رئیس سابق Blizzard معتقد است دوره کنسول‌ها به پایان نخواهد رسید

آرمین مکاری
۱۸:۱۹ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰

در چند سال اخیر، بحث‌های زیادی در مورد پایان دوره کنسول‌ها وجود داشته است. با اینکه شاهد کاهش قابل‌توجهی در آمار فروش کنسول‌های بازی در این نسل نسبت به نسل هشتم بوده‌ایم، اما این موضوع به معنای مرگ آن‌ها نیست. رئیس سابق Blizzard نیز اظهار داشته است که کنسول‌های گیمینگ هرگز از بین نمی‌روند.

بازار کنسول‌های بازی اخیراً وضعیت عجیبی داشته است. با کاهش فروش، افزایش قیمت‌ها و مشکلات دیگر، بسیاری بر این باورند که آینده کنسول‌های گیمینگ چندان روشن نخواهد بود. اما مایک ایبارا اعتقاد دارد این نظر کسانی است که در این صنعت قادر به رقابت نیستند.

آینده کنسول‌های ایکس باکس در حال حاضر بسیار نامشخص به نظر می‌رسد و کنسول‌های مایکروسافت در آمار کلی فروش، رقابت را به پلی استیشن ۵ واگذار کرده‌اند. مایک ایبارا نیز در این باره اظهار نظر کرده و گفته است که سونی استراتژی درستی در مورد کنسول‌ها دارد.

با توجه به اینکه مایکروسافت با عرضه بازی‌های خود به سمت پلتفرم‌های مختلف در حال حرکت است، طرفداران می‌خواهند بدانند که آیا سونی نیز چنین حرکتی خواهد کرد یا خیر. ایبارا می‌گوید تا زمانی که انحصاری‌های سونی موفق ظاهر شوند، این کمپانی هرگز چنین کاری نمی‌کند و اگر او هم جای سونی بود، همین روند را در پیش می‌گرفت.

سونی در گذشته قراردادهای خوبی با ناشران بازی داشته است. برای مثال، با وجود این که اسکوئر انیکس (Square Enix) اکنون استراتژی خود را تغییر داده، این شرکت بیش از چهار سال بازی‌های Final Fantasy را به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن توسعه داد.

تنها کسی که می‌تواند به پلی استیشن آسیب برساند، خود سونی است. علی‌رغم موفقیت اکثر انحصاری‌های پلی استیشن، انتشار بازی‌های اخیر این پلتفرم مانند Concord موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، بنابراین راه سونی هم چندان بی‌عیب و نقص و هموار نیست.

با وجود شایعاتی که از پلی استیشن ۵ پرو به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد سونی همچنان بر بازار کنسول‌ها تمرکز دارد. بنابراین حتی اگر حضور ایکس باکس در این عرصه کم‌رنگ شود، ماجراجویی سونی با پلی‌استیشن ادامه خواهد داشت.

waylanderboy gamerHELLO.BROTHERSAEOبهنام𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥هیتلرNostalgic Playerbrother of deathkravinoff

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فکر کنم طی همین صحبت ها طعنه ای هم به مایکروسافت زده بود مبنی بر این که این شرکت همیشه میگه دوران کنسول ها داره تموم میشه و باید بریم به سمت کلود (همون سیاست های یه تلویزیون و یه دسته !)

    boy gamerMotinReza.G
  • Reyam- گفت:

    هرکی میگه کنسول ها جمع میشوند ، داره حرف الکی میزنه
    همیشه و در تمام نسل ها ، فقط و فقط این کنسول ها بودند که با انحصاری هاشون صنعت گیم رو به جلو بردند نه PC و کلود.هیچ موقع هم از بین نخواهند رفت

    Motinwaylanderollieboy gamerReza.GTomAEOهیتلر
    • Dastan گفت:

      کنسول بحثش جداست , ولی انحصاری که میگی اتفاقا این محدود کردن پلیر ها باعث شده عقب افتادن صنعت گیم شده , پول زیاد فقط رفته توی چیب ناشر ,
      یک نمونه FromSoftware , بلدبورن انحصاری زد و بازیش و استودیو ناشناخته بودن مخصوصا برای پی سی بازها , بعد یهویی سر الدن رینگ که برای ۵ پلتفروم زد و بازیش و استودیوش شناخته شد,
      الان خیلی گیمرا حتی نمیدونند زلدا چه بازیی هستش چون نینتندو همیشه این انحصاری خودش زده , ولی اگر این برای پی سی منتشر بشه , این برای گیمرا شناخته میشه , این پیشرفت صنعت گیم هستش

  • یه زمانی یادمه پی سی داشت هر کی چون بازی های انحصاری مخصوصا مبارزه ای نداشت خیلی واسه گیم مناسب نبود الان دیگه نه فرق میکنه داستان ولی کلا بازار سونی نینتندو حتی ایکس باکس هم داره نشون میده مردم مخصوصا سنین بالا جدیدا گزارشش اومده کنسول دوست دارن رو مبل لم بدن پلی بدن بازی پیشنهاد اقتصادی تا ته نسل خوب مشکل ارتقا با پانصد ششصد دلار نداری دیگه سرویس های اشتراکی بازی ظرفیتی هم یکم اقتصادی بازیشم توجیح میکنه منظور اینه نابودی کلی کنسول خیلی نشون نمیده حتی نسل جدید بازم از کنسول استقبال میکنن آمار فروش میگه چهار سال پلی فایو ایکس باکس روی هم نزدیک ۹۰ میلیون دستگاه فروختن رو هم نینتندو چون ۲۰۱۷ نگفتم اونم بیاریم میشه نزدیک ۲۹۰ میلیون دستگاه از ۲۰۲۰ نینتندو رم حساب کنیم با اینا بازم بالای دویست میلیون دستگاه تو چهار سال کمه؟حالا شما تو دو سال اخیر کنسول دستی ها هم حساب کن رشد مناسبی داشته

    Motin
  • ALIREZA0111 گفت:

    ***مایک ایبارا اعتقاد دارد این نظر کسانی است که در این صنعت قادر به رقابت نیستند.***
    به نظر به مایکروسافت تیکه انداخت
    چون توان سلطه گری و رقابت نداره مجبوره بازار رو به سمت دیگه ای ببره یعنی سرویس های اشتراکی و کلود

    Motinبهنام
  • Siren گفت:

    رئیس سابق شرکت بلیزارد اگه حرفاش درست بود و چیزی از آینده میدونست که باید میگفتن رئیس فعلی شرکت بلیزارد

    Nin(در انتظار ghost of Tsushima2)
  • Motin گفت:

    اگه تو یه نسل رقابت و رقیبی وجود نداشته باشه ، کسی که تنها میمونه میتونه بازار رو هرطور دوست داره بدست بگیره و مخاطبین حق انتخاب دیگه‌ای ندارن.
    همه این رو میدونن ، احتمالا هم بخشی از این حرفا هشداری به مایکروسافت بوده که با خروج از رقابت سخت افزاری به صنعت گیم آسیب میزنه…
    چون نمونه هایی از بی رقیب بودن محصولات و میزان تقاضاشون رو در مقایس کوچیک تر داریم میبینیم…