نقد فیلم هتل | خنده بدون ارزش در اثر غیر سینمایی
فیلم هتل اثر پر فروش سینمای ایران پس از اکران عمومی به اکران آنلاین راه یافته و در دسترس مخاطبین قرار گرفته و با تیم بازیگری خود توجهات را جلب کرده است.
فیلم هتل با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی اثری کمدی است که طبق انتظار و وضعیت قابل پیشبینی سینمای ایران، این فیلم نیز مانند سایر آثار کمدی فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. میزان فروش بالا این فیلم را رفته رفته بر سر زبانها انداخت تا در همان زمان اکران عمومی عده زیادی برای تماشای آن به سالنهای سینما بروند و پس از آن نیز کسانی که موفق به تماشای آن در اکران عمومی نشدند بلافاصله پس از اکران آنلاین آن را تماشا کنند. اما میزان فروش بالا آیا لزوما ارتباطی مستقیم با کیفیت یک اثر سینمایی دارد؟ پاسخ قطعا خیر است. میزان فروش و یا تعداد مخاطب ابدا تضمین کننده کیفیت بالای یک اثر سینمایی نیست.
درباره فیلم هتل دو سوال مهم مطرح است، اول آنکه آیا این فیلم به عنوان یک اثر کمدی موفق به گرفتن خنده از مخاطبین خود میشود؟ و دوم آنکه آیا هتل یک اثر سینمایی خوب است یا خیر؟ در پاسخ به سوال اول باید گفت در کل خنده گرفتن موضوعی نسبی و سلیقهای است و ممکن است چیزی که برای شخصی ابدا خنده ندارد، برای دیگری به شدت خندهدار باشد. اما اگر بخواهیم عموم و اکثریت مخاطبین را در نظر بگیریم، میتوانیم بگوییم که فیلم هتل در گرفتن خنده از اکثر مخاطبین خود موفق بوده است. اما نکته مهم اینجاست که ما با یک فیلم سینمایی طرف هستیم و تنها گرفتن خنده ملاک خوب و بد بودن یک فیلم نیست.
همانگونه که در یک فیلم ترسناک، ترساندن و ایجاد دلهره تنها یکی از فاکتورهای آن بوده و اثر باید فاکتورهای مهم دیگری را نیز داشته باشد. در فیلم کمدی هم صرف خنداندن مهم نیست و یک اثر که تحت عنوان فیلم سینمایی در سراسر کشور اکران میشود باید ویژگیهای دیگری نیز داشته باشد. حال این بحث ما را به پرسش دوم میرساند که آیا هتل فیلم سینمایی خوبی است؟ که پاسخ قویا خیر است.
در همان پله و مرحله اول، فیلم هتل ابدا چیزی به اسم کاراکتر یا شخصیت ندارد. شما به راحتی میتوانید تمام افراد را با یکدیگر جابجا کنید بدون آنکه اتفاقی بیفتد، میتوانید جمشیدی را رئیس شرکت گذاشته و کیایی را به جای او بگذارید و هیچ تغییری در فیلم ایجاد نمیشود. در حالی که به عنوان مثال سریالهای کمدی داخلی مثل شمعدونی و ساختمان پزشکان را به یاد آورید در آنجا به سبب شخصیتپردازی و وجود شخصیت امکان جابجایی وجود ندارد.
در این آثار یک شخصیت ساخته شده و سپس موقعیت کمدی برای او طراحی شده است و آن موقعیت فقط با حضور آن کاراکتر کمدی است (که بالاترین کیفیت کمدی است). برای مثال در سریال ساختمان پزشکان شما نمیتوانید کاراکتر دکتر افشار را با هیچکس به راحتی جابجا کنید. در آثار سینمایی مثل مارمولک و یا اخراجیها نیز همینگونه است. در فیلم اخراجیها (شماره ۱) به عنوان یک اثر کمدی مهم در سینمای ایران، تک تک آن افراد برای ما تبدیل به شخصیت و یا حداقل یک تیپ درست شدهاند. همین موضوع باعث میشود که فیلم در طول زمان همچنان کارایی داشته و مخاطب با کاراکترهای آن آشنا باشد. شما همانگونه که دوست خود را میشناسید، مجید سوزوکی را هم میشناسید. در هتل اما چنین شرایطی وجود ندارد و فیلم در لحظه تیتراژ پایانی و یا حتی زودتر (به لطف پایانبندی خیلی ضعیف) تمام شده و تفکر درباره زنده ماندن آن در طول سالیان نیز اصلا مطرح نیست.
پس از آن به بحث فیلمنامه و قصه میرسیم که در فیلم هتل چیزی شبیه به جوک است. هیچگونه جریان روایی در هتل وجود ندارد و ما ابدا شاهد یک شروع، میانه و پایان در روایت نیستیم. هتل چند موقعیت کمدی جدا است که در تدوین به یکدیگر چسبیدهاند و ابدا قصه و روایتی که این خنده و موقعیتهای کمدی با کاراکتر مختص به خود در بستر آن اتفاق بیفتد، وجود ندارد. حال چگونه میتوان چنین چیزی را یک اثر سینمایی دانست؟ برای صرف خندیدن میتوان استند آپ کمدی تماشا کرد، اما وقتی چیزی عنوان فیلم سینمایی را یدک میکشد باید ویژگیهای مربوط به آن را داشته باشد.
در هتل حتی همان موقعیتهای کمدی نیز به تکرار میافتند و تقریبا از دقیقه چهل فیلم این موقعیتها قابل پیشبینی شده و در یک روند تکراری قرار میگیرند و تا انتها نیز در پختهتر شده و نه تغییر میکنند. در واقع ما با یک موقعیت عجیب و غریب روبرو هستیم که مدام همان در یک چرخه در حال تکرار است تا جایی که دیگر لوس شده و بچگانه به نظر میرسد.
در بحث گرفتن خنده نیز باید دید این خنده تا چه حد میارزد. تم و موضوع اصلی که فیلم هتل بر بستر آن از مخاطب خنده میگیرد تماما مربوط به خیانت، دروغ و پنهانکاری است. فیلم به این مضامین نگاهی تحت عنوان یک معضل اجتماعی ندارد. چرا که یکی از وظایف کمدی نگاهی طنز به معضلات اجتماعی است. اما در هتل ابدا چنین دیدگاهی وجود نداشته و فیلم و مخاطب تماما با دو کاراکتر اصلی همراه بوده و از دروغگویی و پنهانکاری و قسر در رفتن آنان هر بار لذت برده و میخندد و هیچ کجا از فیلم این رفتارها مورد نقد و نکوهش نیز قرار نمیگیرند.
حتی آنان که فیلم هتل را دوست داشتهاند نیز احتمالا اذعان دارند که فیلم پایانبندی به شدت ضعیف و بچگانهای دارد. البته برای اثری که قصه نداشته باشد نمیتوان پایانبندی نیز طراحی کرد و بنابراین به چنین نتیجهای منجر میشود که با یک سوم پایانی بسیار مضحک و مسخرهای طرف هستیم که حتی در منطق و دنیای خود فیلم نیز ضعیف و دور از ذهن است. کارگردانی نیز پر از ایراد است، از جمله رعایت نکردن هدروم (فضای خالی بالای سر بازیگر تا انتهای قاب) در چندین و چند نما، تا عدم توازن در اندازه نما یک دیالوگ ساده دو نفره.
در پایان باید گفت که فیلم هتل ابدا یک اثر سینمایی نیست. فیلم تنها چند موقعیت کمدی پاره پاره بوده که در تدوین کنار یکدیگر قرار گرفتهاند که ارزش این موقعیتها و خنده گرفته شده نیز مورد بحث است. هتل در بهترین حالت و با ارفاق میتوانست به عنوان چند آیتم کوتاه کمدی مانند برنامههای دوربین مخفی از تلویزیون پخش شود، آن هم با یک کمدی بسیار سطحی و ابدا صلاحیت اکران تحت برچسب فیلم سینمایی را ندارد چرا که غیر سینماییترین اثر ممکن است.
امتیاز نویسنده به فیلم: ۲ از ۱۰
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
با تشکر از اقای حسن زاده برای نقد این فیلم 🙏🏻
متاسفانه این مدل فیلم های کمدی بیخود و سخیف بیشترین فروش رو تو گیشه میکنن
عمده دلیلش هم این هست که عامه مردم درک درستی از سینما ندارن و صرفاً دنبال ی چیزی برای گذر وقت میگردن
ببینید اسم فیلم کمدی.همین کمدی باشع خوبه بقیش. مهم نیس بزرکسالا که به این جیزا توجه نمیکنند فقط انتظار میره ژانر فیلم حفظ بشع…
اتفاقاً من بزرگ سالم
تو بچه ای که نمیدونی
ژانر فیلم خخخ
فیلم های پژمان جمشیدی هر فیلمی بازی میکنه سبک سریال زیر خاکیه
کلا نمیکنند قیافشو گریم کنند مدل ریش مو رنگ مو لباس همش تکرایه
ببین تو چه تصوری ازیه فیلم کمدی داری؟اینکه کمدی باشه.شاید فیلم خز و خیلی مث هتل باشه اما خنده رو روی لب میاره.فیلم های ایران که مث خارج نیس داستان پردازی قوی داشته باشند.تو تصوریدیگه از فیلم کمدی داری؟
تفریح دیگهای برای عامه مردم وجود نداره.
اره داداش مساله اینجاست تو ایران اونقدر تفریحا کمه که طرف واسش مهم نیست چی نگاه میکنه، صرفا میره با دوست دخترش یه ساعت خودشو خالی کنه و برگرده.. لعنت به این سیستم
مشتی همه که دوست دختر ندارن که همچین حرفی میزنی بعضیا با خانواده یا دوستاشون میرن
ولی فیلم کمدی فقط مهران مدیری استاد ساخت طنزه که اونم ممنون تصویر از سریال های شبکه ای شده
الان هم فقط مجریه
لفت بده
مردم فقط میخوان شاد باشن.
اما باز هم نمیشه🙁
فیلم ضعیفی بود
ولی بیایید قبول کنیم از بقیه ی کار های اطیابی بهتر بود واقعا
برای من که یه جاهاییش واقعا خنده دار بود
البته این جوک ها هم همش تکراری میشدن و از مزه می افتادن
پ.ن درباره ی اطیابی : این شخص واسه ی سینمای ایران حکم زک اسنایدر رو داره برای هالیوود ، فیلم های هر دوتامون از لحاظ کیفیتی
هیچ چیزی برای گفتن ندارند ، یک مشت سکانس بی هدف با دلقک بازی هایی که مال اطیابی جنبه ی مثلاً طنز داره و اسنایدر جنبه اکشن و مثلاً هیجانی(با دوز بالای slow motion) اما با این حال کار های این زباله ساز ها باز هم فروش داره اونم چه فروشی!
یه زمانی مارمولک بود ، اجاره نشینها بود، دایره زنگی بود…
الان چی داریم؟
مفت بر
زود پز
قیف
جدایی صنبر از قنم
تگزاس۳
هتل
ملاقات با جادوگر
پول وپارتی
و …
همه به کنار الحق که فیلم دایره زنگی خیلی از زمان خودش جلوتر بود
آخ گفتی مارمولک…
چه چیزی بود☹️
غلام رضا نیکخواه هم شده مهران رجبی تو تمام سریال های کمدی مسخره بازی میکنه
اصلأ فیلم هتل.ویلای ساحلی. دینامیک.قلهک . شهر هرت. بخارست و غیره همش مثل سریال کمدی زیر خاکی مسخره بودند
پژمان جمشیدی خیلی تکرار یه مثل بیلبورد همه جای تهرانه.اونو غلام رضا نیکخواه.
کمدین فقط جواد عزتی که تو هر نقشی ستارس..
🟢 خیلی حق گفتین در این خط :
✅ شما همانگونه که دوست خود را میشناسید، مجید سوزوکی را هم میشناسید. در هتل اما چنین شرایطی وجود ندارد…
🔹واقعا اشارهی فوقالعادهای داشتین 👍🏻
شاهکار 🗿
هتل >>>>>> برکینگ بد 🗿🗿
باید از کالای داخلی حمایت کرد 🗿🗿🗿
بیا الان اوضاع صنعت خودرو ایران رو ببین می تونی بگی حمایت از کالای ایرانی؟
حالا کلا کامنتم که شوخی بود وگرنه کالای ایرانی واقعا کیفیت خارجی هارو نداره اینو نمیشه انکار کرد ، بنظرم بهترین کار این بود که هم ایران کالا بسازه و هم واردات آزاد باشه اینجوری رقابت ایجاد میشه و هم قیمت میاد پایین هم کیفیت کالای ایرانی میره بالا ولی متاسفانه واردات آزاد نیست و تولید کننده هرکاری دلش میخواد میکنه
ن داداش اشتباه میکنی ۲۰۶ از لندکروز بهتره🤣🤣🤣.یاد اون یارو افتادم
مگه شک داری😐🤣
دوست من اصلن کالای ایرانی وجود ندار ۹۹ درصد کالاهای توی بازار از ماشین بگیر تا یخچال گوشی همه از دم چینی میگیرن مونتاژ میکنن میگن ایرانی
صنعت خودرو ایران تحریم ۲۰۷ توی بازار دقیقا موتور خود ۲۰۶ دار هیچ نوآوری ندار انقدر تو مملکت دزد هست حد ندار رفتم میوه خریدم طرف مشمبای میفروخت ردیف اول عالی پاینش همه از دم خراب 😂
دقیقا مثل جریان پراید و بوگاتی
حتی اگه یه پراید مدل ۸۱ هم داشته باشیم از
یه بوگاتی ۲۰۲۴ هم بهتره ( البته در راه رسوندنت به جهنم یا به احتمال ۲ درصد بهشت )
😂
سلام بر نویسنده گرامی .
تحلیل یا متن شما رو خوندم . راستش واقعا راست میگن با تمام کلاماتی که نوشتین موافقم . این فیلم که شما همون رو هم قبول ندارین برای افرادی که فیلم رو از نظر کارشناسی نمی بینند فیلم متوسطی بود . خانوادم که از فیلم لذت بردن و نمره ۷.۵ از ۱۰ دادن.
خودم تا دقیقه ۵۰ اینا نگاه کردم نتونستم ادامش رو نگاه کنم . در کل می خواستم بگم اگه شما فیلم ویلای ساحلی که فیلممممم محسوب میشه رو ببینین به فیلم هتل حق میدیدن .
چرتتتت ترین فیلم زندیگم بود اصلا خود بازیگرا می خندیدن داستانی نداشت خودشون یه سری کار هایی رو انجام می دادن.
فیلم هتل می تونست از ۱۰، ۴ رو بگیره
فیلم به شدت بی سرته آبکی کپی فیلم تگزاس
خود تگزاس چه تفه ایه که این کپیشه
اونم مزخرف به تمام معنا منظورم کلی بود تمساح خونی ام مزخرف اونم
تمساح خونی بکی از قابل قبول ترین و تمیز ترین کمدی های سال های اخیر بود
پس حاج آقا فیلم باز نیستی هیچی واسه گفتن نداشت همش جر بحث بود آخرشم اسپویل نکنم چرت پرت تموم شد
شما ملاکتون چیه؟من از نظر کارگردانی میگم قابل قبوله شما برو با همون انفرادی مقایسه اش کن
و دینامیت
اونم عالی بود
به اونایی که ندیدن پیشنهاد میکنم ببینن 😂
من به شخصه پیشنهادش نمیکنم
فقط چنتا سکانس خنده دار داشت
کلا بی نمک و قابل پیشبینی بود
حاجی اصلن هیچی نداشت اول فیلم چنتا بازیگر مطرح اورد زودم کشیدش بیرون نصف فیلم با جربحث بود اخرشم که مزخرف تموم شد یعنی کل فیلم الکی دیدیم 😂😂
سکانس رخت کن خوب بود به نظرم
اونقدر جالب نبود بدم نبود 👍
طنز مبتذل
خدایا چرا انقد همه فیلمای کشور ما به طرز وحشتناکی داره یه راه کمدی رو پیش میگیره.بخدا کمدی هم کمدی های قدیم مخصوصا رضا عطاران با اون کارگردانی های حق و محشرش.مخصوصا متحم گریخت و خانه بدوش.خلاصه یکی هم فسیل بود که اونقدرا منو جذب خودش نکرد.
متهم گریخت؟
حتی رضا عطاران فعلی هم دیگه رضا عطاران سابق نیست.
دقیقا.رضا عطاران از بیس اونموقع خودش فاصله گرفته و فقط اکثره بازی هاش دارای لوده گری شده.
سینمای ایران در راه نابودیه
کی خوب بود که داره نابود میشه.درسته کشور آدمه و باید هر جور هست پشتشو بگیره ولی واقعا سینمای چرک و کثیفی داریم که بخوایم ازش حمایت کنیم.
علی صادقی رو یادتون رفت خدایی،مجبور شدم واسه،گفتنش عضو،بشم
علی صادقی رو یادتون رفت خدایی
نمیدونم از یه فیلم کمدی انتظار چی دارید شما، فیلم به هدفش که خندوندن مخاطبا بود کامل رسید، من اکثر فیلمای کمدی ایران و دیدم هتل یکی از خنده دار تریناشون بود
داداش کمدی نیست دلقک بازی فقط تریلر اشو دیدم اصلن سراغش نرفتم تنها فیلمی که باهاش حال کردم انفرادی واقعن از فسیل تمساح خونی هتل یه سر گردن بالاتر
تمساح خونی رو از انفرادی ضعیف تر میدونی؟
حاج آقا فیلم به شدت ابکی اخرش نگم یعنی مزخرف فیلم انفرادی با تمساح خونی یکی میدونی ؟؟؟
قطعا خیر.تمساح خونی رو برتر میدونم.آخرش اره ایراد داشت ولی از انفرادی خیلی بهتر بود هم کارگردانی هم بازی هم اکشنش حداقل سعی نکرده بود از جلوه ویژه مضخرف استفاده کنه
■قبول آخر تمساح خونی خیلی تو دیوار خودمم حالم بهم خورد.داستان جالبی هم نداشت ولی نورپردازی و طراحی دکور خوب بود. متن بالا رو حواسم نبوده اشتباه تایپ کردم.اصلش این بود.■
□انفرادی هم خوب بود.ولی تمساح خونی و فسیل فیلم های آبرومند تر و بهتری بودن.فسیل کمدی خوب و جالبی بود ولی ارزش اینقدر فروش رو نداشت.تمساح خونی هم طراحی دکور و نورپردازی اش و حالت دوربینش انصافا حرف برای گفتن داشت.مثل این هتل نبود که تقریبا همه چیزش تو دیوار بود.□
انفرادی هم خوب بود.ولی تمساح خونی و فسیل فیلم های آبرومند تر و بهتری بودن.فسیل کمدی خوب و جالب بود. طراحی دکور و نورپردازی و حالت دوربینش انصافا حرف برای گفتن داشت.مثل این هتل نبود که تقریبا همه چیزش تو دیوار بود.
داداش نگو این حرف نصف فیلم تمساح خونی با جر بحث تا وسط فیلم عالی بعدش افت میکنه اخرشم که نگم شت تموم شد فکر کن ادامه سریال دردسرهای عظیم فقط کارگردانش جواد عزتی بود فروش کرد هتل که فقط کپی پیست از تگزاس همش دلقک بازی تنها کمدی که واقعن باهاش حال کردم انفرادی ها بود اونم اخرش تخیلی کرد بودش 😂
■برای صرف خندیدن میتوان استند آپ کمدی تماشا کرد، اما وقتی چیزی عنوان فیلم سینمایی را یدک میکشد باید ویژگیهای مربوط به آن را داشته باشد.□
فیلمش خنده دار بود قبول.ولی غیر از خنده دار بودن هیچ چیزی برای عرضه نداشت.
فیلمش انصافا افتضاح بود.نه داستان داشت نه شخصیت پردازی.کمدی لوس و مسخره هم داشت.خیلی ناراحت کننده است توی سینمای ایران هرچقدر فیلم خنده دار تر باشه پرفروش تره.مثلا همین فیلم ویلای ساحلی با اینکه اصلا منو نخندوند ولی انصافا فیلم آبرومندی بود.
این
اون یکی فکر کنم قیف بود
با یکی دگیه اسمش یادم نیست حامد بهداد بازی کرده
فقط نشان دهنده سینمای رو به زوال کمدی ایرانن
فیلم های بدون محتوا با شوخی های خرکی مد روز اینستاگرامی و بازی های چرت و عقب مانده بازیگران
ایکاش از امثال آثاری
مثل نهنگ آبی
غورباغه
یاغی
پوست شیر
بیشتر داشتیم
فیلم حامد بهداد اسمش مفت بر بود.
جالبه مفت بر اسم یه فیلم هندیه
فیلم خودش داستان جالبی نداشت.
خیلی آبکی بود و خیلی داستان سرراستی داشت و شوخیای بی نمکی داشت و کارگردان سعی کرده بود با شوخیای کلیشه ای خنده بگیره.
و بازی ضعیف بعضی بازیگرا این فیلمو ۲برابر ضعیف تر کرده.
یه زمانی اخراجی ها و مارمولک و…. فیلمای کمدی بودن اما حالا چی
کلا فیلم های کمدی جدیدایرانی جز شوخی های جنسی و دشنام دادن های بی سر و ته و دادو فریاد زدن هیچی نداره/مثلا فیلم کمدی زندگی شیرین رو با این مزخرفات جدید مثل تگزاس و هتل و ویلای ساحلی مقایسه کنید/بعد از گذشت این همه سال از اکران فیلم چارچنگولی هنوزم این فیلم خنده داره/اخرین فیلم کمدی که یه مقدار میشه گفت شبیه آثار قدیمی کمدی ایران جذاب بود فیلم (در مدت معلوم) بود /بعد از اون کاتیوشا هم بد نبود اما بازم فیلمی نبود بگی یادش بخیر چقد خندیدم من با این فیلم/کمدی های جدید فقط داد و فریاد الکی میکشن که بگن کمدیه فیلم.خوشحالم که وقتم رو صرف این فیلم های مزخرف(تگزاس/هتل/ویلای ساحلی) نکردم.
بعد از هزارپا و رحمان ۱۴۰۰ اثار کمدیه بعداز اون به شدت افت کردند.
حالا هزارپا و رحمان هم در حد مارمولک و اینا نیستن ولی حداقل فیلمنامه دست درمونی داشتن!
هتل بیشتر شبیه یک شوخیه زشت بود!
هزارپا واقعا تو سبک خودش قشنگ بود.
مردم فقط تو این دوره زمونه میخواند بخندد. بقیش مهم نیس….. کسی توحه نمکینه فیلم چطور ساخته شده فقط فیلمی میخواند که مخاطب رو بخندونه حتی اکر داستانش بد باشه.چه میشه کرد…
خیلی وقته
سینمای ایران به گند کشیده شده
خودم به شخصه با این فیلم نخندیدم و سلیقه من نبود
و به شدت از اطیابی کارگردان این فیلم بدم میاد چون ذره ای کارشو بلد نیست پس چیزی که میخوام بگم اصلا دفاع نیست
ولی متاسفانه یه باور غلط تو دنیا به وجود اومده که انتظار داره هر فیلمی هر سریالی یه پیامی و بخواد برسونه آدما به نظرم اگه دنبال یاد گرفتن هستن باید مطالعه خودشون و بالا ببرن نه از سینما انتظار داشته باشن رسالت اصلی سینما باید سرگرمی باشه نه چیزی فراتر اگه چیزی فراتری هم داشت خوب امتیاز مثبت پس وقتی این فیلم این همه فروش داره یعنی رسالت خودش و انجام داده حالا چه سلیقه یه تعداد باشه و چه نباشه
متاسفانه این نوع فیلم ها که کم هم نیستند توهین به شعور تماشاگران و مخاطبین خودشونن
درکل فیلم های جدید ایرانی داره بسیار ضعیف میشه. نمونش فیلم کمدی دم سرخ ها که میتونم بگم ضعیف ترین اثری بود که به عمرم دیدم. نه کمدی داشت نه داستان داشت. به طرزی بود که انگار چند تا جوون کلیپ اینستاگرامی پر کردن.
خواستم ببنینمش :)) خداروشکر با این نقد فهمیدم بهتره وقتمو پاش هدر ندم
دلیل اینکه این نوع فیلم های بی کیفیت هنوز وجود دارن حمایت مردمه اگر ماها به کیفیت اهمیت بدیم و از آثار صد من یه غاز حمایت نکنیم وضعیت خیلی بهتر میشه … متاسفانه مردم حمایت میکنن اینا هم که میبینن سود داره براشون خب طبیعتا میسازن چون فیلم سازی هم مثل خیلی چیزای دیگه روی پول میچرخه
اینا همه به کنار چرا خشایار الوند از این تعریف کرده؟
جزو بهترین کمدی های این چند سال اخیر بود خداییش فاز اونایی که هست میدنو نمیفهمم انتظار فیلم هالیوودی دارن از یه کمدی چی انتظار داری باید بخندی دیگه مهندس کمدی نیست اصن اسمش روشه اگه قرار بود داستان روایت کنه که باید میشد درام ولی این درام نیس صرفا یه کمدیه که هدفش و تمرکزش رو اونه و درستم هست
اگه تمساح خونی و هزارپا و جهان با من برقص رو ببینی این رو نمی گفتی
نمیدونم شما دوست عزیز به چه چیزی میگید کمدی ، این فیلم خودش رو زجرکشی میکرد تا تو کل ۹۰ دقیقش یه سکانس خنده دار نشون بده که تو این کار هم شکست میخوره
واایییی گفتی جهان بامن برقص، چقدرر خوب بود اون همه چیزش عالی بود جزو فیلمای موردعلاقمه
سروش صحت عالیهه
سروش صحت از اساتید کمدی سازی در ایرانه البته در کناره آقای مهران مدیری(آثاره قدیمیه ایشون مخصوصا)
سخته یکی ۲ از ۱۰ بگیره
من نخونده ۸ به بالا میگرفتم
ایا زمان گذاشتن برای نقد فیلم های ایرانی فاقد ارزش محتوایی کار درستیه ؟!!!