نقد و بررسی عنوان Starfield: Shattered Space
در دنیایی زندگی میکنیم که استودیوی سیدی پراجکت با بستههای الحاقی خود میتواند بازی شکست خورده را به رستگاری برساند و از سوی دیگر بتسدا فرصتی در اختیار دارد تا Starfield را به اسکایریم بعدی تبدیل کند. قطعاً در چنین موقعیتی، انتشار یک DLC که مدتهاست وعده داده شده و برچسب قیمت ۳۰ دلاری دارد، تمامی نگاهها را به Starfield جلب میکند. اما آیا واقعاً Shattered Space توانسته از پس وظیفه سنگین خود بر بیاید؟
داستان Shattered Space در سیاره Va’ruun’kai و شهر Dazra روایت میشود، جایی که باید در میان فرقهای مذهبی، منشاء فاجعهای علمی که طی یک آزمایش شکست خورده به بار آمده است را بیابید. در ابتدا، زمینه داستانی این دیالسی جذاب به نظر میرسد و انتظار میرفت که با روایت مناسب بتواند بهانه بازگشت به Starfield را به گیمرها بدهد، اما مشکل همینجاست، داستان این DLC و پیچشهایی که دارد، پخته نیستند. تقابل عدهای که طبق رسوم خود، مار عظیم (Great Serpent) را به عنوان خدای خود میپرستند و کسانی که در پی توجیهات علمی اتفاقاتاند، میتواند بسیار جالبتر از جر و بحثهای محدود به دیالوگ باشد. شخصیتپردازیها طی داستان، بسیار معمولی است و خبری از کاراکترهای چند لایه و مرموز نیست. در واقع چند روز بعد از اتمام داستان، شخصیتها به دلیل پرداخت سطحی نویسندگان، در ذهن بازیکن کم رنگ و کم رنگتر میشوند.
Shattered Space میتوانست در قالب یک اتمسفر تاریکتر و ترسناکتر روایت شود و بار گناه انتخابهای شیطانی شخصیت اصلی تنها به خشم همراههانش ختم نشود. همین انتخابهایی که در داستان انجام میدهیم، در پایان چندان موثر به نظر نمیرسند و گویی فقط تصمیمات پایانی سرنوشت این سیاره را رقم خواهند زد و این چیزی نیست که از جدیدترین دستپخت تاد هاوارد انتظار داشتم.
با بهروزرسانیهای متعدد جهت حل مشکلات بازی و افزودن قابلیتهایی مانند وسیله نقلیه و نقشه سطوح سیارات قبل از عرضه DLC، به شخصه میخواستم موفقیتی در سطح Cyberpunk 2077 Phantom Liberty را برای Starfield ببینم، اما نه تنها این بسته الحاقی در بخش روایت ناکام مانده، بلکه مشکلات فنی، باگهای متعدد و افت فریم گریبانگیر آن شده است.
در حالت عادی روی نسخه ایکس باکس سری اس افت فریمهای گاه و بیگاه مشاهده میشوند که حداقل به خاطر نسخه اصلی بازی به آنها عادت کرده بودم. اما کافیست در محیط باز، هنگامی که چند نفر درحال تیراندازی به شما هستند، از آیتمی مانند اسپری AMP استفاده کنید که سرعت دویدن را افزایش میدهد، اینجاست که به عمق فاجعه پی میبرید و نرخ فریم به زیر ۱۰ میرسد! حالا به این عملکرد فنی، دیر لود شدن بعضی تکسچرها و باگهای کلاسیک بتسدایی را هم اضافه کنید.
توزیع آیتمها و مهمات در طول مراحل به خوبی انجام شده و سخاوتمندی و سختگیری بیش از حد خوشبختانه به چشم نمیخورد. در بحث طراحی مراحل، زور DLC تا اواسط داستان میرسد اما رفت و آمدهای بیهوده از A به B و سپس بازگشت به B به همراه مسیرهای نه چندان هموار برای وسیله نقلیه، حس تکراری بودن ماموریتها را به بازیکن القا میکند. ابعاد عرفانی داستان Shattered Space میتوانست چالشهای خلاقانهتر و مراحل خوبی را حتی مانند مراحل توهم دیداری مرسوم در Far Cry جلوی پای ما بگذارد. از این قضیه استفاده شده اما صد حیف که بتسدا با عجله خود، تنها قطرهای از این دریا را به ما میرساند.
طراحی دشمنان جدیدی که به بازی اضافه شدهاند با جزئیات مناسبی انجام شده و تنوع نسبتاً خوبی برای یک تجربه ۶ الی ۸ ساعته در داستان دارند. سیاره Va’ruun’kai تماماً به صورت دستی طراحی شده است و مکانهای متفاوتی برای کاوش در آن وجود دارد. تکمیل کردن ماموریتهای فرعی و کاوش مکانهای به خصوص این سیاره، حدودا ۱۰ الی ۱۵ ساعت جدا از داستان اصلی، میتواند گیمر را برای ۱۰۰ درصد کردن سرگرم کند. اما مسئله اینجاست که اگر عاشق کاوش در دنیای Starfield نباشید، این DLC پاداش خاصی در قبال تکمیل کردن ماموریتهای فرعی نمیدهد.
میرسیم به پررنگترین نقطه قوت این بستهالحاقی، یعنی طراحی سیاره و گرافیک هنری. چه طی اکتشاف یک محیط بسته و چه در مورد محیطهای باز، نتیجه کار تیم طراحی هنری میتواند بارها شما را حیرت زده کند. با وجود این که چندان علاقه و ذوقی در استفاده از حالت عکاسی یا همان فوتو مود (Photo Mode) در اکثر بازیها ندارم، اما باید اعتراف کنم که محیط جذاب این سیاره برای مدتی طولانی من را سرگرم عکاسی با فوتو مود کرد!
در بحث صداگذاری و موسیقی، این بستهالحاقی پاسخگوی انتظارات است و حتی از نقاط قوت آن محسوب میشود. اگرچه در طول داستان با دیالوگهای سطحی زیادی برخورد میکنیم اما کار صداگذاران در بیان آنها بینقص بوده و توانستهاند نتیجه را به بهترین شکل تحویل دهند. طراحی ظاهر شخصیتها و حس و حال چهره آنها به خوبی بازی اصلی پیادهسازی شده و در حین دیالوگها حس خشک بودن حرکات NPCهای Fallout را حتی از جانبیترین شخصیتها دریافت نمیکنید.
یکی دیگر از موارد جذاب در حین گشتوگذار در Shattered Space، حبابهای ضد جاذبه است که علاوه بر طراحی بصری زیبا و کمک به صعود بازیکن از صخرههای بلند، تنوع جالبی در محیط ایجاد میکنند. همینجا با یکی دیگر از فرصتهای از دست رفته روبهرو هستیم. بتسدا میتوانست حس اکتشاف بازیکن را با جایگذاری جوایز و حتی ایستر اگهای (Easter Egg) مختلف در این سیاره و استفاده از همین حبابها برای رسیدن به آنها تحریک کند.
لباسها، زرهها و اسلحههایی که در Shattered Space به بازی اضافه شدهاند تنوع و طراحی بسیار خوبی دارند و خون تازهای در این زمینه به بازی تزریق کردهاند. اما متاسفانه مکانیزم جدیدی در گیمپلی یا مهارت تازهای نیست که بگوییم این دیالسی توانسته راه خود را از بازی اصلی جدا کند. به همین دلیل است که برخی این بسته را تنها قسمتی برش داده شده از بازی اصلی میدانند.
خوشبختانه همانطور که انتظار داشتم، سازندگان دو همراه جدید برای استخدام در خدمه سفینه در نظر گرفتهاند که به خدمت گرفتن آنها کاملاً به تصمیمات بازیکن در طول داستان اصلی دیالسی بستگی دارند. به شخصه هر دو کرکتر را دوستداشتنی میدانم و نحوه تعامل آنها برای استخدام در سفینه رضایتبخش است.
Starfield: Shattered Space
اگر بخواهیم Shattered Space را به کوتاهترین شکل ممکن خلاصه کنیم، یک فرصت و پتانسیل هدر رفته است که میتوانست تجربهای منحصربهفرد در یک محیط فوقالعاده باشد. اگر از طرفداران پروپاقرص Starfield هستید، تجربه این DLC میتواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند، اما متاسفانه نتوانسته گیمرهای جدید یا بازیکنانی که با بازی اصلی ارتباط نگرفتند را به دنیای وسیع Starfield بکشاند. در صورتی که میخواهید Shattered Space را تجربه کنید، پیشنهاد میدهم فعلاً برای خرید آن دست نگه دارید، زیرا به بهروزرسانیهایی برای تجربه روانتر نیاز دارد و با تخفیفهای احتمالی، ارزش خرید بیشتری نسبت به قیمت فعلی پیدا خواهد کرد. اگر بتسدا بخواهد با همین روند به انتشار بستههای الحاقی Starfield ادامه دهد، چیزی جز خستگی و تکرار برای بازیکنان در بر ندارد.
نکات مثبت:
- طراحی هنری جذاب و زیبا
- موسیقی و طراحی صدای گوشنواز
- اسلحهها و آیتمهای جدید
- تنوع خوب دشمنان
- خدمه جدید
نکات منفی:
- مشکلات فنی متعدد و افت فریم آزاردهنده
- شخصیتپردازی و روایت داستان جذاب نیست
- قیمت ۳۰ دلاری در قبال محتوای ارائه شده
- طراحی مراحل تکراری
- کاوش در سیاره Va’ruun’kai جذاب نیست
- عدم وجود مکانیزم یا مهارت جدید در گیمپلی
۶.۵
این بستهالحاقی روی ایکس باکس سری اس تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
طبق معیار های گیمفا قابل قبوله
امیدوارم ترولا تا حد اشغال پایینش نیارن
عالی نیست، خوب نیست، متوسط نیست. من نمیگم آشغاله ولی از متوسط هم پایین تره
خوده سات میگه قابل قبول
آپدیت ۲.۰ رایگان سایبرپانک با دی ال سیش تبدیل به تجربه جدید شد ، صد البته که هر کس پلی داده میدونه چقدر دی ال سی عظیم و خفنه برا قیمتش ، این دی ال سی رو به صورت رایگان شاید قبول میکردم
Dlcسایبر پانک فانتوم لیبریتی یکی از بهترینهای میشه گفت اندازه یک گیم کامل ارزشمند من زدمش حرف نداشت
داستان جذاب ، اسلحه های جدید جذاب و مثل همیشه کار خفن تیم دیزاینر محیطش که تو دیزاین داگ تاون گل کاشتن ، ساید کواست های خوب و خدایی اونقدر که تو اون بازه زمانی ویژگی اضافه کردن که باید یه لیست دراز جمع کرد
طبق نقد ها میشه گفت بدترین دی ال سی بتسداست.
فقط Mothership zeta فالوت ۳ شاید ازش ضعیف تر باشه.
اون حداقل لباس سامورایی و شمشیر کاتاناش ارزش پلی دادان داشت 😁
وضعیت کُلی مخاطبین گیمینگ در سرتاسر جهان اسفناکه، گویا تضعیف استودیوهای بازیسازی به سرگرمی بخش عمدهای از گیمرها تبدیل شده و پوینت کلیدی برای جنگ کنسولی. در صورتی که همین استودیوها هستن که هر کدوم گوشهای از گیمینگ رو به دوش میکشیدن طی نسل ششم و هفتم و حس هایی که گیمرها علاقه داشتن تجربه کنن رو تامین میکردن. نمیدونم چطور حس «طرفدار و هوادار بودن یه شرکت» با تضعیف استودیوهای جبهۀ مقابل میتونه ارضاء بشه.
با این که شخصاً خیلی طرفدار بتسدا و آثارش نیستم اما امیدوارم با TES 6 هر طور شده برگرده و بتونه قدرت خودش رو حفظ کنه. مایه نگرانیه وضعیت بتسدا، راکستدی، آرکین، بانجی و یوبیسافت و … نمیدونم چطور میشه خروجی این استودیوها رو دید و خوشحالی کرد و لوده بازی در آورد حتی اگر فن خروجی هاشون نبودیم.
نکتۀ مهم دیگهای که چندان امیدوارکننده نبود، تعریف و تمجید بیخودی اعضای ارشد بستدا و نادیده گرفتن یک سری موارده، اولین قدم در پیشرفت، پذیرفتن FLOP کنونی شماست، اگر نمیتونی بپذیری که این اثر در کنار آثار دیگرت قرار نمیگیره از حیث کیفی، منم نمیتونم امیدوار باشم به آیندهات.
بهترین توصیفی که برای استارفیلد میتونم داشته باشم یه Theme park ناقصه. ناقص منظورم از لحاظ محتوا نیست از لحاظ طراحی و ساختاره. یه مثالی که میتونم بزنم اینطوره که تیم اول یه ایده ی خوب پیاده کرده و گفته خب، بقیه ش رو تیم دوم ادامه میده، تیم دوم هم گفته ما هم یه ایده ی خوب داریم بقیه ش رو تیم سوم ادامه میده و قشنگ همین تا اخر ادامه پیدا کرده
به شدت مدیریت پروژه بد بوده و من اکثرش رو تقصیر Design director بازی Emil میدونم که همونطور که میگین اصلا نمیخواد اشتباهات ش رو بپذیره
بحث جنگ کنسولی و تمسخر و تضعیف به کنار، مسئله مشکل سازی که من توی این چند سال اخیر دیدم در خصوص آثار شرکت های با پیشینه قدیمی و فرانچایزهای مشهور اینه که خیلی وقتا بازیاشون درست نقد نمیشن و ایرادات بنیادینشون نادیده گرفته میشه از این جهت که منتقدا طرفدار اون فرانچایز هستن یا اینکه نمیتونن جلوی حرفای فن بیس متعصب محکم بایستن، متعاقبا این نقص های عمیق توسط سازنده جدی گرفته نمیشه و بعدها تبدیل به پاشنه آشیلی میشه که اون شرکت و فرانچایز رو زمین میزنه. بشخصه خیلی وقتا نقص هایی رو توی بازیا پیدا میکنم که توی اکثر نقدهای وبسایت های معتبر یا نیست یا بخاطرش نمره زیادی کم نشده در صورتی که بسیار مهم بودن و این خیلی بده که سازنده از نقص های اثرش آگاه نباشه و همینطور به تکرارشون ادامه بده
اقای کریمی نباید فراموش کنیم این یک صنعت سرگرمیه برای یک صنعت سرگرمی اینا عادیه از دید من همونجور که مردم میان کارگردان یک فیلمو بابت کار بدش مسخره میکنن همونجورم مردم بابت بازی بد یک استودیو مسخرشون میکنن ولی مهمترین دلیلی که باعث میشه این مسخره شدن ها بدتر بشه گردن نگرفتن بدی پروژته مردم میگن بابا بازی بده ولی توی میگی عالی خب معلومه مردم لج میکنن و انسان هیچ جایی بهتر از فضای مجازی نمیتونه احساسات درونیشو بیان کنه ولی خب این حرفایی که گفتم شامل همه درگیری ها نمیشه یکی دیگشم به زندگی اچتماعی برمیگرده انسان توی واقعیت چیزی رو میبینه که باهاش مخالفه مثل همین قضیه ووک ها ولی نمیتونه چیزی بگه چون از کارش اخراج میشه و یا رفاهش به خطر میوفته پس چاره چیه جایی خودتو خالی کنی که کسی نتونه تهدیدت کنه یا دستش بهت برسه که اونم اینجاست من یادمه با یک فرده المانی توی یه بازی حرف میزدم اون میگفت قبلا ما اصلا از این مشکلات نداشتیم الان جوری شده تو بابت هر حرفت باید کلی فکر کنی که نکنه به کسی بر بخوره یا چمیدونم باعث شه اخراج شی فشار هایی که جامعه به اون ادما میاره باعث شده نیاز به یه کیسه بوکس داشته باشن تا اون فشار و بار احساسی رو خالی کنن و اون کیسه بوکس شده این استودیو های صنعت سرگرمی
این بتسدا، اون بتسدایی که من میشناسم نیست.
بااینکه تو گیم پلی هایی که دیدم، واقعا تو زمینه زیبایی شناسی سلیقه به خرج داده بودن ولی اون اصل چیزی که ما از بتسدا توقع داریم(داستان چند لایه با دیالوگ های عمیق) توی این dlc واقعا به چشم نمیخورد.
حیف شد، حقیقتا من هم مثل آقای مکاری توقع داشتم از این dlc یه چیزی مثل phantom liberty دربیاید…
بتسدا نیاز به یک ریبوت کوچیک داره
مایکروسافت که کیلویی از اکتیویژن کارمند اخراج میکنه ، باید یه نگاهی هم به بتسدا بندازه و کسایی مثل اون نویسنده ارشد بتسدا که عامل بدبختی ها هستش رو جایگزین کنه
شاید اینطوری امیدی به بازگشت بتسدا باشه
الو ؟ تاد هاوارد زنده ای ؟؟؟
اگه قیمتش زیاد نبود قطعا هیت نمی گرفت . واقعا برای این دی ال سی ۳۰ دلار زیاده.
هیت که میشد احتمالا
شاید کمتر از این حد فعلی
مشکلات این دیالسی فراتر از قیمتشه. قطعاً حتی اگر رایگان عرضه میشد بازهم نمیتونستیم از حداقل ۷۰ درصد از ایراداتش راحت بگذریم.
تنها با کلمه شاهکار میشه توصیفش کرد
۶.۵ اگه شاهکاره پس ۱۰ چیه؟
منطق نظر دادن تو چیه؟
منطق من تعصب من هست
دوست عزیز من خودم فن دواتیشه بتسدا هستم اما دلیل نمیشه به هرچیزی بگم شاهکار، این دی ال سی در حد قیمتش نیست و یه دی ال سی متوسط رو به پایینه!!!
بابا دوست من تعصب الکی برا چی منم خیلی این بازی علاقمندم وکلی ناراحت شدم اما خب واقعا خراب کرده دیگه😔
بیاید امیدوار باشیم ، بتسدا از اشتباهات استارفیلد و دیالسیش درس میگیره
برای TES VI و دیالسی های (احتمالی بعدی) استارفیلد اون اشتباهات رو تکرار نمیکنه
این تنها کاریه که میشه کرد
نقد هم خیلی خوب بود باتشکر
مسئلهای که ما رو نگران میکنه اینه که خود این دیالسی نتیجه درس نگرفتن از انتشار خود بازیه 🙂
ممنون از نگاهتون
خب این نگران کنندست
کرک شده PC کی میاد ؟
روز عرضه کرک شد
استارفیلد نمیشه گفت بازی بدرد نخوریه
بازی خیلی خوبیه ولی خب شاهکار نیست
اونطوری که می گفتن می خواد یه انقلابی به پا کنه و.. خب واقعا نیست
وگرنه اگه صادق باشیم ، یسری ها واقعا الکی ازش نمره کم کردن
کسی نمیگه بازی ایراد نداره ، به هیچ عنوان
ولی بعضی ها واقعا دیگه کل بازی رو زیر سوال بردن
دیگه اگ نویسنده جعبه فن بوی همچین نمره ای داده
واقعا اوضاع خرابه
واقعا یعنی چی نویسنده جعبه فن بوی ؟
اینکه ایشون روی سری اس این بازی رو بررسی کرده اشتباه کرده ؟
اتفاقاً درستش همینه که همیشه روی یک پلتفرم بررسی نشه تا نگن طرف فن بوی بوده
نخیر
چون روی سری اس نقد کرده بهش نگفتم جعبه فن بوی اصلا ربطی نداره
شما ب محتوای مقاله های این نویسنده ی نگاه بندازی
همیشه ی هیتی ب سونی داده
حتی اگر اون مقاله اصلا ربطی ب سونی نداشته هم باز اون لابه لا ها ی زهری ریخته
(jonatanreid) Ethan Mars)
بابا بس کن!!!
تو دیگه فازت چیه؟
دنبال چی میگردی؟؟
اونقدری که تو پست ها ایکس باکس میپلکی،گیم نمیزنی.
این دسته از دوستان بخاطر یک بازی و انحصاری و هر کوفت زهر ماری دعوا و درگیری ایجاد میکنند و بصورت واضح یک فن بوی تعصبی هستند
وقت ارزشمندتون رو صرف این افراد نکنید ❤️
برو بیرون یه هوایی به کلت بخوره وعضت خیلی خرابه.
میخایی از پیام های گهر بارت اسکرین بزارم ببینیم وضع کی خراب تره؟
اسکرین که زیاده
ولی واقعا لیاقتت همون حرف ها بوده.
من کاری به این دوستموEthanندارماچون حتی بازی بدم باشه ناراحت میشم چیزی بگم وعاشق بتسدا هستم از فال اوت سه ۲۰۰۸با بتسدا آشنا شدم و همیشه دوستش داشتم اما تو که وضعیت خرابتره وقتی به لست دو میگی لگبت دودرحالی که هر کسی پلیس داده میدونه چیزی جز شاهکار نمیشه بهش گفت یعنی یه هیتر واقعی هستی هر پیامی داری اینجا بده نه بیا تو پروف پیام بزار هرچی اومد دهنت بنویس پسر جان…….میخوام ببینم جوابت چی
با آخرت باشه ریپ زدی.
میزنم چون هیتری توهم اینجا اگه مردی جواب بده نه بیا پیام شخصی هرچی اومد تایپ کن اگه جوابی داری اینجا….
تیک نپریده بود نوازشت می کردم.
پرفکت آدم شو 😏 K از خودمونه خودیه آرام باش…
اون یارو قضییش با من و چیزایی که به هم گفتیم بدتر از حرفای بین منو توعه.
منطق پرفکت 🤣🤣🤣🤣
برو عمو تو فقط یاد گرفتی بیای بدو بیراه بگی پیام بزاری پروف……منطق تو کجا ومن کجا….
تو کلا گیراییت ضعیف بود برای همون فوش خوردی.
میشه یه جمله که هیت به سونی هست تو پست بیاری؟
بیشتر شما فن بوی هستین که با کوچیک ترین موضوع به طرف مقابل حمله ور میشید
بالا بدن میگین چون فنبوین نمره بالا دادن
پایین بدن اینو میگین (بگذریم که طبیعتا اگه یه منتقد واقعا فنبوی بود نمره بالا میداد ولی خب طبق سطح هوشی این فنبیس نمیشه انتظار درک این موضوعو داشت )
در نهایت اگه استارفیلد فقط یه دستاورد داشته باشه فشاری کردن امثال توعه :)
بعد یکسال هنوز مثل مور و ملخ زیر پستاشن lol
نمیتونیم با هر مسئلهای به صورت صفر و یک مطلق برخورد کنیم، همونقدر که ایکس باکس رو برای کنترلرش و انتشار بازیای مثل Sea Of Thieves دوست دارم، همونقدر هم منتقد سیاستهای غلطش و عملکرد ضعیف انحصاریهای بزرگش توی سالهای اخیر هستم (که داخل این نقد هم کاملاً این موضوع مشهوده که چقدر ناامیدم از عملکرد بتسدا و ایکس باکس). و همونقدر که سونی رو برای بازیهایی مثل Astro Bot و فرنچایز TLOU دوست دارم، برای ریمیکهای بیدلیل و پولپرستیهای از کنترل خارج شدهش سرزنش میکنم. تنها چیزی که بنده رو میتونید به فنبوی بودنش نسبت بدید، سری Red Dead Redemption هست و کاملاً هم قبولش دارم =))
من فن خیلی قدیمی هستم رو سونی کلی پلتفرم داشتم همجوره میکرو سگا سونی همه نسل ها ایکس باکس نسل هفت pcهمه از ۲۰۰۵ تا سال قبل و…… نزدیک سه دهس از گیم جدا نشدم اتفاقا تحلیل های شما مثل تحلیل های سعید آقا بابایی حرف ندارن ممنونم از تحلیلهایی که میکنین بدون تعصب ممنون🙏🙏🙏♥️
لطف دارید، انجام وظیفهس ❤️
نه اصلا عالی داداش♥️🙏
قیمت ۳۰ دلاری رو احتمالا به خاطر این گذاشتن تا یه مقداری از هزینه خود بازی اصلی که ناشی از قرار دادنش رو گیمپس بوده جبران بشه چون شاید بازی اصلی اونقدری که می باید سودآور نبوده !
خب مثل اینکه بتسدا فرصتتو از دست داد که بتونه مثل سایبر کامبک بزنه
هرچند سایبر لانچ فاجعه بارش توی تاریخ حک میشه و استارفیلد خیلی زمان لانچ پولیش تر بود
فرقشون اینه که سی دی پراجکت چندین بار عذر خواهی کرد و قول دادن تمام تلاششونو بکنن که گیمو بهبود بدن و موفق هم شدن ولی بتسدا (همونطور ک اقای کریمی اشاره کرد) اعضای ارشدش حرفایی زدن که گیمرارو کلا نسبت با خودش دشمنش کرد
حتی خود تاد با اون مصاحبه که گفت سیستمتونو ارتقا بدین اگه مشکل دارین D:
با اینکه خوندم این dlc از چند جهت بهتر از گیم اصلی ظاهر شده توی یه سری موارد ضعیف تره (مخصوصا باگ که خیلی عجیبه)
در نهایت ازونجایی که من بشخصه ۷۰ درصد بخاطر سری الدراسکرولز فن بتسدام هرچی بیشتر به بتسدا فشار بیارن و انتقادش کنن خوشحال تر میشم (البته نه دلقک هایی ک بخاطر کنسول وار ریختن توی سایت(ماشالا کم هم نیستن))
بتسدا یه چند نفر بخصوص رو اخراج کنه و یکم بروز بشه (انجین مشکلی نداره به حرف یه عده گوش ندین) و از استودیو هایی مثل لارین واسه المان های rpg الهام بگیره برمیگرده به اوج
اینم درنظر بگیر که سایبرپانک ۳ سال طول کشید تا comeback بزنه.
البته بعید میدونم استارفیلد به اون حد برسه با اون مدیریت اشتباه ولی خب کلا ۱ سال گذشته از اون موقع
به این مورد دقت نکردم D:
از حق هم نگذریم کلی اپدیت هم دادن توی این یکسال (با اینکه چیز های ضروری مثل وسیله نقلیه یکسال طول کشید) و کاملا درسته با این مدیریت بعیده بعد سه سال هم بتسدا به رستگاری برسه و به علاوه اعتماد و دید گیمرا به بتسدا و استارفیلد کاملا ازبین رفته
مگه اینکه سال دیگه یه اکسپنشن عالی در حدShivering Isles یا حتی far harbor عرضه کنن اونم با قیمت منطقی (خنده داره . با این وضعیت حاضر که باید دل گیمرارو بدست بیارن دنبال پولن . ۳۰ دلار اخه ! )
در کنارش یه اپدیت بزرگ بدن و محتوای رایگان و …
هرچند حرفایی که زدم توی دنیای موازی هم ممکن نیست =)
مگه اینکه مدیریت عوض بشه
گیم نیاز به یه Overhaul 2.0 داره مثل سایبر قبل از اینکه حتی فکر اکسپنشن بعدی رو هم بکنن. حتی اگه اکسپنشن درحد Far harbor یا حتی بهتر هم باشه، بازم بخاطر ایراد های پایه کشیده میشه پایین. بنظرم هنوزم میتونه ولی فقط و فقط اگه فیدبک رو بپذیرن و بیخیال نشن.
اون وسیله نقلیه هم معمولا برای گیمای sci fi طول میکشه. برای مثال ۲ سال طول کشید برای Elite Dangerous. مشکل اینجاست که جز اون overhaul بزرگ دیگه ای دریافت نکرد. که بنظرم نشون دهنده مدیریت بد یا کمبود منابعه
منم نظرم بین ۶.۵ /۷ هست. اشغال یا بد نبود ولی به شدت ناامید کننده بود. آرت دایرکشن، Tone و بنظرم حتی اکسپلوریشن خوبی داره ولی اصلا درحد یه اکسپنشن ۳۰ دلاری نیست. اگه ۱۰-۱۵ دلار بود قابل قبول تر بود.
عملا هیچ چیز جدیدی به Base game اضافه نمیکنه که هیچ، هیچکدوم از ایرادهای base گیم رو هم سعی نمیکنه درست کنه. جدا از اون، محتواش برای یه اکسپنشن ۳۰ دلاری اصلا کافی نیست.
خیلی ناراحت کننده ست که گیمی با این همه پتانسیل انقدر بد داره مدیریت میشه و بعید میدونم اکسپنشن دومی رو بخرم مگه اینکه یه overhaul کلی دریافت کنه گیم. فکر کن توی ژانری که کمتر استودیویی واردش میشه و سبکی که یونیکه رو انقدر بد مدیریت کنی… احساس میکنم بتسدا مسیر اشتباه Bioware رو پیش گرفته…
درود، دقیقا همینطوره
میدونین چی ناراحت کننده ست؟ با اینکه گیم درکل ۷.۵ هست برام بازم دوست دارم برم سراغش و پلی بدم. حتی با اینکه بارها ناامید م کرده. چون واقعا هیچی مثلش نیست. نه هیچی توی ژانر Sci-Fi و نه هیچی با استایل سندباکس بتسدا که اجازه ی رول پلی کردن رو بهت بده. متاسفانه همین ego ی بتسدا که سالها بالا نگه شون داشته بود باعث سقوط شون شد.
The Bigger they are, the Harder they fall
واقعا بازیای نیست که بتونه حس استارفیلد رو منتقل کنه (اگه کسی بگه No man’s sky میفهمیم که فقط ظاهر بازیها رو دیده). نظر شخصیم اینه که بتسدا بهتره به جای تبدیل استارفیلد به اسکایریم بعدی، تمرکزش رو روی الدر اسکرولز ۶ بذاره و اعتماد گیمرها رو برگردونه. چون واقعا توی این مقطع زمانی، نهایت استفادشون از پتانسیل فراوان استارفیلد در همین حده.
به نظرم بازیه outer worlds میتونه این حس رو القاع کنه
به نظرم بازم صرفا فقط شباهتهایی وجود داره و نمیتونه اون حس استارفیلد رو داشته باشه.
بازی رو استودیو آبسیدیم ساخته استودیو آبسدین حالا چیکارس همون استودیویی که فال اوت بتزدا رو گرفت و از خودش بهتر ساخت (نیو وگاس) و همین برای outer worlds هم میتونه مشترک باشه چون بازی کامل تریه به مراتب
حالا چرا رو سری x بررسیش نکردین؟ اونطوری شاید انقدر کتلت نبود…!
جدا از اینا خدا ب Elder Scrolls VI رحم کنه.
این مورد رو در نظر داشته باشید که اگه بخوایم از حیث صرفاً کنسول نگاه کنیم و پیسی رو بذاریم کنار، فروش و تعداد کاربران سری اس به مراتب از ایکس بیشتره، منکر حرف شما نمیشم و خب قاعدتاً تفاوتهای فنی باید باشه بین این دو کنسول، هرچند که فقط افت فریم استارفیلد وضعیت کمی بهتری داره روی سری ایکس. اما فاکتوری که عرض کردم (فروش بیشتر نسبا به ایکس) باعث میشه که سری اس رو نادیده نگیریم.
وقتی خود مایکروسافت میاد این کنسول رو عرضه میکنه و شرط میذاره برای همه ناشرها که بازیها باید روی هر دو کنسول عرضه بشن، پس خودش هم نباید از این قاعده مستثنی باشه و انتظاری که داریم یه تجربه پایدار روی انحصاری خودشه.
جدا از اینا خدا ب scrolls 6 رحم کنه…
چقدر ناراحت کننده خیلی دلم میخواست Dlcاین بازی دربیاد همیشه دوست داشتم استارفیلدو تجربه کنم😔
عالی