توسعهدهنده سابق Bethesda: بازی Elder Scrolls 6 قرار نیست در حد انتظار ظاهر شود
The Elder Scrolls V: Skyrim، بدون شک یکی از بهترین بازیهای RPG است که تاکنون در تاریخ بازیهای ویدئویی تولید شده. حتی بسیاری آن را لایق بهترین عنوان نقشآفرینی در صنعت بازی نیز میدانند. بنابراین جای تعجب ندارد اگر انتظارات زیادی که طرفداران از Elder Scrolls 6 بهعنوان دنباله Skyrim دارند، بیش از آن چیزی باشد که این بازی بتواند ارائه دهد.
توسعهدهنده سابق استودیوی Bethesda، بروس نسمیت (Bruce Nesmith)، اعتقاد دارد که برآورده کردن انتظارات برای این RPG مورد انتظار، تقریباً غیرممکن است. البته او همچنین پیشبینی میکند که Elder Scrolls 6، یک بازی شگفتانگیز خواهد بود.
در مصاحبه اخیر خود با Kiwi Talkz در مورد بازی آینده Elder Scrolls، نسمیت گفت طرفدارانی که منتظر خرید این بازی هستند و تا کنون بیش از ده سال برای آن صبر کردهاند، آنقدر توقع بالایی دارند که برآورده کردن آنها تقریباً غیرممکن خواهد بود.
لازم به ذکر است که نسمیت روی بازیهایی مانند Fallout و Starfield کار کرده و طبق تجربه خود، بر این باور است که هر زمان Elder Scrolls بعدی منتشر شود، با تمام بازیهای قبلی بتسدا مقایسه خواهد شد.
بتسدا به خاطر عناوین درخشانی که در کارنامه خود دارد، با مشکل بزرگی به نام انتظارات طرفداران مواجه شده است. در عین حال، نسمیت اعتقاد دارد که علیرغم عدم توانایی بتسدا در برآورده کردن انتظارات، Eder Scrolls 6 بدون شک همچنان یک بازی شگفتانگیز خواهد بود.
با توجه به موفقیت Skyrim، منظور نسمیت از عظمت این مشکل قابل درک است. او همچنین توضیح میدهد که بازیهایی مانند Fallout 4 ،Fallout 76 و Starfield با مشکلات مشابهای روبهرو بودند؛ زیرا طرفداران آنها را با بازیهای قدیمی بتسدا مقایسه کرده و مورد انتقاد قرار دادند.
او همچنین اعتراف میکند بازیای که بینقص نباشد، هرگز در متاکریتیک امتیازی بالاتر از ۹۵ کسب نمیکند و چنین چیزی، میتواند موجب شناختهشدن این بازی بهعنوان یک شکست در نظر همگان شود. توسعهدهندگان دقیقاً از چنین چیزی میترسند و به همین دلیل، برآوردهکردن انتظارات را بسیار دشوار میدانند. با این حال، او اضافه کرد که توسعهدهندگان واقعاً نباید سعی در برآورده کردن انتظارات داشته باشند، بلکه باید برای ایجاد سطح جدیدی از انتظارات تلاش کنند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
غلط کردن این همه سال منتظر گزاشتن 😐
میخوان اتفاقات استارفیلد دیگه سرشون نیاد چون با اینکه بازی خوبی بود و گندهگویی های تاد هاوارد کار دستشون داد متاسفانه !
دقیقت ایجاد هایپ عامل اصلی دیدن نشدن بازی های خیلی خوب هست
مثالش همین استارفیلد ، واچ داگز ۱ و… بخصوص بازی های یوبیسافت که این روزها بیشتر از ناحیه هایپ ضربه می خورن
اگر سازنده ها اینقدر هایپ نمی کردن سطح انتظارات بالا نمی رفت و
واچ داگز یک خیلی خوب بود.من خیلی دوستش دارم
بازی خوب بود ولی مشکل هایپ تریلرش بود که گرافیک خیلی بالاتری نسبت به بازی داشت و قابلیت هایی که توی بازی اصلی نبود و داشت وگرنه بازی خیلی میتونست بهتر فروش داشته باشه و امتیازاتش بالا تر بشه
بتسدا چیزیم نگه هایپ برا TES VI همینجوری بالاست. در واقع تا الان جز یه تیزر که چندسال پیش اومد کار خاصی برا تبلیغات و هایپ کردن انجام ندادن. قول چندپهلو نده دوباره تاد کافیه واقعا
قطعا بازی به عظمت Elder Scrolls که تحول عظیم و سبک rpg بود طرفداران دو اتیشه ای داره که به کمتر از یک تحول درست و درمان قانع نمی شن
زمانی سازنده اثری فوق العاده می سازه که گیمرهای تو اون زمان دیوانه وار عاشقش می شن قطعا باید دنباله ای درخور براش بسازن
به قول سازنده های بازی بتمن تکرار قهرمانی از قهرمان شدن سخت تره هست
حالا بتسدا با توجه به هایپ های فوق سنگینی که در مورد استارفیلد انجام داد به شدت ترسیده که باز با یک شکست از نظر منتقدان رو به رو بشه وداره تمام تلاش رو می کنه تا این میراث گرانبهاش به نابودی کشیده نشه
کاملا همینطوره از وقتی زیر محموعه مایکروسافت شده و سیاست های منفی و مخرب به این شرکت تحمیل شده و شکستی به اسم استارفیلد باعث شد زیاد هیجانی از بازی بعدیشون یعنی الدر ۶ نداشته باشیم بنظرم بقیه طرفداران هم باید انتظار حالی نداشته باشند
فقط با این بخش حرفت که زیر مجموعه مایکروسافته و نباید ازش انتظار بالایی داشت موافقم
وگرنه بقیش مثل همیشه حرفای خودته ، و غیر طبیعی
استارفیلد که شکست نبود مشتی ، بازی خوبی بود ولی در حد انتظارات ظاهر نشد و به نظر من TES VI قراره باری خوبی بشه ، اگه یه فیلم یا سریال هم قبل از عرضه بازی درباره الدر اسکرولز بدن بیرون شاید فروشش چند برابر هم بشه
این حرفش دقیقا مثل حرف یکی از کامنتای سابق راکستار درمورد جیتیای۶ و سطح انتظارات مردم بود …
بالاخره طبیعیه هر شرکتی بعد از رسیدن به یه موفقیت عظیم ازش انتظارات زیادی میره
والا نود درصد کسایی ک فن الدر اسکرولز بودن الان به احتمال زیاد دیگ گیمر نیستن ک بخوان انتظاری داشته باشن
و الان با گیمر امروزیی طرفیم ک دنبال وسیله نقلیه تو استارفیلد میگشت و بعد آوردنش گفت تمامه بازی عالی شد یا دنبال ۶۰ فریم
خیلی دارم مودبانه برخورد میکنم واگرن هرچی فح،،ش دهنم میرسید به این جماعت میدادم
ک بزرگترین ایرادات بازیو اصلا نفهمیده و اصلا شاید دیگ مشکل ندونه اونارو و دنبال ایرادات پیش پا افتاده رفته
گیمری ک به سایبرپانک ک تموم نقشه بازی ماکته و فقط جنبه ظاهری و زیبایی داره میگه rpg پرفکت دیگ نباید توقع داشت این گیمر بدونه ک وقتی وارد ارپیجی های کلاسیک بگیم یا همون گذشته میشدی هیچ دری نبود ک نتونی واردش بشی یا سولاخ سمبه ای نبود ک نشه بهش سرک کشید
خلاصه تموم این صحبتم اینه ک ژانر rpg بخاطر گیمرهای راحت پسند دیگ مثل قبلش هیچوقت نمیشه
همین اتفاق و همین مزه رو هم اسکایریم به زبون گیمرها انداخت بعدش ویچر و دیدیم دیگ نمیدونم سه گانه ارپیجی اساسین ، هورایزن ، دراگون ایج ، سایبرپانک ، استارفیلد ، و…..
بعضی وقتا میگن تأثیرگذاری یک بازی خوبه ولی اینجا بعد این همه سال من فهمیدیم ک اسکایریم یه تاثیری گذاری مخرب روی ژانر Rpg گذاشت و اثرش هم مطمعنا رو بازی جدید این سری یعنی الدر اسکرولز همرفل خواهید دید .
چون دی وان گیم پسه. و هر نسخه قرار نیست ۷۰ دلار بفروشه. چرا باید خودشونو خسته کنن؟ دی
با این سیاست جدید مایکروسافت بعید نیست اینم مولتی پلتفرم بشه D:
ولی بجز این ، دلیل نمیشه بازی چون روی گیمپس منتشر میشه بیخیالش بشن همون استارفیلد هم ۳.۵ میلیون نسخه فروخت با اینکه روی گیمپس بود
بالاخره هر شرکتی طرفدارای خودشو دارن
اگه ملت انتظار بازی ای در حد اسکایریم دارن که برای بتسدا کار سختی نیست
بتزدا واقعا کارای دیوونه کننده ای کرده ، مثلا تو ابلیویون هر NPC علایق و راز های خودشو داشت مثلا یکی به همسرش خیانت میکنه ، یکی عاشق ماهی گیریه ، یکی همیشه مشکوک رفتار میکنه انگار که عضو یه فرقه خاصیه ، یا مثلا تو اسکایریم که تو هر قسمت مپش یه اتفاق رندوم داره میوفته ، یا جزئیاتی که تو نقشه میذاره ، دیروز فال اوت ۴ بازی میکردم وقتی به اسکلت های باقی مونده قبل از جنگ اتمی نگاه میکردم هر کدومشون داشتن یه کاری میکردن ، بعضیا داشتن کتاب میخوندن ، بعضیا آشپزی میکردن ، حتی دیدم دو نفر داشتن سر پول های تو یه گاوصندوق دعوا میکردن
بعید میدونم TES6 بتونه موفقیت اسکایریم رو تکرار کنه.
اسکایریم هیچ هایپ خاصی پشتش نبود و اون زمان بهترین خودش رو در سبک RPG ارائه کرد ولی حالا TES6 هم هایپ زیادی پشتشه و هم با توجه به پیشرفت های سختافزاری و انجین زنگ زده Creation کار بسیار دشواری در پیش دارد تا بتواند موفقیتی مشابهه اسکایریم رقم بزند.
امیدوارم بتسدا طرفدران کتیبه های کهن رو ناامید نکنه.
چجوری بازی ای ک نسخه قبلش متا ۹۵ بدست آورده و گوتی شده نسخه بعدش هایپی پشتش نیست ؟
من هنوز فک نمیکنم که بازی بدی بشه ، ولی در حد انتظارات شاید ظاهر نشه که برا منم فرقی نداره چون من با بازی های بتزدا خیلی حال میکنم و حتی یک بازی بد تاحالا ندیدم ازش ، ولی یه چیزی خیلی تو ذوقم زد ، اینکه بازی قراره فقط تو همرفل باشه و یه تم عربی بگیره که برا من جذاب نیست ، امیدوارم یا کل تمریل تو بازی باشه یا مپی که برای همرفل طراحی کردن خیلی بزرگ باشه
اگر میخواین کل تمریل رو بازی کنین بتون پیشنهاد میدم سمت الدر اسکرول انلاین برین، بازی نسبتا خوبیه.
همرفل هم بهترین جاییه که میتونن برن، با توجه به اینکه مورویند، سیرودیل و اسکایریم رو قبلا کاوش کردیم، میمونه های راک و همرفل که همرفل گزینه جذابتریه. دوم اینکه تم همرفل لزوما فقط عربی نیست و ردگاردها ترکیبی از فرهنگ ژاپنی، ایرانی و عربی ان. قراره جالب باشه.
به نظر من میرفتن سمت سامرست آیلز خیلی باحالتر میشد ، یه تم الفی و زیبا میگرفت بازی ، بقیه جاها گزینه های خوبی نیستن به غیر از این دوتا ، اگه بشه که بتونیم اوبلیویون رو هم کاوش کنیم که عالی میشه
نکته اینجاست گفته شده که بتسدا از رفتن به جایی که چندین نژاد مختلف انسانی پیدا نشن تا حد مممکن خودداری میکنه . بنابراین بلک مارش، السور، سامرست (سامرست یه جزیرهاست و تقریبا بیشتر ساکنینش های الفن) دوری میکنه. ولنوود هم وود الفا زیاد ادم راه نمیدن.
میمونه های راک و همرفل، بین هر نسخه ۱۰ سال وقت بزاریم تا ۲۰ دیگه سرزمینی جز اینا نمیبینی. مگر با دی ال سی.
نکته خوبی بود ، اگه تو یه دی ال سی یه بخش هایی از های راک رو بیارن تو بازی خیلی خوب میشه مثل دی ال سی دراگون بورن تو اسکایریم که میریم به ماروویند
خود سازندههای اسکایریم هم نمیتونن اون موفقیت رو تکرار کنن اون بازی تکرار نمیشه دیگه دوست گرامی.
چون بازی های الان خیلی پیشرفت کردن به احتمال زیاد نمیتونه انتظارات رو براورده کنه و از زمان خودش جلوتر باشه اون زمان اسکاریم خیلی از زمان خودش جلوتر بود که به همینچین موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد
انتظارات رو پایین بیاریم و لذت ببریم
اسکایریم بازی فوق العاده ای بنظر میرسه و مشخصه جهان غنی داره( به تازگی برا ps4 گرفتمش) ولی متاسفانه یه ضعف بزرگ و تو ذوق زننده که داره سیستم مبارزشه که خیلی قدیمی و منسوخ شدس. ای کاش تو این بخش عملکرد بهتری میداشت.
اره متاسفانه سیستم مبارزات ضعیفی داره. مخصوصا اگر حالت سوم شخص بازی کنین. تنها قسمت خوب مبارزاتش تیر و کمانشه
برو پیش مبارز ها آموزش ببین حرکات جدید بهت میده بهتر میشه
بله دیگه وقتی میای بازی fable رو وک میکنی بازی starfield رو با کلی هایپ کاذب میدی تحویل جامعه گیمر همین میشه متاسفانه مارکتینگ این نسل و نسل قبلیه مایکروسافت برعکس سونی خیلی ضعیف ظاهر داره میشه با هایپهای کاذب گند زدن به بازیا.
خیلی دوست دارم بدونم اگه بتسدا الان مستقل بود کامنتا چه شکلی بود (بگذریم که وضعیت کل استودیو ها بدترم میشد با تصمیمات زنیمکس)
در جریانی قدمت این ایپی چقدره ؟
بخدا دنیا فقط به سونی و مایکرو تقسیم نشده :/
به شخصه بعید میدونم هف لایف ۳/ ویچر ۴/ gta vi و … هم در سطح انتظارات ظاهر بشن و مشکل اصلی خود همین سطح انتظارات طرفداراست
زیاد ربطی به یه گیم خاص نداره وقتی هایپ زیادی پشت یه دنباله هست احتمالا این اتفاق میفته
اگه کسی انتظار ماورایی نداشته باشه طبیعتا ناامید هم نمیشه
در مورد TES هم مطمئنن مشکلات اساسی استارفیلد رو نداره (لودینگ/اکسپلوریشن و …) چون مپ بازی n تا سیاره نیست و یکپارچست
ازین بابت خیال من یکی که راحته و نگرانی اصلی میزان پیشرفت گیمپلی و داستان و کوئست هاست که باید منتظر موند
این بازی تو نسل ۸ معرفی شد اگه از اون موقع تا الان روش کار کرده باشن و تا یکی دوسال دیگه از الان عرضه بشه مکانیکای بازی کاملا منسوخ میشه، یه زباله مثل starfield
متاسفانه به برهه ای از زمان رسیدیم که ای پی ها نمی تونن موفقیت های گذشته شون رو تکرار کنن یا حتی بهتر باشن… شما از بتل و کالاف بگیرید تا سری های بزرگ داستان محور مثل مس افکت،دراگون ایج و… اون توانایی و پتانسیل نیست که نیست! شاید خیلیا بهشون بر بخوره اما استارفیلد همون فال اوت ۴ بود با UI نسل جدید تو یه فضای متفاوت… یکی از دلایلی که دارن همه درجا میزنن اون فضای رقابتی دهه های پیش از بین رفته…وقتی دراگون ایج اورجینز عرضه شد قشنگ سبکrpg رو وارد عصر جدیدی کرد و ما دیدیم که همون اسکایریم که از نظر من هیچوقت تکراری نمیشه از اورجینز چقدر الهام گرفته بود… ولی الان همچین بازیای میشناسید؟ همین صحبت که TES جدید نمی تونه مثل قبل باشه و همه انتظارات براورده کنه یه بخش خیلی بزرگش مربوط به نشون دادن اجباری تنوع جنسیتی،گرایشی، نژادی و همچین کلیشه های مسخره ای هستش! برای اینکه بدونید به کجا رسیدیم یه مثال میزنم از بالدورز گیت ۳ که یسری از خانوم های منتقد گفته بودن شخصیت Shadowheart جذابیت های ظاهری زیاد داره و از زن سو استفاده ابزاری شده!!! به همین دلیل اصلا کل بازیو دارای صلاحیت نمره دادن نمی دونستن… با همچین فضای هچل هفی کی میتونه بازی خوب بسازه؟ چینی ها که کلا اینچیزا براشون اهمیتی نداره… تو همچین فضایی Black Myth: Wukong در میاد و تو فضای غرب The Veilguard که بیشتر شبیه سیرک فریک شو ( انسان های عجیب الخلقه) هستش تا دراگون ایج…
طرفدارها میخوان که در حد و حتی بیشتر از انتظارات واقع بشه، چون در هر صورت انتظار از این عنوان بالاست
امیدوارم این جواب بتسدا بیشتر از رو سیاست باشه تا واقعیت. بالاخره این بازی indie نیست و تو دوسال ساخته نشده شرکتی مثل مایکروسافت چندین ساله داره پشتیبانیش میکنه
نههههههه کلی آرزو داشتم💔💔😂
خوبه شجاعت داشتن حقیقت رو گفتن نه مثل تاد هاوارد