بودجه بازی Black Myth: Wukong بیش از ۷۰ میلیون دلار بوده و توسعه آن ۶ سال طول کشیده است
عنوان اکشن نقشآفرینی Black Myth: Wukong با بزرگترین تولیدات AAA در صنعت بازی فاصله زیادی داشت، اما توانست تنها با هزینه ۷۰ میلیون دلاری به نتایج خیره کنندهای دست یابد.
به گفته استودیوی Game Science، بازی Black Myth: Wukong در مدت حدود ۶ سال ساخته شده است. تیم توسعه در طول این ۶ سال، تغییرات مختلفی را برای گسترش استودیو و آماده شدن برای توسعه یک اثر AAA انجام داد.
هزینه ۷۰ میلیون دلاری برای ساخت این بازی جالب توجه است، زیرا بسیاری از عناوین AAA معمولاً هزینه توسعه بسیار بیشتری دارند. با وجود کم بودن بودجه Black Myth: Wukong، این بازی بسیار سودآور بوده و تاکنون ۱۸ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. علاوه بر این، توسعهدهندگان ساخت بسته الحاقی را نیز تایید کردهاند.
استودیوی Game Science با جاهطلبی خود Black Myth: Wukong را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کرد و این استودیو قصد دارد در آینده تجربیات فراگیرتری را برای طرفداران فراهم کند.
این بازی هماکنون بر روی پلی استیشن ۵ و PC در دسترس است و در تاریخی نامعلوم برای ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ولی چه سود هنگفتی کردن از این بازی
رسما نقطه اوج شرکتشونو رقم زدن با این ریسک
ولی چون بازی چینیه و خب خیلی بهش هیت میدن
با اینکه لیاقتشو داره فک نکنم گوتی امسال بشه
انتقاد الکی هم خیلی داشتن بهش
نمیدونم کدوم رسانه بود گفته چون کرکتر زن توش کمه اینا ضد فمنیسم ان 😂😂😂
چه ربطی داره سید؟؟😂😂😂
بقرآن، یکی هم گفته بود تنوع نژادی نداره امتیاز کم، بازی تو چین باستانه میخوای چنتا سیاه پوست واردش کنی 😭
چاینیز نیگا😂😂😂😂
بخاطر ارزون بودن نیروی کار هستش .ولی دیگه با سیاست های شما کسی نمیاد سرمایه گذاری کنه تو کشور شما.این بازی هم بخاطر همین موضوع ساخته شده
داداش مگه کارگر برده سر پروژه که نیروی کار ارزون باشه ؟
طرف وقتی این همه هزینه میکنه ادمای کار درست رو میبره رو کار
دمت گرم اتفاقا منم میخواستم همین رو بگم👍🏻
فدا
داداش سیمان جابجا نمیکردن که نیرو ارزون باشه برای این بازی یا همش گرافیست و ادیتور حرفه ای نیازه یا پروگرمر حرفه ای
برای یه میمون شمشیر زن ۶ سال زمان گذاشتن؟😂😂
شما میتونید بازی نکنید.نمیبینید چه سودی کرده؟
تو بیا برو بازی بساز
با این طرز تفکرت کل دنیای گیمینگ ارزش زمان برای ساخت نداره
همین میمون شمشیر زن به اندازه نصف بودجه کشور ایران در سال ۱۴۰۳ سود کرده!
این حجم از فشار رو درک نمیکنم یه استودیو کوچیک با بودجه کم و زمان نسبتا مناسب یه اقتباس فوق العاده از یه رمان زیبا رو ارائه داده و تو این وضعیت فعلی صنعت به موفقیت چشم گیری هم دست پیدا کرده،الان تو چرا آتیش میگیری؟
راکستار برای یه مرد بی ادب که تو خیابون راه میره و فحش میده ۱۲ سال زمان گذاشته؟
واقعاً که احمقه، میرفت پیش راه آهن فلافل میفروخت بهتر بود که!!!!
اگه همه تفکر شما رو داشتن دیگه هیچ فیلمی و هیچ بازیی نباید ساخته میشد،
دربارهی چیزی که امتحانش نکردی حرف نزن.
آبو بریز همون جا که میسوزه 😂🔥
اگه جوگیرای سایت و فضای مجازی اجازه بدن میخوام بگمکه از نظر داستان و گیم پلی(دارم میگم گیم پلی نه گرافیک🗿) و خیلی چیزای دیگه..
استاروارز خیلی بهتر ازین بازی بود میدونم که اصن ربطی بهم نداره سبکشون ولی خوب تاریخ انتشارشون به هم نزدیک بود
و استاروارزم قربانی چندتا گیم پلی کوتاه تو فضای مجازی شد وگرنه بهترین AIرو داشت
حالا همه میریزند سرت😂ولی حرفت رو قبول ندارم
داداش این گیم هم اونقدرا سلیقه من هم نبود ولی دوسش داشتم و گیم خوبیه ولی استار وارز رسما آشغاله.خلاصه که بخام بگم دوتاشون لیاقت گوتی شدن ندارن ولی ووکونگ گیم خوبی بود.
منتقد بازی تویی بقیه ادا تو در میارن
این حرفت مثل مقایسه یه انیمه حارم مزخرف با اتک آن تایتان بود
تینک برادار تینک (لحجه روسی)
معنیش چیه ؟
فکر کن داداش فکر کن
دمت جیز
مطلب مفیدی بود.از شما ممنونم.👍
اونوقت Concord هشت سال زمان برد و ۱۵۰ میلیون دلار هزینه داشت 😂
ایموشنال دمیج😂😂
استرو باتو بگو .. ۲۰ میلیون دلار هزینه و ۳ سال زمان برد
این قدری روش خوردن که اگه برای ایکس باکسم ندنش اصلا مهم نیست
نگو
جامعه انگشت شمار ایکس باکسم بالاخره دل داره😂
اقا بشدت توسیه میکنم واقعا تا اینجای کار لذت بخش بوده بازی از همه لحاظ گیمپلی اعتیاد اور و خیلی فکر شده گرافیک واقعا نسل۹ تا بازی از ابتدا خیلی ساده شروع میشه و یه روند صعودی رو طی میکنه دمشون گرم
نمونه بارز یک بازی که گوش کرد گیمرها چی میخوان. نه خبرنگارها. نه woke ها.
نوش جونش.
به راحتی رکورد الدن رینگ رو خواهد زد 👀
اولش باید گوتی بشه تا بتونه رکورد الدن رو بزنه
زااارت
نسبت به فروش تو بازه مشابه که منطقیه
داداش توی فروش میگه نه جوایز ، جوایز رو که به اینجور بازیا نمیدن چون لگبت نداره
سنگین بود😂
کاملا منطقیه.این همه سال زحمت نتیجه اش شاهکار میشه.واقعا خوشحالم که صنعت شرق روز به روز رو به پیشرفته.
دعا بکنید که روزی ماهم گیم رستم خودمون رو داشته باشیم نه اینکه از اسطوره های عرب بازی بسازیم .
داداش تو ایران میشه خیلی راحت بازی ساخت چون نیروی کار حرفه ای با حقوق ۱۵ میلیون واقعا تو ایران به صرفه اس
این حقوق رو و مخارج غیره رو بخوای حساب کنی
با فروشی که به صورت دلاری قراره در بیاره ۶۰ برابر سود در میاد براش مبحث اینه کسی روی این مورد سرمایه گذاری نمیکنه
اونایی که این بازیو با الدن رینگ مقایسه میکنند قطعا هیچی بارشون نیست از بازی
فقط از لحاظ فروش میشه مقایسه کرد. بیشتر از این نه
حاجی ۶ سال توسعه این بازی طول کشیده برای همین بود وقتی که من رویه PS5 م بازیش کردم قطعا با خودم گفتم که این بازی قطعا
(نامرد) بهترین بازی سال میشه
وقتی شاهکار های موفق بشن، بعضی از شرکت ها حسودی میکنن
با قیمت ۷۰ دلار یعنی ۱ میلیارد ۲۶۰ میلیون دلار فروش داشته! خدا بده برکت ارزشش از کل سازمان سرگرمی ایران کبیر بیشتره
نمیدونم چرا ما نمیتونم تو صنعت گیم و سینما همچنین شاهکارهایی بسازیم با این تاریخ ابهت ۷ هزار ساله ای که داریم 🤔
کامنت قشنگی بود👏🏻
از نیل ارمسترانگ تو یه جملت اقتباس کردی؟