بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا

بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از یک خبرنگار ساده تا جادوگر اعظم مارول

بابک بیانی
۱۰:۰۰ ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از یک خبرنگار ساده تا جادوگر اعظم مارول

یکی از اسامی درخشانی که به نظر می‌رسد با گذر زمان و ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌های بیشتر، محبوب‌تر می‌شود بندیکت کامبربچ است.

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ در تاریخ ۱۹ ژوئیه سال ۱۹۷۶ (۲۸ تیر ۱۳۵۵) و در بیمارستان ملکه شارلوت و چلسی منطقه‌ی همرزاسمیت شهر لندن به دنیا آمد. کامبربچ یکی دیگر از آن بازیگرهایی است که ریشه‌های بازیگری و سینما در خانواده‌ی او جریان داشت. هم پدر او و هم مادر او بازیگر بودند. تیموتی کارلتون و واندا ونتام هر دو بازیگر بوده و کودکی را به دنیا آوردند که سطح بازیگری قدرتمندتری نسبت به والدین خود دارد. متاسفانه بندیکت از سن ۸ سالگی به مدرسه‌ای شبانه‌روزی فرستاده شد.

در همین دوره‌ی آغازین تحصیل بود که کامبریج وارد جهان عظیم و بی‌انتهای هنرهای دراماتیک شد. بندیکت در سن ۱۲ سالگی به یکی از بهترین بازیگران شکسپیری مدرسه‌ی خود بدل شد. وی توانست در نسخه‌های مدرسه‌ای تیتانیا و یک رویای شب نیمه‌ی تابستان ایفای نقش کند. معلم درامای کامبربچ باور داشت که او بهترین بازیگر حاضر در مدرسه است. با این وجود، همین معلم بندیکت بود که به وی علیه فعالیت در صنعت سینما و بازیگری هشدار داد.

شغلی عجیب و آغازی درخشان و ماندگار در جهان تئاتر

بندیکت کامبربچ در فیلم stuart a life backward
یکی از فیلم‌های که هیچکدام از نزدیکانم نمی‌شناختند و حقیقتاً یک شاهکار داستان‌گویی انسانی است

بندیکت یک سال در تحصیل خود تاخیر انداخت و به عنوان معلم زبان انگلیسی داوطلب شد. شاید برای طرفداران دکتر استرینج جالب باشد که فعالیت کامبربچ به عنوان معلم زبان انگلیسی در هندوستان و یک معبد حقیقی آغاز شد. شروع بازیگری دکتر جادوگر ما از صحنه‌های تئاتر بود. از سال ۲۰۰۱ تاکنون، بندیکت در نمایش‌های کلاسیک بیشماری بازی کرده است. تقریباً تمامی تئاترهای انگلیس از Regent’s Park Open Air گرفته تا Royal Court، همه در نقطه‌ای از زمان، کامبربچ را در خود داشتند. برای بازی در نقش جورج تسمن در Hedda Gabler بود که بندیکت نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل Olivier Award شد.

این نامزدی اول قهرمان داستان ما بود و در سال ۲۰۰۵ به وقوع پیوست. کامبربچ یکی از معدود بازیگرانی‌ست که نقش دکتر ویکتور فرانکنشتاین و هیولای او را در یک نمایش همراه با جانی لی میلر ایفا کرد. در سال ۲۰۱۵ بود که بندیکت نقش هملت را در نمایشی با همین نام برای تماشاگران به ارمغان آورد. برای همین ایفای نقش بود که او سومین نامزدی Laurence Olivier Awards خود را دریافت کرد. فعالیت‌های طولانی‌مدت او در جهان تئاتر باعث شد تا توجه برخی از تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های هالیوودی را به خود جلب کند.

پیش از قدم گذاشتن به سوی قلب جهان سینما، بندیکت با دنیای سریال آشنا شد. اولین نقش‌های او، همانند سایر بازیگران، به حضورهای افتخاری در Heartbeat سال ۲۰۰۰، Tipping the Velvet, Cambridge Spies و سریال Fortysomething ختم شد. قدرت بازیگری نهان کامبربچ در دنیای سریال، برای بار اول، در سریال Hawking به نمایش گذاشته شد. او در سری مذکور نقش فیزیک‌دان منفور و مشهور، استیون هاکینگ، را بازی کرد. بندیکت اثبات کرد که می‌تواند به روشنی بهترین‌های دنیای بازیگری بدرخشد. برای اولین ایفای نقش اصلی وی، او نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اصلی جشنواره‌ی BAFTA شد.

کامبربچ در آثار کمدی Broken News و Nathan Barley نیز حضوری کوتاه داشت. فیلم Stuart A Life Backwards یکی از فوق‌العاده‌ترین عناوینی‌ست که داستانی به یادماندنی دارد. متاسفانه این بندیکت نبود که در این اثر بهتر از هر شخص دیگری عمل کرد. تام هاردی نیز ایفای نقش شخصیت اصلی، یعنی استوارت، را به عهده داشت. زمانی که بازی تام هاردی را مشاهده کنید، از جایگاه کنونی کارنامه‌ی کاری او دلشکسته خواهید شد. داستان این فیلم بر اساس واقعیت است و روی زندگی شخصی به نام استوارت تمرکز دارد.

در سال ۲۰۰۸ کامبربچ نقش شخصیت اصلی مینی سریال The Last Enemy را ایفا کرد. برای این بازی، او باری دیگر یکی از جوایز باارزش جهان سریال‌ها (Satellite Award) را از آن خود کند. موج نامزدی و برد جوایز بندیکت با بازی در سریال Small Island ادامه داشت. او توانست برای ایفای نقش شخصیت برنارد باری دیگر نامزد دریافت جایزه‌ی BAFTA شود. نام بندیکت کامبربچ نیز در لیست بازیگرانی قرار دارد که در کنار بازیگری نریشن مستندها را نیز انجام داده‌اند.

سال ۲۰۱۰ اتفاقی خارق‌العاده را برای طرفداران این بازیگر به ارمغان آورد. در همین سال بود که بندیکت نقش نقاش معروف و محبوب، ونسان ون گوک، را در فیلم Van Gogh Painted with Words بازی کرد. پس با نگاه کردن به کارنامه‌ی کاری درخشان او، می‌توان پی برد که کامبربچ در هر نقطه از جهان تئاتر و سریال خوش درخشیده است. فعالیت‌های قدرتمند او با اثر بعدی به نقطه‌ی اوج مطلق خود رسیدند.

شرلوک هولمزی جدید وارد جهان سریال‌ها شد و همه را تحت تاثیر قرار داد

کامبربچ در نقش شرلوک هولمز
با وجود کیفیت سریال Sherlock، اپیزود ویژه‌ی The Abominable Bride و حال و هوای ویکتوریایی آن خیلی بهتر بود

افراد بیشماری هستند که افتخار بازیگری افسانه‌ی آرتور کونان دویل را داشته‌اند. زمانی که به این لیست نگاهی دقیق‌تر بیاندازیم، یکی از اسامی که توجه طرفداران را به خود جلب می‌کند کامبربچ است. در همان سالی که این بازیگر نقش ون گوک را ایفا کرده بود، سریال Sherlock (ساخته‌ی شبکه‌ی BBC) منتشر شد. از لحظه‌ی معرفی شدن تا انتشار سری، بسیاری از طرفداران داستان‌های کلاسیک، باور چندانی به انتخاب بندیکت نداشتند. البته پس از تماشای Sherlock و ایفای نقش حقیقی کامبربچ، نظر تمامی طرفداران تغییر کرد.

این سریال خارق‌العاده به سینماگران نشان داد که داستان‌های بی‌نقص ابدی هستند و می‌توانند در جهان مدرن نیز تکرار شوند. سریال Sherlock شخصیت‌های بیشماری را در خود جای داد و به بهترین شکل داستان کلاسیک شرلوک را بازگویی کرد. با گذر زمان و انتشار فصل‌های جدید، شخصیت‌های محبوب و مشهور بیشتر و بیشتری به مخاطبین معرفی شدند. با این وجود، لذت تماشای Sherlock the Abominable Bride غیرقابل توصیف است. در این قسمت خاص سریال بود که ما شاهد ایفای نقش کامبربچ در قامت شرلوک دوران ملکه ویکتوریا بودیم.

متاسفانه این سریال در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و سازندگان آن لذت تجربه‌ی انتهای داستان حقیقی شرلوک هولمز را از طرفداران دریغ کردند. البته پس از آغاز سریال Sherlock بندیکت مسئولیت مدیریت مینی سریال مشترک شبکه‌های BBC و HBO، با عنوان Parade’s End، را به عهده داشت. این سریال اقتباسی کامل و شاهکار بود که از داستانی با همین نام ساخته شد. ایفای نقش بندیکت نیز تا حدی قدرتمند بود که دومین نامزدی جایزه‌ی Emmy برای بهترین بازیگر نقش مرد را برای او به ارمغان آورد.

تا اینجای زندگی وی، شباهت‌های زیادی میان او و جیمز ارل جونز کبیر وجود دارد. حضور پیدا کردن سریال Sesame Street نیز یکی از این جوانب مشترک است. در سال ۲۰۱۶، کامبربچ باری دیگر به جهان زیبا و دلگرم‌‎کننده‌ی تئاتر بازگشت. فیلم Richard III، که اقتباسی از رمان شکسپیر با همین نام است، بندیکت را به دنیای نمایش‌ها در سینما کشاند. کامبربچ علاقه‌ی خود به وسایل نقلیه‌ی لوکس را در سال ۲۰۱۴ به نمایش گذاشت. در همین سال بود که شرکت‌های Jaguar و Dunlop مسئولیت وزارت برند خود را به او واگذار کردند.

بندیکت با بازی در مینی سریال Patrick Melrose، که اقتباسی از رمان‌های ادوارد آئوبین بودند، ایفای نقش کرد. در سال ۲۰۱۹ بود که شبکه‌های HBO و Channel 4 فیلمی مخصوص انتشار تلویزیونی با نام Brexit The Uncivil War ساختند. در این اثر کامبربچ نقش استراتژیست سیاسی انگلیسی، دامینیک کامینگز، را برای طرفداران به ارمغان آورد. مینی سریال Eric سال ۲۰۲۳ برای شبکه‌ی استریمینگ نتفلیکس ساخته شد و بندیکت نیز مسئولیت ایفای نقش اصلی و تهیه‌کنندگی اجرایی این اثر را به عهده داشت.

گفتن این که موفقیت و مهارت کامبربچ به دنیای سریال‌ها و تئاترها ختم می‌شود، اصلاً صحیح نیست. تنها کافی‌ست به بخش بعدی مطلب و موفقیت‌های بیشمار بندیکت در جهان فیلم‌ها نگاهی بیاندازیم تا قدرت حقیقی کامبربچ را مشاهده کنید.

جنبه‌ای متفاوت و خارق‌العاده از فعالیت‌های حرفه‌ای بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ در نقش smaug
تماشای اجرای کامبربچ در نقش Smaug حقیقتاً یک صحنه‌ی باشکوه از استعداد خالص یک بازیگر است

با وجود اینکه کامبربچ نقش شخصیت اصلی فیلم Starter for 10 سال ۲۰۰۶ را ایفا نکرد، بسیاری از سینماگران همین اثر را به عنوان نقطه‌ی آغاز حقیقی او می‌نامند. در سال ۲۰۰۷، بندیکت اولین نقش کوتاه خود در فیلم‌های بزرگ را ایفا کرد. این ایفای نقش در اثر Atonement رخ داد. سو ورچو و استیون موفات در همین فیلم کامبربچ را مشاهده کردند و تحت تاثیر او قرار گرفتند. سال ۲۰۰۹ فیلمی به نام Creation را در خود داشت. داستان این عنوان روی زندگی چارلز داروین تمرکز داشت اما بندیکت متاسفانه تنها نقش دوست داروین را بازی کرده بود.

در سال ۲۰۱۱ کامبربچ افتخار هم‌بازی شدن با گری اولدمن و کالین فرث برای فیلم Tinker Tailor Soldier Spy را به دست آورد. فیلم مذکور توانست به موفقیت تجاری و انتقادی دست پیدا کند. البته پیش از Tinker Tailor، عناوین دیگری چون The Whistleblower و Four Lions نیز در لیست آثار سال ۲۰۱۰ قرار دارند. پس از موفقیت Tinker Tailor، عنوان War Horse توانست لیست فیلم‌های موفق بندیکت را طولانی‌تر کند.

به سال ۲۰۱۲ که رسیدیم کامبربچ یک اجرای بی‌نقص و خارق‌العاده‌ی موشن کپچر ارائه داد که حتی اندی سرکیس را نیز تحت تاثیر قرار داد. برای کسانی که اطلاعی ندارند، این بندیکت بود که نقش اژدهای پرابهت و وحشتناک جهان ارباب حلقه‌ها را بازی کرد. بسیاری از طرفداران دو آتشه‌ی آثار جی. آر. آر. تولکین سری فیلم‌های The Hobbit را ناامیدکننده می‎‌دانند. با این وجود، هیچکس نمی‌‎تواند کیفیت ۱۰۰ از ۱۰۰ کامبربچ در نقش Smaug را نادیده بگیرد.

البته Smaug تنها کاراکتری نبود که او بازی کرد. شخصیت Necromancer نیز بندیکت ما بود که پشت یک نقاب ویژه پنهان شده بود. تماشای اجرای این بازیگر فوق‌العاده در قامت شخصیت Smaug به صورت موشن کپچر یکی از بهترین پشت صحنه‌هایی‌ست که می‌توانید تجربه کنید. پس از حضور در یکی از فرنچایزهای عظیم سینما، نوبت به آن رسیده بود که کامبربچ با فیلم Star Trek into Darkness و در نقش Khan وارد جهان پیشتازان فضا شود.

فیلم The Fifth Estate یکی از عناوین خیلی خاص و جالب در لیست فیلم‌های بندیکت است. او در اثر مذکور نقش پایه‌گذار WikiLeaks را ایفا کرد. پس از این فیلم، عنوان ۱۲ Years a Slave منتشر شد. کامبربچ نقش یک برده‌دار را بازی کرد و رقیبی لایق برای نقش لئوناردو دی‌کاپریو در Django Unchained ارائه داد. بندیکت برای فیلم August Osage County از صدای خوانندگی خود رونمایی کرد. در موسیقی متن همین فیلم بود که کامبربچ آهنگ Can’t Keep it Inside را خواند.

با فرا رسیدن سال ۲۰۱۴، نوبت به آن رسیده بود که بندیکت کامبربچ حداکثر قدرت و مهارت خود را در فیلم The Imitation Game به نمایش بگذارد. پس از انتشار همین فیلم بود که کامبربچ نامزد دریافت تمامی جوایز شناخته شده و باارزش صنعت سینما شد. برای ایفای نقش در The Imitation Game، بندیکت توانست نامزد جوایز Golden Globe, BAFTA, SAG و حتی اسکار شود. سال ۲۰۱۴ با فیلم Black Mass و همکاری با جانی دپ به پایان رسید.

کارنامه‌ی کاری چند سال اخیر

کامبربچ در نقش دکتر استرینج
هیچکس دیگری نمی‌توانست شخصیت دکتر استرینج را تا این حد دقیق و وفادار به جهان سینمایی مارول بیاورد

در سال ۲۰۱۶ و پس از موفقیت‌های بیشمار، استودیوی مارول به دنبال توسعه‌ی جهان خود بود. فیلم Doctor Strange مسئولیت بخشی از این توسعه را به عهده داشت. زمانی که نوبت به انتخاب دکتر جادوگر مارول رسید، استودیوی مارول قهرمان داستان ما را انتخاب کرد. کامبربچ نیز نشان داد که می‌تواند بهترین دکتر استرینج ممکن باشد. انرژی اجرای وی و لحن حرف زدن او اقتباسی کامل و بی‌نقص بود از کاراکتری که در کمیک بوک‌ها دیده بودیم.

مسئولیت ایفای نقش دکتر استرینچ در تمامی فیلم‌های جهان سینمایی مارول به عهده‌ی کامبربچ است. تاکنون ما دکتر بندیکت را در Thor Ragnarok, Avengers Infinity War, Avengers Endgame, Spider-man No Way Home و Doctor Strange in the Multiverse of Madness مشاهده کردیم. پس از موفقیت‌های عنوان Doctor Strange و Thor Ragnarok، این فیلم The Current War بود که کامبربچ را در نقش توماس ادیسون قرار داد.

با وجود کانسپت کلی عنوان The Current War، اجرای این فیلم تا حدی ضعیف بود که تنها یک فاجعه به طرفداران ارائه داده شد. در کل، بندیکت در چند سال اخیر به نقطه‌ی اوج تازه‌ای از کارنامه‌ی کاری خود رسیده است. البته حضور The Current War لکه‌ی ننگ و افتضاحی در نقطه‌ای درخشان از کارنامه‌ی کاری او قرار داد. پس از موفقیت‌های بیشمار، بندیکت یکی دیگر از بازیگران بزرگ را با ایفای نقش مشترک او به چالش کشید. کامبربچ نقش Grinch را در انیمیشن The Grinch ایفا کرد.

در سال ۲۰۱۸ دیزنی فیلمی با محوریت بازگویی داستان The Jungle Book ساخت. اینجا بود که بندیکت باری دیگر قدرت ایفای نقش موشن کپچر خود را به نمایش گذاشت. شاید برای برخی از طرفداران جالب باشد که بدانند، صداپیشگی و بازیگری کاراکتر شیر خان را در فیلم Mowgli Legend of the Jungle به عهده داشت. در طی همین پروژه بود که کریستین بیل و کیت بلنچت با وی همکاری کردند. سال ۲۰۱۹، فیلم دیگری را در خود داشت که عظیم بود اما نقش کامبربچ بسیار کوتاه و فراموش‌شدنی. ۱۹۱۷ نام این اثر بود.

بندیکت در سال ۲۰۲۱ در اثر درامای جذابی به نام The Power of the Dog نقش‌آفرینی کرد. فیلم مذکور عالی و بی‌نقص توانست اثبات کند که ژانر وسترن هنوز زنده و پرانرژی است. جین کمپیون مسئولیت نویسندگی و کارگردانی این اثر را داشت. برای همین عنوان بود که کامبربچ نامزد دریافت جوایز Academy Award, British Academy Film Award, Screen Actors Guild Award و Golden Globe Award شد. در همان سال بود که فیلم The Electrical Life of Louis Wain بندیکت را به لیست بازیگران خود اضافه کرد.

کسانی که با وس اندرسون و سبک رنگارنگ و جذاب او آشنایی کامل دارند، می‌دانند که حضور در آثار او سرگرم‌کننده و خاص است. بخاطر همین تجربه‌ی تکرارنشدنی بود که بندیکت فیلم کوتاه Wes Anderson با عنوان The Wonderful Story of Henry Sugar را برای پروژه‌ی بعدی خود انتخاب کرد. همانند بسیاری از فیلم‌ها و انیمیشن‌های دیگر وس اندرسون، نقطه‌ی الهام و اقتباس این اثر نیز یکی از آثار رولد دال است.

فکت‌های جالبی که انتظارش را نداشتید

حضور بندیکت کامبربچ در نقش thrawn
نبوغ و مغز استراتژیک Thrawn نسخه‌ای بسیار پلیدتر و فانتزی از شخصیت شرلوک هولمز را ارائه می‌دهد

یکی از عجیب‌ترین جوانب بندیکت، نام غیرعادی اوست. عجیب بودن این فامیلی تا حدی‌ست که حتی جوک‌های بیشماری نیز در مورد آن گفته می‌شوند. اینطور که به نظر می‌رسد، خود بندیکت نیز علاقه‌‌ی چندانی به فامیلی خود ندارد. وقتی به کارنامه‌ی کاری کامبربچ نگاه می‌کنیم یکی از اسامی که توجه ما را به شدت جلب می‌کند، نام شرلوک هولمز است. شاید برایتان جالب باشد بدانید بندیکت کامبربچ علاقه‌‌ی زیادی به شغل‌های جنایی دارد.

همه‌ی ما می‌توانیم اعتراف کنیم که ظاهر کلی بندیکت عادی به نظر نمی‌رسد. البته این موضوع، اصلاً جنبه‌ای منفی در خود ندارد. با این وجود، همین ظاهر خاص کامبربچ بوده که باعث از دست رفتن موقعیت شغلی و بازیگری بیشمار برای او بوده اوست. پیش از عرضه‌ی سریال محبوب و معروف Ahsoka، بسیاری از طرفداران (به علت امکان‌ناپذیز به نظر آمدن حضور لارس میکلسون در این سریال) علاقه داشتند تا بندیکت نقش Thrawn را ایفا کند. جالب اینجاست که او به این صورت پاسخ داد که:

من هنگام آماده شدن برای نقش Grinch، ویدیوهای بسیاری از مصاحبه‌های جیم کری درباره‌ی فیلم The Grinch را مشاهده کردم. این مصاحبه‌ها به من ثابت کردند که در این نقطه از زندگی شخصی و حرفه‌ای خودم دیگر تحمل نشستن به مدت ۶ یا ۸ ساعت پشت صندلی گریم را ندارم. دیگر نمی‌خواهم با پیچیده‌تر کردن پروژه‌ها، وقت کمتری را با خانواده‌ی دوست‌داشتنی خودم بگذرانم. پس جواب من نه است، اگر از من درخواست نیز می‌شد، حاضر نبودم این نقش را بازی کنم.

یک بار دیگر باز می‌گردیم به سریال Sherlock و جنبه‌ای دیگر از آن. مادر و پدر شخصیت شرلوک در این سریال، در واقع مادر و پدر حقیقی کامبربچ هستند. تماشای بازیگران قدیمی و نسل‌های گذشته در آثار امروزی تا حدودی دلگرم‌کننده است. حالا از فکت‌های جالب پرش می‌زنیم به سوی یک حقیقت ترسناک. طی تبلیغات یکی از فیلم‌ها در آفریقای جنوبی، کامبربچ ربوده شد. بندیکت یکی از معدود بازیگرانی‌ست که اعتیاد به آدرنالین دارند و حاضرند هر کاری را برای افزایش یافتن سطح آدرنالین خود انجام دهند.

در سال ۲۰۱۳ و در یکی از اپیزودهای The Simpsons از صدای این بازیگر بااستعداد برای تقلید صدای آلن ریکمن استفاده شده بود. همانطور که اکثر شما مصاحبه‌ی معروف بندیکت را تماشا کرده‌اید، کامبربچ با تلفظ کلمه‌ی انگلیسی مورد استفاده برای پنگوئن مشکلات زیادی دارد. در نهایت، مطلب را با نام بردن دو تا از فیلم‌های محبوب او تمام می‌کنیم. هر دو فیلم Ghostbusters و Annie Hall در لیست عناوین محبوب سینمایی او قرار دارند. برای مشاهده لیست بیوگرافی‌های من وارد این لینک شوید.

منبع: گیمفا

DARKSIRENمحمد رضاییSoul

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا
بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی بندیکت کامبربچ | از خبرنگار تا جادوگر اعظم - گیمفا