حساب کاربری ترک شده)ThunderDoomTizBinحاج کریتوسKingOda nobunaga حامی نظر اخرcrystal skymore
      • Siren گفت:

        هنوز fairgames و marathon و بازی بعدی bend موندن

        TizBinاپوزیسیون گیمفا
      • چه درسی گرفت باز که میگه میخواییم سرمایه گذاری رو پروژه های انلاین و لایو سرویس رو ادامه بدیم .مشکل همینجا هست که استودیو داستانی ساز و سینگل پلیر رو وارد چرخه بازی های انلاین یا لایو سرویس میکنن کلی زمان هزینه صرف میشه اخرش درس گرفتیم؟شاید اصلا نیازی نبود به اینکار بانجی رو برای همین گرفته مگه غیر اینه ولی الان اون وضع بانجی هست اینم که تعطیل شد بقیه استودیو ها بزرگ مثل ناتی داگ رو وقت زمانش خرج لست انلاین کرد از کار خودش عقب موند نسل رو و سبد سونی رو خالی کرد و جوری شده الان دوتا دمو ندارن نشون بدن صاحبمرده اینکارو داریم میکنیم البته کار درستی اینجا کردن سرمایه گذاری ها پراکنده ولی کاربردی در استودیو های کوچیک و خلاق کره ای چینی و مالزی در قالب پروژه های چاینیز و کوریا پروجکت برای ساخت بازی های AAبا کیفیت مثل استلار بلید که امیدوارم بازی های ،AAدر این سطح کیفیت و مقیاس باشن

        Mahyar KarimiGod of warTizBinTahaicبهزاد سالمیاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسOda nobunaga حامی نظر اخر(Ehsan (Oled c4علی بهنیاmore
        • Amsc گفت:

          دیگه قرار نیست استودیو هایی که بازی داستانی میسازن برن لایو سرویس بسازن .
          ناتی داگ رو مثال زدی کل استودیو روی پروژه لست آنلاین کار نمی کردن و ساخت ای پی جدیدشون بعد از لست ۲ شروع شده اینکه چیزی هم نشون نمیدن چون نمی خوان دوباره مثل لست ۲ درگیر لیک ها بشن

          و اینم اضافه کنم که تام هندرسون گفته سونی بازی های بیشتری برای دوسال اینده داره و اینکه تا الان رونمایی شون نکرده بخاطر اینه که نمی خواد مثل دوران ps4 معرفی تا عرضه بازی چند سال طول بکشه
          اینم برای کسایی که میگن سونی بازی نداره و استودیو هاش درگیر پروژه های آنلاین شدن

          RoyalknightTizBinTahaicاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسMr abdkamyar _Authentic Iranian(Ehsan (Oled c4Max22KILLER OF GODSmore
          • جدی میفرمایید دوست عزیز !!!!!!
            پس گوریلا گیمز سازنده هورایزن که خودشون اعلام کردن پروزه بعدیشون هورایزن انلاین هست چی ؟ نکنه گوریلا گیمز استودیو انلاین ساز بوده ما خبر نداشتیم !!!!!!!!!!!

            “””و اینم اضافه کنم که تام هندرسون گفته سونی بازی های بیشتری برای دوسال اینده داره و اینکه تا الان رونمایی شون نکرده بخاطر اینه که نمی خواد مثل دوران ps4 معرفی تا عرضه بازی چند سال طول بکشه
            اینم برای کسایی که میگن سونی بازی نداره و استودیو هاش درگیر پروژه های آنلاین شدن”””

            دو سال رو نمیدونم ولی برای بار هزارم میگم اگه سونی بازی جز چیزهایی که تا الان معرفی کرده تا حداقل بازه یک سال اینده داشت برای مراسم رونمایی ps5 pro رونمایی میکرد تا اینقد سر این موضوع نریزن سرش یکم منطقی باشین

            Royalknight∞TizBinTomTahaicبهزاد سالمیاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسKingMr abdmore
            • Amsc گفت:

              باز احسان منطقی نما حرف زد کلا ی گوریلا داره بازی آنلاین میسازه منظورم بقیه بود

              RoyalknightHajEsi∞(Ehsan (Oled c4silent-man(Motor Edition)Ethan MarsTomTahaicاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسmore
              • نه وایسم تا تو نظرات گوهر بارتو بدی
                خوبیش اینه تو خیلی منطقی هستی :))))))))))))
                2تا از استودیو های اصلی سونی که جز حداقل ۴ استودیو برترش هستن به زور مجبور به ساخت بازی انلاین که تخصص (خاصی) توش ندارن شدن بعد تو اینجوری ماله میکشی 🙂

                اپوزیسیون گیمفاRoyalknightTizBinMahdi Sam∞Mr abd
                • Amsc گفت:

                  نظرات گوهر بار که تخصص یکی دیگه است

                  نه تو منطقی نما خوبی صبح تا شب ماله ایکس باکس رو می کشی و بد سونی رو میگی اخر سر میگی من بی طرفم

                  بعدشم من کجا ماله کشی کردم ؟ الانم دوباره اومدی ی چیزی گفتی که تهش برسی به بازی نداشتن سونی

                  اپوزیسیون گیمفاRoyalknightTizBinHajEsi∞(Ehsan (Oled c4
            • Amsc گفت:

              در مورد مراسم رونمایی pro

              سونی حتی از دث استرندینگ هم استفاده نکرد یا حتی همین Ghost of Yotei پس نمیشه گفت چون بازی نداشته رونمایی نکرده البته که اشتباه خود سونی هم بود احتمالا توی آذر ماه دوباره ی مراسم دارن
              بازی های جدید رو به نمایش بزارن

              البته که تو کلا مفهوم حرفات اینه که سونی بازی نداره

              اپوزیسیون گیمفاRoyalknight∞(Ehsan (Oled c4حاج کریتوسMr abd
            • *نکنه گوریلا گیمز استودیو انلاین ساز بوده ما خبر نداشتیم !!!!!!!!!!!*
              بله گوریلا از زمان کیلزون آنلاین ساز بوده و تو خبر نداشتی

              Royalknight∞TizBinاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسkravinoffMr abd
              • بازی ایی که بخش آنلاین داره مثل لست آو آس یک خیلی فرق داره با یه بازی لایوسرویس. ایشالا که فرق هاشون رو بدونید. لایوسرویس موفق ساختن کار هر استودیویی نیست و درحال حاضر سخت ترین و ریسکی ترین کاریه که یه استودیو میتونه انجام بده

                RoyalknightTizBin∞
              • گوریلا گیمز استودیویی هست که تمرکز اصلیش روی بخش داستانی و سینگل بازی هست و در کنار اون بخش انلاین هم برای بعضی از بازیهاش قرار داده فرق داره با شرکتی مثلا مثل بلیزارد که تمرکزش روی بخش انلاین هست و این وسط برای بعضی از این بازیهای انلاینشم ی قسمت سینگل قرار میده .
                حالا من خبر نداشتم یا تو 🙂

                RoyalknightTizBinاپوزیسیون گیمفاEthan Mars
                • اصلا حرفات منطقی نیست
                  گفتی مگه گوریلا آنلاین سازه
                  گفتم آره آنلاین هم قبلا ساخته
                  بعد در جواب با بلیزارد مقایسه اش میکنی؟
                  تو از اونایی ک از در و دیوار بالا میرن تا مثلا ثابت کنن حق با اوناست
                  حرفات هیچ ربطی ب هم نداره

                  RoyalknightTizBinاپوزیسیون گیمفا∞Mr abdamsc
              • “”””اصلا حرفات منطقی نیست
                گفتی مگه گوریلا آنلاین سازه
                گفتم آره آنلاین هم قبلا ساخته””””

                یکی از خنه دارترین کامنتهایی بود که تو زندگیم خوندم یعنی برداشت تو از حرف من این بوده بعد اومدی گفتی خب انلاینم ساخته قبلا :)))))))
                خداوکیلی با کیا دارم بحث میکنم من :))))))))))))))
                پسر خوب ی مثال برات میزنم شاید اینجوری متوجه بشی منظور تابلومو 🙂
                فرض کن یک نفر استاد شیمی که تو دانشگاه تدریس میکنه حتما ضرب و تقسیم بلده انجام بده دیگه پس یعنی این ادم میتونه تو دانشگاه ریاضی هم درس بده !!!!؟
                الان فهمیدی منظورمو؟؟؟؟؟؟ :)))))))))
                من وقتی میگم انلاین ساز نیست یعنی استاد یا خبره نیست تو اینکار
                یا مثلا وقتی میگم ناتی داگ انلاین ساز نیست منظورم این هست که تو این کار حرفه ای نیست وگرنه خودم میدونم قبلا قسمت انلاین هم برای بازیهاش ساخته .
                “””تو از اونایی ک از در و دیوار بالا میرن تا مثلا ثابت کنن حق با اوناست
                حرفات هیچ ربطی ب هم نداره”””
                در جواب این حرفتم بگم من نیازی ندارم از در دیوار برم بالا که بگم پلی استیشن بده تو اتاق گیمینگ منو ببینی خودت میفهمی پلی استیشن چه جایگاهی داره برای من (کلا گیمینگ) منتهی من مثل شما خودمو گول نمیزنم

      • سونی قراره از شکست کنکورد درس بگیره و لایوسرویس های بهتری بسازه. محاله بیخیال لایو بشه، چاره ایی نداره، باید سودآوریش رو افزایش بده، مگه حمال من و شما و دیگر ناشرهاست که اینهمه کنسول بفروشه و بازی داستانی بسازه و آخرسر اندازه یدونه کال آو دیوتی هم سودآوری نداشته باشه

        RoyalknightMahyar KarimiTizBinMr abd
      • smd گفت:

        جیم رایان ایده خوبی داشت ولی متاسفانه به‌ درد سونی نمیخورد

        اپوزیسیون گیمفا∞Tahaicحاج کریتوس
      • ThunderDoom گفت:

        ان شالله همینی که شما میگی باشه

        TizBin
  • Dastan گفت:

    یکم کامنت های این خبر رو ببنید و بخندید
    https://gamefa.com/931135/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C-firewalk-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/
    مثلا طرف میگفت
    “بشین نگاه کن همین استودیو به عظمتی میرسه که مایکروسافت تو رویا هم نمیتونه ببینه . حداقل حتما بازی بهتر از شبیه ساز های حمل و نقل و استفراغ اسلحه به دست و مرد کلاه همبرگری یا ریمیک نو منزل اسکای می‌سازن .”

    Mahyar Karimi∞TizBinMegaTahaicbbb103Noob.aAraragi koyomiاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسmore
    • دمت گرم یه سر به کامنت های این پست زدم واقعا سوژه خندن 😂 حالا بیشتر درک کردم این که میگن سونی فن ها حتی چشم بسته از سونی حمایت می‌کنه مثلا اگه سونی بگو:«زه سونی فنا همه باهم دست میزنن 😂 شدن مثل آیفون فن ها یادمه یه ویدیو دیدم چند نفر میرفتن تو خیابون به مردم می‌گفتن گوشی آیفونتو بده ما یه تکنولوژی داریم گوشیتونو تبدیل میکنیم به آخرین مدل آیفون بعد اینا گوشی رو میگرفتن الکی باهاش ور میرفتن و فقط کاور گوشی رو عوض میکردن میدادن بهشون میگفتن ببین چه فرقی داره بعد صاحب های گوشی همه گفتن واووو سرعت گوشیمون چند برابر شده یکی هم رفت تو دوربین گفت پشش؛!مام‌مم کیفیت دوربینم حداقل پنج برابر بهتر شده 😂😂😂😂

      رضاHorakhshRoyalknight∞TizBinNoob.aاپوزیسیون گیمفاAraragi koyomiحاج کریتوسKing
    • وای مرسی کلی خندیدم چندتا هم ریپ زدم 😂 مایکروسافت قرار بوده کال آو دیوتی رو انحصاری و نابود کنه و سونی قرار بوده با فایرواک و neon koi از پایه شاهکار بسازه 🤣 تروخدا فنبوی های سونی دیگه آینده پیشبینی نکنید لطفا

      kamyar _Authentic IranianHorakhshRoyalknightTizBin
  • Farzam گفت:

    حالا بعضیارو خواهیم دید که این استودیو هارو تا مرز شاهکارساز بالا میبرن و با تعطیلی آرکین و تانگو تویز فور باب مقایسه میکنن حداقل سونی روی یه استودیو تازه کار و بدون آیپی ریسک کرد نه اینکه استودیو های باسابقه و موفق رو بخره بعد تعطیل کنه

    RoyalknightMahyar KarimiMahdi Sam∞fbjgTizBinTahaicاپوزیسیون گیمفاA normal guyحاج کریتوسmore
  • Motin گفت:

    شاید کانکورد ، درس عبرتی برای سونی باشه که روی هرچیزی به سرعت سرمایه‌گذاری نکنه و عجله نداشته باشه
    شاید این اتفاق از دید ما خوب باشه که تعطیلش کرد ولی یه ضرر سنگین رو برای سونی به ارمغان آورد

    ∞TizBinحاج کریتوسKingOda nobunaga حامی نظر اخریه گیمر سادهعلی بهنیاMax22
    • Mr abd گفت:

      (Motin)
      درس عبرت.
      اینم جدیده حتما؟! کدوم درس عبرت؟ ۲۰۰،۳۰۰ میل ضرر داده،گذشته از درس گرفتن.
      تازه میخواد ادامه بده،متنو بخون.
      خوبه دیگه،ازین به بعد هرکی گند میزنه،ما هم میگیم اشکال نداره،براش درس عبرت میشه.
      چرا برا ردفال و بسته شدن استودیوش همچین حرفایی نمیزدین؟
      داخل پست بسته شدن،ارکین،آمار کشته ها از دستمون درفته😂
      چه اکانتایی ک بن شد.

      Mahyar KarimiTizBinTahaicKILLER OF GODSاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسKing
      • Tom گفت:

        کسی برای ردفال باید ناراحت میشد؟
        ردفال باید درس عبرت میشد؟
        وقتی ماکروسافت وضعیت ردفالو می دید بازیو با اون عظمت تبلیغ کرد . به رسانه ها پول داد که بهش بگن بهترین شوتر سال
        اخرم بازی داغونشو عرضه کرد
        کسی برای استین ناراحت نشد
        همه برای تانگو ناراحت شدن که بهترین بازی ۲۰۲۳ و یکی از بهترین بازیای ۲ نسل اخیر xbox رو عرضه کرده بود ولی سریع بسته شد
        چرا؟ چون پول ساز نبود

        اپوزیسیون گیمفاTizBin∞Mr abdsilent-man(Motor Edition)amsc
      • Motin گفت:

        ردفال بازیی نبود که ارزش ناراحتی داشته باشه و حتی شاید خوشحال کننده هم بود
        ولی آره بسته شدن استودیوش شاید ناراحت کننده باشه
        اما بحث چیز دیگه ایه
        مایکروسافت اولین بارش نبود که اشتباه کرده و احتمالا آخرین بار هم نبود
        مشکل ردفال درکنار تمام ایرادات فنی و غیرفنی خود بازی ، مارکتینگ دروغین و بیش از حدش بود که بیشتر از هرچیزی باعث شکستش شد
        ولی سونی چی؟ نه
        یه اشتباه کرد ، اونم خرید این استودیو بود
        درسته ضرر سنگینی بوده ولی جبران پذیره
        چرا؟ چون سونی یه اشتباه کرد و مطمئنا ازش درس گرفته درغیراینصورت ، میشه گفت سونی هم داره راه مایکروسافت رو درپیش میگیره و فقط تبلیغات دروغین رو نداره!

        اپوزیسیون گیمفاMr abd
  • Logan گفت:

    الآن یسریا میگن وای نه حداقل باید یه فرصت دیگه بهش میدادن:(
    جلوی ضررو هر موقع بگیری منفعته
    “ما از کنکورد درس های زیادی گرفتیم”
    نشونه خوبیه امیدوارم کنکورد گوش زد و زنگ خطری باشه که سونی خودشو از بازی های لایو سرویس دور تر کنه و این ووک بازیارو جمع کنه

  • Siren گفت:

    🤣🤣🤣
    یادش بخیر سونی فنا منتظر بازی تک نفره ترسناکشون بودن

    اپوزیسیون گیمفاnoori
  • Troy Legend گفت:

    ما بالاخره نفهمیدیم هدف شما چیه؟ چرا درست کار نمیکنین؟ این مدیرای غربی سونی مثل هرمن هالست خیلی دارن خراب کاری میکنن اصلا تکلیفشون مشخص نیست اگر قراره در کنار بازی های داستانیتون بازی سرویس محور بسازین از درآمدش برای ساخت بازی های داستانیتون استفاده کنین خیلی خب یکی دوتا بسازین نهایت سه تا اونم نه توسط خود استودیوهای داستانی سازتون توسط استودیوهای متخصص با تیم های متخصص این سبک و همینطور قراردادتون رو با این شرکت لعنتیه Sweet Baby لغو کنین

    سیاست جیم رایان درست بود اما اشتباهاتش این بود که اولا دستور داد ۱۲ تا بازی سرویس محور بسازن دوما استودیوهای داستانی سازش مثل ناتی داگ رو مجبور به این کار کرد و سوما به جای خرید استودیوهایی مثل بانجی، فایرواک و… بود میتونست چهار تا نیرو متخصص استخدام کنه تا نظارت کنن رو این پروژه ها من موندم بانجی چطور سر لست او آس اوکی رو نداده اما سر کنکورد هیچی نگفته تعجب میکنم با این نابلدیه بانجی من مطمئنم پروژه چند نفره لست موفق میشده

    و به طور کلی سیاست سونی باید بشه مثل سابق یک استودیو رو زمانی باید بخره که بازیش عرضه و موفق بشه Housemarque با ریترنال موفق شد و خریدش بلوپوینت همینطور، اینسامنیاک گیمز همینطور الان استودیو Haven هم درست مثل Firewalk قبل از عرضه بازیشون خریده معلوم نیست کیفیت Fairgame چی میخواد باشه من واقعا موندم سونی چی تو کنکورد دیده بوده استودیو Firewalk خریده بوده چرا اصلا خریدی که بخوای تعطیلش کنی

    ∞حاج کریتوسOda nobunaga حامی نظر اخریه گیمر سادهGrandWardenعلی بهنیاپروفسور بی سوادMotinMahdi Sam
  • Mahdi Sam گفت:

    تاسف برانگیزه، یه استدیو به خاطر ساخت بازی که حمایت کامل سونی رو پشتش داشت قبل عرضه، برای حفظ زیبایی کارنامه سونی داره تعطیل میشه اونم وقتی که دلایل شکست پروژه هیچ ربطی به استدیو نداشته (سبک بازی رو مدیران ارشد تعیین می کنن نه همه اعضای استدیو، اگه کسی باید اخراج میشد مدیران استدیو بودن نه همه، برنامه woke و DEI هم که کلا تحمیل از رده های بالاتر هست)

    ∞TizBinگمنامTahaicاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسTomMax22پروفسور بی سوادarmin
  • armin گفت:

    امیدوارم درس و عبرت خوبی بشه برای بقیه استودیو ها تا این مزخرفات ووک رو وارد بازیاشون نکنن

    Mahyar Karimi
رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد - گیمفا