مقایسه Until Dawn روی PS5 و PS4؛ آیا نسخه ریمیک یک شکست تمام عیار است؟
بازی Until Dawn به همراه Horizon Zero Dawn، دو بازی مدرن با جلوههای بصری مناسب هستند که به هیچ وجه نیازی به ریمیک (بازسازی) یا ریمستر نداشتند. نسخههای اصلی این بازیها روی پلی استیشن ۵ به خوبی قابل اجرا بودند و هر دو کمتر از یک دهه از انتشارشان میگذرد.
تنها چیزی که این نسخههای ریمیک این بازیها برای ارائه دارد، بهبود عملکرد و گرافیک ارتقا یافته است، اما برای Until Dawn به نظر نمیرسد که حتی این موارد بهتر شده باشند.
در روزهای اخیر که طرفداران و برخی از تولیدکنندگان محتوا فرصت تجربه زودهنگام این بازی را پیدا کردهاند، انتقادات زیادی در شبکههای اجتماعی درباره نسخه پلی استیشن ۵ مطرح شده است.
به عنوان مثال، کاربران متعددی اشاره کردهاند که نورپردازی نسخه پلی استیشن ۵ بسیار روشنتر و مصنوعیتر از نسخه اصلی است. در آغاز ویدیو، این تفاوتها به وضوح دیده میشود و مقایسه دو نسخه، طوری به نظر میرسد که تصویر یکسان در زمانهای مختلف از روز گرفته شدهاند.
همچنین شکایتهایی درباره تغییرات کلی در اتمسفر بازی مطرح شده که مشکلات نورپردازی نیز مزید بر علت هستند. یکی از کاربران ادعا کرده است که استودیوی Ballistic Moon کاملاً حال و هوای بازی را نابود کرده و کاربر دیگری گفته که نسخه ریمیک Until Dawn خیلی بدتر از نسخه اصلی به نظر میرسد.
اگر بازی از نظر فنی بهتر از نسخه اصلی اجرا میشد، شاید میتوانستیم این تغییرات هنری بحثبرانگیز را نادیده بگیریم، اما ظاهراً در این زمینه هم مشکلاتی وجود دارد. طبق گزارش ShirrakoGaming، به نظر میرسد نسخه پلی استیشن ۵ Until Dawn بیشتر از نسخه اصلی دچار باگ و کرش میشود.
Shirrako تنها کسی نیست که با این مشکلات مواجه شده است. اکنون که بازی منتشر شده، نظرات کاربران روی استیم به شدت منفی بوده و امتیاز آن در زمان نگارش این خبر به Mixed (متوسط) کاهش یافته است. از بررسیهای منفی میتوان نتیجه گرفت که بسیاری از بازیکنان با مشکلاتی نظیر کرش، لگ، پارگی تصویر (screen tearing) و مسائل فنی دیگر مواجه شدهاند. به این حجم از مشکلات و تغییرات غیرضروری و منفی، الزام اتصال به شبکه PSN برای نسخه پیسی را هم باید اضافه کنید.
با در نظر گرفتن برچسب قیمت ۶۰ دلاری، به نظر نمیرسد که تجربه Until Dawn روی پلی استیشن ۵ ضرورتی داشته باشد. برخلاف Horizon Zero Dawn، برای این بازی امکان ارتقای ۱۰ دلاری از نسخه اورجینال به ریمیک وجود ندارد و مجبور به پرداخت هزینه کامل برای یک بازسازی تقریباً بیفایده هستید که عملکرد و ظاهر آن بدتر از نسخه اصلی است.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
به درک امیدوارم جوری شکست بخوره تا یاد بگیرن احمقانه ترین کارارو نکنن آنقدر میشه متوجه نباشن یعنی نیاز به ریمستر ؟
ریمستر نه ریمیک 🙃
آخه این بازی که همه ش سینمایی بود و گیم پلی زیادی نداشت و همون موقع م گرافیک چشم نوازی داشت واقعا یه نسل بعد چه نیازی به ریمیک و ریمستر داشت؟ اصلا چه بازی ای بعد یه نسل و کمتر از ده سال از زمان انتشارش نیاز به ریمستر و ریمیک داره؟ ریمیک و ریمستر برای رزیدنت اویل و سایلنت هیل جالبن چون گرافیک PS2 داره سه تا کنسول بعد دوباره بازسازی میشه وگرنه بازی جدید صرفا یه پورت پی سی میخواد و بس. نسخه ps4 رو آدم به راحتی رو ps5 بازی میکنه و تموم. این شیوه تیغ زدن جدیده فقط.
و همین طور گاد آف وار۱و۲
“چیزی که این نسخههای ریمیک این بازیها برای ارائه دارد، بهبود عملکرد و گرافیک ارتقا یافته است، اما برای Until Dawn به نظر نمیرسد که حتی این موارد بهتر شده باشند”
واقعا افزایش گرافیک بازی نمیبینید !!!؟ پایان جدید هم که گذاشتن ( فکر میکنم یه محتوا جدید و کوتاه داشته باشه ) دوربین بازی هم اصلاحاتی داشته.
بازی به ریمیک نیازی نداشت، درست. ولی از طرفی توجه کنید که میخوان بازی به یه فرانچایز تبدیل بکنن. احتمالا قسمت دوم خواهیم داشت + فیلمش که درحال ساخت ه. پس یه جورایی میشه با ریمیک این بازی کنار اومد
گند بالا اوردن ب معنای واقعی 🤦♂️
خدایی این دیگه ریمیک نمیخواست
نه ریمستر
ریمیک!!!
چرا
هم فیلمش داره میاد
هم میگن قسمت ۲ ش رو دارن میسازن
ریمیکش منطقیه
ولی شنیدم ۳۰ فریمه
مشتی برچسب ریمیک روش خورده
الان خدایی کجاش شبیه ریمیکه
من اینکه ریمک منطقیه رو گفتم
وگرنه با این نور پردازی افتضاحه
اینکه فیلمش داره میاد دلیل نمیشه الکی ریمیکش کنن.
الان مثلا بیان ساخت فیلم هلبلید۲ رو شروع کنن نینجا تئوریم باید بیاد بازیو ریمیک کنه؟
هلبلید رو که تازه نسخه نسل ۹ دادن
۳۰ فریم بودنش به خودی خود اوکیه
اینکه عمدا ۳۰ فریم کردن تا روی فایو پرو ۶۰ فریم باشه فقط ، کاری زشتی بود
پ.ن این موضوع صرفا حرف های کاربران است و توسط بنده تایید یا تکذیب نمیشود
من مخالف ریمستر یا ریمیک نیستم اما برای بازی های نسل پنجم(ps1) نسل ششم(ps2) تا نهایت نسل هفتم و بازی های ps3 نه بازی هایی که ماله همین نسله پیشن .
ولی خب ساخت ریمستر یا به خصوص ریمیک نسخه های قدیمی تر نیاز به هزینه و زمان بیشتری داره و سونی حاضر نمیشه زمان و پولش رو صرف بازی های واقعا قدیمی کنه و به جاش به سمت پروزه های رو میاره که جدید تر هستند واصلا نیازی به هیچ گونه باز سازی ندارن و خب البته به همین خاطر نیاز کم تری به صرف هزینه و زمان دارن و صرفا فقط عناوین دهن پر کنی هستن .
الان جالبه که گندم زده😂😂😂😂
فارغ از اینکه نیازی به بازسازی نداشت، نمیدونم چرا مثل نسخه اورجینالش از انجین فوق العاده Decima استفاده نکردن و از انجین مزخرفه آنریل ۵ استفاده کردن محض رضای خدا ندیدم یک بازی با این انجین ساخته بشه و مشکل فنی نداشته باشه البته غیر از فرست پارتیا 🤦
فکرکن یکی از بهترین و بهینه ترین انجین های بازی سازی رو داشته باشی بعد بیای با آشغال ترین انجین بازی سازی از حیث فنی بازی بسازی 😏
اوه اوه واقعا اتمسفر بازی رو کلا نابود کردن
قضیه صرفا حالت ۳۰ فریم داشتنش هم حقیقت داشت ؟
طراحیهای نسخه اورجینال بیشتر جنبه ی هنری دارن و به خوبی حس وحشت رو منتقل میکنن
ولی طراحی های نسخه ی جدید واقعا بی سلیقه و معمولی هستن و کلا آدم از ریمیک اون حس نسخه ی اورجینال رو نمیگیره
طراحی چهره هم واقعا پسرفت داشته