برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا

برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است

امین رحیمی
۱۳:۲۲ ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا

Unreal Engine 5 در حال حاضر در صنعت بازی مشهور است. کسانی که قصد ساخت بازی‌های AAA را دارند، اغلب از همین موتور بازی‌سازی استفاده می‌کنند، چرا که برای خلق جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه گزینه مناسبی تلقی می‌شود. با این حال، Unreal Engine 5 پلتفرم ساده‌ای نیست و به راحتی نمی‌توان آن را مدیریت کرد. در زمان عرضه، بسیاری گمان می‌کردند روند توسعۀ بازی‌ها آسان‌تر می‌شود، ولی حالا طرفداران به این نتیجه رسیده‌اند که جدیدترین نسخۀ Unreal Engine کل فرایند را سخت‌تر کرده است.

در NerGAF، کاربری با نام RetroGamingUK طی یک نظرسنجی پرسید که آیا Unreal Engine 5 به کاهش زمان و هزینۀ توسعه کمک کرده است یا خیر. نظر اکثریت شرکت‌کنندگان منفی بود.

Epic در زمان معرفی موتور بازی‌سازی مذکور اعلام کرده بود که این فناوری هزینه و زمان توسعه را کاهش می‌دهد. با توجه به نتایج، می‌بینیم که هزینه و زمان بیشتری برای ساخت بازی‌ها لازم است. پیش از این، طرفداران اشاره کرده بودند که هیچ محصولی با Unreal Engine 5 تولید نشده است که اشکالات آن را توجیه کند. برای مثال، اگرچه Hellblade 2 بازی بسیار زیبایی است، اما نمی‌تواند عملکرد نامرغوب Unreal Engine 5 را توجیه کند.

طرفداران همچنین خاطر نشان کردند که فناوری‌هایی چون Lumen، Nanite و Metahuman در حد انتظار ظاهر نشده‌اند. به عقیدۀ آن‌ها، چنین فناوری‌هایی آنچنان روی کنسول‌های فعلی و PC مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و حتی موجب کاهش زمان توسعه نیز نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد Unreal Engine 5 نتوانسته مشکلات موتور بازی‌سازی قبلی را برطرف کند و بازی‌ها همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. حتی اگر بتوان گفت که این موتور بازی‌سازی در طول زمان پتانسیل خود را نمایش می‌دهد، ولی با نتایج فعلی، می‌توان این طور برداشت کرد که آینده سخت‌تری در انتظار بازی‌ها و توسعه‌دهندگان خواهد بود.

ollieMt_seniorKINGSLEYBehzad zargaryred-eyed Banished KnightAMIR WAZOWSKIDARKSIRENیه گیمر سادهMORTEZA.MS𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠ammar_iraqilul-book𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥boy gamerDota2آقای پر مشکل ( در انتضار بولی 2 )ARSHIAAAAAEOحاج کریتوسFunDarkmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا
برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ichi گفت:

    بله شما ابر کامپیوتر هم داشته باشید باز نمی‌تونید از شر استاتر های بازیای آنریل نجات پیدا کنید ولی خوب تو نسخه ۵.۳ خیلی بهترش کرده هرچند آنریل اون چیزی که باید میشد هیچوقت نشد

    Mt_seniorKINGSLEYMegaAMIR WAZOWSKIیه گیمر سادهollieIchilul-bookZabi
  • Ali.B گفت:

    به نظرم این داستان دو دلیل داره که اولیش کم کاری سازنده ها و تمایل به عرضه پیش از موعد و ناقص بازی هاست به دلایل اقتصادیه
    و دومیش موفقیت فورتنایت هست و سیر شدن شکم اپیک و جهش میلیارد دلاری ارزشش که باعث عدم تمرکز این شرکت یا به نوعی کم کاری اون در زمینه موتور بازی سازیش شده

    nobodyMotinGame center adminMt_seniorBehzad zargaryAMIR WAZOWSKIیه گیمر سادهollieNoob.aManimore
  • بلک میث و هل بلید که خیلی خوب عمل کردند
    باید استاکر و ویچر و سایبر پانک بعدی و بازی های دیگه که با این موتور کار می‌کنند رو ببینیم .

    Game center adminAmir(PC & PS4)AMIR WAZOWSKIیه گیمر سادهollieIchi∞lul-bookBehzaadاپوزیسیون گیمفاmore
    • bbb103 گفت:

      نه حتی بلک همراه مشکلاتی بود که از سمت استدیو نبودن بلکه از انجین بودن
      بحث راجب ue خیلی مفصله ولی مشکل هاش به شدت زیادن (اینم بگم که ue هر نسخه به همین شکله و از طریق فیکس هایی که استدیو ها واسش میکنن درست میشه در کل اپیک یک بیس قوی میسازه ولی نیاز به همکاری داره واسه رفع مشکل و این روند نرماله )

      Game center adminAMIR WAZOWSKIMotinollieA0seyed0A
    • هر انجینی بدبختی های خودشو داره،ولی با این حال شرکتی که بتونه از حداکثر این انجین استفاده کنه و بازیش رو خوب پولیش کنه برای اون شرکت باید دست زد۰🥳🥳🥳🥳🥳👏👏👏👏👏

      AMIR WAZOWSKISAMIAPEXred-eyed Banished KnightManiاپوزیسیون گیمفاA0seyed0ADota2ARSHIAAAAObi wanMotinmore
  • Hammer_V8 گفت:

    والا من در مورد wrc جدید که ea خراب کرد بازی رو همین موضوع رو تو مطرح کردم کسی باور نمیکنه
    واقعا کیفیت بافت ها در بازی خیلی داغونه

    ollie
  • OMEGA گفت:

    راست میگند.ولی خب الان ۳ تا بازی شاهکار دادند بیرون.۳تا!اون انتظاری که مردم از انریل انجین داشتند حداقل ۵_۶ تا شاهکار بود نه ۳ ۴ تا!واقعا استودیو های بزرگ دارند نابود میشند چندتا تا استودیوی کوچک دارند شاهکار میدند.

    ollieOMEGA
  • aria900 گفت:

    بزگترین مشکل این موتور بیش از حد سنگین بودنش برای این نسل از کنسول ها و گرافیک های این نسله

    OMEGAیه گیمر سادهollieManiIchiاپوزیسیون گیمفا
  • Motin گفت:

    تا حدی درسته ، بازیا هزینه توسعشون کمتر میشه ولی به چه قیمت؟
    هرکسی سمت این انجین می‌ره باید بلد باشه باهاش کار کنه وگرنه نتیجه جالبی ازش استخراج نمیشه
    به عنوان مثال استودیو گیم ساینس به عنوان یه استودیو تازه کار با ووکانگ یه شاهکار خلق کرد ولی مشکلات فنی کم نداشت
    از اونطرف هل‌بلید بود که از نظر بصری عملکرد عالی داشت ولی (طبق گفته دوستان) روی کنسول یه سری افت فریم ها داره که عادین بنظرم…
    چندتا بازی دیگه هم قراره با این موتور ساخته بشن و ظاهر قابل قبولی داشتن ، باید نتیجه کار هم ببینیم

    یه گیمر سادهollieاپوزیسیون گیمفا
  • Reza گفت:

    دوتا انجین هستن که قدرت واقعی این نسل رو از نظر گرافیک و فیزیک و بُعد فنی نشون میدن. یکی انجین راکستار یکی هم انجین ناتی داگ. آنریل انجین جلو این دوتا باید بره بوق بزنه

    SdarudiKINGSLEYAMIR WAZOWSKIDARKSIRENSAMIAPEX𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠(Ehsan (Oled c4ollie∞lul-bookmore
    • sattarzadeh گفت:

      شاید unreal داخل بازی های نقش آفرینی و بازی های غیر خطی کارنامه خوبی نداشته باشه اما موتور بازیسازی ناتی داگ با اینکه حداقل از نظر گرافیک چشم نواز هست می تونه از پس نقش آفرینی بر بیاید؟
      همین الانش استالکر و اوود با انریل هستن

      lul-bookمحمدحسیناپوزیسیون گیمفاA0seyed0ADota2Motinسروش یاکوزاحاج کریتوسFunDarkBatman Arkham knightmore
      • Reyam- گفت:

        شما از کجا میدونی؟ بذارید اول یه بازی RPG با موتور ناتی داگ ساخته بشه بعد قضاوت کنید
        ناتی داگ درحال حاضر یکی از بهترین موتور های بازیسازی رو داره

        ALNO𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠ollie∞silent-man(Metro edition)Rhaenyraاپوزیسیون گیمفاA0seyed0ADota2حاج کریتوسmore
        • FunDark گفت:

          بازی RPG نمیتونه با موتور فعلی ناتی داگ ساخته بشه!
          مثل اینکه هیچی از موتور های اختصاصی و قابلیت ها و دلایل ساختشون نمیدونی
          کد هایی که داخل یک موتور نوشته میشه بر اساس اهداف تیم توسعه هست و نمیتونه سبک های مختلف رو پوشش بده.

          Behzad zargaryAMIR WAZOWSKIollieRhaenyraReyam-اپوزیسیون گیمفاA0seyed0AMax22Motinحاج کریتوس
          • Reyam- گفت:

            دوست عزیز با ساخت هربازی با موتور های بازیسازی ، قابلیت هایی به اون موتور اضافه میشه و موتور بازیسازی پیشرفت میکنه و میشه براساس اونها بازی ای جدید درست کرد که تابحال نشده بوده
            برای مثال : یه بازی تنیس بود(اسمشو یادم رفته).راکستار با ساخت اون بازی تونست بخش فیزیک موتور ریج رو درست کنه.با مکس پین تونست بخش شوتینگ ریج رو به حد عالی برسونه و و و و
            هیچ موتوری از اول کامل نیست و با ساخت بازی های مخلتف ، اون موتور رو تقویت و بخش های جدیدی بهش اضافه میکنن.اینطور که مشخصه شما چیزی از این قضیه نمیدونی.یه سری آدم هم الکی میان لایکت میکنن

            FunDarkRezaAmscTom
            • FunDark گفت:

              الان حرف هایی که زدی چه ربطی به کامنت من داشت؟ منظورت از کامنتی که دادی رو نمی‌فهمم.
              دوباره از نو یک بار دیگه کامنتم رو بخون شاید متوجه حرفم شدی.
              الان تو میگی موتور فعلی ناتی داگ آزادی عملی به اندازه Unreal engine داره؟
              در آینده اگه یک بازی RPG با موتور ناتی داگ ساخته بشه از همین الان نیاز به چندین سال کد نویسی داره شاید کد هایی رو بتونن از قبل استفاده کنن و یا بروزرسانی کنن اما تغییر زیادی در کلیات فرض ایجاد نمیکنه.
              (اینطور که مشخصه شما چیزی از این قضیه نمیدونی.یه سری آدم هم الکی میان لایکت میکنن)
              مثل اینکه چشمتون هم نابیناست یک نگاه به اول کامنتم بنداز (بازی RPG نمیتونه با موتور “فعلی” ناتی داگ ساخته بشه!) الان می خوای بهت درس فارسی بدم یعنی حتی معنی کلمه “فعلی” رو نمیدونی؟
              بعضی وقتها جواب دادن به آدم هایی مثل شما چیزی جز هدر کردن وقت آدم نیست.

        • sattarzadeh گفت:

          البته در این که داخل بازی های ماجراجویی موتور ناتی داگ فوق العاده هست شکی نیست

          AmscKILLER OF GODS
      • FunDark گفت:

        unreal engine یک موتور اختصاصی نیست و باید از قابلیت های مختلف پشتیبانی کنه تا بتونه توسعه دهندگان مختلف رو جذب کنه ولی موتور های اختصاصی با اهداف و کد های مشخص ساخته میشن و نیازی هم به ساپورت سبک ها و کد های مختلف ندارن

        AMIR WAZOWSKIsattarzadehMotinollieAQUARIUSIchiاپوزیسیون گیمفا
    • Reyam- گفت:

      آنریل انجین ۵ یکی از غیر بهینه ترین موتور های بازیسازیه

      ollieIchi∞Rhaenyraاپوزیسیون گیمفاA0seyed0Aحاج کریتوسZČ/øffLongtailTommore
    • MR147 گفت:

      از نظر گرافیک که آنریل خوب عمل کرده 😑

      اپوزیسیون گیمفاA0seyed0AHELLO.BROTHERSحاج کریتوسVahidکفتر گیمینگKدکتره گیمفا
    • مال راکستارو قبول دارم ولی ناتی داگ نه.،

      KINGSLEYTomKILLER OF GODSاپوزیسیون گیمفاA0seyed0ADota2حاج کریتوسRoyalknightAshixZČ/øffmore
      • Reza گفت:

        لست ۲ از نظر فنی یه بازی میشه گفت تقریبا بی نقص بود. این خودش کیفیت موتور ناتی داگو نشون میده. لاقل توی سبکی که خود ناتی داگ بیشتر توش بازی میسازه ( اکشن ادونچر سوم شخص) که خودشو ثابت کرده. موتور راکستار هم از زمان خودش سالها جلوتره

        KINGSLEYیه گیمر سادهollieA0seyed0AHELLO.BROTHERSBatman Arkham knightTomحاج کریتوسAshixThunderDoommore
        • AVALON گفت:

          وقتی داریم یک موتور بازی سازی رو با متور های دیگه مقایسه میکنیم باید گزینه‌های زیادی رو در نظر گرفت نه فقط گرافیک رو باید دید توی چه ژانر هایی چه سطح کیفی رو نمایش میزاره از دید من بهترین موتور اختصاصی مال کپ کامه موون انجین واقعا توی زمینه‌های مختلف تونسته سطح کیفیت مناسبی رو به نمایش بزاره

          Maniاپوزیسیون گیمفا
          • Reyam- گفت:

            موتور ناتی داگ از نظر گرافیک ، فیزیک ، شوتینگ ، دنیا سازی ، کارکرد NPC ، پورت کد های برنامه نویسی یکی از بهترین هاست.
            اثبات این حرفم هم بازی لست ۲ هست

            ollieAmscRezaTom
            • AVALON گفت:

              اوکی توی ژانر اکشن ادونچر موتور خوبیه اما ایا میتونی باهاش یه بازی فایتینگ بسازی؟

              • Reyam- گفت:

                دوست عزیز.هیچ موتور بازیسازی ای از ابتدا کامل نبوده.به اون موتور بازیسازی کد نویسی های جدیدی انجام میدن تا بتونن بخش هایی رو به موتور بازیسازیشون اضافه کنن یا ارتقا بدهند.اگر کد نویسی های لازمش انجام بشه ، میتونه هر بازی ای بسازه ولی باید کدنویسی هاش انجام بشه
                مثالی که توی کامنت های قبلی رو گفتم دوباره میگم : موتور ریج از همون اول که به این کیفیت نبوده.با کد نویسی های انجام شده و ارتقا ها به اینجا رسیده که الان غول موتور بازیسازی ئه:
                -شوتینگ ریج رو با بازی مکس پین درست کردند
                -سیستم رانندگی موتور ریج رو با بازی Midnight club درست کردند
                -فیزیک موتور ریج رو با بازی Table tennis درست کردند
                و…

                • AVALON گفت:

                  عشق داداش کی گفته صرفا با کد نویسی میشه یه موتور رو برای یک ژآنر متفاوت بهینه کرد اگه انقدر اسون بود دیگه شرکتی میلیون ها دلار هزینه نمیکنه برای انجین جدید یا بتسدا انقدر با انجینش به مشکل نمیخورد یا چرا باید ولو از متور سورس ۲ رونمایی کنه یه استودیو انجینش رو بر پایه هدف گزاری شرکت میسازه و وقتی تکمیل شد فکر نکن راحت بشه تغییرش داد فقط میشه ارتقاش داد اونم در همون اهداف قبلی اگه همون استودیو بخواد انجینش رو برای یه ژانر متفاوت بهینه کنه کلی باید است های جدید اضافه کنه در اون شرایط یک موتور جدید بسازی بهتره که میشه همون کاری که کپکام با انجین خودش کرد از نو باز سازیش کرد و ما داریم شرایط حال رو میگیم و من با توجه به دانشی که الان دارم میگم بهترین انجین مال کپ کامه چون در چندین ژانر سطح کیفیه مناسبی رو نشون داده

                  𝐎𝐥𝐝 𝐆𝐚𝐦𝐞𝐫
      • Tom گفت:

        دوستان اسم ناتیداگو نیارین یه سریا فشاری میشن

        ollieAmsc∞Reyam-
    • ریج واقعا بهترینه
      شاید انریل از نظر تکسچر و شیدر خوب باشه ولی با این حال حتی به موتور قبلی راک استار که باهاش رد دد ۲ ساختن نمی رسه
      از نظر فیزیک….جلوه های بصری….
      بی نظیره

      ollieA0seyed0AHELLO.BROTHERSحاج کریتوسOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)KReza
    • HT گفت:

      شکی در خوب بودن انجین مورد استفاده راکستار و ناتی داگ نیست اما این که میگی تو هم چیز اینها بهترین مورد قبول نیست …
      بهترین انجین از لحاظ گرافیک (تنها گرافیک نه مورد های دیگه)
      انجین مورد استفاده سازنده های کرایسیس ( کرای انجین هستش )
      حیف که خیلی وقته استفاده ای ازش نشده

      Reza
    • داداش رسما رد انجین سی دی رو بردی زیر سوال تا ۱۰ سال دیگه انجین ناتی داگ و راکستار نمیتونن گرافیکی مثل و مانند سایبر بیرون بدن.از اون طرف درسته انجین در حد توانش عمل نکرده ولی یه هلبلید معذرت که داری انجین راکستار و ناتی رو باهاش مقایسه میکنی.در کل من خودم بین همشون ریج رو دوس دارم از نظر کلی

      K
      • Reza گفت:

        فقط گرافیک که ملاک نیست، گرافیک، فیزیک؛ سطح جزئیات، هوش مصنوعی، مکانیسم های گیمپلی و… واقعا یه بازی کوچیک مثل هلبلید براتون شده ملاک؟؟ ( اشتباه نشه، هلبلید بازی درجه یکیه، منظورم از کوچیک از نظر اندازه و جهانِ بازی بود). موتور راکستار به این دلیل خفنه که بازیای جهان باز خیلی عظیم که تو تمام جهات( فیزیک، انیمیشن ها، سطح جزئیات، گرافیک، هوش مصنوعی،گیمپلی و گان پلی، پولیش و بهینه بودن) تو بالاترین سطح ممکن قرار دارن باهاش ساخته میشن. درضمن اینکه میگی تا ده سال دیگه نمیتونن گرافیکی مثل سایبر بدن بیرون، این حرفت فقط تا قبل از اومدن gta 6 و tlou 3 درسته.

        K
        • باهاتون موافقم ولی من سی دی رو از نظر گرافیک گفتم.همونطور که در آخر هم گفتم ریخ بهترینه ولی ری انجین کپکام هم میتونه باشه چون واقعا بهینه طلبه و واقعا کم ایراد داره.و اینکه درسته چیزی که گذاشت هلبلید خودشو تو گرافیگ نشون بده خطی بودنش بود.در کل باهاتون موافقم

          Reza
  • تا اینجا که هرچی دیدیم چشم نواز بود. stellar blade با اون گرافیک مشتی با آنریل ۴ ساخته شده بود.

    یه گیمر سادهollieA0seyed0Aحاج کریتوسKDaniel Wayne
  • The boss گفت:

    آنریل تا نسخه سوم بشدت مضخرف بود و تم رنگ غالبش مشکی و قرمز بود.نسخه چهارم قابل قبول بود ولی نسخه پنجم بازم سنگین ظاهر شده

    K
  • K گفت:

    اونطرفدارا اشتباه میکنن سطح گرافیکی آنریل انجین ۵حرف نداره نمونه بارز بازی هلبلید دو حقیقتش چن ساعت کنار دوستم زدمش تا حالا همچین گرافیکی ندیده بودم ….

    یه گیمر سادهollieMegaاپوزیسیون گیمفاA0seyed0AMotinحاج کریتوس
  • almatra گفت:

    مشکل آنریل ۵ اینه که انجین سنگینیه. خیلی حجمش زیاده و برای همین نمیتونه بازی ها رو بهینه در بیاره. قطعا خوبیای خودش رو داره، ولی به نظرم نسبت به انجین ۴ که همزمان هم گرافیک خوبی میداد و هم به مراتب بهینه تر بود عقب تره.
    به نظرم خدای انجین الان فقط دسیماست. به قول دوستم تنها ابداع سونی که واقعا دست زدن داره دسیماست. من جاش بودم حتی برای ثرد پارتی ها هم میدادن ازش استفاده کنن. هم بهینه است، هم مناسب پلی فایوه، هم گرافیک و فیزیک تمیزی میده.

    حاج کریتوسKILLER OF GODS
  • ThunderDoom گفت:

    طرفداران درست میگویند
    مخصوصا بهینه سازی ها رو پیسی که اصلا خوب نبوده

    یه گیمر سادهollieAAACEحاج کریتوس
  • به کل ۳ موتور بازیسازی بودن که منِ مخاطب رو حیرت زده کردن :

    ۱ – رِیج – راکستار
    ۲ – دسیما – گوریلا گیمز
    ۳ – ناتی‌داگ انجین

    ollieAmscKILLER OF GODS
  • خود سازندگان نظر بدهن بهتره تا کسانی که هیچ سر رشته ایی تو این زمینه ندارند

    ollieKA0seyed0AAbolfazl
  • Jimijeyson گفت:

    تا الان که همچین بد نبوده هرچند پیش نیاز های سخت افزاری به شدت بالا رفته

    MotinollieKAbolfazl
  • Abolfazl گفت:

    گرافیک بازی های دیگه بخوان در حد وکانگ هل بلید باشه عالیه تعدادشان خیلی کمه ولی با این حال مهم گیم پلی بازی هستش خیلی از بازی ها هستن گرافیک ب اندازه هل بلید وکانگ نیستش ولی خسته نمیشم از بازی کردن تا اتفاقی بیفته بخوام برم وگرنه از بازی در نمیشم

  • Sina_32 گفت:

    همش بخاطر وجود کنسول xbox series s👍👍

  • خداییش اون دمو ماتریکس قابلیت ها لومن نورپردازی و نانیت سیستم ذرات تاریزترین جزییات صخره ها ساختمان ها سنگها کجا الان کجا اینهمه بازی اومد چقدر تونست نشون بده همه فرت پرت پروژه جدید داریم انریل۵ میاد بیرون هیچ بهترین استودیو که بلده با انریل کار کنه کوالیشن هست که باید دید چه میکنه ولی با توجه به هلبلید دو که چشم نوازترین بازی انریل ۵ بود باز مشکلات بافت صخره ها با تاخیر تازه رو سیستم حتی رو کمترین تنظیمات داشت یعنی هنوز نانیت نیاز به کار داره این مشکل رو کارتهای گرافیکی بالا هم مشهود بود. ولی انجین دسیما گوریلا که دو سال پیش بهترین انجین شناخته شد جایزه برد انجین کپکام و در بازی های جهان باز راکستار واقعا بی نظیر هستن دسیما و انجین کپکام خدایی کیفیت بصری بی نظیری دارن انیمیشنها جزییات صورت کاراکتر محیط اطراف صدا بهینه سازی رو کمترین سخت افزارها عملکرد عالی داره کوجیما خودش گفته بود سخت گیر بود رو انجین دث استرندینگ با مارک سرنی همه سخت افزارها و گیم انجین ها استودیو هارو تست کرده بودن دیدن هیچکدوم مثل دسیما با کیفیت نبود.کوجیما سخت گیر

    K
  • KINGSLEY گفت:

    معنی unreal engine:
    گرافیک و دیگر هیچ

  • TekkenGod گفت:

    من ده ساله دارم از آنریل انجین مینالم کسی قبول نمیکنه.
    بزرگترین مشکلش هم نورپردازیشه.

  • mahdirh گفت:

    بله دیگه وقتی میای از شرکت اصلی خالق اصلی شکایت می‌کنی و خالق چنین انجینی رو ازش می‌گیری می‌دی به اپیک گیمز همین می‌شه. مقصر بیشتر سمت اپیک گیمزه تا مایکروسافت البته مایکروسافت هم توی روند نزولی آنریل مقصره باز به خصوص چه توی نسخه ۴ این انجین چه ۵.

  • آنریل انجین بیشتر توی زمینه گرافیک و تکسچر خوبه اما خیلی الکی سیستم مورد نیاز رو بالا می‌بره
    بیشتر بازی های که باهاش ساختن اصلا بهینه خوبی نشدن
    خیلی از دنباله بازی ها یا استودیو ها بخاطر این انجین نابود شدن و افتضاح شدن

  • Iman گفت:

    کاش موتور CryEngine توسعه میدادند. وقتی تونست تو اون زمان بازی مثل کرایسیس بیرون بده با اون کیفیت فرض کن الآن اگه توسعه پیدا کرده بود چه میشد

برخی طرفداران اعتقاد دارند آنریل انجین ۵ در حد انتظارات عمل نکرده است - گیمفا