۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال‌های معروف زیادی وجود دارد که توصیه می‌شود فیلمبازان و سریال‌بازان حتما آن‌ها را تماشا کنند؛ اما شاید برخی از سریال‌بازان به داستان این سریال‌ها جذب نشوند و یا دنبال سریال مشابهی با آن باشند تا یادآور آن حس و حال باشد. پس در این شرایط دنبال نسخه‌های مشابه و جایگزین این سریال‌ها هستند.

بسیاری از سریال‌های معروف دنیا معمولا جزو لیست بهترین سریال‌های هر شخص هستند اما برای همه ممکن است اینگونه نباشد، عده‌ای ممکن است با آن سریال ارتباط برقرار نکنند و تماشای آن را رها کنند. با این حال سریال‌های دیگری وجود دارند که به دلیل داستان، موضوع و شخصیت‌های مشابه می‌توانند جایگزین خوبی باشند. در ادامه با جایگزین این سریال‌های معروف آشنا می‌شویم.

۱۰- سریال Weeds (جایگزین Breaking Bad)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

البته که هیچ سریالی نمی‌تواند جای Breaking Bad را بگیرد، اما سریال Weeds حداقل به لحاظ موضوعی به آن شبیه است. سریال Weeds درباره‌ی شخصیتی به اسم نانسی براون است که برای محافظت از خانواده‌اش، وارد دنیای مواد مخدر می‌شود. والتر به دلیل سرطان مجاب شد تا به تولید شیشه روی بیاورد، نانسی هم پس از مرگ غیرمنتظره‌ی شوهرش و مشکلات مالی، مجبور شد تا به فروش مواد روی بیاورد.

در طول هشت فصل سریال Weeds، شخصیت نانسی تغییرات زیادی می‌کند و از مادری ساده تبدیل به یک فروشنده‌ی مواد باتجربه می‌شود. رشد شخصیتی نانسی مشابه والتر است و هر دوی این شخصیت‌ها درگیر دوراهی‌ها و مسائل اخلاقی زیادی می‌شوند که شخصیت‌ آن‌ها را تغییر می‌دهد.

۹- سریال Peaky Blinders (جایگزین The Sopranos)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال The Sopranos یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که کمتر سریالی می‌تواند جای او را بگیرد؛ سرگذشت تونی سوپرانو با نقش‌آفرینی به شدت جذاب جیمز گاندولفینی فقید، ترکیبی است که تجربه‌ی دلچسبی را برای سریال‌بازان به ارمغان آورد. البته از آن جایی که مدت زیادی از پخش این سریال گذشته، شاید عده‌ای نتوانند با سبک و سیاق روایی سریال‌های آن زمان ارتباط برقرار کنند.

سریال Peaky Blinders همانند The Sopranos حول محور یک گروه گنگستری است که به مفاهیمی همچون وفاداری و اهمیت خانواده می‌پردازد. شخصیت‌های سریال Peaky Blinders به شدت جذاب هستند و تامی شلبی با بازی کیلیان مورفی از آن دسته شخصیت هایی است که در همان قسمت اول مجذوب آن می‌شوید. همانند سوپرانوز، داستان‌های فرعی این سریال است که به جذابیت آن می‌افزاید و نقطه قوت اصلی آن است.

۸- سریال The Last Kingdom (جایگزین سریال Game Of Thrones)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال Game Of Thrones بدون شک یکی از بهترین و جنجالی‌ترین سریال‌های چند سال اخیر است که طرفداران زیادی هم در میان سریال‌بازان دارد. هرچند اگر کسی به المان‌های فانتزی علاقه نداشته باشد و جزئیات داستانی Game Of Thrones را نداند، برایش سخت است که با آن ارتباط برقرار کند و سریال The Last Kingdom جایگزین مناسبی برای آن است.

داستان سریال The Last Kingdom درباره مرد جوانی به اسم اوثرد است که باید بین خانواده‌ای که بزرگش کردند و خاندان واقعی‌اش، یکی را انتخاب کند. شخصیت او تا حدودی مشابه جان اسنو است و تجربه‌های مشترکی دارند. هر شخصیت در سریال The Last Kingdom نسخه‌ی مشابهی در تاریخ دارد و با اینکه داستان آن خیالی است، اما به خوبی با وقایع تاریخی ترکیب شده است.

۷- سریال Abbott Elementary (جایگزین سریال The Office)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال The Office یکی از بهترین سیتکام‌های تاریخ سریال‌ها است که با شخصیت‌های دوست‌داشتنی و شوخی‌های هوشمندانه‌اش افراد زیادی را خندانده است. این سریال سبک جالبی به اسم mockumentary دارد که در نوع خودش جذاب است و سریال‌های مختلفی در این زمینه ساخته شده است. یکی از سریال‌هایی که در این سبک ساخته شده و عملکرد خوبی داشته، سریال Abbott Elementary است.

سریال Abbott Elementary همانند The Office در یک محیط شغلی روایت می‌شود و شخصیت‌های جذابی دارد که مخاطب به راحتی با آن‌ها اربتاط برقرار می‌کند، البته باید گفت که شوخی‌ها و طنز آن شاید به اندازه‌ی The Office دستش باز نباشد، اما با اینحال می‌تواند مخاطب را بخنداند.

۶- سریال Bojack Horseman (جایگزین Mad Men)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال Mad Men درباره‌ی فردی به اسم دان دراپر با بازی جان هَم است که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کند. دراپر بی‌وقفه مشغول سیگار کشیدن و نوشیدن می‌باشد و در حرفه‌ی خود موفق است، اما با اینحال گذشته‌ی تاریکی دارد. سریال Mad Men به شدت درام‌محور است و برای کسانی که این سریال زیادی برایشان جدی است، می‌توانند Bojack Horseman را تماشا کنند.

در نگاه اول این دو سریال اصلا شبیه به همدیگر نیستند؛ اما با نگاه دقیق‌تر، شباهت زیادی دارند. همانند دراپر، بوجک نیز با مصرف بیش از حد مواد مخدر و شهرتش درگیر است. درست است که او دوست دارد در مرکز توجه باشد، اما در عین حال با عواقب محبوبیتش مبارزه می‌کند.

۵- سریال Boardwalk Empire (جایگزین The Wire)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال The Wire جزو سریال‌های پرطرفداری و با کیفیتی است که طرفداران خاص خودش را دارد. داستان درباره‌ی کارآگاهی به اسم جیمی مک‌نالتی است که برای پاکسازی خیابان‌ها از مواد مخدر تلاش می‌کند. سریال‌های زیادی مشابه The Wire هستند اما Boardwalk Empire می‌تواند ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

داستان در دوران محرومیت مشروبات الکلی در آمریکای دهه‌ی ۲۰ میلادی روایت می‌شود و درباره‌ی فردی به اسم خنوخ تامسون است، شخصیتی واقعی که پله‌های ترقی را تا رده‌های بالا طی کرد و کنترل شهر آتلانتیک سیتی را به دست گرفت. با اینکه این دو سریال به لحاظ زمانی یکسان نیستند اما مشابهت‌هایی دارند؛ به عنوان مثال اد بیانچی و برد اندرسون جزو عوامل ساخت هر دو سریال بودند.

۴- سریال Dad’s Army (جایگزین M*A*S*H)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

درست است که از سریال M*A*S*H سال‌های زیادی گذشته، اما همچنان جزو یکی از بهترین سریال‌های ارتشی است. این سریال کمدی در دوران جنگ کره جریان دارد و درباره گروهی از کادر پزشکی است که در بیمارستان سیار ارتش ۴۰۷۷ خدمت می‌کنند.

با این حال M*A*S*H تنها سریال تلویزیونی جنگی طنزآمیز نیست. سریال کمدی بریتانیایی Dad’s Army نیز داستان و شخصیت‌های مشابهی دارد. سریال Dad’s Army در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و داستان گروهی از سربازان را دنبال می‌کند که خود را برای حمله آماده می‌کنند. سریال Dad’s Army به نسبت M*A*S*H لحن شادتری دارد و برای کسانی که به دنبال نسخه‌ی غم‌انگیز و جدی‌ای نیستند، مناسب است.

۳- سریال It’s Always Sunny In Philadelphia (جایگزین Seinfeld)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال Seinfeld را عده‌ای بهترین سریال سیتکام می‌دانند و البته برخی نیز با این نظر مخالفند. در هر صورت این سریال جزو یکی از بهترین سریال‌های این ژانر است که هنوز طرفداران خودش را دارد. داستان این سریال درباره‌ی گروهی از افراد است که در زندگی روزمره‌شان، درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند.

Seinfeld طرفداران زیادی دارد اما شاید هرکسی نتواند با آن ارتباط بگیرد و آن را دوست نداشته باشد. اما سریال It’s Always Sunny In Philadelphia به خوبی آن است و طنز بی‌پرده‌ای هم دارد. شخصیت‌های این سریال افرادی هستند که خود را درگیر نقشه‌ها و موقعیت‌های شوکه‌کننده می‌کنند و دائماً یکدیگر را تشویق می‌کنند تا بیشترین هرج و مرج ممکن را ایجاد کنند.

۲- سریال Scrubs (جایگزین Grey’s Anatomy)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

سریال Grey’s Anatomy یکی از بهترین سریال‌های درام پزشکی است و به همین دلیل فصل‌های زیادی دارد. این سریال پر از شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی مانند مردیث گری است که هرکدام داستان‌های پر از درام و لحظات عمیق خود را دارند.

با این حال، ممکن است که بینندگان در دنبال کردن تمام داستان‌های سریال Grey’s Anatomy دچار مشکل شوند یا حتی مرگ‌های غم‌انگیز این سریال را بیش از حد دردناک بدانند. اما Scrubs یک جایگزین عالی و بی‌دغدغه‌تر است؛ این سیتکام نیز لحظات احساسی خود را دارد، اما به طور کلی یک نگاه طنزآمیز به سریال‌های تلویزیونی با محوریت بیمارستان‌ها دارد. هر یک از شخصیت‌ها بامزه هستند، اما در عین حال دارای نقص‌هایی هستند که باعث می‌شود مخاطب به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

۱- سریال The Leftovers (جایگزین Lost)

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

درست است که پایان سریال Lost ناامیدکننده بود و طرفداران آن را دوست نداشتند، اما نمیتوان منکر موفقیت‌های این سریال شد. داستان این سریال درباره‌ی گروهی از بازماندگان سقوط هواپیما است که در یک جزیره‌ی مرموز فرود می‌آیند و تلاش می‌کنند تا به خانه برگردند، اما همه چیز به این سادگی نیست. یکی از نقدهایی به درباره‌ی این سریال گفته می‌شد این بود که در برخی اوقات زیادی پیچیده است و ممکن است هرکسی از این پیچیدگی خوشش نیاد.

شاید این مشکل همه نباشد اما اگر کسی با پیچیدگی Lost مشکل دارد، می‌تواند سریال ساده‌تری مثل The Leftovers را تماشا کند. این سریال بر اساس رمانی به نویسندگی تام پروتا است، در داستان این سریال طی یک واقعه‌ی مرموز، دو درصد از جمعیت زمین غیب می‌شوند. همانند سریال Lost این سریال نیز روایت‌های مختلفی از شخصیت‌ها دارد که به هم ارتباط دارند. همچنین باید گفت که سریال The Leftovers توسط دیمون لیندلوف ساخته شده، یکی از مغزهای متفکر سریال Lost.

منبع: Screenrant

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا
۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ جایگزین سریال‌های معروف - گیمفا