Concord بزرگترین شکست سونی در سالهای اخیر؛ چه بر سر این بازی آمد؟
سونی و استودیوی Firewalk سرورهای بازی شوتر اول شخص چندنفره Concord را با گذشت تنها دو هفته از انتشار آن خاموش کردند و بازیکنان دیگر قادر به خرید این بازی از فروشگاهها نیستند.
بازی Concord حدود دو هفته قبل در دسترس گیمرها قرار گرفت و با استقبال ضعیفی مواجه شد. طبق گزارشها، تنها ۲۵,۰۰۰ نسخه از این بازی به فروش رفته و با ۴۳ نقد، میانگین نمرات ۶۲ را در متاکریتیک کسب کرده است. پس از انتشار بازی، اطلاعاتی در مورد مدت زمان ساخت و تعداد پلیرهای همزمان آن در استیم منتشر شد. توسعه این اثر حدود ۸ سال به طول انجامیده و شمار بازیکنان همزمان آن هنگام عرضه در استیم تنها ۷۰۰ نفر بوده است. انتظار میرفت که با نقشه راه و اضافه شدن محتوای جدید وضعیت بازی بهبود یابد، اما استودیوی Firewalk سرورهای آن را خاموش و بازی را از فروشگاهها حذف کرد.
استودیوی سازنده پول افرادی را که Concord را بر روی پلی استیشن ۵ و PC خریداری کردهاند، به طور کامل برگرداند. اما چه عواملی منجر شد تا سونی و Firewalk تصمیم به توقف فروش بازی و خاموش کردن سرورها بگیرند؟ رایان الیس، کارگردان بازی، در بیانیه اخیر خود اظهار داشت برخی از جنبههای بازی و عرضه اولیه آنطور که انتظار داشتند انجام نشد. او همچنین اشاره کرد که پس از آفلاین شدن بازی، تیم توسعه گزینههایی را بررسی میکند و شامل مواردی میشود که دسترسی بهتری به بازیکنان ارائه دهد.
در چند سال اخیر شاهد عرضه پر مشکل بسیاری از بازیهای مطرح بودیم. Cyberpunk 2077 مدتی پس از انتشار به دلیل مشکلات متعدد از فروشگاه پلی استیشن خارج شد و بازیکنانی که این بازی را خریداری کرده بودند، پول خود را پس گرفتند. علاوه بر این، میتوان به بازی Anthem و وعدههای تو خالی سازندگان برای محتوای پس از عرضه آن اشاره نمود که پس از عدم موفقیت بازی Mass Effect: Andromeda، شهرت استودیوی بایوور را بیش از قبل لکهدار کرد.
بازی Marvel’s Avengers و شکستهای آن، ضررهای بزرگی را به اسکوئر انیکس وارد کرد و در سال گذشته از ویترین فروشگاهها حذف شد. از دیگر عناوین شکست خورده سرویس محور در یک سال اخیر به بازیهای Suicide Squad: Kill the Justice League و Skull and Bones اشاره کرد.
با این حال، هیچگاه سابقه نداشته است که سرورهای یک بازی چندنفره سرویس محور با بودجه بالا تنها دو هفته پس از انتشار خاموش شوند و پول افراد خریدار به آنها بازگردانده شود. Concord بدون شک بزرگترین شکست پلی استیشن در سالهای اخیر است. این یکی دیگر از اتهامات مربوط به مدل سرویس محور در یک سال است که هیچ کمبودی در آن وجود ندارد.
در حالی که این احتمال وجود دارد که وضعیت فعلی موقتی باشد، اما در حال حاضر هیچ زمان مشخصی برای بازگشت بازی وجود ندارد. بررسی گزینهها میتواند به معنای اصلاح کامل مکانیک بازی و تبدیل آن به عنوانی کاملاً متفاوت، مانند یک شوتر کواپ PvE باشد. همچنین میتواند به معنای تمام شدن تلاشها و کاهش ضرر باشد. میتوان گفت که سونی با توجه تعداد کم پلیرهای بازی نمیخواهد هزینه بیشتری برای نگهداری سرورها انجام دهد.
حتی اگر هزینههای سرور دلیل بسته شدن آنها نباشد، موضوع فروش محصولی وجود دارد که هدف اصلی آن داشتن بازیکنان کافی در یک شوتر رقابتی است و Concord در این مورد شکست خورد. از سوی دیگر، میزان استقبال بازیکنان در دوره بتای بازی نیز به طور نگرانکنندهای پایین بود و این روند در زمان عرضه رسمی نیز تغییری نکرد.
پلی استیشن حدود دو سال قبل اعلام کرد که ۱۰ بازی سرویس محور را تا مارس ۲۰۲۶ منتشر خواهد کرد. جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس سابق پلی استیشن، در هنگام خرید بانجی اعلام کرد این تصاحب به روند توسعه آنها کمک میکند و به طور قابل توجهی به برنامههای این برند سرعت میبخشد.
با توجه به تعداد شکستهای عناوین سروی محور تا آن زمان، شک و تردیدهای زیادی در مورد موفقیت پلی استیشن در این ژانر وجود داشت، بهویژه در زمانی که این غول بازی سازی برای ساخت عناوینی داستانی تکنفره مورد تحسین جهانی قرار گرفت. در دنیایی که بسیاری از توسعهدهندگان و ناشران به بازیها به عنوان یک اثر سرویس محور توجه میکنند، عناوینی مانند Horizon Forbidden West، God of War Ragnarok، Returnal، Ghost of Tsushima، Marvel’s Spider-Man و موارد دیگر به عنوان چراغهای امید تلقی میشوند.
بازی مستقل آنلاین The Last of Us نیز علیرغم اینکه چند سال در دست توسعه بود، سرانجام لغو شد. علاوه بر این، چند پروژه آنلاین دیگر نیز لغو شدند و به تاریخ پیوستند. با این حال، بازی Helldivers 2 به عنوان تنها موفقیت سونی در بخش سرویس محور موفق ظاهر شد و همچنان با انتشار محتوای جدید به روند خوب خود ادامه میدهد.
از سوی دیگر، بازی شوتر چندنفره سوم شخص Fairgames توسط استودیوی Haven در دست توسعه قرار دارد و ظاهراً سونی از روند ساخت آن بسیار راضی است. با توجه به اینکه در سبک سرقت تنها سری Payday وجود دارد، Fairgames میتواند در این ژانر خود را نشان دهد. گفته میشود بازی Marathon استودیوی بانجی در پشت صحنه توسعه خود با مشکلات زیادی مواجه است.
دلایل زیادی برای شکست Concord وجود دارد. قیمت ۴۰ دلاری این بازی در دورهای که عناوین رایگان مطرحی مانند Overwatch 2 و Valorant در بازار وجود دارند، مضحک به نظر میرسد. طراحی شخصیتها نیز با انتقادات زیادی مواجه شده است. اما مهمتر از همه، فقدان یک گیمپلی جذاب و درگیرکننده مشکل اصلی بازی محسوب میشود. بازی Marvel Rivals علیرغم این که یک اثر شوتر قهرمانمحور به شمار میرود و در برخی جنبهها از Overwatch الهام گرفته است، با ارائه یک گیمپلی جذاب توانست در دوره بتای خود طی ماه جولای، آمار حداکثر ۵۲,۶۷۱ بازیکن همزمان را در استیم ثبت کند.
حتی با وجود عملکرد بهتر Marvel Rivals نسبت به Concord در تعداد بازیکنان همزمان در PC، شرکت NetEase از مدل رایگان خود منحرف نمیشود، چراکه علاوه بر آگاهی از نحوه عملکرد رقابت میخواهد بازی خود را بدون برچسب قیمت و تا جای ممکن برای همه بازیکنان در دسترس قرار دهد.
پس از Suicide Squad و Skull and Bones، حالا Concord به فهرست عناوین شکست خورده سرویس محور در سال ۲۰۲۴ اضافه شده است. با توجه به این موضوع، احتمالاً سونی از این به بعد تمرکز بیشتری روی عناوین تکنفره و بلاکباسترهای خود داشته باشد. به نظر میرسد که این بازی دیر یا زود از یادها خواهد رفت و حال باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار استودیوی Firewalk و اعضای آن خواهد بود.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
نظرات
خب سروراش بسته شد
و ما اخرش درست نفهمیدیم مشکل از گیم بود یا فقط به خاطره حواشیش مرد
چرا فیری نکردن در تعجبم
واقعا فکر می کنید که شرکتهای بزرگ از شکستهاشون درس می گیرن؟
پس چطور بزرگ میشن؟
این شرکتها همه میراث دار رویکرد و تفکرات انسانهای سختکوش و خوشفکر نسلهای اولیه خودشونند. و نسل کنونی مدیریت لزوما افکار و پشتکار نسلهای قدیم رو ندارن و صرفا میراث خور هستند.
Nice
رشد سهام جاگرنات هایی چون اپل و مایکروسافت و آمازون و انویدیا و گوگل در دهه اخیر حرف شما رو تکذیب میکنن. بیشترین رشد این کمپانی ها در ده پونزده سال اخیر بوده
جدیدا معلم ها تو مدارس چه کلماتی یاد میدن جاگرنات 😮
زخم کردی مارو بابا تو هم یک کلمه یاد گرفتی تو هرکامنتی به کار میبریش پسرجون باشه فهمیدیم مدرسه تیز هوشان ببخشید کند ذهن ها میری عزیزدل بابا 🥱
میشه لطفا من رو کمتر ریپ بزنی؟ با اختلاف مسموم ترین و کودک ترین و نچسب ترین کاربر تاریخ گیفایی. قشنگ معلومه در دنیای واقعی کوچک ترین نکته مثبتی برای جلب توجه نداری
انسان به امید زندست
و البته ، لازم دارن که درس بگیرن از این اشتباهات
هم باعث میشه دیگه تکرارش نکنن ، هم سلیقه مخاطب رو میفهمن و البته ، به تاریخچه و سابقه خودشون ضربه وارد نمیکنن
نمونه اش یوبیسافت
شاید اگه بازی رایگان میبود ، با تمام مشکلاتی که داشت عمر بیشتری میکرد
ولی خب ، بازی شکست سنگینی بود و بر تاریخ پلیاستیشن باقی میمونه (یا حداقلPs5) اما باید امیدوار بود که سونی بعد از این ماجرا درسی گرفته باشه و برای یه بازی با سبک متفاوت ، از استودیو متخصص استفاده کنه ، مثل همون بانجی
لطفاً قیمه ها نریزید تو ماستا ، با تشکر
شکست این بازی تنها دو دلیل داشت:
۱. استراتژی “همین که هست نمیخاین نخرین” و عدم توجه به خواست مخاطب
۲. عدم وجود درک زیبا شناختی در سازنده
با همین فرمون Ghost of Yotei در حال ساخت و پرداخته که از الان نتیجه اونم مشخصه👍😁
کنکورد چی بود؟؟؟؟ من نمیشناسم.
اما ردفال رو خیلی خوب میشناسم!!!
واقعا؟؟
جالبه.
هان؟
ربطی نداشت حقیقتا
با حالا هر طور مایلی
چرا شما اینجوری هستید؟
به جای اینکه مقاله رو بخونید و بفهمید چگونه یه بازی با هزینه بالا شکست میخوره و به اطلاعاتتون اضافه کنید تا مبادا اشتباه گذشتگان رو تکرار کنید، منتظرید کنسول رقیبو دیس کنید یجوری
ردفال که بدتر از این بود 😅😂🤣🤚🏻❤️
بزرگ ترین مشکل کنکورد طراحی شخصیت های مسخره بود الان شما هر بازی ای در هر سبکی رو که نیاز به انتخاب قهرمان داره ( اورواچ دوتا ۲ لیگ اف لجندز اپکس لجندز والورنت و… ) نگاه کنید همشون طراحی های متنوع و خیلی جذابی دارن طوری که کلی ادم با سلیقه های مختلف میخوان در نقش حداقل یه تعدادی از اونا بازی کنن خدایی کدوم شخصیت کنکورد جذاب بود و باعث میشد پلیر ها به بازی جذب بشن ؟
شاید هنوز دارن روش کار میکنن
شاید نه
واقعا دارن روش کارمیکنن
بهتر باب خنده ما میشه خودتم میدونی😂
باب خنده رو اون dlc که چند روز پیش اومد فراهم کرد
نه ببین با آپدیت دادن قراره پیک پلیر ۶۸۰ تاییش رو بزنه بشه ۸۰۰ پلیر مثل هلدایورز که بعد هر آپدیت پیک پلیر میزنه اخیرا هم گیمفا پستش رو کار کرد محبوبترین و پر پلیر ترین بازی پی سی هلدایورز بود شرکتهای پول پرست EA و مایکروسافت و بلیزارد یه بازی تو اون لیست نداشتن
هلدایورز چیه این وسط؟
از موفقیت هلدایورز فشار میخوری؟ اخی
Dlc استارفیلد بهت چسبید؟ برو از ماکروسافت بپرس ببین چجوری تونست رکورد ردفالو بزنه
Skull and Bones
فعلا یوبیسافت شکست اینو اعلام نکرده ، به نظر چون ناشرش یوبیسافته قشنگ می تونه به قول معروف از کاه ، کوه بسازه چون یوبیسافت هر بدی هم داشته تا الآن ، در مورد پشتیبانی از بازی های پولی ظاهرا شکست خوردهش اصلا دریغ نکرده !
Skull and Bones یه بازی PvE هست یعنی داستانی هست ولی باید با رفیقت بازی کنی , ۱۰ سال آینده هم میتونی بازیش رو انجام بدی
ولی کنکورد PvP هست پلیر نداشته باشه اصلا نمیره توی بازی
منطق سونی فنا=چون سونی ساخته اشکال نداره فدا سرش
دوست من بهتر نبود بجای سونی فن بگی فنبوی؟
ما سونی فن منطقیم داریم که خداروشکر خیلی بیشتر از غیر منطقیا هستن.درست نیست بخاطر بچه سالی یه عده به یه جامعه بزرگ توهین کنی
آشغال بود. صد در صد آشغال بود. اما به محض اینکه سونی دید آشغاله پول همه رو پس داد، سرور هارو بست، و شکستشو پذیرفت. انگار نه انگار این بازی وجود داشته. دیگه اثری ازش وجود نداره
چه بر سر این بازی آمد؟خیلی سادست وقتی بازی رو پولی قرار میدید(اکثر بازی های شبیه concord که خیلی هم بهترن رایگان هستن طرف چرا باید پول بده💸)…… بعد همش توش 🏳️🌈 موج میزنه همین میشه دیگه
بازی بخاطر کیفیت پایینش شکست خورد نع چیز دیگه. لست دو هم اول ووک بود بعد دست و پا درآورد ولی تقریبا موفق شد.
خدا بگم چیکارت کنه ناتی داگ یک چیزی خلق کردی که این فنای بچه مدرسه ای مایکروسافت رو چهار ساله به گریه انداختی خدا ازت نگذره 🤦
باز این مسموم پیداش شد 🤢
واقعا تعجب داره ، نمی دونن چرا ، ولی هواپیمای پیشرفته مسافربری ای که چند سال پیش با هزینه ی بسیار زیاد ساخته شد ، اسمش کنکورد بود با شکست مواجه شد ، تا مرحله تست پرواز هم
کنکورد هزینه خیلی بالایی داشت واقعا صرفه نداشت و به همین دلیل هم هزینه بلیط و سایر اقلامش گرون در میومد. کنکورد هم به خاطر جنگ سرد و کل کل آمریکا و شوروی ساخته شد
من میگم مشکل چی بود
طراحی عجیب و مزخرف کرکترا
رایگان نبودن بازی
در صورتی که اورواچ ۲ . پالادینز . مارول ریوالز . ولورانت . Xdefiant همه رایگان هستن
و صد البته گیم پلی خسته کننده و کرکترای خسته کننده تر
اتفاقا گیم پلیش باحال بود من خودم بازیش میکردم از روز اولی که بتاش اومد،ولی ووک و … توش مشخص بود
واقعا تعجب داره ، نمی دونم چرا ، ولی هواپیمای پیشرفته مسافربری ای که چند سال پیش با هزینه ی بسیار زیاد ساخته شد ، اسمش کنکورد بود با شکست مواجه شد ، تا مرحله تست پرواز هم جلو رفت ، سرعت زیادی داشت و از نظر ظاهری هم خیلی زیبا بود، شاید اسم این بازی رو نباید کنکورد می ذاشتن اون وقت موفق میشد.
سونی همین که خواست از مایکرو اسکی بره تو ساخت بازی رفت تو باقالی اگه عناوین شت محور همون داستانی های تک نفره اش رو بسازه که توش استاده حتی نیازی نداره بیاد سمت بازی های آنلاین تازه به نظرم باید همه استدیو هارو تحت یه دفتر واحد مثلا یه ساختمون چند ده طبقه ای چیزی بخره همه استدیو هاشو یه جا جمع کنه و فقط تحت همون لیبل سونی اینترتیمنت بازی های تک نفره و آفلاین بسازه اینجوری استدیو هاشم میتونن بهم کنند تو ساخت بازی و زودتر و سریع بازی های خفن بدن دست ملت البته البته به شرط اینکه پای سوئیت بیبی و این خزعبلات DEI رو به طور کامل بزار کنار
“سونی همین که خواست از مایکرو اسکی بره تو ساخت بازی رفت تو باقالی”
زپرشک
مایکروسافت وقتی دید ماینکرفت یه بازی موفقی شده با اصرار پیتر مولینو رفت موجانگو خرید اونم با اکراه، مدیرای مایکرو چندان راضی نبودن.
سی آف تیوز هم روز عرضه ش یه شکستی بود مثل کنکورد بعد چند سال پشتیبانی درست شد چه بسا کنکورد هم با چند سال پشتیبانی میتونست درست بشه.
مایکروسافت چه تجربه ی موفقی تو ساخت سرویس محور داره که ما ازش خبر نداریم؟
فرزا هرایزن با ۴۰ ملیون پلیر
سی اف دیوز با ۴۰ ملیون پلیر
ردفال شکست خورده
حتی بازی کوچک گروندد ۲۰ ملیون پلیر
هیلو اینفینیت موفقیت متوسط با ۳۰ ملیون پلیر
بلیدینگ اج شکست خورده
آخه قربونت برم سرویس محور موفق به بازی هایی مثل دوتا ۲ و لیگ آف لجندز و فورتنایت و جی تی ای ۵ میگن که سودشون شرکت های بزرگو میچرخونه.
این فلکزده هایی که اسم بردی خرج استودیوی خودشونو نمیتونن بدن با سیلی صورتشونو سرخ نگه داشتن.
آمارهای مایکروسافت هم که خیلی عالیه بازیارو گزاشته رو گیمپس هرکی اشتباهی دستش به آیکون بازی خورد پلیر محسوب میکنه بعد ازش راجب فروش بازی هاش سوال میکنی میگه فروش اصلاً نمنه دی🤷♂️
کامنتارو از اول بخون خدازده
کدوم شرکتی سرویس محور ۴۰۰ میلیونیش یک پلیر داره در روز؟ 😂😂😂😂😂
مایکروسافت موجانگ رو با اکراه خرید ولی هنوز ماینکرافتش بدون ذره ای ریزش پلیر جزو تاپ ترین بازیای سرویس محوره سونی بانجی رو با کلی ذوق و شوق خرید نود درصد سرویس محوراش یا شکست خوردن یا کنسل شدن
حالا منطق سونی فن میگه مایکروسافت شکست خورده ولی سونی تو سرویس محور موفقه😂😂😂😂
باورم نمیشه هنوز داریم راجع به این موضوع بحث میکنیم خسته شدیم از بس این مدل کامنتا دیدیم پسرجون سونی مجبوره چندتا بازی سرویس محور بسازه چون به درآمدشون نیازه برای ساخت بازی های پرخرج داستانیش، شما میای دست میکنی تو جیبت پول ساخت بازیاش رو میدی؟ 💸🤷
فکرمیکنی سونی برای تنوع کاتالوگ بازیاش رفته سراغ ساخت بازی های سرویس محور نه سونی اگر میخواست اینکارو میکنه از همون اول کیلو کیلو نمیساخت و استودیوهای داستانیش رو مجبور به اینکار نمیکرد نهایت دوسه تا دونه میساخت خوبه بعد رفتن جیم رایان فهمیدن چه اشتباهی کردن و جلوش رو گرفتن و یک سریاش رو لغو کردن، حالا شما باز هی بیاین بگین نه سونی فقط باید بازی داستانی بسازه که توش استاده هزینه های ساختشونم بابانوئل میاد میده نگران نباشید 🧑🎄
سلطان بی طرف اولا که شما هنوز تو کهکشان راه شیری بودی که بنده گیم میزدم بعد یه سوال دیگه به نظرت تا قبل از عناوین سرویس محور سونی پول ساخت بازی هاشو از تو جیب شما برمیداشته که اینجوری فکت میده اینجا معلوم میشه که کی چند سالشه مگه فقط سونی تو یه بازی و سرگرمی فعالیت داره یا فقط لوازم خونه میزنه تو صنعت موسیقی لیبل داره تو فیلم که سرآمد و کلمبیا پیکچرز رو داره تو صنعت تراشه و مالی فعالیت داره و یه شرکت حسابداری کت و کلفت داره شما ها چرا فکر میکنید سونی بدبخته با لیسانس مدیریت کسب و کار به من میخوای یاد بدی یه شرکت چطور اداره میشه تراز مالی سونی یعنی میخوای بگی اینقدر داغون نمیتونه هزینه های تولید بازی هاشو در بیاره پس این همه بازی و کنسول ساخته و میفروشه پولشونو یه راست میده به سهام دارا یا میرن باهاش پفک میخرن یه کم فکر کن این بازی های سرویس محور فعلی ایده های تیم مدیریت جدیده که با خودش ایده های درآمد زایی بیشتر داشته که نتیجه نداده هر شرکتی تو برنامه ریزی سالانه اش قبل از پایان سال مالیش برآورد بودجه یک سال بعد و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتش رو مینویسه و ویژن تعیین میکنن حالا ممکنه نتیجه بده ممکنه نده تو تیم مدیریتی قبلی نتیجه داد چون دنبال خزعبلات و جمعیت اقلیتی جنسیتی نرفتن اما تیم مدیریتی جدید رفتن دنبال این خزعبلات و تا اینجا بازی کنکوردشون شکست خورده که این زنگ خطر و سهامدارا به صورت جدی در آینده با این مسائل مخالفت میکنن حالا بازم بیا از فکت های علمی و جالبت برام بگو استاد یکم روشن شیم
قربون ما دهه هفتادیا واقعا خداروشکر میکنم که دهه نودی نشدم من نمیدونم این نسل های جدید چرا اینطورین تا میگی بالا چشمشون ابرو میگن نه ببین من از زمان هیتلر گیم میزدم تو نمیفهمی من میفهمم، پسرگل همون خط اولت رو که خوندم فهمیدم بقیه کامنتت چرته برای همین نخوندم برو هروقت به سن بلوغ رسیدی و مغزت کامل رسید بیا ببینم چی میگی 🥱
نخوندی چون مغزت نکشید یا خوندی و دیدی نمیتونی جواب بدی اینو نوشتی وگرنه که اکثر بچه های گیمفا منو میشناسن کی ام و چند سالمه حتی یه پروف نگاه کردن هم بلد نیستی ببینی من چند سالمه بعد حرف از دهه ۷۰ برا من میزنی اگه تو یه دهه هفتادی باشه برای خودم باقی دهه هفتادی ها متاسفم که تو با این سطح پایین سواد و کامنت ها سخیفی که میذاری آبروی هممون رو بردی همین که نمیتونی جواب بدی خودش نشون میده کت تن کیه
🤭
سوساید اسکواد بدترین بازی بود که کونکورد آمد و تپه نمونده باقی نذاشت
از همون اول که اولیتن تریلر و تیزرش تو شوکیس پخش شد(همونی که کلا ۵۰ ثانیه بود) حاشیه جنجال داشت
البته کاملا با این عبارت بزرگ ترین شکست کاملا مخالفم چون چنین چیزی رو که نمیشه بله شکست اره محسوب میشه ولی بزرگترین شکست یک معنی دیگه ای داره این طوری دیگه اشتباهه کاملا اشتباهه