نویسنده ارشد بتسدا: Starfield از ۳ فرنچایز برتر ما بوده و در کنار Elder Scrolls و Fallout قرار میگیرد
طراح و نویسنده ارشد بتسدا از بازی Starfield به عنوان یکی از پرچمداران سهگانه این استودیو یاد کرده و اعتقاد دارد که این عنوان در حال «جذب مخاطبان خاص خود است».
در مصاحبه با وبسایت GamesRadar، طراح ارشد و سردبیر نویسندگان استودیوی بتسدا، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo)، اذعان داشت که این عنوان علمی تخیلی جاهطلبانه، از لحاظ طراحی «محبوبیت و ویژگیهای خاص خود را داشته و در کنار عناوینی مانند Fallout و Elder Scrolls قرار میگیرد».
بدون شک، در نظر برخی از طرفداران، Starfield به دلیل برخی تغییراتی که در فرمول محبوب بتسدا ایجاد میکند، نتوانسته در سطح عناوین قبلی قرار بگیرد و مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است، اما ظاهراً یکی از سازندگان بر این باور است که بازی همان چیزی است که استودیو به ساخت آن شهرت دارد. او در این باره گفت:
درست است که Starfield جهانی خاص را به مخاطب ارائه میدهد و ممکن است به مذاق همگان خوش نیاید، ولی این واقعیت که ما توانستیم یک آیپی جدید را از صفر ساخته و به عنوان یک تجربه خاص آن را عرضه کنیم، شگفتانگیز است. من نمیخواهم بگویم که استارفیلد از عناوین دیگر بهتر یا بدتر است، اما همان ترکیب عجیب و محبوب بتسدا به شمار میرود: مخلوطی از واقعگرایی، اکشن و نقشآفرینی.
البته، وی قبول داشت که Starfield «کمی متفاوت از دیگر عناوین نقشآفرینی بتسدا» است. برای مثال، تغییر سبک از خلق جهانی پر جزئیات مانند اسکایریم تا دنیایی خلق شده به صورت شانسی و رندوم، از بزرگترین این تغییرات به شمار میآید؛ اما او همچنان عقیده دارد که این تفاوت، موجب جذب طرفدار به این عنوان شده است. او باور دارد که «Starfield در حال جذب مخاطبان خاص خود است».
صرف کردن سالهای طولانی برای خلق یک اثر جدید، آن هم زمانی که انتظارات طرفداران برای بازی The Elder Scrolls 6 بر شانه استودیو سنگینی میکرد، ریسک بزرگی به شمار میرفت، اما از نظر طراح ارشد استودیو، این ریسکپذیری در نهایت باعث شد تا بتسدا بتواند سه ستون متفاوت و مستحکم برای تکیه کردن داشته باشد. وی در ادامه افزود:
بتسدا در گذشته با نام کارخانه ساخت Elder Scrolls شناخته میشد، سپس بازی Fallout هم به عناوین ما اضافه شد. حال با عرضه Starfield ، ما سه بازی بزرگ و پرچمدار در اختیار داریم.
در ادامه، امیل پاگلیارولو با اشاره به سخنان تاد هاوارد (Todd Howard) درباره برنامه بتسدا در گسترش سالانه و مستمر استارفیلد، اعتقاد داشت که بازی در ابتدای راه خود قرار دارد. همچنین، وی در انتهای این مصاحبه، اعلام کرد که «استارفیلد در بسیاری از جهات، یکی از بهترین بازیهای ساخته شده توسط بتسدا است».
پر بحثترینها
- گزارش: شرکت تنسنت در حال بررسی خرید یوبیسافت است
- نقدها و نمرات Starfield: Shattered Space منتشر شدند
- نقدها و نمرات Silent Hill 2 Remake منتشر شدند
- چرا GTA 6 میتواند یک ناامیدی بزرگ باشد؟
- ۵۳ درصد گیمرها بازیهای تکنفره را ترجیح میدهند
- مدیران رده بالای سونی از واکنشهای منفی به رونمایی Ghost Of Yōtei راضی نیستند
- ۱۵ شخصیت مکمل برتر در بازی های ویدیویی
- مایکروسافت میخواهد بداند که چرا توسعهدهندگان PS5 را به Xbox Series ترجیح میدهند
- شایعه: سونی قصد دارد ریمسترهای بیشتری عرضه کند
- گزارش: یوبیسافت قصد دارد ۱۰ بازی Assassin’s Creed را طی ۵ سال آینده عرضه کند
نظرات
این خبر حرص درار ترین خبری بود که تا حالا نوشتم. واقعا هر خطش باعث ناراحتی و حرص بیشتر من میشد.
کوتاه بخوام بگم، مشکل بستدا و بازیهای جدیدش، همین امیل هستش. تا زمانی که این شخص به عنوان نویسنده ارشد بتسدا فعالیت میکنه، من امیدی به بازی خوب از این استودیو ندارم. یا بهتره بگم تمام مشکل بتسدا نه ایکس باکسه نه مایکروسافت، بلکه همین امیل و نظرات بی ارزششه. امیدوارم به زودی اخراج بشه تا بلکه یه بازی خوب از بستدا ببینیم، اگرچه که مطمعنم هیچوقت از سمتش کنار نمیره و به تولید مقوا ادامه میده.
امیدوارم این نظر من به عنوان هیت دادن به بستدا یا ایکس باکس به نظر نرسه. چون بیشتر جنبه غر زدن یه طرفدار قدیمی بستدا به راهبرد جدیدش رو داره.
آیا نسخه دوم رو خواهیم دید ؟ اگر بله ، واقعا دیگه چطوری میخوان این دنیا رو گسترش بدن یا عوض کنن ؟ تقریبا همه منظومه ها که در این نسخه گنجونده شده بود !
هی میخوام برم سمتش هی هیت میگیره ای بابا