رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید

رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید

محسن رضوی فر
۰۹:۳۵ ۱۴۰۳/۰۸/۰۴
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید

ظاهراً بسته شدن Japan Studio در آوریل سال ۲۰۲۱ مدیر سابق پلی استیشن را غافلگیر نکرده است. آقای شان لیدن (Shawn Layden) در مصاحبه جدید خود به این موضوع پرداخت و می‌گوید با وجود اینکه انحلال استودیوی مذکور ناراحت‌کننده است، اما علت تصمیم سونی را درک می‌کند.

لیدن در مصاحبه با IGN اظهار داشت که Japan Studio برای چند سال بازی بزرگ و موفقی را منتشر نکرده بود. او فکر می‌کند این مشکلی است که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان ژاپنی با آن مواجه بوده‌اند. وی معتقد است که استودیوهایی با سابقه عالی در دوران PS3 به دلیل تغییرات فنی با مشکلاتی مواجه شدند و بسیاری از آن‌ها نتوانستند به شکوه سابق خود بازگردند.

مدیر سابق پلی استیشن در این باره گفت:

زمانی که یک استودیو برای مدتی موفقیت چندانی نداشته باشد، شرایط سختی برای آن‌ها پیش می‌آید و آن‌ها احساس می‌کنند که فراموش شده‌اند.

لیدن فکر می‌کند رویکرد سونی به Team Asobi که خارج از Japan Studio متولد شده، شبیه هرس کردن یک بونسای (یک‌ درخت ژاپنی) است. او همچنین اعتقاد دارد شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی مانند Capcom و تا حدی Bandai Namco در جایگاه خوبی قرار دارند. با این حال از نظر وی، سایر شرکت‌های ژاپنی مانند Square Enix، Koei Temco و Konami هنوز تا حدودی در حال مبارزه هستند.

SirMagAssQUIGGZYRoyalknightarminحاج کریتوس(بدون‍ تعصب)god_killerObi wanبهنامAmsc🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉KILLER OF GODSDelta-4Farzamاپوزیسیون گیمفاMax22ammar_iraqiاُستادDARKSIREN𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞Ali.B

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Reyam- گفت:

    کونامی یا باید آیپی هاشو بفروشه ؛ که بعیده چون جدیدا مزه پول اومده زیر دندونشون
    یا باید به ساخت جدی بازی هاش ادامه بده که موفقیتش تضمین شده نیست.چون افراد کلیدی تیم سایلنت اکثرا به کوجیما پروداکشنز پیوستند و حتی خود این تیم هم منحل شده.
    یا اینکه بیاد زیر دست سونی
    حیفه واقعا.آیپی های سایلنت هیل و کسلوینیا و متال گیر دارن همینجوری خاک میخورن و ادامه ای ازشون رو ندیدیم

    Danganronpaخدای سابق (اک دوم🗿)شوالیه جعبه کشRoyalknightSeraکفتر گیمینگTizBinJim Hawkinsنیماkravinoffmore
    • کونامی باید از سود حاصل از فروش Silent Hill 2 یک کازینو مجهز در لاس وگاس تأسیس کنه با حال و هوای سایلنت هیل و متال گیر.

      https://gamefa.com/595348/konamis-new-silent-hill-project/

      DanganronpaRoyalknightTizBin(بدون‍ تعصب)god_killer
    • بحث راجبه تعطیل شدن و مدیریت ضعیف سونیه
      بعد برای ماله کشی شرایط بد کونامی رو میکشی وسط و میگی باید بیاد زیر مجموعه سونی؟

      شوالیه جعبه کشRoyalknight
    • Pop_Star گفت:

      نتیجه‌گیری آخرت ته Plot Twist بود🙂کونامی راهی نداره جز اینکه زیر مجموعه سونی بشه#نه_به_انحصار
      اتفاقا اوضاع کونامی خوبه برای همین یه مدت کلا بی‌خیال بازی سازی شده بود چون حسابی پول از کازینو هاش درمیاورد،الانم برای افزایش سود دوباره برگشتن

      TizBinJim Hawkinsاپوزیسیون گیمفا
      • Reyam- گفت:

        محض اطلاعت همین بازی های انحصاری بودند که باعث پیشرفت صنعت گیم شده.شما مخالفی ، قرار نیست که حرف شما درست باشه

        FunDarkشوالیه جعبه کشJim Hawkins
        • Pop_Star گفت:

          یه Doom پدر سبک شوتر اول شخص معذرت😅 یه GTA3 انقلاب جهان باز معذرت😅 یه Resident Evil 4 و دوربین روی شونه معذرت😅 یه موتور Id tech به عنوان منبع اصلی بقیه موتور های شوتر معذرت😅…

          (jonatanreid) Ethan Marsشوالیه جعبه کشJim Hawkins
          • Reyam- گفت:

            یه زلدا معذرت ، یه سوپر ماریو معذرت ، یه انیمال کراسینگ معذرت ، یه بایونتا معذرت
            یه استروبات معذرت ، یه لست آو آس معذرت ، یه آنچارتد معذرت ، یه گاد آو وار معذرت ، یه اسپایدرمن معذرت ، یه گرن توریزمو معذرت ، یه هورایزن معذرت ، یه کیلزون معذرت ، یه گوست آو سوشیما معذرت ، یه ریترنال معذرت ، یه سکبوی معذرت ، یه Dreams معذرت ، یه رچت اند کلنک معذرت ، یه بلادبورن معذرت.
            حالا وزنه کدوم ها بیشتره؟ ثردپارتی ها بیشتر صنعت گیم رو جلو بردند یا فرست پارتی ها؟ هر کدام از اینها معیار هارو تو صنعت گیم جا به جا کردند.
            من منکر اینکه ثرد پارتی هایی هستند که باعث پیشرفت صنعت گیم شدند ، نیستم ولی فرست پارتی های کنسول ها ، وزنه سنگین تری تو این قضیه داشتند.
            وقتی رقابت و انحصاری باشه ، باعث میشه کیفیت بالاتر بره تا گیمر راضی بشه بیاد سمت اون پلتفرم

            Farzamشوالیه جعبه کشJim Hawkins
            • Pop_Star گفت:

              بعضی از بازی‌هایی که گفتی واقعا تاثیرگذار بودن و برای مثال تنها بازی‌ای که تاثیری مثل دووم روی صنعت داشته فقط سوپر ماریو هست ولی بعضی‌های دیگه رو فقط برای پر کردن لیست آوردی؛امثال گوست او سوشیما و هورایزن دقیقا چه تاثیراتی روی بقیه گذاشتن در حالی که خودشون پیرو فرمول های بقیه بودن(فرمول یوبیسافتی)که سبکی مولتی پلتفرم بوده یا کلون هایی مثل گاد او وار یا اسپایدرمن که از روی دویل می کرای و سری بتمن آرکهام کپی شدن هر چند که با استفاده از المان های مخصوص جهان خودشون تونستن وجه تمایزی ایجاد کنن ولی باز هم رگه هایی از عناوین اصلی رو دارن،در مورد ریترنال که واقعا اغراق میشه چون نسبت به Hades و Dead Cells که باعث شهرت مجدد سبک روگ لایک شدن هیچی برای گفتن نداشت جز بودجه بیشتر و گرافیک بالاتر که تنها دستاوردی که براش میگن هم به همین موارد خطم میشه و عناوین دیگه رو هم که یادم نمیاد اتفاق خاصی رقم زده باشن

              شوالیه جعبه کشJim Hawkins
            • Jim Hawkins گفت:

              سکبوی؟🤣 رچت اند کلنک؟🤭 کیلزون؟😭
              رچت اند کلنک به جز گرافیک انیمیشنی و استقاده از قابلیت های پلی استیشن مثلا چه چیز خاصی به صنعت گیم اضافه کرده یا چه ویژگی خاصی داشته؟ گیمپلی بازی که کلا انگار واسه کودکان طراحی و ساخته شده و لول دیزاین و اینها که هیچی

              سکبوی هم یه بازی مولتی پلیر سرگرم کننده معمولی هست و نه چیز بیشتر

              نام بردن از کیلزون با متای ۷۰ هم دیگه آخر خنده بود. این بازی رو حتی سازندگانش هم گردنش نمیگیرن و دیگه دنبال ساختش نرفتن. در مقابل دووم و هیلو و دستینی هیچ حرفی واسه گفتن نداره
              اسم امثال این بازی ها رو کنار زلدا و ماریو ها و گاد و لست نیارید
              همون اسپایدرمن هم که اشاره کردی، سه گانه بتمن راکستدی رو داریم که به نظر خیلی ها کاملتر و گیمپلی و پازل های بهتری هم داره که چندین سال پیش هم ساخته شده و هنوز گرافیکش فک براندازه.

    • واقعا کسلوانیا عالی بود زمان خودش
      نمیدونم چرا خیلیا راجبش چیزی نمیدونن با اینکه به خودشون میگن گیمر

  • Ali.B گفت:

    ظاهرا تنها جایی که فعلا داره پول پارو میکنه از صنعت گیم چینه! این از استودیو های ژاپنی حتی خود شرکت سونی و اونم از وضع شرکت مایکروسافت در غرب🤔
    جالبه که Tencent در نیمه چهارم ۲۰۲۳ رتبه اول رو در درآمد داشته و عجیبتر اینه اختلافش با جایگاه دوم و سوم که شرکت سونی و مایکرو بودن یچیزی حدود دو برابره! در حالی که حتی پلتفرم اختصاصی هم نداره!
    آقای شان لیدن هم میدونست پول کجاست و آینده کدوم ور جای پیشرفت داره که رفت تنسنت و سونی رو ول کرد 👍😁

    شوالیه جعبه کشJim Hawkins
  • کاش نجات‌دهنده یا بهتر بگیم مدیریت‌کننده اصلی آنچارتد ۴ یعنی شان لیدن دوباره برمی‌گشت 😪

    Jim HawkinsollieFarzam
  • »لیدن فکر می‌کند رویکرد سونی به Team Asobi که خارج از Japan Studio متولد شده، شبیه هرس کردن یک بونسای (یک‌ درخت ژاپنی) است.»
    چه توصیف هنرمندانه ای. زمانی، من یک درخت بونسای داشتم اما بخاطر نگهداری نادرست، خشک و پژمرده شد.
    یه بارم کاکتوس داشتم که فکر کنم نزدیک یک سال یه قطره آب بهش ندادم ولی همچنان سرحال بود و فقط کوچک و کوچک‌تر می‌شد.

    (بدون‍ تعصب)god_killererfankarimiollieFarzam
  • Farzam گفت:

    ژاپن استودیو رفت ولی استعداد هاش توی تیم اسوبی در حال فعالیت هستن و دارن نماد جاودانه پلی استیشن رو میسازن برعکس یه ناشری که کرش و بانجو کازویی با دستای خودش خاک کرد

    شوالیه جعبه کشJim HawkinsMotin
  • دلیل تعطیل شدن بخش اصلی جپن استودیو با نگاه به کارنامه ش خیلی واضح و مشخصه
    یه نگاه به این عکس بندازید:
    https://biaupload.com/do.php?imgf=org-5e731cb7c5ba1.jpg
    یه زمان جپن استودیو ۱۶ بازی در یک سال میساخت و خودش به تنهایی لاین آپ کنسول PS1 رو پر میکرد
    اونموقع ساخت بازی ارزون بود و با فروش مثلاً ۱۰۰ هزار نسخه ای بازی به سوددهی میرسید
    جپن استودیو توی نسل های ۵ و ۶ مثل یه کارخونه بازیسازی عمل میکرد و سالی ۱۰ تا بازی کوچیک و کم خرج میساخت و اون بازیا با سلیقه کاربرا هم همخونی داشت.
    ولی از نسل ۷ به بعد شرایط عوض شد، با اومدن بازی هایی مثل آنچارتد و متال گیر ۴ و رد دد ۱ و بایوشاک و لست آو آس سلیقه کاربرا رفت سمت بازی های بزرگ AAA و دیگه بازی های نسبتاً آرکید که جپن استودیو میساخت خریدار نداشتن
    نسل ۸ اوج سردرگمی جپن استودیو بود. اونا تلاش کردن که وارد بازار بازی های AAA بشن Knack 2 رو ساختن که فاجعه بود Gravity Rush 2 هم با اینکه بازی خوبی بود ولی زیاد ازش استقبال نشد همین الان خیلیا نمیشناسنش بازی های PSP که برای PS4 پورت کردن هم کسی نمیشناسه (Patapon 2 و LocoRoco 2 و …) شاید تنها موفقیتشون در ساخت بازی Astro Bot Rescue Mission VR بود.
    ولی بخش ساپورت از استودیوهای خارجی داشت کارشو درست انجام میداد در ساخت Bloodborne به فرام سافتور کمک کردن در ساخت The Last Guardian به جن دیزاین کمک کردن و Death Stranding و Demon’s Souls هم به کوجیما و بلوپوینت کمک کردن.
    درنهایت بخش ساخت بازی که ناموفق بود و نتونسته بود خودشو با شرایط جدید صنعت گیم تطبیق بده تعطیل شد.
    تیم اسوبی که بازی موفق ساخته بود به Asobi Studio تبدیل شد.
    بخش ساپورت بازی های خارجی هم به شاخه ژاپن XDev تبدیل شد.

    TomJim HawkinsRoyalknight
  • Tom گفت:

    ژاپن استودیو همون نسل ۷ رفته بود
    هیچ وقت استودیوی خفنی نبود

    شوالیه جعبه کشRoyalknightSeraDelta-4Penetrator قاتل slayer of Demon ها(آمادگی برای emergency Day⚙️🩸)Goodعرض MashعایخیJim Hawkins
    • آره بابا هیچوقت استودیوی خفنی نبود فقط یکی از زیرمجموعه هاش یعنی team ico دوتا بازی ico و shadow O.C رو توو کارنامه ش داره. همین دوتا بازی کافیه تا این حرفت “هیچوقت استودیوی خفنی نبوده” تکذیب بشه

      شوالیه جعبه کشJim HawkinsRoyalknight
      • Tom گفت:

        Team ico رو از ژاپن استودیو حذف کنی کلا ۳ تا بازی حذف میشه که بهترین بازیای استودیو تو ۲۸ سال عمرش بود به لطف فومیتو اوئدا
        نسل ۷ team ico بازی نداد

        Goodعرض Mashعایخیشوالیه جعبه کش
      • میدونی استودیو ژاپن چند تا بازی ساخته؟ بالای ۳۰۰ تا 😐
        اینکه فقط این دو تا بازی ازش بعنوان شاهکار یاد میشن خودش نشونه شکست عه
        حدود ۳۰۰ تا بازی Japan Studio ساخته فقط ایکو و شدو آو د کلوسز و سایرن و گرویتی راش ارزش ریمیک شدن دارن بقیه همه فراموش شدن
        اون زمان ساخت بازی ارزون بود Japan Studio فله ای بازی میساخت کنسولو پر میکرد بازی با میلیون دلار ساخته میشد هر نسخه ش ۵۰ دلار فروخته میشد سریع به سود میرسید، ولی الان دیگه با این هزینه ها هیچ جایی برای بازی ضعیف ساختن وجود نداره الان بازی ۲۵۰ میلیون دلار خرجشه هر نسخه ش ۷۰ دلاره!

      • میدونی استودیو ژاپن چند تا بازی ساخته؟ بالای ۳۰۰ تا 😐
        اینکه فقط این دو تا بازی ازش بعنوان شاهکار یاد میشن خودش نشونه شکست عه
        حدود ۳۰۰ تا بازی Japan Studio ساخته فقط ایکو و شدو آو د کلوسز و سایرن و گرویتی راش ارزش ریمیک شدن دارن بقیه همه فراموش شدن
        زمان PS1 و PS2 ساخت بازی ارزون بود Japan Studio فله ای بازی میساخت کنسولو پر میکرد با ۱ میلیون دلار بازی میساختن هر نسخشو ۵۰ دلار میفروختن سریع به سوددهی میرسید، ولی الان دیگه با این وضع هزینه ها هیچ جایی برای کیلویی بازی ساختن وجود نداره الان بازی ۲۵۰ میلیون دلار خرجشه هر نسخه ش ۷۰ دلاره!

    • سبک کاری Japan Studio تا اوایل نسل ۷ جواب میداد بعدش که آنچارتد و متال گیر ۴ و لست آو آس و بقیه بازی های AAA اومدن سلیقه گیمرا تغییر کرد.
      سبک Japan Studio اینجوری بود که سالی ۱۰ تا بازی فله ای آرکید میساخت ۵ تاش میگرفت ۵ تاش نمیگرفت
      الان با این وضع هزینه های ۳۰۰ میلیونی هر بازی رو ۱۰ بار تو مراحل مختلف ساختش کنترل کیفیت میکنن تا احتمال شکستش به پایین ترین حد برسه
      تو نسل هشت Japan Studio سعی کرد بازیسازی AAA رو امتحان کنه Knack 2 و Gravity Rush 2 رو ساخت که جفتشون ناموفق بودن
      دیگه داشت ضرر میزد باید جلوشو میگرفتن فقط بخش های موفقش (تیم اسوبی و بخش ساپورت استودیو های خارجی) رو نگه داشتن بقیه رو تعطیل کردن

      Jim HawkinsTomRoyalknight
  • Jim Hawkins گفت:

    یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ سونی، تعطیل کردن Japan Studio بود. همین چند روز پیش شان لیدن درباره کمبود شدید خلاقیت و نوآوری و ریسک پذیری در بازی ها گفته بود، خب امثال همین استودیو ژاپن بودن که خلاقیت به صنعت گیم اضافه میکردن با ساخت مکانیک های نو در گیمپلی و لول دیزاین. متاسفانه از یه زمانی به ویژه زمان مدیریت جیم رایان، تمرکز پلی استیشن ۹۰ درصد رفت روی گرافیک سینمایی و متای بالا که البته به خواست کاربران پلی استیشن بود این اهداف.
    نمیشه از این گذشت که فن های پلی استیشن براشون گرافیک سینمایی و متای بالای بازی ها حتی مهمتر از خود گیم و گیمپلیش هست و خب سیاست سونی هم شد اجرای خواسته های فن هاش(نمیگم بده یا خوبه). و این شد که Japan Studio با اون همه استعداد و سابقه تعطیل شد

    Goodعرض MashعایخیTom
رئیس سابق پلی استیشن از دلیل تعطیل شدن Japan Studio می‌گوید