طراح ارشد Skyrim توضیح میدهد که چرا بتسدا نمیتواند موتورگرافیکی خود را تغییر دهد
طراح ارشد Skyrim و Starfield معتقد است که Bethesda Game Studios نمیتواند موتورگرافیکی جدیدی را جایگزین انجین کنونی خود کند.
بروس نسمیت (Bruce Nesmith) در مصاحبه اخیر با VideoGamer، توضیح میدهد که چرا Creation Engine، موتورگرافیکی داخلی استودیو، علیرغم قدیمی بودن، غیرقابل تغییر است. او میگوید:
ما بحث موتورگرافیکی را به میان میآوریم، اما در اصل باید پیرامون خود بازی بحث کنیم. موتور بازی به طور جداگانه مهم نیست، چرا که در خدمت خود بازی است. شما و من، هر دو میتوانیم صدها بازی افتضاح را که از Unreal Engine استفاده کردهاند را نام ببریم. آیا بد بودن آنها تقصیر Unreal است؟ نه، این تقصیر موتورگرافیکی نیست.
در حالی که موتور Bethesda برای ساخت بسیاری از بهترین نقشآفرینیهای تمام دوران استفاده شده، اما همچنان در حال تکامل است. آنچه به عنوان نسخه شخصیسازی شدۀ انجین قدیمی Gamebryo شروع شد، اکنون از بین رفته و به تدریج به Creation Engine تبدیل شد است. Nesmith در ادامه میگوید:
Gamebryo مدت زیادی است که دیگر استفاده نمیشود. اما این موتور به طور مداوم تنظیم، بهروزرسانی و اصلاح شده است.
او در انتها متذکر شد که Creation Engine دقیقاً برای خلق همان نوع بازیهایی که Bethesda میسازد، شخصیسازی شده و حاصل تجربیات و ویژگیهای اضافه شده در طول چند دهه است:
Starfield در حقیقت Skyrim و Fallout تکامل یافته است. موتورگرافیکی بازی کاملاً برای این جنس از آثار تنظیم و شخصیسازی شده است و به همین دلیل تعویض موتور بازیسازی ایدهآل نخواهد بود. علاوه بر این، پیادهسازی یک موتورگرافیکی جدید، چندین سال میتواند طول بکشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
طراح های ارشد سایت ببینیم نظرشون چیه
نظرمون اینه میشه استارفیلد یا شترد اسپیس ۲
تا حدی درست میگه ، بعضی بازی ها رو نمیشه با بعضی انجین ها ساخت چون احتمالا به تمیزی اون انجین اصلیشون در نمیاد
و البته ، اینکه میگه یه بازی با فلان انجین ساخته میشه ولی بد از آب درمیاد هم تقصیر انجین نیست.
این حرفش هم تا حدودی درسته تا حدودی هم غلط
بد بودن یه بازی بطور کلی خب قطعا به انجین ربطی نداره و به سازنده برمیگرده
اما بد بودن بهینهسازی یه بازی هم به سازنده مربوطه هم به انجین بازی
و بتسدا دقیقا توی همین دسته دومه ، انجین بازی درسته درحال تکامله و قطعا توانایی های زیادی داره ولی برای این وسعت زیاد واقعا توان نداشت و بتسدا هم تا حدی کم کاری کرد ،
میخواست هم جاه طلبیش رو ثابت کنه هم توانایی های انجینش رو اما نتونست و ضربه خورد
خلاصه که اگر قراره با این همین فرمون ادامه بدن ، مشکلی نیست
فقط نباید مثل استارفیلد جاه طلبانه با الدر اسکرولز و تمام بازی های آیندشون برخورد کنن تا به مشکلات شدید برنخورن
نمیدونم صفحه های لودینگش ماله چیه، ولی واقعاً آخرای بازی اعصاب برام نزاشته بود، بتستا یک فکری باید راجب این بکنه
اون بخاطر انجین بازیه
عدم انعطاف پذیری که بتسدا در تغییر انجین نشون میده، ممکنه در آینده براش گران تموم بشه.
سی دی پراجکت رد، علیرغم تمام پیشرفت هایی که صرف REDengine کرد، در مقطعی متوجه شد این موتور گرافیکی نمیتونه پاسخگو نیاز های استودیو باشه و به آنریل انجین کوچ کردند.
اگر به همین منوال پیش بره، بتسدا تاج و تخت رو به cdpr میبازه.
احتمالا همین اتفاق هم میفته
بتسدا جاه طلبی زیادی داره و این قضیه باعث میشه در آینده ضربه سنگینی بخوره
دوست عزیز. وقتی تجربه نکردید و نظر میدید همین میشه
اتفاقا این انجین تنها انجینیه که نیاز هاشون رو پوشش میده و خیلی توانمنده کلی مثال میتونم بزنم مثل فیزیک اجسام داخل گیم و این همه ابجکت های متنوع
اتفاقا باید نگران بود سی دی پراجکت با انریل انجین به مشکل نخوره چون اصلا انجین بهینه ای نیست و برای ار پی جی ها امتحانشو پس نداده
در نظر داشته باشید، همانطور که استارفیلد همواره با سایبرپانک درحال مقایسه بود و از هر نظر سایبرپانک نسبت به استارفیلد از لحاظ تکنیکال جلوتر بود، TES 6 هم قراره با Witcher بعدی قیاس بشه.
بنده چشم بسته میگم، ویچر بعدی از لحاظ تکنیکال چند سر و گردن از سایبرپانک بالاتر خواهد بود و TES 6 کاری بس دشوار در رقابت خواهد داشت.
پ.ن: گیمر ها به فیزیک سیب زمینی اهمیتی نمیدهند؛ گیمر ها بازی ای میخوان که همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنعت گیم باشه و با صد صفحه لودینگ مواجه نشوند.
چیزایی که شما میگید دیگه واقعا از سر دشمنی با بتسدا هست من خودم نسبت به استارفیلد نقد دارم اما دیگه شما از سر دشمنی و کینه ورزی راجبش صحبت میکنید مثلا در نمونه های کامنت گذشته تون گفتید ساختار بازی نسل هفتی هست و روی کنسول های نسل هفت ران میشه همین نشون میده شما بازیو تجربه نکردید و توی یوتیوب گیم پلی دیدید
کلی اسکرین از بازی دارم که ویژوال قدرتمند بازی رو نشون میده و واقعا گرافیک بالایی داره و همینطور جزییات بالا
در بند آخر حرفتان گفتید که گیم لودینگ داره و کسی به فیزیک سیب زمینی اهمیتی نمیده
باید خاطر نشان کنم تمام حسام داخل گیم فیزیک دارن و فقط سیب زمینی نیست صفحه های لودینگ پرشمار بازی هم به دلیل وسعت بالای بازی هست
ایرادی که به استارفیلد وارده از بحث ساختاره
بتسدا چه هیزم تری به من فروخته که بخوام باهاش دشمنی داشته باشم lol
چیزایی که میگم، حقیقت هستن. ربطی به خصومت نداره.
دوست عزیز مثلا گفتید استارفیلد روی کنسول های نسل هفت ران میشه کجای این شد حقیقت؟
دقیقا مثل اون بازی سازی که گفته بود رچت روی ps3 ران میشه و بعد از اون خبری ازش نبود دی:
استارفیلد برای کنسول های نسل نهمی و پیسی ها یه چالش جدید بود و به نظر من سخت افزار هارو به چالش کشید چون از لحاظ فنی یه عنوان جدید بود (فقط به کیفیت تکسچر های بازی نگاه کنید رندر همینا به سخت افزار قدرتمندی نیاز داره)
مشکل اینجاست ایراد ساختاری استارفیلد که با دلیل وسعت بازی هست رو با بقیه چیزا جمع میبندید
دوستمون کاملا درست میگه.استارفیلد که خیلی ها برای لودینگ مسخرش میکردن واقعا هم مسخره داشت چون جون آدم رو به عذاب میزاشت.از اون طرف گرافیک گیم که درسته توی همه چیز خوب بود ولی آخه به نسل۹ انصافی نمیرسید.خودتون میدونید چه گیمایی رو میگم.از اون طرف بهینه سازی بسیار ضعیف گیم بود که عجیب غریب آشغال بود.دوست عزیز فک نکن من هیتر گیمم من همین الان فایل گیم توی سیستممه و عاشق دنیای گیمم و باهاش بسیار زیاد حال میکنم.ولی اینا واقعا تو ذوق زن بودن که بیشترشون هم برمیگرده به این انجین لعنتی.
دمت گرم اسمت پلی استیشن هست ولی از بازیه انحصاری ایکس باکس دفاع میکنی🙏🙏
در مورد سایبر بگم که این عنوان از تمام جنبه ها حتی ساختار کلی با استارفیلد تفاوت داره در مقایسه تکنیکال این دو عنوان سایبر پانک از وسعت کمتری برخوردار هست و قابل مقایسه نیست استارفیلد از لحاظ تکنیکال باید با بازی های هم وسعتش مث نو منز اسکای مقایسه بشه نه سی دی پراجکت
نقش آفرینی های بتسدا مخلوطی از واقع گرایی ار پی جی و اکشن هستند
در آخر بگم در عناوین ار پی جی مباحث گرافیکی و تکنیکال از اهمیت کمتری برخوردار هستند چیزی که اهمیت داره رول پلی بودن بازی هست
اگه مباحث تکنیکال براتون اهمیت داره باید سراغ عناوین اکشن ادونچر برید چون همین سایبر در این مبحث از عناوین اکشن ادونچر عقب تر هست
نمونش بازی لست آف اس از تمام بازی های ار پی جی که دیدم در بحث های فنی گرافیک انیمیشن و دیگر موارد قویتر است
هردو، دیدگاه خود را ارائه کردیم.
حال باید داوری را بر عهده کاربران سایت گذاشت تا دید کدامین دیدگاه از راستی بیشتری برخوردار است.
شما زیباییهای cpk 2077 رو میبینید، اما اطلاعی از پس زمینه توسعه اثر ندارید و برام عجیبه که ندارید چون پشت صحنه ساخت cpk زیاد مخفی نیست و زمان عرضه مفهوم بود چقدر مشکل داره. این انجین هر چقدر خروجی بصری زیبایی داشت، کار باهاش پیچیده و طاقتفرسا بود و نیاز به نیروی متخصصی داشت که بهش عادت کنه. نهایتاً هم نتیجه رو در زمان عرضه دیدیم که وضعیت وخیمی داشت. خروجی همه چیز نیست، چگونگی رسیدن و بهینگی اون خروجی همانقدر مهمه. این که چقدر طول میکشه با اون انجین به خروجی مطلوب برسی هم مهمه. انجین باید بازدهی داشته باشه و پیچیدگی ها رو از جلوی پای توسعه دهنده برداره تا سریع ایده هاشو به شکلی بهینه محقق کنه.
سایبرپانک مثال خوبی نیست برای «جلو بودن» از حیث تکنیکال و رد انجین مشکلات بزرگی داشت. رد انجین خروجی خوب رو با مسیری پیچیده و طولانی و پر از سردرگمی ارائه میداد.
حالا این که آنریل انجین ۵ انتخاب خوبی هست یا نه کلا یک مبحث کاملاً جداست، پذیرفتن یک انجین دیگه، خودش مشکلات و پیچیدگی های کاملاً متفاوتی داره.
آنریل انجین ۵:
۱ در بازی های جهان باز خروجی ویژه و چشمگیری نداشته
2 با مشکلات Stutter دست و پنجه نرم میکنه در اکثر بازی ها
3- به احتمال زیاد باعث میشه حس کلی بازی بعدی سی دی پراجکت بسیار متفاوت از آثار قبلی باشه که بحث برانگیز میشه
4- بخشی از ساخته ها و ویژگیهای قبلی که مهندسین سی دی پراجکت بدست آوردن حالا ممکنه سازگاری با ue 5 نداشته باشه یا نیاز به همگامسازی داشته باشن.
تمام این مشکلات میتونن به سطحی شدن مکانیکها و گیمپلی هم منجر بشن. مکانیکها و المان های گیمپلی ارتباط مستقیم با انجین بازی دارن و اگر تایم کافی برای ورود این ویژگی ها به ue 5 اختصاصی خودشون رو نداشته باشن ممکنه از قسمت هایی بزنن و بازی سادهسازی بشه.
دقیقا باهاتون موافقم آقای کریمی دوستان به خاطر گرافیک زیبای سایبر چشمشونو به ایرادات بازی میبندند و فکر میکنن بهترین بازی ژانر خودشه
خاطرم هست توی یه مقاله به موشکافی اثر پرداختید و نقاط ضعفش رو شرح دادید
به نظرم دوستان باید نگران تغییر انجین به انریل پنج باشن چون نه خروجی مناسبی داشته در بازی های مقیاس بزرگ و حتی اصلا بهینه نبوده
اگه به خاطر گرفتن خروجی مناسب مجبور بشن بازی رو ساده سازی کنن و عمق گیم پلی بازی رو کاهش بدن بسیار ناراحت کننده است
اونوقت تبدیل به یه اکشن ادونچر به ظاهر ار پی جی میشه با این تفاوت بسیار خروجی پایینتری از بزرگان اکشن ادونچر خواهد داشت
طبق تجربه بنده از استارفیلد ایرادات بازی ساختاری هست و ربطی به انجینشون نداره
از نقاط قوت بازی بخوام بگم گرافیک و نورپردازی بازی زیباس اکشن و گیم پلی صیقل خورده تری از بازی های قبلی بتسدا هم داره
طراحی محیط ها ارمور ها سفینه ها هم به نظرم خیلی زیباست و بهترین سبک سای فای هست
اما نقاط ضعفش هم به نظر من ساختاری هست و ربطی به انجینشون نداره
۱.اکسپلوریشن بازی در بهترین حالت متوسطه و پایینتر از نو منز اسکای قرار میگیره
۲.وسعت بازی بیش از حد بزرگ شده که اصلا بهش نیازی نیست و همینطور پلیر ها بسیاری از مناطق رو اصلا حتی نمیبینن تا آخر بازی
۳.کوئست ها و مراحل بازی درسته از فالووت چهار بهترن اما تفاوت انقلابی ندارن واسه منی که انتظار داشتم مراحل اصلی المان های ار پی جی بیشتری داشته باشن و همینطور تعداد پایان های بازی متنوع تر باشه توی ذوقم خورد
دقیقا
کوجیما با ساخت foxengine هم چیزی شبیه red engine داد بیرون
شاید خروجی خوبی داشت ولی کارکردن باهاش افتصاح بود
400میلیون دلار سر کونامی خرج گذاشت و آخرشم هیچی
همون فاکس انجین باعث شد pes هم فوت بشه دی:
نظر نامحبوب: کاش سونی دسیما رو میتونست عمومی کنه. این شرکت تو نسل ۹ هر نقدی بهش وارد باشه، هیچ نقدی به دسیما وارد نیست. رسما بهترین و بهینه ترین انجین این نسل بوده تا اینجا که طیف وسیعی از بازی های سینماتیک تا جهان باز رو راحت ساپورت کرده.
دوست عزیز بهینه نبودن گیم برمیگرده به پشت کار استادیو برای بهینه سازی ن آنریل بدبخت.ولی در مورد اینکه رد انجین عالی بود باهاتون موافقم.نیازی برای کوچ به آنریل نبود با اون موتور خفنی که داشت
این نظریه را شما چطوری ارئه فرمودید اونهم در ۲ خط ؟درس این رشته خوندی یا متخصصی چیزی هستی ؟شما اصلا نمی دونید انجین گرافیک چی هست.فکر می کنی انجین گرافیک یعنی گرافیک ؟
خب درسته
کدوم موتوری این همه چهره ی متفاوت رندر میده خدایی
نمیخواهیم چون حال نداریم🗿🗿
پس خلاصش میتونه این باشه که خودشون نتونستن بازی رو درست با این موتور پیاده و بهینه کنن
مشکل از خودشونه پس
البته اساتید اینجا هستن و خوب بچه هایی داریم اینجا که هم برنامه نویس هستن و هم انیماتور کلا تخصص دارن در این زمینه معذرت میخوام اگه اشتباه میگم ولی خوب به نظر من درست نمیگه و اصلا دلیل نمیشه خیلی از مشکلات یوبی سافت بخاطر انجین منسوخش هست باگها دیباگ نشدن به موقع و هوشمند هوش مصنوعی درباره شصت فریم ثابت و قدرت انجین در رسیدن به این هدف صحبت نمکنیم چون خیلی موارد سخت افزاری دخیل هستن ولی باگها ی بازی نورپردازی حرکت انیمیشن ها کیفیت نهایی مواردی هست که عیار موتور رو نشون میده به قول یکی از اساتید بازی سازی ایرانی میگفت نگید موتور گرافیکی بگید موتور بازی سازی چون موتور گرافیک فیزیک اینا جداس و در نهایت همه اینا موتور بازی سازی ارنج میکنه در هر صورت شخصی سازی موتور که هر استودیو بنا به کارش انجام میده و سبک بازیش طبیعی هست سانتا مونیکا ناتی داگ الکترونیک ارتس ناشر و کپکام اینا هر کدوم سبکی که دارن و کاری که انجام میدن کاستوم میکنن انجین رو یوبی سافت بازی های جهان باز مثلا موتور دنیا رو برای فارکرای استفاده میکنه ولی باید مشکلات گرفته بشه و به روز پیش برن منی که یک مصرف کننده معمولی هستم و خیلی ابتدایی از گیم انجین ها میدونم تاریخ مصرف گذشتگی و پوسیدگی موتورهای بتسدا و یوبی سافت رو تشخیص میدم که کاملا مشخص هست این موتور به روزرسانی های مورد نیاز دریافت نکرده باگها افتصاح بافت ها نورپردازی های بدون کیفیت انیمیشن ها خشک موتور فیزیک و مشکلاتش نشون میده برخلاف حرف این آقا بروزرسانی و موارد کیفی رو این موتور به صورت منظم و به روز انجام نمیشه پیشرفت سخت افزارها کارت ها گرافیک پردازنده ها و فناوری ریترسینگ دی ال اس اس و یادگیری ماشین ….مواردی هست که برای بروزرسانی موتورها ی خودشون استودیو ها باید بهش توجه کنن کاملا مشخصه هدف اینا فقط راحتی کار خودشون هست موتور دز خدمت بازی هست درست ولی مثلا پراید با تویوتا یه کیفیت دارن جفتشون در خدمت انسان هستن و سواری دادن بهش امنیتش خرابی قطعات خدمات سرعت موتور و دیگر موارد فرقشون زمین تا زیرزمینه الیته به قول آقای….پژو ۲۰۶ همون لندکروز هست
عزیز اونجا که گفتی کیفیت انیمیشن ها نورپردازی و فیزیک خندم گرفت واقعا یعنی حملاتی که به بتسدا میشه دیگه واقعا زیاده
بنده روی پیسی تجربه کردم و از گرافیک نورپردازی و فیزیک و انیمیشن ها خیلی راضی بودم
مشکل استارفیلد ساختار گیم هست که میشد وسعت بازی رو بسیار کمتر اما منسجم تر کرد
تو رو خدا دوست عزیز شما دیگه چرا حملاتی که میشه خنده داره؟یعنی شما مشکلات انیمیشن نورپردازی رو از زمان اسکایریم با اون پورت افتضاح پی سی باگهاش یا فالوت رو ندیدی منظور از سال ۲۰۱۱تا الان هست با موتور کپکام مقایسه کن یا دسیما گوریلا رو
در مورد استارفیلد یادم رفت بگم بعد از این آپدیت ها ندیدم که بگم ولی کلا مشکلاتی که از انجین منسوخ باشه هیچ جوره نمیشه حلش کرد شما نظر منتقدهای ای جی ان پی سی گیم گیم اسپات رو بخون درباره کلا بازی های نقش افرینی بتسدا موتور بازی منظورمه ها در اینکه شاهکارهای نقش آفرینی هستن شکی نیست
یه عده اصلا نمیدونن انجین چی هست و توی چه چیزایی دخلیه
فکر میکنن فقط گرافیک و پرفورمنسه :)
بعد میان میگن چرا انجینو عوض نمیکنن و جالب تر اینکه تنها گزینه موجود آنریله که نیازی به توضیح نیست
آنریل انجین پنج اصلا بهینه نیست و تقریبا تمام بازی های که باهاش ساخته شده سی فریم بوده و پورت پیسی قدرتمندی نداشتن
البته درسته بگیم بتسدا به خاطر انحصاری شدن مورد هجمه ها قرار گرفت نمونش خود من در اوایل عرضه استارفیلد دی:
امیدوارم الدر بعدی انحصاری نباشه تا بعضی از دوستان به خاطر انحصاری شدنش حمایت کورکورانه یا هیت ندن و طرفداران واقعی بتسدا بدون آزرده شدن از این نظرات بازی رو تجربه کنن
وقتی یه نفر میگه چرا نمیرن از Unreal engine 5 استفاده کنن میخوام برم خودمو آتیش بزنم
کریشن انجن با تمام کاستی هاش بهترین انجن برای این سبک بازیه و برای این سبک بازی ساخته شده. آنریل انجن خام توانایی پیاده کردن این سبک گیم ها رو بدون تغییر های فراوان نداره و در نهایت با تغییر انجن به آنریل قابلیت مادینگ به شدت عمیق این گیم ها هم از بین میره
مشکلات استارفیلد (و تقریبا اکثر لودینگ های بازی) کم کاری یا عدم مدیریت درست تیم بتسدا بوده نه کمبود انجن. جالبیش اینجاست که حتی توی یه سری زمینه ها هم پسرفت داشت (استفاده از elevator ها در فالوت ۴ نیاز به لودینگ نداشت با اینکه نسخه ی قدیمی تری از این انجن بود)
به عنوان کسی که سالهاست داره از این انجن استفاده میکنه، متاسفانه خود بتسدا هم درست از این انجن استفاده نمیکنه 😐 حتی انتقاداتی که به ظاهر کرکترها و ویژوال بازی گرفته میشه بخاطر بتسداست نه انجن، میتونین ماد هایی که روی نسخه ی ده سال پیش این انجن پیاده میشن رو نگاه کنین و متوجه این موضوع بشین
بتسدا نیاز به تغییر انجن نداره. نیاز به خانه تکانی استودیو و بازنگری ساختار تیم و گیم هاشون داره
وقتی از آسانسور شهر دایموند سیتی استفاده میکنی برای ورود به نقشه اصلی لودینگ نداشت ولی بجاش سی تا پنجاه ثانیه طول میکشه درب آسانسور باز بشه تا وارد نقشه اصلی بشی که فرقی با لودینگ نداره
داداش شما که سواد کار با انجین داری کلا کاربرهای اینجا رو زیاد جدی نگیر ، اصلا در این حد و اندازه ها نیستند اینها
بچه راهنمایی ۱۵ ساله هستند اکثرشون
کدوم بازی میتونه مثل فالوت ۴ باشه بازی که کلی ساختمون قابل ورود داره نه ساختمون های بلند تو خالی کلی ایتم های ریز درشت کلی سلاح ها مختلف با کیفیت بالا داره چنین حجمی باعث میشه با صفحه لودینگ روبرو بشیم
بعضی از بازیها هستن فقط حین مرحله بازیکن میتونه وارد یه ساختمون یا محیط اون مرحله بشه ولی فالوت ۴ قبل ماموریت بعد ماموریت میتونی اون محیط باز هم بگردی البته برای خیلی بی اهمیت ولی سازندگان بازی میدونن که همین یه مورد خیلی مشکلات دیگه به وجود میاره
بنده نه مشکلی با باگ ها بازی دارم نه کرش تنها مشکلی با نسخه جدید فالوت داشتم لودینگهای زیاد بازی بود مثلا زمانی که وارد یه اتاق یا ساختمون بشی لودینگ ۱۵ تا ۱۰ ثانیه ولی زمانی که از همون اتاق یا ساختمون میای بیرون لودینگ بازی میشه ۵۰ ثانیه بعضی مواقع ۳۰ ثانیه
فکر کنم ساخت سازها تاثیر داشته باشه بر لودینگ
انشالا بعد از ۲۰ سال بتون یه پیشرفتی کنن لودینگ بازیهاشون کم کنن یا حذف کنن
Skyrim بهترین گیم جهان باز تاریخ بشریت 🎖️
الان یکی میگه چرا انجین منسوخ شده تون رو عوض نمیکنید
(فکر میکنه مثلا یه چیزی مثلا سرور فیلترشکنه که راحت عوض بشه)
😅😂
😴😴😴😴😴😂😂😂😂
انجین خوبیه ولی آیا نمیتونن ارتقاش بدن🧐
بازم یه توسعه دهنده تنبل دیگه هزار دلیل من درآوردی میاره که وقت روی یادگیری چیزای جدید نذاره!
ما بحث موتورگرافیکی را به میان میآوریم، اما در اصل باید پیرامون خود بازی بحث کنیم. موتور بازی به طور جداگانه مهم نیست، چرا که در خدمت خود بازی است. شما و من، هر دو میتوانیم صدها بازی افتضاح را که از Unreal Engine استفاده کردهاند را نام ببریم. آیا بد بودن آنها تقصیر Unreal است؟ نه، این تقصیر موتورگرافیکی نیست.
این جمله رو نگاه کنید
کاملا در تضاد با دروغ دیجیتال فاندریه که میگه مقصر لگ ها بی موقع از موتور انریل ۵ه!