کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی وجود دارند که بر اساس فیلم‌های لایو اکشن و بزرگ ساخته شدند.

در تئوری، اقتباس تلویزیونی از یک فیلم محبوب به طرفداران فیلم فراتر از آن چیزی که دوست دارند را ارائه می‌کند. افرادی که به فیلم Silence of the Lambs علاقه دارند، مطمئناً از تماشای سریال Hannibal بسیار لذت می‌برند. حالا چه می‌شد اگر داستان هانیبال لکتر به جای یک سریال، تبدیل به یک انیمیشن می‌شد؟

ممکن است این نامعقول به نظر برسد اما از گذشته تا به امروز استودیوهای فیلمساز از آنچه که بزرگسالان دوست داشتند، استفاده کردند، آن را دوباره بازسازی کردند و آن را متناسب با کودکان کردند. از نسخه‌های فرعی موفقی که به راه‌اندازی فرنچایزها کمک کردند تا فیلم‌های عجیب و غریبی که به آثار کلاسیک و محبوب تبدیل شدند، کارتون‌های کودکانه‌ای وجود دارند که داستان آن‌ها از فیلم‌های بزرگ منشأ گرفته است.

۱۰. انیمیشن سریالی The Real Ghostbusters – از ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

شاید بتوان گفت که موفق‌ترین نسخه فرعی کارتونی تمام دوران، انیمیشن سریالی «شکارچیان ارواح واقعی» باشد، اثری که داستان اثر کمدی و بسیار موفق Ghostbusters از سال ۱۹۸۴ میلادی را ادامه می‌دهد. در حالی که طراحی شخصیت‌های اصلی از شباهت به بازیگران فیلم به دور است اما تمرکز اصلی این کارتون روی از بین بردن ارواح باقی مانده و حس بسیار خوبی را به همه منتقل می‌کند. این انیمیشن سریالی به خاطر حضور بازیگران صداپیشه برجسته‌ای همچون کمدین آرسنیو هال در نقش وینستون زدمور و دیو کولیه از سریال Full House در نقش دکتر پیتر ونکمن برای بخش‌های قابل توجهی از این اثر قابل توجه بوده است.

با نگاهی به گذشته، اقتباس «شکارچیان ارواح» به یک کارتون حرکتی درخشان بوده است که سبب شده تا شرکت Kenner Toys اکشن فیگورهای بسیار زیادی را بر اساس آن تولید کند و به فروش برساند. این اقتباس کمدی کنجکاو به نظر می‌رسید چراکه فیلم اصلی جنبه بزرگ‌سالانه‌تری داشت و بیشتر برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده بود. وقتی که این کارتون برای اولین بار پخش شد، بینندگان جوان‌تر جذب این شخصیت‌ها شدند و باعث شدند تا این فیلم سینمایی به یک فرنچایز برجسته و موفق تبدیل شود.

۹. انیمیشن سریالی Beetlejuice: The Animated Series – از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

روحی که بیشترین تعداد حضور در کارتون‌های صبحگاهی در انیمیشن سریالی «بیتل‎‌جوس» را از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ میلادی در شبکه ای‌بی‌سی داشته است، بیتل‌جوس است. این انیمیشن سریالی داستان بیتل‌جوس با صداپیشگی استفن اویمیت را دنبال می‌کند که با بهترین دوستش لیدیا دیتز با صداپیشگی آلیسون کورت به ماجراجویی در زندگی پس از مرگ می‌رود. سبک هنری تیم برتون به خوبی در این کارتون نیم ساعته جای گرفته و این فرمت آنقدر موفق بود که ۹۴ قسمت از آن تولید شد.

در حالی که بیتل‌جوس فیلم بیشتر یک شخصیت آنتاگونیست ولی سرگرم‌کننده بود اما نقش او بیشتر به یک کلاهبردار خوش اخلاق در این مجموعه کارتونی تغییر پیدا کرده بود. با تغییر شخصیت بیتل‌جوس، رابطه او با لیدیا به بهترین دوست تغییر کرد و دیگر اشاره‌ای به تلاش بیتل‌جوس برای ازدواج با وی نشد. پویایی جدید میان لیدیا و بیتل‌جوس احتمالاً برای طرفداران فیلم گیج‌کننده بود اما در نهایت، این حرکتی هوشمندانه بود که به بیتل‌جوس اجازه داد تا مورد توجه بینندگان کودک و جوانان نیز قرار بگیرد.

۸. انیمیشن سریالی Fast and Furious Spy Racers – از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

بار دیگر همه چیز در این انیمیشن سریالی از سرویس آنلاین نتفلیکس درباره خانواده است. این انیمیشن سریالی و کامپیوتری داستان تونی تورتوی جوان با صداپیشگی تایلز پوزی را دنبال می‌کند که پسر عمومی دومینیک تورتو است و سعی دارد تا به‌عنوان یک مسابقه‌دهنده خیابانی نام و آوازه‌ای برای خودش دست و پا کند. خیلی زود، تونی و دوستانش برای نفوذ به یک مسابقه مخفی استخدام می‌شوند که منجر به جاسوسی، مسابقات پر مخاطره و این واقعیت می‌شود که هیچ چیزی خطرناک‌تر از یک نوجوان پشت فرمان نیست.

با توجه به اینکه فرنچایز «سریع و خشن» در سال‌های اخیر راه‌های عجیبی را در پیش گرفته، ساخت یک کارتون از آن در واقع یک توسعه منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، وقتی به ریشه‌های این مجموعه نگاهی می‌کنیم، زمانی که فیلم با ریسک پایین‌تر درباره پل واکر در نقش پلیسی مخفی بود که تلاش می‌کرد تا مقصران یک سرقت را بیابد، این کارتون کمتر معنا پیدا می‌کند. در هر صورت، این کارتون موفقیت خوبی برای سرویس آنلاین نتفلیکس بود و ۵۲ قسمت در ۶ فصل داشت.

۷. انیمیشن سریالی Dumb and Dumber – از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

تقریباً یک سال پس از اکران فیلم «احمق و احمق‌تر» با هنرنمایی جیم کری و جف دنیلز در سینماها، اقتباس کارتونی‌ای به همین نام در تلویزیون پخش شد. انیمیشن سریال «احمق و احمق‌تر» داستان لوید با صداپیشگی مت فرور و هری با صداپیشگی بیل فاگرباکه را دنبال می‌کند که به همراه حیوان خانگی خودشان به نقاط مختلف سفر می‌کنند. هر قسمت یک ماجراجویی جدید برای هری و لوید است که به شکلی عاقلانه از یک روایت بزرگتر برای ساختار دادن به فصل بهره می‌برند.

در سال ۱۹۹۵ میلادی سه اقتباس کارتونی از فیلم‌های جیم کری ساخته شد که دو مورد دیگر نیز The Mask و Ace Ventura: Pet Detective است که هر دو نیز موفقیت‌آمیز بودند. در حالی که فیلم The Mask یک جنبه ابرقهرمانی داشت، اثر Ace Ventura اساساً یک کارتون در قالب لایو اکشن بود ولی داستان فیلم «احمق و احمق‌تر» چنین جذابیت درونی برای کودکان را نداشت. به همین خاطر نیز این انیمیشن سریالی پس از پخش ۱۳ قسمت کنسل شد.

۶. انیمیشن سریالی The Cartoon Adventures of Teen Wolf – از ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

پس از موفقیت فیلم کمدی Teen Wolf با بازی مایکل جی فاکس، شبکه سی بی اس سال بعد انیمیشن سریالی «ماجراجویی‌های کارتونی تین ولف» را که مناسب بچه‌ها بود، پخش کرد. این اقتباس تلویزیونی به راحتی جنبه‌هایی از داستان فیلم را کنار گذاشت و به این موضوع می‌پردازد که چطور هاوارد نوجوان با صداپیشگی تاونسند کلمن زندگی خودش به‌عنوان گرگینه را سپری می‌کند. قسمت‎‌های این انیمیشن سریالی نشان می‌دهند که اسکات در تلاش برای کنترل قدرت گرگینه‌ایش است و این در حالی است که سعی می‌کند تا محبت محبوب‌ترین دختر مدرسه به نام پاملا با صداپیشگی الن گرستل را به خودش جلب کند. این کارتون خانواده اسکات را نیز گسترش داد و یک خواهر کوچکتر و پدربزرگ و مادربزرگ نیز به آن اضافه کرد که در فیلم اصلی حضور نداشتند.

فیلم تین ولف فیلمی خشن نبود اما مضامینی که در آن وجود داشتند، مربوط به دوران نوجوانی بودند که برای افراد بزرگتر مناسب بودند. کودکانی که بیشتر شاهد آثار کلاسیک و انیمیشنی همچون Back to the Future بودند، انیمیشن سریالی «تین ولف» واقعاً برایشان عجیب بوده است. این کارتون طرفداران خودش را دارد اما در نهایت، این اثر نتوانست موفق باشد و پس از پخش ۲۱ قسمت کنسل شد.

۵. انیمیشن سریالی Swamp Thing – از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

اگر چیزی وجود داشته باشد که کودکان به آن علاقه نشان بدهند، هیولاهایی هستند که قدرت خودشان را از باتلاق می‌گیرند. بزرگسالان نیز تصمیم گرفتند تا یک اقتباس انیمیشنی از فیلمی به نام Swamp Thing بسازند که بر اساس کمیک‌هایی به همین نام از کمیک‌های دی‌سی و ورتیگو است. این اثر داستان دانشمندی به نام الک هالند با صداپیشگی لن کارلسون را روایت می‌کند که به طور غم‌انگیزی در یک حادثه رخ داده توسط دکتر شرور آنتون آرکین با صداپیشگی دان فرانکس به یک جهش‌یافته تبدیل می‌شود. حالا او قدرت‌های باتلاق را دارد و با دکتر آرکین و یاران جهش‌یافته‌اش مبارزه می‌کند تا جلوی نقشه‌های آن‌ها برای دست پیدا کردن به راز جاودانگی را بگیرد.

کمیک «سوامپ ثینگ» با لحن تاریک و علمی تخیلی و همچنین ترسناکش برای کودکان مناسب نیست. همین امر را می‌توان برای فیلم سینمایی آن محصول سال ۱۹۸۲ میلادی گفت که توسط استاد ژانر وحشت یعنی وس کریون کارگردانی شده بود.

موجودات هیولایی و ظاهر کلی نمایش ممکن است به نظر برای بچه‌ها آزاردهنده باشد اما در همین راستا، انیمیشن He-Man and the Masters of the Universe و Teenage Mutant Ninja Turtles توانستند به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنند و به همین خاطر نیز سازندگان تصمیم به ساخت انیمیشن سریالی «سوامپ ثینگ» گرفتند. با این حال، تلاش آن‌ها جواب نداد چراکه این اثر تنها برای ۵ قسمت پخش شد و سپس کنسل شد.

۴. انیمیشن سریالی Toxic Crusaders – از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

استودیوی Troma Entertainment که سابقه ساخت آثار کلاسیکی همچون Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell و Pterodactyl Woman from Beverly Hills را در کارنامه خودش دارد، بعیدترین کار را انجام دادند و یک کارتون برای کودکان تولید کردند. در سال ۱۹۹۱ میلادی، این استودیو اقتباسی کودکانه از The Toxic Avenger منتشر کرد. این کارتون در مورد یک سرایدار به نام ملوین بود که در حین یک شوخی در یک بشکه زباله سمی می‌افتد. مواد شیمیایی شکل ظاهری ملوین را از بین می‌برد اما به او اندازه و قدرت فوق بشری می‌بخشد و او را به شخصیتی به نام تاکسی با صداپیشگی راجر بامپس تبدیل می‌کند.

این فیلم یک فیلم گرافیکی خشن است که به هیچ وجه برای کودکان در نظر گرفته نشده است اما بار دیگر موفقیت انیمیشن سریالی Teenage Mutant Ninja Turtles باعث شد تا ایده ساخت اقتباسی انیمیشنی از این اثر برای مخاطبان جوان‌تر سودآور به نظر برسد. یکی از خالقان سریال The Big Bang Theory یعنی چاک لور اولین قسمت از این انیمیشن سریالی را نوشت. این انیمیشن سریالی تنها برای ۱۳ قسمت پخش شد اما در سال‌های بعد توانست مورد توجه برخی از افراد قرار بگیرد.

۳. انیمیشن Attack of the Killer Tomatoes – از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

مطمئناً بعد از تماشای انیمیشن سریالی Attack of the Killer Tomatoes خوردن سبزیجات برای بچه‌ها سخت‌تر نیز می‌شود. در سال ۱۹۹۰ میلادی، دنباله‌ای برای فیلم‌های تقلیدی Attack of the Killer Tomatoes برای اولین بار از شبکه Fox Kids پخش شد. این انیمیشن سریالی داستان نوجوانی به نام چاد فینلت با صداپیشگی کریستین گوزک و دوست نیمه انسان و نیمه گوجه فرنگی‌اش تارا بومدی با صداپیشگی کث سوسی است که سعی می‌کنند نقشه‌های دکتر پوترید تی گانگرین شیطانی را از بین ببرند. این انیمیشن سریالی یک شکست آشکار نبود اما کاملاً موفقیت‌آمیز نبود و در قالب ۲۱ قسمت و ۲ فصل پخش شد.

فیلم‌های اصلی کمدی بودند و بنابراین تلاش برای تطبیق یک اثر ترسناک برای مخاطبان کودک نبود بلکه مقدار قابل توجهی از طنز بزرگ‌سالانه وجود داشت که باید متناسب تماشای کودکان می‌شدند. مطمئناً اگر بخش‌هایی از فیلم‌های اصلی در قسمتی از Muppet Babies استفاده نمی‌شد، احتمالاً این انیمیشن سریالی هیچ گاه ساخته نمی‌شد. انیمیشن Attack of the Killer از جمله اولین انیمیشن‌ها است که از انیمیشن کامپیوتری بهره برده است.

۲. انیمیشن سریالی RoboCop: The Animated Series – سال ۱۹۸۸

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

انیمیشن سریالی «روبوکاپ» همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، بر اساس فیلمی به همین از پل ورهوون ساخته شده است. این کارتون همان روند داستانی فیلم را دنبال می‌کند و داستان یک افسر پلیس از دیترویت به نام الکس مورفی با صداپیشگی رابرت بکستیل را روایت می‌کند که در حین انجام وظیفه به شدت زخمی می‌شود و تبدیل به یک پلیس آهنی می‎شود. او در کنار همکارش آن لوئیس با صداپیشگی سوزان رومن با مجرمان خیابانی مبارزه می‌کند و در حین حال سعی دارد تا انسانیت خودش را حفظ کند.

فیلم اصلی شامل صحنه‌های پرتنشی از خشونت بود که متناسب با بینندگان جوان نبود اما به نظر می‌رسد که انیمیشن سریالی آن تلاش داشته تا خودش را برای بینندگان بزرگتر نیز جذاب نشان بدهد. اسلحه‌ها با تفنگ‌های لیزری جایگزین شدند اما موضوعاتی مانند کاستی‌های اتکای بیش از حد به فناوری، موضوعاتی بودند که برای یک کارتون بیش از حد بودند. در حالی که این مجموعه سینمایی همچنان مورد توجه مخاطبان و طرفداران قرار دارد اما کارتون آن تنها در قالب ۱۲ قسمت پخش شد.

۱. انیمیشن سریالی Rambo: The Force of Freedom – سال ۱۹۸۶

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند

فیلم سینمایی «اولین خون» با بازی سیلوستر استالونه یک درام اکشن درباره کهنه سرباز ویتنام بود که پس از اینکه مورد آزار مقامات بومی قرار می‌گیرد، جنگی یک نفره برای بقا و عزت را به راه می‌اندازد. انیمیشن سریالی آن نیز اقتباسی کارتون است که داستان جان رمبو را دنبال می‌کند که تیمی از مأموران ویژه معروف به نیروی آزادی را رهبری می‌کند تا با سازمانی شیطانی مبارزه کنند. می‌توان گفت که تنها ارتباط بین این دو اثر، نام جان رمبو است.

این کارتون بیش از فیلم‌های استالونه توانست از سری انیمیشنی GI Joe تقلید کند. انیمیشن سریالی GI Joe در اواسط دهه هشتاد میلادی بسیار محبوب بود و جذب فقط بخشی از مخاطبان آن نیز می‌توانست به موفقیت منجر شود. شاید اینکه داستانی درباره یک کهنه سرباز ویتنام که احساس رها شدن و مورد آزار قرار گرفته شدن دارد، برای کارتون مناسب نیست اما باید گفت که این انیمیشن سریالی در ۶۵ قسمت پخش شد و توانست اثری موفق باشد.


منبع: collider

Dark.Elden-LordHasanDaniel Wayne⃤‎ PARTiSANGame center admin🍗Tinier🍖هایزنبرگNameless_Riderali

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا
کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارتون‌هایی که بر اساس فیلم‎‌های بزرگ ساخته شدند - گیمفا