بازی Indiana Jones and the Great Circle یک دنباله معنوی برای عنوان Fate of Atlantis خواهد بود
کریگ دریک (Craig Derrick)، تهیهکننده ارشد بازی Indiana Jones and the Great Circle، طی مصاحبهای جدید پیرامون یکی از منابع الهام بازی صحبت کرد.
وقتی بحث و گفتوگو به «استفاده از هوش و ذکاوت به جای مبارزه» رسید، دریک یکی از منابع الهام بازی را عنوان اشاره و کلیک محبوب، Indiana Jones and the Fate of Atlantis، اعلام کرد. اگرچه این بدان معنا نیست که چرخۀ گیمپلی و لحظه به لحظۀ آن قرار است مشابه آن اثر کلاسیک باشد، اما دریک میگوید رویکرد آنها حول تاکید بر «استفاده از هوش به جای مبارزه» با الهام از آن اثر در بازی جدید اعمال شده است. دریک در این باره توضیح داد:
از بررسی و اکتشاف رمز و راز مرکزی و کلیدی خط اصلی داستان تا مواجهه با تلهها و موقعیتهای خطرناکی که در طول مسیر با آنها روبهرو خواهید شد، ما میخواستیم هوش و ذکاوت مخاطب به چالش کشیده شود تا این که مدام با سناریوهای مبارزاتی سرگرم باشد؛ البته مشت زدن به آدم بدها هم بسیار لذتبخش است. از جهات بسیاری، ما بازی را در ابتدا و طی بازۀ پیشتولید به عنوان ادامهای معنوی برای Indiana Jones and the Fate of Atlantis و برخی دیگر از آثار کلاسیک ماجراجویی متصور شدیم. بازی در مورد فکر کردن، اکتشاف، دنبال کردن نشانهها و گاهی اوقات شانس آوردن در مواجهه با تلهها است. همۀ اینها با لحظات اغراقآمیز و ماجراجویانۀ معروف ایندیانا جونز ترکیب شدهاند.
بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این عنوان از روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار میگیرد و در بهار ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ نیز منتشر میشود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
“ما میخواستیم هوش و ذکاوت مخاطب به چالش کشیده شود تا این که مدام با سناریوهای مبارزاتی سرگرم باشد”
امیدوارم این رویکرد بیشتر اتخاذ بشه توسط توسعه دهنده ها و کمتر به طرف بزن بکش برو جلو پیش برن.
بنظر بازی خوبی قراره بشه ولی حیفه اول شخصه اگر سوم شخص بود بیشتر لذت میبردم.
واقعا توش موندم چرا این همه dislike گرفتی چون چیز بدی اصلا نگفتی 😂
ولی ماشین گیمز کارش درسته حتما که اول شخصش هم عالیه
خب به کژوال ها بر خورده بهرحال بزن بکش برو جلو دوست دارن. هرچی باشه اون مغز باید آکبند بمونه نباید بهش فشار بیاد!
اتفاقا این رویکرد دور از خشونت خیلی خوبه و با حال هوای ایندیانا بیشتر میخوره چون رسما بغیر از نهایتاً ۲۰ دقیقه اخر توی فیلم هاش بیشترش کاوش بود البته اینکه کسی نمیتونه بیاد بگه سازنده ها نمیتونستن خوب در بیارنش هم خوبه. چون داریم راجب سازنده های ولفانشتین صحبت میکنیم
تنها نقطه ضعف این بازی عرضش برای سنیه❤️🩹
دی وان گیمپس و عشق و حال
من از بچگی عاشق فیلم های ایندیانا جونز بودم. دوست دارم این بازی رو تجربه کنم، امیدوارم حس و حال فیلم هاش رو داشته باشه
نگرانی اصلی اکثریت درباره این بازی فکر می کنم این سوال باشه که : آیا این بازی با اول شخص بودن در میاد ؟ یعنی دوربینش لذت یک ماجراجویی خفن رو حفظ می کنه ؟
وقتی به سری فیلمهای “ایندیانا جونز” از دیدگاه امروزی نگاه میکنم، متوجه میشوم که این فیلمها به شدت شعاری و سادهانگارانه هستند. در این فیلمها، آلمانیها همگی به شکل کلیشهای به عنوان افراد خونخوار، طماع و نادان به تصویر کشیده میشوند. مردم مصر، هند، خاور دور و خاورمیانه نیز به عنوان افرادی خرافاتی، نوکرمآب و خائن معرفی میشوند که ارباب چشمآبی را میپرستند، و گاهی نیز سعی میکنند از او سوءاستفاده کنند! واقعاً نمیدانم که آیا این نوع منطق کاپیتالیستی در دنیای امروز میتواند توسط نسل جوان و آگاه پذیرفته شود یا خیر.