بازی Ghost of Yotei باید بسیار نوآورانهتر و غنیتر از Ghost of Tsushima باشد
پتانسیلهای زیادی براش گسترش مکانیکهای Ghost of Tsushima و ارائۀ یک عنوان عمیقتر و پویاتر با Ghost of Yotei وجود دارد.
آقای لوگان مور (Logan Moore) نویسندهی سایت Comicbook در رابطه با پیشرفتهایی که Ghost of Yotei باید نسبت به Ghost of Tsushima داشته باشد مینویسد:
من از اقلیت بازیکنانی هستم که فکر میکردند Ghost of Tsushima بسیار معمولی بود. اشتباه نکنید، آخرین بازی اکشنماجراجویی Sucker Punch بسیار زیبا بود، ارائه شگفتانگیزی داشت و دنیایی داشت که گشت و گذار در آن لذتبخش بود. با این حال، به طور کلی، من Ghost of Tsushima را یک بازی جهان باز بسیار کلیشه ای دیدم که نسبت به بازیهای دیگر در سبک خود مانند Red Dead Redemption 2 و Elden Ring چیز جدیدی ارائه نمیداد. با رونمایی از دنباله آن، Ghost of Yotei، امیدوارم که این بار Sucker Punch تصمیم بگیرد کارهای بسیار بیشتری انجام دهد که Yotei را از همتایان خود متمایز کند.
به جز تریلر معرفی، هنوز جزئیات زیادی حول Ghost of Yotei در دسترس نیست. این دنباله بیش از ۳۰۰ سال پس از Ghost of Tsushima و در منطقهای اطراف کوه یوتئی اتفاق خواهد افتاد و بر یک شخصیت جدید به نام Astu تمرکز خواهد کرد. به غیر از این، Sucker Punch در مورد داستان آن محتاط است و در مورد تفاوتهای گیمپلی آن نسبت به Tsushima چیزهای زیادی نگفته است، اگرچه قول داده که مکانیزمهای جدید، بهبودهای گیمپلی و حتی سلاحهای جدید وجود داشته باشند.
به نظر، جایی که Ghost of Yotei واقعاً باید خود را از Ghost of Tsushima متمایز کند، فعالیتهایی است که دنیای آن را پُر میکنند. نوازش روباهها و نوشتن هایکو برای چند ساعت ابتدایی در Ghost of Tsushima لذتبخش بودند، اما پس از انجام هر کدام بیش از چند بار، خستهکننده و بیمعنی میشدند. بخشی از ناامیدی من در این زمینه ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که دوست دارم همه کاری که یک بازی جهان باز به من میدهد را انجام دهم، ان هم فقط برای رضایت دیدن تکمیل ۱۰۰%.
مشکلی که Ghost of Tsushima در این زمینه دارد، این است که فعالیتهای جانبی در جهان اغلب احساس میشد که با پیشرفت در داستان اصلی مغایرت دارند. این چیزی است که بسیاری از بازیهای جهان باز با آن دست و پنجه نرم میکنند، زیرا ترکیب فشار یک روایت خطی با این توانایی برای خارج شدن از مسیر اصلی و انجام کارهای بیمعنی دشوار است.
یک راهی که فکر میکنم Ghost of Yotei میتواند برای حل این مشکل امتحان کند، باز کردن بیشتر داستان است. تریلر معرفی نشان میدهد که شخصیت اصلی آن، Astu، در حال شکار سایر رونینهای پراکنده در کوه یوتئی است. به جای سرنگون کردن هر یک از این دشمنان به ترتیب خاصی و خطی کردن داستان، Sucker Punch باید بازیکنان را در دنیای خود رها کند و یک کار گسترده به آنها بدهد که بتوانند هر طور که میخواهند آن را به اتمام برسانند. این کاری است که The Legend of Zelda: Breath of the Wild به خوبی انجام داد، زیرا نینتندو در طراحی جهان باز سعی میکند بازیکنان را در یک مسیر خاص هدایت کند، اما در عین حال همچنان به آنها آزادی رفتن به هر کجا در هر زمان را میداد.
در سال ۲۰۲۴، احساس میکنم ما از نقطهای که بازیهای جهان باز چیزی جز مناطق وسیع پر از شخصیتها و فعالیتهای تکراری تصرف پایگاه و دوئلهای مشابه بودند، گذر کردهایم. این چیزی است که Ubisoft بیش از یک دهه پیش با بازیهای خود محبوب کرد، اما اکنون زمان آن گذشته است. اگر ساختار جهان باز Ghost of Yotei به سادگی گسترش چیزی باشد که قبلاً در Tsushima دیدیم، حس خوبی القاء نخواهد کرد و صرفاً یک دنیای زیبا با فعالیتهای تکراری داریم.
به غیر از طراحی جهان باز، فکر میکنم Ghost of Yotei همچنین باید برای آزادی بیشتر در قلمروی مبارزه تلاش کند. Ghost of Tsushima چندین حالت مبارزۀ مختلف را برای استفاده بازیکنان ارائه میداد، اما هر حالت باید برای سرنگون کردن دشمنان خاص استفاده میشد. این یک سیستم مبارزه به سبک سنگ کاغذ قیچی بود که شما اساساً مجبور بودید از سبکهای خاصی از شمشیر استفاده کنید تا دشمنانی را شکست دهید که در برابر آنها ضعیف بودند و اگر سعی میکردید از این قوانین پیروی نکنید، بازی با پیامی به شما هشدار میداد که باید حالت گرفتن شمشیر خود را تغییر دهید.
من نمیگویم که سبکهای شمشیر باید کاملاً از Ghost of Yotei حذف شوند، بلکه فقط نیاز است ساکر پانچ به گونهای غیراجباری آنها را اعمال کند. کاتانای دوم که Atsu را در تریلر Ghost of Yotei حمل میکرد، به وضوح مبارزه را تغییر خواهد داد و احتمالاً یکی از جنبههای اصلی مکانیکهای جدیدی خواهد بود که Sucker Punch معرفی خواهد کرد. آرزوی من این است که فقط ماهیت اجباری برخی از مکانیکهای Tsushima کاملاً حذف شود یا حداقل به شدت کاهش یابد.
اگرچه Ghost of Tsushima به همان شکلی که امیدوار بودم با سلیقه من جور نبود، اما همچنان بسیار علاقهمند به Ghost of Yotei هستم. Sucker Punch یکی از استودیوهای مورد علاقه من از زمان کودکی بوده است و فکر میکنم یکی از با استعدادترین استودیوهای پلی استیشن است.
منبع: Comicbook
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
حرصم گرفت. گرافیک قبلیش بهترین گرافیک تاریخ پلی استیشن و تاریخ گیم بود. الان این پیشرفت هاش کمه
آقای محترم.در نسلی از گیمینگ هستیم که گرافیک به حد کمال رسیده و از این به بعد جهش های گرافیکی بسیار کمتری میبینیم
شما بفرمایید گرافیک بالاتر از این چه گرافیکیه؟ شاید ما هم قانع شدیم
گرافیک بازی که واقعا خیلی بالاس و دوستمون انتظار الکی داره
ولی این ته گرافیک نیست ، تهش میشه دموی ماتریکس که اوایل نسل ۹ اومد ، که بنظرم هنوز زوده و ۲ نسل دیگه جا داره تا بیشتر بازیا به اون گرافیک برسن
نگفتم ته گرافیک.گفتم در حدیه که جهش های گرافیکی کمتره از این به بعد
(شما بفرمایید گرافیک بالاتر از این چه گرافیکیه؟ شاید ما هم قانع شدیم)
بیشتر منظورم با این قسمت بود
داش الکی با اکانت فیک اپوزوسیون بحث نکن
خودشم میدونه داره چ حرف مفتی میزنه
بقیه فیکن!
بقیه حرف مفت میزنن!!
اما کسی که هر روز چرخش میکنه از Jonathan E. Reid ومپایر یدفعه میشه Ethan Mars هووی رین یه شخص فرهیخته و official تشریف داره!!!
پ.ن خلاصه چرخشی و مودی نباشید دوستان!!
من همیشه دوره ایی
اسم و تصویرم برای تنوع بعد ی مدت عوض میکنم اولاش هم اسم قبلی میزارم بمونه تا کسی گمم نکنه
عزیز من گرافیگش نزدیک به سی جی بود مخصوصا کاتسینش دیگه از این چقدر بهتر میخوای حتی خودم انتظارم در این حد نبود
(گیمر کهنه)
چی میگی؟؟؟
بهترین گرافیک تاریخ ps؟؟؟
خب چه کاریه دیگه مینوشتی،بهترین تاریخ!!!!!
بهترین گرافیک تاریخ ps رو لست۲ داره و تمام.(تو نسل ۸)
این تریلری هم که دیدیم،فقط در حد رونمایی بود،برا چیز های بیشتر از گوست بعدی باید تا ماه های دیگه صبر کنیم.
لست ۲🤦 همش لست لست میکنین شورشو در اوردین یه بازی ای که باید کتما یه جا میرفتی چه از سمت راست چه از سمت چپ اصلا جزعیات خاصی از نظر گرافیکی نداشت . تو برو رددد بازی کن جزعیاتو گرافیکو میبینی هنوزم هنوزه بهترین گیمه رو دستش نیست حالا باید ببینیم جی تی ای چیکار میخواد بکنه. همه تعصبی رو این موضوع فکر میکنین یه اسم در گرده داستانش درسته قشنگ بود ولی انقد بحث گرافیکو جزعیاتو نیارین وسط
گرافیک کیو با کی مقایسه میکنی؟ دیتیل لست ۲ رو وقتی با دقت پلی بدی متوجه میشی. نه با دیدن واکترو
برادر قبول کن اوج جزعیات و گرافیکو رددد داشت حالا جدای داستاناشون
عزیز قبول. ولی مقایسه این دو اشتباه از بیخ و بن غلطه. چرا؟ چون جدای از متفاوت بودن ژانر ، گیم پلی ، تعداد سینماتیک ،… دو استودیو که رو هرکدام کار کردن، زمین تا اسمون فرق دارن. رددد۲. رو راکستار غول صنعت گیم با بودجه کلان و شرکت مادری به نام تیک تو ساخته. بدهیه که رددد۲ از لست ۲ که فقط انحصاری پلی استیشن هست ، بهتر باشه.که میگم این مقایسه اشتباه هست. درضمن گرافیک و دیتیل لست۲ اگه پلی داده باشی متوجه میشی گاهی اوقات به قدری واقع گرایانه میشه که به خودت میگی این گیمه یا فیلم ؟ و خیلی از موارد مثل فیزیک خون، انفجار ، اب، هوش مصنوعی انمی ها « گاهی » اوقات بهتر از رددد۲ هست و معمولا در سطح اون هست. « گاهی » اوقات هم از رددد۲ پایین تر. این رو کسی بهت میگه که ۲ بار رددد۲ و ۶ بار لست ۲ رو تموم کرده.✨
دیسلایکارو نمیفهمم واقعا اینقد دگم بودن همین دیروز لست ۲ رو تموم کردم ولی عین رددد نبود ول یخب نظر شخصیمه
و اینکه کدوم گیم به جز رددد۲ تو گرافیک ، دیتیل ، داستان ، خلاقیت و باز بودن دست تو گیم پلی ، واقع گرایی و… در سطح لست۲ قرار میگیره؟ درسته که لست۲ بهترین بازی نیست. ولی حداقل در ژانر خودش شاهکار و بهترینه با اختلاف.
باید صبر کرد و دید بازی چطور از کار درمیاد, فقط امیدوارم دچار مسائل وگ نشه چون در اون صورت دوزارم نمی ارزه
کم کم دیگه کاراکترای بازیا مرد نیستن یا زن هستن یا موجوداتی غیر از انسان ولی با جنسیت نر. به عنوان شخصی که بازی میکنه من همیشه خودمو جای کاراکتر اصلی بازی تصور میکنم و نمیتونم خودمو جای زن متصور بشم یادتون نره دوستان ما فیلم نمیبینیم که کاراکترش برای ما فرقی نداشته باشه و یه انسان زنده باشه، ما بازی میکنیم!!! به هر حال مبارک همه اونایی که از بازی کردن در نقش یک زن لذت میبرن
در ضمن این نکته هم هست که باید قبول کنیم بالای ۸۰ درصد گیمرا پسرن. اونوقت چرا تو این صنعتی که پسرا خیلی بیشتر از دخترا توش فعالیت دارن حقوق زن و مرد تو این صنعت هم برابر باشه🗿
ولی برادر نمیشه که همه شخصیاتا مرد باشن . لاقل اگه اول بازی میتونستیم انتخاب کنیم بهتر بود
این بازی به یکی از برترین بازی های پلی استیشن تبدیل خواهد شد
مزاح فرمودید
نه برادر جدی گفتم
من مشکلی تو بازی ندیدم جز شاهکار بودنش
جفتشون چرت و پرت.
چه گیری دادن به اضافه کردن کارکتر زن در بازی اکشن
گرفتار شدیم
کسی با این که شخصیت اصلی زن هست مشکلی نداره .
جین ساکای هم از اون اول شناختی ازش نداشتیم ولی تهش به دلیل محبوبیت زیاد به یک نماد تبدیل شد .
چیزی که شخصیت رو میسازه داستان و شخصیت پردازی عمیق و سطح بالا هست .
متاسفانه الان تنها نگرانی و مشکلی که من دارم از خانمی هست که نقش شخصیت اصلی رو بازی میکنه.یه ادم پر از عقده و تفکرات سمی که بعید میدونم رو بازی تاثیر نذاشته باشه .
ولی بازم امیدوارم که فقط نقش رو بازی کرده باشه و رو تحول و رفتار شخصیت اصلی نظر کارشناسانه نداده باشه
من از این بازی فقط تصاویر معرفی رو دیدم و میخوام بدون دیدن حتی تریلر این بازی براتون آینده رو پیشبینی کنم:
این بازی ورژن بدتر نسخهی اول میشه. داستان بازی ناامیدکننده و woke خواهد بود و گیمپلی هیچ تغییر محسوسی نمیکنه
حداقل خوش بین باشیم تا بازی نیاد چیزی معلوم نیست علم غیب که نداریم
یه خواهشی ازت دارم لطفا ک،،،،ر نگو انفدر
😂😂
مهم ترین چیزی که باید ارتقا پیدا کنه قطعا فعالیت های جانبی و کوئست های فرعی بازیه همینطور مقداری هم دیالوگ نویسی
گوست آف سوشیما یکی از بهترین بازی های نسل ۸ پلی استیشن بود امیدوارم گوست آف یوتی هم تو نسل ۹ بازی خوبی بشه و هر کس بازی کنه لذت ببره
کسایی که شک دارن به داستان بازی و برخی مسائل اول صبر کنن تا بازی بیاد اون موقع که اومد مشکل داشت بعد فراستی بشین ساکر پانچ سابقه این کارا رو نداشته تا الان
لذت بردم از سوشیما و میبرم و امید وارم این یکی هم چیز خوبی در بیاد🙃
درست میگه بلاخره شخصیت لگبت هم برای خودش یه نوع نوآوری حساب میشه: d