۱۰ بازی ویدیویی با پیچش داستانی غیرمنطقی
برخی بازیهای ویدیویی از حیث پیچشهای روایی به قدری غیرمنطقی به نظر میرسند که باعث نابودی تجربه کلی بازی میشوند. در واقع، داستان این بازیها به واسطه لحظات و نقاط عطف روایی مورد بحث قرار میگیرند. در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از این بازیها میپردازیم.
پایانهای Mass Effect 3
بزرگترین نوآوری Mass Effect در صنعت بازی، ارائه عواقب و پیامدهای انتخابهای بازیکنان بود که بر رخدادهای عناوین بعدی (دنبالهها) نیز تأثیر میگذاشتند. شما میتوانید شخصیتهای محبوب را بکشید و حتی به ماموریتهایی خاص که به دنبال برخی تصمیمهای مشخص باز میشدند، دسترسی پیدا کنید. اما آن روایت شاخهای درخشان، زمانی که شپرد Crucible را فعال میکند تا ریپرها را در پایان بازی Mass Effect 3 نابود کند، از بین میرود.
بازیکنان با سه پایان مواجه میشوند که همگی تقریباً یکسان هستند. نتایج پایانها متفاوت است، اما این صحنهها همان سکانس دراماتیک را با تغییرات بسیار جزئی نشان میدهند. پایانهای Mass Effect 3 به قدری عجیب به نظر میرسند که برخی از طرفداران به خاطر آنها از تجربه مجدد بازی امتناع میکنند.
Metal Gear Solid 2
واکنش اولیه بسیاری از بازیکنان هنگام تجربه بازی Metal Gear Solid 2 بدون حضور Solid Snake با ناامیدی و سردرگمی همراه بود. Metal Gear Solid 1 موفقیت و انقلاب بزرگی را در صنعت بازی به ارمغان آورد و شخصیت Solid Snake بخش بزرگی از این فرمول محسوب میشود، اما با این حال، در نسخه دوم شاهد حضور Raiden به جای سالید اسنیک بودیم.
هر کاری که Raiden در ماموریت Big Shell Incident انجام میدهد، تقلیدی از نفوذ سالید اسنیک به جزیره Shadow Moses در بازی اول به حساب میآید. بعداً مشخص میشود که Raiden صرفاً یک آزمایش برای خلق ابرسربازی کامل است، بنابراین مأموریت او و هر آنچه انجام در طول آن انجام داده است، تنها بخشی از یک شبیهساز به شمار میآید.
Metal Gear Solid 5: Phantom Pain
بازی Metal Gear Solid 5 نمونه دیگر از یک شخصیتی را به تصویر میکشد که ردپای Big Boss را دنبال میکند، با این حال این بار فکر میکنید که در طی روند داستان در نقش Big Boss قرار دارید. سپس معلوم میشود که Venom Snake تنها یک پزشک صحرایی بوده که تحت هیپنوتیزم درمان ذهن قرار گرفته است تا شخصیت بیگ باس در او شکل بگیرد.
این اقدام به عنوان یک طعمه برای Big Boss واقعی با اسم رمز اسماعیل در طول بازی انجام میشود. طبیعتاً، متوجه شدن اینکه چیزی جز یک طعمه نبودهاید، کل تجربه MGS 5 را دگرگون میکند. در واقع بیگ باس و پاتریوتها واقعا عاشق بازی با ذهن سربازان خود هستند.
Bionic Commando 2009
داستان نیتن اسپنسر یک تراژدی پیچیده یونانی است. او از همسر تازه ازدواج کرده خود جدا میشود تا در ارتش به عنوان یک Bionic بجنگد. اشتیاق او برای دیدن دوباره همسرش، امیلی، روزهای طاقت فرسای مبارزه و به خطر انداختن جانش را تشدید میکند. هنگامی که او میفهمد که همسرش در تمام مدت به او نزدیک بوده و در بازوی بیونیک او پیوند زده شده است، لحظه شوکآوری ایجاد میشود.
ظاهراً هنگامی که نزدیکان Bionicها در تجهیزات آنها ادغام میشوند، در وضعیت بهینه عمل میکنند. در مورد اینکه پیوند Bionic چگونه عمل میکند، اطلاعات زیادی وجود ندارد. این سوال مطرح میشود که آیا امیلی هنوز هم نیتن را میشناسد؟ پایان بازی به همان اندازه گیجکننده به نظر میرسد و ممکن است برخی حتی داستان Bionic Commando را همتراز با یک B-Movie در قالب گیم قلمداد کنند.
پایان Death Stranding
بازی Death Stranding عجیبترین پایان کوجیمایی ممکن را دارد. آیا میتوانید به عباراتی که در ادامه مطالعه میکنید، معنا دهید؟ «ساحل شخصی Ka از طریق شبکۀ Chiral متصل شد و آغوش پورتر از رویداد نهایی انقراض جلوگیری کرد». در این پایان همه چیز و همه کاراکترهای بازی کاملاً بازنویسی شده و مهم نیست چقدر تلاش میکنید تا آن را درک کنید، تقریباً فهم آن غیرممکن است.
جوئل در The Last of Us Part 2
تقریباً همه مخاطبان تصور میکردند که ما الی را به عنوان یک شخصیت اصلی در قسمت دوم The Last of Us کنترل میکنیم. با این حال، هیچ چیز نمیتوانست ما را برای یک رویکرد بیرحمانه به منظور حذف جوئل از داستان آماده کند. جوئل به طور غیر مشخصی توسط یک گروه شبهنظامی متشکل از اعضای سابق فایرفلای دستگیر و توسط Abby، زنی که جوئل قبلاً تلاش میکرد او را نجات دهد، کشته میشود.
مرگ جوئل نه در اوج داستان بلکه در بخشهای ابتدایی بازی اتفاق میافتد. سکانسهای فلش بک مناسبی وجود دارد که رابطه جوئل و الی را پس از بازی اول نشان میدهد، اما عدم پیشروی و نحوه مرگ جوئل در قسمت دوم باعث شد که برخی از بازیکنان احساس کنند که به آنها خیانت شده است.
هویت Origami Killer در Heavy Rain
اسرار قتل به لحظه حساسی بستگی دارد که در آن سرانجام یک قاتل شناسایی میشود. این لحظه در نهایت به نقصی بزرگ در داستان Heavy Rain تبدیل شد. کل داستان Heavy Rain حول محور چهار شخصیت و جستوجوی آنها برای قاتل اوریگامی میچرخد. هنگامی که در پایان بازی مشخص شد اسکات شلبی به عنوان یکی از ۴ شخصیت اصلی قاتل اوریگامی است، همه تعلیقها از بین رفتند. Heavy Rain هیچ کاری برای رسیدن به این افشاگری انجام نمیدهد و اسکات را تنها یک کارآگاه خصوصی ساکت با نیت خوب برای دستگیری قاتل اوریگامی به تصویر میکشد.
Halo 4 و Halo Infinite
سری Halo پس از نسخه چهارم هرگز نتوانست جایگاه خود را پیدا کند. از زمان قربانی شدن کورتانا در پایان Halo 4، استودیوی ۳۴۳ اینداستریز اقدامات عجیبی را در مورد این شخصیت انجام داده است. کورتانا ظاهراً توسط همان فناوری Forerunner نجات پیدا میکند که او را در Halo 4 نابود کرده بود و در نهایت تبدیل به یک هوش مصنوعی متخاصم میشود که در پایان Halo 5 کهکشان را نابود کرد.
اغلب بخش داستانی Halo Infinite روی خنثی کردن اقدامات کورتانا متمرکز است، اما او کورتانای واقعی نیست. کورتانا حقیقتاً در Halo 4 قربانی شد. این هوش مصنوعی ممکن است تنها یک ساختار انگلی Forerunner با استفاده از هویت کورتانا باشد، اما هرگز آن کاراکتر محبوب قدیمی نشد. علاوه بر این، همچنان بحثهایی در مورد وضعیت کورتانا و اینکه آیا او همان The Weapon در پایان Halo Infinite است یا خیر وجود دارد. بازگشت مداوم کورتانا به داستان پس از پایان Halo 4 مانند تلاشی ساختگی برای مرتبط نگه داشتن کورتانا و این فرنچایز به نظر میرسد.
هویت شوالیه آرکام در Batman: Arkham Knight
تقریباً هر فردی که Batman Arkham Knight را تجربه میکند، هویت Arkham Knight را به عنوان شخصیت جیسون تاد یا همان رابین یا رد هود حدس میزند. بازی دائماً به هویت او اشاره میکند و به سختی از مسیر خود خارج میشود تا پیچش داستانی را شگفتانگیز کند. با این حال، نحوه قاببندی آن یک پیچش داستانی معمولی دراماتیک است. دو دوست سابق در مقابل هم قرار میگیرند و شرور فریاد میزند: «تو واقعاً چیزی نمیدانی، بروس!».
Shadow of the Colosuss
هدف این بازی از بین بردن ۱۶ کولوسی غولپیکر است و به عنوان یک بازیکن، تصور اینکه موضوع بازی به طور کلی یک هدف درست نباشد، دشوار به نظر میرسد. بازی اینطور به نظر میرسد که نجات Mono با شکست دادن کولوسیها کاری افتخارآمیز است. سپس در پایان Wander کاملاً تسخیر میشود و در نهایت توسط ارباب شمن، ایمون، محکوم میگردد.
Wander حاضر بود برای نجات Mono دست به هر کاری بزند و او را به عنوان یک شرور ترسیم کند که مایل است اهداف را با کارهای شیطانی توجیه نماید. این پایان به شما این امکان را میدهد متوجه شوید که در حال تجربه بازی نه در نقش یک قهرمان بلکه در نقش شخصیت شرور هستید و باعث میشود در مورد ماجراجویی خود احساس گناه کنید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
هر چقدر با داستان لست ۲ مشکل داشته باشم، نقطه مرگ جوئل یکی از اونا نیست، شیوه مرگش البته خیلی منطقی نیست.
پایان های مس افکت بیشتر احمقانه بودن تا غیرمنطقی و غیرمتفاوت، هر پایانی غیر از نابودی ریپرها کاملا غیرمنطقیه، مخصوصا که منطق ریپرها با ماجرای گثها و کوارینها بی معنا شده
موافقم لست ۲ هیچوقت روایت تراز ویدیو گیمی نبوده برعکس نسخه اولش، ولی اسکریپتش روی کاغذ حداقل خوبه توی یکی دو ساعت اول هم (با وجود اینکه بشخصه ۵ساعت گذشت که بتونم از گیم پلیش لذت ببرم) روایت عالیه نقطه مرگ جوئل واقعا روایت درخشانی داره مشکل اصلی روایتش از وقتی شروع میشه که توانایی توجیح اعمال من پلیرو درطول گیم پلی و با استفاده از گیم پلی درطول منطق کاتسین از دست میده و به تناقض شدید میخوره و سعی میکنه میلی که گیم پلی پلیرو بهش سوق میده رو با کاتسین که از جهت دیگه ایه خنثی کنه که خب مدیوم گیمه و باید میل قبول کردن اتفاقات کاتسینو تو طی مدت گیم پلی برام بسازید نه اینکه چشم بسته بخواید بهم دیکته کنیدش مثال مثبتشو با بازی اول میزنم ما تو طول گیم پلی با الی همراهیم و باهاش وقت میگذرونیم جونش برامون مهمه و جروی از مکانیزم گیمه در نتیجه وقتی کاتسین میگه جون الی برای جول مهمه این ناخودآگاه برای ما ثبت شده پس کاتسین به راحتی قبول میشه توسط پلیر، این یک روایت قدرتمند ویدیوگیمیه که متاسفانه لست ۲ ندارتش پیچش داستانی و کاتسینا اصلا درخدمت گیم پلی نیستند مگرنه اسکریپت یا همون چیزی که رو کاغذ نویسنده ها نوشتند واقعا قویه که خب متاسفانه روایت قدرت نشون دادنشو نداره
بایونیک کماندو گیم خالص
هر چقدر از بدی داستان و سناریو و ست پیس ها و همه چی داستان لست دو بد بگم کم گفتم.
حقیقتا خودش هنره این مقدار بو بودن توی داستان و روایت داستان.
حقیقتا گند زد دراخمن به پتانسیل لست و اون انیمیشن های نرم و روون لست دو
حیفِ لقب نویسندهی کنار اسمتون.
چرا؟ هر کی لست دو دوست نداره ادم بدست؟
حرف این نیست این بازی از هر نظر مخصوصا داستان بالاس وکشته شدن جوئل منطقی این حرف شما اشتباه ……آدم بد چی هرکس نظرشو میگه ایشونم نظرشو گفته حرف واقعی اینه این بازی از هر نظر حرف ندارن مخصوصا داستان ..
مشکل من این نیست
مشکل اینه طرف گفته حیف اسم نویسنده که روته خب چرا اخه
شما خودت با احترام مخالفت کردی دمتم گرم ولی من زیاد میبینمتا به داستان لست دو انتقاد میکنی میپرن بهت که اره بازی بلد نیستی و حیف تو که گیمری و فلان
خب چرا اخه؟ ۹ میلیارد نفریم با ۹ میلیارد سلیقه متفاوت کی گفته همه لست اف اس رو باید دوس داشته باشن؟
من بازی مورد علاقم دووم اترناله زیادم به خودم گفتن خیلی با بازیش حال نمیکنن (بیشتر به این خاطر که سخته) خب الان من بپرم بهشون بگم بازی بلد نیستی یا نوبی؟ خیر خب دوس نداره زوری که نیست
من قبول دارم که بعضی از انتقاد ها به بازی تنده ولی خیلیاشون فقط به داستان گیر میدن وگرنه من خودم ندیدم کسی به گرافیک و صداگذاری عالی یا گیم پلی خوب بازی گیر بده.
دقیقا نباید تند حرف زد بالا رو نگاه نه لایک زدم بطرف نه دیسلایک یعنی تایید میکنم نویسنده اشتباه داره میگه داستان لست دو مشکل داره ولی چون تند گفته واین خوب نیس لایکم نزدم…. لست آف اس واقعا دوست داشتنی مخصوصا دوش البته هر کی سلیقه ای داره بنظرم لست جز بهترین بازیهایی که تا حالا تاریخ صنعت گیمینگ به خودش دیده ولایق متا ۹۶از ۷۶نقدواون جوایزهاست که تعلق بهش گرفت ببازی تو الان تمومش کنی زیر یکسال نشده باز میل داری تجربش کنی داستانش هم بهترین تا دلت بخواد بازی دیدم من لست رو از همه بیشتر دوست داشتم……
اتفاقا پایان بندی مشکل داره
یک چپتر قبل از پایان بازی ، الی رو میبینیم که داره کنار دینا خوش و خرم زندگی میکنه ولی بخاطر مرگ جوئل و انتقام نگرفتن همش در عذابه ، واسه همین میره دنبال ابی که انتقام بگیره
بعد یهو اون پایان بازی اتفاق میفته و ابی رو ول میکنه
نفهمیدم ، انتقام گرفتن خوبه یا نه ؟ …
اتفاقا منطقیه بازی وشما دقت نکردی چرا ولکرد کرد ابی رو انتقام نگرفت حتی حرفها دینا هم قانع نکرد….حس عذاب وجدان بخاطر جوئل حرفها تاثیر گذارتامیودر اخر حرفها جوئل چشم در چشم آبی وگذشتن ….داستان کاملا منطقی
آها بعد از کشتن هزار تا آدم و کنار گذاشتن اخلاق یهو آدم شد 😂 با یه فلش بک انتقامو گذاشت کنار، منطقیه 🤣
فن بوی بخور دیسلایک نوش جونت…
کاراکتر X پدرش به فجیع ترین شکل مرده است.
جناب/سرکار خانم X مقدمات انتقام را با هزار بدبختی فراهم کرده (قتل ده ها یا صدها دشمن و از دست دادن انگشت خود در لحظۀ آخر و …) و یک ضربه تا انتقام فاصله دارد.
وی در هنگام وارد آوردن ضربه نهایی، ناگهان تصویر پدرش (Father Figure خود) در مظلومانه ترین شکل ممکن به یاد میآورد و در ذهنش نقش بسته میشود.
پاسخ چیست؟
الف) به خاطر نقش بستن تصویر مظلومانه پدرش در ذهن، بیشتر ترغیب به انتقام میشود
ب) به خاطر نقش بستن تصویر مظلومانه پدرش در ذهن، بیشتر ترغیب به بخشش میشود
یه پیشنهاد دیگه هم دارم، اونم فکر کردن به اینه که در عصبانی ترین حالت ممکن منطقیه انسانها انتقام رو به ثمر بشونن یا ناگهان ببخشن. این همه انسان که زندانن بخاطر عصبانیت. وقتی یه سناریو انقدر دور از منطق میشه و با هر جزئیاتی که بازی به تصویر کشیده (مثل به تصویر کشیدن چهره مظلومانه جوئل، قطع شدن انگشتان که حرص کشتن رو باید بیشتر کنه در دنیای حقیقی و تمام بدبختی هایی که طی مسیر کشیده و حتی گذر از دینا) از منطق دورتر و دورتر میشه . دیگه اون سناریو به دل اثر نمیشینه. شاید در ۱۰۰ هزار سناریوی انتقام در طول تاریخ یک نفر الگوی الی رو طی کنه، و این احتمال پایین هست که پایان بندی رو غیرمنطقی میکنه.
به نظرم که پایانش خیلی هم خوب بود مرگ همیشه جواب کار بد ادما نیست یک:ابی خیلی راحت میتونست دینا و بچشو بکشه ولی اینکارو نکرد(که گوشه ذهن الی موند) دو: همونجور گفتم مرگ پاسخ نهایی نیست الی اخر بازی شرایط ابی رو درک کرد گرسنگی کشیدن بردگی کشیدن و دیدنش که به وحشی ترین شکل ممکن داره اعدام میشه الی همه ی اینارو درک کرد نتیجه گرفت این همه راه اومده این همه سختی کشیده ولی الکی بوده دنیا خودش جواب اعمال ابی رو داده اصلا فکر نمیکنم ابی اگه همون اول دست الی میوفتاد اینقد قرار بوده زجر بکشه :دی
و مورد سوم فلش بک: الی هم در نهایت میدونست که ابی به خاطر انتقام جوئلو کشته و اینجا حس همزاد پنداریش گل کرد که اونم یه پدر داشته و اون حرف جوئلم وقتی یادش افتاد فهمید که همه جوره هیچ کارش نمیتونه بکنه جوئل در هر صورت کار خودشو میکرد و ابی هم به دنبالش، یه چرخه انتقام و خشونت بی پایان که مقصرشم جوئله و دید که ابی واقعا حق داشته حالا هرکسی نظری داره برداشتی داره نمیگم از شما غلطه از من صحیح امیدوارم مفید بوده باشه
جناب کریمی شما وقتی برای توجیح اینکه یه چیز بده یا خوب نیست منطق رو وسط میاری، یعنی مشخصا حرف خودتو بردی زیر سوال. کاری به لست یا حتی محتوای بازی ندارم این موضوع در تمام ابعاد زندگیمون جاریه. خب اگر به منطقه که باید پرسید طبق کدوم منطقی حرف شما درسته و طبق چه منطقی اون اتفاقی که درواقع افتاده. (این حرف شما مثل این میمونی که تمام زندانیان که به خاطر قتل در زندانن آدم های منطقی ای هستند و رفتار منطقی ای از خودشون نشون دادن که تو خشم یا هر چیزی در اون بزنگاه کشتن رو انتخاب کردن، بله طبق اون مفهوم حرکته منطقی بوده ولی آیا اینجا چهره درستی از منطق به وجود میاد؟ خیر. در واقع در هر موضوعی در ارتباط با منطق این دوگانگی هست) اما اگر دنیا رو با عینک مفهومی و فلسفی نگاه کنید کاملا واضح میشه. حداقل تکلیفت با خودت یا یه موضوع مشخصه. لست ۲ این کار رو کرد. و خیلیا مثل من رو قانع کرد و طی مسیر تحول در من ایجاد کرد. برا همین بازی بزرگیه چون سطحی نیست. قابل حدس و کلیشه.
👎👎👎👎
برادر من چه سعی بیهودهای هست، اگه بشه اعضای یه کالت رو با منطق راضی کرد، کسانی که کالت وار یه اثر رو می پرستن رو هم میشه راضی کرد
مگه یه داستان باید همه رو راضی کنه؟😂 الان چون شما سردبیر یه سایتی و حرفت رو افراد نفوذ داره ، از داستان خوشت نیومده و بگی غیر منطقیه ؛ درسته و بقیه که داستان رو دوست دارند ، کشکن و تو دیوارن.اصلا داخل آدم نیستند
شما قدرت درک این موضوعو نداری ، قرار نیست که داستان لست ۲ آشغال باشه
هزار بار گفتم و برای بار هزار و یکم میگم.کسی داستان لست ۲ رو میفهمه که قدرت درک این قضیه رو داشته باشه
خلاصه نه شما قراره حرف منو قبول کنی ، نه من حرف شما رو.من هم سعی ندارم چیزی رو برای شما توجیه کنم یا بقبولونم.پس بهتره سخن رو کوتاه کنیم
ایشون نویسنده هستند.از ایشون یه انتظار دیگه میره
صحبت های ایشون به شدت بی منطقه.البته تعجبی هم نداره.وقتی سردبیر سایت یه همچین نظر به منطقی داره ، از بقیه انتظاری دیگه نمیره
👍👍👍👍👍👍👏👏👏
برای چی؟ چون رحمناروک رو درست نقد کرده!! تازه آقای کریمی حداقل ۱۰ نمره بالاتر از حقش داده.
خب نظرشو گفت هرچند تند بود
ازش انتظار میره که بیاد از لست ۲ تعریف کنه؟؟؟؟ نگران نباش از تو انتظار دیگه ای نمیره 😂
داداش جدیداً red dead و last of us شده مرجع تقلید، اینقدر گفتن گفتن گفتن که دیگه حال من به شخصه بهم میخوره از این گفتنا، این دوستمونم جزو افرادیه که مرجع تقلیدش است آف آسه برا همین تحمل انتقاد نداره
اره داداش دقیقا حزف دلمو زدی
هر جا میری اسم این دو تا بازی هست انگار تنها بازی تو دنیاست
الان الدن رینگ هم داره اضافه میشه
هرکی لست ۲ رو دوست نداره آدم بده نیست و همون یه جملهای که بالا گفتم براشون بس بود! اون آدمی که نویسنده هست حتی اگر نظر بیمنطق و مشابه ترول هم داشته باشه باید برای اون نظر بدون منطقش «دلیل» بیاره ، در غیر اون صورت اون آدم حتی ذرهای نزدیک به نویسنده هم نیست! همین :)))
اگه دلیل بیاره قبول میکنی؟
چون اکثرن نمیکنن نمونش همین پست
بیخیال.
چی بگم والا
لست ۲ آشغاله😢😍
😡😡😡👎👎👎👎👎👎👎
🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
همه میدونن یه فن بوی زیر پانزده سالگی که احتمالا نمره خوب گرفتی بابات یه سری اس برات گرفته….
ته جوابات به زباله بودن داستان لست دو چند تا ایموجی دیسلایک بود بعد به من میگه بچه😂🤣
من که چیزی تخریب نکردم اون طرفم بچست عین تو که فقط فکرش هیت بدبخت….حالا از پلتفرمت بگو اصلا داری یااینقدر بیچاره ای صرفا با دیدن گیم پلی تو یوتیوب کامنت میزاری🤣🤣🤣🤣اصلا پول داری نت بگیری یا وصلی به وایفای بابایی
کافر همه را به کیش خود پندارد 🙃 بابات برات کنسول خریده دلیل نمیشه بقیه هم باباشون براشون خریده باشه، چون روی کنسولت عقده بی جا داری دلیل نمیشه بقیه هم روی کنسولشون عقده بی جا داشته باشن 🥰 حالا بیا با دیسلایکات استدلال بیار ، هعب الان یادم اومد، تو اصلأ نمیدونی استدلال چیه 🤣 برو با لایک و دیس لایکات خوش باش 😂
پسر جان محض اطلاعت من متولد هفتادم حساب کن آیا برام بابام خریده کنسولو😕🤔😂 اما شما بااین طرز حرف وتخریب میمونی یه بچه غیر از اینه برات تهیه کردن پس لطفا حرف مفت نزن…لست دو متا ۹۶از ۷۶نقد بخور فشاررررر
حق
♥️
بچه سال باشن ؟
حیف اون دنیایی که یکی مثل تو توش جا اشغال کرده 🙃
شما خدا تشریف داری که تشخیص میدی کی باید تو دنیا جا اشغال کنه؟
❤️
با احترام من نظرم برخلاف نظر شماست لست دو ازهر لحاظ حرف نداره مخصوصا داستان…منطقی منطقی نظر شمارو درک نمیکنم….
ببخشید جناب ولی کجای مرگ جوئل نامشخص بود؟ جوئل اصلا انسان خوبی نبود. به شدت از روش های خشونت آمیز برای اعتراف گرفتن از دشمنانش استفاده میکرد. من خودم به شدت عاشق جوئلم ولی مرگ جوئل یکی از نقاط عطف در واقع گرایانه کردن داستان بازی هست. جوئل آدم های مختلفی از گروه های دیگر رو به قتل رسوند و بنابر هر دلیلی. دراکمن هم سعی کرد نشون بده که در نهایت یکی از همین مسائل گریبان گیر جوئل شد و متاسفانه باعث مرگش. دراکمن سعی کرد نشون بده که خودخواهی یک انسان میتونه کار دستش بده. جوئل تو قلب ما لست فن ها هست. ولی آدم « خوبی» نبود. لست هم داستانش خیلی با جزییات و با توجه به یکی مهم ترین پیام هاش به پایان رسید و اون هم اینکه : خشونت ، انتقام و خودخواهی در نهایت باعث آزار روح و آسیب دیدن نه فرد، بلکه تمام اطرافیانش خواهد شد. که این زوال روحی و روانی به وضوح در طول داستان و هم در الی و ابی دیده شد . چون هم ابی به خاطر خودخواهی جوئل به دنبال انتقام بود و اتش به پا کرد و هم الی به خاطر این اتش وارد چرخه خون و خونریزی و انتقام شد و آخر سر هم خودش به فنا رفت.
کاظم جون برو رو همون پستهای سولزیت کار کن برو خدا خیرت بده 🥱
فشار بخور. تنها کاری که از دستت برمیاد همینه😁😁😂
میدونم، درک یه شاهکار برای شما ها سخته.❤️
به دلیل اتفاق افتادن انتقام الی گفتی بی منطق؟ دقیقا چه بخش بی منطقی داره اون صحنه؟
داستان در مورد انتقام بود و به بهترین روش دراکمن این حسو تو بازی کن ایجاد کرد
از اون طرف تونست بازی کن رو با داستان ابی اروم کنه
بی منطق ایده شماست که فکر میکنی حس انتقام رو هوا به وجود میاد
فکر میکردم دوره کسایی که از مردن جول ایراد میگرفتن تموم شده
@emin3m
آقای کریمی کامنتتو پاک نکن دیگه.یه حرفی زدی پای حرفت بمون.داشتیم صحبت میکردیم
انتظار داری ما حرف های یه کاربر عادی اونم تو ردیت رو قبول کنیم؟؟؟
-لست ۲ که بی منطقه
-اسپایدرمن ۲ مزرخفه
-گاد رگناروک شکسته
الان شما بفرمایید کدوم خوبه؟ ما چیکار کنیم؟
عادتتون شده از بازی ها ایراد بنی اسرائیلی بگیرید و اسمشو بذارید منطق و ما که مخالف هستیم ، اسممونو بذارید بی منطق
چی گفته بود
Make sony great again
چیکار کنه؟ با سوییت بیبی قرارداد نبنده. داستان نویس های مو آبی رو از تیم های خودش حذف کنه. در ژانرهای مختلف بازی بسازه. دست از ریمسترهای دو هزاری بکشه. از سرویس محور دوری کنه تا در اوج فروش، مضحکه عام و خاص نشه. و مهم تر از همه، فن بوی های چاپلوسش دست از تملق و توجیه بردارن و هر کی به بازی های مورد علاقشون ایراد گرفت قرمز نشن از عصبانیت.
در ضمن، از کی تا حالا نمرات ۸ و ۸.۵ از ۱۰ مزخرف و شکستن؟
چقد حق گفتی
بخدا باید از این کامنت عکس گرفت به یادگار نگرداشت
این جماعت از سونی بت ساختن تصور کنین بحدی به هیچ قانع شدن ک دارن میگن خداکنه فردا شب حداقل ی بازی معرفی کنن ینی دیگ رسما سونی بیاد بگه از این به بعد فقط ریمستر ۷۰ دلاری عرضه میکنم اینا بازم میان ی توجیهی براش درست میکنن
کاش ۲ تا ایراد منطقی میگرفتین
نه این حرفای مسخره
کدومش غیر منطقی بود و به چه دلیل؟
چرا من بخش منطقی ایراد گرفتن از صحنه ای که باعث شروع داستان میشه و بازی دلیلشو توضیح میده رو نمیفهمم؟
من که تحلیل شما اصلا برام مهم نیست.نمره ای هم که شما میدی اصلا برام مهم نیست
باشه ما فنبوی ، شما منطقی.بچرخه روزگار ببینیم چی میشه
هر چی بچرخی سنت میره بالا به حرفای امروزت خنده ات میگیره. یه چیزی که برات خنده دار میشه اینه که چطور تحلیل و نمرات یکی برات مهم نیست اما سه سال بعد از اون تحلیل و نقد همچنان داری بابتش گریه و زاری میکنی.
😭😭😭😭
Lol
شرمنده.دراکمن از این نویسنده کلیشه ای ها نیست که آخرش همه چیز به خوبی و خوشی تموم شه و آدم خوب ها پیروز بشن و آدم بد ها بمیرن
لست ۲ چرت ترین داستان کل تاریخ ویدیو گیم رو داره
فقط هم اونایی که انگلیسیشون خوب نیست از این بازی خوششون میاد وگرنه تو کامیونیتی گیمرهای انگلیسی زبان اکثرا از این گیم متنفرن میتونی نقد هاشون رو تو یوتیوب ببینی که اکثرا پایین ۶ دادن به بازی
خود دراکمن هم قبلا گفته بود که پلیر ها یا عاشق the last of us 2 میشن یا از این بازی متنفر میشن
و واقعا هم میشد این موضوع رو موقع عرضه بازی مشاهده کرد که حد وسطی در نظرات پلیر ها وجود نداشت
بعضی ها شدیدا عاشق بازی شدن
و بعضی ها شدیدا متنفر شدن
ولی یه مدت که گذشت از شدت تنفر ها کاهش یافت و اکثرا بازی رو درک کردن(البته خب نظرشون کاملا مثبت هم نشد)
ولی مثل اینکه شما همچنان جز افراد شدیدا متنفر باقی موندین
ی سری از اون افرادی که از بازی متنفر هستن اصلا بازی رو تجربه هم نکردن و هیت میدن این خیلی جالبه
الان فن بوی های ایکس باکس پیداشون میشه
پیداشونم شد…..فقط باید تاسف خوردایا من سونی فن تا حالا غیر از تعریف از بازیاتون کاری کردم موندم چرا اینهمه الکی فقط دنبال این بکوبن لست آف اس دو شاهکار شاهکار
دقیقا حق باشماست کسی که تجربش نکرده وکنسول وپلتفرمش یچیز دیگس چرا باید جواب بده ونظروقتی تجربش نکرده آخه چرا حرف میزنه چون فکر تخریب …این بازی شاهکار شاهکار دوستان که فن دیگن بیاین دیسلایک بدین لست دو روزدم میگم شاهکار شاهکار
شما پلیر منطقی هستین و همیشه بی طرف صحبت کردین ولی ی مشکلی هست
یا ندیدین یا ترجیه دادین نبینین
کسی ک الان روی پیامش ریپلی کردین از اون دست افرادی ک بازی های ایکس باکس بدون اینک حتی یک دقیقه پلی بده هیت میکنه
به همراه دوستان دیگش زیر هر پستی ک اسم ایکس باکس باشه میاد و هیت میده
عجیبه ک اینطور مواقع میتونین منطق با خرج بدین
چند روز پیش ی پستی کار شد در مورد اینک ماکروسافت فروش کنسول رو میخاد توی خاورمیانه متوقف کنه
برید نگاه کنین ببینین همین دوستان چ کامنت های گذاشتن
میدونم دقت کن وقتی سردبیر داره میکوبه من هیچوقت نکردم اینکارو اما مجبورم اینجا حتی خوشمم نمیاد…..همه ریختن میکوبن سربازی که به همچی ترجیح میدم….ببینین ….وقتی نویسنده و…میکوبن بازیو باید اینشه هرچن خوشمم نمیاد
این حرف شما الان تا حدود بسیار زیادی درسته و اکثر کسایی که الان بازی رو هیت میدن در اصل هیتر سونی هستن
ولی موقع عرضه بازی نه
پلی استیشن فن هایی بودن که از بازی متنفر شدن و مطمعنا دلیل اصلیش کشته شدن جوئل بود
ولی از طرفی ایکس باکس فن هایی هم بودن(البته از نوع منطقی و بزرگسالشون)که میگفتن لست ۲ بازی شاهکاری بود و باهاش اشک ریختیم
در کل دراکمن واقعا حرف حقی زد
و خیلی هم جرعت و ریسک پذیری میخواد با وجود اینکه بدونی قراره یه سری بعد از عرضه بازی شدیدا بهت حمله کنن و هیتت بدن باز داستان خودتو ارائه بدی
نه فقط دراکمن بلکه سونی هم خیلی قابل تقدیره که بودجه عظیمی رو صرف این پروژه و این داستان ریسکی کرد
به خاطر همین هم بود که دراکمن توی یکی از مصاحبه هاش گفت:(بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند برای تضمین سود خود، به فرانچایزهای قدیمی خود پایبند بماند، اما فرهنگ کاری و فلسفه سرگرمیهای تعاملی سونی (SIE)، به ما اجازه میدهد تا ایدههای جدیدی مطرح کنیم. هنر نیاز به ریسک دارد، شما نمیتوانید به طور دقیق موفقیت یک اثر هنری را پیشبینی کنید. من از SIE به خاطر اعتمادشان به ما بسیار ممنونم.)
حالت باز یه سری ها میان این حرفشو به پروژه های ریمیک و ریمستر ربط میدن که خنده داره
بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند برای تضمین سود خود، به فرانچایزهای قدیمی خود پایبند بماند، اما فرهنگ کاری و فلسفه سرگرمیهای تعاملی سونی (SIE)
(البته فلسفه سرگرمی تعاملی سونی(SIE) در حال حاضر پایبند به اون سیاست نیست و ترجیح میده نه تنها پایبند به فرانچایز های قدیمی خودش باشه بلکه حتی حاضر نیست ازشون ای پی جدید بده و شدت پاییند بودن رو دو لول افزایش داده و ریمستر میکنه فرانچایز های قدیمی خودشو)
ای کاش این سیاست ریسک پذیری کمپانی های بزرگ از بین نمیرفت
یوبیسافت،سونی، ایکس باکس… فرقی نمیکنه همشون به نحوی دارن مارو میچاپن🚶
ریسمتر و ریمیک(به خصوص ریمستر)مخاطبانی رو هدف قرار میده که هنوز بازی اورجینال رو پلی ندادن
و میان با پرداخت همون پول زمان عرضه بازی ریمسترش رو میخرن و نسل نهمیشو پلی میدن
مثلا لست ۲ اگه سال ۲۰۲۰ قیمتش ۵۰ دلار بود ریمسترش هم ۵۰ دلاره
کسایی هم که قبلا بازی رو خریدن و دوباره هوس کردن پلی بدن با پرداخت ۱۰ دلار نسخه ریمستر رو میگیرن و نسل نهمیشو پلی میدن
به نظرم هیچ مشکلی توی این قضیه وجود نداره
ریمیک ها هم که برای بازی هایی هستن که دو نسل پیش عرضه شدن
ریمستر و ریمیک ها قرار نیست جای بازی های جدید رو بگیرن
هر چقدر که ما میریم جلو ساخت بازی ها سخت تر و زمان بر تر میشن و بودجه بسیار عظیم تری میخوان استودیو های سونی الان دارن گیم هاشون رو میسازن ولی چون انتظار مخاطب ها بالاست نیاز به زمان زیادی دارن تا بتونن گیم بی نقصی رو مطابق با انتظار مخاطب عرضه کنن
پس مجبوریم صبر کنیم
داداش بیخیال …هیجوره نمیشه گیمی ک سه سال یا اصلا هشت سال از عرضش میگذره رو ریمیک ریمستر کرد اصلا قابل توجیه نیست
نمیدونم چرا یسری از دوستان فکر میکنن هر گیمی ک ازش لذت بردن شاهکار محسوب میشه دلست آف آس پارت ۲ گیم فوقالعادهای محسوب میشه برعکس دلست آف آس ۱ واقعا لایق کلمه شاهکار بود این نظر منه و احتمال داره نظر شما فرق کنه
ازون طرف سره استارفیلد فن های مایکرو میگن شاهکار فن های سونی میگم آشغال
هردو هم زیاده روی میکنن
بیخیال شین لطفاً
اگه ی گیم رو تجربه کردین از نظرتون شاهکار بود وقتی میبینن از نظر یکی دیگه ایراد داشت نیاین الکی ده خط بحث کنید چون نه اون میتونه شمارو قانع کنه نه شما میتونی اونو قانع کنید
الان بخوام از خودم مثال بزنم من خودم فن همون ایپی هی هستم م خودت فنشی(گاد آف وار )ولی رگناراک رو صرفا از رو تعصب مثل بت نمیپرستم
یادمه وقتی اولین بار نقده آقای کریمی رو خوندم کلی بهش خندیدم و گفتم چیجوری همچین آدمی همچین شاهکاری ک همه بهش نمره بالایی دادن رو داد ۸ تا اینکه خودم تجربه کردم و ب عنوان ی طرفدار ناامید شدم ….
خلاصه وقتی میبینی نظرت یا شخص مقابل یکی نیست سعی کن الکی باهاش بحث نکنی هم اعصاب خودتون خورد شه هم اون
بشینین گیمتون رو بزنین و لذت ببرید
داداش حرفات سنده
ولی رگناروک برای من جز بهترین بازی ها بود
اما نظر شما هم محترمه
قصدم بی احترامی به هیچ شخصی نیست و از حرفم بد برداشت نشه :
داستان لست ۲ نیازمند درک بسیار بالائه.قرار نیست که همیشه بازی ها کلیشه ای باشند و آخرش آدم خوب ها پیروز باشن و آدم بد ها بمیرن
نه برادر من متاسفانه شما فقط به لوگو نگاه می کنی وگرنه ساده ترین کار اینه که به طرف مقابل بگی نه شما نمیفهمی، یه مقدار احترام متقابل پایه بحث منطقیه وگرنه شما بگی هیلو آشغاله، اون یکی هم بگه لست آشغاله، این بحث نمیشه که، میشه جدل
هر چیزی هم از کلیشه فاصله بگیره لزوما خوب نیست، کسی رو ندیدم از داستان ویچر و فاینال و نیر و دریکن گارد ایراد بگیره به خاطر خاکستری بودن همه شخصیت ها،
از داستان تمام بازیایی که گفتی ایراد گرفتن
ولی فقط لست ۲ بود که ۴.۵ ساله هنوز ازش حرف میزنن
هیچ کس توقع نداشت ناتیداگ بازی به این بزرگی بسازه
برای همین خورد تو برجک خیلیا
نه برادر من انتی داگ بعدش بازی دیگری نساخته برای همین چهار پنج سال هست که طرفداراش بحثش رو وسط می کشن و سر بحث باز میشه وگرنه لست ۲ نسبت به زمان خودش از لست ۱ نسبت به زمان خودش عقب تره
چرا از اخرین بازیای استودیو های دیگه حرف نمیزنن؟ الان چرا حرفی از رددد و سایبرپانک و بالدرز گیت ۳ نیست؟
برای بازیی که نسبت به نسخه اول افت بوده ۴ ساله دارن فشار میخورن؟
چرا درمورد نسخه اولش انقدر بحث نشد؟
شما جای غلطی هستی وگرنه تو پستای خودشون هنوز داستان و پیچش های سایبرپانک و رد دد رو دارن تحلیل می کنن، این که شما اهمیت نمی دی دلیل نمیشه که کسی اهمیت نمیده
کی گفته درباره رد دد بحث نمیشه؟؟ رد دد به اندازه کافی تو یوتیوب، اینیستا و سایتای گیمینگ و تو پستای مرتبط با خودش دربارش بحث شده و میشه. جنابعالی بیش از حد تو لست غرق شدی از اطرافت خبر نداری lol
ما همه جا تو همه سایتا تو ۴ سال اخیر فقط داریم اسم لست ۲ رو میشنویم
نه رددد نه سایبرپانک نه ویچر
هیچ کدوم هیچ خبری ازش نیست
همین گیمفا
یه مقاله نقد برای سایبرپانک گذاشت
برای لست ۲ یه بار گذاشت . یه بار اپدیت کرد . یه بارم برای یاد اوری گذاشت . الانم که …
مرد حسابی درک بالا چیه؟
کتاب ارباب حلقه هام از بعضی منتقد های ادبی نقد منفی گرفت
کتاب های ای ار مارتین نقد منفی تا دلت بخاد دارن
ینی چی ک شما از یچی بت میسازین بعد میایین میگین هرکی حال نمیکنه درکش پایینه
اصل موضوع اینک شما متعصبی و تحمل شنیدن نقد رو نداری و فهمیدن این موضوع نیازی به درک بالا نداره
خواهشا کسی که لست ۲ رو بازی نکرده ، وارد موضوع نشه.قربونت برو از کنار زمین بازیو ببین
دراگ من درست تره
الکی که اورتید ترین بازی تاریخ نشده.
حالا شما یکم اغراق کردی توی کامنتتون بنظرم، ولی درکل باهاتون موافقم. این بازی به هیچ وجه اون داستان بی نقصی که فن بیسش فکر میکننو نداره. پر از حوادث بی منطقه که ناشی از ضعف نویسندگی هستن. یه عده ازش یه غول بی شاخ و دم ساختن و هرکی هم انتقادی بکنه میریزن سرش! اگه هم به نشون دادن اثرات مخرب انتقام باشه که هر دو نسخه رد دد به شکل خیلی بهتر این موضوعو نشون دادن. خلاصه بخوام بگم بازی از نظر فنی بی نقصه، گیمپلیش فوق العادس و وایب و اتمسفر آخرالزمانی خیلی خوبی هم داره ولی داستانش بیش از حد گنده شده
حقیقتا بنظرم ردد هم زیادی گنده شده
کلا فنای لست و ردد و الدنرینگ دهنه مارو سابیدن همه جا با کوبوندن بقیه بازیا و بزور مقایسه کردنشون با همین بازی های ک ذکر کردم کاری کردن ک بقیه فنبیس ها عملا نصبت ب این گیما گارد داشته باشن
وگرنه هر سه تا گیمی کفتم واقعا زیبان ولی فنبیسش تا ازشون هیولا درست نکنه ولکن نیست
امیدوارم گیم اواردز گوتی رو بدن جی تی ای تا فناش کله ویدیو گیم رو کچل نکنن…
عالی گفتی
“هیتر کسی است که میرود به لست او اس ۲ میدهد صفر. هیتر کسی است که میگوید رفتید آشغال خریدید. هیتر کسی است که میگوید ای کاش نمرات بازی افتضاح شود تا روز انتشار کیف کنیم. هیتر یک شخص پر از نفرت است. کسی نیست که میگوید من از داستان این بازی زیاد خوشم نیامد یا اندازهی بازی اول برایم جذاب نبود. کسی نیست که میگوید به نظر من نمرهی این بازی مثلا ۹ است. هیتر نفرت خالص است و یک موجود پر از نفرت.”
_سعید آقابابایی
👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
پایان دو بازی شادو او کلوسوس و فنتوم پین واقعا منو شوکه کرد
البته داستان فنتوم پین ناتمام موند شاید در ادامه میتونستن داستان بهتری ارائه بدن ولی بعد از پایان شادو او کلوسوس واقعا حس بدی داشتم
میشه پایانشو درست برام توضیح بدی حقیقتش حال و حوصله یوتیوب نداشتم پایانش برام خیلی گنگ بود هیچی متوجه نشدم ازش 🙁
خب همونطور که احتمالا میدونی بازی ناتموم موند و بخاطر رفتن کوجیما از کونامی یه بازی ناقص منتشر کردن
اما تا اینجا پایان بازی از زمانی شروع میشه که ویروس به زبان انگلیسی وارد پایگاه میشه
(اگه یادتون باشه ویروس قبلی به یه زبان غیر از انگلیسی بود که حالا اسم زبان شو یادم نیست)
ولی اواخر بازی ویروسی که به زبان انگلیسی الوده بوده وارد پایگاه میشه و افراد پایگاه رو میکشه، اسنیک هم مجبور میشه هرکی که تو قرنطینه هست رو بکشه
اونجا میفهمن که شخصیت quiet هم الوده به این ویروس بوده و میخواسته اونا رو بکشه
میخوام از quiet حرف بکشن که اسنیک میگه اگه میخواست مارو بکشه، تا الان میکشت
حالا اینجا درست یادم نیست چه اتفاقی می افته وولی به هر حال quiet فرار میکنه و اسنیک به دنبالش میره تا اینکه نجاتش میدیم
شخصیت quiet بخاطر جراحات سنگینی که خورده بیهوش میشه و خوده شخصیت اسنیک هم توسط یه مار گزیده میشه
مجبور بودم از قسمت ویروسی شدن افراد پایگاه توضیح بدم
چون این قسمت بازی هلیکوپتر میخواد فرود بیاد ولی بخاطر طوفان شن دید کافی نداره و نیاز به تایید اسنیک داره
همونطور که گفتم ویروس الوده به زبان انگلیسی بوده به همین خاطر شخصیت quiet هیچ وقت حرف نمیزنه چون باعث می شد ویروس پخش شه و افراد پایگاه بمیرن
به هر حال در اون لحظه مجبور میشه انگلیسی حرف بزنه و اسنیک مسموم میشه و افراد پایگاه مجبور میشن پادزهر به اسنیک تزریق کنن
توضیح متن در همین قسمته
چون اسنیک بخاطر استفاده پادزهر یواش یواش یادش میاد که ایشون اصلا بیگ باس نبوده (بازی مارو اسکل کرده)
یادته اول بازی یه شخصیت ساختی بعد یهو تبدیل به اسنیک میشه؟
اونجا شخصیت مارو هیپنوتیزم کرده بودن تا باور کنه که بیگ باسه
ولی بخاطر اون پادزهر اون میفهمه که همش یه دروغ بوده تا ارتش ملی درست بشه و تا اون زمان به همه دروغ گفتن که این شخص همون بیگ باس اصلیه و داستان همینجا تموم میشه
کلا انتقام ایلای (همون پسره که از پایگاه فرار میکنه و خودشو پسر اسنیک میدونه ناتموم میمونه و داستان سایفر هم نامشخص)
بازی خوبی بود ولی کاش یه پایان ناقص نداشت
اخر بازی هم ایلای و سایکو منتیس به نیویورک میرن و مثلا قرار بوده در ادامه داستان انتقام بگیرن
احتمالا هیچ وقت متالگیر ۶ نخواهیم داشت یا اینکه کلا داستان بازی عوض میشه
مرسی از توضیحاتت دمت گرم اینقد وقت گذاشتی 💖🫀
تقریبا همش رو اشتباه گفتی
هر کسی که متال گیر ۵ رو با آگاهی از داستان نسخه های قبلی شروع میکنه میدونه اینی که باهاش بازی میکنی بیگ باس قلابی هست و اصلا اون منوی ساخت شخصیت هم بخاطر همینه که خودت شخصیتی که باهاش بازی میکنی قبل از عمل و تبدیل شدن چهره اش به بیگ باس هست رو میسازی
اصلا بازی تو همون کاتسین اولش نشون میده که شخصیتی که ساختی رو جراحی میکنن که چهرش بشه مثل بیگ باس
تو Metal Gear 2: Solid Snake که سال ۱۹۹۰ اومد مشخص میشه بیگ باس که تو نسخه اول متال گیر و بهشت بیرونی میکشی فیک و شخصی به اسم ونوم اسنیک بوده و بدل بیگ باس هست
***چون اسنیک بخاطر استفاده پادزهر یواش یواش یادش میاد که ایشون اصلا بیگ باس نبوده (بازی مارو اسکل کرده)
یادته اول بازی یه شخصیت ساختی بعد یهو تبدیل به اسنیک میشه؟
اونجا شخصیت مارو هیپنوتیزم کرده بودن تا باور کنه که بیگ باسه***
فارسی بلدی رفیق ؟
ایلای ادامه داستانش رو تو متال گیر سالید یک و چهار به ترتیب می بینی، سایفر هم همین طور
شدو آف کلوسوس واقعا بینظیره تاجایی که داستان سرایی داخل ویدیوگیم پیش میره بشخصه کارگردانی صاحب سبک تر و موفق تر از اوئدا ندیدم
هعب…
پایان بازی mortal Kombat 1 هم خیلی بد بود، تقریبا اومده بود بازی Armageddon و نسخه قبلش رو کپی پیست کردن بودن تو این یکی نسخه.
زشت نیست هیلو رو کنار این بازی های چیپ قرار دادی؟
ا.ی.ن.و … هیلو و ایکس باکس
GTA San Andreas
:\
همون خیانت؟
با هوی رین موافق نیستم
نباید تو لیست باشه
لست اف اس با جلال هم که هست شما نکنه فن سونی نیستی؟
پایان اصلی هیلو،قسمت سوم بود،هیلو ۴ واقعی الکی بود،یک داستان همینجوری و بی سر و ته بود ! حتی توضیح منطقی نداشتن که چرا کاوننت ها پس از قسمت سوم دوباره دشمن بودن،بعدا کورتانا و مستر چیف خیلی خیلی عاشق پیشه هم کردن و تهش هم دیدین چی شد که اصلا منطقی نبود !!
بتمن ارکام نایت هم خیلی تو مخیم بود،یعنی یک سال جیسون تاپ زیر دست جوکر بوده بعدا بتمن بهترین کارآگاه دنیا نتونسته پیداش کنه؟یعنی گفته اوکی جیسون دست جوکر به من چیه،یعنی زمین و زمون بهم ندوخته تا حداقل جسدش پیدا کنه؟خیلی باگ بزرگ داستانی بود 😢
“جوئل به طور غیر مشخصی توسط یک گروه شبهنظامی متشکل از اعضای سابق فایرفلای دستگیر و توسط Abby، زنی که جوئل قبلاً تلاش میکرد او را نجات دهد، کشته میشود.”
.
فکر کنم یه موضوع خیلی خیلی خیلی کوچیک رو یادتون رفت بنویسید اونم اینه که جوئل پدر ابی رو کشت 😐😐 و ابی هم بخاطر همین زد جوئلو کشت 😐😐😐
نه داداش این از نظر نویسنده منطقی نیست🗿
منطقی یعنی جول و الی دست در دست هم بدون دلیل برن ابی رو بکشن برگردن جکسون و تا ابد به خوبی و خوشی زندگی کنن 🤣
هرچی بی محتوا تر منطقی تر 👍🏼
نه ببین جول آدم خوبیه، فقط بشریت میتونست نجات پیدا کنه که جول کلا زد ترکوندش😑
داش جوئل یکی ازون شخصیت هاست که تنهایی ی لشکر طرفدار خودش میکنه. جوئل خود ابی روهم بکشه واسه کسی اهمیت نداره
یکمی هم ردد ۲ یکم ها
نه خدایی. خیلی تراژیک تموم شد.
می تونست زودتر
مرگ جوئل شوکه کننده ترین صحنه گیمینگ بود و همه دلشون پره ولی پیچش داستانی غیرمنطقی؟ کل داستان بازی داشت توضیح میداد که جوئل چرا کشته شد و هر کاری یه تاوانی داره این نیست بخاطر خودت بزنی یه بیمارستان و چندین دکتر رو بکشی و بعد بگی حاجی حاجی مکه بازی داشت میگفت هر کاری یه دلیلی داره
با Heavy Rain موافق نیستم اتفاقا یکی از خفن ترین و منطقی ترین پیچش های تاریخه. اسکات شلبی داشت به عنوان کاراگاه همه مدارک رو حذف میکرد و ازین راه برای شناسایی نشدن استفاده میکرد
بخش داستانی بلک اُپس ۳ هم از این نظر ، زبالهای بیش نبود !
با تشکر از آقای رضوی فر بابت مقاله.
برای من بدترین پیچش داستانی تو تاریخ بازیهای ویدیویی مربوط به رزیدنت اویل ۸ (Village) هست. به صورت خلاصه، آخر بازی معلوم میشه که ایتن در نسخه قبلی رزیدنت اویل توسط Mold آلوده شده بوده. چندین چیز مختلف وجود داره که رونمایی از این اتفاق رو احمقانه میکنه، ولی با اختلاف بدترین چیز درباره این Plot Twist که واقعا خجالتآوره و ندیدم هیچکس درباره اون حرف بزنه، اینه که آلوده شدن ایتن توسط Mold چیزیه توی نسخه قبلی فهمیده بودیم! اواخر رزیدنت اویل ۷ یه پرونده پیدا میکنیم که درباره مراحل مختلف آلوده شدن توسط Mold توضیح میده و بهبودیابی فوقالعاده سریع و غیرطبیعی از چیزهایی هست که تو اون پرونده جزو علائم ابتدایی آلوده شدن توسط Mold ذکر شده. دلیل اینکه چرا ایتن میتونه پای قطع شده خودش رو بذاره سر جاش و مثل روز اول به راه رفتن ادامه بده همینه و ما این رو توی همون رزیدنت اویل ۷ فهمیده بودیم! بعد رزیدنت اویل ۸ میاد و چیزی که از قبل میدونستیم رو دوباره بهمون میگه و انتظار داره تعجب کنیم!
اینکه احمقهایی که رزیدنت اویل ۸ رو ساختن اصلا نمیدونن توی بازی قبلی چه اتفاقی افتاده به کنار، حتی اگه رونمایی از آلوده شدن ایتن توسط Mold توی بازی قبلی اتفاق نیفتاده بود، این پیچش داستانی باز هم مسخره بود و با عقل جور در نمیومد!
یعنی ایتن انقدر احمقه که نمیدونه اعضای قطع شده رو نمیشه مثل لِگو گذاشت سر جاش و یه چیزی راجع به این بشر غیرعادیه؟! شاید اگه رونمایی از این پیچش داستانی توی رزیدنت اویل ۸ کمی متفاوت و برای مثال جوری بود که خود ایتن این حقیقت رو میدونسته ولی مخاطب نه، باز یکم بهتر بود؛ ولی ایتن از این رونمایی واقعا تعجب میکنه و واکنشش یه چیزی تو مایههای “نه دادا چی این غیرممکنه داری دروغ میگی من اصلا باورم نمیشه💀” هست.
یعنی BSAA بعد از رزیدنت اویل ۷ حتی نیومده از ایتن یه آزمایش ساده بگیره که بفهمه این بشر آلوده شده؟ حتی اگه این بشر یه شبانهروز با Mold سر و کله نزده بود هم، فقط یه نگاه ساده به دست این بشر که با چندتا منگنه سر جاشه کافیه که برای هر کسی، از جمله خود BSAA که ایتن رو نجات داد سوال ایجاد کنه؛ ولی نه ظاهرا.
خلاصه اینکه این پیچش داستانی به شکل خجالتآوری افتضاح بود.
اتفاقا بنظرم لست دوخیلی هم منطقی باید اون اتفاق میفتاد تا باعث بشه داستانی تاریک روایت بشه وهمچیو نشون بده عمق دوست داشتن تعصب به یه نفر مثال الی به جوئل یاتنفر الی از ابی یابرعکس فداکاری ابی نسبت به دونفر که در مسیر برخورد میکنه باهاشون…..یاالی به دینا خلاصه بنظرم اگر مرگ جوئل اتفاق نمیافتاد ماباگیمی پر از احساسات تااین حد شخصیتها روبه رو نبودیم وبااحترام به نویسنده برخلاف دید ایشون میگم منطقی بود مرگ جوئل چون هرکی جای ابی بود همین میکرد واین باعث شد همچین از احساسات شخصیتها به تصویر کشیده شه حس انتقام فدا کاری گذشت…..
داستان بازی چنتا مشکل بزرگ داشت،
اول این بود که ابی می دونست پدرش داشت چی کار می کرد و بنابراین قائدتا می دونست که هر کسی جون بقیه رو برای اهدافش می گیره، در نهایت جونش رو به خاطر اهداف بقیه از دست میده
دوم اینکه بازی برخلاف نسخه قبل فنون بیهوشی رو نداره و تنها راه جلوی روی بازیکن کشتاره، در حالی که داستان تلاش داره شما رو به خاطر ادامه چرخه نفرت سرزنش کنه، وقتی که گزینه دیگری نداشتی
سوم وقتی این همه کشتار توسط الی انجام شده، دیگه بخشیدن ابی چه اهمیتی تو قطع چرخه نفرت داره؟ بقیه کسایی که کشته شدن یه مشت گوشت بودن که پدر و مادر و فرزند و خانواده و دوست نداشتن؟ نزدیکان اونا دنبال انتقام نمیرن چون الی انتقام خودش رو نگرفته؟
چهارم تو یه دنیای خشن و بی رحم، واقعا جایی برای درس اخلاقه؟ در تمام مکاتب اخلاق جون خود آدم و نزدیکانش مقدم به جون افراد ناشناس هست و جلوگیری از ظلم جلوی چشمت مهمتر از احتمال پیشگیری از یه جرم دیگه است
شما چرا اینو نمیگی همین حس انتقام وحس دوست داشتن یا دراخرگذشت از جان انسانی…. درس بزرگی واین بازی پیامهای بزرگی میتونه بده به گیمر که یکیش گذشت و فداکاری دراخر کار … و اینکه خود ابی هم کم نکشت ولی آخر نگاه الی به چشمان آبی ودرس گذشت کم چیزی نبود ….کلا مانمیتونیم بازی که صدرصد از بهترین وشاهکارترین بازیها صنعت گیم چه از نظر داستان تاریک چه گیم پلی چه گرافیک بصری وواقع گرایانه باکاتسین های شاهکارو غافلگیر کننده ایراد بگیریم….
شما این حس ها رو حس می کنی ولی کمابیش سطحی، چون بازی بهت انتخاب دیگری نمی ده، بیشتر شبیه یه فیلم تا یه بازی واقعی
نگاه کن انیمیشن خارق العاده و کارگردانی خوب، حفره های داستانی رو نمی پوشونه، و نگاه کن دوست عزیز اینکه شما بازی رو در حد پرستش دوست داشته باشی باعث نمیشه ایراداتش محو بشه، صرفا برای شما به چشم نمیاد و این اصلا بد نیست مثالش همون گیم پلی که مثال زدین، گیم پلی بازی نه گانپلی درخشانی داره نه مخفی کاری متفاوتی ولی به دل شما نشسته برای شما این کافیه برای یکی دیگه نیست، لازم جنگ راه بندازیم
ببخشید گانپلی و گیم پلی درخشان نیستن ؟ اگه پلی داده باشین متوجه میشین که گانپلی بازی چقدر واقع گرایانه هست و خشونت و فیزیک خون و تکه گوشت انسان در هنگام انفجار ، محل برخورد گلوله ها، فیزیک اجسام هنگام برخورد و انفجار، شکست شیشه ها ، فیزیک طناب، امواج آب ، صحبت انمی ها هنگام مخفی کاری و وقتی میخوان بهم بگن که شما کجا قایم شدی ، اخم کردن و چهره کارکتر هنگام شلیک گلوله از فاصله خیلی نزدیک به سر، … همگی در سطح خیلی بالا طراحی شدن تا یه گانپلی و گیم پلی « واقع گرایانه» ( درخشان که گفتین معنا و تعبیر متفاوتی داره) رو ارائه بدن.
اونی که شما میگی گرافیکه نه گانپلی، فیزیک بازی تا وقتی فرقی در گیم پلی ایجاد نکنه یه بخش از گیم پلی به حساب نمیاد.
موقع مخفی کاری هم هوش مصنوعی در حد یه بازی مخفی کاری واقعی نیست
دوست عزیز هوش مصنوعی انمی ها واقعا در سطح بالایی هست. به شخصه گیمی ندیدم که تو هوش مصنوعی انمی ها بالاتر از لست قرار داشته باشه. اگه کامل پلی داده باشید واقعا متوجه میشید که هوش مصنوعی انمی ها خیلی در سطح بالایی قرار داره. گیم پلی بازی حاوی یک سیستم کرفتینگ هست که اگه بازی رو در حالت گراندد پلی بدید متوجه میشید که این سیستم چقدر درست و به موقع کار میکنه. همین طور گان پلی بازی سعی کرده که به شما حس بقا رو القا کنه که قدر یه گلوله رو بدونید .همچنین از یه گیم اکشن ادونچر توقع میره که راه های مختلفی رو برای عبور از مراحل ارائه بده که لست ۲ در این زمینه هم درخشان واقع شده . شما گاهی وقتها میبینی مثلا نایف کردن واقعا جواب نیست و ساعت ها در یک نقطه درگیر میشی. ولی اگه روشت رو تغییر بدید مثلا از یک مین استفاده کنید یا گاهی وقتها حتی صرفا فرار کنید، جواب میده. من به شخصه گیمی پلی اصلا اصلا اصلا نقطه ضعفش نمیدونم و تنها نقد وارد بر این بازی بحث لگبت هست و یکسری حفره های داستانی کم. چراکه گیم پلی این بازی تا حد خیلی زیادی « واقع گرایانه » هست.( میگم این هم تا حد زیادی به سلیقه ربط داره)
گیم پلی بازی ضعیف نیست، حتی خوب هم هست از نظر من، ولی تو هیچ زمینه ای از گیم پلی اون حالت برتر بودن رو نداره که برای مثال گانپلی Doom داره یا مخفی کاری MGS داره،
گیم پلیش خوبه ولی اون بی نقصی که دوستمون K اعتقاد داره، نیست
دقیقا بازی برای همین تنها راه کشتن جلوی پات میزاره که در آخر به یک نتیجه گیری کلی برسه بازی به یه شخصیت سیاه نیاز داره و نه یه شخصیت خاکستری ؛ شخصیتی که برای رسیدن به هدفش دست به کشتن هر کسی که سد راهش هست بزنه
یادت باشه هیچوقت برای این که اشتباهی مرتکب میشی لازم نیست رو اشتباهت پای فشاری کنی و متوقفش نکنی ! دقیقا چرخه نفرت وقتی به پایان میرسه و اون فرد به آرامش میرسه که پای بخشش وسط باشه وگرنه اون چرخه هیچوقت به پایان نمیرسید حتی با کشته شدن ابی
درس اخلاق ؟ عزیزم الی برای آرامش روانی خودش دست به قتل دیگه ای نزد ! فکر میکنی مثلا خانواده مقتول برا این به قاتل رضایت میدن چون میخان کار اخلاقی کنن ؟ نه دقیقا برای به آرامش رسیدن خودشون این کارو میکنن
با کمال احترام چیزی که خوب هست ؛ خوب هست دیگه از یه جایی به بعد بحث سلیقه پیش نمیاد بحث کج سلیقگی پیش میاد و فکر میکنم برای شما اتفاق افتاده
همین قدر که شخصیت الی رو یه شخصیت سیاه توصیف می کنین، نشون دهنده درک عمیق شما از داستان هست، لزومی به ادامه این بحث نمی بینم، ولی فقط یه چیز رو بذار بهت نصیحت کنم، اونم اینه که دنیا پر از کارایی هست که هم درستن هم غلط و بدترین نوع تصمیم گیری جا زدن بعد از گذشتن از نقطه عدم بازگشته
شخصیتی که بالفطره سیاه نبود و بعد مرگ جوئل سیاه شد و دست آخر به حالت عادی برگشت
بله کسی که بعد این که فهمید یک زن حامله رو کشته هنوز تشنه انتقام بود و برای مرگ یک نفر خیلی هارو قربانی کرد اگر سیاه نیست پس چیه !
واقعا لازم نمیبینم باهات بحث کنم مخصوصا قسمتی که گفتی حتی اگه کار غلطی رو شروع کردی باید تمومش کنی
به قول تئوری اسب مرده هر وقت فهمیدی اسبت مرد ازش همون موقع پیاده شو هیچوقت دیر نیست لازم نیست وانمود کنی هنوز زندس
موفق باشی
عزیز خاکستریه الی، از اول تا آخر لست ۲ خاکستریه، تو نسخه اول که اصلا سفیده یه تک نقطه روشن تو دریای تاریکی که واسه همینه که جوئل حاضر میشه بقای نسل بشر رو به خاطرش به خطر بندازه. چون الی بیشتر از صرفا مقاومت به قارچه، الی یه آدم بود تو نسخه اول نه یه ابزار پیشبرد داستان.
گفتم دوست من، شاید هنوز تجربه کافی نداری ولی تو دنیا خیلی وقتا مرز دقیقی بین غلط و درست نداریم، سال ۷ پزشکی به خودت میای میبینی استعداد نویسندگی خوبی داری، بهتر از استعدادت تو پزشکی، انصراف میدی یا مدرک رو می گیری؟ گاهی اوقات اسبت نمرده فقط خسته است می تونی ازش پیاده بشی و بقیه راه رو بدوی، می تونی هم بهش استراحت بدی و بقیه راه رو باهاش بری
۱- چون میدونست پس نباید از قاتل تنها کسی که تو اون دنیا داره انتقام بگیره؟ کسی که باباشو به خاطر دختری که هیچ ارتباطی باهاش نداشته کشته
۲- فنون بیهوشی؟ جول همرو خفه میکرد
بیهوشی نداشتیم
۳- بخشیدن ابی برای یاد دادن درس بود
این که انتقام یه چرخه بی هدفه و هیچ ارامشی توش نیست
وقتی الی به ارامش رسید که تونست جول رو ببخشه
۴- تو این دنیای بی رحم یه داستان روایت میشه که توش به جای بی معنی بودن و به خوبی و خوشی تموم شدن یه درسی رو به مخاطب میده
دث استرندینگ که کلا تو پیچش داستانی تو یه لول دیگه بود و رسما طرف زبان خوبی هم داسته باشه و پای گیم بشینه رسما باز هم اوایل گیم مغز طرف شوت میشه.
سلطان جاست گاز🤣.منطقی ترین گیم تاریخ با اختلاف
ممکنه خیلیا مخالف باشن ولی Heavy Rain رو دوست نداشتم مخصوصا با پایان بندی احمقانش
هوی رین آره اما بیوند برام حرف نداشت…
دوتا پایان داره یکی که خودکشی میکنه یکی دیگه همچی گل بلبله: d
پایان متال گیر ۲ جزو بهترین و تاثیر گذار ترین پایان های ویدئو گیم کسی هم که بهش بگه غیر منطقی توانایی درک شو نداشته.
به نظرم مردگان متحرک (بازیش) هم خیلی پیچیده بود، یجا یکی میمرد فردا میومد میگفت شما منو ول کردین منم دهنتونو سرویس میکنم ولی بازم خیلی قشنگ بود
هویت جیسون تاد رو به شدت موافقم، اما فقط اون نبود بتمن کلی ضعف سناریوی داشت در کنار این. مثلا مواردی مثل مرگ باربارا گوردون(اوراکل) بسیار غیر طبیعی بود، یا شلیک گوردون به بتمن و… کلا ضعف داستانی زیادی داشت این بازی و خیلی کلیشه ای بود. نبود Paul Dini که نویسنده نسخه اول و دوم با داستان و پیچیدگی فوق العاده بود. معلوم شد هر چقدر که sefton hill و ian ball تو کارگردانی خوبن اما توی داستان واقعا خوب نیستن. من وقتی بازی کردم اولین بار کاملا متوجه شدم چی تو کله ی نویسنده میگذره و میخاد چی بگه اما توی روایت داستان خیلی سطح پایین کار کردن میتونستن روایت بهتری در نظر بگیرن برای اتفاقات. تنها نکات مثبت داستانی دیالوگ ها و روایت های رد و بدل شده بین جوکر و بتمن بود بنظرم.
یکبار برای همیشه! تنها پایانی که توش شپرد زنده می مونه و پایان خوب حساب میشه Destruction هست در صورتی که شما ۷۸۰۰ War Assets جمع کرده باشید تو نسخه لجندری ادیشن و ۳۱۰۰ تو نسخه ۲۰۱۲… اما از جای که دوستانی که بازی کردن اکثرا تو دیوار تشریف داشتن بدون در نظر گرفتن پوینت ها بازیو تموم کردن و همه رو آباد کردن و میان میگن بازی بد بوده پایانش! نه عزیز دلم نحوه بازی کردن شما بد بوده… درباره ۲ پایان دیگه هم مثل Control که خواسته Illusive Man بود یا Synthesis که تکامل تمدن های ارگانیک بود بحث و حرف زیاده! اما باتوجه به پرده پایانی پایان Destruction وقتی پوینت های لازم گرفته باشید stargazer به بچه ای که کنارش هست میگه: با اینکه خیلی دیر شده اما یه داستان دیگه برات از شپرد میگم! باتوجه به تیزری که تو روز N7 از لیارا منتشر شد که زره شپرد رو با همون لوگو N7 پیدا کرد یعنی همون پایان Destruction کنان شده و شپرد زنده اس یا برمیگرده هرجور که شده…حالا ما هی اینو میگم باز سال دیگه یکی میاد میگه پایان مس افکت ۳ فلان بود بهمان بود….
با حرف های نویسنده تا لگبت دو موافق بودم ولی وقتی اسم شادو رو آورد فهمیدیم که نمیفهمه.
لگبت ۲❌
عامل فشار خوردن تو ✅
ساکت
لگبت ۲❌
عامل فشار خوردن تو ✅ (ایندفعه با صدای کم تر البته )
با لحن همونی که می دونی بود: d
💪💪💪💪👏👏👏👏👏
لگبت ۲ 😂 داشتی تا اون موقع لذت میبری ولی بعدش فشار😥
چند سالی هست افتخار دارم عضو گیمفا باشم
و تقریبا مطمین هستم با اختلاف بدترین مقاله ای بود که تو این سایت عرضه شده !
غرض ورزی و ضعف درک کردن داستان موج میزنه
کامنت حق مخصوصا درمورد لست دو…..
شاید خیلیا هم نظر نباشن با من
من داستان فرانچایز دووم رو خیلی دنبال کردم و دیدم و خوندم
اسپویل
اونجایی که فهمیدم وگا ، FATHER هستش و جایی که با دارک لرد مواجه شدم و دیدم که دقیقا شبیه اسلیر هستش واقعا جا خوردم.
البته داستان دووم یه پیچیدگی های عجیبی داره توی بعضی قسمت هاش
لست ۲ فاجعه بود مرگ مضخرف جوئل و پایان بندی آشغالش
ناظر سطحی:( از تو بعیده که فن آنچارتد باشی)
فن آنچارتدم به شدت اما دلیل نمیشه کمی و کاستی های سونی و لست حتی خود آنچارتد رو نگم . من صرفا یه گیمرم که آنچارتد خیلی دوست داره دلیل بر سونی فن بودنم یا مایکرو فن بودنم نیست
پارت ۱ صرفا داستان ساده تر ، عامه پسند تری نسبت به پارت ۲ داشت ، وگرنه لزوما بهتر نبود
(خودم پارت ۲ رو بهتر میدونم)
The Last of Us Part 2 خدا ساخته! این شاهکار قرن دو دسته بد خواه داره … دسته اول موافق و عاشق Last 1 هستند ولی همش از last 2 انتقاد میکنن چرا ؟ چون از لحاظ اعتقادی به لست ۲ گیر دادن که مثلاً بازی خوب نیس بخاطر اینه که Last 2 یکم فمنیسمی هستش و توش گرایش هایی داره ! منم با عقلیت فمنیسم مخالفم و این حیوانات رو جز انسان ها نمیدونم ولی باعث نمیشه که یکی از شاهکارهای تاریخ The Last of Us Part 2 بازی خوبی نیست هیچ وقت یه بازی رو از رو اعتقادات و احساسات قضاوت نکنید .
و دسته دوم که کلاً مخالف و بد خواه بازی The Last of Us هستند و این تعداد 🐄🐑 اصلأ جز انسان ها حساب نمیشن 🙂
پایان بندی آشغاله عملا کل داستان رو نقض کرد . کلی قتل انجام دادیم برسیم سر مار بعدش چی قبول کن داستانش فاجعه بود
در آخر که نتونستم ابی رو بکشم یکم ناراحت شدم ولی باعث نمیشه از بهترین شاهکار تاریخ بشریت خورده بگیرم!
وقتی این گیم The Last of Us Part IIسال ۲۰۲۰ رو PS4 کبیر منتشر شد هیچ بازی نتونست باهاش رقابت کنه حتی بهترین های PC ! گرافیک بازی خدا گیم پلی خدا و فقط داستان آخرش دوس نداشتم
دادش چرا جوک میگی ؟ لست ۲ صرفا بزای خوبی بود . کجای داستانش جذاب بود ؟ تو چه فاکتوری بهتره بود ردد ۲ ۲۰۱۸ که در حد لست ۲ ساخت ۲۰۲۰ بود نمی دونم چرا بعضی ها کورکورانه لست ۲ رو بزرگش می کنند
برادر داری اشتباه میکنی است دو از هر لحاظ بهترین شاید باور نکنی ۲۷ساله تقریبا از سال ۷۶هرچی بگی نسل به نسل زدم اما چیزی در حد لست دو ندیدم
ببین بحث سلیقه اس . من واقعا خوشم نیومد اصلا با دانش حال نکردم البته از حق نگذریم گرافیک و مکانیک های بازی خوب بود ولی داستان خیلی ضعیف تر از نسخه ۱ بود
چی بگم باش هرجور دوست داری اما برامن حرف نداشت
منم خیلی با این شاهکار تاریخ حال کردم و فقط بخاطر Last 3 و گاد و Bloodborne 2 میرم PS5 میخرم البته در آینده
♥️♥️🌹 انشاالله
نظر و سلیقه شخصی شما فکت محسوب نمیشه دوست عزیز
و نویسنده تو آخه از گیم چه درک فهمی داری ؟ Halo من از Xbox 360 پلی کردم شاهکار تاریخ Xbox 🥇
اما عدم پیشروی و نحوه مرگ جوئل در قسمت دوم باعث شد که برخی از بازیکنان احساس کنند که به آنها خیانت شده است.
اینو من خیلی قبول ندارم اینکه خیانت شده رفیقم میخواست بازی رو بخره خیلیم مشتاق بود گفتم ببین رو جوئل خیلی حساب باز نکن دیگه وقتی هم رو پوستر هم تو اوپنر هم تو تریلر فوکوس رو الی معلوم جوئل به فنا میره از تریلر بازی مشخص بازی خیلی رو جوئل نباید حساب کرد من بازی رو پلی ندادم ولی میدونستم جوئلی در کار نیست میمونه نحوه مرگش که قبول دارم باید یکم بهتر از بازی حذف میشد باید با بهونه مناسب تری حذفش میکردن
همم…