هر آنچه باید قبل از عرضه Call of Duty: Black Ops 6 بدانید
چیزی به عرضهی بازی Call of Duty: Black Ops 6 نمانده و عدهی زیادی در انتظار عرضهی این عنوان نشستهاند. امروز به چند نکته که باید قبل از عرضهی این بازی بدانید میپردازیم.
مجموعه بازیهای کال آو دیوتی (Call of Duty)، یکی از موفقترین مجموعهها در طول تاریخ بازیهای ویدیویی است که با انتشار هر نسخهی جدید، میلیونها نسخه میفروشد. تعدد بازیهای این سری و عرضهی سالیانهی نسخهی جدید از این مجموعه، باعث شده برخی از عناوینی که با نام Call of Duty به بازار عرضه میشوند محبوبتر و برخی دیگر فراموششدنیتر باشند.
از آنجایی که دو نسخهی آخر این سری که با نامهای Modern Warfare 2 و Modern Warfare 3 وارد بازار شدند، از نظر خیلی از طرفداران سری عملکرد مناسبی نداشتند، حالا چشم امید همه به نسخهی ششم Black Ops است که یک تجربهی خوب برایمان رقم بزند. بدون تعارف، تریلرهای این بازی بسیار جذاب و نفسگیر به نظر میرسند و احتمالاً با یک عنوان داستانمحور طرف خواهیم بود. البته لازم به ذکر است که اکثر بازیهای سری Black Ops (به جز نسخهی چهارم که اصلاً چیزی به نام کمپین نداشت) از نظر داستانی کمی موفقتر از سایر بازیهای سری عمل کردهاند و همین باعث میشود خیلیها انتظار یک داستان خوب (حداقل در مقایسه با بازیهای مشابه) را داشته باشند.
اگر شما هم منتظر بلک آپس ۶ هستید، با ما همراه شوید تا چند نکتهی مهم قبل از انتشار این بازی را با یکدیگر مرور کنیم و ببینیم چه انتظاراتی میتوانیم از این بازی داشته باشیم.
بخش اول: داستان Black Ops 6؛ سفری به اعماق تاریک دنیای سیاست
در سری Black Ops، داستانها همواره با عناصر جاسوسی، تئوریهای توطئه و جنگهای سرد عجین شدهاند، و همین عمق داستانی آنها را از سایر بازیهای Call of Duty متمایز کرده است. اما در Black Ops 6، توسعهدهندگان قصد دارند تا بیش از همیشه به واقعیت نزدیک شوند و داستانی روایت کنند که نهتنها بر اساس وقایع واقعی، بلکه به صورت موازی با اتفاقات مدرن و روز دنیا پیش برود. گمانهزنیها حاکی از آن است که این نسخه ممکن است از مفاهیم جنگ سایبری، حملات تروریستی و بحرانهای ژئوپلتیک الهام بگیرد.
داستان میتواند بازیکنان را به دل ماموریتهای مخفیانه و عملیاتهای تکتیکی ببرد که در پسزمینهی کشمکشهای بینالمللی جریان دارد. شاید در این نسخه، بازیکن در نقش یک مأمور ویژهی سازمان اطلاعاتی قرار بگیرد که باید میان بازیهای سیاسی و عملیاتهای پیچیده، حقایقی را کشف کند که میتواند تعادل جهانی را به هم بزند. بازیکنان ممکن است در مکانهای متنوعی از دنیا حضور یابند: از شهرهای مدرن در غرب گرفته تا کوهستانهای دورافتاده در خاورمیانه و پایگاههای مخفی در قلب اروپا.
با توجه به تریلرهایی که از بازی منتشر شده است، به نظر میرسد بخش اعظمی از داستان بازی دربارهی جنگ خلیج فارس و تصرف کشور کویت توسط عراق در دههی ۹۰ میلادی باشد. بعید نیست سرنوشت صدام حسین در این بازی مورد بررسی قرار بگیرد، به خصوص که سازندگان این سری قبلاً هم ثابت کردهاند که عبایی از پرداختن به ماموریتهای واقعی در تاریخ معاصر ندارند. زندهترین نمونهی آن هم پرداختن به فیدل کاسترو، رهبر کوبا در نسخهی اول این سری بود که در اوایل آن بازی مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که کشور ما نیز همیشه از بزرگترین بازیگران سیاسی منطقه بوده، بعید نیست نام ایران هم مطرح شود که همین موضوع میتواند کنجکاوی هر گیمر ایرانی را برانگیزد.
در Black Ops 6، شاید بازیکنان با انتخابهایی روبهرو شوند که تاثیرات عمیقی بر روایت و شخصیتهای اطرافشان داشته باشد. به عنوان مثال، یک تصمیم ساده در مورد نحوهی برخورد با دشمنان میتواند به تغییرات بزرگی در خط داستانی منجر شود، مانند تغییرات در وفاداری شخصیتهای همراه یا حتی تغییر مسیر مأموریتها. این سطح از تعامل و تاثیرگذاری در داستان میتواند تجربهای زنده و پویاتر ایجاد کند. همچنین، دیالوگهای شخصیتها ممکن است بر اساس موقعیتهای خاص و انتخابهای بازیکن تغییر کند تا حس واقعیتری از تعاملات درون بازی را به مخاطب القا کند.
بخش دوم: مالتیپلیر؛ تکرار فرمول قدیمی یا حرکتی رو به جلو؟
بخش چندنفره همیشه قلب تپندهی Call of Duty بوده و Black Ops 6 باید این میراث را حفظ کرده و به سطح جدیدی ارتقاء دهد. در این نسخه، احتمالاً شاهد نقشههای بسیار وسیعتری خواهیم بود که هر کدام با دقت و جزئیات فراوان طراحی شدهاند تا حس جنگیدن در محیطهای واقعی را القا کنند. از شهرهای بزرگ و شلوغ با ساختمانهای قابل تخریب گرفته تا مناطق جنگلی با مخفیگاههای طبیعی و مسیرهای مخفی، این نقشهها باید استراتژیهای متنوعی را به بازیکنان ارائه دهند.
تصور کنید که در Black Ops 6، قابلیتهای جدیدی مانند حملههای هوایی تیمی یا کنترل وسایل نقلیه تاکتیکی به بازیکنان اجازه دهد که مبارزات را با هماهنگی و برنامهریزی بیشتری پیش ببرند. یا حتی ویژگیهایی مثل کنترل پهپادهای جاسوسی برای شناسایی موقعیت دشمنان، که میتواند لایههای بیشتری از تاکتیک و استراتژی به بازی اضافه کند. نقشهها همچنین ممکن است دارای مناطق خاصی باشند که بازیکنان بتوانند با استفاده از منابع به دست آمده، تجهیزات یا اسلحههای جدیدی بسازند که به تیمشان برتری بدهد.
دو بازی آخر سری با انتقادهایی در این بخش روبرو بودند، اما یادمان نرود سال ۲۰۱۹، این سری توانست یک بار دیگر لذت یک Call of Duty ناب را با ریبوت Modern Warfare برایمان به ارمغان بیاورد، پس بعید نیست که سازندگان باز هم از پس این موضوع برآیند. آیا بازگشت به دههی ۹۰ میلادی باعث جذابتر شدن بخش آنلاین خواهد شد یا به دلیل پسروی در زمان، این بخش هم مورد تاثیر قرار خواهد گرفت؟ این موضوعی است که باید چند روز دیگر برایش صبر کنیم تا نظر اکثریت را در مورد آن بدانیم.
مقایسه با عناوین قبلی؛ بازگشت به اوج؟
بعد از Modern Warfare 2 و Modern Warfare 3 که عملکرد ضعیفی داشتند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، Black Ops 6 در معرض آزمایش بزرگی قرار دارد. توسعهدهندگان به دنبال این هستند که با استفاده از تجربههای گذشته و بازخوردهایی که از بازیکنان دریافت کردهاند، نه تنها بازیای بهتر بسازند بلکه استانداردهای جدیدی در ژانر خود ایجاد کنند. بازیکنان به دنبال آن هستند که از تجربههای ناموفق گذشته فاصله بگیرند و دوباره به دنیای هیجانانگیز و پر از تعلیق Black Ops بازگردند.
برخلاف نسخههای قبلی Modern Warfare که به دلیل مشکلاتی مانند نقشههای نامتعادل، سیستم تیراندازی گیجکننده و مشکلات سروری از محبوبیت افتادند، Black Ops 6 باید با ارائهی نقشههای بهتر طراحیشده، سیستم پیشرفت بازیکن که پاداشهای ارزشمندی ارائه دهد، و عملکرد سرورهای بهینهتر، تجربهای روان و جذاب ایجاد کند. با بازسازی سیستم تیراندازی و افزایش سرعت و دقت حرکات بازیکنان، این نسخه میتواند به یک تجربهی پرتنش و هیجانانگیز تبدیل شود که طرفداران واقعی Call of Duty آن را طلب میکنند.
اما در بخش داستانی به نظر میرسد نگرانی خاصی وجود نداشته باشد، چون دو بازی نامبرده شده به قدری دست به عصا و بدون ریسک داستان را پیش بردند که حتی طرفداران پروپاقرص سری را تا حد زیادی ناامید کردند. کمپینهایی که ایدهی خلاقانهای نداشتند و فقط تکرار مکررات بودند. این در حالی است که بازی آخر سری Black Ops که با نام Cold War عرضه شد، حداقل یکی دو تا صحنهی جذاب و بهیادماندنی برایمان به یادگار گذاشت. (مثال: مرحلهی مخفیکاری در دل سازمان KGB).
بازگشت زامبیها!
بخش زامبی همواره جزو جذابترین حالتهای Black Ops بوده است و طرفداران زیادی برای این بخش منتظر نوآوریها و چالشهای جدید هستند. در Black Ops 6، این حالت میتواند با داستانهای عمیقتر و نقشههای هیجانانگیزتری همراه باشد. شاید بازیکنان در این نسخه با زامبیهایی روبهرو شوند که با هوش مصنوعی پیشرفتهتر و تواناییهای منحصربهفردی مثل افزایش سرعت یا تواناییهایی خاص مانند پرتاب مواد سمی وارد میدان شوند.
یکی از امکاناتی که انتظار میرود در این بخش ارائه شود، سیستم Crafting پیشرفته است که به بازیکنان اجازه میدهد با استفاده از آیتمهایی که در محیط پیدا میکنند، سلاحها و تجهیزات خاصی مانند مینها و تلهها بسازند. همچنین، ممکن است شاهد اضافه شدن بخشهایی باشیم که بازیکنان بتوانند به مرور زمان و با انجام ماموریتهای جانبی، بهبودهای بیشتری در قدرت و تواناییهای شخصیت خود ایجاد کنند، مانند ارتقاء سرعت دویدن یا مقاومت در برابر حملات زامبیها.
این بخش از بازی همواره پتانسیل زیادی برای تبدیل به یک بخش مستقل داشته است و به نظر میرسد که سازندگان گاهی اوقات جذابیت آن را دست کم گرفتهاند! با الهام گرفتن از بازیهای موفق بقا، میتوان این بخش را به یکی از بخشهای جذاب بازی جدید تبدیل کرد که میتوان چندین و چند سال با آن سرگرم شد.
سینماتیک، مثل همیشه!
بخش بصری و جلوههای سینمایی در Call of Duty: Black Ops 6 به احتمال زیاد یکی از نقاط قوت بزرگ بازی خواهد بود، به خصوص با توجه به قدرت سختافزاری کنسولهای نسل جدید مانند PS5 و Xbox Series X.
یکی از ویژگیهای بصری قابل توجهی که انتظار میرود در Black Ops 6 استفاده شود، تکنولوژی Ray Tracing است. این تکنولوژی به بازی امکان میدهد تا نور، سایهها و بازتابها را به شکل طبیعیتری ایجاد کند. برای مثال، وقتی بازیکن از یک خیابان پر از آب عبور میکند، نورهای خیابان و بازتاب ساختمانها روی سطح آب به طور دینامیک و واقعی نشان داده میشوند. این سطح از جزییات میتواند حس واقعی بودن محیط را به بازیکن منتقل کند و تجربهای سینمایی و چشمنواز ایجاد کند.
در نسخههای قبلی Black Ops، جلوههای محیطی مثل برف، باران، غبار و آتشسوزی در نقشههای مختلف به خوبی طراحی شده بودند. اما در Black Ops 6، این افکتها میتوانند به سطح بالاتری ارتقاء یابند تا حس واقعگرایی بیشتری داشته باشند. برای مثال، وقتی بازیکن در یک میدان نبرد برفی قرار دارد، میتواند مشاهده کند که برف به مرور روی تجهیزاتش مینشیند یا رد پایش در برف باقی میماند. یا در یک نقشه جنگلی، باران به شکل قطرات قابل مشاهده روی اسلحه و لباس بازیکن میافتد و درختان و پوشش گیاهی در باد تکان میخورند.
همچنین سری Black Ops همیشه در ارائهی کاتسینهای سینمایی و جذاب پیشرو بوده است. این کاتسینها به بازیکن این امکان را میدهند که داستان بازی را از زوایای مختلف ببیند و احساساتی مثل تعلیق، ترس یا هیجان را به شدت تجربه کند. در Black Ops 6، با توجه به قدرت بالاتر کنسولهای جدید، انتظار میرود که این صحنهها حتی بیشتر شبیه فیلمهای سینمایی باشند. به عنوان مثال، دوربینهای واقعگرایانه با زوایای نزدیک، که حرکتهای شخصیتها را با دقت نشان میدهند، یا صحنههای آهسته که لحظات حساس مثل انفجارها و نبردهای تن به تن را با جزئیات بالا به تصویر میکشند، میتوانند تاثیر زیادی بر تجربهی بازیکن داشته باشند.
در بازی قبلی این سری، یعنی Cold War دیدیم صحنههای سینمایی به خوبی از تکنولوژی موشن کپچر استفاده کرده بودند تا حرکات چهره و بدن شخصیتها به طبیعیترین شکل ممکن نمایش داده شوند. در Black Ops 6 نیز، به احتمال زیاد این سطح از واقعگرایی حتی بیشتر میشود و شخصیتها به گونهای به تصویر کشیده میشوند که بازیکن میتواند به راحتی احساسات و واکنشهای آنها را درک کند.
طراحی صدا نیز نقش بسیار مهمی در جلوههای بصری بازی دارد. در Black Ops 6، با استفاده از تکنولوژیهای صوتی سهبعدی، بازیکن میتواند صدای تیراندازی، انفجارها، و حتی صدای پای دشمنان را به وضوح بشنود و تشخیص دهد که صدا از کدام جهت میآید. این امر باعث میشود تا حس واقعگرایی و غوطهور شدن در محیط جنگی بازی بیشتر شود. همچنین، جلوههای صوتی دقیق مثل صدای باد در کوهستان یا صدای آب در محیطهای شهری پر باران میتواند تجربهی سینمایی و واقعگرایانهتری برای بازیکنان ایجاد کند.
در کل، Call of Duty همواره توانسته اکثر طرفداران را با جلوههای بصری و صوتی باکیفیتش تحت تاثیر قرار دهد. باید ببینیم در این بازی سازندگان چه چیز بیشتری برای عرضه خواهند داشت.
جمعبندی
در نهایت، Call of Duty: Black Ops 6 به عنوان یکی از موردانتظارترین نسخههای این سری، وعده داده است تا تجربهای هیجانانگیز و متفاوت را ارائه دهد؛ از داستانی پیچیده و درگیرکننده با الهام از واقعیتهای امروزی گرفته تا گیمپلی تاکتیکی و چندنفره که تنوع بیشتری در نقشهها و حالتها دارد. با استفاده از تکنولوژیهای گرافیکی پیشرفته و جلوههای سینمایی بینظیر، این بازی میتواند بازیکنان را در دنیایی واقعگرایانه و پر از جزئیات غوطهور کند.
مانند همیشه مایلیم نظر شما را نیز در این باره بدانیم. در بخش نظرات منتظر شما هستیم!
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
امید زیادی بهش دارم.
بالاخره اولین کالافی هست که زیر دسته ایکس باکس ساخته میشه،و فرست پارتی ایکس باکسه.
به امید موفقیتش💚🔥🔥
با احترام به طرفدار های سریه بلک اوپس، من همیشه مدرن رو داشت داشتم و بنظرم مدرن وارفیر ۲ واقعاً عالی بود، فقط بخش کواوپ مشکل داشت
نه دوست عزیز این گیم اولین کالافهزیر دست ایکس باکس نیست به گفته خوده سازنده ها چهار سال رو این گیم کار شده از خرید ایکس خیلی خیلی بگزره ۳ سال گذشته
تیر خلاص را مایکرو بر پیکر کالاف دیوتی زد
روحت شاد کالاف
۳۰۰ گیگ براش خالی بذارید
داداش یه ۱۰ یا ۱۵ تا مقاله قبلی درباره حجم بازی نوشته بودن حجمش به ۲۰۰ گیگ نمیرسه
Call of Duty Warzone یادته ۲۵۰ گیگ بود؟؟
الان وارزون ۳ که خیلی موتور گرافیکش از ۱ قوی تره کلا ۴۰ گیگ دانلود میکنه اونی که تو میگی ۴ تا بازی warzone و modern warfare 2019 و vanguard و black ops cold war بوده ولی الان فقط محتوای کالاف دیوتی ها مشترکه به لطف HQ وگرنه بازم همون ۲۰۰-۳۰۰ گیگ رو باید خالی میذاشتیم برا کالاف
خب الان BO6 چند گیگه بنظرت؟
پیش دانلودش میگه ۳۰۰ گیگ خالی بزار ولی بعد دانلود کلا ۱۱۰ گیگ از سیستم منو گرفت اون ۳۰۰ فقط یه باگه بعد دانلود رفع میشه
چرا میخام پیش دانلود واسه پی سی رو دانلود کنم میگه سیصد گیگ دانلود کن؟
فقط پک ده گیگی داستانی و یه پک داستانی ۱۰ گیگی دیگ تیک میزنم خودشم یه پک ۳۸ گیگی تیک اجباری میزنه بقیشو تیک نمیزنم اخر سر تو مدیرت دانلود ها سیصد گیگ میزنه چرا؟؟؟
رو گیمپس باید چه قدر دیتا و آپدیت و چه چیزهایی دانلود کنی تا فعلا فقط بخش داستانی رو بتونی بدون مشکل بازی کنی ؟
داش گیم پس داری ، کالافم داری بعد سراغ انلاینش نمیری ؟
گناه کبیرس
گفتم فعلا
اوه دقت نکردم
فگر کنم ایکس همچین قابلیتی داره ( شنیدم)
گویا برای کامپیوتر بخش داستانی بالای ۵۰ گیگه خودم احتمال میدم همون ۵۰ گیگ باشه چون فضا سازی کمپین آنلاینه و یکی از دلایل اینکه بازی نسبت به نسخههای قبلی خیلی بهینه تره همینه
کاش رزناو رو دوباره میدیدیم تو این سری :))
حاجی میگن داستان بازی خیلی کوتاه
راسته؟
بازی “Call of Duty: Black Ops 6” ،قراره که همه رو در زمان انتشارش،به وجد بیاره!واقعا که تریلر هاش هم خیلی خوب بودن،و من بهش خیلی امیدوارم.البته چون که سیستمم مناسبش نیست و هم (۱۸+) هست ،نمیتونم بازی نمی کنم.ان شاالله هر وقت سیستم خوب گرفتم،بازیش می کنم.من هم “COD: Black Ops” رو پلی دادم و هم “COD: Black Ops 2” رو.البته فقط قسمت دومشو تا آخر رفتم.موقعی که داشتم قسمت دو شو انجام میدادم،بعضی جاها داخل بازی افراد فارسی صحبت میکردن.البته فارسی ایرانی که نبود.شاید فارسی افغانی بود… .یکی از شخصیت های بازی،منندز (Menendez) بود.این شخصیت واقعا خیلی خوب بود (نه اینکه شخصیت خوب و مثبت داستان باشه.).چند صحنه خوب و پرهیجان از شخصیت منندز (تو کات سین ها و ویدیو های سینماتیک…)،داخل بازی در ذهنم باقی مونده.
اگه اون خبری که بعدی هم بلک آپس هستش درست باشه این موفقیت به احتمالات زیادی فقط یک سال باشه
شانس منو ببین امروز کنسول خریدم زود اقدام کردم هنوز بازیش نیومد 😂