کارگردان Metaphor: ReFantazio برای حفاظت از سلامت روان خود، بازخورد طرفداران را نمیخواند
کاتسورا هاشینو، کارگردان Metaphor: ReFantazio، میگوید که برای محافظت از سلامت روان خود، از خواندن بازخورد و نظرات طرفداران اجتناب میکند.
هاشینو در مورد موضوع بازخورد طرفداران با کیچیرو تویاما، خالق Silent Hill، صحبت کرد اما این دو خالق دیدگاههای متفاوتی حول این موضوع داشتند.
هاشینو گفت که سعی میکند از بازخورد طرفداران چندان آگاه نباشد و میخواهد فاصلهای مشخص را حفظ کند. وی در این باره گفت:
البته، من در زمانهای خاصی، مانند مدتی کوتاه پس از انتشار، نظرات را بررسی میکنم. اما اینطور نیست که بتوانم بازی را بر اساس آنچه از سوی مخاطبین میشنوم تنظیم کنم. وقتی نیاز دارم چیزی را جستوجو کنم، این کار را یکباره و به سرعت انجام میدهم، زیرا نگاه کردن دائمی به واکنشها، برای سلامت روان شما خوب نیست.
او افزود که به صورت آنلاین به دنبال نام خود نمیگردد و از رسانههای اجتماعی استفاده نمیکند. تویاما که مشغول توسعه Slitterhead است، گفت که نگرش او نسبت به بازخورد کاربر با گذشت زمان در حال تغییر است. اگرچه او در گذشته بیتوجه بود، اما اکنون علاقهمند به گوش دادن فعال به طرفداران آنلاین و پذیرش نظراتی است که مفید میداند.
Metaphor: ReFantazio بسیار مورد تحسین طرفداران و منتقدان قرار گرفته است و در روز عرضه ۱ میلیون نسخه فروخت.
پر بحثترینها
- ویدیو: گیمپلی بازی ایرانی Blood of Mehran یادآور God of War و Assassin’s Creed است
- ناراحتی برخی طرفداران پلی استیشن از معرفی Marvel’s Spider-Man 2 برای PC
- رسمی: بازی Marvel’s Spider-Man 2 برای PC تایید شد + تاریخ عرضه
- شروع ضعیف Unknown 9 Awakening روی استیم در پی دخالتهای شرکت Sweet Baby
- در یک نظرسنجی بزرگ PC به عنوان محبوبترین پلتفرم بازی انتخاب شد
- مدلهای جدید Xbox Series X تراشههای کوچکتر و سیستم خنککننده بهتری دارند
- خالق The Last of Us: بازیهایی مانند Bloodborne تمرکز زیادی روی داستان ندارند
- فروشگاهها از فروش فیگورهای Assassin’s Creed Shadows به دلیل توهین آمیز بودن خودداری میکنند
- بازی بعدی ناتی داگ احتمالا شامل رانندگی وسایل نقلیه خواهد شد
- بازی GTA 6؛ تکامل یا انقلاب؟
نظرات
تازه ایشون بازیش شاهکاره و این ترس رو داره ؛ وای به حال سازنده استاروارز اوتلاز 🙄🙄
بهترین کار رو میکنه، فضای نظرات و بازخوردها برای صاحب اثر و مولف در همه جا سمی و تا حد زیادی غیر واقعیه.
من اگه بازیساز بشم 😂 :
از طرفی درک میکنم ولی از طرفی هم فیدبک گرفتن به شدت تجربه ی یه گیم رو بهتر میکنه. نمونه ش Baldur’s gate 3
قطعا شخصی از اعضای تیم (community manager) به بررسی بخش نظرات میشینه و مهم ترین نکات رو با بقیه اعضای تیم به اشتراک میذاره.
اعتماد به نفس نداره اخبار روح و روانش رو ازار میده و خودشو از دریچه چشم مردم نگاه میکنه قضاوتشون اینجور ادما همیشه باید تایید بشن و نقد اگه یکم تند باشه روانشونو درگیر میکنه هر چقدر هم کارش درجه یک باشه بالاخره تعدادی حالا یا درست میگن و منطقی یا سلیقشون نیست یا کرم دارن جو رو خراب کنن منفی مینویسن بدبختی این سبک سیستم مبارزات و بازی ها حد وسط نداره یا عاشقش هستی یا متنفر
کاش یروز بفهمم فلسفه بی احترامی به دیگران در فضای مجازی چیه! به شخصه مخالف خیلی از هنرمندان هستم اما هیچ وقت این اجازه رو به خودم ندادم.
دوستانی که یوتوب رو دنبال میکنن احتمالا خبر دارن reviewtechusa ناگهانی سابقه ۱۵ ساله خودش رو از یوتوب حذف کرد و خیلی ها عقیده دارند یکی از دلایل بزرگ اینه که کامنت های توهین آمیز و نفرت پراکنانه روی سلامت روان این شخص تاثیر منفی گذاشته بودن. ای کاش این بی احترامی ها حداقل روانه افرادی که واقعا سزاوار این رفتار هستن میشد!