اسکوئر انیکس: فروش Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16 پایینتر از انتظارات بود
به عنوان بخشی از گزارش مالی منتشر شده در ماه مه که به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته، شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرد با وجود انتشار عناوین Foamstars و Final Fantasy 7 Rebirth در سه ماهۀ چهارم، سود به دست آمده مطابق انتظارات نبوده است.
بازی نقشآفرینی Final Fantasy 7 Rebirth که پارت دوم سهگانۀ ریمیک FF7 است، تقریباً یک ماه پیش از انتشار این گزارش در دسترس قرار گرفته بود. هر سه بازی Final Fantasy 16 ،Foamstars و Final Fantasy 7 Rebirth که عملکردی پایینتر از انتظارات داشتند، در ابتدا به صورت انحصاری برای PS5 منتشر شدند و احتمالاً اگر برای Xbox Series X/S در دسترس قرار میگرفتند، کمی وضعیت سودآوری آنها بهتر میشد.
تا به این لحظه، Final Fantasy 16 روی PC قابل تجربه است، اما Final Fantasy 7 Rebirth همچنان در انحصار PS5 قرار دارد. البته، پارت اول این ریمیک در نهایت برای PC منتشر شد و احتمالاً بهزودی Rebirth نیز به این پلتفرم راه پیدا کند.
در بخشی از این گزارش مالی، اسکوئر انیکس اعلام کرده است که قصد دارد بهزودی روندی چندپلتفرمی را پیش بگیرد و احتمالاً شاهد انحصاریهای کمتری از سوی این کمپانی باشیم.
پر بحثترینها
- آیا خرید PC از پلی استیشن ۵ پرو منطقیتر است؟ دیجیتال فاندری پاسخ میدهد
- بهنظر میرسد PS5 Pro حالت ۶۰ فریم Alan Wake 2 را با وضوح تصویر ۸۴۰p اجرا میکند + جزئیاتی از بازیهای دیگر
- طبق نظرسنجی جدید، ۸۰ درصد بازیکنان حاضر نیستند برای GTA 6 کنسول PS5 Pro خریداری کنند
- کنسول PS5 Pro قابلیت اجرای بازیها با کیفیت ۱۶۰۰pتا ۲۱۶۰p با نرخ فریم ۶۰ را دارد
- دیجیتال فاندری: دستیابی به نرخ ۶۰ فریم در GTA 6 روی PS5 Pro بسیار چالشبرانگیز است
- تحلیلگر: عدم وجود رقابت با Xbox یکی از دلایل قیمت بالای PS5 Pro است
- به یاد ماندنیترین لحظات گیمینگ؛ وقتی که Call of Duty جهان را شوکه کرد
- هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید
- یکی از اعضای سونی میگوید روی هم کردن قطعات PC دشوار است و این شرکت روی PS5 تمرکز خواهد کرد
- مایکروسافت ۶۵۰ نفر از کارکنان بخش گیمینگ خود را اخراج کرد
نظرات
این ۲۶۷۹۳۰ باری هست که اسکوئر انیکس گفته از فروش بازی ها راضی نیستیم
چقدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری😍
یکی از به یاد موندنی ترین گیمها که پلی دادم همین فینال ۱۶ و ریمیک ۷ و ریبرث بود حیف که سلیقه نسل گیمرها عوض شده از نقاط قوت بازی داستان و شخصیت پردازی و بعدش گیم پلی سرگرم کنندشون بود
فکر کنم کارگردان فاینالفانتزی ۱۶ بود که گفته بود اسکوئر انیکس انتظارات فضایی از فروش داره و به همین دلیل وقتی فروش به اندازه کافی خوب هست ولی فوقالعاده نیست اسکوئر تو ذوقش میخوره
خب مگه مجبوری این انتظارات فضایی رو داشته باشی
مثلا بازیت ۷ میلیون نسخه فروش داشته ولی تو انتظار ۱۵ میلیون نسخه داشتی و بعد میای میگی فروش بازی ضعیف بوده و انتظارات ما رو برآورده نکرده.
انتظارات فضایی نداشته باش. فروش بازیات اتفاقا خیلی هم خوبه چون نسل گیمر ها عوض شده و کمتر گیمر امروزیای به بازیای تو علاقه داره.
قبل از این ، از تنها فرانچایزی که راضی یودن فاینال فانتزی بود (به خصوص نسخه ۱۴) ولی مثل اینکه سود همینم از نگاهشون به فنا رفته !!
معرفی ورژن ایکس باکس نسخه ۱۶ تو توکیوگیمشو امسال احتمالا صورت می گیره و اگه نسخه های ریمیک و ریبرث ۷ هم حتی تایید بشه خودش یه نوع سورپرایزه واسه فن های ایکس باکس !
فاینال ۱۶ دیروز برای PC عرضه شد
خوب عجیبه بازی چینی افسانه سیاه هم رو پی سی پلی فایو عرضه شد حالا کل بیست میلیون نسخه همه چینی نبودن که دستکم هفت میلیون در بدترین شرایط در نظر گرفتم زیر یک ماه خریداران خارجی بودن چجوری این بازیا آنقدر ضعیف فروختن متا بالا کیفیت بالا یکیش مارکتینگ ضعیف بود و دومی عرضه همزمان روی پی سی قطعا اینجور نمیشد .قطعا کیفیت مهمه ولی بالاخره مارکتینگ زمان عرضه بازی تو شلوغی هست نیست چندتا بازی بزرگ عرضه شده
لامصب هایپ اولیه فروش خیلی مهمه مثل پی ریزی ساختمون هست