پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند

پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند

محسن رضوی فر
۱۸:۲۴ ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند

برخی از منابع داخلی پیش‌بینی کرده‌اند که صنعت بازی‌های ویدیویی به سمت توسعه عناوین AAA ساده‌تر و کوتاه‌تر حرکت می‌کند تا بودجه را به‌ طور مؤثر حفظ نماید.

بازی‌های AAA در حال حاضر در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارند. این صنعت به دلیل بودجه‌های زیاد و همچنین بسیاری از بازی‌ها که درآمد کافی برای حفظ رشد را ندارند، با مشکل مواجه شده است. در این میان، تعدادی از منابع داخلی تغییر سیاست صنعت بازی به سمت انتشار عناوین AAA کوتاه‌تر را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گفته یکی از منابع داخلی، بازی‌های ۷۰ دلاری می‌توانند در آینده ساده‌تر و کوتاه‌تر شوند. در همین راستا، ممکن است به جای دیدن گیم‌پلی ۵۰ تا ۶۰ یا حتی صدها ساعته در برخی از بازی‌ها، می‌توانیم شاهد عرضه بیشتر بازی‌های ۱۵ الی ۲۰ ساعته باشیم.

اشتباهات زیادی در صنعت بازی وجود دارد که این رویکرد می‌تواند آن را برطرف کند. این صنعت در یک نوع بحران هویت قرار دارد و تشخیص اینکه چه چیزی مخاطب را جذب می‌کند، نسبت به گذشته سخت شده است.

از سوی دیگر، گیمرها خواستار محتوای جدید و خلاقانه هستند. بازی‌هایی مانند Black Myth: Wukong و Hi-Fi Rush ثابت می‌کنند که چنین مواردی در صنعت وجود دارند. این موضوع نشان می‌دهد که برای کسب موفقیت نیازی به بودجه بالا و ساخت یک بازی بسیار طولانی نیست. بنابراین تغییر به سمت ساخت بازی‌های کوتاه‌تر، آزادی خلاقانه و آزمایش‌های بیشتری را ممکن می‌سازد که می‌تواند منجر به ارائه بازی‌های بسیار بهتری شود.

A0seyed0ADARKSIRENبهزاد سالمی𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥یه گیمر سادهحاج کریتوسFunDarkگیمرِ روان شناسAQUARIUSBatman Arkham knightAhmad_bkGhostamsc🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند
پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ThunderDoom گفت:

    بخدا که تایم پلی بازی دلیلی بر بهتر بودن بازی نیست
    ۸ ساعت بازی ناب بهتر از ۲۵ ساعت بازی توخالی
    فقط ممکنه بحث قیمت پیش بیاد که به نظرم بازم ۸ ساعت بازی ناب بیشتر میصرفه

    A0seyed0Aبهزاد سالمیAgonymouslul-bookKINGSLEYsmdحاج کریتوسMayaNimaAQUARIUSmore
    • sonicer گفت:

      دقیقا. ممکنه بازی ۲-۳ ساعته جذاب بی محتوای اضافه رو بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت بازی کنی، اما بازی ۴۰ – ۵۰ ساعته فقط یکبار میشه بازی کرد.

      A0seyed0Aبهزاد سالمیAgonymousیه گیمر سادهlul-bookKINGSLEYsmdحاج کریتوسFunDarkThunderDoommore
    • نگهبان گفت:

      بحث ساعت نیست. بحث چیزی هست که گیمرها میخوان. اگر ساعات بالا میخوان، پس همونطوری بساز. اگر ساعات پایین میخوان و با کیفیت بالا همونو بساز.
      200 میلیون دلار خرج بازی نکن که هیچکس نگفته بساز. ۸ سالم روش وقت نذار.
      گیمرها میگن اون ۲۰۰ میلیون دلار رو بده ناتی داگ، سایز استدیو خودش رو دو برابر کنه، به جای ۵ سال یک بازی، ۵ سالی ۲ بازی بتونه بده.
      بدش به سانتا مونیکا.
      شما بازی های که early access هستند رو ببینید. بودجه کمی دارن، اما هر کدوم که گوش میکنن به طرفدارا و خریدارها، زمان انتشار موفق میشن.
      این وسط استثنا هم هست که نباید براساس اونا یک سازنده کاراش رو پیش ببره.
      منطقی و ساده هست. گیمرها میگن کاراکتر زشت و بدقیافه دوست نداریم. پس خوشگلش کن. به همین راحتی. اصرار روی باخت نکن.

      A0seyed0Aبهزاد سالمیNimaAgonymouslul-bookfarhanKINGSLEYsmdحاج کریتوسThunderDoommore
    • علی گفت:

      همونم نیوگیم پلاس بزارن دیگه گیمرا مشکلی ندارن با کوتاهی بازی

      A0seyed0Amojy_starThunderDoomبهزاد سالمی
  • Siren گفت:

    به ضرر خودشون هست چون بعید میدونم کسی هیچ جای دنیا حاضر باشه برای یک گیم ۲۰ ساعته ۷۰ دلار پرداخت کنه

    halkerKingA0seyed0ARoyalknightamscNimaAgonymousfarhanKINGSLEYحاج کریتوسmore
  • بازی های AAA راکستار و سونی و مایکروسافت بمونن ، مهم نیست بقیه ناشرها AA بشن یا نه !

    A0seyed0AAgonymousیه گیمر سادهlul-bookKINGSLEYحاج کریتوسlogical manhamed53
  • Ahmad_bk گفت:

    Star wars outlaws برای مثال اگه یه بازی خطی با محیط نه زیاد بزرگ بود شانس موفقیتش بیشتر بود مشکلات گرافیکیشم بشدت کمتر میشد

    A0seyed0Aبهزاد سالمیAgonymousKINGSLEYحاج کریتوسیه گیمر سادهPhantom
    • علی گفت:

      منظورتون نیمه جهانه باز هست مثل بازی dead space
      این استراتژی وقتی گرفته میشه که استودیو انرژی زمان و بودجه ی کافی برای خلق یک جهان بازی غنی رو نداشته باشه (مثه یوبیسافت) ولی خب تصمیمات مدیران استودیوها متاسفانه اشتباه گرفته میشه و فشارش هم روی کارمندان … خیلی وقت ها سر بازی های جهان باز استودیوها اصطلاحا کرانچ میشن و مجبورن شبانه روزی بدون استراحت رو پروژه کار کنن

      Ahmad_bkبهزاد سالمی
  • ALI گفت:

    چیمیگین یوبی قراره بازی های AAAA بده بیرون😂😂😂😂

    A0seyed0Aبهزاد سالمیKINGSLEYحاج کریتوس
  • برادر فکر میکند درست حرکت میکند ( درست فکر میکند )🗿🤍

    A0seyed0Aبهزاد سالمیAgonymousKINGSLEYحاج کریتوس
  • الان رایز آف رونین رو بازی کردم باید بگم بعد مدتی اعصابم خورد شد مراحل زیاد و تکراری بود گیم پلی واقعا اذیتم کرد . بابا به خدا بازی کوتاه و جمع و جور ولی واقعا روش کار شده باشه . اگه می‌خوان یک نقشه بزرگ و یک تجربه ۲۰۰ ساعته باشه مثل رد دد ۲ بسازینش . حاضرم تا آخر عمرم بازیش کنم . بازیهای یوبیسافت . رایز آف رونین . سویساید اسکواد و کلی بازی دیگه واقعا بدن . سایبر پانک هم مراحل اضافی زیادی داره .

    A0seyed0Aبهزاد سالمیAgonymousKINGSLEYحاج کریتوسBatman Arkham knightعلییه گیمر ساده
  • Ali.B گفت:

    من با تایم بازی مشکل ندارم کم باشه با حرف زدن زیاد کاراکتر بازی با npc ها و گفت و گوی بیش از حد مشکل دارم چیزی که تو witcher یا starfield یا assassins ها خیلی به چشم میاد🤔

    A0seyed0ANimaKINGSLEYحاج کریتوسPlaystation
  • logical man گفت:

    دلیلش برای اینه که خیلی از سازنده ها به قدری دارن عناوین جهان باز رو خراب میکنن که کمپانی ها فک میکنن دلیلش همین جهان باز بودنشه در حقیقت اشتباه فکر نمیکنن اما مشکل اینه ساخت آثار آر پی جی کار هرکسی نیست و باید صبر داشت اما شرکت هایی مثله یوبیسافت عجله دارن و سریع میخوان پروژه رو سرهم کنن بدن بیرون و نتیجه میشه کلی مراحل تکراری که در نهایت به این نتیجه میرسن مشکل جهان باز بودن اثر و طولانی بودنش هست در صورتی که مشکل کمبود خلاقیت و نوآوری و صبر هست ، وگرنه اثاری مثله زلدا , الدنرینگ , اسکایریم و… رو میشه ۵۰۰ ساعت پلی داد و خسته نشد . من به شخصه موافق اینکه اثار کوتاه تر بشن نیستم چون این در حقیقت تنبلی سازنده هارو میرسونه و گیمر به این نتیجه میرسه ۷۰ دلار به یه بازی کوتاه و با خلاقیت میصرفه ، یجورایی توقع گیمر هارو دارن میارن پایین و با اثار کوتاه راضی میشن
    چرا نباید توقع یه بازی با کیفیت با حداقل ۱۰۰ ساعت گیم پلی و یا ارزش تکرار بالارو داشته باشیم؟ چرا واقعا ؟
    بازی ها اتفاقا نباید کوتاه تر بشن بلکه باید خلاقیت و ارزش تکرارشون به واسطه گیم پلی و … بیشتر بشن تا همون ۱۰۰ ساعت رو خروجی بدن حداقل در عناوین جهان باز
    نمیگم همه گیم ها باید طولانی بشن اما نباید آثاری با گیم پلی طولانی رو سرکوب کنیم چون سازنده ها بلد نیستن خلاقیت کافی بخرج بدن

    A0seyed0Ajustgamexbبهزاد سالمیRhaenyraحاج کریتوسعلی
  • navid313714 گفت:

    اصلا بحث بودجه به کنار ، اصل کوتاه بودن بازی تو زمان ما بسیار هم خوبه اتفاقا !
    بازی طولانی مال قدیمها بود که ، نه موبایلی بود و نه فضای مجازی و هزار تا سرگرمی و غیره ، تنها سرگرمی مون تو این عالم هستی فقط و فقط یه چیز بود اونم گیم بود !دنیای کوچک و ساده ای داشتیم ، بازیهای طولانی اون زمان خیلی خوب بود ، چون وقت خالی مون رو حسابی پر می‌کرد

    اما الان اصلا اینجور نیست ، الان کمبود وقت داریم برای بازی کردن مورد علاقه ترین بازیهامون ، لاکردار نمیرسیم کلا بازی کنیم !!!😯

    logical manبهزاد سالمیحاج کریتوس
  • 30nabhl گفت:

    دیگه باید یجوری خرجا کم بشه
    افزایش قیمت بازیا در مقابل افزایش افزایش هزینه تولید بازیا شده باعث شده هرگونه شکست تجاری ضررش بسیار سنگین تر و ریسکی تر از گذشته باشه که همین مورد باعث شده آفت نوآوری و خلاقیت

    بازی های کوتاه
    یا بازیهایی مثل اسپایدرمن مایلز مورالز که یجورایی dlc مستقل محسوب میشن هم گزینه خوبیه چون بیشتر منبع بازیشون از قبل حاضره

    من خودم عاشق بازی داستانی ام که گیم پلی نسبتا خالصی داشته یاشه از طولانی شدن بیخودی بازیا خوشم نمیاد

    بهزاد سالمی
  • justgamexb گفت:

    سازنده ها بازی باید از راکستار یاد بگیرن بازیشان بالای ۵ سال به بعد عرضه کنند 😎😎😎🔥🔥💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻

پیش‌بینی منابع داخلی: صنعت بازی به سوی ساخت عناوین AAA کوتاه‌تر حرکت می‌کند