بازی جهان باز بعدی FromSoftware باید یک «فهرست ماموریتها» داشته باشد
Elden Ring اولین بازی سولزبورن جهان باز است، اما همچنان به ساختار ماموریتهای NPC محور بازیهای خطی این استودیو پایبند است. این امر باعث میشود که معماهای کمی گیجکننده شوند.
بازیهای سولزبورن هرگز ماموریتهای سنتی نداشتهاند. شما با شخصیتهای مبهم و توصیفناپذیر پراکنده درون سرزمینی در حال فروپاشی روبهرو میشوید که در جهانی بدون هدف، به دنبال هدفی هستند. هیچ دفترچه، فهرست ماموریت یا نشانگر نقشهای وجود ندارد. شما به سادگی در مسیر و سرتاسر دنیای بازی با NPCها برخورد کرده و هر وقت که بخواهید، به آنها کمک میکنید. دستورالعملهای آنها همیشه واضح نیست، اما به دلیل خطی بودن، در آثار قدیمیتر فرامسافتور دنبال کردن ماموریتها آسانتر است، صرف نظر از اینکه داستانهای آنها چقدر رمزآلود باشد. Elden Ring اما کاملاً از این قضیه مستثنی است.
این بازی اولین اثر سولزبورن جهان باز است و در حالی که مسیر اصلی به صورت واضح با یک هاله طلایی مشخص شده است، اما هیچ راهنمایی دیگری وجود ندارد. این امر در تمامی ماموریتها نیز دیده میشود، زیرا شخصیتهایی که در Limgrave یافت میشوند، ممکن است شما را تا Mt. Gelmir و مناطق برفی ببرند یا ممکن است در اطراف Liurnia و Caelid پرسه بزنند. به دلیل عظمت و گستردگی دنیای بازی، احتمال ندیدن NPCها و از دست دادن ماموریتها به سادگی وجود دارد.
یکی از ماموریتهای زیبای بازی، توسط Sorceress Sellen به پلیر داده میشود. با داستانی تراژیک از تکبر بیحد و حصر این شخصیت و یک هوس بیاندازه برای دانش مواجه هستیم. شما Sellen را درRuin Cellar، پشت یکی از دشمنان Mad Pumpkin Head پیدا میکنید، در حالی که پنهان شده و منتظر قهرمانی قدرتمند است. بعداً متوجه میشویم که او یک توهم بوده و شکل واقعیاش در Witchbane Ruins به بند کشیده شده. در این ماموریت شما برخی از برجستهترین محققان آکادمی Raya Lucaria را برای جادویی ارزشمند ردیابی میکنید تا در نهایت، Sellen را از زندان نجات دهید، اما بدون راهنما، احتمالاً به سادگی گم خواهید شد.
اولین قدم سختترینِ آنها به شمار میآید. شما باید طلسم Comet Azur را پیدا کنید که در Mt. Gelmir، بعد از فلات Altus در شمال Liurnia، قرار دارد. شما باید به Primeval Sorcerer Azur در نزدیکی روستای Hermit بروید. این یک سفر جهنمی صرفا برای دریافت یک طلسم است، به خصوص زمانی که جادوگر بعدی شما را به Caelid میفرستد، چرا که سرنخهای آشکارتری برای پیدا کردن وجود دارند. پس از جمعآوری هر طلسم، سپس باید با Witch-Hunter Jerren، مردی که جشنواره Radahn را شروع میکند، صحبت کنید. سپس این کوئست همچنان ادامه مییابد و شما را به نقاط مختلفی از نقشه میفرسد.
Elden Ring در زمان عرضه حتی بدتر بود. هیچ آیکونی برای NPCها روی نقشه وجود نداشت، بنابراین به یاد آوردن اینکه چه کسی کجا بود، یک معما به شمار میرفت. اما صرفا با اضافه کردن آیکونها مشکل حل نمیشود.
جهان چنین آثاری بسیار بزرگ است و عدم خطی بودن آنها، باعث میشود پیدا کردن اینکه کجا باید بروید و برای تکمیل ماموریت به چه چیزی نیاز دارید سخت شود. ساختار ماموریت سولزبورن وقتی به یک جهان باز راه پیدا میکند، عملکرد مطلوبی ندارد، اما این فقط پیچیدگی ماموریتها و عدم خطی بودن نیست، بلکه تعداد زیاد محتوا نیز مشکلآفرین خواهد بود.
برخی از بازیکنان با اینکه تروفی پلاتینیوم بازی را کسب کردهاند، همچنان تعداد زیادی از ماموریتهای فرعی را از دست دادهاند. تنها راهی که میتوانید تا حدودی قادر به انجام همهی این مراحل پراکنده، بدون یک Quest Log (فهرست ماموریتها) درون بازی باشید، از طریق یک چک لیست آنلاین است. میتوانید پیشرفت خود را علامت بزنید و مطمئن شوید که قبل از رفتن به مرحله بعدی، هر کاری که میتوانستید در یک منطقه انجام دهید را انجام دادهاید تا از خراب کردن هر ماموریت دیگری جلوگیری کنید.
بدون این چکلیستهای آنلاین، شاید مراحل جانبی را از دست بدهید. هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان Elden Ring، گفت که اگر برای تکمیل یک بازی به راهنما نیاز دارید، فکر میکند بازی شکست خورده است. برای داستان اصلی، دنبال کردن آن بسیار ساده است زیرا خطوط طلایی غولپیکر شما را در مسیر اصلی هدایت میکنند، بنابراین فکر نمیکنم Elden Ring در این زمینه شکست خورده باشد. اما برای ماموریتهای NPC، قطعاً اینطور بود.
اگر FromSoftware پس از Elden Ring به ساختار جهان باز باز گردد، باید کمتر مبهم باشد. یک دفترچه ماموریت یا حتی فقط یک اسکریپت از تمام گفتوگوهایی که تا آن زمان شنیدهاید، میتواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد. Elden Ring برخی از شخصیترین و تکاندهندهترین داستانهایی را که تاکنون در یک بازی سولزبورن داشتیم، روایت میکند، اما من شک دارم که اکثر بازیکنان بیشتر این داستانها را تا انتها دنبال کرده باشند. این یک اتفاق ناراحت کننده است، به خصوص که این مشکل را بازیهای جهان باز، دههها پیش حل کردند.
پر بحثترینها
- بازی Ghost of Yotei رونمایی شد
- شایعه: مایکروسافت میخواهد فروش Xbox را در خاورمیانه متوقف کند [بهروزرسانی شد]
- ۱۰ بازی ویدیویی با پیچش داستانی غیرمنطقی
- بازیگر شخصیت اصلی Ghost of Yotei یک کنشگر رادیکال لیبرال است که پلیس آمریکا را نژادپرست خطاب میکند
- طرفداران ایکس باکس مخالف عرضه Halo برای پلی استیشن ۵ هستند
- چهارشنبه مراسم State of Play بعدی پلی استیشن برگزار خواهد شد
- کارمند: Sweet Baby قصد دارد صنعت بازی را به خاک سیاه بنشاند
- قیمت Horizon Zero Dawn پس از معرفی نسخه ریمستر به طور مخفیانه دو برابر شد
- بازیساز مشهور: هیچکس نمیخواهد با کاراکترهای زشت بازی کند
- گزارش: ایکس باکس در نسل بعد یک کنسول خانگی و یک کنسول دستی عرضه خواهد کرد
نظرات
دقیقا ، باید یکم به پلیر علامت بده برای میشنا
رسما پیدا کردن یه سری چیزا به شانس بود تو قبلیا
پیدا کردن npc و یه سری چیزای مرموز جذابن ولی بعد پیدا کردن به سختی میشه ( کواست ها رو) تمومشون کرد و این خاصیت بد گیم ۹۹ درصد گیمر ها رو مجبور کرده که از راهنما استفاده کنن، قطعا سازنده هم از این موضوع خوشش نمیاد.
خدایی سردرد آور تر از فاضلابای کپیتال مگه هست با یه عالمه دیوار های مخفی فکر کنم یه پنجاه تا سنگ رنگی هدر دادم تا ردش کنم
من قبلا روی کنسول رفتم الدن رینگو و واقعا دنبال کردن ساید کوئست ها کلافم کرد اخرشم همشون تا اخر نرفتم.ولی روی pc یه ماد هست کامل نیست ولی خب از هیچی بهتره کمک میکنه یادتون نره حداقل .واقعا ماد مزیت خیلی بزرگیه
لایز اف پی (اصلا بحث قیاس نیست چون سطح شون متفاوته واقعا) یک حرکت خوبی داشت شما وقتی تعامل داشتی با npc و ماموریتش رو انجام میدادی توی استار گیزر قشنگ ایکون داشت ک الان توی فلان لوکیشن با مثلاً عروسک رو تحویل اون خانمه بدی ….این خیلی خوب بود و گنگ نبود ک گیمر بدون چکار کنه و کجا بره، اگر بازی های بعدی میازاکی این قابلیت رو مستقیما بیاره خیلی از جوایز عالی ای ک ساید کوئست ها دارن از زیر دست بازیکن در نمیره و جالب تر میشه تجربه ی بازی براش.و حتی داستان های مهم اون شخصیت ها…درسته یه نشونی داره توی مپ الدن رینگ….ولی از بس دنیا وسیعه برای گیمرهای تازه وارد شاید اصلا متوجهش نشدن و ندونن چی ب چیه
واقعا از واجباته . و هم چنین افزایش تعداد کوئست ها
یکی دیگ هم سیستم کرفتینگ بازی ک قشنگ به یک بازسازی کامل نیاز داره
حرکت بدی نیست
ولی حس حال بازیو میگیره
وقتی ادم فرو بره تو گیم خودش یه حرکتی میزنه
ایشالا که اصلا بازی بعدی فرامسافتور جهان باز نیست
و اینکه مگه داریم بازی rpg متمرکز بر انجام کوئست مثل ویچر انجام میدیم :/
صفحه کوئست که توضیح و جای مرحله بعدی رو دقیق دقیق توضیح بده کیلومتر ها با dna بازی های فرامسافتور فاصله داره و امیدوارم هیچوقت اتفاق نیفته
بهتره که npc ها یکم واضح صحبت کنن
(یا حتی فقط یک اسکریپت از تمام گفتوگوهایی که تا آن زمان شنیدهاید، میتواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد)
این واقعا پیشنهاد خوبی بود
اگه بتونیم توی صفحه مربوط به صحبت های اون npc با بقیه پلیر ها تعامل داشته باشیم (مثل نوشتن راهنمایی های مربوط به اون کوئست) هم عالی میشه
درکل غیر مستقیم بمونه بهتره ولی با چندتا اصلاح …