مدیرعامل Krafton از دلیل عدم موفقیت The Callisto Protocol میگوید
Changhan Kim، مدیرعامل شرکت Krafton، در مصاحبه جدید خود پیرامون علت عدم موفقیت بازی وحشت بقای The Callisto Protocol صحبت کرده است.
مدیرعامل Krafton در مصاحبه با وبسایت Game Developer اظهار داشت که در مورد The Callisto Protocol مشکل تصمیمگیری پیرامون درست بودن مسیر بازی وجود داشت. وی در این باره گفت:
این بازی یک اثر تکنفره روایت محور با جلوههای بصری خیرهکننده و با کیفیت بالا است. با این وجود، هسته اصلی یک بازی گیمپلی آن است. گیمپلی اولین چیزی است که با The Callisto Protocol در مورد آن آموختم.
این اثر میتوانست با کیفیتترین بازی دنیا باشد، اما اگر در گیمپلی مزیت و برتری نداشته باشید و نتوانید گیمپلی را از رقبای خود متمایز کنید، به نتیجهای نمیرسید. من توانستم آن را دوباره تأیید کنم.
او در ادامه این مصاحبه افزود که گیمپلی باید در بازیها نوآوری ایجاد کند تا بازیکنان به آن علاقهمند شوند. یک تجربه جدید چیزی است که به موفقیت یک بازی کمک میکند.
این کار (نوآوری در گیمپلی) امکان تجربههای جدید در بازی را فراهم میکند و حتی در The Callisto Protocol به عنوان یک بازی روایی تکنفره باید بتوانید یک تجربه خوب از گیمپلی ارائه دهید. شما نمیتوانید این کار را بدون آن عناصر انجام دهید.
مدیرعامل Krafton میگوید حدس زدن اینکه چه چیزی دقیقاً میتواند در یک بازی جواب دهد، دشوار است. با این حال، این شرکت و توسعهدهندگانی که با آنها کار میکنند به طور مداوم ایدههای خلاقانه جدید را امتحان خواهند کرد.
پیشتر گلن اسکافیلد (Glen Schofield)، کارگردان The Callisto Protocol و رئیس سابق استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance)، در صحبتهایی عنوان کرد که این بازی به دلیل فشار و اصرار Krafton زودتر از حد انتظار منتشر شد. این اثر هماکنون بر روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
واقعا بازی با گرافیکی بود و میتونست بهتر بدرخشه حیف تمام زحمات شون ب باد رفت
من اولین بار همین یک ماه پیش بازیش کردم واقعا حال داد و حتتی میتونم بگم تجربه ی فوق العاده ای بود و اون سیستم کرفتینگ و بقا محور دد اسپیس رو بعد سال ها دوباره تجربه کردم…اگه بازیش نکردید لطفا فرصتی بهش بدین و به حرف دیگران گوش ندید واقعا عالیه بازیش…شاید به خاطر بهینه سازیش در اوایل بود که یهو جو منفی شدیدی ایجاد شد
یه موردی رو هم بگم که سیستم مدیریت منابعش محشره مخصوصا اینکه تعداد ایتم هایی که میتونید حمل کنید خیلی کمه و اینو به مرور یااد میگیرید که باید در مواقع بسیاری ایتم هارو بفروشید تا حداقل از پولش استفاده کنید و ایتم رو جا نذارید این رو با جهان سخت و خطرناکش ترکیب کنید ببینید چی میشه
به نظرم دلیل اصلیش این بود ک گرافیکش به انحصاری ای مثل هورایزن فوربیدن وست نمیرسید
اشتباه میکنی عزیز
تنها گیمی که در حالت native و 4k پدر کارت ۴۰۹۰ منو درمیاورد همین گیم بود. گرافیکش واقعا عالیه
من از مشاهده نتیجه کار ایشون و تیمشون و این صحبت اخیر متوجه شدم که این آقا هیچ ایده ای درباره ساخت و روند داستانی یک بازی نداره و تصور میکنه که زیبایی بصری و تکنولوژی میتونه این ضعف بزرگ رو پوشش بده.
🟢 عدم موفقیت !!!!!😑
✅ اتفاقا من که خیلی از تجربش لذت بردم و پیشنهادم میکنم حتما تجربه کنید …👌🏻😍
برادر توش پر خشونته
گوشت و خون برای سلامت روان ضرر داره
🟢 امان از کنههای فاسدی مثل تو 😏
✅ توضیحات پروفایلم رو بخون، بعد نظر مسخره بده …
برادر نمیشه که مانند دام و طیور به جان طبیعت افتاد و نابود کرد❄️
کالیستو پروتوکول توی هر چیزی ضعف داشت ولی صداگذاریش Next Level بود
از انجین تمپست PS5 عالی استفاده کرده بود
“این اثر میتوانست با کیفیتترین بازی دنیا باشد، اما اگر در گیمپلی مزیت و برتری نداشته باشید و نتوانید گیمپلی را از رقبای خود متمایز کنید، به نتیجهای نمیرسید. من توانستم آن را دوباره تأیید کنم”.
دقیقا داره درست میگه. بازی از لحاظ گرافیکی و اتمسفری که داشت فوق العاده بود ولی گیم پلی افتضاح و علی الخصوص سیستم جاخالی دادن مزخرفش یک تنه بازی رو نابود کرد.
سیستم جاخالی رو ۳۰ فریم که من رو PS4 PRO بازی می کردم واقعا عذاب خالص بود ؛ اصن ۳۰ فریم به غیر از این تقریبا در همه جای بازی خودش یه درجه سختی حساب میشد !
حالا من بعد از خرید ps5 و تجربه بازی ها روی ۶۰ فریم، دیگه نمیتونم ۳۰ فریم رو تحمل کنم و این عدم تحمل فقط چند ماه بعد از تجربه آثار ۶۰ فریمی پیش اومد!
نظر شخصی: یکی از چیزایی که به نظرم یه بازی رو موفق میکنه گیم پلی و قابلیت های ارتقا در بازی هست همینطور شاخه مهارت ها ، این ها مواردی هست که یه گیمر رو مجاب به تجربه بازی میکنه ، حتی وقت هایی که بازی روی دور تکرار میفته این اپگرید ها و باز کردن به مرور قفل شاخه مهارت هاست که به گیمر میفهمونه من هنوز خیلی چیزا تو چنته دارم فقط باید ادامه بدی و قفل هارو باز کنی ، من حقیقت خیلی منتظر این بازی بودم اما وقتی فهمیدم بازی بیشتز با سلاح سرد هست جذابیتش از بین رفت برام ، گیم پلی بازی متاسفانه سریعا میتونه روی دور تکرار بیوفته وقتی میدونی قرار نیست در آینده چیزی رو اپگرید کنی یا قفلی رو باز کنی تا امید داشته باشی بازی به مرور جذاب تر بشه
به نظرتون چرا اویل ۴ انقدر محبوب شد؟ چون تمام تلاشمون این بود که پول جمع کنیم و سلاح های جدید اون فروشنده رو بخریم و یا سلاحمون رو اپدیت کنیم تا با تمام وجود از بازی لذت ببریم
بازی خوبی اول اینکه سطح توقع ازش رفت بالا طرفدار چیزی در حد دد اسپیس میخاستن دومن داستان به شدت ابکیش بود که تو ذوق میزد سوم گیم پلی که به شدت خشک بود
رزیدنت ریمیک ۲ کاملا یک گیم پلی ساده داشت، ولی به قول شما به خاطر ارتقاعات ریزو درشت، گیمرو مجاب به پایان بازی که هیچ گشتو گزار تو کل محیط میکرد
دقیقاً
برداشتی دد اسپیس کپی کردی انتظار موفقیتم داری ؟؟
اونم نه تازه یه کپی درست !!!
من واسه این بازی خیلی منتظر بودم وای گیم پلی اشو که دیدم قشنگ دد اسپیس تحت پوشش کمیته امداد بود
بازی از لحاظ گرافیکی عالی عمل کرد اما در زمینه گیم پلی بازی خیلی خیلی خطی بود یعنی عملا شما حتی فضایی برای کاوش کردن هم نداشتین فقط می رفتین جلو و موجودات رو می کشتید همین!