بازی Indiana Jones and the Great Circle راه حلی برای مشکل راهنماییهای بیموقع God of War Ragnarok پیدا کرده است
شخصیتهای اصلی که بیش از حد صحبت و راهنمایی میکنند، اخیراً در بازیهای ویدیویی مدرن زیاد دیده میشوند. از میان بزرگترین آنها میتوان Horizon: Forbidden West و God of War Ragnarok را مثال زد که در اولی باید صحبتهای پروتاگونیست حول پیدا کردن مسیر صحیح و در دومی دیالوگهای همراهان کریتوس در حل پازلها را میبایست تحمل کنید.
به نظر میرسد که تیم سازندۀ Indiana Jones and the Great Circle راه حلی پیدا کرده و آن هم «دوربین عکسبرداری» ایندیانا است. جرک گوستافسون، کارگردان بازی، در گفتوگویی با مجلۀ Edge، حول این موضوع گفت:
به لطف آن [دوربین]، توانستیم بدون ترس، پازلهایی با درجۀ سختی «متوسط» تا «سخت» را در بازی قرار دهیم، که یکی از ویژگیهای مورد علاقۀ من در بازی است. ما این ترس را نداشتیم که مخاطبین در پازلها سردرگم شوند و نتوانند پیش بروند، نیاز نبود پازلها را سادهسازی کنیم.
رویکرد Machine Games اجازه میدهد که هر زمان پلیر نیاز به راهنمایی داشت، از آن استفاده کند. البته، دوربین ایندیانا فراتر از یک سیستم راهنما است و در عین حال، پلیر را به اکتشاف و جستوجو در محیط ترغیب میکند. جنس اندرسن، کارگردان بخش طراحی بازی، در این باره توضیح داد:
با ثبت تصاویر، امتیاز «ماجراجویی» به دست میآورید که اجازه میدهد کاراکتر خود را آپگرید کنید. شما دفترچه یادداشت خود را با اطلاعات مختلف پُر میکنید. به همین دلیل، این یک روش معنادارِ اکتشاف به حساب میآید. من عاشق این ایده هستم، زیرا شما به جای نگاه کردن به «نشانگرها»، به دنیای اثر نگاه میکنید.
دوربین ایندیانا، یک ابزار بر محور آزادی عمل پلیر است. بازیبازان تصمیم میگیرند که چه زمانی آن را بیرون بیاورند، عکسبرداری کرده و در مورد دنیای اطراف خود اطلاعات کسب کنند. اندرسن در ادامه گفت:
این رویکرد کمک میکند تا چشمانداز ایندیانا به پلیر انتقال پیدا کند. هر بار که تصویری را ثبت میکنید، ایندیانا در مورد آن نظر میدهد. این روشی برای تزریق شخصیت و هویت به بازی و خلق یک لحن منحصر به فرد برای آن است.
بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این عنوان از روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار میگیرد و در بهار ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ نیز منتشر میشود.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
امیدوارم بازی بتونه سورپرایزمون کنه
این نسل یک بازی ماجرجویی ناب کم داره
امیدوارم این حرفا طبل تو خالی نباشن و واقعا بتونن به بهترین شکل ممکن بازیو آماده کنن
چه خفن
آخرین باری که یه بازی با این سبک و با این پروداکشن ساخته شده بود رو یادم نمیاد
امیدوارم بازی خوبی بشه
الوی تو فوربیدن وست چقدر پرحرف و نچسب بود
۱۰ ثانیه یکجا وایمیستادی میگفت باید حرکت کنم
چهار تا سخره با رنگ زرد میدیدی میگفت باید ازش بالا برم
یکی از دلایلی که خیلی سراغ تجربهاش نمیرن همین شخصیت اصلیش هست
به لطف آن [دوربین]، توانستیم بدون ترس، پازلهایی با درجۀ سختی «متوسط» تا «سخت» را در بازی قرار دهیم،
.
بدون ترس!
واقعا این نسل Z گند زده به همه چیز. خدانکنه یه ذره یه بازی یکم سخت یا پیچیده بشه نازش شروع میشه و شروع میکنن به غر زدن بدبخت توسعه دهنده ها جرات ندارن یکم بازی رو سخت کنن.
اصلا بزرگترین مشکل من در بازی ها آسون بودنشون هست
دیگه بعضی از اثار بی دلیل آسون هستن من حتی از جی تی ای و رد دد هم شاکی ام که چرا چنین شاهکاری نباید درجه سختی داشته باشه به هرکیم میگی یاد گرفتن بدون استدلال میگن راکستار حتما یه چیزی میدونم و به تجربه گیم پلی آسیب میرنه
بازی ای که آسون باشه و بدون پازل برای من ارزشی نداره
بازی هایی مثله سایبرپانک ، هورایزن و گاد رو من روی درجه سختی بالا میبرم جلو و هرچقدرم بمیرم اشکال نداره و این بخشی از لذت اثار ویدیویی هست و یه زمانی واقعا مهم بود ولی الان دارن بهش بی اهمیت میشن و هی آسون تر میکنن که مبادا کسی یه ذره ناراحت بشه از بازی زده بشه
واقعا دم فرام سافتور گرم
اگه قرار باشه همینجوری چشم بسته دکمه بزنیم خب چرا داریم گیم بازی میکنیم؟ خودمون رو گول زدیم؟
اتفاقا اینکه یک بازی درجه سختی نداشته باشه خوبه ولی باید بازی سخت باشه و مجبور باشی برای پیشروی تلاش کنی.
منکه اصلا میگم درجه سختی نداشته باشه و کلا بازی سخت طراحی بشه یه چیزی مثله اویل ۴ که درجه سختی استانداردی داشت
اما چون بچه های اینجا جبهه میگیرن دیگه نگفتم کلا نباشه
بالانس سختی در ویدیو گیم کار بسیار سختیه که قدیم به نحوه احسنت انجام میدادن ولی الان نه
هرچند الان هم چندین استودیو این کار به درستی انجام میدهن ولی باز هم تعدادشون کم هستن نسبت به قدیم
بالانس سختی بازیها خیلی ها فکر میکنن کار راحتیه ولی الان میفهم که فرام سافت یا سایر استودیوها چقدر به نحوه احسنت بازیهاشون بالانس میکنن
خیلی ها استودیو های ویدیو گیم اصل لذت ویدو گیم که سختی هستش فراموش کردن چسبیدن به ساده سازی بازیها برای خیلی از بازیکنان که نه حوصله بازی دارن نه حوصله سختی
ماجرای ساخت این بازی هم واقعا جالب و در عین حال عجیبه :
تاد هاوارد از یه استودیوی دیگه ، ایده بازی رو میاره برای اینا ، بعد میگه من تو ذهنم اینه و شمااز نظر من بهترین استودیو برای ساخت این ایده من هستند پس شروع کنید به ساختن 😎
😐 خوب این کاریه که کارگردان ها انجام میدن دیگه
بعد کله زنی مکس یه جورایی زیر دست تاد هستن
عالیه داش کارشون درسته
🔥💚👏
سابقه های قبلی کارگردان های بازی چیا بوده؟